Anotācija

23-TA-1839: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par kompetenču sadalījumu Latvijas interešu pārstāvēšanai Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Rīkojuma projekts izstrādāts pamatojoties uz likuma “Par 1960. gada 14. decembra Konvenciju par Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizāciju un Līgumu par Latvijas Republikas pievienošanās Konvencijai par Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizāciju nosacījumiem” 2. pantu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir noteikt atbildīgo un līdzatbildīgo institūciju kompetenču sadalījumu par Latvijas interešu pārstāvēšanu Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (turpmāk - OECD) komitejās un dalības iemaksu veikšanu OECD programmās.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Šobrīd atbildīgās un līdzatbildīgās institūcijas, kas pārstāv Latvijas intereses OECD komitejās un darba grupās nosaka Ministru kabineta 2016. gada 25. augusta rīkojums Nr. 482 “Par kompetenču sadalījumu Latvijas interešu pārstāvēšanā Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas komitejās un darba grupās”. Rīkojums tika pieņemts neilgi pēc tam, kad Latvija 2016. gada 1. jūlijā bija kļuvusi par OECD dalībvalsti.  
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ministru kabineta 2016. gada 25. augusta rīkojumu Nr. 482 (prot. Nr. 41 4. §) ir nepieciešams aktualizēt, ņemot vērā:
1) izmaiņas Latvijas pārvaldes institucionālajā struktūrā;
2) izmaiņas OECD institucionālajā struktūrā;
3) dalībvalsts statusā iegūto izpratni par OECD komitejās un darba grupās izskatāmajiem jautājumiem.

Papildus rīkojumā tiek noteikta institucionālā atbildība par OECD programmām, kurās Latvija veic dalības maksājumus, kā arī atsevišķiem citiem dalības formātiem – OECD Padomi un Kukuļošanas apkarošanas starptautiskajos biznesa darījumos darba grupu.
Risinājuma apraksts
Sekmīga OECD labākās prakses pārņemšana ir atkarīga no politikas veidotāju un nozares ekspertu iesaistes attiecīgajās OECD komitejās, iegūtās informācijas analīzes, tās piemērošanas Latvijas vajadzībām, OECD rekomendāciju ieviešanas nacionālajā rīcībpolitikā. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

OECD komiteju un darba grupu datu bāzē ir pieejama aktuālā informācija par OECD komitejām un darba grupām, tai skaitā, informācija par mandātu un vadītājiem (skatīt:  https://oecdgroups.oecd.org - "On-Line Guide to OECD Intergovernmental Activity").
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojumā minētās institūcijas pārstāvību OECD komitejās un iemaksas OECD programmās nodrošinās esošo valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Aizsardzības ministrija
  • Ārlietu ministrija
  • Centrālā statistikas pārvalde
  • Ekonomikas ministrija
  • Finanšu ministrija
  • Iekšlietu ministrija
  • Iepirkumu uzraudzības birojs
  • Izglītības un zinātnes ministrija
  • Klimata un enerģētikas ministrija
  • Konkurences padome
  • Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs
  • Kultūras ministrija
  • Labklājības ministrija
  • Latvijas Banka
  • Patērētāju tiesību aizsardzības centrs
  • Satiksmes ministrija
  • Tieslietu ministrija
  • Valsts administrācijas skola
  • Valsts ieņēmumu dienests
  • Valsts kanceleja
  • Valsts kase
  • Veselības ministrija
  • Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
  • Zemkopības ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Atbildīgās institūcijas, kā arī līdzatbildīgās institūcijas, kur attiecināms, apmeklē OECD komitejas vai komitejas darba grupas sanāksmes, iepazīstas ar komitejas vai darba grupas dokumentiem un sniedz informāciju par Latviju OECD aptaujās un ziņojumos, pārsūta OECD dokumentus, anketas un ielūgumus uz sanāksmēm citām Latvijas institūcijām, kuru kompetencē tie ir, kā arī popularizē komitejas vai darba grupas darba rezultātus sabiedrībā.

Atbildīgās institūcijas sniedz informāciju citām rīkojumā minētajām institūcijām par komiteju ietvaros jaunizveidotajām struktūrvienībām un tajā izskatāmo jautājumu saturu. Informācija par jaunu OECD komiteju vai darba grupu izveidi, to kompetenci un atbildīgo institūciju noteikšanu var tikt sniegta un apspriesta klātienē starpinstitūciju darba grupas Latvijas dalības Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijā (OECD) koordinēšanai sanāksmē.    

OECD komitejām ir apakšstruktūra, kuru veido šīs komitejas izveidotas darba grupas, tīkli, forumi un citi formāti. OECD Padome apstiprina katras OECD komitejas mandātu, kas ietver arī atsevišķu mandātu katrai tās formālajai darba grupai vai citai apakšvienībai, un šie mandāti un apakšstruktūra tiek regulāri pārskatīti.     
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi