22-TA-3097: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts sagatavots, pamatojoties uz Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta trīspadsmito, 132 un 133 daļu un Ministru kabineta 2018.gada 17.jūlija noteikumiem Nr.421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas".
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Lai nodrošinātu komunālo pakalpojumu un kurināmā iegādes sadārdzinājuma segšanu, atļaut Kultūras ministrijai pārdalīt finansējumu 216 187 euro apmērā starp Kultūras ministrijas budžeta programmām, apakšprogrammām, izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem un pasākumiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Valsts budžeta izpildes procesā regulāri tiek sekots līdzi valsts budžeta izdevumu izpildei, lai atbildīgi un pārdomāti varētu reaģēt situācijā, kad tiek prognozēta piešķirto budžeta līdzekļu ekonomija, ja tos nebūs iespējams līdz gada beigām izlietot atbilstoši sākotnēji plānotajam mērķim. Kultūras ministrija ir veikusi informācijas apkopojumu par tās padotībā esošo iestāžu plānotajām izdevumu neizpildēm 2022.gadā. Atbilstoši apkopotajai informācijai konstatētas sekojošas prognozētās līdzekļu neapguves:
1. Budžeta apakšprogrammā 19.07.00 "Mākslas un literatūra" prognozētā līdzekļu neapguve subsīdiju un dotāciju izdevumos (EKK 6000) ir 2 616 euro. Neapguve ir izveidojusies no piešķirtā finansējuma, lai nodrošinātu pabalstu par radošo darbu baleta māksliniekiem, kuri atbrīvoti no darba baleta mākslinieka profesijā līdz 1998.gada 31.decembrim, saskaņā ar Valsts un pašvaldību profesionālo orķestru, koru, koncertorganizāciju, teātru un cirka mākslinieku izdienas pensiju un baleta mākslinieku pabalsta par radošo darbu likumā un Valsts sociālo pabalstu likumā noteikto. Prognozētā izveidojusies, jo ir miris viens pabalsta saņēmējs.
2. Budžeta apakšprogrammā 22.07.00 "Nomas maksas VAS "Valsts nekustamie īpašumi" programmas "Mantojums – 2018" ietvaros" ilgtermiņa saistību pasākumam “Muzeju krātuvju kompleksa Rīgā, Pulka ielā 8, nomas maksa VAS "Valsts nekustamie īpašumi"” prognozētā līdzekļu neapguve preču un pakalpojumu izdevumos (EKK 2000) ir 51 413 euro. Neapguve ir izveidojusies izdevumiem saskaņā ar Ministru kabineta 2018.gada 12.jūnija rīkojumu Nr.267 “Par finansējumu Rīgas pils Konventa Pils laukumā 3, Rīgā, un Muzeju krātuvju kompleksa Pulka ielā 8, Rīgā, būvniecības projekta, nomas maksas, pārcelšanās un aprīkojuma iegādes izdevumu segšanai". Prognozētā neizpilde izveidojusies, jo saskaņā ar līgumu 2022.gadā nomas maksa un papildu izdevumi ir nepieciešami mazākā apmērā.
3. Budžeta programmā 21.00.00 "Kultūras mantojums" prognozētā līdzekļu neapguve kopā ir 162 158 euro, tajā skaitā preču un pakalpojumu izdevumos (EKK 2000) 160 328 euro apmērā un subsīdiju un dotāciju izdevumos (EKK 3000) 1 830 euro apmērā. Neapguve ir izveidojusies:
1) no 2022.gada prioritārā pasākuma "Sakrālā mantojuma un pieminekļu glābšanas programmai un Doma baznīcas atjaunošanai" īstenošanai paredzētajiem līdzekļiem 26 830 euro apmērā. Prognozētā neizpilde izveidojusies, jo Sakrālā mantojuma programmā pēc konkursa noslēguma izveidojies atlikums 1 830 euro apmērā un ņemot vērā situāciju tirgū tiek prognozēts atlikums pieminekļu glābšanas programmā 25 000 euro apmērā par darbiem, kas saistīti ar "Trīs brāļu" ēku kompleksu;
2) no "Pasākumu plāna noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas, terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanai laikposmam no 2020. līdz 2022.gadam īstenošanai" paredzētajiem līdzekļiem 11 055 euro apmērā. Prognozētā neizpilde izveidojusies, jo ņemot vērā aktuālos aprēķinus, tiek gatavota iepirkuma dokumentācija par mazāku summu nekā 2022.gadā piešķirtais finansējums. Saskaņā ar plānu paredzēts veikt Kultūras pieminekļu īpašumtiesību izmaiņu kontroles moduļa ar integrētu datu analīzes rīka izstrādāšanu un uzturēšanu. Modulim veidojama saskarne ar IS Mantojums un Valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu reģistru. Vēl turpinās darbs pie kultūras pieminekļu saraksta izteikšanas jaunā redakcijā un turpinās darbs pie datu migrācijas, kas ir ļoti komplicēts process, ņemot vērā plānotās datu struktūras izmaiņas. Līdz ar to tiek plānots finansējuma atlikums;
3) no 2022.gada finansējuma prioritārā pasākuma "Kultūras nozares infrastruktūras izdevumi, t. sk. apgrūtināto teritoriju informācijas sistēma" īstenošanai paredzētajiem līdzekļiem 102 273 euro apmērā. Prognozētā neizpilde izveidojusies, ņemot vērā, ka ir noslēgusies iepirkuma procedūra un noslēgts līgums par teritoriju noteikšanu, šīs process ir komplicēts un laikietilpīgs, tāpēc līdz gada beigām plānotie darbi tiks veikti par mazāku summu nekā tika piešķirts finansējums 2022.gadā;
4) no 2022.gada finansējuma prioritārā pasākuma "Latvijas valsts simtgadē uzsākto iniciatīvu ilgtspējai – Latvijas skolas soma" īstenošanai paredzētajiem līdzekļiem 22 000 euro apmērā. Prognozētā neizpilde izveidojusies, ņemot vērā finanšu līdzekļu ekonomiju programmas uzturēšanas izdevumu sadaļā, 2022.gada 1.pusgadā, jo netika īstenoti plānotajā apmērā pasākumi saistībā ar metodisko materiālu veidošanu.
Kultūras ministrija, izvērtējot resora aktuālās vajadzības, secināja, ka ieekonomētos līdzekļus nepieciešams novirzīt energoresursu sadārdzinājuma daļējai kompensēšanai Latvijas Nacionālajam mākslas muzejam.
Saistībā ar Krievijas Federācijas militāro agresiju pret Ukrainu ir noticis straujš energoresursu cenu pieaugumus globālā mērogā. Cenu kāpumu ietekmē dažādi faktori – tostarp ekonomiskās sankcijas un resursu piegādes ķēžu pārrāvumi. Naftas cenas pieaugums ir veicinājis degvielas cenu kāpumu, savukārt dabasgāzes cenu kāpums ir saistīts ar siltumenerģijas un elektroenerģijas tarifu pieaugumu. Šīs izmaksas sadārdzina arī pakalpojumu izdevumus, pieaugot arī komunālo maksājumu cenām.
Tuvojoties un uzsākoties jaunajai apkures sezonai, saistībā ar straujo energoresursu izdevumu sadārdzinājumu paredzams, ka Latvijas Nacionālajam mākslas muzejam jau tuvākajā laikā prognozējas resursu iztrūkums, lai segtu attiecīgos komunālos un apkures izdevumus. Prognozētais papildu nepieciešamais finansējums energoresursu sadārdzinājumam 2022.gada atlikušajos mēnešos ir 478 400 euro. Lai jau šobrīd samaksātu pieaugošos rēķinus, Latvijas Nacionālais mākslas muzejs ir pārskatījis tā rīcībā esošo valsts budžeta līdzekļu izlietojumu, iespēju robežās atlicis jebkādas citas preču un pakalpojumu iegādes, bet minētais risinājums nespēj segt visu prognozēto energoresursu sadārdzinājumu. Latvijas Nacionālais mākslas muzejs ir lielākā profesionālās mākslas krātuve valstī, kas ieņem nozīmīgu vietu kultūras vērtību uzkrāšanā, saglabāšanā, popularizēšanā Latvijā un ārvalstīs. Tas regulāri organizē mākslas izstādes, izglītojošas aktivitātes un kultūras pasākumus. Latvijas Nacionālā mākslas muzeja telpās atrodas vērtīgi un unikāli mākslas darbi, kuru uzturēšanai nepieciešams nodrošināt noteiktu mikroklimatu tā telpās, līdz ar to ir nepieciešams steidzami risināt jautājumu par energoresursu sadārdzinājuma kompensēšanu Muzejam, lai tas varētu nodrošināt nepārtrauktu darbību un mākslas vērtību saglabāšanu.
1. Budžeta apakšprogrammā 19.07.00 "Mākslas un literatūra" prognozētā līdzekļu neapguve subsīdiju un dotāciju izdevumos (EKK 6000) ir 2 616 euro. Neapguve ir izveidojusies no piešķirtā finansējuma, lai nodrošinātu pabalstu par radošo darbu baleta māksliniekiem, kuri atbrīvoti no darba baleta mākslinieka profesijā līdz 1998.gada 31.decembrim, saskaņā ar Valsts un pašvaldību profesionālo orķestru, koru, koncertorganizāciju, teātru un cirka mākslinieku izdienas pensiju un baleta mākslinieku pabalsta par radošo darbu likumā un Valsts sociālo pabalstu likumā noteikto. Prognozētā izveidojusies, jo ir miris viens pabalsta saņēmējs.
2. Budžeta apakšprogrammā 22.07.00 "Nomas maksas VAS "Valsts nekustamie īpašumi" programmas "Mantojums – 2018" ietvaros" ilgtermiņa saistību pasākumam “Muzeju krātuvju kompleksa Rīgā, Pulka ielā 8, nomas maksa VAS "Valsts nekustamie īpašumi"” prognozētā līdzekļu neapguve preču un pakalpojumu izdevumos (EKK 2000) ir 51 413 euro. Neapguve ir izveidojusies izdevumiem saskaņā ar Ministru kabineta 2018.gada 12.jūnija rīkojumu Nr.267 “Par finansējumu Rīgas pils Konventa Pils laukumā 3, Rīgā, un Muzeju krātuvju kompleksa Pulka ielā 8, Rīgā, būvniecības projekta, nomas maksas, pārcelšanās un aprīkojuma iegādes izdevumu segšanai". Prognozētā neizpilde izveidojusies, jo saskaņā ar līgumu 2022.gadā nomas maksa un papildu izdevumi ir nepieciešami mazākā apmērā.
3. Budžeta programmā 21.00.00 "Kultūras mantojums" prognozētā līdzekļu neapguve kopā ir 162 158 euro, tajā skaitā preču un pakalpojumu izdevumos (EKK 2000) 160 328 euro apmērā un subsīdiju un dotāciju izdevumos (EKK 3000) 1 830 euro apmērā. Neapguve ir izveidojusies:
1) no 2022.gada prioritārā pasākuma "Sakrālā mantojuma un pieminekļu glābšanas programmai un Doma baznīcas atjaunošanai" īstenošanai paredzētajiem līdzekļiem 26 830 euro apmērā. Prognozētā neizpilde izveidojusies, jo Sakrālā mantojuma programmā pēc konkursa noslēguma izveidojies atlikums 1 830 euro apmērā un ņemot vērā situāciju tirgū tiek prognozēts atlikums pieminekļu glābšanas programmā 25 000 euro apmērā par darbiem, kas saistīti ar "Trīs brāļu" ēku kompleksu;
2) no "Pasākumu plāna noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas, terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanai laikposmam no 2020. līdz 2022.gadam īstenošanai" paredzētajiem līdzekļiem 11 055 euro apmērā. Prognozētā neizpilde izveidojusies, jo ņemot vērā aktuālos aprēķinus, tiek gatavota iepirkuma dokumentācija par mazāku summu nekā 2022.gadā piešķirtais finansējums. Saskaņā ar plānu paredzēts veikt Kultūras pieminekļu īpašumtiesību izmaiņu kontroles moduļa ar integrētu datu analīzes rīka izstrādāšanu un uzturēšanu. Modulim veidojama saskarne ar IS Mantojums un Valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu reģistru. Vēl turpinās darbs pie kultūras pieminekļu saraksta izteikšanas jaunā redakcijā un turpinās darbs pie datu migrācijas, kas ir ļoti komplicēts process, ņemot vērā plānotās datu struktūras izmaiņas. Līdz ar to tiek plānots finansējuma atlikums;
3) no 2022.gada finansējuma prioritārā pasākuma "Kultūras nozares infrastruktūras izdevumi, t. sk. apgrūtināto teritoriju informācijas sistēma" īstenošanai paredzētajiem līdzekļiem 102 273 euro apmērā. Prognozētā neizpilde izveidojusies, ņemot vērā, ka ir noslēgusies iepirkuma procedūra un noslēgts līgums par teritoriju noteikšanu, šīs process ir komplicēts un laikietilpīgs, tāpēc līdz gada beigām plānotie darbi tiks veikti par mazāku summu nekā tika piešķirts finansējums 2022.gadā;
4) no 2022.gada finansējuma prioritārā pasākuma "Latvijas valsts simtgadē uzsākto iniciatīvu ilgtspējai – Latvijas skolas soma" īstenošanai paredzētajiem līdzekļiem 22 000 euro apmērā. Prognozētā neizpilde izveidojusies, ņemot vērā finanšu līdzekļu ekonomiju programmas uzturēšanas izdevumu sadaļā, 2022.gada 1.pusgadā, jo netika īstenoti plānotajā apmērā pasākumi saistībā ar metodisko materiālu veidošanu.
Kultūras ministrija, izvērtējot resora aktuālās vajadzības, secināja, ka ieekonomētos līdzekļus nepieciešams novirzīt energoresursu sadārdzinājuma daļējai kompensēšanai Latvijas Nacionālajam mākslas muzejam.
Saistībā ar Krievijas Federācijas militāro agresiju pret Ukrainu ir noticis straujš energoresursu cenu pieaugumus globālā mērogā. Cenu kāpumu ietekmē dažādi faktori – tostarp ekonomiskās sankcijas un resursu piegādes ķēžu pārrāvumi. Naftas cenas pieaugums ir veicinājis degvielas cenu kāpumu, savukārt dabasgāzes cenu kāpums ir saistīts ar siltumenerģijas un elektroenerģijas tarifu pieaugumu. Šīs izmaksas sadārdzina arī pakalpojumu izdevumus, pieaugot arī komunālo maksājumu cenām.
Tuvojoties un uzsākoties jaunajai apkures sezonai, saistībā ar straujo energoresursu izdevumu sadārdzinājumu paredzams, ka Latvijas Nacionālajam mākslas muzejam jau tuvākajā laikā prognozējas resursu iztrūkums, lai segtu attiecīgos komunālos un apkures izdevumus. Prognozētais papildu nepieciešamais finansējums energoresursu sadārdzinājumam 2022.gada atlikušajos mēnešos ir 478 400 euro. Lai jau šobrīd samaksātu pieaugošos rēķinus, Latvijas Nacionālais mākslas muzejs ir pārskatījis tā rīcībā esošo valsts budžeta līdzekļu izlietojumu, iespēju robežās atlicis jebkādas citas preču un pakalpojumu iegādes, bet minētais risinājums nespēj segt visu prognozēto energoresursu sadārdzinājumu. Latvijas Nacionālais mākslas muzejs ir lielākā profesionālās mākslas krātuve valstī, kas ieņem nozīmīgu vietu kultūras vērtību uzkrāšanā, saglabāšanā, popularizēšanā Latvijā un ārvalstīs. Tas regulāri organizē mākslas izstādes, izglītojošas aktivitātes un kultūras pasākumus. Latvijas Nacionālā mākslas muzeja telpās atrodas vērtīgi un unikāli mākslas darbi, kuru uzturēšanai nepieciešams nodrošināt noteiktu mikroklimatu tā telpās, līdz ar to ir nepieciešams steidzami risināt jautājumu par energoresursu sadārdzinājuma kompensēšanu Muzejam, lai tas varētu nodrošināt nepārtrauktu darbību un mākslas vērtību saglabāšanu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Projekts paredz atļaut Kultūras ministrijai prognozēto līdzekļu 216 187 euro apmērā pārdalīt sava resora ietvaros, lai nodrošinātu Latvijas Nacionālajam mākslas muzejam finansējumu daļēju energoresursu sadārdzinājuma izdevumu segšanai.
Priekšlikumi finansējuma pārdalei.
Lai nodrošinātu daļēju energoresursu sadārdzinājuma izmaksu segšanu Latvijas Nacionālajam mākslas muzejam 216 187 euro apmērā, provizoriskās līdzekļu neizpildes ir pārdalāmas sekojoši:
1. Pārdale starp budžeta programmām un apakšprogrammām uz budžeta programmu 21.00.00 "Kultūras mantojums":
1) 2 616 euro apmērā no apakšprogrammas 19.07.00 "Mākslas un literatūras" no piešķirtā finansējuma, lai nodrošinātu pabalstu par radošo darbu baleta māksliniekiem, kuri atbrīvoti no darba baleta mākslinieka profesijā līdz 1998.gada 31.decembrim, saskaņā ar Valsts un pašvaldību profesionālo orķestru, koru, koncertorganizāciju, teātru un cirka mākslinieku izdienas pensiju un baleta mākslinieku pabalsta par radošo darbu likumā un Valsts sociālo pabalstu likumā noteikto;
2) 51 413 euro apmērā no 22.07.00 apakšprogrammas "Nomas maksas VAS "Valsts nekustamie īpašumi" programmas "Mantojums – 2018" ietvaros" no izdevumiem ilgtermiņa saistību pasākumam “Muzeju krātuvju kompleksa Rīgā, Pulka ielā 8, nomas maksa VAS "Valsts nekustamie īpašumi"”, saskaņā ar Ministru kabineta 2018.gada 12.jūnija rīkojumu Nr.267 “Par finansējumu Rīgas pils Konventa Pils laukumā 3, Rīgā, un Muzeju krātuvju kompleksa Pulka ielā 8, Rīgā, Būvniecības projekta, nomas maksas, pārcelšanās un aprīkojuma iegādes izdevumu segšanai".
2. Pārdale starp pasākumiem budžeta programmas 21.00.00. "Kultūras mantojums" ietvaros:
1) 26 830 euro apmērā no 2022.gada prioritārā pasākuma "Sakrālā mantojuma un pieminekļu glābšanas programmai un Doma baznīcas atjaunošanai" īstenošanai paredzētajiem līdzekļiem;
2) 11 055 euro apmērā no Pasākumu plāna noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas, terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanai laikposmam no 2020. līdz 2022.gadam īstenošanai paredzētajiem līdzekļiem;
3) 102 273 euro apmērā no prioritārā pasākuma "Kultūras nozares infrastruktūras izdevumi, t. sk. apgrūtināto teritoriju informācijas sistēma" īstenošanai paredzētajiem līdzekļiem;
4) 22 000 euro apmērā no prioritārajam pasākumam "Latvijas valsts simtgadē uzsākto iniciatīvu ilgtspējai – Latvijas skolas soma" īstenošanai paredzētajiem līdzekļiem.
Priekšlikumi finansējuma pārdalei.
Lai nodrošinātu daļēju energoresursu sadārdzinājuma izmaksu segšanu Latvijas Nacionālajam mākslas muzejam 216 187 euro apmērā, provizoriskās līdzekļu neizpildes ir pārdalāmas sekojoši:
1. Pārdale starp budžeta programmām un apakšprogrammām uz budžeta programmu 21.00.00 "Kultūras mantojums":
1) 2 616 euro apmērā no apakšprogrammas 19.07.00 "Mākslas un literatūras" no piešķirtā finansējuma, lai nodrošinātu pabalstu par radošo darbu baleta māksliniekiem, kuri atbrīvoti no darba baleta mākslinieka profesijā līdz 1998.gada 31.decembrim, saskaņā ar Valsts un pašvaldību profesionālo orķestru, koru, koncertorganizāciju, teātru un cirka mākslinieku izdienas pensiju un baleta mākslinieku pabalsta par radošo darbu likumā un Valsts sociālo pabalstu likumā noteikto;
2) 51 413 euro apmērā no 22.07.00 apakšprogrammas "Nomas maksas VAS "Valsts nekustamie īpašumi" programmas "Mantojums – 2018" ietvaros" no izdevumiem ilgtermiņa saistību pasākumam “Muzeju krātuvju kompleksa Rīgā, Pulka ielā 8, nomas maksa VAS "Valsts nekustamie īpašumi"”, saskaņā ar Ministru kabineta 2018.gada 12.jūnija rīkojumu Nr.267 “Par finansējumu Rīgas pils Konventa Pils laukumā 3, Rīgā, un Muzeju krātuvju kompleksa Pulka ielā 8, Rīgā, Būvniecības projekta, nomas maksas, pārcelšanās un aprīkojuma iegādes izdevumu segšanai".
2. Pārdale starp pasākumiem budžeta programmas 21.00.00. "Kultūras mantojums" ietvaros:
1) 26 830 euro apmērā no 2022.gada prioritārā pasākuma "Sakrālā mantojuma un pieminekļu glābšanas programmai un Doma baznīcas atjaunošanai" īstenošanai paredzētajiem līdzekļiem;
2) 11 055 euro apmērā no Pasākumu plāna noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas, terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanai laikposmam no 2020. līdz 2022.gadam īstenošanai paredzētajiem līdzekļiem;
3) 102 273 euro apmērā no prioritārā pasākuma "Kultūras nozares infrastruktūras izdevumi, t. sk. apgrūtināto teritoriju informācijas sistēma" īstenošanai paredzētajiem līdzekļiem;
4) 22 000 euro apmērā no prioritārajam pasākumam "Latvijas valsts simtgadē uzsākto iniciatīvu ilgtspējai – Latvijas skolas soma" īstenošanai paredzētajiem līdzekļiem.
Risinājuma apraksts
Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta “Apropriācijas” 13 daļas 1.punkts, 132 daļas 1.punkts un 133 daļas 3.punkts paredz:
(13) Finanšu ministram ir tiesības Ministru kabineta noteiktajā kārtībā, informējot par to Saeimu, veikt šādas apropriāciju pārdales:
1) ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas ietvaros starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām.
(132) Finanšu ministram ir tiesības veikt šā panta trīspadsmitās daļas 1. punktā minētās apropriāciju pārdales starp programmām, apakšprogrammām un budžeta izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, ievērojot šādus nosacījumus:
1) kopējais pārdales apjoms starp pamatbudžeta programmām (apakšprogrammām) nedrīkst izraisīt katras atsevišķās programmas (apakšprogrammas) palielinājumu, kas vienlaikus pārsniegtu piecus procentus no programmai (apakšprogrammai) apstiprinātās gada apropriācijas apjoma un vērtību 100 000 euro.
(133) Šā panta 13.2 daļas nosacījumi neattiecas uz:
3) apropriācijas pārdali starp programmām, apakšprogrammām un budžeta izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām budžeta resoram gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas ietvaros, ja ir pieņemts Ministru kabineta lēmums par apropriācijas pārdali. Šādu apropriācijas pārdali atļauts veikt, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
Ņemot vērā minēto, Projekts paredz:
1) lai nodrošinātu energoresursu sadārdzinājuma segšanu, atļaut Kultūras ministrijai pārdalīt finansējumu 216 187 euro apmērā Kultūras ministrijas resora ietvaros starp budžeta programmām, apakšprogrammām un pasākumiem;
2) Kultūras ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu valsts budžeta apropriācijas pārdalei;
3) finanšu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par minēto apropriācijas pārdali un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nav izteikusi iebildumus, veikt apropriācijas izmaiņas.
Vienlaikus ar Projektu, tiek virzīti grozījumi Ministru kabineta 2018.gada 12.jūnija rīkojumā Nr.267 "Par finansējumu Rīgas pils Konventa Pils laukumā 3, Rīgā, un Muzeju krātuvju kompleksa Pulka ielā 8, Rīgā, Būvniecības projekta, nomas maksas, pārcelšanās un aprīkojuma iegādes izdevumu segšanai".
(13) Finanšu ministram ir tiesības Ministru kabineta noteiktajā kārtībā, informējot par to Saeimu, veikt šādas apropriāciju pārdales:
1) ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas ietvaros starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām.
(132) Finanšu ministram ir tiesības veikt šā panta trīspadsmitās daļas 1. punktā minētās apropriāciju pārdales starp programmām, apakšprogrammām un budžeta izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, ievērojot šādus nosacījumus:
1) kopējais pārdales apjoms starp pamatbudžeta programmām (apakšprogrammām) nedrīkst izraisīt katras atsevišķās programmas (apakšprogrammas) palielinājumu, kas vienlaikus pārsniegtu piecus procentus no programmai (apakšprogrammai) apstiprinātās gada apropriācijas apjoma un vērtību 100 000 euro.
(133) Šā panta 13.2 daļas nosacījumi neattiecas uz:
3) apropriācijas pārdali starp programmām, apakšprogrammām un budžeta izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām budžeta resoram gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas ietvaros, ja ir pieņemts Ministru kabineta lēmums par apropriācijas pārdali. Šādu apropriācijas pārdali atļauts veikt, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
Ņemot vērā minēto, Projekts paredz:
1) lai nodrošinātu energoresursu sadārdzinājuma segšanu, atļaut Kultūras ministrijai pārdalīt finansējumu 216 187 euro apmērā Kultūras ministrijas resora ietvaros starp budžeta programmām, apakšprogrammām un pasākumiem;
2) Kultūras ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu valsts budžeta apropriācijas pārdalei;
3) finanšu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par minēto apropriācijas pārdali un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nav izteikusi iebildumus, veikt apropriācijas izmaiņas.
Vienlaikus ar Projektu, tiek virzīti grozījumi Ministru kabineta 2018.gada 12.jūnija rīkojumā Nr.267 "Par finansējumu Rīgas pils Konventa Pils laukumā 3, Rīgā, un Muzeju krātuvju kompleksa Pulka ielā 8, Rīgā, Būvniecības projekta, nomas maksas, pārcelšanās un aprīkojuma iegādes izdevumu segšanai".
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
216 187
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
216 187
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-216 187
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-216 187
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
216 187
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Finansējuma pārdale 216 187 euro apmērā starp Kultūras ministrijas resora budžeta programmām, apakšprogrammām un pasākumiem.
Detalizēta informācija un aprēķini iekļauti Projekta anotācijas pielikumā.
Projektam nav ietekmes uz kopējiem valsts budžeta ieņēmumiem un izdevumiem.
Detalizēta informācija un aprēķini iekļauti Projekta anotācijas pielikumā.
Projektam nav ietekmes uz kopējiem valsts budžeta ieņēmumiem un izdevumiem.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Amata vietu skaita izmaiņas netiek plānotas.
Cita informācija
Vienlaikus ar Projektu, tiek virzīti grozījumi Ministru kabineta 2018.gada 12.jūnija rīkojumā Nr.267 "Par finansējumu Rīgas pils Konventa Pils laukumā 3, Rīgā, un Muzeju krātuvju kompleksa Pulka ielā 8, Rīgā, Būvniecības projekta, nomas maksas, pārcelšanās un aprīkojuma iegādes izdevumu segšanai".
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Kultūras ministrija, Latvijas Nacionālais kultūras centrs, Nacionālā kultūras mantojuma pārvalde, Latvijas Nacionālais mākslas muzejsNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Kultūras ministrija
- Latvijas Nacionālais mākslas muzejs
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Kopsavilkums pa finansēšanas avotiem