Anotācija

25-TA-1611: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par 2.1.3.1.i. investīcijas projekta "Aizsargātā lietotāja datu informācijas sistēmas procesu digitalizācija" pases apstiprināšanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par projekta "Aizsargātā lietotāja datu informācijas sistēmas procesu digitalizācija" apstiprināšanu” (turpmāk – Projekts) izstrādāts saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi” nosacījumiem, kas paredz, ka un investīcijas 2.1.3.1.i. “Datu pieejamība, koplietošana un analītika” ietvaros tiek atbalstīti projekti, kuru īstenošana apstiprināta ar Ministru kabineta rīkojumu. Ņemot vērā apstākli, ka projekta ietvaros veicamās investīcijas tiešā veidā skar pakalpojumu nodrošināšanu enerģētikas nozarē, projekta virzītājs, balstoties uz iesaistīto institūciju - Būvniecības valsts kontroles biroja, Biroja darbību pārraugošās institūcijas,  Ekonomikas ministrijas, un Klimata un enerģētikas ministrijas kā par enerģētikas politiku atbildīgās institūcijas - vienošanos, projekta virzītājs ir Klimata un enerģētikas ministrija. 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Rīkojuma mērķis ir nodrošināt Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna investīcijas 2.1.3.1.i. “Datu pieejamība, koplietošana un analītika” ietvaros plānotā projekta “Aizsargātā lietotāja datu informācijas sistēmas procesu digitalizācija” īstenošanu, lai nodrošinātu informācijas sistēmas Aizsargātā lietotāja datu informācijas sistēmas (turpmāk - ALDIS) un e-pakalpojumu modernizāciju. 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Elektroenerģijas tirgus likuma 33.1 panta 1. daļā ir paredzēts, ka aizsargātajiem lietotājiem tiek nodrošinātas tiesības saņemt aizsargātā lietotāja tirdzniecības pakalpojumu. Pašlaik darbojas Aizsargātā lietotāja datu informācijas sistēma, kurā iespējams automātiski identificēt atbalsta saņēmējus un aprēķināt atbalsta apjomu - atbalsta piešķiršanas process norit automātiski. ALDIS ļauj samazināt administratīvās izmaksas, nodrošina elastīgāku pakalpojuma sniegšanu un precīzu valsts budžeta līdzekļu kontroli. Vienlaikus, lai izpildītu Ministru kabineta 2021. gada 1. jūnija  noteikumu Nr. 345 “Aizsargātā lietotāja tirdzniecības pakalpojuma noteikumi” 24.punktu, nepieciešams nodrošināt minētā punkta izpildi, precīzi norādot personai atbalsta kategorijas vai to kopumu. Lietotāju konsultāciju un datu izmaiņu pieprasījumu izpildes kvalitātes uzlabošana, nodrošinot uzlabotu pārskatāmību sistēmas saskarnēs. 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai nodrošinātu  Ministru kabineta 2021. gada 1. jūnija noteikumu Nr. 345 “Aizsargātā lietotāja tirdzniecības pakalpojuma noteikumi” 24.punktu, "Aizsargātais lietotājs var veikt izmaiņas pakalpojuma saņemšanas nosacījumos vai atteikties no pakalpojuma saņemšanas e-pakalpojumā www.latvija.lv vai vēršoties pie pakalpojuma sniedzēja vai birojā" nepieciešams nodrošināt minētā punkta izpildi, precīzi norādot personai atbalsta kategorijas vai to kopumu. Nepieciešams veikt lietotāju konsultāciju un datu izmaiņu pieprasījumu izpildes kvalitātes uzlabošanu, nodrošinot uzlabotu pārskatāmību sistēmas saskarnēs. Lai nodrošinātu projekta izpildi Būvniecības valsts kontroles birojam (turpmāk - BVKB) kā atbildīgajai institūcijai par informatīvajā ziņojumā ietverto uzdevumu ieviešanu ir nepieciešami līdzekļi 107 763 euro apmērā, tai skaitā Atveseļošanās fonda finansējums 89 060 euro apmērā un valsts budžeta finansējums pievienotās vērtības nodokļa izdevumu segšanai 18 703 euro apmērā.
Risinājuma apraksts
Lai izpildītu Ministru kabineta 2021. gada 1. jūnija noteikumu Nr. 345 “Aizsargātā lietotāja tirdzniecības pakalpojuma noteikumi” 24.punktu, "Aizsargātais lietotājs var veikt izmaiņas pakalpojuma saņemšanas nosacījumos vai atteikties no pakalpojuma saņemšanas e-pakalpojumā www.latvija.lv vai vēršoties pie pakalpojuma sniedzēja vai birojā" ar projektu plānots uzlabot digitālos procesus (ātrāka un precīzāka atbildes sniegšana konsultācijās), kā arī e-pakalpojumā persona varēs detalizētāk pārvaldīt un veikt pakalpojuma saņemšanai nepieciešamās izmaiņas. Ir sagatavots atbilstošs Ministru kabineta rīkojuma projekts un tam pievienota Projekta pase, kas ir sagatavota atbilstoši Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas apstiprinātajai formai. Projekta pasē ir iekļauta informācija par Projekta mērķi, pamatojumu, darbībām, rezultatīvajiem rādītājiem, darbību izmaksām un tml. 
Lai šos mērķus sasniegtu, ar projektu paredzēts e-pakalpojuma papildinājums ar datu norādi atbalsta piešķiršanai (bērnu piesaiste) un atteikšanās/pieteikšanās, norādot kategoriju; ALDIS portāla daudzbērnu datu attēlojuma izveide, invaliditātes lēmuma pieņemšanas datuma attēlošana un līgumu dzēšana; jauna tipa "bērns" izveide un ALDIS portāla saskarnes uzlabojumi; pievienota darba vieta ārējiem datu ņēmējiem; SIF Web servisa integrācija ar ALDIS; ikmēneša datu nodošana uz biznesa analītikas rīku; atbalsta nodrošināšana saistītai personai, kur mājsaimniecībā galvenā persona ir uzturlīdzekļu parādnieks.
Projekta izstrādes gaitā biznesa prasību precizēšanā un nodevumu testēšanā tiks iesaistīti esošie cilvēkresursi, kas nosegs nepieciešamās kompetences un kapacitāti.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Pamatojoties uz veiktajiem aprēķiniem, secināms, ka Projekta īstenošana ir ekonomiski izdevīga, jo potenciālie sociālekonomiskie ieguvumi un administratīva sloga samazinājums pārsniedz projekta izmaksas, kā arī uzturēšanas izmaksas 10 gadu periodā. Projekta īstenošanas izmaksas ir 107 763 euro, risinājuma uzturēšanas izmaksas ir 10 776 euro ik gadu, savukārt administratīvā sloga samazinājums sabiedrībai aprēķināts 3065 euro vērtībā, vienlaikus sociālekonomiskais ieguvums aprēķināts 488 946 euro apmērā. Projekta īstenošana radīs kvantitatīvus ekonomiskos ieguvumus sabiedrībai. Vienlaikus projektam ir būtiska nozīme arī sabiedrības tiesību ievērošanas un vienlīdzīgas pakalpojumu piekļuves nodrošināšanas kontekstā. 
Administratīvā sloga samazinājuma aprēķins balstīts uz šādiem pieņēmumiem:
•             vidējie ceļa izdevumi Rīgā (pārvietojas ar sabiedrisko transportu vai automašīnu un izmanto stāvvietu) 5,00 euro;
•             vidējie ceļa izdevumi reģionā (pārvietojas ar sabiedrisko transportu vai automašīnu un izmanto stāvvietu) 17,5 euro;
•             klātienes pakalpojumi Rīgā ir 10%;  iekļauj iesnieguma iesniegšanu, atvieglojuma saņemšanai vai datu izmaiņu veikšanai;
•             klātienes pakalpojumi no reģiona  ir 12%; iekļauj iesnieguma iesniegšanu, atvieglojuma saņemšanai vai datu izmaiņu veikšanai.
•             patērētais laiks ceļā, pārvietošanās laiks un BVKB apmeklējums – 2,5h; Personas patērētais laiks iesnieguma iesniegšanai, atvieglojuma saņemšanai vai datu izmaiņu veikšanai.
•             vidējā vienas stundas darba likme Latvijā 2024. gadā – 11.38 euro, 14.06 ar darba devēja VSAOI.
Ieguvuma aprēķins (5 euro * 32 iesniegumi + 14.06 euro/h * 32 * 2.5h)+(17,5 euro  * 38 iesniegumi (no reģiona) +14.06 euro/h * 38 * 2.5h ) = 3286 euro

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija


Finansējuma saņēmējs ir tiešā valsts pārvaldes iestāde un atbilstoši Ministru kabineta 2014.gada 30.septembra noteikumu Nr.576 “Būvniecības valsts kontroles biroja nolikums” 3.punktam īsteno informācijas sistēmu izstrādi un uzturēšanu būvniecības un enerģētikas jomās. 

Finansējuma saņēmējam sniegtais atbalsts nav kvalificējams kā atbalsts saimnieciskai darbībai vai kā komercdarbības atbalsts.

Uzraudzību MK noteikumu Nr.435 16.punkta izpratnē īstenos Klimata un enerģētikas ministrija, noslēdzot ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru starpresoru vienošanos par sadarbību Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plānā noteikto investīciju īstenošanā un uzraudzībā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Elektroenerģijas lietotāji, it īpaši aizsargātie lietotāji Rīgā
  • Elektroenerģijas lietotāji, it īpaši aizsargātie lietotāji reģionos
Ietekmes apraksts
Projekts būtiski uzlabo fizisko personu tiesības un iespējas digitāli pārvaldīt atbalsta saņemšanu. 
Juridiskās personas
  • Elektroenerģijas tirgotāji
  • Pašvaldību sociālie dienesti
  • Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija
  • Būvniecības valsts kontroles birojs
Ietekmes apraksts
Projekts netieši ietekmē juridiskās personas, īpaši valsts un pašvaldību iestādes, uzlabojot datu apmaiņu un pārskatāmību, samazinot administratīvo slogu un nodrošinot efektīvāku atbalsta piešķiršanas procesu. 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Patērētais laiks - stundās
Aprēķinu skaidrojums
Elektroenerģijas lietotāji, it īpaši aizsargātie lietotāji Rīgā
samazinās
Vērtības nozīme:
2,50
Patērētais laiks ceļā, pārvietošanās laiks un BVKB apmeklējums, personas patērētais laiks iesnieguma iesniegšanai, atvieglojuma saņemšanai vai datu izmaiņu veikšanai.
32
personas un iesniegumi
1
reizi gadā veic iesniegumu
-80,00
Ietaupījums gadā, tomēr precīzāks administratīvo izmaksu skaidrojums norādīts rīkojuma projekta anotācijas 1.3. sadaļā.
Elektroenerģijas lietotāji, it īpaši aizsargātie lietotāji reģionos
samazinās
Vērtības nozīme:
2,50
Patērētais laiks ceļā, pārvietošanās laiks un BVKB apmeklējums, personas patērētais laiks iesnieguma iesniegšanai, atvieglojuma saņemšanai vai datu izmaiņu veikšanai.
38
personas un iesniegumi
1
reizi gadā veic iesniegumu
-95,00
Ietaupījums gadā, tomēr precīzāks administratīvo izmaksu skaidrojums norādīts rīkojuma projekta anotācijas 1.3. sadaļā.
Kopā
-175,00
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme vai dokumentu sagatavošanas un iesniegšanas izdevumi - euro
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Izlietotie naudas līdzekļi - euro
Aprēķinu skaidrojums
Elektroenerģijas lietotāji, it īpaši aizsargātie lietotāji Rīgā
samazinās
Vērtības nozīme:
21,06
vidējā vienas stundas darba likme Latvijā 2024. gadā – 11.38 euro, 14.06 ar darba devēja VSAOI + 7 eiro par ceļu personai no Rīgas
32
personas un iesniegumi
1
reizi gadā veic iesniegumu
-673,92
Ietaupījums gadā, tomēr precīzāks administratīvo izmaksu skaidrojums norādīts rīkojuma projekta anotācijas 1.3. sadaļā.
Elektroenerģijas lietotāji, it īpaši aizsargātie lietotāji reģionos
samazinās
Vērtības nozīme:
24,06
vidējā vienas stundas darba likme Latvijā 2024. gadā – 11.38 euro, 14.06 ar darba devēja VSAOI + 10 eiro par ceļu personai no reģiona
38
personas un iesniegumi
1
reizi gadā veic iesniegumu
-914,28
Ietaupījums gadā, tomēr precīzāks administratīvo izmaksu skaidrojums norādīts rīkojuma projekta anotācijas 1.3. sadaļā.
Kopā
-1 588,20

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
89 060
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
89 060
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
107 763
0
10 776
10 766
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
107 763
0
10 776
10 766
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-18 703
0
-10 776
-10 766
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-18 703
0
-10 776
-10 766
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-18 703
-10 776
-10 766
5.1. valsts pamatbudžets
0
-18 703
-10 776
-10 766
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Kopējais investīcijas projekta īstenošanas izdevumu apmērs plānots no Atveseļošanas fonda plāna finansējuma 89 060 EUR apjomā, bet valsts budžeta finansējums pievienotās vērtības nodokļa (PVN) izmaksu segšanai 18 703 EUR. Kopā  107 763 EUR.

Investīciju projekta izdevumi plānoti 2026.gadā, lai nodrošinātu:
- e-pakalpojuma papildinājumus ar datu norādi atbalsta piešķiršanai (bērnu piesaiste) un atteikšanās/pieteikšanās, norādot kategoriju;
- ALDIS portāla daudzbērnu datu attēlojuma izveide, invaliditātes lēmuma pieņemšanas datuma attēlošana un līgumu dzēšana;
- Jauna tipa "bērns" izveide un ALDIS portāla saskarnes uzlabojumi;
- Darba vieta ārējiem datu ņēmējiem;
- SIF Web servisa integrācija ar ALDIS;
- Ikmēneša datu nodošana uz biznesa analītikas rīku;
- Atbalsta nodrošināšana saistītai personai, kur mājsaimniecībā galvenā persona ir uzturlīdzekļu parādnieks.

1. finansējums IT sistēmas izstrādei 89 060 euro (bez PVN).
2. PVN no IT izstrādes izmaksām 89 060 * 21% = 18 703 euro.

Pēc investīciju projekta pabeigšanas rezultātu uzturēšanas izmaksas: 10 776 euro  gadā, sākot ar 2027.gadu.

Uzturēšanas izmaksu sadalījums pa izmaksu posteņiem:
Sistēmas pielāgošanas pakalpojumi 7 543 euro;
Datu centru infrastruktūrai 1616 euro.
Sistēmas problēmu, kļūdu novēršanas un profilaktiskās uzturēšanas pakalpojumi 1617 euro.
 
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija

Projekta īstenošanai nepieciešamo finansējumu, t.sk. pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanai Ekonomikas ministrija pieprasīs no 74.resora “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”. 

Pēc projekta pabeigšanas nepieciešamais finansējums projekta uzturēšanas izmaksu segšanai Ekonomikas ministrija pieprasīs normatīvo aktu noteiktajā kārtībā. 
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2024. gada 15. oktobra noteikumu Nr. 639 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 4. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama attīstības plānošanas dokumentu projektu, kā arī tiesību aktu projektu izstrādē un citās sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesos, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm. 
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. 
Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti. 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Būvniecības valsts kontroles birojs
  • Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Ar projekta palīdzību tiks uzlabota konsultāciju sniegšanas kvalitāte, datu pārvaldība un pakalpojumu sniegšanas ātrums. 
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Projekts paredz e-pakalpojuma un ALDIS sistēmas papildināšanu ar jauniem datu apstrādes un apmaiņas risinājumiem.
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Digitalizācija samazina manuālās darbības, novērš dublētas funkcijas un ļauj efektīvāk piemērot atbalstu aizsargātajiem lietotājiem.
8. Cita informācija
Projekts īsteno Tiesībsarga ieteikumus par to, ka jāmeklē alternatīvus veidus, kā aizsargātais lietotājs var saņemt valsts atbalstu maksas samazinājumam. 

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzlabota aizsargātā lietotāja pakalpojuma pieejamība un lietošana. 

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Tiek uzlabots valsts sniegts digitālais pakapojums. 

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ar ALDIS sistēmas uzlabošanu aizsargātajiem lietotājiem vieglāk saņemt aizsargātā lietotāja pakalpojumu. 

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi