Anotācija (ex-ante)

22-TA-1760: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 30. septembra noteikumos Nr. 599 "Noteikumi par Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda, Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai, Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda, kā arī par valsts un Eiropas Savienības atbalsta lauksaimniecībai un lauku un zivsaimniecības attīstībai finansējuma administrēšanu 2014.–2020. gada plānošanas periodā"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 30. septembra noteikumos Nr. 599 "Noteikumi par Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda, Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai, Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda, kā arī par valsts un Eiropas Savienības atbalsta lauksaimniecībai un lauku un zivsaimniecības attīstībai finansējuma administrēšanu 2014.–2020.gada plānošanas periodā"" (turpmāk - noteikumu projekts) ir sagatavots pēc Zemkopības ministrijas un Lauku atbalsta dienesta iniciatīvas, jo ir nepieciešams precizēt normatīvā akta normas attiecībā uz valsts un Eiropas Savienības (turpmāk - ES) atbalsta maksājumu atbalsta maksājumu veikšanu, neatbilstošo izdevumu neatgūšanu no atbalsta saņēmējiem, kā arī papildināt ar jaunu tiesību normu par gadījumiem, kādos ES finansējuma izmaksu veic no valsts budžeta. 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir precizēt tiesību normas attiecībā uz valsts un ES atbalsta maksājumu izmaksu atbalsta saņēmējiem, paredzot atbalsta maksājumu veikšanu uz atbalsta saņēmēja norādīto kredītiestādes norēķinu kontu vai valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts" maksājumu norēķinu kontu, neatbilstošo izdevumu apjomu, kuru var neatgūt no atbalsta saņēmējiem, kā arī iekļaut jaunu tiesību normu par gadījumiem, kādos ES finansējuma izmaksu veic no valsts budžeta. 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2014. gada 30. septembra noteikumos Nr. 599 "Noteikumi par Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda, Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai, Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda, kā arī par valsts un Eiropas Savienības atbalsta lauksaimniecībai un lauku un zivsaimniecības attīstībai finansējuma administrēšanu 2014.–2020.gada plānošanas periodā" (turpmāk – noteikumi Nr. 599) ir noteikta kārtība, kādā administrē valsts un ES atbalstu lauksaimniecībai, lauku un zivsaimniecības attīstībai.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 599 43. punktā ir noteikts, ka Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (turpmāk – ELGF), Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (turpmāk – ELFLA), Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda (turpmāk – EJZF) finansējumu un valsts budžeta līdzfinansējumu atbalsta saņēmējam izmaksā Valsts kase, pamatojoties uz Lauku atbalsta dienesta sagatavoto maksājuma uzdevumu. Šobrīd spēkā esošā noteikumu Nr. 599 43. punkta redakcijā nav noteikta atbalsta maksājumu veikšanas kārtība, tajā skaitā nav noteikts, uz kādiem kontiem atbalsta maksājumi var tikt pārskaitīti. Lauku atbalsta dienests ziņo, ka atbalsta saņēmēji Elektroniskajā pieteikšanās sistēmā reģistrē norēķinu kontus nebanku maksājuma iestādēs. Vienlaicīgi Finanšu ministrija norāda uz riskiem, kas rodas, ja atbalsta maksājumi tiks veikti izmantojot norēķinu kontus, kas ir atvērti nebanku maksājumu iestādēs, t.sk. elektroniskās naudas iestādēs.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā tiek precizēts noteikumu Nr. 599 43. punkts, nosakot, ka ES fondu finansējumu pārskaita uz atbalsta saņēmēja kontu kredītiestādē vai licencētās maksājumu iestādes valsts akciju sabiedrība "Latvijas Pasts" norēķinu kontu, vienlaicīgi paredzot, ka maksājumi valsts un ES atbalstu atklātu projektu iesniegumu konkursu un vienreizēju maksājumu veidā lauku un zivsaimniecības attīstībai pasākumu projektiem, var tikt pārskaitīti tikai uz atbalsta saņēmēja kontu kredītiestādē. Tādējādi tiks paredzēta iespēja veikt atbalsta maksājumus ne tikai kredītiestādes kontā, bet arī licencētās maksājumu iestādes - valsts akciju sabiedrība "Latvijas Pasts" maksājumu norēķinu kontā. Šis nosacījums ļaus izvairīties no naudas līdzekļu drošības trūkuma riska, ja atbalsta maksājums tiek pārskaitīts uz nebanku maksājuma iestādes norēķinu kontu, kā arī izvairīties no apgrūtinātas komunikācijas par maksājumu izmeklēšanu un kļūdaini veiktu maksājumu atgriešanas riska.
Problēmas apraksts
ELGF, ELFLA un EJZF 2014.-2020. gada plānošanas periods tuvojas noslēgumam. ELGF, ELFLA un EJZF publiskā finansējuma saņēmējiem izmaksājamā publiskā finansējuma izdevumu attiecināmības periods 2014.-2020. gada plānošanas periodā saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 (turpmāk - Regula (ES) Nr. 1303/2013), 65. panta 2. punktu ir 2023. gada 31.decembris. Tomēr saistībā ar ELGF, ELFLA un EJZF īstenošanu 2014.–2020. gada plānošanas periodā ir atsevišķi gadījumi, kad publiskais finansējums tā saņēmējiem būtu izmaksājams arī pēc attiecināmības perioda beigām šādos gadījumos:
a) atbalsta saņēmējs ir apstrīdējis lēmumu, ar kuru noraidīts maksājums par projekta vai pieteikuma īstenošanu, un ir stājies spēkā atbalsta saņēmējam labvēlīgs tiesas spriedums vai pieņemts nolēmums, kas paredz atbalsta saņēmējam labvēlīgu tiesvedības iznākumu;
b) atbalsta saņēmējs ir miris un pēc viņa saistību pārņemšanas atbalsts izmaksājams atbalsta saņēmēja mantiniekam;
c) konstatētais un atbalsta saņēmējam piemērotais debitora parāds tiek atcelts un atbalsts izmaksājams atbalsta saņēmējam.
Risinājuma apraksts
Līdz ar to noteikumu projekts paredz noteikumus Nr. 599 papildināt ar jaunu 43.1 punktu, paredzot, ka iepriekšminētajos gadījumos publiskais finansējums ir izmaksājams no valsts budžeta līdzekļiem. Izvērtējot esošo situāciju (pārņemto saistību apmēru, iespējamo apmēru attiecībā uz saistību pārņemšanu, tiesvedībā esošās lietas, kā arī iespējamo apmēru saistībā ar debitora parādu atcelšanu), secināms, ka no valsts budžeta izmaksājamais finansējums pēc 2014.–2020.gada plānošanas perioda attiecināmības perioda beigām turpmākajos piecos gados varētu būt ne vairāk kā 100 000 euro, t.i., vidēji gadā 20 000 euro.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 599 73. punkts nosaka, ka Lauku atbalsta dienests neatbilstošos izdevumus no atbalsta saņēmēja neatgūst, ja atgūstamā summa vienam iesniegumam vienā atbalsta veidā vienā pasākumā vai apakšpasākumā nepārsniedz 100 euro vienā finanšu gadā un šo summu nav iespējams ieturēt no nākamajiem atbalsta maksājumiem. Ņemot vērā Regula (ES) Nr. 1303/2013 122. panta 2. punktā noteikto par iespēju dalībvalstij pieņemt lēmumu neatgūt nepamatoti izmaksātu summu, ja summa, kas jāatgūst no atbalsta saņēmēja, nepārsniedz EUR 250 no fondu sniegtā ieguldījuma, neskaitot procentus, noteikumu projektā ir paredzēts neatgūstamo summu palielināt no 100 euro uz 250 euro.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz grozījumus noteikumu Nr. 599 73. punktā, neatgūstamo summu palielinot no 100 euro uz 250 euro. Grozījumi noteikumu Nr. 599 73. punktā vienādotu ES fondu administrēšanas nosacījumus, jo arī attiecībā uz ES struktūrfondiem un Kohēzijas fondu 2014.–2020. gada plānošanas periodā neatgūstamā neatbilstoši veikto izdevumu summa ir noteikta 250 euro apmērā saskaņā ar Ministru kabineta 2015. gada 8. septembra noteikumu Nr. 517 "Kārtība, kādā ziņo par konstatētajām neatbilstībām un atgūst neatbilstoši veiktos izdevumus Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā 2014.–2020. gada plānošanas periodā" 31.2. apakšpunktu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Attiecībā uz atbalsta maksājumu veikšanu atbalsta saņēmējam: lai gan saskaņā ar Ministru kabineta 2019. gada 17. decembra noteikumiem Nr. 652 "Kārtība, kādā Valsts kase nodrošina maksājumu pakalpojumu sniegšanu", Valsts kase veic klientu maksājumu rīkojumu izpildi uz kontu atbilstoši maksājumā norādītajam saņēmēja maksājumu pakalpojumu sniedzējam (tajā skaitā elektroniskās naudas iestādēs), kuram ir reģistrēts BIC vai SWIFT kods, kurš ir sasniedzams SWIFT tīklā maksājumu veikšanai un/vai piedalās attiecīgajās maksājumu sistēmās, tomēr Finanšu ministrija norāda uz riskiem, ja atbalsta maksājumi tiks veikti izmantojot norēķinu kontus, kas ir atvērti nebanku maksājumu iestādēs, t.sk. elektroniskās naudas iestādēs.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Primārās lauksaimniecības produkcijas ražotāji
Ietekmes apraksts
Noteikumu projektā noteiktais nodrošinās, ka ES fondu finansējums tiks pārskaitīts uz atbalsta saņēmēju norādīto kredītiestādes vai valsts akciju sabiedrības “Latvijas Pasts” maksājumu norēķinu kontu, bet maksājumi valsts un Eiropas Savienības atbalstu atklātu projektu iesniegumu konkursu un vienreizēju maksājumu veidā lauku un zivsaimniecības attīstībai pasākumu projektam, var tikt pārskaitīti tikai uz atbalsta saņēmēja kredītiestādes kontu.
Juridiskās personas
  • ES fondu un valsts atbalsta administrēšanā un uzraudzībā iesaistītās iestādes - Zemkopības ministrija, Lauku atbalsta dienests, Valsts kase
  • Primārās lauksaimniecības produkcijas ražotāji, lauksaimniecības produkcijas pārstrādātāji
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts tiks izpildīts, īstenojot institūciju esošās funkcijas.
Noteikumu projektā noteiktais nodrošinās, ka ES fondu finansējums tiks pārskaitīts uz atbalsta saņēmēju norādīto kredītiestādes vai valsts akciju sabiedrības “Latvijas Pasts” maksājumu norēķinu kontu, bet maksājumi valsts un Eiropas Savienības atbalstu atklātu projektu iesniegumu konkursu un vienreizēju maksājumu veidā lauku un zivsaimniecības attīstībai pasākumu projektam, var tikt pārskaitīti tikai uz atbalsta saņēmēja kredītiestādes kontu.

 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
20 000
0
20 000
0
20 000
20 000
2.1. valsts pamatbudžets
0
20 000
0
20 000
0
20 000
20 000
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-20 000
0
-20 000
0
-20 000
-20 000
3.1. valsts pamatbudžets
0
-20 000
0
-20 000
0
-20 000
-20 000
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-20 000
-20 000
-20 000
-20 000
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Izvērtējot esošo situāciju (pārņemto saistību apmēru, iespējamo apmēru attiecībā uz saistību pārņemšanu, tiesvedībā esošās lietas, kā arī iespējamo apmēru saistībā ar debitora parādu atcelšanu), secināts, ka finanšu apmērs, kas izmaksājams turpmākos piecus gadus no valsts budžeta šajos gadījumos, varētu būt ne vairāk kā 100 000 euro, t.i., vidēji gadā 20 000 euro.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Neattiecas.
Cita informācija
Noteikumu projektā paredzētā finansējuma izmaksāšana par 2014.–2020.gada plānošanas periodā uzsāktajām vai pārņemtajām saistībām tiks nodrošināta no Zemkopības ministrijai piešķirtajiem budžeta līdzekļiem, un finansējums tiks izmaksāts no šādām Zemkopības ministrijas budžeta programmām:
65.00.00. Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) projektu un pasākumu īstenošana;
66.00.00. Eiropas Zivsaimniecības fonda (EZF) un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda (EJZF) projektu un pasākumu īstenošana;
64.00.00. Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) projektu un pasākumu īstenošana.

4.1.1. Ministru kabineta 2013. gada 26. marta noteikumi Nr. 161 "Noteikumi par vienoto zemkopības nozares informācijas sistēmu"

Pamatojums un apraksts
Noteikumi nosaka vienotajā zemkopības nozares informācijas sistēmā iekļaujamos datus, kārtību, kādā tos apstrādā un izsniedz, kā arī saņem no citām valsts pārvaldes iestādēm. Citā starpā, noteikumi nosaka kādi pamatdati ir jāreģistrē vienotajā sistēmā par klientu (fizisku personu vai juridisku personu), tai skaitā - 17.10. un 18.8. apakšpunktā noteikts, ka vienotajā sistēmā ir jāiesniedz bankas norēķinu konts.
Atbildīgā institūcija
Zemkopības ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1303
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
2013. gada 17. decembra Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 (turpmāk - Regula (ES) Nr. 1303/2013)
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
2013. gada 17. decembra Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 (turpmāk - Regula (ES) Nr. 1303/2013)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
122. pants 2. punkts
3. punkts
Pārņemtas pilnībā
-
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Ir izmantota iespēja dalībvalstij pieņemt lēmumu neatgūt nepamatoti izmaksātu summu, ja summa, kas jāatgūst no atbalsta saņēmēja, nepārsniedz EUR 250 no fondu sniegtā ieguldījuma, neskaitot procentus.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienests
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Lauku atbalsta dienests
  • Valsts kase

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi