Anotācija

24-TA-2418: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Noteikumi par komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumiem sociālajiem uzņēmumiem un atbalsta piešķiršanas kārtību" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Noteikumi par komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumiem sociālajiem uzņēmumiem un atbalsta piešķiršanas kārtību" (turpmāk – noteikumu projekts) ir izstrādāts, lai izpildītu Sociālā uzņēmuma likuma (turpmāk – likums) 8.panta sestajā daļā noteikto deleģējumu Ministru kabinetam noteikt komercdarbības atbalsta piešķiršanas kārtību un nosacījumus sociālajiem uzņēmumiem.
Attiecībā uz likumā noteiktajiem atbalsta veidiem sociālajiem uzņēmumiem, Noteikumu projekts paredz, ka valsts atbalsta piešķiršanu un uzskaiti tā sniedzējs nodrošina saskaņā ar piemērojamā de minimis atbalsta regulējuma nosacījumiem.
Noteikumu projekts paredz atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2018. gada 3. aprīļa noteikumus Nr. 197 "Noteikumi par komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumiem sociālajiem uzņēmumiem un atbalsta piešķiršanas kārtību" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 197).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir izpildīt likuma 8. panta sestajā daļā noteikto deleģējumu Ministru kabinetam noteikt komercdarbības atbalsta piešķiršanas kārtību un nosacījumus sociālajiem uzņēmumiem.
Attiecībā uz likumā noteiktajiem atbalsta veidiem sociālajiem uzņēmumiem, noteikumu projekts paredz, ka valsts atbalsta piešķiršanu un uzskaiti tā sniedzējs nodrošina saskaņā ar de minimis valsts atbalsta nosacījumiem.  
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pašreiz MK noteikumi Nr.197 nosaka kārtību, kādā piešķir likuma 8. panta pirmajā daļā minēto atbalstu sociālajam uzņēmumam, un nosacījumus komercdarbības atbalsta piešķiršanai.
Saskaņā ar Sociālā uzņēmuma likuma 8. panta pirmo daļu sociālais uzņēmums neietver ar uzņēmumu ienākuma nodokli apliekamajā bāzē šādus izdevumus:
1) mērķa grupā ietilpstošo sociālā uzņēmuma darbinieku rekreācijas un sociālās iekļaušanas pasākumu nodrošināšanai;
2) mērķa grupā ietilpstošo personu integrācijai darba tirgū un dzīves kvalitātes uzlabošanai;
3) tādu aktīvu iegādei, kuri kalpo sociālā uzņēmuma statūtos noteikto mērķu sasniegšanai;
4) mērķa grupā ietilpstošo personu sociālās integrācijas pasākumu nodrošināšanai;
5) ziedojumus sabiedriskā labuma organizācijai tādiem mērķiem, kuri atbilst sociālā uzņēmuma statūtos noteiktajiem mērķiem, ja ziedojuma saņēmējs līdz pārskata gada beigām ziedotājam ir sniedzis informāciju par ziedojuma izlietojumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
MK noteikumi Nr. 197 paredz atbalsta sniegšanu sociālajiem uzņēmumiem saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013, kas ar 2023. gada 31. decembrī izbeidza savu darbību, taču  atbalstu varēja piešķirt pārejas periodā, proti, līdz 2024.gada 30.jūnijam. Komisijas regula Nr. 1407/2013 tika aizstāta ar 2024. gada 1. janvāra Komisijas Regulu Nr. 2023/2831.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu Sociālā uzņēmuma likuma 8. panta pirmajā daļā noteiktā atbalsta piešķiršanu sociālajiem uzņēmumiem atbilstoši spēkā esošiem de minimis nosacījumiem, ir nepieciešams pārizdot MK noteikumus Nr. 197, tādējādi nodrošinot atbalsta piešķiršanas nosacījumu un uzskaites atbilstību Komisijas Regulas Nr. 2023/2831 prasībām.
A Komisijas Regulu Nr. 2023/2831 tika veiktas izmaiņas de minimis atbalsta piešķiršanas nosacījumos.
Tā, piemēram, saskaņā ar Komisijas Regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktu de minimis atbalsta kopsumma, ko viena dalībvalsts piešķīrusi vienam vienotam uzņēmumam, nevienā trīs gadu periodā nepārsniedz 300 000 euro. Trīs gadu laikposms noteikts kā slīdošs periods, proti, turpmāk de minimis atbalsta kopsumma, ko viena dalībvalsts piešķir vienam vienotam uzņēmumam, nevienā trīs gadu periodā no tā piešķiršanas brīža nedrīkst pārsniegt noteikto robežlielumu (no datuma, kurā plānots piešķirt atbalstu, skatās trīs kalendāro gadu laikā piešķirto atbalstu, nevis kā šobrīd, trīs fiskālos gadus. Piemēram, ja atbalsta piešķiršanas datums ir 2024. gada 1. novembris, trīs gadu periods būs skaitāms līdz 2021. gada 1. novembrim).
Turklāt, Komisijas regulas Nr.2023/2831 6. panta 3. punkts un 7.punkts,  Komisijas regulas Nr. 717/2014 6. panta 4. punkts un Komisijas regulas Nr. 1408/2013 6. panta 4. punkts nosaka, ka dalībvalstis reģistrēto informāciju par de minimis atbalstu glabā 10 gadus no atbalsta piešķiršanas dienas.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Sociālie uzņēmumi
Ietekmes apraksts
-

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?
-

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Sociālie uzņēmumi
palielinās
Vērtības nozīme:
11,59
Vienas stundas vidējā bruto darba samaksas likme 2024. gada 3. ceturksnī.
8,00
Provizoriski nepieciešamais laika patēriņš noteikumu projekta 6. punktā noteikto darbību veikšanai.
1
Atbalsta sniedzējs izstrādā pieteikuma veidlapas paraugu, ko publicē savā tīmekļvietnē.
1
Plānots, ka darbība tiks veikta 1 reizi, taču gadījumā, ja tiks veiktas izmaiņas noteikumu projektā minētajās de minimis regulās, iespējams, būs nepieciešams izstrādāt un publicēt tīmekļvietnē jaunu veidlapas paraugu.
92,72
Aprēķini ir balstīti uz iepriekšējo pieredzi.
Kopā
92,72

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?
-

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
Noteikumu projekts paredz atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2018. gada 3. aprīļa noteikumus Nr. 197 "Noteikumi par komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumiem sociālajiem uzņēmumiem un atbalsta piešķiršanas kārtību"
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R2831
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) 2023/2831 (2023. gada 13. decembris) par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
Apraksts
Noteikumu projektā minēto atbalstu sociālajam uzņēmumam sniedz kā de minimis atbalstu saskaņā ar Komisijas (ES) 2023. gada 13. decembra Regulu Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2023/2831).
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0717
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) Nr. 717/2014 ( 2014. gada 27. jūnijs ) par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē
Apraksts
Noteikumu projektā minēto atbalstu sociālajam uzņēmumam sniedz kā de minimis atbalstu saskaņā Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regulu (ES) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (turpmāk – Komisijas regula Nr. 717/2014) attiecībā uz zivsaimniecības uzņēmumiem, kas darbojas saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 11. decembra Regulu (ES) Nr. 1379/2013 par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju un ar ko groza Padomes Regulas (EK) Nr. 1184/2006 un (EK) Nr. 1224/2009 un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 104/2000 (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1379/2013).
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1408
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) Nr. 1408/2013 ( 2013. gada 18. decembris ) par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
Apraksts
Noteikumu projektā minēto atbalstu sociālajam uzņēmumam sniedz kā de minimis atbalstu saskaņā ar Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1408/2013).

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) 2023/2831 (2023. gada 13. decembris) par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regula Nr. 2023/2831 (vispārēja atsauce)
3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punkts
4.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punkts
4.8. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punkts
4.2. un 4.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr. 2023/2831 2. panta 2. punkts
4.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr. 2023/2831 5. pants
4.6. un 4.7. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr. 2023/2831 7. panta 3. punkts un 8. pants
7. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr. 2023/2831 6. panta 3. punkts
14. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) Nr. 717/2014 ( 2014. gada 27. jūnijs ) par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regula Nr. 717/2014 (vispārēja atsauce)
3. punkts
Pārņemtas pilnībā
 Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr. 717/2014 1. panta 1. punkts
4.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr. 717/2014 1. panta 2. un 3. punkts
4.8. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr. 717/2014 3. panta 2. punkts
4.2. un 4.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr. 717/2014 2. panta 2. punkts
4.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr. 717/2014 5. pants
4.6. un 4.7 apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr. 717/2014 6. panta 4. punkts
14. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr. 717/2014 7. panta 4. punkts un 8. pants
7. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) Nr. 1408/2013 ( 2013. gada 18. decembris ) par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regula Nr. 1408/2013 (vispārēja atsauce)
3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības. 
Komisijas regulas Nr. 1408/2013 1. panta 1. punkts
4.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr. 1408/2013 1. panta 2. un 3. punkts
4.8. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 2. punkts
4.2. un 4.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr. 1408/2013 2. panta 2. punkts
4.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr. 1408/2013 5. pants
4.6. un 4.7. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr. 1408/2013 6. panta 4. punkts
14. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr. 1408/2013 7. panta 4. punkts un 8. pants
7. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Labklājības ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Labklājības ministrija
palielinās
Vērtības nozīme:
11,59
Vienas stundas vidējā bruto darba samaksas likme sabiedriskajā sektorā 2023. gadā.
8,00
Provizoriski nepieciešamais laika patēriņš atbalsta sniedzējam noteikto pienākumu izpildei.
238
Saskaņā ar datiem uz 08.01.2025. Latvijā ir 238 sociālie uzņēmumi.
1
Darbība tiks veikta 1 reizi gadā.
22 067,36
Aprēķini balstīti uz pieņēmumiem un datiem par sociālo uzņēmumu skaitu un datiem par vidējo darba samaksu 2024. gada 3. ceturksnī.
Kopā
22 067,36

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Noteikumu projekts paredz, ka de minimis atbalsta saņemšanai sociālajam uzņēmumam jāiesniedz atbalsta sniedzējam pieteikumu, kurā jānorāda sociālā uzņēmuma kontaktpersonas personas dati (vārds, uzvārds, tālruņa numurs un e-pasta adrese), pieteikumu parakstošās personas vārds, uzvārds, amats, paraksts, datums un cita personas datu nesaturošā informācija. Pieteikumu parakstošās personas datu apstrādes tiesiskais pamats ir Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 (2016. gada 27. aprīlis) par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) (turpmāk – Datu regula) 6. panta 1. punkta c) apakšpunkts, Dokumentu juridiskā spēka likuma 4. panta pirmās daļas 2. un 3. punkts, 5. panta pirmā daļa. Kontaktpersonas personas datu apstrāde ir nepieciešama pieteikumā norādītās informācijas precizēšanai, papildus informācijas iegūšanai. Šī nolūka sasniegšanai minimāls personas datu apjoms ir kontaktpersonas vārds un uzvārds, lai šo personu vārētu uzrunāt, kā arī kontaktinformācija – saziņas vajadzībām. Kontaktpersonas personas datu apstrādes tiesiskais pamats ir Datu regulas 6. panta 1. punkta e) apakšpunkts, Administratīvā procesa likuma 59. panta pirmā un otrā daļa, 62. panta pirmā daļa.

Noteikumu projektā paredzēts, ka atbalsta saņēmējs dokumentus par atbalsta shēmas ietvaros piešķirto atbalstu glabā 10 gadus no atbalsta piešķiršanas dienas. Savukārt atbalsta sniedzējs datus par de minimis atbalsta shēmu glabā 10 gadus no dienas, kad saskaņā ar atbalsta shēmu ir piešķirts pēdējais individuālais atbalsts. Minētais glabāšanas termiņš ir saistīts ar Komisijas regulas Nr.2023/2831 6. panta 3. punktā noteikto prasību, ka dalībvalstis reģistrēto informāciju par de minimis atbalstu glabā 10 gadus no atbalsta piešķiršanas dienas. 10 gadus glabāšanas termiņš nosakāms ne tikai atbalsta sniedzējam, bet arī atbalsta saņēmējam, lai pēdējais nepieciešamības gadījumā varētu pierādīt un apliecināt, ka nevienā trīs gadu periodā atbalsta apmērs nepārsniedz Komisijas regulas Nr.2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto.
 

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi