22-TA-1209: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Prasības Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības un kontroles sistēmas izveidošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija regulas (ES) Nr.2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk - Regula Nr.2021/1060) 69. panta 1. punktam.
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma (turpmāk – vadības likums) 19. panta 1. punktu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts “Prasības Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda vadības un kontroles sistēmas izveidošanai” (turpmāk – MK noteikumu projekts) izstrādāts ar mērķi noteikt vispārējās prasības Eiropas Reģionālā attīstības fonda, Eiropas Sociālā fonda Plus, Kohēzijas fonda un Taisnīgas pārkārtošanās fonda (turpmāk-ES fondi) vadības un kontroles sistēmas izveidošanai atbilstoši vadības likumā noteiktajam funkciju sadalījumam.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Šobrīd Finanšu ministrija (turpmāk- FM) izstrādā ES fondu ieviešanai nepieciešamos MK noteikumu projektus, bet bez ārējiem normatīvajiem aktiem, ES fondu vadībā iesaistītajām institūcijām ir jāizstrādā procedūras, kas apraksta to darbības konkrētā vadības un kontroles sistēmas procesa nodrošināšanai, piemēram, kārtību, kādā tiek veiktas projektu iesniegumu atlases, veikti maksājumi finansējuma saņēmējiem utt.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai nodrošinātu ES fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda īstenošanu, ir nepieciešams noteikt konkrētas prasības ES fondu vadībā iesaistītajām institūcijām vadības funkciju īstenošanā.
Risinājuma apraksts
1. MK noteikumu projekta mērķis ir noteikt prasības ES fondu vadības un kontroles sistēmas izveidošanai, tas ir, noteikt konkrētas procedūras, kas vadošajai iestādei, atbildīgajām iestādēm, sadarbības iestādei, revīzijas iestādei, grāmatvedības iestādei, par horizontālo principu ieviešanu atbildīgajām institūcijām jāizstrādā atbilstoši vadības likumā noteiktajam funkciju sadalījumam, lai nodrošinātu Regulas Nr.2021/1060 72.-75. pantos noteiktās vadošās iestādes, 76. pantā noteiktās grāmatvedības iestādes un 77.-78. pantos noteiktās revīzijas iestādes funkcijas un citos normatīvajos aktos noteiktās funkcijas.
2. Lai ES fondu vadībā iesaistītās institūcijas laicīgi plānotu sava darba organizāciju un attiecīgi cilvēkresursus Regulā Nr.2021/1060 izvirzīto prasību izpildei, šo MK noteikumu projekta izstrādāšana un apstiprināšana ir galvenais priekšnosacījums efektīvai vadības un kontroles sistēmas izveidei.
3. Kopumā MK noteikumu projektā iekļautās funkcijas tiek pārņemtas no ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda. Atšķirībā no ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda sistēmas ieviešanas, ES fondu 2021.-2027. gada plānošanas periodā FM kā revīzijas iestāde vadības un kontroles sistēmas akreditāciju neveiks, taču tās efektivitāte tiks pārbaudīta FM kā revīzijas iestādes veiktajos sistēmu auditos.
4. MK noteikumu projektā līdzīgi kā ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014. – 2020. gada plānošanas periodā ir noteikts, ka vadošā iestāde nodrošina iekšējās procedūras sagatavošanu par ES fondu vadības informācijas, publicitātes un saziņas pasākumu izpildi. Taču attiecībā uz ES fondu 2021. – 2027. gada plānošanas periodu saskaņā ar Regulas Nr.2021/1060 48. pantu un vadības likumā ietverto regulējumu MK noteikumu projektā tiek paredzēts, ka vadošā iestāde iekšējā procedūrā paredz atbildīgo par komunikācijas koordinatora funkcijas nodrošināšanu.
5. MK noteikumu projektā ir noteikta konkrētu iekšējo procedūru izstrāde atbilstoši vadības likumā un Regulā Nr.2021/1060 noteiktajām ES fondu vadībā iesaistītajām iestādēm:
- vadošā iestāde (FM);
- atbildīgā iestāde (Ekonomikas ministrija, Izglītības un zinātnes ministrija, Kultūras ministrija, Labklājības ministrija, Satiksmes ministrija, Tieslietu ministrija, Veselības ministrija, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija, Iekšlietu ministrija, Finanšu ministrija un Valsts kanceleja);
- sadarbības iestāde (Centrālā finanšu un līgumu aģentūra);
- revīzijas iestāde (Finanšu ministrija);
- grāmatvedības iestāde (Valsts kase);
- uzraudzības komiteja, kas ir koleģiāla institūcija.
Galvenās izmaiņas, salīdzinot ar ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas periodu, ir tādas, ka ES fondu 2021.-2027. gada plānošanas periodā kā jaunas ES fondu atbildīgās iestādes tiek noteiktas Finanšu ministrija un Iekšlietu ministrija. Savukārt sertifikācijas iestāde netiek atsevišķi izdalīta kā ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda ietvaros, taču ES fondu 2021.-2027.gada plānošanas periodā tā noteikta kā grāmatvedības iestāde, kam saglabājas līdzvērtīgs funkciju apjoms.
6. MK noteikumu 2.punktā paredzēts, ka ES fondu vadības un kontroles sistēmas izveidošanai jāatbilst arī Eiropas Komisijas prasībām, proti, attiecīgajām institūcijām jāievēro šādas regulas:
- Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija regula Nr.2021/1056, ar ko izveido Taisnīgas pārkārtošanās fondu;
- Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija regula Nr.2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr.1296/2013;
- Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija regula Nr.2021/1058 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu un Kohēzijas fondu;
- Regula Nr.2021/1060.
7. Savukārt, lai nodrošinātu horizontālo principu ieviešanas uzraudzību, MK noteikumu projekts paredz, ka par horizontālo principu koordināciju atbildīgā institūcija (Ekonomikas ministrija, Labklājības ministrija, Tieslietu ministrija, kā arī Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija) sagatavo iekšējo procedūru aprakstu, nosakot kārtību, kādā tā nodrošina horizontālo principu ieviešanu, ieviešanas uzraudzību, nodrošina konsultatīvu un metodisku atbalstu ES fondu ieviešanā iesaistītajām institūcijām specifisko atbalsta mērķu ieviešanas nosacījumu definēšanā.
8. Ņemot vērā, ka ES fondu 2021.-2027. gada plānošanas periodā būtisks akcents būs uz vienkāršoto izmaksu iespējami plašu piemērošanu, MK noteikumu projektā tiek paredzēts, ka atbildīgajai iestādei jāizstrādā minēto izmaksu iekšējo procedūru, nosakot kārtību, kādā atbildīgā iestāde izstrādā vienkāršoto izmaksu metodiku.
9. Tāpat MK noteikumos ir atrunāta kārtība, kādā tiks veiktas izmaiņas ES fondu vadības un kontroles sistēmā, nosakot nepieciešamību ES fondu vadībā iesaistītajām institūcijām informēt vadošo iestādi par būtiskajām plānotajām izmaiņām un saņemt vadošās iestādes saskaņojumu pirms izmaiņu veikšanas. Attiecīgi par visām pārējām izmaiņām vadības un kontroles sistēmā, kas neietver MK noteikumu projekta 14.1. vai 14.2. apakšpunktā noteikto, vadošā iestāde tiek informēta, aktualizējot reizi gadā vadības un kontroles sistēmas aprakstu, pieprasot no iestādēm iesniegt izmaiņas, līdzīgi kā tas notika ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas periodā.
10. Tāpat MK noteikumu projekts nosaka, ka vadošā iestāde veic atbildīgo iestāžu un sadarbības iestādes darbības pārraudzību, kas ir viens no galvenajiem uzraudzības mehānismiem, kuras laikā tiek pārbaudīts, vai konkrētās funkcijas tiek pildītas saskaņā ar izstrādātajām iestāžu iekšējām procedūrām un atbilstoši Regulas Nr.2021/1060 prasībām. Par katru funkciju nav izdodami atsevišķi iekšējie noteikumi, bet iestādei ir jānodrošina minēto jautājumu regulēšana institūcijas ietvaros, tas ir, iestādes var apvienot vairākas šo noteikumu noteiktās kārtības vienā, ņemot vērā to iekšējās kontroles sistēmas organizāciju.
11. MK noteikumu projekta 9.9. apakšpunktā minētajās atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes starpresoru vienošanās paredzēts iekļaut papildus nosacījumu, proti, nosakot, ka atbildīgā iestāde pirms atlases izsludināšanas sagatavo papildinošas saimnieciskas darbības metodiku par 20% nosacījuma kontroli (t.sk. nosakot tajā arī 20% nosacījuma uzraudzības sākuma punktu) par tās atbildībā esošajiem pasākumiem, kur ir/būs iespējama papildinoša saimnieciska darbība”.
2. Lai ES fondu vadībā iesaistītās institūcijas laicīgi plānotu sava darba organizāciju un attiecīgi cilvēkresursus Regulā Nr.2021/1060 izvirzīto prasību izpildei, šo MK noteikumu projekta izstrādāšana un apstiprināšana ir galvenais priekšnosacījums efektīvai vadības un kontroles sistēmas izveidei.
3. Kopumā MK noteikumu projektā iekļautās funkcijas tiek pārņemtas no ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda. Atšķirībā no ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda sistēmas ieviešanas, ES fondu 2021.-2027. gada plānošanas periodā FM kā revīzijas iestāde vadības un kontroles sistēmas akreditāciju neveiks, taču tās efektivitāte tiks pārbaudīta FM kā revīzijas iestādes veiktajos sistēmu auditos.
4. MK noteikumu projektā līdzīgi kā ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014. – 2020. gada plānošanas periodā ir noteikts, ka vadošā iestāde nodrošina iekšējās procedūras sagatavošanu par ES fondu vadības informācijas, publicitātes un saziņas pasākumu izpildi. Taču attiecībā uz ES fondu 2021. – 2027. gada plānošanas periodu saskaņā ar Regulas Nr.2021/1060 48. pantu un vadības likumā ietverto regulējumu MK noteikumu projektā tiek paredzēts, ka vadošā iestāde iekšējā procedūrā paredz atbildīgo par komunikācijas koordinatora funkcijas nodrošināšanu.
5. MK noteikumu projektā ir noteikta konkrētu iekšējo procedūru izstrāde atbilstoši vadības likumā un Regulā Nr.2021/1060 noteiktajām ES fondu vadībā iesaistītajām iestādēm:
- vadošā iestāde (FM);
- atbildīgā iestāde (Ekonomikas ministrija, Izglītības un zinātnes ministrija, Kultūras ministrija, Labklājības ministrija, Satiksmes ministrija, Tieslietu ministrija, Veselības ministrija, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija, Iekšlietu ministrija, Finanšu ministrija un Valsts kanceleja);
- sadarbības iestāde (Centrālā finanšu un līgumu aģentūra);
- revīzijas iestāde (Finanšu ministrija);
- grāmatvedības iestāde (Valsts kase);
- uzraudzības komiteja, kas ir koleģiāla institūcija.
Galvenās izmaiņas, salīdzinot ar ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas periodu, ir tādas, ka ES fondu 2021.-2027. gada plānošanas periodā kā jaunas ES fondu atbildīgās iestādes tiek noteiktas Finanšu ministrija un Iekšlietu ministrija. Savukārt sertifikācijas iestāde netiek atsevišķi izdalīta kā ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda ietvaros, taču ES fondu 2021.-2027.gada plānošanas periodā tā noteikta kā grāmatvedības iestāde, kam saglabājas līdzvērtīgs funkciju apjoms.
6. MK noteikumu 2.punktā paredzēts, ka ES fondu vadības un kontroles sistēmas izveidošanai jāatbilst arī Eiropas Komisijas prasībām, proti, attiecīgajām institūcijām jāievēro šādas regulas:
- Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija regula Nr.2021/1056, ar ko izveido Taisnīgas pārkārtošanās fondu;
- Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija regula Nr.2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr.1296/2013;
- Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija regula Nr.2021/1058 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu un Kohēzijas fondu;
- Regula Nr.2021/1060.
7. Savukārt, lai nodrošinātu horizontālo principu ieviešanas uzraudzību, MK noteikumu projekts paredz, ka par horizontālo principu koordināciju atbildīgā institūcija (Ekonomikas ministrija, Labklājības ministrija, Tieslietu ministrija, kā arī Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija) sagatavo iekšējo procedūru aprakstu, nosakot kārtību, kādā tā nodrošina horizontālo principu ieviešanu, ieviešanas uzraudzību, nodrošina konsultatīvu un metodisku atbalstu ES fondu ieviešanā iesaistītajām institūcijām specifisko atbalsta mērķu ieviešanas nosacījumu definēšanā.
8. Ņemot vērā, ka ES fondu 2021.-2027. gada plānošanas periodā būtisks akcents būs uz vienkāršoto izmaksu iespējami plašu piemērošanu, MK noteikumu projektā tiek paredzēts, ka atbildīgajai iestādei jāizstrādā minēto izmaksu iekšējo procedūru, nosakot kārtību, kādā atbildīgā iestāde izstrādā vienkāršoto izmaksu metodiku.
9. Tāpat MK noteikumos ir atrunāta kārtība, kādā tiks veiktas izmaiņas ES fondu vadības un kontroles sistēmā, nosakot nepieciešamību ES fondu vadībā iesaistītajām institūcijām informēt vadošo iestādi par būtiskajām plānotajām izmaiņām un saņemt vadošās iestādes saskaņojumu pirms izmaiņu veikšanas. Attiecīgi par visām pārējām izmaiņām vadības un kontroles sistēmā, kas neietver MK noteikumu projekta 14.1. vai 14.2. apakšpunktā noteikto, vadošā iestāde tiek informēta, aktualizējot reizi gadā vadības un kontroles sistēmas aprakstu, pieprasot no iestādēm iesniegt izmaiņas, līdzīgi kā tas notika ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas periodā.
10. Tāpat MK noteikumu projekts nosaka, ka vadošā iestāde veic atbildīgo iestāžu un sadarbības iestādes darbības pārraudzību, kas ir viens no galvenajiem uzraudzības mehānismiem, kuras laikā tiek pārbaudīts, vai konkrētās funkcijas tiek pildītas saskaņā ar izstrādātajām iestāžu iekšējām procedūrām un atbilstoši Regulas Nr.2021/1060 prasībām. Par katru funkciju nav izdodami atsevišķi iekšējie noteikumi, bet iestādei ir jānodrošina minēto jautājumu regulēšana institūcijas ietvaros, tas ir, iestādes var apvienot vairākas šo noteikumu noteiktās kārtības vienā, ņemot vērā to iekšējās kontroles sistēmas organizāciju.
11. MK noteikumu projekta 9.9. apakšpunktā minētajās atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes starpresoru vienošanās paredzēts iekļaut papildus nosacījumu, proti, nosakot, ka atbildīgā iestāde pirms atlases izsludināšanas sagatavo papildinošas saimnieciskas darbības metodiku par 20% nosacījuma kontroli (t.sk. nosakot tajā arī 20% nosacījuma uzraudzības sākuma punktu) par tās atbildībā esošajiem pasākumiem, kur ir/būs iespējama papildinoša saimnieciska darbība”.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Tiesiskais regulējums kalpos par pamatu efektīvai ES fondu vadībā iesaistīto institūciju darba organizācijai tiesiskā regulējumā izvirzīto prasību izpildei, lai nodrošinātu pareizas finanšu pārvaldības principa ievērošanu.
Sabiedrības mērķgrupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē vai varētu ietekmēt ir ES fondu vadībā iesaistītās institūcijas.
Sabiedrības mērķgrupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē vai varētu ietekmēt ir ES fondu vadībā iesaistītās institūcijas.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1060
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regula (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai.
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regula (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai.
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 69. panta 1.punkts (t.sk. XI pielikums)
Viss MK noteikumu projekts “Prasības Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda vadības un kontroles sistēmas izveidošanai”
Pārņemtas pilnībā
MK noteikumu projekts neparedz stingrākas prasības
Regulas 72.-75.pants
MK noteikumu projekta III. sadaļa, IV. sadaļa, V. sadaļa, VI. sadaļa
Pārņemtas pilnībā
MK noteikumu projekts neparedz stingrākas prasības
Regulas 76.pants
MK noteikumu projekta VII. sadaļa
Pārņemtas pilnībā
MK noteikumu projekts neparedz stingrākas prasības
Regulas 77.-78. pants
MK noteikumu projekta II. sadaļa
Pārņemtas pilnībā
MK noteikumu projekts neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
MK noteikumu projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
MK noteikumu projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Nav.
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Centrālā finanšu un līgumu aģentūra, Finanšu ministrija, Iepirkumu uzraudzības birojs, Valsts kaseNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Informācija par Ministru kabineta noteikumu projektu 2022. gada ___ tika publicēta Ministru kabineta tīmekļvietnē sadaļā “Valsts kanceleja” – “Sabiedrības līdzdalība”, adrese: https://mk.gov.lv/content/ministru-kabineta-diskusiju-dokumenti. Līdz ar to sabiedrības pārstāvji varēja līdzdarboties noteikumu projekta izstrādē, sniedzot atzinumu pirms tā izsludināšanas Valsts sekretāru sanāksmē. Tāpat sabiedrības pārstāvji varēs sniegt viedokļus par noteikumu projektu pēc tā izsludināšanas Valsts sekretāru sanāksmē.
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
Tiks precizēts pēc sabiedrības līdzdalības.
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Tiks precizēts pēc sabiedrības līdzdalības.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- ES fondu vadībā iesaistītās institūcijas
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Lai gan Regula Nr.2021/1060 neparedz sertifikācijas iestādes funkciju, tomēr, tā kā grāmatvedības iestādei saglabājas līdzvērtīgs apjoms, ietekme vērtējama kā neitrāla.
ES fondu 2021.-2027. gada plānošanas periodā kā jaunas atbildīgās iestādes tiek noteiktas Finanšu ministrija un Iekšlietu ministrija, tādejādi tām palielināsies administratīvais slogs, veicot vadības likumā noteiktos pienākumus, savukārt pārējām vadības likumā noteiktajām atbildīgajām iestādēm administratīvais slogs paliek līdzīgs ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas periodā noteiktajam.
ES fondu 2021.-2027. gada plānošanas periodā kā jaunas atbildīgās iestādes tiek noteiktas Finanšu ministrija un Iekšlietu ministrija, tādejādi tām palielināsies administratīvais slogs, veicot vadības likumā noteiktos pienākumus, savukārt pārējām vadības likumā noteiktajām atbildīgajām iestādēm administratīvais slogs paliek līdzīgs ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas periodā noteiktajam.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi