Anotācija (ex-ante)

22-TA-3112: Cits plānošanas dokumenta (grozījumu) projekts (Groza ar plānošanas dokumentu)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 31. oktobra rīkojumā Nr. 567 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 44.0. versija)"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta (turpmāk – MK) tiesību akta projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 31. oktobra rīkojumā Nr. 567 “Par informācijas sabiedrības attīstība pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 44.0. versija)” (turpmāk - MK Rīkojuma projekts) ir izstrādāts pamatojoties:

1) uz MK 2022. gada 29. marta rīkojumu Nr. 225 “Grozījumi Ministru kabineta 2020. gada 15. jūlija rīkojumā Nr. 374 "Par darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" un 2.2.1.2. pasākuma "Kultūras mantojuma digitalizācija" projektu iesniegumu atlases 1. un 2. kārtas projektu sarakstu Eiropas Savienības fondu 2014.–2020. gada plānošanas periodam"” (turpmāk – MK rīkojums Nr. 225), ar kuru tiek precizēts projekta Nr. 2.2.1.1/19/I/002 “Publiskās pārvaldes informācijas un komunikāciju tehnoloģiju arhitektūras pārvaldības sistēma - 2. kārta” (turpmāk – PIKTAPS 2 projekts) finansējuma apjoms, pārceļot PIKTAPS 2 projekta aktivitāti par Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmas (turpmāk – VIRSIS) izstrādi par kopējo summu 934 337,55 euro apmērā uz projektu Nr. 2.2.1.1/21/I/001 “Datu izplatīšanas un pārvaldības platforma (DAGR)” (turpmāk – DAGR projekts). MK rīkojuma Nr. 225 pielikuma Nr.2. 17. punktā  precizētais PIKTAPS 2 projekta finansējums noteikts 4 065 038,45 euro apmērā;

2) uz nepieciešamību PIKTAPS 2 projektu pagarināt par septiņiem mēnešiem, lai sasniegtu PIKTAPS 2 projekta mērķus un īstenotu atsevišķu mērķu sasniegšanai nepieciešamās darbības un rezultatīvos rādītājus. Precizētais projekta īstenošanas laiks ir 43 mēneši.

PIKTAPS 2 projekts ir Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk - ERAF) projekts, kas tiek īstenots Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzija fonda 2014. – 2020. gada plānošanas perioda darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību” 2.2.1.1. pasākuma “Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība” (turpmāk – 2.2.1.1. pasākums) ietvaros.

Plānotais pasākums neatbilst visām Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. pantā minētajām pazīmēm vienlaikus, ņemot vērā, ka Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk - VARAM) kā finansējuma saņēmējs veic valsts noteikto funkciju, un līdz ar to finansējums netiks sniegts saimnieciskās darbības veikšanai, attiecīgi nav jāpiemēro komercdarbības atbalsta regulējums.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
MK rīkojuma projekta  mērķis ir veikt precizējumus PIKTAPS 2 projekta  finansējumā atbilstoši MK rīkojumā Nr. 225 precizētajam PIKTAPS 2 projekta finansējumam un  pagarināt PIKTAPS 2 projekta īstenošanas laiku.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
PIKTAPS 2 projekta izmaksas paredzētas 4 999 376 euro apmērā. MK rīkojuma Nr. 225 2. pielikums paredz finansējuma pārdali no PIKTAPS 2 projekta uz DAGR projektu, pārceļot PIKTAPS 2 projekta aktivitāti par VIRSIS izstrādi par kopējo summu 934 337,55 euro apmērā uz DAGR projektu un precizējot PIKTAPS 2 projekta finansējumu uz 4 065 038,45 euro.

Pašreizējais PIKTAPS 2 projekta īstenošanas laiks ir 36 mēneši. Projekta īstenošanas laikā projekta izpildē radušos risku novēršanai, lai sasniegtu PIKTAPS 2 projekta mērķus un īstenotu atsevišķu mērķu sasniegšanai nepieciešamās darbības un rezultatīvos rādītājus  nepieciešams pagarināt PIKTAPS 2 projekta īstenošanas laiku par septiņiem mēnešiem, nosakot, ka PIKTAPS 2 projekta īstenošanas laiks ir 43 mēneši.

Grozījumi nav uzskatāmi par būtiskiem un neietekmē projekta īstenošanu un tajā noteikto mērķa sasniegšanu Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, 71. panta izpratnē.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
VARAM 2.2.1.1. pasākuma PIKTAPS 2 projekts ir apstiprināts ar MK 2018. gada 31.oktobra rīkojumu Nr. 567 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 44.0. versija)" (turpmāk – MK rīkojums Nr. 567) ar kopējo apstiprināto finansējumu 4 999 376 euro un īstenošanas termiņu līdz 2022. gada 24.novembrim. PIKTAPS 2 projektā plānota VIRSIS attīstība. VIRSIS izstrāde ir tehniski cieši saistīta ar datu izplatīšanas un pārvaldības platformas izstrādi, kas  tiek attīstīta 2.2.1.1. pasākuma projektā "Datu izplatīšanas un pārvaldības platforma (DAGR)", kas apstiprināts ar MK 2021. gada 11. janvāra rīkojumu Nr. 9 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 56.0. versija)" ar kopējo apstiprināto finansējumu 3 205 341,22 euro un īstenošanas termiņu līdz 2023. gada 27. decembrim. Biznesa procesi par datu atļauju pieprasīšanu un saņemšanu vieno VIRSIS un DAGR, tiem ir nepieciešama savstarpēja integrācija un abu risinājumu izstrādei jānotiek paralēli. Tādēļ ir lietderīgi pārcelt VIRSIS aktivitāti uz DAGR projektu, kas arī atbilst savstarpējai sistēmu darbības loģikai - iestāde jeb datu saņēmējs datu atļaujai piesakās un to saņem VIRSIS, bet dati tiek nodoti caur DAGR.
Grozījumi PIKTAPS 2 projektā tiek veikti, lai nodrošinātu Ministru kabineta 2020. gada 15. jūlija rīkojumā Nr. 374 "Par darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" un 2.2.1.2. pasākuma "Kultūras mantojuma digitalizācija" projektu iesniegumu atlases 1. un 2. kārtas projektu sarakstu Eiropas Savienības fondu 2014.–2020. gada plānošanas periodam" (turpmāk – MK rīkojums Nr. 374) izpildi, samazinot projekta finansējumu no 4 999 376 euro uz 4 065 038,45 euro un pārceļot PIKTAPS 2 projekta aktivitāti par VIRSIS izstrādi par kopējo summu 934 337,55 euro apmērā uz DAGR projektu.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā iepriekšminēto, tiek precizēts mērķarhitektūras 44.0. versijā iekļautais PIKTAPS 2 projekta apraksts (kopsavilkums) “Publiskās pārvaldes informācijas un komunikāciju tehnoloģiju arhitektūras pārvaldības sistēma – 2. kārta”, kas tika apstiprināts ar MK rīkojumu Nr. 567. Projekta apraksts tika izvērtēts atbilstoši VARAM izstrādātajai un apstiprinātajai metodikai par projektu iekļaušanu informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (turpmāk – IKT) mērķarhitektūrā. PIKTAPS 2 projekta finansējums tiek samazināts no 4 999 376 euro uz 4 065 038,45 euro un PIKTAPS 2 projekta aktivitāte par VIRSIS izstrādi par kopējo summu 934 337,55 euro apmērā tiek pārcelta uz DAGR projektu.
Aktivitāte par VIRSIS izstrādi ietver VIRSIS pilnveidi un Pieteikumu vadības sistēmas VIRSIS 2 izstrādi.
Atbilstoši PIKTAPS 2 projekta iznākumu plānotās uzturēšanas izmaksas tiek samazinātas no 392 158 euro uz 259 998 euro gadā.
Ņemot vērā VIRSIS izstrādes pārcelšanu no PIKTAPS 2 projekta uz DAGR projektu, PIKTAPS 2 projekta aprakstā atbilstoši precizēti PIKTAPS 2 projekta mērķi un darbības to sasniegšanai, kā arī PIKTAPS 2 projekta rezultāta rādītāji, PIKTAPS 2 projekta iznākuma rādītāji un pilnveidojamie un izstrādājamie procesi. Atbilstoši izmaiņām PIKTAPS 2 projekta aktivitātēs pārrēķināts PIKTAPS 2 projekta sociālekonomiskais indikatīvais lietderīgums.
Problēmas apraksts
Ar MK rīkojumu Nr. 567 apstiprinātais PIKTAPS 2 projekta īstenošanas laiks ir 36 mēneši. Lai sasniegtu PIKTAPS 2 projekta mērķus un īstenotu  mērķa (M1) sasniegšanai nepieciešamo darbību “veicināt iestāžu starpnozaru sadarbību, nosakot vienotu pieeju un principus datu apmaiņas organizēšanai, lai optimizētu valsts un pašvaldību iestāžu darbību un uzlabotu atvieglojumu saņemšanas pieejamību un administrēšanu”, mērķa (M2) sasniegšanai nepieciešamo darbību “IKT arhitektūras pārvaldība” un  šīs darbības apakšdarbību “Centralizēto koplietošanas risinājumu autoruzraudzība”, mērķa (M4) sasniegšanai nepieciešamo darbību “Pakalpojumu sniegšanas un pārvaldības platformas (PSPP) uzlabojumi, lai radītu priekšnosacījumus portāla www.latvija.lv attīstībai, ievērojot mūsdienīgu tehnoloģisko pieeju, kas balstīta uz mikroservisu, konteineru un atvērtā koda tehnoloģiju, izstrādājot tehniskās specifikācijas un nodrošinot izstrādes iepirkuma pārvaldību un autoruzraudzību” un mērķa (M5) sasniegšanai nepieciešamās darbības un rezultatīvos rādītājus, nepieciešams pagarināt PIKTAPS 2 projekta īstenošanas laiku par septiņiem mēnešiem, nosakot PIKTAPS 2 projekta īstenošanas laiku – 43 mēnešus.
Mērķa (M1) sasniegšanai nepieciešamās darbības “veicināt iestāžu starpnozaru sadarbību, nosakot vienotu pieeju un principus datu apmaiņas organizēšanai, lai optimizētu valsts un pašvaldību iestāžu darbību un uzlabotu atvieglojumu saņemšanas pieejamību un administrēšanu” īstenošanai, nepieciešams nodrošināt sadarbības partnera Valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Autotransporta direkcija”  (turpmāk – ATD) Valsts noteikto braukšanas maksas atvieglojumu saņēmēju informācijas sistēmas (turpmāk – BMA IS) integrācijas ar Atvieglojumu vienotās informācijas sistēmas (turpmāk – AVIS) ieviešanu produktīvajā darbībā datu nodošanai, nodrošinot, ka BMA IS integrāciju ar AVIS iespējams ieviest produktīvajā darbībā. No ATD neatkarīgu apstākļu rezultātā BMA sistēmas integrāciju ar AVIS nebūs iespējams ieviest produktīvajā darbībā līdz 2022. gada 24. novembrim, jo, lai to nodrošinātu, nepieciešami pilnveidojumi BMA IS, kurus ārēju apstākļu dēļ nebūs iespējams veikt norādītajā termiņā.
Mērķa (M2) sasniegšanai nepieciešams sniegt VARAM kā valsts IKT pārvaldības organizācijai metodisko, IKT risinājumu un ekspertīzes atbalstu. Lai nodrošinātu nepieciešamā atbalsta sniegšanu par septiņiem mēnešiem nepieciešams pagarināt PIKTAPS 2 projekta darbības “IKT arhitektūras pārvaldība” un šīs darbības apakšdarbības “Centralizēto koplietošanas risinājumu autoruzraudzība” ilgumu.
Lai nodrošinātu priekšnosacījumus portāla www.latvija.lv attīstībai un nodrošinātu Latvija.lv programmatūras izstrādes autoruzraudzību līdz programmatūras izstrādes beigām nepieciešams pagarināt mērķa (M4) darbības “Pakalpojumu sniegšanas un pārvaldības platformas (PSPP) attīstība” īstenošanas ilgumu.
Mērķa (M5) sasniegšanai nepieciešamo darbību ītenošanas un rezultatīvo rādītāju sasniegšanas ilgumu nepieciešams pagarināt, ņemot vērā ārējos no projekta neatkarīgos apstākļus. Proti, Oficiālās elektroniskās adreses likuma Pārejas noteikumu 3.pants nosaka, ka “Reģistros reģistrēts tiesību subjekts oficiālās elektroniskās adreses kontu aktivizē no 2019. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 31. decembrim un šā likuma 5. panta pirmo daļu piemēro no 2023. gada 1. janvāra.” Tādējādi juridiskas personas šobrīd nav ieinteresētas e-adreses veidošanā. Taču vienlaicīgi tas ļauj prognozēt, ka 2023. gada pirmais ceturksnis būs tas laika periods, kurā juridiskajām personām būtu nepieciešamas dažādas komunikācijas un atbalsta aktivitātes elektroniskās adreses izveidošanai un lietošanai. Rezultāta sasniegšanu gan attiecībā uz e-adreses lietotāju skaitu, gan apmācīto digitālo līderu skaitu ietekmējusi arī Covid-19 pandēmija, klātienes pasākumu ierobežojumi, kā arī karš Ukrainā.
Lai nodrošinātu rezultatīvo rādītāju sasniegšanu, ņemot vērā, ka lielākais rezultāts e-adreses izveidošanā ir tieši no klātienes un tiešsaistes pasākumiem, precizēta iznākuma rādītāja  “Īstenotas mācības, t.sk., tālmācības kursi sabiedrībai vietnē www.macibas.mana.latvija.lv. Īstenoti informatīvie un publicitātes pasākumi, par kuriem informācija pieejama vietnē mana.latvija.lv” sasniedzamā vērtība projekta beigās no 10 uz 43, norādot faktiski īstenotos un plānotos pasākumus.
Lai nodrošinātu lielāku potenciālo klientu skaitu, kas sniegtu dziļāku priekšstatu par iedzīvotāju reģionos vajadzībām un attālinātas konsultācijas procesa pilnveides iespējām, precizēta iznākuma rādītāja “Pilnveidoti pakalpojuma saņemšanas punkti ar iespēju nodrošināt klientiem iestādes speciālista attālinātas, individuālas konsultācijas pakalpojuma saņemšanu Valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru (turpmāk – VPVKAC) paplašinātajā tīklā” sasniedzamā vērtība projekta beigās – četru VPVKAC punktu vietā seši VPVKAC punkti.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā iepriekšminēto, PIKTAPS 2 projekta īstenošanas laiku ir nepieciešams pagarināt par septiņiem mēnešiem, nosakot, ka PIKTAPS 2 projekta īstenošanas laiks ir 43 mēneši.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Aprēķins, kas attiecas uz 2. sadaļas "Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu" 2.3. punktu "Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums", ar finansiālo ieguvumu aprakstu "Projekta indikatīvie ieguvumi" pievienots MK Rīkojuma projekta pielikumā "Publiskās pārvaldes informācijas un komunikāciju tehnoloģiju arhitektūras pārvaldības sistēma – 2. kārta Projekta apraksts (kopsavilkums)".
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
MK rīkojuma projektam būs labvēlīga ietekme, jo tiks sniegts ieguldījums risinājumos, kas ir priekšnosacījums publiskās pārvaldes IKT attīstībai atbilstoši modernas pārvaldes principiem, Covid-19 pandēmijas izraisīto seku pārvarēšanai un būtiski sabiedrībai.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
MK rīkojumam projektam būs labvēlīga ietekme, jo tiks sniegts ieguldījums risinājumos, kas ir priekšnosacījums publiskās pārvaldes IKT attīstībai atbilstoši modernas pārvaldes principiem, Covid-19 pandēmijas izraisīto seku pārvarēšanai un būtiski sabiedrībai.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
1 822 977
-668 573
0
478 750
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
1 822 977
-668 573
0
478 750
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
2 144 678
-786 556
0
823 233
0
239 185
254 185
2.1. valsts pamatbudžets
2 144 678
-786 556
0
823 233
0
239 185
254 185
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
-321 701
117 983
0
-344 483
0
-239 185
-254 185
3.1. valsts pamatbudžets
-321 701
117 983
0
-344 483
0
-239 185
-254 185
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
117 983
-344 483
-239 185
-254 185
5.1. valsts pamatbudžets
117 983
-344 483
-239 185
-254 185
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
MK rīkojuma projekts paredz samazināt ERAF līdzfinansētā projekta PIKTAPS 2 kopējo finansējumu 4 999 376 euro apmērā par 934 337,55 euro, līdz ar to projekta kopējais finansējuma apjoms plānots 4 065 038,45 euro apmērā.
Projekta izmaksu sadalījums pa gadiem:
Nr.
p.k.
Finansējuma avots 2019, euro 2020, euro 2021, euro 2022, euro 2023, euro KOPĀ, euro %
1. ERAF finansējums 32 388,29 844 823,77 944 916,58 1 154 404,04 478 750,00 3 455 282,68 85
2. Valsts budžeta finansējums 5 715,58 149 086,55 166 749,98 203 718,36 84 485,30 609 755,77 15
3. Pašvaldības budžeta finansējums 0 0 0 0 0 0 0
4. Kopējās izmaksas 38 103,87 993 910,32 1 111 666,56 1 358 122,40 563 235,30 4 065 038,45 100

PIKTAPS 2 projekta ietvaros VARAM izstrādā Atvieglojumu vienotās informācijas sistēmu (turpmāk – AVIS), kas pildīs koplietošanas platformas funkciju un kurai pēc PIKTAPS 2 projekta beigām, sākot ar 2023. gadu, nepieciešams uzturēšanas finansējums:
- 2023. gadā – 259 998 euro,
- 2024. gadā – 239 185 euro,
- 2025. gadā – 254 185 euro.
AVIS uzturēšanas izmaksas ar šiem grozījumiem paliek nemainīgas un sīkāk tās ir skaidrotas MK 2021. gada 21. decembra noteikumu Nr. 871 “Atvieglojumu vienotās informācijas sistēmas noteikumi” anotācijā un MK 2021.gada 11.janvāra rīkojuma Nr. 10 “Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 31. oktobra rīkojumā Nr. 567 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 44.0. versija)" anotācijā.
Saskaņā ar MK 2015. gada 17. novembra noteikumiem Nr. 653 “Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" īstenošanas noteikumi” valsts budžeta līdzfinansējums paredzēts 15 % apmērā no PIKTAPS 2 projekta kopējām attiecināmajām izmaksām un sastāda 609 755,77 euro.
Plānotās faktiskās sistēmas AVIS izstrādes izmaksas - 814 136,40 euro.
Finansējums AVIS uzturēšanai tiks pieprasīts MK normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pēc projekta beigām (finansējuma apmērs 2023. gadam ir uzrādīts provizoriski un tiks aktualizēts pēc PIKTAPS 2 projekta pabeigšanas).
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Saskaņā ar MK 2021. gada 24. septembra sēdes protokola Nr.63 1.§  2. punktu VARAM pasākuma Integrēta pieeja resursu pārvaldībai. III posms  (uzsākt pilnvērtīgo atvieglojumu pārvaldības funkcijas īstenošanu, izmantojot AVIS risinājumu) ietvaros tika atbalstīts finansējums divu amatu vietu atlīdzībai 2022. gadam un turpmāk ik gadu. Atlīdzība ir nepieciešama vismaz divām amata vietām VARAM, kas bija iesaistītas PIKTAPS 2 projekta izstrādes laikā. Minētās amata vietas plānots nodrošināt VARAM resora ietvaros.
Izvērsts pamatojums amata vietu izmaiņām sniegts MK 2021. gada 21. decembra noteikumu Nr. 871 “Atvieglojumu vienotās informācijas sistēmas noteikumi” anotācijā.
Cita informācija
Finansējums PIKTAPS 2 projekta tvērumā izstrādātās un ieviestās sistēmas AVIS uzturēšanai pēc PIKTAPS 2 projekta beigām tiks pieprasīts MK normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā atbilstoši MK rīkojumā Nr. 567 minētajam.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Nav nepieciešama sabiedrības līdzdalība. MK 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 5. punkts noteic, ka institūcija piemēro sabiedrības līdzdalības kārtību arī to tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskas iniciatīvas. Līdz ar to secināms, ka Rīkojuma projekts būtiski nemaina esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
  • Valsts reģionālās attīstības aģentūra
  • VSIA "Autotransporta direkcija"
  • Latvijas Nacionālā bibliotēka
  • Jelgavas valstspilsētas pašvaldība Liepājas pilsētas pašvaldība

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ieguldījums risinājumos, kas ir priekšnosacījums publiskās pārvaldes IKT attīstībai atbilstoši modernas pārvaldes principiem

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi