22-TA-1798: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par apropriācijas pārdali" (turpmāk – rīkojuma projekts) sagatavots, pamatojoties uz likuma “Par valsts budžetu 2022.gadam” 50.pantu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Atbalstīt apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 13.00.00 "Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai" uz Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums” 248 713 euro apmērā, lai augstas gatavības projektos (jaunu ugunsdzēsības depo būvniecība) segtu būvniecības izmaksu sadārdzinājumu, kas radies saistībā ar Krievijas militāro agresiju pret Ukrainu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2021. gada 18. marta sēdē (prot. Nr.28, 42.§ “Informatīvais ziņojums “Par augstas gatavības projektiem, kas saistīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu””) pieņemts konceptuāls lēmums atbalstīt papildu finansējumu ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu saistītu augstas gatavības projektu īstenošanai 2021. un 2022.gadā. Bez tam, Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra sēdē (prot. Nr.60 34.§) tika izskatīts Informatīvais ziņojums “Par infrastruktūras kapacitātes stiprināšanas pasākumu īstenošanu iekšlietu nozarē”, tādējādi tika atbalstīta finansējuma pārdale starp pasākumiem, paredzot jaunu ugunsdzēsības depo Aizputē, Dagdā, Iecavā, Ilūkstē, Kandavā, Priekulē, Rūjienā un Saulkrastos (turpmāk – VUGD depo) būvniecībai un būvuzraudzībai finansējumu 11 779 513 euro apmērā (2021. gadā 2 589 631 euro un 2022. gadā 9 189 882 euro apmērā).
Saskaņā ar 2021. gadā veikto iepirkumu “Astoņu jaunu C un D kategorijas Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta depo būvniecība” noslēgti divi iepirkuma līgumi par kopējo summu 11 506 304,36 euro (ar PVN), kā arī noslēgti līgumi par būvuzraudzību par kopējo summu 273 210,74 euro (ar PVN).
Saskaņā ar 2021. gadā veikto iepirkumu “Astoņu jaunu C un D kategorijas Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta depo būvniecība” noslēgti divi iepirkuma līgumi par kopējo summu 11 506 304,36 euro (ar PVN), kā arī noslēgti līgumi par būvuzraudzību par kopējo summu 273 210,74 euro (ar PVN).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saistībā ar Krievijas Federācijas militāro agresiju pret Ukrainu un tai sekojošajām sankcijām gan no Eiropas Savienības un Latvijas Republikas puses pret Krievijas Federāciju un Baltkrievijas Republiku, gan sankcijām no Krievijas Federācijas un Baltkrievijas puses pret Eiropas Savienību un Latviju, kā arī kara darbības rezultātā būtiski sarūkot preču importam no Ukrainas (rūpnīcas ir slēgtas, uzņēmumi apturējuši ražošanas procesus, nav iespējama saražoto preču piegāde), būvniecības nozarei Latvijā ir radīta radikāli negatīva ietekme, izraisot strauju un neprognozējamu būvizstrādājumu cenu kāpumu, kā arī atsevišķu būvizstrādājumu nepieejamību un darba spēka iztrūkumu.
Iekšlietu ministrija ir sagatavojusi informatīvo ziņojumu “Informatīvais ziņojums par augstas gatavības projektos (jaunu ugunsdzēsības depo būvniecība Aizputē, Dagdā, Iecavā, Ilūkstē, Kandavā, Priekulē, Rūjienā un Saulkrastos) radušos būvniecības izmaksu sadārdzinājumu un tā finansēšanas avotiem” (turpmāk – informatīvais ziņojums), kurā sniegta detalizēta informācija par radušos sadārdzinājumu ģeopolitiskās situācijas ietekmē. Kopējais sadārdzinājums būvdarbu līgumu ietvaros veido 3 164 872,89 euro (ar PVN).
Ņemot vērā būvniecības sadārdzinājumu, kā arī 2021. gadā plānotā finansējuma apguvi, VUGD depo būvniecībai un būvuzraudzībai nepieciešams finansējums 12 494 691 euro apmērā (no tā 2022. gadā 12 178 203 euro un 2023. gadā 316 488 euro apmērā) (detalizēta informācija iekļauta informatīvajā ziņojumā). Saskaņā ar likumu “Par valsts budžetu 2022.gadam” VUGD depo būvniecībai un būvuzraudzībai plānots finansējums 9 189 882 euro apmērā. Tādējādi VUGD depo būvniecībai un būvuzraudzībai papildus nepieciešams finansējums 2022. gadā 2 988 321 euro apmērā (12 178 203 euro – 9 189 882 euro) un 2023. gadā 316 488 euro apmērā.
Iekšlietu ministrija ir sagatavojusi informatīvo ziņojumu “Informatīvais ziņojums par augstas gatavības projektos (jaunu ugunsdzēsības depo būvniecība Aizputē, Dagdā, Iecavā, Ilūkstē, Kandavā, Priekulē, Rūjienā un Saulkrastos) radušos būvniecības izmaksu sadārdzinājumu un tā finansēšanas avotiem” (turpmāk – informatīvais ziņojums), kurā sniegta detalizēta informācija par radušos sadārdzinājumu ģeopolitiskās situācijas ietekmē. Kopējais sadārdzinājums būvdarbu līgumu ietvaros veido 3 164 872,89 euro (ar PVN).
Ņemot vērā būvniecības sadārdzinājumu, kā arī 2021. gadā plānotā finansējuma apguvi, VUGD depo būvniecībai un būvuzraudzībai nepieciešams finansējums 12 494 691 euro apmērā (no tā 2022. gadā 12 178 203 euro un 2023. gadā 316 488 euro apmērā) (detalizēta informācija iekļauta informatīvajā ziņojumā). Saskaņā ar likumu “Par valsts budžetu 2022.gadam” VUGD depo būvniecībai un būvuzraudzībai plānots finansējums 9 189 882 euro apmērā. Tādējādi VUGD depo būvniecībai un būvuzraudzībai papildus nepieciešams finansējums 2022. gadā 2 988 321 euro apmērā (12 178 203 euro – 9 189 882 euro) un 2023. gadā 316 488 euro apmērā.
Risinājuma apraksts
Iekšlietu ministrija ir veikusi izvērtējumu par iespēju papildu nepieciešamo finansējumu rast tās pamatfunkciju izpildes nodrošināšanai piešķirto līdzekļu ietvaros, pārskatot apstiprināto projektu un pasākumu izpildes rādītājus un to nozīmīgumu. Ievērojot to, ka nodrošinājums ar depo ir vitāli nepieciešams, lai stiprinātu infrastruktūras kapacitāti, Iekšlietu ministrija:
1. radusi iespēju novirzīt finansējumu 2022. gadā 948 855 euro apmērā, pārdalot finansējumu starp programmām, apakšprogrammā un pasākumiem:
- 448 855 euro apmērā no infrastruktūras kapacitātes stiprināšanas pasākumu īstenošanai piešķirtajiem līdzekļiem;
- 500 000 euro apmērā no nozares pamatfunkciju izpildei piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem kapitālieguldījumiem;
2. ierosina piešķirt finansējumu 2022. gadā 1 790 753 euro apmērā no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
Tādējādi papildu nepieciešams finansējums 2022. gadā 248 713 euro apmērā. Iekšlietu ministrija ierosina piešķirt finansējumu 2022. gadā 248 713 euro apmērā no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 13.00.00 “Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai”.
Pasākumam “Depo aprīkošana” saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 18. marta sēdē (prot. Nr.28, 42.§) pieņemto lēmumu un saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7.septembra sēdē (prot. Nr.60, 34. §) pieņemto lēmumu iezīmēts finansējums 582 321 euro apmērā, taču faktiski piešķirts finansējums 333 608 euro apmērā (saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 12. oktobra sēdē (prot. Nr.69 38.§) pieņemto lēmumu - atbalstīt valsts budžeta finansējuma 893 596 euro apmērā piešķiršanu Iekšlietu ministrijai 2022. gadā augstas gatavības projektu (jaunu ugunsdzēsības depo būvniecība Aizputē, Dagdā, Iecavā, Ilūkstē, Kandavā, Priekulē, Rūjienā un Saulkrastos) vadības nodrošināšanai budžeta apakšprogrammai 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums” 559 988 euro (preces un pakalpojumi) un depo aprīkošanai budžeta programmai 07.00.00 "Ugunsdrošība, glābšana un civilā aizsardzība" 333 608 euro (pamatkapitāla veidošana) atbilstoši veiktajam iepirkumam Covid-19 krīzes seku pārvarēšanas un ekonomikas atlabšanas pasākuma "Infrastruktūras attīstības projektu īstenošana iekšlietu nozarē" ietvaros. Vienlaikus, ievērojot to, ka augstas gatavības pasākumam “Depo aprīkošana” nav iespējama iepriekšplānotā, bet nepiešķirtā finansējuma 248 713 euro apmērā izmantošana depo aprīkošanai, jo tas sākotnēji bija plānots aprīkojuma iegādei, kas klasificējams kā kārtējie izdevumi, savukārt. Atbilstoši Ministru kabineta lēmumam augstas gatavības projektu ietvaros ir pieļaujamas tikai vienreizējas investīcijas (kapitālieguldījumi). Iekšlietu ministrija ierosina veikt apropriācijas pārdali 248 713 euro apmērā no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 13.00.00 “Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai” uz budžeta apakšprogrammu 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums” atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2022.gadam” 50. pantam.
Likuma “Par valsts budžetu 2022 gadam” 50. pants nosaka, ka budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 13.00.00 "Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai" noteikto apropriāciju 11 233 671 euro apmērā finanšu ministrs pārdala ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei atbilstoši Ministru kabineta lēmumam, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
Ievērojot minēto, rīkojuma projekts paredz:
- atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2022. gadam" 50. pantam atbalstīt apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 13.00.00 "Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai" uz Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums” 248 713 euro apmērā, lai augstas gatavības projektos, kas saistīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu (jaunu ugunsdzēsības depo būvniecība Aizputē, Dagdā, Iecavā, Ilūkstē, Kandavā, Priekulē, Rūjienā un Saulkrastos) segtu būvniecības izmaksu sadārdzinājumu, kas radies saistībā ar Krievijas militāro agresiju pret Ukrainu;
- Iekšlietu ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu apropriācijas pārdalei;
- finanšu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par apropriācijas pārdali un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nav izteikusi iebildumus, veikt apropriācijas izmaiņas.
1. radusi iespēju novirzīt finansējumu 2022. gadā 948 855 euro apmērā, pārdalot finansējumu starp programmām, apakšprogrammā un pasākumiem:
- 448 855 euro apmērā no infrastruktūras kapacitātes stiprināšanas pasākumu īstenošanai piešķirtajiem līdzekļiem;
- 500 000 euro apmērā no nozares pamatfunkciju izpildei piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem kapitālieguldījumiem;
2. ierosina piešķirt finansējumu 2022. gadā 1 790 753 euro apmērā no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
Tādējādi papildu nepieciešams finansējums 2022. gadā 248 713 euro apmērā. Iekšlietu ministrija ierosina piešķirt finansējumu 2022. gadā 248 713 euro apmērā no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 13.00.00 “Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai”.
Pasākumam “Depo aprīkošana” saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 18. marta sēdē (prot. Nr.28, 42.§) pieņemto lēmumu un saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7.septembra sēdē (prot. Nr.60, 34. §) pieņemto lēmumu iezīmēts finansējums 582 321 euro apmērā, taču faktiski piešķirts finansējums 333 608 euro apmērā (saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 12. oktobra sēdē (prot. Nr.69 38.§) pieņemto lēmumu - atbalstīt valsts budžeta finansējuma 893 596 euro apmērā piešķiršanu Iekšlietu ministrijai 2022. gadā augstas gatavības projektu (jaunu ugunsdzēsības depo būvniecība Aizputē, Dagdā, Iecavā, Ilūkstē, Kandavā, Priekulē, Rūjienā un Saulkrastos) vadības nodrošināšanai budžeta apakšprogrammai 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums” 559 988 euro (preces un pakalpojumi) un depo aprīkošanai budžeta programmai 07.00.00 "Ugunsdrošība, glābšana un civilā aizsardzība" 333 608 euro (pamatkapitāla veidošana) atbilstoši veiktajam iepirkumam Covid-19 krīzes seku pārvarēšanas un ekonomikas atlabšanas pasākuma "Infrastruktūras attīstības projektu īstenošana iekšlietu nozarē" ietvaros. Vienlaikus, ievērojot to, ka augstas gatavības pasākumam “Depo aprīkošana” nav iespējama iepriekšplānotā, bet nepiešķirtā finansējuma 248 713 euro apmērā izmantošana depo aprīkošanai, jo tas sākotnēji bija plānots aprīkojuma iegādei, kas klasificējams kā kārtējie izdevumi, savukārt. Atbilstoši Ministru kabineta lēmumam augstas gatavības projektu ietvaros ir pieļaujamas tikai vienreizējas investīcijas (kapitālieguldījumi). Iekšlietu ministrija ierosina veikt apropriācijas pārdali 248 713 euro apmērā no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 13.00.00 “Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai” uz budžeta apakšprogrammu 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums” atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2022.gadam” 50. pantam.
Likuma “Par valsts budžetu 2022 gadam” 50. pants nosaka, ka budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 13.00.00 "Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai" noteikto apropriāciju 11 233 671 euro apmērā finanšu ministrs pārdala ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei atbilstoši Ministru kabineta lēmumam, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
Ievērojot minēto, rīkojuma projekts paredz:
- atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2022. gadam" 50. pantam atbalstīt apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 13.00.00 "Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai" uz Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 40.02.00 “Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums” 248 713 euro apmērā, lai augstas gatavības projektos, kas saistīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu (jaunu ugunsdzēsības depo būvniecība Aizputē, Dagdā, Iecavā, Ilūkstē, Kandavā, Priekulē, Rūjienā un Saulkrastos) segtu būvniecības izmaksu sadārdzinājumu, kas radies saistībā ar Krievijas militāro agresiju pret Ukrainu;
- Iekšlietu ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu apropriācijas pārdalei;
- finanšu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par apropriācijas pārdali un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nav izteikusi iebildumus, veikt apropriācijas izmaiņas.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
9 189 882
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
9 189 882
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
9 189 882
248 713
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
9 189 882
248 713
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-248 713
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-248 713
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
248 713
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Saskaņā ar likumu “Par valsts budžetu 2022.gadam” VUGD depo būvniecībai un būvuzraudzībai plānots finansējums 9 189 882 euro apmērā.
Lai nodrošinātu 2022. gadā papildu nepieciešamu finansējumu būvniecības sadārdzinājuma izmaksu segšanai, nepieciešams pārdalīt finansējumu 248 713 euro apmērā no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 13.00.00 “Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai” atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2022.gadam” 50. pantam (EKK 5240 “Pamatlīdzekļu un ieguldījuma īpašumu izveidošana un nepabeigtā būvniecība”).
Lai nodrošinātu 2022. gadā papildu nepieciešamu finansējumu būvniecības sadārdzinājuma izmaksu segšanai, nepieciešams pārdalīt finansējumu 248 713 euro apmērā no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 13.00.00 “Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai” atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2022.gadam” 50. pantam (EKK 5240 “Pamatlīdzekļu un ieguldījuma īpašumu izveidošana un nepabeigtā būvniecība”).
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Amata vietu skaita izmaiņas netiek plānotas
Cita informācija
Izdevumi tiks segti Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammas 40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums" ietvaros, līdzekļus pārdalot no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 13.00.00 “Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai”.
Saskaņā ar Likumu par budžetu un finanšu vadību budžeta finansētu institūciju vadītāji ir atbildīgi par Likumā par budžetu un finanšu vadību noteiktās kārtības un prasību ievērošanu, izpildi un kontroli, kā arī par budžeta līdzekļu efektīvu un ekonomisku izlietošanu atbilstoši paredzētajiem mērķiem.
Vienlaikus ar rīkojuma projektu Iekšlietu ministrija virza informatīvo ziņojumu, kurā sniegti priekšlikumi par citiem finansēšanas avotiem, lai nodrošinātu papildu nepieciešamo finansējumu VUGD depo būvniecībai.
Saskaņā ar Likumu par budžetu un finanšu vadību budžeta finansētu institūciju vadītāji ir atbildīgi par Likumā par budžetu un finanšu vadību noteiktās kārtības un prasību ievērošanu, izpildi un kontroli, kā arī par budžeta līdzekļu efektīvu un ekonomisku izlietošanu atbilstoši paredzētajiem mērķiem.
Vienlaikus ar rīkojuma projektu Iekšlietu ministrija virza informatīvo ziņojumu, kurā sniegti priekšlikumi par citiem finansēšanas avotiem, lai nodrošinātu papildu nepieciešamo finansējumu VUGD depo būvniecībai.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
NēNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
Iekšlietu mi
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Iekšlietu ministrija
- Nodrošinājuma valsts aģentūra
- Finanšu ministrija
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi