Anotācija (ex-ante)

22-TA-3461: Rīkojuma (grozījumu) projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2022. gada 31. maija rīkojumā Nr. 388 "Par prioritārajam pasākumam "Sports–valsts funkciju sporta nozarē izpildes nodrošināšana nemainīgā līmenī, investīcijas valsts nozīmes sporta būvēs" investīcijām valsts nozīmes sporta būvēs paredzētā finansējuma sadalījumu 2022. gadā"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Apraksts
Nepieciešamība precizēt prioritārajam pasākumam "Sports – valsts funkciju sporta nozarē izpildes nodrošināšana nemainīgā līmenī, investīcijas valsts nozīmes sporta būvēs" 2022. gadā paredzētā finansējuma apmēru, ņemot vērā prognozēto līdzekļu 17 094 euro apmērā atlikumu un to pārdali SIA ''Latvijas Nacionālais sporta centrs'' pārvaldīto nacionālo sporta bāzu pārvaldības un pieejamības nodrošināšanai strauji pieaugušo energoresursu cenu sadārdzinājuma apstākļos.
Apraksts
Saistība ar Ministru kabineta rīkojuma projektu "Par apropriācijas pārdali" (22-TA-3161), kas tiek virzīts vienotā dokumentu paketē ar šo Ministru kabineta rīkojuma projektu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Precizēt prioritārajam pasākumam "Sports – valsts funkciju sporta nozarē izpildes nodrošināšana nemainīgā līmenī, investīcijas valsts nozīmes sporta būvēs" 2022. gadā paredzētā finansējuma apmēru, ņemot vērā prognozēto līdzekļu 17 094 euro apmērā atlikumu un to pārdali SIA ''Latvijas Nacionālais sporta centrs'' pārvaldīto nacionālo sporta bāzu pārvaldības un pieejamības nodrošināšanai strauji pieaugušo energoresursu cenu sadārdzinājuma apstākļos.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Likumā "Par valsts budžetu 2022. gadam" (2022. gada Izglītības un zinātnes ministrijas (turpmāk - IZM) valsts budžeta programmas 09.00.00 "Sports" apakšprogrammā 09.04.00 "Sporta būves") tika paredzētas investīcijas valsts nozīmes sporta būvēs 1 000 000 euro apmērā. Budžeta paskaidrojumos tika noteikts, ka par to sadali tiks pieņemts atsevišķs Ministru kabineta lēmums. Ar Ministru kabineta 2022. gada 31. maija rīkojumu Nr. 388 "Par prioritārajam pasākumam "Sports – valsts funkciju sporta nozarē izpildes nodrošināšana nemainīgā līmenī, investīcijas valsts nozīmes sporta būvēs" investīcijām valsts nozīmes sporta būvēs paredzētā finansējuma sadalījumu 2022. gadā"" tika apstiprināts minēto investīciju 1 000 000 euro apmērā sadalījums, tai skaitā paredzot 92 000 euro piešķiršanu SIA "Bobsleja un kamaniņu trase "Sigulda"" Bobsleja un kamaniņu trases "Sigulda" 20 kV kabeļu līnijas pārbūvei (kam bija paredzēts novirzīt 52 000 euro), kā arī metu konkursam (tai skaitā ar konkursu saistītās dokumentācijas izstrādei) par trases rekonstrukcijas un skiču projektu izstrādi (kam bija paredzēts novirzīt 40 000 euro).

SIA "Latvijas Nacionālais sporta centrs" (SIA "Bobsleja un kamaniņu trase "Sigulda"" tiesību un saistību pārņēmēja) (turpmāk - SIA LNSC) 2022. gada 21. novembra vēstulē Nr. 1-5/29 informējusi IZM, ka publiskā iepirkumu "Elektromontāžas darbi bobsleja un kamaniņu trasē "Sigulda"" (identifikācijas Nr. BKT "Sigulda" 2022/02) rezultātā 2022. gada 5. augustā tika noslēgts līgums Nr. 7/2022 ar SIA "CVS" par 47 405,60 EUR bez pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk – PVN). PVN tiek maksāts atbilstoši Pievienotās vērtības nodokļa likuma 142.pantam. Atbilstoši minētajam, ir radies ietaupījums 4 594,40 EUR apmērā (52 000 euro - 47 405,60 euro).

Tāpat SIA LNSC 2022. gada 21. novembra vēstulē Nr. 1-5/29 informējusi IZM, ka 2022. gada 15. septembrī ir noslēgts līgums ar biedrību "Latvijas Arhitektu savienība"  Nr. SL-8/2022 "Par pakalpojumu sniegšanu Metu konkursa norisē", kura ietvaros saņemtas vairākas konsultācijas par meta konkursa organizēšanu, kas paredz veikt papildus darbības pirms meta konkursa norises metu konkursa dokumentācijas detalizācijas izstrādei. Kā piemēram, atbilstoši rekomendācijām tiek veikti šādi darbi: (1) 3D skenēšana (punktu mākonis); (2) IBG Ingenieurburo Gurgel + Partner 2018. gada izstrādātā tehniskā risinājuma ar nosaukumu "Feasibility study for using 4-men-bob Bobsleigh and luge track "Sigulda"" aktualizācija; (3) trases arhitektūras koncepcijas izstrāde; (4) trases būvkonstrukciju koncepcijas izstrāde; (5) ar trasi saistīto infrastruktūras objektu (ēku/būvju) telpu plānojumu risinājumi/programma. Atbilstoši noslēgtajam līgumam, līgumā daļa paredzēto pakalpojumu apmaksa un izdevumi par uzskaitītajām papildus veicamajām darbībām tiek veikti 2022. gadā par kopējo summu 27 500,40 euro. Iepriekšminētā rezultātā SIA LNSC ir identificējusi līdzekļu 17 094 euro apmērā ietaupījumu. Lai gan SIA LNSC lūdz šos ietaupītos līdzekļus pārcelt uz 2023. gadu, šāda līdzekļu pārcelšana nav iespējama (attiecīgie izdevumi, ja tādi nepieciešami, SIA LNSC 2023. gadā sedzami no pašu ieņēmumiem), tomēr IZM šos līdzekļus var novirzīt prioritāru izdevumu segšanai vēl 2022. gadā.

Energoresursu sadārdzinājums rada ievērojamas papildus izmaksas arī SIA LNSC (kuras 100% kapitāla daļu turētāja ir IZM) pārvaldīto nacionālo sporta bāzu (Kultūras un sporta centrs ''Daugavas stadions'', Tenisa centrs ''Lielupe'', Bobsleja un kamaniņu trase ''Sigulda'' un Sporta centrs ''Mežaparks'') uzturēšanai un ikdienas darbības nodrošināšanai. Apkures un elektrības izmaksu pieaugums rada risku šo sporta bāzu pieejamībai (pastāv risks atsevišķu infrastruktūras objektu slēgšanai), kā arī infrastruktūras bojājuma riskus. Lai rastu risinājumu un sniegtu atbalstu SIA LNSC pārvaldīto nacionālo sporta bāzu pārvaldības un pieejamības nodrošināšanai saistībā ar energoresursu sadārdzinājumu, IZM ir izstrādājusi un vienotā dokumentu paketē ar šo Rīkojuma projektu virza Ministru kabineta rīkojuma projektu "Par apropriācijas pārdali" (22-TA-3161), kas citstarp paredz IZM valsts budžeta apakšprogrammas 09.04.00 "Sporta būves" ietvaros izdevumu pārdali, samazinot izdevumus 2022. gada prioritārā pasākuma "Sports – valsts funkciju sporta nozarē izpildes nodrošināšana nemainīgā līmenī, investīcijas valsts nozīmes sporta būvēs" īstenošanai 17 094 euro apmērā un palielinot izdevumus SIA LNSC.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nepieciešamība precizēt prioritārajam pasākumam "Sports – valsts funkciju sporta nozarē izpildes nodrošināšana nemainīgā līmenī, investīcijas valsts nozīmes sporta būvēs" 2022. gadā paredzētā finansējuma apmēru, ņemot vērā prognozēto līdzekļu 17 094 euro apmērā atlikumu un to pārdali SIA ''Latvijas Nacionālais sporta centrs'' pārvaldīto nacionālo sporta bāzu pārvaldības un pieejamības nodrošināšanai strauji pieaugušo energoresursu cenu sadārdzinājuma apstākļos.
Risinājuma apraksts
Precizēt prioritārajam pasākumam "Sports – valsts funkciju sporta nozarē izpildes nodrošināšana nemainīgā līmenī, investīcijas valsts nozīmes sporta būvēs" 2022. gadā paredzētā finansējuma apmēru, samazinot to par 17 094 euro (1 000 000 euro vietā paredzot 982 906 euro) un attiecīgi par 17 094 euro arī samazinot Bobsleja un kamaniņu trases "Sigulda" 20 kV kabeļu līnijas pārbūvei, kā arī metu konkursam (tai skaitā ar konkursu saistītās dokumentācijas izstrādei) par trases rekonstrukcijas un skiču projektu izstrādi piešķiramo līdzekļu apmēru (92 000 euro vietā paredzot 74 906 euro).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Jautājums pēc būtības saistīts ar iekšējo valsts budžeta līdzekļu pārdali (izlietošanas mērķu maiņu).

Rīkojuma projekts paredz precizēt prioritārajam pasākumam "Sports – valsts funkciju sporta nozarē izpildes nodrošināšana nemainīgā līmenī, investīcijas valsts nozīmes sporta būvēs" 2022. gadā paredzētā finansējuma apmēru, samazinot to par 17 094 euro (1 000 000 euro vietā paredzot 982 906 euro) un attiecīgi par 17 094 euro arī samazinot Bobsleja un kamaniņu trases "Sigulda" 20 kV kabeļu līnijas pārbūvei, kā arī metu konkursam (tai skaitā ar konkursu saistītās dokumentācijas izstrādei) par trases rekonstrukcijas un skiču projektu izstrādi piešķiramo līdzekļu apmēru (92 000 euro vietā paredzot 74 906 euro). 

Vienlaikus IZM ir izstrādājusi un vienotā dokumentu paketē ar šo Rīkojuma projektu virza Ministru kabineta rīkojuma projektu "Par apropriācijas pārdali" (22-TA-3161), kas citstarp paredz atbalstīt IZM valsts budžeta apakšprogrammas 09.04.00 "Sporta būves" ietvaros izdevumu pārdali, samazinot izdevumus 2022. gada prioritārā pasākuma "Sports – valsts funkciju sporta nozarē izpildes nodrošināšana nemainīgā līmenī, investīcijas valsts nozīmes sporta būvēs" īstenošanai 17 094 euro apmērā un palielinot izdevumus SIA LNSC tās pārvaldīto nacionālo sporta bāzu pārvaldības un pieejamības nodrošināšanai strauji pieaugušo energoresursu cenu sadārdzinājuma apstākļos. Tādejādi prioritāram pasākumam "Sports – valsts funkciju sporta nozarē izpildes nodrošināšana nemainīgā līmenī, investīcijas valsts nozīmes sporta būvēs" 2022. gadā paredzētais finansējums tiks samazināts (tai skaitā, pirms tam jautājumu izskatot Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas sēdē) un atbildīs Rīkojuma projektā minētam līdzekļu apmēram (982 906 euro).
IZM ir izstrādājusi un vienotā dokumentu paketē ar šo Rīkojuma projektu virza Ministru kabineta rīkojuma projektu "Par apropriācijas pārdali" (22-TA-3161), kas citstarp paredz atbalstīt IZM valsts budžeta apakšprogrammas 09.04.00 "Sporta būves" ietvaros izdevumu pārdali, samazinot izdevumus 2022. gada prioritārā pasākuma "Sports – valsts funkciju sporta nozarē izpildes nodrošināšana nemainīgā līmenī, investīcijas valsts nozīmes sporta būvēs" īstenošanai 17 094 euro apmērā un palielinot izdevumus SIA LNSC tās pārvaldīto nacionālo sporta bāzu pārvaldības un pieejamības nodrošināšanai strauji pieaugušo energoresursu cenu sadārdzinājuma apstākļos.
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Jautājums pēc būtības saistīts ar iekšējo valsts budžeta līdzekļu pārdali (izlietošanas mērķu maiņu).

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Izglītības un zinātnes ministrija
  • Finanšu ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi