24-TA-2493: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 23. decembra noteikumos Nr. 809 "Amerikas peru puves uzraudzības, kontroles un apkarošanas kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta 2024. gada 13. septembra rīkojums Nr. 743 "Par Lauksaimniecības datu centra likvidāciju" (turpmāk – rīkojums Nr. 743)
Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
1. Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 9. marta Regula (ES) 2016/429 par pārnēsājamām dzīvnieku slimībām un ar ko groza un atceļ konkrētus aktus dzīvnieku veselības jomā ("Dzīvnieku veselības tiesību akts") (turpmāk – regula 2016/429).
2. Komisijas 2020. gada 30. janvāra Deleģētā regula (ES) 2020/692, ar ko attiecībā uz noteikumiem par noteiktu dzīvnieku, reproduktīvo produktu un dzīvnieku izcelsmes produktu sūtījumu ievešanu Savienībā, to pārvietošanu un rīkošanos ar tiem pēc ievešanas papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2016/429 (turpmāk – regula 2020/692).
2. Komisijas 2020. gada 30. janvāra Deleģētā regula (ES) 2020/692, ar ko attiecībā uz noteikumiem par noteiktu dzīvnieku, reproduktīvo produktu un dzīvnieku izcelsmes produktu sūtījumu ievešanu Savienībā, to pārvietošanu un rīkošanos ar tiem pēc ievešanas papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2016/429 (turpmāk – regula 2020/692).
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekts sagatavots, ievērojot Lauksaimniecības datu centra (turpmāk – datu centrs) likvidāciju un tā līdzšinējo funkciju un valsts pārvaldes uzdevumu nodošanu Lauku atbalsta dienestam (turpmāk – LAD), tostarp lauksaimniecības dzīvnieku, ganāmpulku un novietņu reģistrācijas, datubāzu un reģistru uzturēšanas jomā, kā arī lai nodrošinātu atbilstību Eiropas Savienības tieši piemērojamiem tiesību aktiem.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2025.
Pamatojums
Rīkojuma Nr. 743 2. punktā noteikts, ka LAD ar 2025. gada 1. janvāri ir datu centra funkciju, pārvaldes uzdevumu, tiesību, saistību, finanšu līdzekļu, bilancē esošās kustamās mantas, lietvedības un nepieciešamā apjoma personāla resursu pārņēmējs.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
1. Rīkojuma Nr. 743 1. punktā ir noteikts, ka datu centrs tiek likvidēts un līdz 2025. gada 1. janvārim rīkojuma 2. punktā minētie valsts pārvaldes uzdevumi jānodod LAD.
LAD pārziņā būs arī rīkojuma Nr. 743 2.1. apakšpunktā minētā lauksaimniecības un zivsaimniecības nozares informācijas sistēmu pārvaldība – datubāzu un reģistru uzturēšana un attīstība, tostarp saskarnes izveide datu apmaiņai ar ārējām sistēmām un nozares koplietošanas informācijas un komunikāciju tehnoloģiju infrastruktūras uzturēšana, kā arī rīkojuma Nr. 743 2.2. apakšpunktā minēto dzīvnieku novietņu un dzīvnieku reģistrēšana, identifikācija un izsekojamības nodrošināšana.
Valsts budžeta 2025. gadam pavadošo likumprojektu paketē (1. lasījums) ietverts
1) likumprojekts "Grozījumi Lauku atbalsta dienesta likumā" (720/Lp14);
2) likumprojekts "Grozījums Veterinārmedicīnas likumā" (721/Lp14);
3) likumprojekts "Grozījumi Dzīvnieku audzēšanas un ciltsdarba likumā" (722/Lp14);
4) likumprojekts "Grozījums Dzīvnieku barības aprites likumā" (723/Lp14).
Spēkā esošo Ministru kabineta 2014. gada 23. decembra noteikumu Nr. 809 "Amerikas peru puves uzraudzības, kontroles un apkarošanas kārtība" (turpmāk – noteikumi Nr. 809)
1) 2.9. apakšpunktā noteikts, ka pastāvīgā bišu turēšanas novietne ir atsevišķa norobežojama platība, kas ir reģistrēta datu centrā bišu saimju pastāvīgai turēšanai;
2) 9.1. apakšpunkts paredz Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskā institūta "BIOR" (turpmāk – BIOR) vai akreditētas laboratorijas pienākumu Amerikas peru puves (turpmāk – APP) laboratorisko izmeklējumu rezultātus nosūtīt datu centram;
3) 10. punkts paredz datu centra pienākumu reģistrēt izmeklējumu rezultātus savā datubāzē;
4) 22. punkts noteic, ka Pārtikas un veterinārais dienests (turpmāk – PVD) attiecīgā teritoriālajā struktūrvienībā saņemto laboratorisko izmeklējumu rezultātu reģistrē datu centra datubāzē;
5) 34.2. apakšpunkts paredz PVD pienākumu reģistrēt skarto punktu un apdraudēto teritoriju datu centra datubāzē, ja apstiprināta APP diagnoze;
6) 36. punkts nosaka pienākumu datu centram savā tīmekļvietnē uzturēt aktuālo informāciju par APP skartajiem punktiem un apdraudētajām teritorijām, norādot novadu, pagastu, ganāmpulka (bišu dravas) un pastāvīgās bišu turēšanas novietnes numuru.
2. Noteikumu Nr. 809 14.1.3. apakšpunktā ir dota atsauce uz Eiropas Savienības tieši piemērojamo tiesību aktu, kura prasības jāievēro bišu saimes īpašniekam vai turētājam, ievedot ganāmpulkā (bišu dravā) bišu saimes vai bites, t. i., uz Komisijas 2010. gada 12. marta Regulu (ES) Nr. 206/2010, ar ko izveido sarakstus, kuros iekļautas trešās valstis, to teritorijas vai daļas, no kurām Eiropas Savienībā atļauts ievest konkrētus dzīvniekus un svaigu gaļu, un nosaka veterinārās sertifikācijas prasības (turpmāk – regula Nr. 206/2010).
LAD pārziņā būs arī rīkojuma Nr. 743 2.1. apakšpunktā minētā lauksaimniecības un zivsaimniecības nozares informācijas sistēmu pārvaldība – datubāzu un reģistru uzturēšana un attīstība, tostarp saskarnes izveide datu apmaiņai ar ārējām sistēmām un nozares koplietošanas informācijas un komunikāciju tehnoloģiju infrastruktūras uzturēšana, kā arī rīkojuma Nr. 743 2.2. apakšpunktā minēto dzīvnieku novietņu un dzīvnieku reģistrēšana, identifikācija un izsekojamības nodrošināšana.
Valsts budžeta 2025. gadam pavadošo likumprojektu paketē (1. lasījums) ietverts
1) likumprojekts "Grozījumi Lauku atbalsta dienesta likumā" (720/Lp14);
2) likumprojekts "Grozījums Veterinārmedicīnas likumā" (721/Lp14);
3) likumprojekts "Grozījumi Dzīvnieku audzēšanas un ciltsdarba likumā" (722/Lp14);
4) likumprojekts "Grozījums Dzīvnieku barības aprites likumā" (723/Lp14).
Spēkā esošo Ministru kabineta 2014. gada 23. decembra noteikumu Nr. 809 "Amerikas peru puves uzraudzības, kontroles un apkarošanas kārtība" (turpmāk – noteikumi Nr. 809)
1) 2.9. apakšpunktā noteikts, ka pastāvīgā bišu turēšanas novietne ir atsevišķa norobežojama platība, kas ir reģistrēta datu centrā bišu saimju pastāvīgai turēšanai;
2) 9.1. apakšpunkts paredz Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskā institūta "BIOR" (turpmāk – BIOR) vai akreditētas laboratorijas pienākumu Amerikas peru puves (turpmāk – APP) laboratorisko izmeklējumu rezultātus nosūtīt datu centram;
3) 10. punkts paredz datu centra pienākumu reģistrēt izmeklējumu rezultātus savā datubāzē;
4) 22. punkts noteic, ka Pārtikas un veterinārais dienests (turpmāk – PVD) attiecīgā teritoriālajā struktūrvienībā saņemto laboratorisko izmeklējumu rezultātu reģistrē datu centra datubāzē;
5) 34.2. apakšpunkts paredz PVD pienākumu reģistrēt skarto punktu un apdraudēto teritoriju datu centra datubāzē, ja apstiprināta APP diagnoze;
6) 36. punkts nosaka pienākumu datu centram savā tīmekļvietnē uzturēt aktuālo informāciju par APP skartajiem punktiem un apdraudētajām teritorijām, norādot novadu, pagastu, ganāmpulka (bišu dravas) un pastāvīgās bišu turēšanas novietnes numuru.
2. Noteikumu Nr. 809 14.1.3. apakšpunktā ir dota atsauce uz Eiropas Savienības tieši piemērojamo tiesību aktu, kura prasības jāievēro bišu saimes īpašniekam vai turētājam, ievedot ganāmpulkā (bišu dravā) bišu saimes vai bites, t. i., uz Komisijas 2010. gada 12. marta Regulu (ES) Nr. 206/2010, ar ko izveido sarakstus, kuros iekļautas trešās valstis, to teritorijas vai daļas, no kurām Eiropas Savienībā atļauts ievest konkrētus dzīvniekus un svaigu gaļu, un nosaka veterinārās sertifikācijas prasības (turpmāk – regula Nr. 206/2010).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nepieciešams precizēt attiecīgo tiesību normu regulējumu, aizstājot vārdus "Lauksaimniecības datu centrs" (saīsināti "datu centrs") ar vārdiem "Lauku atbalsta dienests".
Vienlaikus jāprecizē noteikumu Nr. 809 2.9. apakšpunktā, 22. punktā un 34.2 apakšpunktā lietotais termins "datubāze", lai nodrošinātu atbilstību jomu reglamentējošajos normatīvajos aktos lietotajiem terminiem un būtu minēts reģistra pilnais nosaukums, t. i., lauksaimniecības dzīvnieku, ganāmpulku un novietņu reģistrs.
Vienlaikus jāprecizē noteikumu Nr. 809 2.9. apakšpunktā, 22. punktā un 34.2 apakšpunktā lietotais termins "datubāze", lai nodrošinātu atbilstību jomu reglamentējošajos normatīvajos aktos lietotajiem terminiem un būtu minēts reģistra pilnais nosaukums, t. i., lauksaimniecības dzīvnieku, ganāmpulku un novietņu reģistrs.
Risinājuma apraksts
Nepieciešams grozīt noteikumu Nr. 809
1) 2.9. apakšpunktu, norādot, ka bišu novietne tiek reģistrēta LAD lauksaimniecības dzīvnieku, ganāmpulku un novietņu reģistrā;
2) 9.1. apakšpunktu, 10. punktu, 34.2. apakšpunktu un 36. punktu, nosakot, ka turpmāk APP laboratorisko izmeklējumu rezultātus BIOR vai akreditēta laboratorija nosūtīs LAD, kas tos uzturēs savā informācijas sistēmā, savukārt informācija par APP skartajiem punktiem un apdraudētajām teritorijām būs pieejama LAD tīmekļvietnē, pamatojoties uz PVD sniegto informāciju;
3) 22. punktu, nosakot, ka APP laboratorisko izmeklējumu rezultāti, kurus bišu saimes īpašnieks vai turētājs būs nosūtījis PVD attiecīgajai teritoriālajai struktūrvienībai, turpmāk tiks reģistrēti LAD lauksaimniecības dzīvnieku, ganāmpulku un novietņu reģistrā.
1) 2.9. apakšpunktu, norādot, ka bišu novietne tiek reģistrēta LAD lauksaimniecības dzīvnieku, ganāmpulku un novietņu reģistrā;
2) 9.1. apakšpunktu, 10. punktu, 34.2. apakšpunktu un 36. punktu, nosakot, ka turpmāk APP laboratorisko izmeklējumu rezultātus BIOR vai akreditēta laboratorija nosūtīs LAD, kas tos uzturēs savā informācijas sistēmā, savukārt informācija par APP skartajiem punktiem un apdraudētajām teritorijām būs pieejama LAD tīmekļvietnē, pamatojoties uz PVD sniegto informāciju;
3) 22. punktu, nosakot, ka APP laboratorisko izmeklējumu rezultāti, kurus bišu saimes īpašnieks vai turētājs būs nosūtījis PVD attiecīgajai teritoriālajai struktūrvienībai, turpmāk tiks reģistrēti LAD lauksaimniecības dzīvnieku, ganāmpulku un novietņu reģistrā.
Problēmas apraksts
Ir stājusies spēkā regula 2016/429 un regula 2020/692, kas reglamentē bišu pārvietošanu Savienībā, kā arī to ievešanu Savienībā no trešajām valstīm. Savukārt regula Nr. 206/2010, uz kuru dota atsauce noteikumu Nr. 809 14.1.3. apakšpunktā, ir zaudējusi spēku (atcelta ar regulu 2020/692), un tajā reglamentētie jautājumi noteikti regulā 2016/429 un regulā 2020/692.
Risinājuma apraksts
Nepieciešams grozīt noteikumu Nr. 809 14.1.2. un 14.1.3. apakšpunktu, kā arī papildināt ar 14.1 un 14.2 punktu, nosakot, ka bišu saimes vai bites ganāmpulkā (bišu dravā) ievedamas, ievērojot prasības, kas noteiktas
1) regulas 2016/429 127. un 229. pantā;
2) regulas 2020/692 1. panta 3. punkta "c" apakšpunktā.
Līdz šim ieviestās, no Eiropas Savienības tiesību normām izrietošās prasības netiek mainītas un ietekmētas.
1) regulas 2016/429 127. un 229. pantā;
2) regulas 2020/692 1. panta 3. punkta "c" apakšpunktā.
Līdz šim ieviestās, no Eiropas Savienības tiesību normām izrietošās prasības netiek mainītas un ietekmētas.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Medus bišu saimju īpašnieki un turētāji
Ietekmes apraksts
Normatīvajos aktos noteikto APP laboratorisko izmeklējumu rezultāti turpmāk būs pieejami LAD uzturētā lauksaimniecības dzīvnieku, ganāmpulku un novietņu reģistrā. LAD turpinās sniegt datu centra pakalpojumus.
Juridiskās personas
- Medus bišu saimju īpašnieki un turētāji
Ietekmes apraksts
Normatīvajos aktos noteikto APP laboratorisko izmeklējumu rezultāti turpmāk būs pieejami LAD uzturētā lauksaimniecības dzīvnieku, ganāmpulku un novietņu reģistrā. LAD turpinās sniegt datu centra pakalpojumus.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32016R0429
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 9. marta Regula (ES) 2016/429 par pārnēsājamām dzīvnieku slimībām un ar ko groza un atceļ konkrētus aktus dzīvnieku veselības jomā ("Dzīvnieku veselības tiesību akts")
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32020R0692
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2020. gada 30. janvāra Deleģētā regula (ES) 2020/692, ar ko attiecībā uz noteikumiem par noteiktu dzīvnieku, reproduktīvo produktu un dzīvnieku izcelsmes produktu sūtījumu ievešanu Savienībā, to pārvietošanu un rīkošanos ar tiem pēc ievešanas papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2016/429
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 9. marta Regula (ES) 2016/429 par pārnēsājamām dzīvnieku slimībām un ar ko groza un atceļ konkrētus aktus dzīvnieku veselības jomā ("Dzīvnieku veselības tiesību akts")
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
127. pants
Noteikumu projekta 1.6. apakšpunkts (noteikumu Nr. 809 14.11. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības kā regulas norma.
229. pants
Noteikumu projekta 1.7. apakšpunkts (noteikumu Nr. 809 14.21. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības kā regulas norma.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2020. gada 30. janvāra Deleģētā regula (ES) 2020/692, ar ko attiecībā uz noteikumiem par noteiktu dzīvnieku, reproduktīvo produktu un dzīvnieku izcelsmes produktu sūtījumu ievešanu Savienībā, to pārvietošanu un rīkošanos ar tiem pēc ievešanas papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2016/429
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. panta 3. punkta "c" apakšpunkts un II daļas 4. sadaļa
Noteikumu projekta 1.7. apakšpunkts (noteikumu Nr. 809 14.22. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Regulas 1. panta 3. punkta "c" apakšpunkts neparedz rīcības brīvību dalībvalstij pārņemt vai ieviest dzīvnieku ievešanas prasības. Regulas prasības ir tieši piemērojamas.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Lēmums par datu centra likvidāciju un tā valsts pārvaldes uzdevumu nodošanu LAD pieņemts Ministru kabineta 2024. gada 10. septembra sēdē. Tā kā noteikumu projekts nodrošina rīkojumā Nr. 743 dotā uzdevuma izpildi un attiecas uz valsts pārvaldes iekšējo reorganizāciju, sabiedrības līdzdalība projekta izstrādē netiek piemērota.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Lauku atbalsta dienests
- Pārtikas un veterinārais dienests
- Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "Bior"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Jā
Tiks likvidēts Lauksaimniecības datu centrs.
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Jā
LAD, pārņemot datu centra līdz šim pildītos uzdevumus, tiek paplašināts pildāmo valsts pārvaldes uzdevumu daudzums.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Jā
PVD un BIOR pildāmie uzdevumi pēc būtības nemainās, bet tiek mainīta iestāde, kurā jāiesniedz informācija.
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi