24-TA-1244: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2020. gada 10. decembra noteikumos Nr. 730 "Ekspluatējamu ēku energoefektivitātes minimālās prasības"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta 2015. gada 15. septembra noteikumos Nr. 524 "Kārtība, kādā nosaka, aprēķina un uzskaita katra dzīvojamās mājas īpašnieka maksājamo daļu par dzīvojamās mājas uzturēšanai nepieciešamajiem pakalpojumiem" (turpmāk - Noteikumi Nr.524) paredzēti grozījumi, papildinot dzīvojamai mājai piegādātās siltumenerģijas uzskaites (sadales) iespējas ar siltumenerģijas patēriņa noteikšanas sistēmu, izmantojot tiešsaistē periodiski fiksētus siltumnesēja caurplūdes un apkures cauruļvadu virsmu temperatūras datus (turpmāk – siltumenerģijas patēriņa noteikšanas sistēma). Tā kā Ministru kabineta 2020. gada 10. decembra noteikumos Nr. 730 "Ekspluatējamu ēku energoefektivitātes minimālās prasības" (turpmāk - Noteikumi Nr. 730) 5., 7., 8., 14.punktā ir minēti individuālās siltumenerģijas patēriņa uzskaites ierīces - individuāli siltumenerģijas patēriņa skaitītāji un individuāli siltuma maksas sadalītāji, nepieciešams papildināt minētos pantus ar trešo siltumenerģijas uzskaites (sadales) iespēju un attiecīgu uzstādīšanas ekonomiskā pamatojuma aprēķināšanas metodiku.
2023. gada 13. septembra Eiropas Parlamenta un Padomes direktīva (ES) 2023/1791 par energoefektivitāti un ar ko groza Regulu (ES) 2023/955 (pārstrādātā redakcija) (turpmāk – Direktīva 2023/1791) stājās spēkā 2023.gada 10.oktobrī un 14., 15. un 16.pantos ir noteikta prasība par attālināti nolasāmu individuālu skaitītāju, kas mēra mājsaimniecības karstā ūdens patēriņu katrā ēkas vienībā, un individuālu siltumenerģijas patēriņa ierīču uzstādīšanu. Direktīvas 2023/1791 16. pantā noteikta prasība, ka līdz 2027. gada 1. janvārim skaitītājus, kas nav attālināti nolasāmi, bet ir jau uzstādīti, dara attālināti nolasāmus vai aizstāj ar attālināti nolasāmām ierīcēm visiem jaunuzstādītiem skaitītājiem jābūt attālināti nolasāmiem atbilstoši 2012. gada 25. oktobra Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 2012/27/ES (2012. gada 25. oktobris) par energoefektivitāti, ar ko groza Direktīvas 2009/125/EK un 2010/30/ES un atceļ Direktīvas 2004/8/EK un 2006/32/EK 9.c panta pirmajai daļai no 2020. gada 25. oktobra. Lai nodrošinātu Direktīvas 2023/1791 pārņemšanu, nepieciešams veikt grozījumus Noteikumu Nr.730 5., 7., 8. un 14. punktā un papildināt ar 5.1.apakšpunktu un 15., 16., 17. punktu. Attālināti nolasāmu individuālo siltumenerģijas patēriņa uzskaites ierīču un skaitītāju, kas mēra mājsaimniecības karstā ūdens patēriņu katrā ēkas vienībā, uzstādīšana nodrošinās vienlaicīgu un objektīvu rādījumu nolasīšanu, sekmēs galalietotāju informētību par individuālo faktisko patēriņu un arī saīsinās rēķina sagatavošanai nepieciešamo laiku.
Individuālo skaitītāju, kas mēra mājsaimniecības karstā ūdens patēriņu katrā ēkas vienībā, uzstādīšanas tehnisko un ekonomisko pamatojumu izvērtē dzīvojamās mājas pārvaldītājs. Attālināti nolasāmu ūdens skaitītāju uzstādīšana palīdz identificēt faktisko patēriņu, savlaicīgu ūdens noplūdi, ja rodas atšķirības ar kontrolskaitītāju, kopējo skaitītāju, samazina ūdens zuduma un starpību problēmas, palīdz un atvieglo uzskaites kontroli.
2023. gada 13. septembra Eiropas Parlamenta un Padomes direktīva (ES) 2023/1791 par energoefektivitāti un ar ko groza Regulu (ES) 2023/955 (pārstrādātā redakcija) (turpmāk – Direktīva 2023/1791) stājās spēkā 2023.gada 10.oktobrī un 14., 15. un 16.pantos ir noteikta prasība par attālināti nolasāmu individuālu skaitītāju, kas mēra mājsaimniecības karstā ūdens patēriņu katrā ēkas vienībā, un individuālu siltumenerģijas patēriņa ierīču uzstādīšanu. Direktīvas 2023/1791 16. pantā noteikta prasība, ka līdz 2027. gada 1. janvārim skaitītājus, kas nav attālināti nolasāmi, bet ir jau uzstādīti, dara attālināti nolasāmus vai aizstāj ar attālināti nolasāmām ierīcēm visiem jaunuzstādītiem skaitītājiem jābūt attālināti nolasāmiem atbilstoši 2012. gada 25. oktobra Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 2012/27/ES (2012. gada 25. oktobris) par energoefektivitāti, ar ko groza Direktīvas 2009/125/EK un 2010/30/ES un atceļ Direktīvas 2004/8/EK un 2006/32/EK 9.c panta pirmajai daļai no 2020. gada 25. oktobra. Lai nodrošinātu Direktīvas 2023/1791 pārņemšanu, nepieciešams veikt grozījumus Noteikumu Nr.730 5., 7., 8. un 14. punktā un papildināt ar 5.1.apakšpunktu un 15., 16., 17. punktu. Attālināti nolasāmu individuālo siltumenerģijas patēriņa uzskaites ierīču un skaitītāju, kas mēra mājsaimniecības karstā ūdens patēriņu katrā ēkas vienībā, uzstādīšana nodrošinās vienlaicīgu un objektīvu rādījumu nolasīšanu, sekmēs galalietotāju informētību par individuālo faktisko patēriņu un arī saīsinās rēķina sagatavošanai nepieciešamo laiku.
Individuālo skaitītāju, kas mēra mājsaimniecības karstā ūdens patēriņu katrā ēkas vienībā, uzstādīšanas tehnisko un ekonomisko pamatojumu izvērtē dzīvojamās mājas pārvaldītājs. Attālināti nolasāmu ūdens skaitītāju uzstādīšana palīdz identificēt faktisko patēriņu, savlaicīgu ūdens noplūdi, ja rodas atšķirības ar kontrolskaitītāju, kopējo skaitītāju, samazina ūdens zuduma un starpību problēmas, palīdz un atvieglo uzskaites kontroli.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir:
- iekļaut siltumenerģijas patēriņa noteikšanas sistēmu kā vienu no siltumenerģijas uzskaites (sadales) iespējām;
- iekļaut prasību par individuālo skaitītāju, kas mēra mājsaimniecības karstā ūdens patēriņu katrā ēkas vienībā, uzstādīšanu un attālinātās nolasīšanas prasības ieviešanu, lai nodrošinātu Direktīvas 2023/1791 pārņemšanu;
- aktualizēt standartu uz LVS EN 834+AC:2021.
- iekļaut siltumenerģijas patēriņa noteikšanas sistēmu kā vienu no siltumenerģijas uzskaites (sadales) iespējām;
- iekļaut prasību par individuālo skaitītāju, kas mēra mājsaimniecības karstā ūdens patēriņu katrā ēkas vienībā, uzstādīšanu un attālinātās nolasīšanas prasības ieviešanu, lai nodrošinātu Direktīvas 2023/1791 pārņemšanu;
- aktualizēt standartu uz LVS EN 834+AC:2021.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Šobrīd Noteikumos Nr. 730 definētas divas individuālās siltumenerģijas uzskaites (sadales) iespējas - siltuma maksas sadalītāji jeb alokatori un siltumenerģijas skaitītāji.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Pašvaldības sniedz finansiālu atbalstu iedzīvotājiem energoefektivitātes pasākumu īstenošanai daudzdzīvokļu dzīvojamās mājās. Individuālā siltumenerģijas patēriņa ierīču uzstādīšanas gadījumā, atbalsts tiek sniegts tikai tām ierīcēm, kas noteiktas normatīvajos aktos. Lai nodrošinātu iedzīvotāju individuālā siltumenerģijas patēriņa ierīču izvēles un arī pašvaldības finansiālā atbalsta saņemšanas iespējas, individuālās siltumenerģijas uzskaites (sadales) iespējas papildinātas ar siltumenerģijas patēriņa noteikšanas sistēmu.
Individuālo skaitītāju, kas mēra siltumenerģiju, uzstādīšanas prasība noteikta Direktīvas 2023/1791 14., 15.,16.pantā.
Individuālo skaitītāju, kas mēra siltumenerģiju, uzstādīšanas prasība noteikta Direktīvas 2023/1791 14., 15.,16.pantā.
Risinājuma apraksts
Papildināta individuālās siltumenerģijas uzskaites (sadales) iespēja ar siltumenerģijas patēriņa noteikšanas sistēmu un 3.pielikumu par uzstādīšanas ekonomiskā pamatojuma aprēķināšanas metodiku. Līdzās Noteikumu Nr.524 grozījumos paredzētas prasības un nosacījumi siltumenerģijas patēriņa noteikšanas sistēmas uzstādīšanai, izpildot arī Direktīvas 2023/1791 prasību par attālinātu individuālo siltumenerģijas patēriņa ierīču uzstādīšanu.
Problēmas apraksts
Normatīvajā regulējumā nav noteikta obligāta prasība par individuālo skaitītāju, kas mēra mājsaimniecības karstā ūdens patēriņu katrā ēkas vienībā, uzstādīšanu saskaņā ar Direktīvas 2023/17991 14. un 15.panta prasībām, un saskaņā ar 16.panta prasībām nav noteikts nosacījums par jaunuzstādītu un esošo aizstāšanu vai nomaiņu uz attālinātiem līdz 2027.gada 1.janvārim.
Klimata un enerģētikas ministrija 2023. gada augustā organizēja sadarbībā ar Ekonomikas ministriju, Latvijas Namu pārvaldītāju un apsaimniekotāju asociāciju un Latvijas siltumuzņēmumu asociāciju sanāksmi, lai kopā ar nozares pārstāvjiem izdiskutētu jautājumu par mājsaimniecību karstā ūdens patēriņa attālinātu skaitītāju uzstādīšanu, tai skaitā ieguvumiem un izdevumiem mājsaimniecībām.
Kā iepriekš minēts, individuālo karstā ūdens patēriņa skaitītāju uzstāde nav obligāta, kas daudzdzīvokļu dzīvojamās mājās rada neproporcionālu izmaksu sadali. Ir gadījumi, kad tiek izmantotas dažādas ierīces, kas neuzskaita kādā ēkas vienībā patērēto ūdens apjomu, un rada situāciju, kad citas ēkās vienībās jāizlīdzina radusies starpība. Ēkās, kur ir pieejama manuāla skaitījumu nolasīšana, tas tiek darīts 3-4 dienu starplaikā, kas rada lielas neatbilstības un ūdens zudums, kas vēlāk ir jāsadala. Kā arī, lai manuāli nolasītu skaitītājus ir nepieciešama pieeja katrā ēkas vienībā.
Klimata un enerģētikas ministrija 2023. gada augustā organizēja sadarbībā ar Ekonomikas ministriju, Latvijas Namu pārvaldītāju un apsaimniekotāju asociāciju un Latvijas siltumuzņēmumu asociāciju sanāksmi, lai kopā ar nozares pārstāvjiem izdiskutētu jautājumu par mājsaimniecību karstā ūdens patēriņa attālinātu skaitītāju uzstādīšanu, tai skaitā ieguvumiem un izdevumiem mājsaimniecībām.
Kā iepriekš minēts, individuālo karstā ūdens patēriņa skaitītāju uzstāde nav obligāta, kas daudzdzīvokļu dzīvojamās mājās rada neproporcionālu izmaksu sadali. Ir gadījumi, kad tiek izmantotas dažādas ierīces, kas neuzskaita kādā ēkas vienībā patērēto ūdens apjomu, un rada situāciju, kad citas ēkās vienībās jāizlīdzina radusies starpība. Ēkās, kur ir pieejama manuāla skaitījumu nolasīšana, tas tiek darīts 3-4 dienu starplaikā, kas rada lielas neatbilstības un ūdens zudums, kas vēlāk ir jāsadala. Kā arī, lai manuāli nolasītu skaitītājus ir nepieciešama pieeja katrā ēkas vienībā.
Risinājuma apraksts
Papildināt Noteikumus ar 5.1.apakšpunktu, iekļaujot prasību par individuālo skaitītāju, kas mēra mājsaimniecības karstā ūdens patēriņu katrā ēkas vienībā, uzstādīšanu. Attālinātās nolasīšanas prasība iekļauta 16. punktā ar Direktīvas 2023/1791 noteiktiem termiņiem. Attālinātu nolasīšanas ierīču uzstādīšana sniegs visiem dzīvokļu īpašniekiem precīzu un pārredzamu informāciju, sekmēs siltumenerģijas patēriņa ietaupījumu un daļēji risinās problēmu par ūdens zuduma iemesliem. Patēriņš tiks nolasīts regulāri, un rēķinos tikts ietverta dzīvokļu īpašnieku samaksa par karstā ūdens individuālo faktisko patēriņu. Attālināti nolasāmām ierīcēm nav nepieciešama piekļuve atsevišķiem dzīvokļiem vai vienībām, lai veiktu nolasīšanu.
Noteikumu projektā tiek iekļauts 17.pants par pārejas periodu, kas paredzēts, lai nozare sagatavotos izmaiņām.
Noteikumu projektā tiek iekļauts 17.pants par pārejas periodu, kas paredzēts, lai nozare sagatavotos izmaiņām.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- daudzdzīvokļu dzīvojamo māju galaizmantotāji
Ietekmes apraksts
Lēmuma pieņemšana izriet no diviem faktoriem – tehniskā iespējamība, ko apliecina ēkas tehniskā dokumentācija, un ekonomiskais pamatojums attiecībā pret potenciālo enerģijas ietaupījumu visā skaitītāju dzīves ciklā.
Izmaksas atkarīgas no dzīvojamās mājas īpašnieku pieņemtajiem lēmumiem, piemēram, par siltumenerģijas maksājamās daļas aprēķina kritērija izvēli vai neatkarīga eksperta ēku energoefektivitātes jomā pakalpojumu izmantošanas, attālināti nolasāmu individuālu skaitītāju, kas mēra mājsaimniecības karstā ūdens patēriņu katrā ēkas vienībā, un individuālu siltumenerģijas patēriņa ierīču izvēles, vienlaikus izvērtējot to rentabilitāti, ekonomiskos ieguvumus, potenciālos ietaupījumus.
Attiecībā uz attālināti nolasāmām ierīcēm, ieguldījumi attālināti nolasāmos skaitītājos ir lielāki par manuāli nolasāmiem skaitītājiem, tomēr to izmantošana samazina nekorektus skaitītāju rādījumu nolasīšanas riskus mājsaimniecību lietotājiem un līdz ar to arī samazina iespējamo ūdens zudumu iekļaušanu komunālo pakalpojumu rēķinos ilgtermiņā. Patēriņš tiks nolasīts regulāri un vienlaicīgi visas ēkas vienībās. Attālināti nolasāmām ierīcēm nav nepieciešama piekļuve atsevišķiem dzīvokļiem vai vienībām, lai veiktu nolasīšanu. Vienlaikus, veicot ēkas renovāciju var veikt arī skaitītāju nomaiņu uz attālināti nolasāmiem. Pasākumu apvienošana samazina patērēto laiku ēkas īpašniekiem no lēmuma pieņemšanas brīža līdz pasākuma realizācijai katru uzlabošanas darbu veicot atsevišķi.
Izmaksas atkarīgas no dzīvojamās mājas īpašnieku pieņemtajiem lēmumiem, piemēram, par siltumenerģijas maksājamās daļas aprēķina kritērija izvēli vai neatkarīga eksperta ēku energoefektivitātes jomā pakalpojumu izmantošanas, attālināti nolasāmu individuālu skaitītāju, kas mēra mājsaimniecības karstā ūdens patēriņu katrā ēkas vienībā, un individuālu siltumenerģijas patēriņa ierīču izvēles, vienlaikus izvērtējot to rentabilitāti, ekonomiskos ieguvumus, potenciālos ietaupījumus.
Attiecībā uz attālināti nolasāmām ierīcēm, ieguldījumi attālināti nolasāmos skaitītājos ir lielāki par manuāli nolasāmiem skaitītājiem, tomēr to izmantošana samazina nekorektus skaitītāju rādījumu nolasīšanas riskus mājsaimniecību lietotājiem un līdz ar to arī samazina iespējamo ūdens zudumu iekļaušanu komunālo pakalpojumu rēķinos ilgtermiņā. Patēriņš tiks nolasīts regulāri un vienlaicīgi visas ēkas vienībās. Attālināti nolasāmām ierīcēm nav nepieciešama piekļuve atsevišķiem dzīvokļiem vai vienībām, lai veiktu nolasīšanu. Vienlaikus, veicot ēkas renovāciju var veikt arī skaitītāju nomaiņu uz attālināti nolasāmiem. Pasākumu apvienošana samazina patērēto laiku ēkas īpašniekiem no lēmuma pieņemšanas brīža līdz pasākuma realizācijai katru uzlabošanas darbu veicot atsevišķi.
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Nē2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Nē2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Attālināti nolasāmu individuālo siltumenerģijas patēriņa uzskaites ierīču un skaitītāju, kas mēra mājsaimniecības karstā ūdens patēriņu katrā ēkas vienībā, uzstādīšana sekmētu papildus energoefektivitātes pasākumus, piemēram, tiktu veikti pilnīgas ēkas renovācijas vai ēku inženiersistēmu renovācijas darbi, kas radītu papildus darba apjomu montāžas un celtniecības uzņēmumiem un iekārtu piegādātājiem.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
Attālināti nolasāmu individuālo siltumenerģijas patēriņa uzskaites ierīču un skaitītāju, kas mēra mājsaimniecības karstā ūdens patēriņu katrā ēkas vienībā, uzstādīšana sekmētu energoefektivitātes pasākumus, piemēram, tiktu veikti ēku siltināšanas darbi un renovētas ēku inženiersistēmas, kas radītu papildus darba apjomu montāžas un celtniecības uzņēmumiem un iekārtu piegādātājiem.
2.2.5. uz konkurenci:
Nē2.2.6. uz nodarbinātību:
Nē2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Ministru kabineta 2015. gada 15. septembra noteikumos Nr. 524 "Kārtība, kādā nosaka, aprēķina un uzskaita katra dzīvojamās mājas īpašnieka maksājamo daļu par dzīvojamās mājas uzturēšanai nepieciešamajiem pakalpojumiem"
Pamatojums un apraksts
Ministru kabineta 2015. gada 15. septembra noteikumos Nr. 524 "Kārtība, kādā nosaka, aprēķina un uzskaita katra dzīvojamās mājas īpašnieka maksājamo daļu par dzīvojamās mājas uzturēšanai nepieciešamajiem pakalpojumiem" papildināta dzīvojamai mājai piegādātās siltumenerģijas uzskaites (sadales) iespēja ar siltumenerģijas patēriņa noteikšanas sistēmu, izmantojot tiešsaistē periodiski fiksētus siltumnesēja caurplūdes un apkures cauruļvadu virsmu temperatūras datus.
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32023L1791
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
2023. gada 13. septembra Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas (ES) 2023/1791 par energoefektivitāti un ar ko groza Regulu (ES) 2023/955 (pārstrādātā redakcija) (turpmāk – Direktīva 2023/1791)
Apraksts
Transponēt Direktīvas 2023/1791 14.panta 1.punkts, 15.panta 1., 3.punkts, 16.pants, 18.panta 1.punkts.
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
2023. gada 13. septembra Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas (ES) 2023/1791 par energoefektivitāti un ar ko groza Regulu (ES) 2023/955 (pārstrādātā redakcija) (turpmāk – Direktīva 2023/1791)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
14.panta 1.punkts
5. un 7. punkts
Pārņemtas pilnībā
-
15.panta 1.punkts
5. un 7. punkts, 1.-3. pielikums
Pārņemtas pilnībā
-
15.panta 3.punkts
7. punkts, 1., 2., 3. pielikums
Pārņemtas pilnībā
-
16.panta 1.,2.punkts
14., 15., 16. punkts
Pārņemtas pilnībā
-
18.pantsa 1.punkts
7. punkts, 1., 2., 3. pielikums
Pārņemtas pilnībā
-
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Noteikumu projektā iekļauta dzīvojamai mājai piegādātās siltumenerģijas uzskaites (sadales) iespēja ar siltumenerģijas patēriņa noteikšanas sistēmu, izmantojot tiešsaistē periodiski fiksētus siltumnesēja caurplūdes un apkures cauruļvadu virsmu temperatūras datus, kas ir izmantotā rīcības brīvība saskaņā ar Direktīvas 2023/1791 15.panta 1.punktā otro daļu, kur minēts par alternatīvu izmaksu ziņā lietderīgu metožu siltumenerģijas patēriņa uzskaitei izmantošanas iespēju. Kritēriji un metode, lai noteiktu, pie kādiem to uzskata par tehniski neiespējamu un izmaksu ziņā nelietderīgu norādīts 3.pielikumā.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
Direktīvas 2023/1791 15.panta 2.punkta prasība par individuālo skaitītāju uzstādīšanu mājsaimniecības karstajam ūdenim jaunbūvēs iekļauta Ministru kabineta 2015. gada 30. jūnija noteikumi Nr. 332 „Latvijas būvnormatīvs LBN 221-15 “Ēku iekšējais ūdensvads un kanalizācija” 138. un 139. punktā un Ministru kabineta 2008. gada 21. oktobra noteikumu Nr. 876 “Siltumenerģijas piegādes un lietošanas noteikumi” 8.2 punktā.
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
NēNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Attālināti nolasāmu individuālo siltumenerģijas patēriņa uzskaites ierīču un skaitītāju, kas mēra mājsaimniecības karstā ūdens patēriņu katrā ēkas vienībā, uzstādīšana sekmēs galalietotāju informētību par faktisko patēriņu, nodrošinās vienlaicīgu un objektīvu rādījumu nolasīšanu, mazinās ūdens zudumus, un ir būtisks priekšnoteikums energoefektivitātes pasākumu īstenošanas veicināšanai.
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Attālināti nolasāmu individuālo siltumenerģijas patēriņa uzskaites ierīču un skaitītāju, kas mēra mājsaimniecības karstā ūdens patēriņu katrā ēkas vienībā, uzstādīšana ir būtisks priekšnoteikums energoefektivitātes pasākumu īstenošanas veicināšanai, kas mazinās ūdens zudumus un veicina racionālu resursu izmantošanu.
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Attālināti nolasāmu individuālo siltumenerģijas patēriņa uzskaites ierīču un skaitītāju, kas mēra mājsaimniecības karstā ūdens patēriņu katrā ēkas vienībā, uzstādīšana sekmēs galalietotāju informētību par faktisko patēriņu un ir būtisks priekšnoteikums energoefektivitātes pasākumu īstenošanas veicināšanai, mazinās ūdens zudumus un veicina racionālu resursu izmantošanu.
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
