25-TA-1791: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamo īpašumu "Dagas-2" un "Vīgantiņi" Ķekavas pagastā, Ķekavas novadā, daļu pirkšanu valsts galvenā autoceļa E67/A7 "Rīga–Bauska–Lietuvas robeža (Grenctāle)" (Ķekavas apvedceļš) ceļa posma būvniecības projekta īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Likums) 9. panta pirmā daļa.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz no nekustamo īpašumu īpašniekiem atsavināt nekustamo īpašumu daļas, kuras nepieciešamas transporta infrastruktūras attīstībai – valsts galvenā autoceļa E67/A7 “Rīga – Bauska – Lietuvas robeža (Grenctāle)” (Ķekavas apvedceļš) izdalītā ceļa P4 būvniecības projekta īstenošanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Valsts galvenā autoceļa E67/A7 “Rīga – Bauska – Lietuvas robeža (Grenctāle)” (Ķekavas apvedceļš) izdalītā ceļa P4 būvniecības projekta īstenošanai nepieciešams no nekustamo īpašumu īpašniekiem atsavināt šādas nekustamo īpašumu daļas:
- nekustamā īpašuma “Dagas-2” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 010 0062) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8070 010 0290) 0,38 ha platībā – Ķekavas pagastā, Ķekavas novadā;
- nekustamā īpašuma “Vīgantiņi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 010 0087) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8070 010 0284) 0,56 ha platībā – Ķekavas pagastā, Ķekavas novadā (turpmāk kopā arī – Nekustamie īpašumi).
Nekustamie īpašumi tiek atsavināti transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Projekta konceptuālā nepieciešamība apstiprināta, paredzot finanšu līdzekļus budžeta programmā “2.4.5. Publiskās un privātās partnerības projektu ieviešana 2025.-2027.gadam”. Attiecīgi Ministru kabinets ir ne tikai izteicis vispārīgu piekrišanu līdzekļu apropriācijai projektiem vai arī to īstenošanai kopumā, bet vienlaikus ir akceptējis, ka šie projekti ietvers arī nekustamo īpašumu atsavināšanu no privātpersonām.
Nekustamos īpašumus paredzēts atsavināt tādu aktivitāšu īstenošanai, kas nav kvalificējamas kā saimnieciskas, jo ir saistītas ar vispārējas, publiski un bez maksas pieejamas infrastruktūras (t.i., autoceļu) attīstīšanai, tādējādi secinot, ka nekustamā īpašuma atsavināšana nekvalificētos kā komercdarbības atbalsts un attiecīgi nekustamā īpašuma atsavināšanā nav jāpiemēro komercdarbības atbalsta kontroles regulējuma nosacījumi.
- nekustamā īpašuma “Dagas-2” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 010 0062) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8070 010 0290) 0,38 ha platībā – Ķekavas pagastā, Ķekavas novadā;
- nekustamā īpašuma “Vīgantiņi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 010 0087) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8070 010 0284) 0,56 ha platībā – Ķekavas pagastā, Ķekavas novadā (turpmāk kopā arī – Nekustamie īpašumi).
Nekustamie īpašumi tiek atsavināti transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Projekta konceptuālā nepieciešamība apstiprināta, paredzot finanšu līdzekļus budžeta programmā “2.4.5. Publiskās un privātās partnerības projektu ieviešana 2025.-2027.gadam”. Attiecīgi Ministru kabinets ir ne tikai izteicis vispārīgu piekrišanu līdzekļu apropriācijai projektiem vai arī to īstenošanai kopumā, bet vienlaikus ir akceptējis, ka šie projekti ietvers arī nekustamo īpašumu atsavināšanu no privātpersonām.
Nekustamos īpašumus paredzēts atsavināt tādu aktivitāšu īstenošanai, kas nav kvalificējamas kā saimnieciskas, jo ir saistītas ar vispārējas, publiski un bez maksas pieejamas infrastruktūras (t.i., autoceļu) attīstīšanai, tādējādi secinot, ka nekustamā īpašuma atsavināšana nekvalificētos kā komercdarbības atbalsts un attiecīgi nekustamā īpašuma atsavināšanā nav jāpiemēro komercdarbības atbalsta kontroles regulējuma nosacījumi.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums “Dagas-2” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 010 0062) ir ierakstīts Rīgas rajona tiesas Ķekavas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000115970.
Nekustamā īpašuma “Dagas-2” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 010 0062) daļai – zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8070 010 0290 ir noteikti šādi apgrūtinājumi (saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem):
- ceļa servitūta teritorija – 0,0040 ha platībā;
- dzīvojamās apbūves zemei izvērtējamo apgrūtinājumu pārklājuma teritorija zemes kadastrālās vērtības aprēķinam – 0,0043 ha platībā;
- pārējās apbūves zemei izvērtējamo apgrūtinājumu pārklājuma teritorija zemes kadastrālās vērtības aprēķinam – 0,0043 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem ar nominālo spriegumu līdz 20 kilovoltiem – 0,0273 ha platībā;
- lauku zemei izvērtējamo apgrūtinājumu pārklājuma teritorija zemes kadastrālās vērtības aprēķinam – 0,0315 ha platībā.
Minētā atzīme par ceļa servitūtu nav nostiprināta kā ieraksts zemesgrāmatā. Atbilstoši tiesu praksei atzīmes veidā zemesgrāmatā izdarīts ieraksts par ceļa servitūtu neapliecina ceļa servitūta nodibināšanu par labu kādam nekustamajam īpašumam. Zemesgrāmatā ierakstīta atzīme nerada lietu tiesību, kas lietošanas ziņā aprobežo svešu lietu, un nepiešķir tiesības pārvietoties pa strīdus ceļu. Tādējādi zemesgrāmatā ierakstītajai atzīmei par ceļa servitūtu nav lietu tiesību nodibinoša spēka par labu noteiktām personām vai īpašumiem.
Nekustamajam īpašumam noteiktie apgrūtinājumi nerada papildu ietekmi uz tā iespējamo izmantošanu. Satiksmes ministrijai, izmantojot valsts nekustamos īpašumus, ir saistoša Aizsargjoslu likumā noteiktā kārtība atbilstoši aizsargjoslu veidam.
Nekustamā īpašuma kopīpašnieki ir piekrituši Nekustamā īpašuma atsavināšanai atbilstoši aprēķinātajam atlīdzības apmēram, informējot par to telefoniski.
Nekustamais īpašums “Vīgantiņi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 010 0087) ir ierakstīts Rīgas rajona tiesas Ķekavas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000514202.
Nekustamā īpašuma “Vīgantiņi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 010 0087) daļai – zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8070 010 0284 ir noteikti šādi apgrūtinājumi (saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem):
- ceļa servitūta teritorija – 0,0700 ha platībā;
- dzīvojamās apbūves zemei izvērtējamo apgrūtinājumu pārklājuma teritorija zemes kadastrālās vērtības aprēķinam – 0,1253 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos – 0,0711 ha platībā;
- pārējās apbūves zemei izvērtējamo apgrūtinājumu pārklājuma teritorija zemes kadastrālās vērtības aprēķinam – 0,0722 ha platībā;
- lauku zemei izvērtējamo apgrūtinājumu pārklājuma teritorija zemes kadastrālās vērtības aprēķinam – 0,0722 ha platībā.
Minētā atzīme par ceļa servitūtu nav nostiprināta kā ieraksts zemesgrāmatā. Atbilstoši tiesu praksei atzīmes veidā zemesgrāmatā izdarīts ieraksts par ceļa servitūtu neapliecina ceļa servitūta nodibināšanu par labu kādam nekustamajam īpašumam. Zemesgrāmatā ierakstīta atzīme nerada lietu tiesību, kas lietošanas ziņā aprobežo svešu lietu, un nepiešķir tiesības pārvietoties pa strīdus ceļu. Tādējādi zemesgrāmatā ierakstītajai atzīmei par ceļa servitūtu nav lietu tiesību nodibinoša spēka par labu noteiktām personām vai īpašumiem.
Nekustamajam īpašumam noteiktie apgrūtinājumi nerada papildu ietekmi uz tā iespējamo izmantošanu. Satiksmes ministrijai, izmantojot valsts nekustamos īpašumus, ir saistoša Aizsargjoslu likumā noteiktā kārtība atbilstoši aizsargjoslu veidam.
Nekustamā īpašuma kopīpašniece ir piekritusi Nekustamā īpašuma atsavināšanai atbilstoši aprēķinātajam atlīdzības apmēram, informējot par to telefoniski.
Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 „Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija:
1) ar 2025. gada 25. jūlija lēmumiem Nr. 03.1-14/2281 un Nr. 03.1-14/2282 nolēma apstiprināt taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma “Dagas 2”, Ķekavas pagastā, Ķekavas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 80700100062) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 80700100290) 0,38 ha platībā, atsavināšanu, kas sastāv no:
- tirgus vērtības 8626 euro (astoņi tūkstoši seši simti divdesmit seši euro);
- zaudējumiem par atsevišķi augošiem kokiem 27,03 euro (divdesmit septiņi euro un trīs centi).
Atlīdzības apmērs tiek noteikts proporcionāli kopīpašniekam piederošajām domājamajām daļām. Katram kopīpašniekam piederošās ½ domājamās daļas tirgus vērtība 4 313 euro un kompensējamie zaudējumi 13,52 euro.
2) ar 2025. gada 25. jūlija lēmumu Nr. 03.1-14/2287 nolēma apstiprināt atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma “Vīgantiņi”, Ķekavas pagastā, Ķekavas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 80700100087) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 80700100284) 0,56 ha platībā atsavināšanu, kas sastāv no:
- tirgus vērtības 13328 euro (trīspadsmit tūkstoši trīs simti divdesmit astoņi euro);
- zaudējumiem par mežaudzi 531 euro (pieci simti trīsdesmit viens euro);
- zaudējumiem par atsevišķi augošiem kokiem 142,23 euro (viens simts četrdesmit divi euro un divdesmit trīs centi).
Satiksmes ministrija īpašuma tiesības uz atsavināmajiem Nekustamajiem īpašumiem normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Nekustamā īpašuma “Dagas-2” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 010 0062) daļai – zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8070 010 0290 ir noteikti šādi apgrūtinājumi (saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem):
- ceļa servitūta teritorija – 0,0040 ha platībā;
- dzīvojamās apbūves zemei izvērtējamo apgrūtinājumu pārklājuma teritorija zemes kadastrālās vērtības aprēķinam – 0,0043 ha platībā;
- pārējās apbūves zemei izvērtējamo apgrūtinājumu pārklājuma teritorija zemes kadastrālās vērtības aprēķinam – 0,0043 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem ar nominālo spriegumu līdz 20 kilovoltiem – 0,0273 ha platībā;
- lauku zemei izvērtējamo apgrūtinājumu pārklājuma teritorija zemes kadastrālās vērtības aprēķinam – 0,0315 ha platībā.
Minētā atzīme par ceļa servitūtu nav nostiprināta kā ieraksts zemesgrāmatā. Atbilstoši tiesu praksei atzīmes veidā zemesgrāmatā izdarīts ieraksts par ceļa servitūtu neapliecina ceļa servitūta nodibināšanu par labu kādam nekustamajam īpašumam. Zemesgrāmatā ierakstīta atzīme nerada lietu tiesību, kas lietošanas ziņā aprobežo svešu lietu, un nepiešķir tiesības pārvietoties pa strīdus ceļu. Tādējādi zemesgrāmatā ierakstītajai atzīmei par ceļa servitūtu nav lietu tiesību nodibinoša spēka par labu noteiktām personām vai īpašumiem.
Nekustamajam īpašumam noteiktie apgrūtinājumi nerada papildu ietekmi uz tā iespējamo izmantošanu. Satiksmes ministrijai, izmantojot valsts nekustamos īpašumus, ir saistoša Aizsargjoslu likumā noteiktā kārtība atbilstoši aizsargjoslu veidam.
Nekustamā īpašuma kopīpašnieki ir piekrituši Nekustamā īpašuma atsavināšanai atbilstoši aprēķinātajam atlīdzības apmēram, informējot par to telefoniski.
Nekustamais īpašums “Vīgantiņi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 010 0087) ir ierakstīts Rīgas rajona tiesas Ķekavas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000514202.
Nekustamā īpašuma “Vīgantiņi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 010 0087) daļai – zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8070 010 0284 ir noteikti šādi apgrūtinājumi (saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem):
- ceļa servitūta teritorija – 0,0700 ha platībā;
- dzīvojamās apbūves zemei izvērtējamo apgrūtinājumu pārklājuma teritorija zemes kadastrālās vērtības aprēķinam – 0,1253 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos – 0,0711 ha platībā;
- pārējās apbūves zemei izvērtējamo apgrūtinājumu pārklājuma teritorija zemes kadastrālās vērtības aprēķinam – 0,0722 ha platībā;
- lauku zemei izvērtējamo apgrūtinājumu pārklājuma teritorija zemes kadastrālās vērtības aprēķinam – 0,0722 ha platībā.
Minētā atzīme par ceļa servitūtu nav nostiprināta kā ieraksts zemesgrāmatā. Atbilstoši tiesu praksei atzīmes veidā zemesgrāmatā izdarīts ieraksts par ceļa servitūtu neapliecina ceļa servitūta nodibināšanu par labu kādam nekustamajam īpašumam. Zemesgrāmatā ierakstīta atzīme nerada lietu tiesību, kas lietošanas ziņā aprobežo svešu lietu, un nepiešķir tiesības pārvietoties pa strīdus ceļu. Tādējādi zemesgrāmatā ierakstītajai atzīmei par ceļa servitūtu nav lietu tiesību nodibinoša spēka par labu noteiktām personām vai īpašumiem.
Nekustamajam īpašumam noteiktie apgrūtinājumi nerada papildu ietekmi uz tā iespējamo izmantošanu. Satiksmes ministrijai, izmantojot valsts nekustamos īpašumus, ir saistoša Aizsargjoslu likumā noteiktā kārtība atbilstoši aizsargjoslu veidam.
Nekustamā īpašuma kopīpašniece ir piekritusi Nekustamā īpašuma atsavināšanai atbilstoši aprēķinātajam atlīdzības apmēram, informējot par to telefoniski.
Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 „Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija:
1) ar 2025. gada 25. jūlija lēmumiem Nr. 03.1-14/2281 un Nr. 03.1-14/2282 nolēma apstiprināt taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma “Dagas 2”, Ķekavas pagastā, Ķekavas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 80700100062) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 80700100290) 0,38 ha platībā, atsavināšanu, kas sastāv no:
- tirgus vērtības 8626 euro (astoņi tūkstoši seši simti divdesmit seši euro);
- zaudējumiem par atsevišķi augošiem kokiem 27,03 euro (divdesmit septiņi euro un trīs centi).
Atlīdzības apmērs tiek noteikts proporcionāli kopīpašniekam piederošajām domājamajām daļām. Katram kopīpašniekam piederošās ½ domājamās daļas tirgus vērtība 4 313 euro un kompensējamie zaudējumi 13,52 euro.
2) ar 2025. gada 25. jūlija lēmumu Nr. 03.1-14/2287 nolēma apstiprināt atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma “Vīgantiņi”, Ķekavas pagastā, Ķekavas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 80700100087) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 80700100284) 0,56 ha platībā atsavināšanu, kas sastāv no:
- tirgus vērtības 13328 euro (trīspadsmit tūkstoši trīs simti divdesmit astoņi euro);
- zaudējumiem par mežaudzi 531 euro (pieci simti trīsdesmit viens euro);
- zaudējumiem par atsevišķi augošiem kokiem 142,23 euro (viens simts četrdesmit divi euro un divdesmit trīs centi).
Satiksmes ministrija īpašuma tiesības uz atsavināmajiem Nekustamajiem īpašumiem normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atsavināt:
nekustamā īpašuma “Dagas-2” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 010 0062) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8070 010 0290) 0,38 ha platībā – Ķekavas pagastā, Ķekavas novadā;
nekustamā īpašuma “Vīgantiņi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 010 0087) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8070 010 0284) 0,56 ha platībā – Ķekavas pagastā, Ķekavas novadā.
nekustamā īpašuma “Dagas-2” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 010 0062) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8070 010 0290) 0,38 ha platībā – Ķekavas pagastā, Ķekavas novadā;
nekustamā īpašuma “Vīgantiņi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8070 010 0087) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8070 010 0284) 0,56 ha platībā – Ķekavas pagastā, Ķekavas novadā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Nekustamie īpašumi tiek atsavināti transporta infrastruktūras attīstībai. Satiksmes ministrija ir meklējusi risinājumus un līdzekļus mērķa sasniegšanai, un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamajiem īpašumiem aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projektā risinātie tiešā veidā skar Nekustamo īpašumu īpašniekus un netiešā veidā skar valsts galvenā autoceļa A7 “Rīga-Bauska-Lietuvas robeža (Grenctāle)” lietotājus.
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projektā risinātie jautājumi netiešā veidā skar valsts galvenā autoceļa A7 “Rīga-Bauska-Lietuvas robeža (Grenctāle)” lietotājus.
Uzlabojot transporta infrastruktūru, pastarpināti tiek veicināta arī uzņēmējdarbība autopārvadājumu jomā.
Uzlabojot transporta infrastruktūru, pastarpināti tiek veicināta arī uzņēmējdarbība autopārvadājumu jomā.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Nē2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Nē2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, jo, plānojot un veicot autoceļu būvniecību vai pārbūvi, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Nē2.2.5. uz konkurenci:
Nē2.2.6. uz nodarbinātību:
Nē2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
22 654
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
22 654
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
22 654
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
22 654
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Projekts šo jomu neskar.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Projekts šo jomu neskar.
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Projekts šo jomu neskar.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami. Izdevumi, kas saistīti ar nepieciešamo nekustamo īpašumu pirkšanu, zaudējumu kompensēšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā tiks segti no valsts budžetā 2025. gadam Satiksmes ministrijas budžeta programmas 23.00.00 "Valsts autoceļu fonds" apakšprogrammā 23.06.00 "Valsts autoceļu uzturēšana un atjaunošana" paredzētajiem līdzekļiem.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2024.gada 15.oktobra noteikumu Nr.639 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 4.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama attīstības plānošanas dokumentu projektu, kā arī tiesību aktu projektu izstrādē un citās sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesos, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm.
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija, VSIA "Latvijas Valsts ceļi".
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija, VSIA "Latvijas Valsts ceļi".
6.4. Cita informācija
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Satiksmes ministrija
- VSIA "Latvijas Valsts ceļi"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Ministru kabineta rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Uzlabojot transporta infrastruktūru, tiek veicināta attiecīgā reģiona ekonomiskā izaugsme.
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Uzturot un veicot autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
