25-TA-2876: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Likuma par budžetu un finanšu vadību 9. panta “Apropriācijas” piecpadsmitajā daļā noteikts:
“(15) Finanšu ministram ir tiesības veikt apropriācijas pārdali starp ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm, tai skaitā funkciju pārdales vai strukturālo reformu gadījumos, ja ir pieņemts Ministru kabineta lēmums un Saeima ar atsevišķu lēmumu piekritusi šādai pārdalei.”
“(15) Finanšu ministram ir tiesības veikt apropriācijas pārdali starp ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm, tai skaitā funkciju pārdales vai strukturālo reformu gadījumos, ja ir pieņemts Ministru kabineta lēmums un Saeima ar atsevišķu lēmumu piekritusi šādai pārdalei.”
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta “Par apropriācijas pārdali” (turpmāk – projekts) mērķis ir efektīva valsts budžeta līdzekļu izlietošana, paredzot apropriācijas pārdali no ministriju un citu centrālo valsts iestāžu budžetiem uz budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmu 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, lai nepieciešamības gadījumā būtu iespējams operatīvi piešķirt līdzekļus neparedzētiem gadījumiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Valsts budžeta izpildes procesā regulāri tiek sekots līdzi valsts budžeta izdevumu izpildei, lai atbildīgi un pārdomāti varētu reaģēt situācijā, kad dažādu iemeslu dēļ ministrijas un citas centrālās valsts iestādes prognozē tām piešķirto budžeta līdzekļu ekonomiju, jo tos nebūs iespējams līdz gada beigām izlietot atbilstoši sākotnēji plānotajam mērķim. Tāpat budžeta izpildes laikā ir pieejama precīzāka informācija par nepieciešamajiem papildu resursiem prioritārajās nozarēs.
Izpildot Ministru prezidentes 2025. gada 23. oktobra rezolūciju Nr. 2025-1.1.1./29-29 ministrijas izvērtēja savu 2025. gada valsts budžeta līdzekļu izlietojumu, apzināja šogad potenciāli iespējamo līdzekļu ekonomiju izdevumiem no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem valsts budžeta programmās/apakšprogrammās (pamatfunkcijām) un iesniedza informāciju par plānoto budžeta izpildi, kur jau šobrīd veidojas vai līdz 2025. gada beigām plānojas ekonomija.
Informāciju par iespējamo līdzekļu ekonomiju iesniedza Aizsardzības ministrija, Ārlietu ministrija, Ekonomikas ministrija, Finanšu ministrija, Iekšlietu ministrija, Labklājības ministrija, Tieslietu ministrija, Klimata un enerģētikas ministrija, Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija un Kultūras ministrija. Zemkopības ministrija informēja, ka ekonomija netiek plānota, savukārt Izglītības un zinātnes ministrija, Satiksmes ministrija un Veselības ministrija iespējamo ekonomiju plāno novirzīt iekšējai pārdalei. Priekšlikumu par līdzekļu ekonomiju iesniedza arī Saeima.
Saskaņā ar ministriju un Saeimas sniegto informāciju atsevišķās pamatbudžeta programmās un apakšprogrammās izveidojusies līdzekļu ekonomija 30 486 269 euro apmērā, kuru iespējams pārdalīt uz budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmu 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, tai skaitā:
Atbilstoši Saeimas Prezidija 2025. gada 10. novembra lēmumam budžeta programmā 01.00.00 “Saeimas darbības nodrošināšana” ir paredzēts samazinājums 1 310 556 euro apmērā, ko ietekmē Saeimas deputātu pieprasīto kompensāciju par transporta un dzīvojamās telpas īres izdevumiem apjoms, faktiskais deputātiem un darbiniekiem izmaksājamās atlīdzības apmērs, energoresursu cenu izmaiņas, publiskās diplomātijas pasākumu īstenošana, izdevumu ekonomija publiskajos iepirkumos.
Aizsardzības ministrija ir informējusi par līdzekļu ekonomiju 278 938 euro apmērā, tai skaitā:
- apakšprogrammā 22.12.00 “Nacionālo bruņoto spēku uzturēšana” – 128 656 euro apmērā ekonomija veidojas izdevumiem par NBS karavīru rehabilitāciju (Sociālās integrācijas valsts aģentūrai, izdevumiem VAD karavīru sociālās apdrošināšanas iemaksām (Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrai), izdevumiem pamatlīdzekļu iegādei, skolnieku stipendijām;
- programmā 33.00.00 “Aizsardzības īpašumu pārvaldīšana” – 282 euro apmērā VAMOIC ir identificējis iespējamo līdzekļu ekonomiju izdevumiem nomas maksas izdevumu segšanai Telpu Rīgā, Talejas ielā 1;
- programmā 34.00.00 “Jaunsardzes centrs” – 150 000 euro apmērā jaunsargu nometņu organizēšanai bija nepieciešams mazāks finanšu resurss nekā sākotnēji plānots.
Ārlietu ministrija ir informējusi par līdzekļu ekonomiju programmā 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana” – 164 700 euro apmērā, tai skaitā līdzekļu ekonomija prioritārā pasākuma “Latvijas kandidatūras ANO Drošības padomes vēlēšanās 2025.g. lobija kampaņas nodrošināšana Latvijas dalībai ANO Drošības padomē 2026.-2028.g.” ietvaros plānotajiem pabalstiem un kompensācijām par dienestu ārvalstīs, pamatojoties uz izmaiņām ģimenes locekļu skaitā, un vakantajām amata vietām, prioritārā pasākuma “Latvijas Republikas pastāvīgās pārstāvniecības ANO, Ņujorkā darbības nepārtrauktības nodrošināšana” ietvaros plānotajiem telpu nomas un komunālo pakalpojumu izdevumiem.
Ekonomikas ministrija ir norādījusi uz līdzekļu ekonomiju 448 430 euro apmērā, tai skaitā:
- apakšprogrammā 26.01.00 “Iekšējais tirgus un patērētāju tiesību aizsardzība” – 25 000 euro apmērā, jo prioritārā pasākuma “Finansējums Patērētāju tiesību aizsardzības centram un Centrālās statistikas pārvaldei regulu prasību izpildei” ietvaros nav bijis pieprasījums finansējuma piešķiršanai biedrībām patērētāju kolektīvo prasību virzībai;
- apakšprogrammā 26.02.00 “Konkurences politikas ieviešana” – 320 790 euro apmērā izdevumiem atlīdzībai saistībā ar būtisku darbinieku mainību un izdevumiem precēm un pakalpojumiem, jo izmaksas par profesionālās darbības pakalpojumiem un apmācībām mazākas kā sākotnēji plānotas;
- apakšprogrammā 29.08.00 “Latvijas un Igaunijas atkrastes vēja enerģijas kopprojekts ELWIND” – 102 640 euro apmērā, jo ELWIND projektā plānoto pētījumu uzsākšanas laiks aizkavējās.
Finanšu ministrija ir informējusi par līdzekļu ekonomiju 20 804 610 euro apmērā, tai skaitā:
- apakšprogrammā 31.02.00 “Valsts parāda vadība” – 588 800 euro apmērā saistībā ar komisijas maksas par faktisko vērtspapīru emisiju starptautiskajos finanšu tirgos organizēšanu emisiju vadošajām bankām, maksājumiem par reitingu aģentūru pakalpojumiem un izdevumiem par POS termināļu izmantošanu maksas par budžeta iestāžu sniegtajiem pakalpojumiem iekasēšanai ar maksājumu kartēm;
- programmā 33.00.00 “Valsts ieņēmumu un muitas politikas nodrošināšana” – 2 730 054 euro apmērā ekonomija veidojas, atsakoties no programmatūras “Cellebrite UFED Ultimate” licenču iegādes un neveicot uzlabojumus VID IS datu nodošanai FID par aizdomīgiem darījumiem, kā arī faktiski izmaksātā kredīta procentu kompensācija hipotekāro kredītu ņēmējiem bija mazāka kā plānots budžetā;
- apakšprogrammā 39.02.00 “Izložu un azartspēļu organizēšanas un norises uzraudzība” – 11 616 euro apmērā VAIS funkcionalitātes pilnveidošanai, jo nav pieņemts likumprojekts “Grozījumi Azartspēļu un izložu likumā";
- apakšprogrammā 41.13.00 “Finansējums VAS “Valsts nekustamie īpašumi” īstenojamiem projektiem un pasākumiem” – 17 391 659 euro apmērā ekonomija saistīta ar projekta “Ēkas pārbūvei Kalpaka bulvārī 6, Rīgā Latvijas Republikas Prokuratūras vajadzībām” apturēšanu, kā precizēto finansējumu Saeimas nama Jēkaba ielā 11, Rīgā, un Saeimas komisiju ēkas Jēkaba ielā 10/12, Rīgā, pārbūvei un restaurācijai saskaņā ar 24.09.2025. MK rīkojumu Nr. 584 “Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 1. septembra rīkojumā Nr. 608 “Par valsts nekustamā īpašuma Jēkaba ielā 11, Rīgā, nodošanu Finanšu ministrijas valdījumā un finansējumu nekustamā īpašuma būvniecības projekta izdevumu segšanai”, jaunas infrastruktūras izveidei kontroles dienestu funkciju īstenošanai Uriekstes ielā 42, Rīgā (Kundziņsala) finansējuma neapguvi plānotajā apmērā būvdarbu kavēšanās dēļ;
- programmā 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana” – 82 481 euro apmērā, jo samazinājies komandējumu skaits, kā arī veidojās ekonomija Simtgades loterijas Simtgades stipendiju projekta ietvaros.
Iekšlietu ministrija ir informējusi par līdzekļu ekonomiju apakšprogrammā 06.01.00 “Valsts policija” 19 650 euro apmērā, jo MK 2024. gada 18. septembra rīkojuma Nr. 759 “Par Valsts policijas amatpersonas ar speciālo dienesta pakāpi dalību Eiropas Savienības misijā Armēnijā (EUMA) un finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” un MK 2024. gada 5. novembra rīkojuma Nr. 929 “Par Valsts policijas amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dalības laika pagarināšanu Eiropas Savienības novērošanas misijā Gruzijā (EUMM Georgia) un finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” izpildei plānotie izdevumi dzīvokļa (dzīvojamās telpas) īrei un citiem pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvojamās telpas lietošanu ir mazāki nekā sākotnēji tika plānots.
Labklājības ministrija ir informējusi par līdzekļu ekonomiju 419 903 euro apmērā, tai skaitā:
- apakšprogrammā 05.01.00 “Sociālās rehabilitācijas valsts programmas” – 360 996 euro apmērā, jo, analizējot faktisko pakalpojuma izpildi 2023.–2025. gada prioritārā pasākuma “Ārpusģimenes aprūpes atbalsta pakalpojumu pilnveide, tai skaitā bērniem īpašās situācijās” apakšpasākumam “Nodrošināts sociālās rehabilitācijas pakalpojums bērniem ar uzvedības traucējumiem”, secināts, ka vidējais klienta vietu aizpildījums gadā nesasniegs plānoto rādītāju - 8. Klientu vietu neizpilde skaidrojama ar to, ka pakalpojums bērniem ar uzvedības traucējumiem ir salīdzinoši jauns valsts finansēts pakalpojums. Programmas palaišanas pirmajos mēnešos pakalpojumu institūcijā ir saņēmuši tikai 4 līdz 5 bērni ar nopietniem uzvedības traucējumiem – tas ir saistīts gan ar rūpīgo atlases procesu bērnu uzņemšanai programmai, gan ar pagaidām vēl lielo darbinieku mainību, lai nodrošinātu, ka bērniem sniegtais pakalpojums ir kvalitatīvs un atbilstošs bērnu vajadzībām. Arī analizējot 2024. - 2026. gada prioritāro pasākumu “Aprūpes mājās pakalpojuma attīstība pašvaldībās” faktisko izpildi 2025. gada periodā janvāris – oktobris, secināts, ka pakalpojumu saņem vairāk bērnu nekā tas tika prognozēts, bet mazāku stundu skaitu nekā plānots, proti, vidējais pakalpojuma saņēmušo bērnu un jauniešu skaits mēnesī ir 1 289 (plāns 1200), vidējais nodrošinātais pakalpojuma apjoms uz 1 personu – 63,3 h (plāns – 64,8h). Ņemot vērā, ka vidējais pakalpojuma apjoms uz vienu pakalpojuma saņēmēju mēnesī ir stabils, būtiskas izmaiņas arī turpmākajā periodā netiek prognozētas.
- apakšprogrammā 22.03.00 “Valsts atbalsts ārpusģimenes aprūpei” – 58 907 euro apmērā 2023.–2025. gada prioritārā pasākuma “Ārpusģimenes aprūpes atbalsta pakalpojumu pilnveide, tai skaitā bērniem īpašās situācijās” apakšpasākumam “Nodrošināts bāreņu un bez vecāku gādības palikušo bērnu atbalsts patstāvīgas dzīves uzsākšanai pēc pilngadības sasniegšanas” veidojas atlikums pēc 2025. gada trešā ceturkšņa pašvaldību iesniegto atskaišu apmaksas. Apmaksa par iesniegtajām atskaitēm 2025. gadā veikta pilnā apmērā. Atskaites par 2025. gada ceturto ceturksni tiks sniegtas un apmaksa tiks veikta 2026. gada janvāra mēnesī.
Tieslietu ministrija ir informējusi par līdzekļu ekonomiju 4 237 049 euro apmērā, tai skaitā:
- apakšprogrammā 03.02.00 “Apgabaltiesas un rajonu (pilsētu) tiesas” – 1 800 000 euro apmērā finansējuma ekonomija tiesnešu atlīdzībai saistībā ar tiesnešu vakancēm (mēnešalga un veselības apdrošināšanas polišu iegāde);
- apakšprogrammā 03.05.00 “Atlīdzība tiesu izpildītājiem par izpildu darbībām” – 300 000 euro apmērā ekonomija prioritārajam pasākumam “Atlīdzība tiesu izpildītājiem par piespiedu dalītā īpašuma izbeigšanu privatizētajās daudzdzīvokļu mājās” saistībā ar zemu aktivitāti no iedzīvotāju puses piespiedu dalītā īpašuma izbeigšanai privatizētajās daudzdzīvokļu mājās, kā arī pats atsavināšanas process nav ātrs (iedzīvotāju sapulce un lēmuma pieņemšana, iesniegums pašvaldībai, uzmērīšana u.t.t.);
- apakšprogrammā 03.06.00 “Zaudējumu atlīdzība nepamatoti aizturētajām, arestētajām un notiesātajām personām” – 70 000 euro apmērā zaudējumu atlīdzībai nepamatoti aizturētajām, arestētajām un notiesātajām personām, jo nav saņemti pieprasījumi plānotajā apjomā;
- apakšprogrammā 04.01.00 “Ieslodzījuma vietas” – 1 375 473 euro apmērā līdzekļu ekonomija, jo līgums par Rīgas Centrālcietuma ēku, būvju nojaukšanu ar būvju iekšējo un ārējo inženiertīklu atslēgšanu, pārnešanu noslēgts par mazāku summu, prioritārajam pasākumam “Apcietināto un notiesāto personu konvojēšanas funkcijas pārņemšana no Valsts policijas uz TM” izdevumiem atlīdzībai sakarā ar pakāpenisko konvoja amata vietu aizpildīšanu 2025. gadā un pamatkapitāla izdevumiem, jo aprīkojums iegādāts par zemāku cenu, līdz gada beigām nav iespējams realizēt daudzfaktoru autentifikācijas ieviešanu, jo finansējums bija pieejams no jūlija mēneša, Ieslodzījuma vietu pārvaldes Mācību centra neparedzētiem būvniecības darbiem, kā arī mācību līdzekļu un aprīkojuma pilnveidošanai paredzētās iegādes netiks īstenotas, jo iepirkumi izbeidzās bez rezultāta;
- apakšprogrammā 04.03.00 “Probācijas īstenošana” – 15 746 euro apmērā, jo digitalizācijai: modernas e-mācību vides attīstībai Valsts probācijas dienestā iepirkumu rezultātā tika noslēgti līgumi par zemākām summām, nekā bija plānots;
- apakšprogrammā 06.01.00 “Juridisko personu reģistrācija” – 366 830 euro apmērā sakarā ar 12.06.2025. likumu “Grozījumi Interešu pārstāvības atklātības likumā”, kas paredz Interešu pārstāvības reģistra un Interešu pārstāvības deklarēšanas sistēmas izveidi pārcelt uz 2028. gadu, tādēļ finansējums 2025. gadā netiks izlietots;
- apakšprogrammā 09.02.00 “Fizisko personu datu aizsardzība” – 19 000 euro apmērā, jo kapitālie izdevumi nav nepieciešami pilnā apmērā;
- programmā 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana” – 290 000 euro apmērā ekonomija prioritārajam pasākumam “Latvijas Republikas kapacitātes un lomas stiprināšana starptautisko tiesību jautājumos, tostarp Ukrainas tiesiskais atbalsts” izdevumiem atlīdzībai saistībā ar vakantām amata vietām, prioritārajam pasākumam “Latvijas tiesību speciālistu ataudzes nodrošināšana un to starptautiskās konkurētspējas veicināšana” izdevumiem atlīdzībai vakantai amata vietai, ietaupītas izmaksas jurista eksāmena jautājumu sagatavošanai, pētījumu par cietušo apmierinātību par pastāvošo atbalsta sistēmu un tās pieejamību Latvijā līdz gada beigām nav iespējams realizēt, jo finansējums bija pieejams no jūlija mēneša, mācību izdevumu samazinājums Tieslietu ministrijas kapacitātes stiprināšanas ietvaros, jo mācības organizē Valsts administrācijas skola par ES fonda līdzekļiem, pasākumi komunikācijas nodrošināšanai ar sabiedrību organizēti ar mazāku budžetu vai arī attālināti.
Klimata un enerģētikas ministrija ir informējusi par līdzekļu ekonomiju budžeta programmā 01.00.00 “Valsts pētījumi klimata un enerģētikas jomā” 2 600 000 euro apmērā 2023.–2025. gada prioritārajam pasākumam “Valsts pētījumi klimata un enerģētikas jomā” finansējuma ekonomija pētījumiem un no tiem izrietošo pasākumu īstenošanai klimata un enerģētikas jomā, lai īstenotu ilgtspējīgu, izmaksu efektīvu, inovatīvu, tautsaimniecības vajadzībām un ES regulējumam atbilstošu klimata un enerģētikas politiku, ņemot vērā izdevumu samazinājumu no 2026. gada, pieņemts lēmums 2025. gadā neuzsākt dažādu pētījumu un no tiem izrietošo pasākumu īstenošanu enerģētikas jomā.
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija ir norādījusi uz līdzekļu ekonomiju 197 998 euro apmērā, tai skaitā:
- apakšprogrammā 24.08.00 “Nacionālo parku darbības nodrošināšana” – 9 917 euro apmērā ekonomija Dabas aizsardzības pārvaldes valdījumā esošo valsts zemes īpašumu uzmērīšanā/īpašumtiesību ierakstīšanā zemesgrāmatā atbilstoši noslēgtajiem līgumiem;
- programmā 30.00.00 “Attīstības nacionālie atbalsta instrumenti” – 188 081 euro apmērā, jo pasākums “Mākslīgā intelekta rīka modelis pašvaldību darbības pārraudzībai” tiek īstenots, izvēloties citu izstrādes metodi. Sākotnēji plānotais tika paredzēts kā pilotprojekts vienas jomas saistošo noteikumu izvērtēšanai, savukārt izvēlētais modelis ir pielietojams tipveida sagatavju izveidei visiem vērtēšanā esošiem saistošiem noteikumiem. Līdzekļu ekonomija publisko pakalpojumu pieejamības nodrošināšanā saskaņā ar vienas pieturas aģentūras principiem (KAC) radusies dēļ KAC izveides finansēšanas no Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna investīcijas 2.1.2.1.i. ietvaros īstenota projekta Nr. 2.1.2.1.i.0/1/23/I/VARAM/011 "Pakalpojumu sniegšanas reformas atbalsts".
Kultūras ministrija ir informējusi par līdzekļu ekonomiju 4 435 euro apmērā, tai skaitā:
- apakšprogrammā 19.07.00 “Mākslas un literatūra” – 3 486 euro apmērā ekonomija pabalstam par radošo darbu baleta māksliniekiem, jo 2025. gada maijā mirusi viena no pabalsta saņēmējām;
- apakšprogrammā 22.02.00 “Kultūras pasākumi, sadarbības līgumi un programmas” – 949 euro apmērā, jo vairākām iemaksām starptautiskajās organizācijās rēķini tiek izrakstīti ārvalstu valūtās (USD, DKK), tādēļ valūtas kursa svārstību ietekmē faktiskie izdevumi novirzās no budžeta saistību pielikumā plānotajiem maksājumiem starptautiskajās institūcijās un programmās.
Izpildot Ministru prezidentes 2025. gada 23. oktobra rezolūciju Nr. 2025-1.1.1./29-29 ministrijas izvērtēja savu 2025. gada valsts budžeta līdzekļu izlietojumu, apzināja šogad potenciāli iespējamo līdzekļu ekonomiju izdevumiem no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem valsts budžeta programmās/apakšprogrammās (pamatfunkcijām) un iesniedza informāciju par plānoto budžeta izpildi, kur jau šobrīd veidojas vai līdz 2025. gada beigām plānojas ekonomija.
Informāciju par iespējamo līdzekļu ekonomiju iesniedza Aizsardzības ministrija, Ārlietu ministrija, Ekonomikas ministrija, Finanšu ministrija, Iekšlietu ministrija, Labklājības ministrija, Tieslietu ministrija, Klimata un enerģētikas ministrija, Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija un Kultūras ministrija. Zemkopības ministrija informēja, ka ekonomija netiek plānota, savukārt Izglītības un zinātnes ministrija, Satiksmes ministrija un Veselības ministrija iespējamo ekonomiju plāno novirzīt iekšējai pārdalei. Priekšlikumu par līdzekļu ekonomiju iesniedza arī Saeima.
Saskaņā ar ministriju un Saeimas sniegto informāciju atsevišķās pamatbudžeta programmās un apakšprogrammās izveidojusies līdzekļu ekonomija 30 486 269 euro apmērā, kuru iespējams pārdalīt uz budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmu 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, tai skaitā:
Atbilstoši Saeimas Prezidija 2025. gada 10. novembra lēmumam budžeta programmā 01.00.00 “Saeimas darbības nodrošināšana” ir paredzēts samazinājums 1 310 556 euro apmērā, ko ietekmē Saeimas deputātu pieprasīto kompensāciju par transporta un dzīvojamās telpas īres izdevumiem apjoms, faktiskais deputātiem un darbiniekiem izmaksājamās atlīdzības apmērs, energoresursu cenu izmaiņas, publiskās diplomātijas pasākumu īstenošana, izdevumu ekonomija publiskajos iepirkumos.
Aizsardzības ministrija ir informējusi par līdzekļu ekonomiju 278 938 euro apmērā, tai skaitā:
- apakšprogrammā 22.12.00 “Nacionālo bruņoto spēku uzturēšana” – 128 656 euro apmērā ekonomija veidojas izdevumiem par NBS karavīru rehabilitāciju (Sociālās integrācijas valsts aģentūrai, izdevumiem VAD karavīru sociālās apdrošināšanas iemaksām (Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrai), izdevumiem pamatlīdzekļu iegādei, skolnieku stipendijām;
- programmā 33.00.00 “Aizsardzības īpašumu pārvaldīšana” – 282 euro apmērā VAMOIC ir identificējis iespējamo līdzekļu ekonomiju izdevumiem nomas maksas izdevumu segšanai Telpu Rīgā, Talejas ielā 1;
- programmā 34.00.00 “Jaunsardzes centrs” – 150 000 euro apmērā jaunsargu nometņu organizēšanai bija nepieciešams mazāks finanšu resurss nekā sākotnēji plānots.
Ārlietu ministrija ir informējusi par līdzekļu ekonomiju programmā 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana” – 164 700 euro apmērā, tai skaitā līdzekļu ekonomija prioritārā pasākuma “Latvijas kandidatūras ANO Drošības padomes vēlēšanās 2025.g. lobija kampaņas nodrošināšana Latvijas dalībai ANO Drošības padomē 2026.-2028.g.” ietvaros plānotajiem pabalstiem un kompensācijām par dienestu ārvalstīs, pamatojoties uz izmaiņām ģimenes locekļu skaitā, un vakantajām amata vietām, prioritārā pasākuma “Latvijas Republikas pastāvīgās pārstāvniecības ANO, Ņujorkā darbības nepārtrauktības nodrošināšana” ietvaros plānotajiem telpu nomas un komunālo pakalpojumu izdevumiem.
Ekonomikas ministrija ir norādījusi uz līdzekļu ekonomiju 448 430 euro apmērā, tai skaitā:
- apakšprogrammā 26.01.00 “Iekšējais tirgus un patērētāju tiesību aizsardzība” – 25 000 euro apmērā, jo prioritārā pasākuma “Finansējums Patērētāju tiesību aizsardzības centram un Centrālās statistikas pārvaldei regulu prasību izpildei” ietvaros nav bijis pieprasījums finansējuma piešķiršanai biedrībām patērētāju kolektīvo prasību virzībai;
- apakšprogrammā 26.02.00 “Konkurences politikas ieviešana” – 320 790 euro apmērā izdevumiem atlīdzībai saistībā ar būtisku darbinieku mainību un izdevumiem precēm un pakalpojumiem, jo izmaksas par profesionālās darbības pakalpojumiem un apmācībām mazākas kā sākotnēji plānotas;
- apakšprogrammā 29.08.00 “Latvijas un Igaunijas atkrastes vēja enerģijas kopprojekts ELWIND” – 102 640 euro apmērā, jo ELWIND projektā plānoto pētījumu uzsākšanas laiks aizkavējās.
Finanšu ministrija ir informējusi par līdzekļu ekonomiju 20 804 610 euro apmērā, tai skaitā:
- apakšprogrammā 31.02.00 “Valsts parāda vadība” – 588 800 euro apmērā saistībā ar komisijas maksas par faktisko vērtspapīru emisiju starptautiskajos finanšu tirgos organizēšanu emisiju vadošajām bankām, maksājumiem par reitingu aģentūru pakalpojumiem un izdevumiem par POS termināļu izmantošanu maksas par budžeta iestāžu sniegtajiem pakalpojumiem iekasēšanai ar maksājumu kartēm;
- programmā 33.00.00 “Valsts ieņēmumu un muitas politikas nodrošināšana” – 2 730 054 euro apmērā ekonomija veidojas, atsakoties no programmatūras “Cellebrite UFED Ultimate” licenču iegādes un neveicot uzlabojumus VID IS datu nodošanai FID par aizdomīgiem darījumiem, kā arī faktiski izmaksātā kredīta procentu kompensācija hipotekāro kredītu ņēmējiem bija mazāka kā plānots budžetā;
- apakšprogrammā 39.02.00 “Izložu un azartspēļu organizēšanas un norises uzraudzība” – 11 616 euro apmērā VAIS funkcionalitātes pilnveidošanai, jo nav pieņemts likumprojekts “Grozījumi Azartspēļu un izložu likumā";
- apakšprogrammā 41.13.00 “Finansējums VAS “Valsts nekustamie īpašumi” īstenojamiem projektiem un pasākumiem” – 17 391 659 euro apmērā ekonomija saistīta ar projekta “Ēkas pārbūvei Kalpaka bulvārī 6, Rīgā Latvijas Republikas Prokuratūras vajadzībām” apturēšanu, kā precizēto finansējumu Saeimas nama Jēkaba ielā 11, Rīgā, un Saeimas komisiju ēkas Jēkaba ielā 10/12, Rīgā, pārbūvei un restaurācijai saskaņā ar 24.09.2025. MK rīkojumu Nr. 584 “Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 1. septembra rīkojumā Nr. 608 “Par valsts nekustamā īpašuma Jēkaba ielā 11, Rīgā, nodošanu Finanšu ministrijas valdījumā un finansējumu nekustamā īpašuma būvniecības projekta izdevumu segšanai”, jaunas infrastruktūras izveidei kontroles dienestu funkciju īstenošanai Uriekstes ielā 42, Rīgā (Kundziņsala) finansējuma neapguvi plānotajā apmērā būvdarbu kavēšanās dēļ;
- programmā 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana” – 82 481 euro apmērā, jo samazinājies komandējumu skaits, kā arī veidojās ekonomija Simtgades loterijas Simtgades stipendiju projekta ietvaros.
Iekšlietu ministrija ir informējusi par līdzekļu ekonomiju apakšprogrammā 06.01.00 “Valsts policija” 19 650 euro apmērā, jo MK 2024. gada 18. septembra rīkojuma Nr. 759 “Par Valsts policijas amatpersonas ar speciālo dienesta pakāpi dalību Eiropas Savienības misijā Armēnijā (EUMA) un finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” un MK 2024. gada 5. novembra rīkojuma Nr. 929 “Par Valsts policijas amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dalības laika pagarināšanu Eiropas Savienības novērošanas misijā Gruzijā (EUMM Georgia) un finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” izpildei plānotie izdevumi dzīvokļa (dzīvojamās telpas) īrei un citiem pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvojamās telpas lietošanu ir mazāki nekā sākotnēji tika plānots.
Labklājības ministrija ir informējusi par līdzekļu ekonomiju 419 903 euro apmērā, tai skaitā:
- apakšprogrammā 05.01.00 “Sociālās rehabilitācijas valsts programmas” – 360 996 euro apmērā, jo, analizējot faktisko pakalpojuma izpildi 2023.–2025. gada prioritārā pasākuma “Ārpusģimenes aprūpes atbalsta pakalpojumu pilnveide, tai skaitā bērniem īpašās situācijās” apakšpasākumam “Nodrošināts sociālās rehabilitācijas pakalpojums bērniem ar uzvedības traucējumiem”, secināts, ka vidējais klienta vietu aizpildījums gadā nesasniegs plānoto rādītāju - 8. Klientu vietu neizpilde skaidrojama ar to, ka pakalpojums bērniem ar uzvedības traucējumiem ir salīdzinoši jauns valsts finansēts pakalpojums. Programmas palaišanas pirmajos mēnešos pakalpojumu institūcijā ir saņēmuši tikai 4 līdz 5 bērni ar nopietniem uzvedības traucējumiem – tas ir saistīts gan ar rūpīgo atlases procesu bērnu uzņemšanai programmai, gan ar pagaidām vēl lielo darbinieku mainību, lai nodrošinātu, ka bērniem sniegtais pakalpojums ir kvalitatīvs un atbilstošs bērnu vajadzībām. Arī analizējot 2024. - 2026. gada prioritāro pasākumu “Aprūpes mājās pakalpojuma attīstība pašvaldībās” faktisko izpildi 2025. gada periodā janvāris – oktobris, secināts, ka pakalpojumu saņem vairāk bērnu nekā tas tika prognozēts, bet mazāku stundu skaitu nekā plānots, proti, vidējais pakalpojuma saņēmušo bērnu un jauniešu skaits mēnesī ir 1 289 (plāns 1200), vidējais nodrošinātais pakalpojuma apjoms uz 1 personu – 63,3 h (plāns – 64,8h). Ņemot vērā, ka vidējais pakalpojuma apjoms uz vienu pakalpojuma saņēmēju mēnesī ir stabils, būtiskas izmaiņas arī turpmākajā periodā netiek prognozētas.
- apakšprogrammā 22.03.00 “Valsts atbalsts ārpusģimenes aprūpei” – 58 907 euro apmērā 2023.–2025. gada prioritārā pasākuma “Ārpusģimenes aprūpes atbalsta pakalpojumu pilnveide, tai skaitā bērniem īpašās situācijās” apakšpasākumam “Nodrošināts bāreņu un bez vecāku gādības palikušo bērnu atbalsts patstāvīgas dzīves uzsākšanai pēc pilngadības sasniegšanas” veidojas atlikums pēc 2025. gada trešā ceturkšņa pašvaldību iesniegto atskaišu apmaksas. Apmaksa par iesniegtajām atskaitēm 2025. gadā veikta pilnā apmērā. Atskaites par 2025. gada ceturto ceturksni tiks sniegtas un apmaksa tiks veikta 2026. gada janvāra mēnesī.
Tieslietu ministrija ir informējusi par līdzekļu ekonomiju 4 237 049 euro apmērā, tai skaitā:
- apakšprogrammā 03.02.00 “Apgabaltiesas un rajonu (pilsētu) tiesas” – 1 800 000 euro apmērā finansējuma ekonomija tiesnešu atlīdzībai saistībā ar tiesnešu vakancēm (mēnešalga un veselības apdrošināšanas polišu iegāde);
- apakšprogrammā 03.05.00 “Atlīdzība tiesu izpildītājiem par izpildu darbībām” – 300 000 euro apmērā ekonomija prioritārajam pasākumam “Atlīdzība tiesu izpildītājiem par piespiedu dalītā īpašuma izbeigšanu privatizētajās daudzdzīvokļu mājās” saistībā ar zemu aktivitāti no iedzīvotāju puses piespiedu dalītā īpašuma izbeigšanai privatizētajās daudzdzīvokļu mājās, kā arī pats atsavināšanas process nav ātrs (iedzīvotāju sapulce un lēmuma pieņemšana, iesniegums pašvaldībai, uzmērīšana u.t.t.);
- apakšprogrammā 03.06.00 “Zaudējumu atlīdzība nepamatoti aizturētajām, arestētajām un notiesātajām personām” – 70 000 euro apmērā zaudējumu atlīdzībai nepamatoti aizturētajām, arestētajām un notiesātajām personām, jo nav saņemti pieprasījumi plānotajā apjomā;
- apakšprogrammā 04.01.00 “Ieslodzījuma vietas” – 1 375 473 euro apmērā līdzekļu ekonomija, jo līgums par Rīgas Centrālcietuma ēku, būvju nojaukšanu ar būvju iekšējo un ārējo inženiertīklu atslēgšanu, pārnešanu noslēgts par mazāku summu, prioritārajam pasākumam “Apcietināto un notiesāto personu konvojēšanas funkcijas pārņemšana no Valsts policijas uz TM” izdevumiem atlīdzībai sakarā ar pakāpenisko konvoja amata vietu aizpildīšanu 2025. gadā un pamatkapitāla izdevumiem, jo aprīkojums iegādāts par zemāku cenu, līdz gada beigām nav iespējams realizēt daudzfaktoru autentifikācijas ieviešanu, jo finansējums bija pieejams no jūlija mēneša, Ieslodzījuma vietu pārvaldes Mācību centra neparedzētiem būvniecības darbiem, kā arī mācību līdzekļu un aprīkojuma pilnveidošanai paredzētās iegādes netiks īstenotas, jo iepirkumi izbeidzās bez rezultāta;
- apakšprogrammā 04.03.00 “Probācijas īstenošana” – 15 746 euro apmērā, jo digitalizācijai: modernas e-mācību vides attīstībai Valsts probācijas dienestā iepirkumu rezultātā tika noslēgti līgumi par zemākām summām, nekā bija plānots;
- apakšprogrammā 06.01.00 “Juridisko personu reģistrācija” – 366 830 euro apmērā sakarā ar 12.06.2025. likumu “Grozījumi Interešu pārstāvības atklātības likumā”, kas paredz Interešu pārstāvības reģistra un Interešu pārstāvības deklarēšanas sistēmas izveidi pārcelt uz 2028. gadu, tādēļ finansējums 2025. gadā netiks izlietots;
- apakšprogrammā 09.02.00 “Fizisko personu datu aizsardzība” – 19 000 euro apmērā, jo kapitālie izdevumi nav nepieciešami pilnā apmērā;
- programmā 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana” – 290 000 euro apmērā ekonomija prioritārajam pasākumam “Latvijas Republikas kapacitātes un lomas stiprināšana starptautisko tiesību jautājumos, tostarp Ukrainas tiesiskais atbalsts” izdevumiem atlīdzībai saistībā ar vakantām amata vietām, prioritārajam pasākumam “Latvijas tiesību speciālistu ataudzes nodrošināšana un to starptautiskās konkurētspējas veicināšana” izdevumiem atlīdzībai vakantai amata vietai, ietaupītas izmaksas jurista eksāmena jautājumu sagatavošanai, pētījumu par cietušo apmierinātību par pastāvošo atbalsta sistēmu un tās pieejamību Latvijā līdz gada beigām nav iespējams realizēt, jo finansējums bija pieejams no jūlija mēneša, mācību izdevumu samazinājums Tieslietu ministrijas kapacitātes stiprināšanas ietvaros, jo mācības organizē Valsts administrācijas skola par ES fonda līdzekļiem, pasākumi komunikācijas nodrošināšanai ar sabiedrību organizēti ar mazāku budžetu vai arī attālināti.
Klimata un enerģētikas ministrija ir informējusi par līdzekļu ekonomiju budžeta programmā 01.00.00 “Valsts pētījumi klimata un enerģētikas jomā” 2 600 000 euro apmērā 2023.–2025. gada prioritārajam pasākumam “Valsts pētījumi klimata un enerģētikas jomā” finansējuma ekonomija pētījumiem un no tiem izrietošo pasākumu īstenošanai klimata un enerģētikas jomā, lai īstenotu ilgtspējīgu, izmaksu efektīvu, inovatīvu, tautsaimniecības vajadzībām un ES regulējumam atbilstošu klimata un enerģētikas politiku, ņemot vērā izdevumu samazinājumu no 2026. gada, pieņemts lēmums 2025. gadā neuzsākt dažādu pētījumu un no tiem izrietošo pasākumu īstenošanu enerģētikas jomā.
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija ir norādījusi uz līdzekļu ekonomiju 197 998 euro apmērā, tai skaitā:
- apakšprogrammā 24.08.00 “Nacionālo parku darbības nodrošināšana” – 9 917 euro apmērā ekonomija Dabas aizsardzības pārvaldes valdījumā esošo valsts zemes īpašumu uzmērīšanā/īpašumtiesību ierakstīšanā zemesgrāmatā atbilstoši noslēgtajiem līgumiem;
- programmā 30.00.00 “Attīstības nacionālie atbalsta instrumenti” – 188 081 euro apmērā, jo pasākums “Mākslīgā intelekta rīka modelis pašvaldību darbības pārraudzībai” tiek īstenots, izvēloties citu izstrādes metodi. Sākotnēji plānotais tika paredzēts kā pilotprojekts vienas jomas saistošo noteikumu izvērtēšanai, savukārt izvēlētais modelis ir pielietojams tipveida sagatavju izveidei visiem vērtēšanā esošiem saistošiem noteikumiem. Līdzekļu ekonomija publisko pakalpojumu pieejamības nodrošināšanā saskaņā ar vienas pieturas aģentūras principiem (KAC) radusies dēļ KAC izveides finansēšanas no Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna investīcijas 2.1.2.1.i. ietvaros īstenota projekta Nr. 2.1.2.1.i.0/1/23/I/VARAM/011 "Pakalpojumu sniegšanas reformas atbalsts".
Kultūras ministrija ir informējusi par līdzekļu ekonomiju 4 435 euro apmērā, tai skaitā:
- apakšprogrammā 19.07.00 “Mākslas un literatūra” – 3 486 euro apmērā ekonomija pabalstam par radošo darbu baleta māksliniekiem, jo 2025. gada maijā mirusi viena no pabalsta saņēmējām;
- apakšprogrammā 22.02.00 “Kultūras pasākumi, sadarbības līgumi un programmas” – 949 euro apmērā, jo vairākām iemaksām starptautiskajās organizācijās rēķini tiek izrakstīti ārvalstu valūtās (USD, DKK), tādēļ valūtas kursa svārstību ietekmē faktiskie izdevumi novirzās no budžeta saistību pielikumā plānotajiem maksājumiem starptautiskajās institūcijās un programmās.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Likumā “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” valsts budžeta programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 2025. gadam apstiprināta apropriācija 109 738 719 euro apmērā, lai nodrošinātu valsts pamatbudžeta apropriāciju līdzekļiem neparedzētiem izdevumiem saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumiem Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” valstiski īpaši nozīmīgiem pasākumiem, valsts pamatbudžeta apropriācijās neparedzētiem izdevumiem katastrofu un dabas stihiju seku novēršanai un to radīto zaudējumu kompensēšanai un citiem neparedzētiem gadījumiem.
Ņemot vērā līdz 2025. gada 28. novembrim pārdalīto finansējumu no “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” ar Finanšu ministrijas rīkojumiem, pieejamais līdzekļu atlikums ir 58,3 milj. euro. Savukārt, ņemot vērā ar Finanšu ministrijas rīkojumiem un Ministru kabineta pieņemtajiem lēmumiem pārdalīto finansējumu, līdzekļu atlikums ir 35,9 milj. euro. Vienlaikus jāņem vērā, ka Finanšu ministrijā tiek saņemti pieprasījumi saskaņā ar faktiski veiktajiem izdevumiem un aprēķiniem par pagājušo periodu, kā arī ir saņemti jauni pieprasījumi no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem (atrodas dažādās saskaņošanas stadijās) un ir sagaidāmi papildu pieprasījumi no nozaru ministrijām saskaņā ar pieņemtajiem konceptuālajiem lēmumiem.
Ņemot vērā līdz 2025. gada 28. novembrim pārdalīto finansējumu no “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” ar Finanšu ministrijas rīkojumiem, pieejamais līdzekļu atlikums ir 58,3 milj. euro. Savukārt, ņemot vērā ar Finanšu ministrijas rīkojumiem un Ministru kabineta pieņemtajiem lēmumiem pārdalīto finansējumu, līdzekļu atlikums ir 35,9 milj. euro. Vienlaikus jāņem vērā, ka Finanšu ministrijā tiek saņemti pieprasījumi saskaņā ar faktiski veiktajiem izdevumiem un aprēķiniem par pagājušo periodu, kā arī ir saņemti jauni pieprasījumi no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem (atrodas dažādās saskaņošanas stadijās) un ir sagaidāmi papildu pieprasījumi no nozaru ministrijām saskaņā ar pieņemtajiem konceptuālajiem lēmumiem.
Risinājuma apraksts
Finanšu ministrija ir sagatavojusi Ministru kabineta rīkojuma projektu, paredzot atbilstoši Likuma par budžetu un finanšu vadību 9. panta piecpadsmitajai daļai pārdalīt apropriāciju 30 486 269 euro apmērā no ministriju budžetiem un Saeimas budžeta uz budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmu 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Ar rīkojuma projektu paredzēts līdzekļus 30 486 269 euro apmērā pārdalīt no ministriju budžetiem un Saeimas budžeta uz budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmu 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
Izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam, ir nulle, jo līdzekļu pārdales starp resoriem rezultāts ir nulle.
Izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam, ir nulle, jo līdzekļu pārdales starp resoriem rezultāts ir nulle.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Latvijas Republikas Saeima
- Aizsardzības ministrija
- Ārlietu ministrija
- Ekonomikas ministrija
- Finanšu ministrija
- Iekšlietu ministrija
- Labklājības ministrija
- Tieslietu ministrija
- Klimata un enerģētikas ministrija
- Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
- Kultūras ministrija
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
