Anotācija (ex-ante)

24-TA-1803: Rīkojuma (grozījumu) projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 23. janvāra rīkojumā Nr. 62 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai""" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma (turpmāk - Likums) 2. panta trešā, (31) un (32) daļa, 8. pants un 13. panta trešā un ceturtā daļa, 13.4 pants.
Likuma “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” 69. panta pirmā daļa.
Ministru kabineta 2024. gada 7. jūnija rīkojuma Nr. 446 “Par Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un Klimata un enerģētikas ministrijas reorganizāciju” 3. punkts.

Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 23. janvāra rīkojumā Nr. 62 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai"" (turpmāk - MK rīkojuma grozījumu projekts) nepieciešami, lai nodrošinātu nepārtrauktu pašvaldību izdevumu segšanu no 2023. gada decembra līdz 2024. gada novembrim, kas pašvaldībām rodas nodrošinot atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem, tai skaitā izmitināšanas un ēdināšanas nodrošināšanai (primārā atbalsta sniegšanai, kā arī atlīdzībai fiziskām un juridiskām personām par Ukrainas civiliedzīvotāju izmitināšanu un pašvaldībām uzlabojumu veikšanai pašvaldību ēkās), sociālā atbalsta nodrošināšanai, izglītības nodrošināšanai, pārvaldes pakalpojumu pieteikšanas atbalstam, vienotu valsts un pašvaldību sniegtā atbalsta koordinācijas punktu darbības nodrošināšanai.

Saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 7. jūnija rīkojuma Nr. 446 “Par Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un Klimata un enerģētikas ministrijas reorganizāciju” 3. punktu, ar 2024. gada 1. jūliju Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas nosaukums ir Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
MK rīkojuma grozījumu projekts  paredz palielināt finansējuma apmēru, lai nodrošinātu izdevumu segšanu pašvaldībām par sniegto atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem par periodu 2023. gada decembris – 2024. gada novembris, nosakot kopējo finansējuma summu, kas nepārsniedz 22 861 795 euro.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2024. gada 23. janvāra rīkojuma Nr. 62 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai"" (turpmāk - MK rīkojums Nr. 62) 1. punkts paredz no no valsts budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" valsts budžeta programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai" piešķirt Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai finansējumu, kas nepārsniedz 15 617 075 euro, lai segtu izdevumus, kas pašvaldībām radušies 2023. gada decembrī un 2024. gadā, nodrošinot atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem, tai skaitā izmitināšanas un ēdināšanas nodrošināšanai (primārā atbalsta sniegšanai, kā arī atlīdzībai fiziskām un juridiskām personām par Ukrainas civiliedzīvotāju izmitināšanu un pašvaldībām uzlabojumu veikšanai pašvaldību ēkās), sociālā atbalsta nodrošināšanai, izglītības nodrošināšanai, pārvaldes pakalpojumu pieteikšanas atbalstam, vienotu valsts un pašvaldību sniegtā atbalsta koordinācijas punktu darbības nodrošināšanai.

Saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 7. jūnija rīkojuma Nr. 446 “Par Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un Klimata un enerģētikas ministrijas reorganizāciju” 3. punktu, ar 2024. gada 1. jūliju Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas vietā norādāma Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk - VARAM).

MK rīkojumā Nr. 62 noteiktais finansējums (kas nepārsniedz 15 617 075 euro) bija paredzēts laika periodam no 2023. gada decembra līdz 2024. gada jūnijam (ieskaitot), atbilstoši Likumā noteiktajam atbalsta sniegšanas periodam.

Atbilstoši MK rīkojuma Nr. 62 2. punktam un pamatojoties uz sešiem Finanšu ministrijas rīkojumiem uz šo brīdi kopā VARAM pašvaldībām pārskaitīja finanšu līdzekļus 11 013 984,16 euro apmērā, lai segtu izdevumus, kas pašvaldībām radušies no 2023. gada decembra līdz 2024. gada maijam, nodrošinot atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem, tai skaitā:
1. Saskaņā ar Finanšu ministrijas 2024. gada 19. februāra rīkojumu Nr. 56 "Par apropriācijas pārdali" 2024. gada 23. februārī pārskaitīti 1 634 534,48 euro par 2023. gada decembri, tai skaitā:
            - par palīdzību sociālā atbalsta jomā - 1 078 026,46 euro,
            - par palīdzību izglītības jomā - 184 268,56 euro,
            - par palīdzību ēdināšanas jomā - 28 593,90 euro,
            - par palīdzību izmitināšanas jomā - 320 661,24 euro,
            - par izlietoto finansējumu valsts pārvaldes pakalpojumu pieteikšanas un fizisko personu reģistrācijas pasākumiem - 108,00 euro,
            - par Rīgas vienota valsts un pašvaldību sniegtā atbalsta koordinācijas punkta darbības nodrošināšanu - 22 876,32 euro.

2. Saskaņā ar Finanšu ministrijas 2024. gada 18. marta rīkojumu Nr. 92 "Par apropriācijas pārdali" 2024. gada 22. martā pārskaitīti 2 044 925,01 euro par 2024. gada janvāri, tai skaitā:
            - par palīdzību sociālā atbalsta jomā -  1 566 138,64 euro,
            - par palīdzību izglītības jomā - 156 368,07 euro,
            - par palīdzību ēdināšanas jomā - 23 813,11 euro,
            - par palīdzību izmitināšanas jomā - 298 449,19 euro,
            - par izlietoto finansējumu valsts pārvaldes pakalpojumu pieteikšanas un fizisko personu reģistrācijas pasākumiem - 156,00 euro.

3. Saskaņā ar Finanšu ministrijas 2024. gada 9. aprīļa rīkojumu Nr. 118 "Par apropriācijas pārdali" 2024. gada 18. aprīlī pārskaitīti 1 848 535,97 euro par 2024. gada februāri, tai skaitā:
            - par palīdzību sociālā atbalsta jomā -  1 382 378,46 euro,
            - par palīdzību izglītības jomā - 199 023,24 euro,
            - par palīdzību ēdināšanas jomā - 13 283,90 euro,
            - par palīdzību izmitināšanas jomā - 253 712,37 euro,
            - par izlietoto finansējumu valsts pārvaldes pakalpojumu pieteikšanas un fizisko personu reģistrācijas pasākumiem - 138,00 euro.

4. Saskaņā ar Finanšu ministrijas 2024. gada 17. maija rīkojumu Nr. 176 "Par apropriācijas pārdali" 2024. gada 23. maijā pārskaitīti 1 882 468,96 euro par 2024. gada martu, tai skaitā:
            - par palīdzību sociālā atbalsta jomā -  1 331 167,07 euro,
            - par palīdzību izglītības jomā - 189 294,46 euro,
            - par palīdzību ēdināšanas jomā - 35 331,25 euro,
            - par palīdzību izmitināšanas jomā - 284 146,61 euro,
            - par izlietoto finansējumu valsts pārvaldes pakalpojumu pieteikšanas un fizisko personu reģistrācijas pasākumiem - 132,00 euro,
            - par Rīgas vienota valsts un pašvaldību sniegtā atbalsta koordinācijas punkta darbības nodrošināšanu - 42 397,57 euro.

5. Saskaņā ar Finanšu ministrijas 2024. gada 31. maija rīkojumu Nr. 202 "Par apropriācijas pārdali" 2024. gada 6. jūnijā pārskaitīti 1 836 085,17 euro par 2024. gada aprīli, tai skaitā:
            - par palīdzību sociālā atbalsta jomā -  1 312 339,01 euro,
            - par palīdzību izglītības jomā - 199 803,87 euro,
            - par palīdzību ēdināšanas jomā - 41 959,14 euro,
            - par palīdzību izmitināšanas jomā - 281 831,15 euro,
            - par izlietoto finansējumu valsts pārvaldes pakalpojumu pieteikšanas un fizisko personu reģistrācijas pasākumiem - 152,00 euro.

6. Saskaņā ar Finanšu ministrijas 2024. gada 8. jūlija rīkojumu Nr. 250 "Par apropriācijas pārdali" 2024. gada 11. jūlijā pārskaitīti 1 767 434,57 euro par 2024. gada maiju, tai skaitā:
            - par palīdzību sociālā atbalsta jomā -  1 227 448,53 euro,
            - par palīdzību izglītības jomā - 200 424,53 euro,
            - par palīdzību ēdināšanas jomā - 42 209,12 euro,
            - par palīdzību izmitināšanas jomā - 297 022,39 euro,
            - par izlietoto finansējumu valsts pārvaldes pakalpojumu pieteikšanas un fizisko personu reģistrācijas pasākumiem - 330,00 euro.

Līdz ar to, saskaņā ar Finanšu ministrijas rīkojumiem pārskaitīto  finansējumu, finanšu līdzekļu atlikums no MK rīkojuma Nr. 62 1. punktā paredzētā finansējuma (15 617 075 euro) uz šo brīdi ir  4 603 090,84 euro.

VARAM norāda, ka izdevumi, kas pašvaldībām radušies par 2024. gada jūnijā, nodrošinot atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem, uz šo brīdi nav zināmi, jo saskaņā ar Likuma 13. panta otro un (21) daļu pašvaldības, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumu ePārskati atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Valsts kase nodrošina informācijas apriti, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumus, reizi mēnesī līdz pārskata mēnesim sekojošā mēneša desmitajam datumam iesniedz VARAM pārskatu par izdevumiem, kas saistīti ar Ukrainas civiliedzīvotājiem sniegto atbalstu, šā likuma 7.1 panta pirmajā daļā minēto izmitinātājam izmaksāto atlīdzību un pašvaldības faktiskajiem izdevumiem par šā panta (11) daļā noteiktajām virsstundām un piemaksu, izņemot šā likuma 2. panta (31) daļā minēto atbalstu. Savukārt Ekonomikas ministrija (turpmāk - EM), Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk - IzM) un Labklājības ministrija (turpmāk - LM) atbilstoši kompetencei piecu darbdienu laikā saskaņo šā panta otrajā daļā minētās informācijas atbilstību Valsts kases pārskatam. 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Atbilstoši Likuma 12. pantam, valsts nodrošina Ukrainas civiliedzīvotājiem primāri sniedzamo atbalstu — izmitināšanu — līdz 60 vai līdz 120 dienām, kā arī pārtiku līdz 30 dienām, ievērojot šā panta (11) daļā noteikto atbalsta sniegšanas termiņu un (13) daļā noteiktos nosacījumus izmitināšanas ilguma noteikšanai. Primāri sniedzamo atbalstu valsts nodrošina tiem Ukrainas civiliedzīvotājiem, kuri nav izmitināti šā likuma 7.1 pantā noteiktajā kārtībā.
Primāri sniedzamais atbalsts ir terminēts atbalsta pasākums, kurš tiek īstenots ne ilgāk kā līdz 2024. gada 31. decembrim.

Kā jau iepriekš tika minēts, saskaņā ar Likuma 2., 13., 13.4 pantu pašvaldības, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumu ePārskati atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Valsts kase nodrošina informācijas apriti, reizi mēnesī turpinās iesniegt pārskatus par izdevumiem, kas saistīti ar Ukrainas civiliedzīvotājiem sniegto atbalstu, tai skaitā izmitināšanas un ēdināšanas nodrošināšanai (primārā atbalsta sniegšanai, kā arī atlīdzībai fiziskām un juridiskām personām par Ukrainas civiliedzīvotāju izmitināšanu), sociālā atbalsta nodrošināšanai, izglītības nodrošināšanai, tāpat nepieciešams būs segt pašvaldību izdevumus par atbalstu, ko vienotie valsts un pašvaldību klientu apkalpošanas centri (turpmāk – VPVKAC) un pašvaldību klientu apkalpošanas struktūrvienības (turpmāk - pašvaldību KAC) sniegušas Ukrainas civiliedzīvotājiem valsts pārvaldes pakalpojumu pieteikšanai un reģistrācijai Fizisko personu reģistrā, par vienotu valsts un pašvaldību sniegto atbalstu koordinācijas punktu darbības nodrošināšanu, kā arī pašvaldību veiktajiem dzīvojamo telpu uzlabojumiem.

VARAM, lai noteiktu provizorisko kopējo finansējuma apmēru laika periodam no 2024. gada jūlija līdz novembrim (jo faktiskā izpilde par 2024. gada decembri būs zināma 2025. gada janvārī, attiecīgi decembra plānotie izdevumi nav iekļaujami), šā gada 10. jūlijā elektroniski nosūtīja nozaru ministrijām, proti EM, IzM un LM, aicinājumu iesniegt aplēses 2024. gada jūlijam - novembrim nepieciešamajam finansējumam.

Atsaucoties uz aicinājumu, nozaru ministrijas VARAM iesniedza informāciju par nepieciešamā finansējuma apmēru, proti, atbilstoši Likuma 13. panta (2) daļai, faktisko izdevumu aplēses laika periodam no 2024. gada jūnija līdz  novembrim:
1) EM atbildības jomā, atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 8. jūnija noteikumiem Nr. 339 “Noteikumi par primāri sniedzamā atbalsta nodrošināšanu Ukrainas civiliedzīvotājiem” būtu nepieciešami finanšu līdzekļi - 1 849 537,00  euro apmērā,
2) LM atbildības jomā būtu nepieciešami finanšu līdzekļi -  7 638 636,85 euro apmērā,
3) IzM atbildības jomā būtu nepieciešami finanšu līdzekļi -  2 193 176,00 euro apmērā.

Savukārt par VPVKAC un pašvaldību KAC Ukrainas civiliedzīvotājiem sniegto atbalstu laika periodā no 2024. gada jūnija līdz  novembrim būtu nepieciešami finanšu līdzekļi  12 830,00 euro apmērā.

Saskaņā ar pašvaldību iesniegto informāciju par plānoto nepieciešamo finansējumu ēku uzlabošanai papildus 2024. gadā būs nepieciešams finansējums 76 034,42 euro apmērā.

Savukārt, Rīgas atbalsta centra darbības nodrošināšanai plānotais nepieciešamais finansējums tika aprēķināts ņemot vērā Rīgas valstspilsētas pašvaldības iesniegtos pieprasījumus un VARAM veikto atbalstāmo izdevumu pārrēķinu. Proti, VARAM atbalstāmie izdevumi Rīgas atbalsta centra darbības nodrošināšanai laika periodā no 2024. gada janvāra līdz jūnijam kopā ir  65 451,60 euro (Rīgas valstspilsētas uz šo brīdi kompensēti izdevumi par 2024. gada janvāri - martu 42 397,57 euro). Vidēji izdevumi vienā mēnesī – 10 908,60 euro (65 451,60 euro : 6 mēnešiem). Tādējādi plānotais papildus nepieciešamais finansējums līdz gada beigām (līdz novembrim) ir 77 597,03 euro (10 908,60 euro * 5 mēneši + kompensējamie izdevumi par 2024. gada aprīli, maiju, jūniju 23 054,03 euro).
VARAM atbalstāmais finansējuma apmērs Rīgas valstspilsētas pašvaldībai Rīgas atbalsta centra darbības nodrošināšanai tiek noteikts pēc Rīgas valstspilsētas pašvaldības iesniegto finansiālā pamatojuma dokumentu iesniegšanas, to atbilstības izvērtējuma Likuma un Ministru kabineta 2023. gada 23. decembra rīkojuma Nr. 927 "Par Pasākumu plānu atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2024. gadam" prasībām.

Norādām, ka saskaņā ar Likuma 13. panta (3) daļu, VARAM, kā līdz šim, pieprasījumu Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai" sagatavots un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesniegs atbilstoši faktiski nepieciešamajam apmēram, lai segtu izdevumus, kas pašvaldībām radušies, nodrošinot atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem, tai skaitā izmitināšanas un ēdināšanas nodrošināšanai (primārā atbalsta sniegšanai, kā arī atlīdzībai fiziskām un juridiskām personām par Ukrainas civiliedzīvotāju izmitināšanu un pašvaldībām uzlabojumu veikšanai pašvaldību ēkās), sociālā atbalsta nodrošināšanai, izglītības nodrošināšanai, pārvaldes pakalpojumu pieteikšanas atbalstam, vienotu valsts un pašvaldību sniegtā atbalsta koordinācijas punktu darbības nodrošināšanai.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā iepriekš minēto, lai nodrošinātu pašvaldībām izdevumu kompensēšanu līdz 2024. gada novembrim (jo faktiskie izdevumi par 2024. gada decembri būs zināmi tikai 2025. gada janvārī, līdz ar to šajā rīkojumā nav iekļaujami decembra plānotie izdevumi), kas pašvaldībām radušies, nodrošinot atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem, tai skaitā izmitināšanas un ēdināšanas nodrošināšanai (primārā atbalsta sniegšanai, kā arī atlīdzībai fiziskām un juridiskām personām par Ukrainas civiliedzīvotāju izmitināšanu un pašvaldībām (uzlabojumu veikšanai pašvaldību ēkās), sociālā atbalsta nodrošināšanai, izglītības nodrošināšanai, valsts pārvaldes pakalpojumu pieteikšanas atbalstam, vienotu valsts un pašvaldību sniegtā atbalsta koordinācijas punktu darbības nodrošināšanai, kopā plānotais nepieciešamais finansējums ir 11 847 811 euro.

Ņemot vērā, ka atlikums no MK rīkojuma Nr. 62 1. punktā paredzētā finansējuma (15 617 075 euro) uz šo brīdi ir 4 603 090,84 euro (pēc finanšu līdzekļu pārskaitīšanas pašvaldībām par periodu no 2023. gada decembra līdz 2024. gada maijam), tad finansējums no valsts budžeta programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai" jāpalielina par  7 244 720 euro.

Ņemot vērā iepriekš minēto VARAM sagatavoja MK rīkojuma grozījumu projektu, kas paredz:
1. Finanšu ministrijai no valsts budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" valsts budžeta programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai" piešķirt VARAM finansējumu, kas nepārsniedz 22 861 795 euro, lai segtu izdevumus, kas pašvaldībām radušies 2023. gada decembrī un 2024. gadā, nodrošinot atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem, tai skaitā izmitināšanas un ēdināšanas nodrošināšanai (primārā atbalsta sniegšanai, kā arī atlīdzībai fiziskām un juridiskām personām par Ukrainas civiliedzīvotāju izmitināšanu un pašvaldībām uzlabojumu veikšanai pašvaldību ēkās), sociālā atbalsta nodrošināšanai, izglītības nodrošināšanai, pārvaldes pakalpojumu pieteikšanas atbalstam, vienotu valsts un pašvaldību sniegtā atbalsta koordinācijas punktu darbības nodrošināšanai.

2. VARAM normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu par šā rīkojuma 1. punktā minēto līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai" atbilstoši faktiski nepieciešamajam apmēram.

2. Finanšu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par apropriācijas izmaiņām atbilstoši šā rīkojuma 1. punktam un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nav izteikusi iebildumus, veikt apropriācijas izmaiņas.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Ukrainas civiliedzīvotāji
Ietekmes apraksts
Tiks nodrošināts primārais atbalsts Ukrainas civiliedzīvotājiem, tai skaitā izmitināšanas un ēdināšanas jomā, sociālā atbalsta jomā, izglītības nodrošināšanas jomā, u.c.
Juridiskās personas
  • Pašvaldības
Ietekmes apraksts
Pašvaldībām tiks kompensēti izdevumi, kas radušies sakarā ar Ukrainas civiliedzīvotājiem sniegto atbalstu.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
15 617 075
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
15 617 075
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
15 617 075
7 244 720
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
15 617 075
7 244 720
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-7 244 720
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-7 244 720
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
7 244 720
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
2024. gadam ailē “saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam” norādīts finansējuma apmērs, kas apstiprināts ar šobrīd spēkā esošo MK rīkojumu Nr. 62, savukārt izmaiņās norādīts nepieciešamais palielinājums.

Detalizētāka informācija norādīta anotācijas pielikumā.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
MK rīkojuma grozījumu projektā ietverto pasākumu īstenošanas nodrošināšanai paredzēta līdzekļu piešķiršana no valsts budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” valsts budžeta programmas 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai” atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai.
Atbilstoši Likuma 13. pantā noteiktajam, pašvaldības iesniedz ePārskatus par iepriekšējā mēneša faktiskiem izdevumiem Valsts kasē līdz mēneša desmitajam datumam, nozares ministrijas tos saskaņo piecās darbdienās.
Ministru kabinetam būs nepieciešams pieņemt lēmumu par prognozēto līdzekļu apmēru par visiem valsts atbalsta veidiem.

Vienlaikus faktiskās izmaksas tiks veiktas atbilstoši Valsts kasē iesniegtajiem ePārskatiem (izņemot par VPVKAC un pašvaldību KAC, par pašvaldību izdevumu segšanu, kas saistīta ar pašvaldību ēku uzlabojumu veikšanu, nodrošinot primāro atbalstu izmitināšanas jomā un Rīgas atbalsta centra darbības nodrošināšanai), vienlaikus nepārsniedzot Ministru kabineta pieņemto finansējuma apjomu. Par VPVKAC un pašvaldību KAC darbu, tiks izmantota pakalpojumu vadības sistēmā www.pakalpojumucentri.lv pašvaldību sniegtā informācija. Jautājums par pašvaldību izdevumiem, kas saistīti ar pašvaldību ēku uzlabojumu veikšanu, nodrošinot primāro atbalstu izmitināšanas jomā, tiek skatīts Ministru kabineta izveidotas komisija (ar Ministru kabineta 2022. gada 31. maija rīkojumu Nr. 395 "Par komisijas izveidi ēku uzlabošanai Ukrainas civiliedzīvotāju atbalstam" tika apstiprināts komisijas sastāvs) ēku uzlabošanai Ukrainas civiliedzīvotāju atbalstam ietvaros. Savukārt informāciju par Rīgas atbalsta centra darbības nodrošināšanas faktiskajiem izdevumiem iesniedz Rīgas valstspilsēta.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Ar MK rīkojuma grozījumu projektu neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Līdz ar to sabiedrības līdzdalība un komunikācijas aktivitātes rīkojuma projekta izstrādē netika organizētas (Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5. punkts).
Vienlaikus norādāms, ka Rīkojuma projekts un tā anotācija pēc to iekļaušanas attiecīgās Ministru kabineta sēdē izskatāmo jautājumu sarakstā būs publiski pieejams Ministru kabineta tīmekļvietnē www.mk.gov.lv sadaļās Ministru kabineta sēdes un Tiesību aktu projekti, kur ar tiem varēs iepazīties jebkurš interesents.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Labklājības ministrija
  • Izglītības un zinātnes ministrija
  • Ekonomikas ministrija
  • Finanšu ministrija
  • Valsts kase

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Nepieciešamā finansējuma detalizēts aprēķins.