25-TA-371: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 22. jūnija noteikumos Nr. 405 "Noteikumi par darbībām ar narkotiskajām un psihotropajām vielām un zālēm veterinārmedicīniskās prakses iestādēs"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts sagatavots, lai:
1) noteiktu prasības un kārtību, kādā veterinārmedicīniskās prakses iestādes iegūst tiesības darbībai ar I sarakstā iekļautās vielas saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, kā arī nosacījumus un kārtību, kādā veterinārmedicīniskās prakses iestāde iegādājas, saņem, nodod lietošanā, uzglabā, uzskaita un iznīcina I sarakstā iekļautās vielas saturošas zāles, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām;
2) precizētu kompetences sadalījumu veterināro narkotisko un psihotropo zāļu aprites uzraudzībā.
1) noteiktu prasības un kārtību, kādā veterinārmedicīniskās prakses iestādes iegūst tiesības darbībai ar I sarakstā iekļautās vielas saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, kā arī nosacījumus un kārtību, kādā veterinārmedicīniskās prakses iestāde iegādājas, saņem, nodod lietošanā, uzglabā, uzskaita un iznīcina I sarakstā iekļautās vielas saturošas zāles, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām;
2) precizētu kompetences sadalījumu veterināro narkotisko un psihotropo zāļu aprites uzraudzībā.
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Noteikumu projekts sagatavots, lai īstenotu Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru likumīgās aprites likuma 7.2 panta desmitajā daļā noteikto pilnvarojumu, kas stājas spēka 2025. gada 1. decembrī.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu grozījumi paredz precizēt nosacījumus attiecībā narkotisko un psihotropo zāļu apriti, lai:
1) noteiktu prasības un kārtību, kādā veterinārmedicīniskās prakses iestādes iegūst tiesības darbībai ar I sarakstā iekļautās vielas saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām;
2) skaidri noteiktu I sarakstā iekļauto vielu saturošu zāļu, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, aprites nosacījumus veterinārmedicīniskās prakses iestādēs.
1) noteiktu prasības un kārtību, kādā veterinārmedicīniskās prakses iestādes iegūst tiesības darbībai ar I sarakstā iekļautās vielas saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām;
2) skaidri noteiktu I sarakstā iekļauto vielu saturošu zāļu, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, aprites nosacījumus veterinārmedicīniskās prakses iestādēs.
Spēkā stāšanās termiņš
01.12.2025.
Pamatojums
Likuma "Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību" Pārejas noteikumu 9. punkts paredz, ka 2. pielikuma II nodaļas 6. punkta 3. apakšpunktā esošai vielai noteiktais izņēmums attiecībā uz lietošanu veterinārmedicīniskām manipulācijām, stājas spēkā 2025. gada 1. decembrī.
Grozījumi Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru likumīgās aprites likumā attiecībā uz I saraksta vielu, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, aprites, kontroles un uzraudzības nosacījumiem stājas spēka 2025. gada 1. decembrī.
Grozījumi Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru likumīgās aprites likumā attiecībā uz I saraksta vielu, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, aprites, kontroles un uzraudzības nosacījumiem stājas spēka 2025. gada 1. decembrī.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Latvijā kontrolējamo narkotisko un psihotropo vielu, kā arī prekursoru saraksti (turpmāk tekstā saukti – I saraksts vai II saraksts vai III saraksts vai IV saraksts) noteikti likuma "Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību" 2. pielikumā.
Attiecībā uz vielu etorfīns, sākot ar 2025. gada 1. decembri, stājas spēkā izņēmums pieļaujot tā lietošanu veterinārmedicīniskām manipulācijām (saskaņā ar likuma "Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību" Pārejas noteikumu 9. punktu, kas paredz 2. pielikuma II nodaļas 6. punkta 3. apakšpunktā esošai vielai izņēmumu attiecībā uz lietošanu veterinārmedicīniskām manipulācijām).
Lai noteiktu I saraksta iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām (t.sk. etorfīnam), aprites, kontroles un uzraudzības nosacījumus, ir izstrādāti grozījumi Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru likumīgās aprites likumā, kas deleģē Ministru kabinetam izstrādāt prasības un kārtību, kādā veterinārmedicīniskās prakses iestādes iegūst tiesības darbībai ar I sarakstā iekļautās vielas saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, kā arī nosacījumus un kārtību, kādā veterinārmedicīniskās prakses iestāde iegādājas, saņem, nodod lietošanā, uzglabā, uzskaita un iznīcina I sarakstā iekļautās vielas saturošas zāles, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām.
Vienlaikus grozījumi Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru likumīgās aprites likumā konkretizē Zāļu valsts aģentūras un Pārtikas un veterinārā dienesta funkcijas, veicot veterinārās farmācijas jomas funkciju pārdali Pārtikas un veterinārajam dienestam pēc kompetences, lai nodrošinātu veterināro narkotisko un psihotropo zāļu ražotāju, importētāju un izplatītāju vairumtirdzniecībā uzraudzību un kontroli atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra regulas (ES) 2019/6 par veterinārajām zālēm un ar ko atceļ Direktīvu 2001/82/EK (turpmāk - Veterināro zāļu regula) prasībām. Grozījumi veicinās ne tikai atbildīgo iestāžu sadarbību, bet vienlaikus stiprinās arī kompetento iestāžu funkcijas, atbildības sadalījumu un kapacitāti. Grozījumi Likumā stājas spēkā 2025.gada 1.decembrī.
Pamatojoties uz iepriekš minēto, nepieciešams veikt grozījumus Ministru kabineta 2021. gada 22. jūnija noteikumos Nr. 405 "Noteikumi par darbībām ar narkotiskajām un psihotropajām vielām un zālēm veterinārmedicīniskās prakses iestādēs" (turpmāk - noteikumi Nr.405), lai noteiktu:
1) prasības un kārtību, kādā veterinārmedicīniskās prakses iestādes iegūst tiesības darbībai ar I sarakstā iekļautās vielas saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām;
2) nosacījumus un kārtību I sarakstā iekļauto vielu saturošu zāļu, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, aprites nosacījumus veterinārmedicīniskās prakses iestādēs.
Esošajā situācijā grozījumi attiecas tikai uz nosacījumu atrunāšanu attiecībā uz tiesību piešķiršanu veterinārmedicīniskās prakses iestādēm darbībai ar I sarakstā iekļauto vielu saturošu zālēm, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām un šo zāļu apritei, uzskaitei un izsekojamībai veterinārmedicīniskās prakses iestādēs, kas visā noteikumu tekstā papildina atsauci uz II un III saraksta zālēm ar atsauci uz I saraksta zālēm.
Ņemot vērā iepriekš minēto,kā arī, lai neradītu papildus satraukumu un administratīvo slogu uzraugošajām iestādēm un komersantiem, netiek izdots jauns tiesiskais regulējums.
Attiecībā uz vielu etorfīns, sākot ar 2025. gada 1. decembri, stājas spēkā izņēmums pieļaujot tā lietošanu veterinārmedicīniskām manipulācijām (saskaņā ar likuma "Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību" Pārejas noteikumu 9. punktu, kas paredz 2. pielikuma II nodaļas 6. punkta 3. apakšpunktā esošai vielai izņēmumu attiecībā uz lietošanu veterinārmedicīniskām manipulācijām).
Lai noteiktu I saraksta iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām (t.sk. etorfīnam), aprites, kontroles un uzraudzības nosacījumus, ir izstrādāti grozījumi Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru likumīgās aprites likumā, kas deleģē Ministru kabinetam izstrādāt prasības un kārtību, kādā veterinārmedicīniskās prakses iestādes iegūst tiesības darbībai ar I sarakstā iekļautās vielas saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, kā arī nosacījumus un kārtību, kādā veterinārmedicīniskās prakses iestāde iegādājas, saņem, nodod lietošanā, uzglabā, uzskaita un iznīcina I sarakstā iekļautās vielas saturošas zāles, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām.
Vienlaikus grozījumi Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru likumīgās aprites likumā konkretizē Zāļu valsts aģentūras un Pārtikas un veterinārā dienesta funkcijas, veicot veterinārās farmācijas jomas funkciju pārdali Pārtikas un veterinārajam dienestam pēc kompetences, lai nodrošinātu veterināro narkotisko un psihotropo zāļu ražotāju, importētāju un izplatītāju vairumtirdzniecībā uzraudzību un kontroli atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra regulas (ES) 2019/6 par veterinārajām zālēm un ar ko atceļ Direktīvu 2001/82/EK (turpmāk - Veterināro zāļu regula) prasībām. Grozījumi veicinās ne tikai atbildīgo iestāžu sadarbību, bet vienlaikus stiprinās arī kompetento iestāžu funkcijas, atbildības sadalījumu un kapacitāti. Grozījumi Likumā stājas spēkā 2025.gada 1.decembrī.
Pamatojoties uz iepriekš minēto, nepieciešams veikt grozījumus Ministru kabineta 2021. gada 22. jūnija noteikumos Nr. 405 "Noteikumi par darbībām ar narkotiskajām un psihotropajām vielām un zālēm veterinārmedicīniskās prakses iestādēs" (turpmāk - noteikumi Nr.405), lai noteiktu:
1) prasības un kārtību, kādā veterinārmedicīniskās prakses iestādes iegūst tiesības darbībai ar I sarakstā iekļautās vielas saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām;
2) nosacījumus un kārtību I sarakstā iekļauto vielu saturošu zāļu, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, aprites nosacījumus veterinārmedicīniskās prakses iestādēs.
Esošajā situācijā grozījumi attiecas tikai uz nosacījumu atrunāšanu attiecībā uz tiesību piešķiršanu veterinārmedicīniskās prakses iestādēm darbībai ar I sarakstā iekļauto vielu saturošu zālēm, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām un šo zāļu apritei, uzskaitei un izsekojamībai veterinārmedicīniskās prakses iestādēs, kas visā noteikumu tekstā papildina atsauci uz II un III saraksta zālēm ar atsauci uz I saraksta zālēm.
Ņemot vērā iepriekš minēto,kā arī, lai neradītu papildus satraukumu un administratīvo slogu uzraugošajām iestādēm un komersantiem, netiek izdots jauns tiesiskais regulējums.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai īstenotu 7.2 panta desmitajā daļā noteikto pilnvarojumu, pamatojoties uz grozījumiem Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru likumīgās aprites likumā, nepieciešams papildināt noteikumu Nr. 405 izdošanas pamatojumu ar pantu, uz kā pamata noteikumos iekļauj nosacījumus attiecībā uz tiesību piešķiršanu veterinārmedicīniskās prakses iestādēm darbībai ar I sarakstā iekļauto vielu saturošu zālēm, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, kā arī nosacījumus šo zāļu apritei, uzskaitei un izsekojamībai veterinārmedicīniskās prakses iestādēs.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 1. punkts papildina noteikumu Nr. 405 izdošanas pamatojumu ar atsauci uz Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru likumīgās aprites likuma 7.2 panta desmito daļu, lai saskaņotu tiesiskā regulējuma normas ar grozījumiem Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru likumīgās aprites likumā, kas stājas spēkā 2025. gada 1. decembrī.
Problēmas apraksts
Noteikumos Nr. 405 ir noteiktas prasības veterinārmedicīniskās prakses iestādei, lai tā iegūtu tiesības darbībai ar II un III saraksta zālēm, bet nav noteiktas prasības attiecībā uz tiesību iegūšanu darbībai ar I sarakstā iekļauto vielu saturošu zālēm, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām.
Lai būtu skaidri nosacījumi, kas jāievēro, lai veterinārmedicīniskās prakses iestāde varētu iegūt tiesības darbībai ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, nepieciešams papildināt noteikumus Nr.405, nosakot pamatprasības, kādām veterinārmedicīniskās prakses iestādei jāatbilst, lai tā varētu konkrētās zāles iegādāties un lietot dzīvnieku ārstēšanai.
Lai būtu skaidri nosacījumi, kas jāievēro, lai veterinārmedicīniskās prakses iestāde varētu iegūt tiesības darbībai ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, nepieciešams papildināt noteikumus Nr.405, nosakot pamatprasības, kādām veterinārmedicīniskās prakses iestādei jāatbilst, lai tā varētu konkrētās zāles iegādāties un lietot dzīvnieku ārstēšanai.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 2.-5. punkts papildina noteikumus Nr. 405 ar pamatprasībām, kas jāievēro, lai veterinārmedicīniskā prakses iestāde varētu saņemt tiesības darbībai ar I sarakstā iekļauto vielu saturošu zālēm, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām.
Problēmas apraksts
Noteikumos Nr. 405 ir noteikti nosacījumi un kārtība, kādā veterinārmedicīniskās prakses iestādei piešķir, atsaka, aptur vai anulē tiesības darbībai ar II u n III saraksta zālēm. Tāpat ir noteikti nosacījumi un kārtība II un III saraksta zāļu iegādei, saņemšanai, nodošanai lietošanā, uzglabāšanai, uzskaitei un iznīcināšanai veterinārmedicīniskās prakses iestādē. Bet nav noteikti nosacījumi un kārtība attiecībā uz I sarakstā iekļauto vielu saturošu zālēm, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām.
Lai būtu skaidri nosacījumi, kādos gadījumos veterinārmedicīniskās prakses iestādei piešķir, atsaka, aptur vai anulē tiesības darbībai ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, kā arī būtu skaidri noteikts kādi nosacījumi un kārtība jāievēro, kad veterinārmedicīniskās prakses iestāde vēlas tās iegādāties un lietot dzīvnieku ārstēšanai, nepieciešams papildināt noteikumus Nr.405.
Lai būtu skaidri nosacījumi, kādos gadījumos veterinārmedicīniskās prakses iestādei piešķir, atsaka, aptur vai anulē tiesības darbībai ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, kā arī būtu skaidri noteikts kādi nosacījumi un kārtība jāievēro, kad veterinārmedicīniskās prakses iestāde vēlas tās iegādāties un lietot dzīvnieku ārstēšanai, nepieciešams papildināt noteikumus Nr.405.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 6. - 18. punkts papildina noteikumu Nr. 405 II nodaļas nosaukumu un iekļautos punktus ar atsauci uz I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām un atrunā nosacījumi un kārtība, kādā veterinārmedicīniskās prakses iestādei piešķir un atsaka tiesības darbībai ar konkrētajām I saraksta zālēm. Savukārt noteikumu projekta 43. - 45. punkts nosaka kārtību, kādā veterinārmedicīniskās prakses iestādei aptur un anulē tiesības darbībai ar I saraksta zālēm, vienlaikus izdarot tehniskus grozījumus attiecībā uz atsauci par narkotisko un psihotropo zāļu aprites reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem, neatsaucoties uz konkrētu sarakstu zālēm.
Noteikumu projekta 19. - 42. punkts precizē visu noteikumu Nr. 405 III, IV, V un VI nodaļu nosaukumus un papildina šo nodaļu punktus ar atsauci uz I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām un atrunā nosacījumus un kārtību šo zāļu iegādei, saņemšanai, nodošanai lietošanā, uzglabāšanai, uzskaitei un iznīcināšanai veterinārmedicīniskās prakses iestādē.
Noteikumu projekta 19. - 42. punkts precizē visu noteikumu Nr. 405 III, IV, V un VI nodaļu nosaukumus un papildina šo nodaļu punktus ar atsauci uz I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām un atrunā nosacījumus un kārtību šo zāļu iegādei, saņemšanai, nodošanai lietošanā, uzglabāšanai, uzskaitei un iznīcināšanai veterinārmedicīniskās prakses iestādē.
Problēmas apraksts
Noteikumi Nr. 405 nosaka, ka katru gadu līdz 30. janvārim veterinārmedicīniskās prakses iestāde Zāļu valsts aģentūrai iesniedz noteiktu informāciju par II vai III saraksta zāļu izlietojumu iepriekšējā gadā.
Farmācijas likuma 12. panta pirmās daļas 3. punkts nosaka, ka dienests atbilstoši savai kompetencei organizē informācijas vākšanu, apkopo informāciju un veido statistiku veterināro zāļu aprites jomā, izmantojot veterināro zāļu ražotāju, importētāju, izplatītāju, praktizējošu veterinārārstu un veterinārmedicīniskās prakses iestāžu sniegto informāciju.
Ņemot vērā veikto uzraudzības iestāžu funkciju pārdali Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru likumīgās aprites likumā un Farmācijas likumā atbilstoši kompetencei, kā arī Farmācijas likumā noteikto dienesta kompetenci, nepieciešams precizēt noteikumu Nr. 405 33. punktu.
Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru likumīgās aprites likuma 16. panta otrā daļa atrunā, ka Zāļu valsts aģentūras kompetencē ir apkopot un iesniegt ANO Starptautiskajai narkotiku kontroles padomei ceturkšņa un gada statistikas pārskatus par narkotisko un psihotropo vielu apriti valstī.
Līdz ar to, pamatojoties uz Valsts pārvaldes iekārtas likuma 54. pantu Pārtikas un veterinārais dienests nodod iegūto informāciju par veterinārmedicīniskās prakses iestādē izlietoto narkotisko un psihotropo zāļu daudzumu Zāļu valsts aģentūrai savstarpēji vienojoties par informācijas nodošanas termiņu un formātu. Valsts pārvaldes iekārtas likums ir juridiski saistošs visām valsts pārvaldes iestādēm, kā arī tām iestādēm, kas veic valsts deleģētās funkcijas.
Farmācijas likuma 12. panta pirmās daļas 3. punkts nosaka, ka dienests atbilstoši savai kompetencei organizē informācijas vākšanu, apkopo informāciju un veido statistiku veterināro zāļu aprites jomā, izmantojot veterināro zāļu ražotāju, importētāju, izplatītāju, praktizējošu veterinārārstu un veterinārmedicīniskās prakses iestāžu sniegto informāciju.
Ņemot vērā veikto uzraudzības iestāžu funkciju pārdali Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru likumīgās aprites likumā un Farmācijas likumā atbilstoši kompetencei, kā arī Farmācijas likumā noteikto dienesta kompetenci, nepieciešams precizēt noteikumu Nr. 405 33. punktu.
Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru likumīgās aprites likuma 16. panta otrā daļa atrunā, ka Zāļu valsts aģentūras kompetencē ir apkopot un iesniegt ANO Starptautiskajai narkotiku kontroles padomei ceturkšņa un gada statistikas pārskatus par narkotisko un psihotropo vielu apriti valstī.
Līdz ar to, pamatojoties uz Valsts pārvaldes iekārtas likuma 54. pantu Pārtikas un veterinārais dienests nodod iegūto informāciju par veterinārmedicīniskās prakses iestādē izlietoto narkotisko un psihotropo zāļu daudzumu Zāļu valsts aģentūrai savstarpēji vienojoties par informācijas nodošanas termiņu un formātu. Valsts pārvaldes iekārtas likums ir juridiski saistošs visām valsts pārvaldes iestādēm, kā arī tām iestādēm, kas veic valsts deleģētās funkcijas.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 34. punkts precizē noteikumu Nr. 405 33. punktu, nosakot, ka turpmāk noteikto informāciju par dzīvniekiem lietoto (gan veterināro, gan cilvēkiem paredzēto) narkotisko un psihotropo zāļu izlietojumu iepriekšējā gadā veterinārmedicīniskās prakses iestādes elektroniski iesniedz Pārtikas un veterinārajā dienestā.
Tādējādi tiek nodrošināts "vienas pieturas aģentūras" princips visos veterināro zāļu aprites posmos.
Tādējādi tiek nodrošināts "vienas pieturas aģentūras" princips visos veterināro zāļu aprites posmos.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Nav alternatīvu risinājumu
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Ieguvumu izmaksas ir samērīgas
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- veterinārmedicīniskās prakses iestādes
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts paredz iespēju veterinārmedicīniskās prakses iestādēm, ievērojot konkrētus nosacījumus, veikt darbības ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, tādējādi veicinot šo zāļu pieejamību īpašos gadījumos dzīvnieku ārstēšanai.
Skaidri noteikti nosacījumi, kādi jāievēro veterinārmedicīniskās prakses iestādei iegādājoties, saņemot, nododot lietošanā, uzglabājot, uzskaitot un iznīcinot I sarakstā iekļauto vielu saturošas zāles, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām.
Tāpat tiek precizēta veterināro narkotisko un psihotropo zāļu uzraudzības kompetence, nodrošinot “vienas pieturas aģentūras” principu un samazinot administratīvo slogu iestādei.
Skaidri noteikti nosacījumi, kādi jāievēro veterinārmedicīniskās prakses iestādei iegādājoties, saņemot, nododot lietošanā, uzglabājot, uzskaitot un iznīcinot I sarakstā iekļauto vielu saturošas zāles, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām.
Tāpat tiek precizēta veterināro narkotisko un psihotropo zāļu uzraudzības kompetence, nodrošinot “vienas pieturas aģentūras” principu un samazinot administratīvo slogu iestādei.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
Vienlaikus tiek veikti grozījumi:
1) Ministru kabineta 2016. gada 31. maija noteikumos Nr. 327 "Veterināro zāļu ievešanas un izvešanas kārtība", nosakot tos muitas kontroles punktus, caur kuriem atļauts I sarakstā iekļauto vielu saturošu zāļu, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, imports;
Zāļu valsts aģentūra sniedz informāciju Pārtikas un veterinārajam dienestam par izsniegtajām atļaujām importam kontrolējamo vielu saturošajām zālēm;
2) Ministru kabineta 2008. gada 17. jūnija noteikumos Nr. 441 "Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu iepirkšanas, saņemšanas, uzglabāšanas, izplatīšanas, izsniegšanas, uzskaites un iznīcināšanas kārtība zāļu un veterināro zāļu ražošanā, zāļu un veterināro zāļu lieltirgotavās un aptiekās", nosakot I sarakstā iekļauto vielu saturošu zāļu, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, saņemšanas, iepirkšanas, izplatīšanas, izsniegšanas, uzglabāšanas, uzskaites un iznīcināšanas kārtību un nosacījumus veterināro zāļu lieltirgotavās un ražošanā;
3) Ministru kabineta 2011. gada 11. janvāra noteikumos Nr. 35 "Kārtība, kādā izsniedzamas, apturamas, pārreģistrējamas un anulējamas speciālās atļaujas (licences) veterinārfarmaceitiskajai darbībai", nosakot prasības un kārtību, kādā izsniedz, aptur, pārreģistrē un anulē speciālās atļaujas (licences) veterinārfarmaceitiskajai darbībai attiecībā uz veterināro narkotisko un psihotropo zāļu izplatīšanu, ražošanu un importēšanu, kā arī nosacījumus iekļaušanai to objektu sarakstā, kam ir atļauta darbība ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām.
1) Ministru kabineta 2016. gada 31. maija noteikumos Nr. 327 "Veterināro zāļu ievešanas un izvešanas kārtība", nosakot tos muitas kontroles punktus, caur kuriem atļauts I sarakstā iekļauto vielu saturošu zāļu, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, imports;
Zāļu valsts aģentūra sniedz informāciju Pārtikas un veterinārajam dienestam par izsniegtajām atļaujām importam kontrolējamo vielu saturošajām zālēm;
2) Ministru kabineta 2008. gada 17. jūnija noteikumos Nr. 441 "Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu iepirkšanas, saņemšanas, uzglabāšanas, izplatīšanas, izsniegšanas, uzskaites un iznīcināšanas kārtība zāļu un veterināro zāļu ražošanā, zāļu un veterināro zāļu lieltirgotavās un aptiekās", nosakot I sarakstā iekļauto vielu saturošu zāļu, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, saņemšanas, iepirkšanas, izplatīšanas, izsniegšanas, uzglabāšanas, uzskaites un iznīcināšanas kārtību un nosacījumus veterināro zāļu lieltirgotavās un ražošanā;
3) Ministru kabineta 2011. gada 11. janvāra noteikumos Nr. 35 "Kārtība, kādā izsniedzamas, apturamas, pārreģistrējamas un anulējamas speciālās atļaujas (licences) veterinārfarmaceitiskajai darbībai", nosakot prasības un kārtību, kādā izsniedz, aptur, pārreģistrē un anulē speciālās atļaujas (licences) veterinārfarmaceitiskajai darbībai attiecībā uz veterināro narkotisko un psihotropo zāļu izplatīšanu, ražošanu un importēšanu, kā arī nosacījumus iekļaušanai to objektu sarakstā, kam ir atļauta darbība ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums - lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām.
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Pārtikas un veterinārais dienestsNevalstiskās organizācijas
Latvijas Veterinārārstu biedrība, biedrība "Zemnieku saeima", Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padome, biedrība "Latvijas veterināro zāļu lieltirgotavu asociācija"Cits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Pārtikas un veterinārais dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Jā
Tiek precizētas Zāļu valsts aģentūras un Pārtikas un veterinārā dienesta funkcijas un uzdevumi, konkrētāk nodalot katras iestādes pamatuzdevumus pēc kompetences - zāļu vai veterināro zāļu joma.
Atbilstoši kompetencei noteikts, ka veterinārmedicīniskās prakses iestāde informāciju par dzīvnieku ārstēšanai izmantoto narkotisko un psihotropo zāļu izlietojumu iepriekšējā gadā iesniedz Pārtikas un veterinārajam dienestam, tādējādi nodrošinot pilnvērtīgu dzīvnieku ārstēšanai lietoto zāļu aprites statistikas bāzi un uzlabojot zāļu aprites uzraudzību.
Atbilstoši kompetencei noteikts, ka veterinārmedicīniskās prakses iestāde informāciju par dzīvnieku ārstēšanai izmantoto narkotisko un psihotropo zāļu izlietojumu iepriekšējā gadā iesniedz Pārtikas un veterinārajam dienestam, tādējādi nodrošinot pilnvērtīgu dzīvnieku ārstēšanai lietoto zāļu aprites statistikas bāzi un uzlabojot zāļu aprites uzraudzību.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
