24-TA-3253: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 3. februāra noteikumos Nr. 59 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība investīciju veicināšanai lauksaimniecībā"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Kopējais finansējums 2025. gadam saskaņā ar Ministru kabineta 2015. gada 3. februāra noteikumiem Nr. 59 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība investīciju veicināšanai lauksaimniecībā" (turpmāk – noteikumi Nr. 59) plānots 34 000 000 euro apmērā.
Atbalsts 2025. gadā kredītprocentu daļējai dzēšanai primārajiem lauksaimniecības produkcijas ražotājiem, kooperatīvajām sabiedrībām, kurām piešķirts atbilstības statuss saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kooperatīvo sabiedrību atbilstību lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē, un atbalsta pretendentiem, kas nodarbojas ar lauksaimniecības produktu pārstrādi, kā arī ar zvejniecību, akvakultūru vai to produktu apstrādi, kopumā plānots 21 000 000 euro apmērā atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam": budžeta apakšprogrammai 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai" – 10 860 327 euro, programmas 65.10.00 Kopējās lauksaimniecības politikas Stratēģiskā plāna (turpmāk – KLP SP) intervencei LA4.1.6 "Atbalsts subsīdijas veidā procentu likmes daļējai dzēšanai" – 9 764 673 euro un intervencei LA 4.2 "Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē" – 375 000 euro.
Atbalsts 2025. gadā lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumiem un lauksaimniecības zinātnisko institūciju materiāli tehniskās bāzes pilnveidošanai ir 9 000 000 euro atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" budžeta apakšprogrammai 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai".
Atbalsts 2025. gadā selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu, ir 4 000 000 euro atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" budžeta apakšprogrammai 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai".
Atbalsts 2025. gadā kredītprocentu daļējai dzēšanai primārajiem lauksaimniecības produkcijas ražotājiem, kooperatīvajām sabiedrībām, kurām piešķirts atbilstības statuss saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kooperatīvo sabiedrību atbilstību lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē, un atbalsta pretendentiem, kas nodarbojas ar lauksaimniecības produktu pārstrādi, kā arī ar zvejniecību, akvakultūru vai to produktu apstrādi, kopumā plānots 21 000 000 euro apmērā atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam": budžeta apakšprogrammai 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai" – 10 860 327 euro, programmas 65.10.00 Kopējās lauksaimniecības politikas Stratēģiskā plāna (turpmāk – KLP SP) intervencei LA4.1.6 "Atbalsts subsīdijas veidā procentu likmes daļējai dzēšanai" – 9 764 673 euro un intervencei LA 4.2 "Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē" – 375 000 euro.
Atbalsts 2025. gadā lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumiem un lauksaimniecības zinātnisko institūciju materiāli tehniskās bāzes pilnveidošanai ir 9 000 000 euro atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" budžeta apakšprogrammai 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai".
Atbalsts 2025. gadā selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu, ir 4 000 000 euro atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" budžeta apakšprogrammai 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai".
Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
2024. gada 16. decembrī stājās spēkā Komisijas 2024. gada 10. decembra Regula (ES) 2024/3118, ar ko groza Regulu (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2024. gada 13. decembris) (turpmāk – regula 2024/3118).
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Valsts un Eiropas Savienības atbalsta pasākumu mērķis ir nodrošināt lauksaimnieciskās ražošanas un lauksaimniecības produktu pārstrādes saimnieciskās darbības veicēju un zvejniecības un akvakultūras produktu ražotāju attīstību, kā arī pētījumu un selekcijas materiāla izstrādi, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu, laboratoriskajām analīzēm nepieciešamās materiālās bāzes pilnveidošanu un lauksaimniecībā izmantojamos zinātnes pētījumus.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Spēkā esošo noteikumu Nr. 59 3. punkts noteic finansējuma periodu un atbalsta apmēru.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai nodrošinātu atbalstu arī 2025. gadā, nepieciešams precizēt noteikumu Nr. 59 3. punktā noteikto finansējuma periodu un atbalsta apmēru, kā arī atbalsta nosacījumus.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu atbalstu arī 2025. gadā, izdarīti grozījumi noteikumu Nr. 59 3. punktā, nosakot finansējuma periodu un finansējuma apmēru 2025. gadam.
Noteikumu Nr. 59 7.1 punktā precizēts, ka informācija par atbalstu glabājama 10 gadus no de minimis atbalsta piešķiršanas, nevis tā saņemšanas brīža.
Noteikumi Nr. 59 papildināti ar 8.1 punktu, lai nodrošinātu Latvijas Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskā plāna 2023.–2027. gadam nosacījumu, ka investīciju atbalstu nevar piešķirt grūtībās nonākušiem uzņēmumiem, ievērojot Ministru kabineta 2023. gada 7. marta noteikumus Nr. 113 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības vispārējā kārtība lauku un zivsaimniecības attīstībai".
Atbilstoši regulai 2024/3118 izdarīti grozījumi noteikumu Nr. 59 11.6. apakšpunktā un 21. punktā. Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulas (EK) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (turpmāk – regula Nr. 1408/2013) 3. panta 3.a punkts un II pielikums, kas ir svītrots, ievērojot regulas 2024/3118 1. panta 3. un 10. punktu, ar šiem noteikumu grozījumiem aizstāts ar regulas Nr. 1408/2013 3. panta 2. un 3. punktu un pielikumu. Mainīta arī de minimis atbalsta uzskaites kārtība no 2024. gada 16. decembra: trīs gadu laikposms noteikts kā slīdošs periods, tas ir, turpmāk de minimis atbalsta kopsumma, kas tiek piešķirta vienam vienotam uzņēmumam, nevienā trīs gadu periodā no tā piešķiršanas brīža nedrīkst pārsniegt noteikto robežlielumu (no datuma, kurā plānots piešķirt atbalstu, tiek skaitīts trīs kalendāro gadu laikā piešķirtais atbalsts. Piemēram, ja, atbalstu plānots piešķirt 20.01.2025., tad ņem vērā iepriekš piešķirto de minimis atbalstu periodā no 20.01.2022. (ieskaitot) līdz 20.01.2025.
Noteikumu Nr. 59 11.7. apakšpunkts precizēts, lai atbalsta sniedzējam un atbalsta saņēmējiem būtu skaidri un nepārprotami noteikts, ka saskaņā ar Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regulu (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam piešķirtais de minimis atbalsts zvejniecības un akvakultūras nozarē nedrīkst pārsniegt ne tikai vienam vienotam uzņēmumam paredzēto maksimālo atbalsta apmēru, bet arī dalībvalstī kopumā noteikto maksimālo atbalsta apmēru.
Ievērojot regulas 2024/3118 1. panta 5. punkta "b" apakšpunktu, noteikumu Nr. 59 11.8. apakšpunktā precizēta atsauce uz regulas Nr. 1408/2013 5. pantu atbilstoši atbalsta kumulācijas prasībām, paredzot atsauci arī uz jauno regulas Nr. 1408/2013 5. panta 2.a punktu. Regulas Nr. 1408/2013 3. panta 3.a punkts aizstāts ar 3. panta 2. punktu, ievērojot regulas 2024/3118 1. panta 3. punkta nosacījumus. Noteikumu Nr. 59 11.8. apakšpunkts tiek grozīts, jo ar Komisijas regulu 2024/3118 ir grozīta regula Nr. 1408/2013. Pārējie nosacījumi, kas attiecas uz citām noteikumu projektā minētajām regulām, netiek grozīti. Ietverts papildu nosacījums, ka de minimis atbalstu var apvienot ar citu de minimis atbalstu par vienām un tām pašām izmaksām, ja pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100 procentu.
Precizēts arī noteikumu Nr. 59 11.11. apakšpunkts, lai nodrošinātu nosacījumu par de minimis atbalsta nodalīšanu starp nozarēm ar vispārīgiem nosacījumiem. Tādējādi nosacījums par de minimis atbalsta nodalīšanu starp nozarēm svītrots no noteikumu Nr. 59 23.3. apakšpunkta, 34.1, 34.2, 34.3 un 34.4 punkta un šajos punktos noteiktās prasības iekļautas noteikumu Nr. 59 11.11 apakšpunktā.
Lai nodrošinātu noteikumu Nr.59 47. punkta noteikto prasību atbilstības kontroli valsts atbalsta nosacījumiem, noteikumi Nr. 59 papildināti ar jaunu 11.15. apakšpunktu, paredzot atbalsta saņēmēju 100 procentu pēcpārbaudi.
Noteikumi Nr. 59 papildināti ar jaunu 11.16. apakšpunktu, nosakot, ka Lauku atbalsta dienests piešķir un uzskaita de minimis atbalstu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību.
Noteikumi Nr. 59 papildināti ar jaunu 11.17. apakšpunktu, nosakot, ka Lauku atbalsta dienests pirms de minimis atbalsta piešķiršanas izvērtē atbalsta pretendenta atbilstību atbalsta piešķiršanas brīdī, jo atbilstībai de minimis nosacījumiem ir jābūt de minimis atbalsta piešķiršanas brīdī.
Noteikumu Nr. 59 15.12., 15.8., 25.12., 25.4., 35.3. un 35.12. apakšpunkts precizēts, lai nodrošinātu vienotu datumu, no kura tiek piemēroti atbalsta pasākumi par akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" piešķirtiem aizdevumiem visos atbalsta pasākumos, jo tas ir saistīts ar akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" izveidošanu.
Noteikumu Nr. 59 15.11.4., 23.2., 25.11.4. un 35.11.4. apakšpunkts precizēti, lai nodrošinātu, ka atbalstu var saņemt tādi atbalsta pretendenti, kas izmanto iespēju ņemt aizdevumus aizdevumu platformās, ko nodrošina kolektīvās finansēšanas pakalpojumu sniedzēji.
Noteikumu Nr. 59 34. punkts papildināts ar jaunu atbalstāmo nozari NACE grupu 10.9 "Dzīvnieku barības ražošana", kā arī precīzi noteikts, par kāda veida ražotajiem bezalkoholiskajiem dzērieniem paredzēts atbalsts, t. i., klasei 11.07, izņemot minerālūdeni un citu pudelēs iepildītu ūdeni. Noteikumu Nr. 59 34., 34.1, 34.2, 34.3 un 34.4 punktā redakcionāli precizētas klases un grupas, kā arī NACE 2. redakcija aizstāta ar NACE 2.1. redakciju atbilstoši Komisijas 2022. gada 10. oktobra Deleģētajai regulai (ES) 2023/137, ar kuru groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1893/2006, ar ko izveido NACE 2. red. saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju.
Ievērojot pieprasījumu, noteikumu Nr. 59 43.3. apakšpunkts papildināts, paredzot jaunu atbalsta pasākumu par laboratorijas iekārtu nomas maksu.
Noteikumu Nr. 59 44.1. un 44.2. apakšpunktā precizētas atsauces uz šo noteikumu 7. pielikumā minētajiem iepriekšējos gados uzsāktajiem un jaunajiem lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumiem un 7. pielikums izteikts jaunā redakcijā, jo precizēti lauksaimniecībā izmantojamie zinātnes pētījumi un to darba uzdevumi.
Noteikumu projekts paredz, ka 2025. gadā tiks turpināti iepriekšējos gados uzsāktie 32 lauksaimniecības un mežsaimniecības zinātnes projekti, kam precizēti daba uzdevumi, un no jauna uzsākti 12 lauksaimniecības un mežsaimniecības zinātnes projekti. To kopējais finansējums ir 2 471 814 euro.
Noteikumu Nr. 59 52.2. apakšpunkts precizēts, pārceļot tajā noteikto prasību rezultātus pētījumiem, kas laikposmā pēc 2023. gada īstenoti vismaz divus gadus, līdz trešā gada 1. jūnijam publiskot atbilstošās nozares zinātniskā konferencē un zinātniski praktiskā žurnālā, kā arī par pētījumiem, kas laikposmā pēc 2023. gada īstenoti vismaz trīs gadus, līdz ceturtā gada 1. jūnijam iesniegt publicēšanai vismaz vienu oriģinālu zinātnisku rakstu tādā žurnālā vai rakstu krājumā, kuru citēšanas indekss sasniedz vismaz 50 procentu no Web of Science Core Collection vai SCOPUS datubāzēs izmantotās klasifikācijas nozarē vidējā citēšanas indeksa, uz noteikumujaunizveidoto 51.1 punktu, kas papildināts arī ar jaunu prasību pēc Zemkopības ministrijas pieprasījuma publicēt pabeigta lauksaimniecības vai mežsaimniecības zinātnes pētījuma rezultātu prezentācijas un to materiālus Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centra Lauksaimniecības zināšanu un inovāciju sistēmā līdz nākamā gada līdz 1. jūnijam, lai nodrošinātu publiskā finansējuma izlietojuma pārskatāmību sabiedrībai un nevalstiskajām organizācijām pārskatāmā un viegli uzveramā veidā. Savukārt jaunizveidotajā 51.2 punktā noteikts, ka par šo prasību izpildi katru gadu līdz 1. jūlijam ir jāinformē Zemkopības ministrijas Zinātnes padomes sekretariāts.
Noteikumu Nr. 59 49. un 52.9 punktā grozīts pieteikšanās termiņš atbalstam, bet 52.1.1. apakšpunktā – termiņš, līdz kuram atbalsta saņēmējam jāiesniedz gala pārskats Zemkopības ministrijā.
Noteikumu Nr. 59 52.10 punktā precizēts priekšapmaksas apmērs no 80 uz 90 procentiem, atbilstoši precizēts gala norēķins no 20 uz 10 procentiem, kā arī grozīts termiņš, līdz kuram Lauku atbalsta dienestā jāiesniedz noslēguma pārskats, un atbilstoši tam precizēti arī atbalsta priekšapmaksas nosacījumi un starppārskata iesniegšanas termiņš.
Noteikumos Nr. 59 redakcionāli precizēts noslēguma jautājumu nosaukums.
Noteikumu Nr. 59 12. pielikums par izcenojumiem selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvencionālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu, grozīts, ievērojot izcenojumus 2025. gadā.
Noteikumu Nr. 59 7.1 punktā precizēts, ka informācija par atbalstu glabājama 10 gadus no de minimis atbalsta piešķiršanas, nevis tā saņemšanas brīža.
Noteikumi Nr. 59 papildināti ar 8.1 punktu, lai nodrošinātu Latvijas Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskā plāna 2023.–2027. gadam nosacījumu, ka investīciju atbalstu nevar piešķirt grūtībās nonākušiem uzņēmumiem, ievērojot Ministru kabineta 2023. gada 7. marta noteikumus Nr. 113 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības vispārējā kārtība lauku un zivsaimniecības attīstībai".
Atbilstoši regulai 2024/3118 izdarīti grozījumi noteikumu Nr. 59 11.6. apakšpunktā un 21. punktā. Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulas (EK) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (turpmāk – regula Nr. 1408/2013) 3. panta 3.a punkts un II pielikums, kas ir svītrots, ievērojot regulas 2024/3118 1. panta 3. un 10. punktu, ar šiem noteikumu grozījumiem aizstāts ar regulas Nr. 1408/2013 3. panta 2. un 3. punktu un pielikumu. Mainīta arī de minimis atbalsta uzskaites kārtība no 2024. gada 16. decembra: trīs gadu laikposms noteikts kā slīdošs periods, tas ir, turpmāk de minimis atbalsta kopsumma, kas tiek piešķirta vienam vienotam uzņēmumam, nevienā trīs gadu periodā no tā piešķiršanas brīža nedrīkst pārsniegt noteikto robežlielumu (no datuma, kurā plānots piešķirt atbalstu, tiek skaitīts trīs kalendāro gadu laikā piešķirtais atbalsts. Piemēram, ja, atbalstu plānots piešķirt 20.01.2025., tad ņem vērā iepriekš piešķirto de minimis atbalstu periodā no 20.01.2022. (ieskaitot) līdz 20.01.2025.
Noteikumu Nr. 59 11.7. apakšpunkts precizēts, lai atbalsta sniedzējam un atbalsta saņēmējiem būtu skaidri un nepārprotami noteikts, ka saskaņā ar Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regulu (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam piešķirtais de minimis atbalsts zvejniecības un akvakultūras nozarē nedrīkst pārsniegt ne tikai vienam vienotam uzņēmumam paredzēto maksimālo atbalsta apmēru, bet arī dalībvalstī kopumā noteikto maksimālo atbalsta apmēru.
Ievērojot regulas 2024/3118 1. panta 5. punkta "b" apakšpunktu, noteikumu Nr. 59 11.8. apakšpunktā precizēta atsauce uz regulas Nr. 1408/2013 5. pantu atbilstoši atbalsta kumulācijas prasībām, paredzot atsauci arī uz jauno regulas Nr. 1408/2013 5. panta 2.a punktu. Regulas Nr. 1408/2013 3. panta 3.a punkts aizstāts ar 3. panta 2. punktu, ievērojot regulas 2024/3118 1. panta 3. punkta nosacījumus. Noteikumu Nr. 59 11.8. apakšpunkts tiek grozīts, jo ar Komisijas regulu 2024/3118 ir grozīta regula Nr. 1408/2013. Pārējie nosacījumi, kas attiecas uz citām noteikumu projektā minētajām regulām, netiek grozīti. Ietverts papildu nosacījums, ka de minimis atbalstu var apvienot ar citu de minimis atbalstu par vienām un tām pašām izmaksām, ja pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100 procentu.
Precizēts arī noteikumu Nr. 59 11.11. apakšpunkts, lai nodrošinātu nosacījumu par de minimis atbalsta nodalīšanu starp nozarēm ar vispārīgiem nosacījumiem. Tādējādi nosacījums par de minimis atbalsta nodalīšanu starp nozarēm svītrots no noteikumu Nr. 59 23.3. apakšpunkta, 34.1, 34.2, 34.3 un 34.4 punkta un šajos punktos noteiktās prasības iekļautas noteikumu Nr. 59 11.11 apakšpunktā.
Lai nodrošinātu noteikumu Nr.59 47. punkta noteikto prasību atbilstības kontroli valsts atbalsta nosacījumiem, noteikumi Nr. 59 papildināti ar jaunu 11.15. apakšpunktu, paredzot atbalsta saņēmēju 100 procentu pēcpārbaudi.
Noteikumi Nr. 59 papildināti ar jaunu 11.16. apakšpunktu, nosakot, ka Lauku atbalsta dienests piešķir un uzskaita de minimis atbalstu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību.
Noteikumi Nr. 59 papildināti ar jaunu 11.17. apakšpunktu, nosakot, ka Lauku atbalsta dienests pirms de minimis atbalsta piešķiršanas izvērtē atbalsta pretendenta atbilstību atbalsta piešķiršanas brīdī, jo atbilstībai de minimis nosacījumiem ir jābūt de minimis atbalsta piešķiršanas brīdī.
Noteikumu Nr. 59 15.12., 15.8., 25.12., 25.4., 35.3. un 35.12. apakšpunkts precizēts, lai nodrošinātu vienotu datumu, no kura tiek piemēroti atbalsta pasākumi par akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" piešķirtiem aizdevumiem visos atbalsta pasākumos, jo tas ir saistīts ar akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" izveidošanu.
Noteikumu Nr. 59 15.11.4., 23.2., 25.11.4. un 35.11.4. apakšpunkts precizēti, lai nodrošinātu, ka atbalstu var saņemt tādi atbalsta pretendenti, kas izmanto iespēju ņemt aizdevumus aizdevumu platformās, ko nodrošina kolektīvās finansēšanas pakalpojumu sniedzēji.
Noteikumu Nr. 59 34. punkts papildināts ar jaunu atbalstāmo nozari NACE grupu 10.9 "Dzīvnieku barības ražošana", kā arī precīzi noteikts, par kāda veida ražotajiem bezalkoholiskajiem dzērieniem paredzēts atbalsts, t. i., klasei 11.07, izņemot minerālūdeni un citu pudelēs iepildītu ūdeni. Noteikumu Nr. 59 34., 34.1, 34.2, 34.3 un 34.4 punktā redakcionāli precizētas klases un grupas, kā arī NACE 2. redakcija aizstāta ar NACE 2.1. redakciju atbilstoši Komisijas 2022. gada 10. oktobra Deleģētajai regulai (ES) 2023/137, ar kuru groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1893/2006, ar ko izveido NACE 2. red. saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju.
Ievērojot pieprasījumu, noteikumu Nr. 59 43.3. apakšpunkts papildināts, paredzot jaunu atbalsta pasākumu par laboratorijas iekārtu nomas maksu.
Noteikumu Nr. 59 44.1. un 44.2. apakšpunktā precizētas atsauces uz šo noteikumu 7. pielikumā minētajiem iepriekšējos gados uzsāktajiem un jaunajiem lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumiem un 7. pielikums izteikts jaunā redakcijā, jo precizēti lauksaimniecībā izmantojamie zinātnes pētījumi un to darba uzdevumi.
Noteikumu projekts paredz, ka 2025. gadā tiks turpināti iepriekšējos gados uzsāktie 32 lauksaimniecības un mežsaimniecības zinātnes projekti, kam precizēti daba uzdevumi, un no jauna uzsākti 12 lauksaimniecības un mežsaimniecības zinātnes projekti. To kopējais finansējums ir 2 471 814 euro.
Noteikumu Nr. 59 52.2. apakšpunkts precizēts, pārceļot tajā noteikto prasību rezultātus pētījumiem, kas laikposmā pēc 2023. gada īstenoti vismaz divus gadus, līdz trešā gada 1. jūnijam publiskot atbilstošās nozares zinātniskā konferencē un zinātniski praktiskā žurnālā, kā arī par pētījumiem, kas laikposmā pēc 2023. gada īstenoti vismaz trīs gadus, līdz ceturtā gada 1. jūnijam iesniegt publicēšanai vismaz vienu oriģinālu zinātnisku rakstu tādā žurnālā vai rakstu krājumā, kuru citēšanas indekss sasniedz vismaz 50 procentu no Web of Science Core Collection vai SCOPUS datubāzēs izmantotās klasifikācijas nozarē vidējā citēšanas indeksa, uz noteikumujaunizveidoto 51.1 punktu, kas papildināts arī ar jaunu prasību pēc Zemkopības ministrijas pieprasījuma publicēt pabeigta lauksaimniecības vai mežsaimniecības zinātnes pētījuma rezultātu prezentācijas un to materiālus Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centra Lauksaimniecības zināšanu un inovāciju sistēmā līdz nākamā gada līdz 1. jūnijam, lai nodrošinātu publiskā finansējuma izlietojuma pārskatāmību sabiedrībai un nevalstiskajām organizācijām pārskatāmā un viegli uzveramā veidā. Savukārt jaunizveidotajā 51.2 punktā noteikts, ka par šo prasību izpildi katru gadu līdz 1. jūlijam ir jāinformē Zemkopības ministrijas Zinātnes padomes sekretariāts.
Noteikumu Nr. 59 49. un 52.9 punktā grozīts pieteikšanās termiņš atbalstam, bet 52.1.1. apakšpunktā – termiņš, līdz kuram atbalsta saņēmējam jāiesniedz gala pārskats Zemkopības ministrijā.
Noteikumu Nr. 59 52.10 punktā precizēts priekšapmaksas apmērs no 80 uz 90 procentiem, atbilstoši precizēts gala norēķins no 20 uz 10 procentiem, kā arī grozīts termiņš, līdz kuram Lauku atbalsta dienestā jāiesniedz noslēguma pārskats, un atbilstoši tam precizēti arī atbalsta priekšapmaksas nosacījumi un starppārskata iesniegšanas termiņš.
Noteikumos Nr. 59 redakcionāli precizēts noslēguma jautājumu nosaukums.
Noteikumu Nr. 59 12. pielikums par izcenojumiem selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvencionālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu, grozīts, ievērojot izcenojumus 2025. gadā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Ar noteikumu projekta V nodaļu nodrošināta zinātniskajām institūcijām materiālās bāzes pilnveidošanai pētījumu un laboratorisko analīžu veikšanai paredzētā atbalsta demarkācija ar atbalstu darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1. prioritārā virziena specifiskā atbalsta mērķa (turpmāk – SAM) 1.1.1. "Palielināt Latvijas zinātnisko institūciju pētniecisko un inovatīvo kapacitāti un spēju piesaistīt ārējo finansējumu, ieguldot cilvēkresursos un infrastruktūrā" 1.1.1.1. pasākumā "Praktiskas ievirzes pētījumi" un 1.1.1.2. pasākumā "Pēcdoktorantūras pētniecības atbalsts", kā arī SAM 1.2.1. "Palielināt privātā sektora investīcijas P&A" 1.2.1.1. pasākumā "Atbalsts jaunu produktu tehnoloģiju izstrādei kompetences centru ietvaros". Paredzētie atbalsta pasākumi nepārklājas.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- primārās lauksaimniecības produkcijas ražotāji
Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās lauksaimniecības nozarē iesaistīto saimnieciskās darbības veicēju izaugsmi un palielinās nozares konkurētspēju.
Juridiskās personas
- visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Saimnieciskās darbības veicējiem, kas nodarbojas ar lauksaimniecisko ražošanu, zvejniecību un zvejas produktu apstrādi, lauksaimniecības produktu pārstrādi, un atbilstīgām kooperatīvajām sabiedrībām, kas darbojas lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē, atbalsts veicinās izaugsmi un palielinās konkurētspēju, tā uzlabojot nozares konkurētspēju kopumā.
Nozare
Lauksaimniecība, mežsaimniecība un zivsaimniecība, Apstrādes rūpniecība
Nozaru ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās saimnieciskās darbības veicēju attīstību un palielinās konkurētspēju.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās saimnieciskās darbības veicēju attīstību un palielinās konkurētspēju.
2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Jā
Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās saimnieciskās darbības veicēju izaugsmi un palielinās nozares konkurētspēju.
2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Lai sekmētu Eiropas Savienības fondu finansēto projektu īstenošanu, kā arī nodrošinātu lauksaimniecībā un lauksaimniecības produktu pārstrādē iesaistītajiem saimnieciskās darbības veicējiem piekļuvi ilgtermiņa investīcijām, paredzēts atbalsts kredītprocentu daļējai dzēšanai. Tādējādi tiks mazināts finansiālais slogs saimnieciskās darbības veicējiem, kas maksā kredītprocentus par aizdevumu.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
Tiks mazināts finansiālais slogs saimnieciskās darbības veicējiem, kas maksā kredītprocentus par aizdevumu.
Saimnieciskās darbības veicēji ievērojamus līdzekļus tērē aizdevumu atmaksai, bet, saņemot atbalstu, tos varētu izmantot efektīvāk, novirzot investīcijām efektivitātes palielināšanai un jaunu darbavietu radīšanai.
Saimnieciskās darbības veicēji ievērojamus līdzekļus tērē aizdevumu atmaksai, bet, saņemot atbalstu, tos varētu izmantot efektīvāk, novirzot investīcijām efektivitātes palielināšanai un jaunu darbavietu radīšanai.
2.2.5. uz konkurenci:
Jā
Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās lauksaimniecības saimnieciskās darbības veicēju izaugsmi un palielinās konkurētspēju.
2.2.6. uz nodarbinātību:
Jā
Ietekmes apraksts
Netieši var ietekmēt nodarbinātību.
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
34 000 000
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
34 000 000
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
34 000 000
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
34 000 000
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Atbalstam kredītprocentu daļējai dzēšanai, ar pētījumiem un laboratoriskajām analīzēm saistītās materiālās bāzes pilnveidošanai un selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanai, kopējais finansējums 2025. gadā paredzēts 34 000 000 euro apmērā. Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2025. gadā valsts atbalstam subsīdiju veidā paredzētais finansējums ir 46 275 327 euro. No tiem noteikumu projekta īstenošanai 23 860 327 euro ir paredzēti lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumiem un lauksaimniecības zinātnisko institūciju materiāli tehniskās bāzes pilnveidošanai, selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju, un kredītprocentu daļējai dzēšanai investīciju aizdevumiem, lauksaimniecībā izmantojamās zemes iegādes aizdevumiem, lauksaimniecības dzīvnieku iegādes aizdevumiem un īstermiņa aizdevumiem.
Savukārt finansējums kredītprocentu daļējai dzēšanai par investīciju aizdevumiem paredzēts no Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammas 65.10.00 Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (turpmāk – ELFLA). Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskā plāna (turpmāk – KLP SP) intervencei LA4.1.6 "Atbalsts subsīdijas veidā procentu likmes daļējai dzēšanai" piešķirts 100 % ES finansējums (pārdalot no KLP I pīlāra Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda uz II pīlāru ELFLA KLP SP) 2 250 000 euro, 3 375 000 euro piešķirti atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 13. janvāra sēdes protokola Nr. 2 1.§ 2. punktam (prioritārajā pasākumā "Atbalsts lauku attīstības politikai, īstenojot Kopējās lauksaimniecības politikas Stratēģisko plānu 2023.–2027. gadam"), 4 139 673 euro piešķirti atbilstoši Ministru kabineta 2024. gada 19. septembra ārkārtas sēdes protokola Nr. 38 2.§ 16.2. apakšpunktam (prioritārajā pasākumā "Atbalsts lauksaimniecības ekonomiskās dzīvotspējas stiprināšanai un krīzes radīto seko novēršanai") un intervencei LA4.2 "Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē" 100 % ES finansējums 375 000 euro (pārdalot no KLP I pīlāra Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda uz II pīlāru ELFLA KLP SP), kopā kredītprocentu daļējai dzēšanai paredzēti 10 139 673 euro.
Savukārt finansējums kredītprocentu daļējai dzēšanai par investīciju aizdevumiem paredzēts no Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammas 65.10.00 Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (turpmāk – ELFLA). Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskā plāna (turpmāk – KLP SP) intervencei LA4.1.6 "Atbalsts subsīdijas veidā procentu likmes daļējai dzēšanai" piešķirts 100 % ES finansējums (pārdalot no KLP I pīlāra Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda uz II pīlāru ELFLA KLP SP) 2 250 000 euro, 3 375 000 euro piešķirti atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 13. janvāra sēdes protokola Nr. 2 1.§ 2. punktam (prioritārajā pasākumā "Atbalsts lauku attīstības politikai, īstenojot Kopējās lauksaimniecības politikas Stratēģisko plānu 2023.–2027. gadam"), 4 139 673 euro piešķirti atbilstoši Ministru kabineta 2024. gada 19. septembra ārkārtas sēdes protokola Nr. 38 2.§ 16.2. apakšpunktam (prioritārajā pasākumā "Atbalsts lauksaimniecības ekonomiskās dzīvotspējas stiprināšanai un krīzes radīto seko novēršanai") un intervencei LA4.2 "Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē" 100 % ES finansējums 375 000 euro (pārdalot no KLP I pīlāra Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda uz II pīlāru ELFLA KLP SP), kopā kredītprocentu daļējai dzēšanai paredzēti 10 139 673 euro.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Noteikumu projektā kopējais finansējums 2025. gadam paredzēts 34 000 000 euro apmērā:
1) Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2025. gadā valsts atbalstam subsīdiju veidā paredzētais finansējums – 46 275 327 euro, no kuriem noteikumu projekta īstenošanai atvēlēti 23 860 327 euro;
2) Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammas 65.10.00 ELFLA finansējums KLP SP intervencei LA4.1.6 "Atbalsts subsīdijas veidā procentu likmes daļējai dzēšanai" un intervencei LA4.2 "Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē" – kopumā 10 139 673 euro:
a) 100 % ES finansējums (pārdalot no KLP I pīlāra Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda uz II pīlāru ELFLA KLP SP) 2 250 000 euro un 100 % valsts finansējums 7 514 673 euro kā valsts papildu finansējums KLP SP intervencei LA4.1.6 "Atbalsts subsīdijas veidā procentu likmes daļējai dzēšanai", kopā 9 764 673 euro;
b) 100 % ES finansējums intervencei LA4.2 "Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē" – 375 000 euro, pārdalalot no KLP I pīlāra Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda uz II pīlāru ELFLA KLP SP.
1) Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2025. gadā valsts atbalstam subsīdiju veidā paredzētais finansējums – 46 275 327 euro, no kuriem noteikumu projekta īstenošanai atvēlēti 23 860 327 euro;
2) Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammas 65.10.00 ELFLA finansējums KLP SP intervencei LA4.1.6 "Atbalsts subsīdijas veidā procentu likmes daļējai dzēšanai" un intervencei LA4.2 "Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē" – kopumā 10 139 673 euro:
a) 100 % ES finansējums (pārdalot no KLP I pīlāra Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda uz II pīlāru ELFLA KLP SP) 2 250 000 euro un 100 % valsts finansējums 7 514 673 euro kā valsts papildu finansējums KLP SP intervencei LA4.1.6 "Atbalsts subsīdijas veidā procentu likmes daļējai dzēšanai", kopā 9 764 673 euro;
b) 100 % ES finansējums intervencei LA4.2 "Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē" – 375 000 euro, pārdalalot no KLP I pīlāra Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda uz II pīlāru ELFLA KLP SP.
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Kopējais finansējums noteikumu projekta īstenošanai 2025. gadam ir 34 000 000 euro, no tiem
1) 18 019 940 euro – daļējai kredītprocentu dzēšanai primāro lauksaimniecības produktu ražotājiem:
a) 9 464 673 euro no budžeta apakšprogrammas 65.10.00 ELFLA finansējums KLP SP intervencei LA4.1.6 "Atbalsts subsīdijas veidā procentu likmes daļējai dzēšanai";
b) 8 555 267 euro no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2025. gadā paredzētajiem līdzekļiem;
2) 800 000 euro – daļējai kredītprocentu dzēšanai kooperatīvajām sabiedrībām, kurām piešķirts atbilstības statuss saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kooperatīvo sabiedrību atbilstību lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē:
a) 300 000 euro no budžeta apakšprogrammas 65.10.00 ELFLA finansējums KLP SP intervencei LA4.1.6 "Atbalsts subsīdijas veidā procentu likmes daļējai dzēšanai" (lauksaimniecības nozarē);
b) 500 000 euro no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2025. gadā paredzētajiem līdzekļiem;
3) 975 000 euro – daļējai kredītprocentu dzēšanai pretendentiem, kas nodarbojas ar lauksaimniecības produktu pārstrādi, kā arī ar zvejniecību, akvakultūru vai to produktu apstrādi:
a) 375 000 euro no budžeta apakšprogrammas 65.10.00 ELFLA finansējums KLP SP intervencei LA4.2 "Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē";
b) 600 000 euro no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2025. gadā paredzētajiem līdzekļiem;
4) 9 000 000 euro – ar pētījumu un laboratorisko analīžu veikšanu saistītās materiālās bāzes pilnveidošanai no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2025. gadā paredzētajiem līdzekļiem;
5) 4 000 000 euro – selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2025. gadā paredzētajiem līdzekļiem;
6) 1 205 060 euro – 2024. gadā uzsākto atbalsta pasākumu izpildes finansējumam kredītprocentu daļējai dzēšanai no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2025. gadā paredzētajiem līdzekļiem.
1) 18 019 940 euro – daļējai kredītprocentu dzēšanai primāro lauksaimniecības produktu ražotājiem:
a) 9 464 673 euro no budžeta apakšprogrammas 65.10.00 ELFLA finansējums KLP SP intervencei LA4.1.6 "Atbalsts subsīdijas veidā procentu likmes daļējai dzēšanai";
b) 8 555 267 euro no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2025. gadā paredzētajiem līdzekļiem;
2) 800 000 euro – daļējai kredītprocentu dzēšanai kooperatīvajām sabiedrībām, kurām piešķirts atbilstības statuss saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kooperatīvo sabiedrību atbilstību lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē:
a) 300 000 euro no budžeta apakšprogrammas 65.10.00 ELFLA finansējums KLP SP intervencei LA4.1.6 "Atbalsts subsīdijas veidā procentu likmes daļējai dzēšanai" (lauksaimniecības nozarē);
b) 500 000 euro no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2025. gadā paredzētajiem līdzekļiem;
3) 975 000 euro – daļējai kredītprocentu dzēšanai pretendentiem, kas nodarbojas ar lauksaimniecības produktu pārstrādi, kā arī ar zvejniecību, akvakultūru vai to produktu apstrādi:
a) 375 000 euro no budžeta apakšprogrammas 65.10.00 ELFLA finansējums KLP SP intervencei LA4.2 "Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē";
b) 600 000 euro no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2025. gadā paredzētajiem līdzekļiem;
4) 9 000 000 euro – ar pētījumu un laboratorisko analīžu veikšanu saistītās materiālās bāzes pilnveidošanai no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2025. gadā paredzētajiem līdzekļiem;
5) 4 000 000 euro – selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2025. gadā paredzētajiem līdzekļiem;
6) 1 205 060 euro – 2024. gadā uzsākto atbalsta pasākumu izpildes finansējumam kredītprocentu daļējai dzēšanai no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2025. gadā paredzētajiem līdzekļiem.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
L_202403118
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2024. gada 10. decembra Regula (ES) 2024/3118, ar ko groza Regulu (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1408
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0717
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regula (ES) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R2831
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R2391
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 4. oktobra Regula (ES) 2023/2391, ar ko attiecībā uz de minimis atbalstu zvejas un akvakultūras produktu apstrādei un tirdzniecībai groza Regulas (ES) Nr. 717/2014, (ES) Nr. 1407/2013, (ES) Nr. 1408/2013 un (ES) Nr. 360/2012 un attiecībā uz vienam vienotam uzņēmumam piešķirtā de minimis atbalsta kopējo summu, tā piemērošanas periodu un citiem jautājumiem groza Regulu (ES) Nr. 717/2014
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32020R0852
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2020. gada 18. jūnija Regula (ES) 2020/852 par regulējuma izveidi ilgtspējīgu ieguldījumu veicināšanai un ar ko groza Regulu (ES) 2019/2088 (Dokuments attiecas uz EEZ)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R2472
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 14. decembra Regula (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R0137
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 10. oktobra Deleģētā regula (ES) 2023/137, ar kuru groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1893/2006, ar ko izveido NACE 2. red. saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
No Eiropas Savienības tiesību normām izrietošās, iepriekš jau ieviestās prasības ar projektu netiek mainītas un ietekmētas.
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2024. gada 10. decembra Regula (ES) 2024/3118, ar ko groza Regulu (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. panta 3. punkts (grozīts regulas 1408/2013 3. panta 2. un 3. punkts)
Noteikumu projekta 4. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 5. punkta "a" un "b" apakšpunkts (grozīts regulas 1408/2013 5. panta 1., 2. un 2.a punkts)
Noteikumu projekta 6. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 3. punkts (grozīts regulas 1408/2013 3. panta 2. punkts)
Noteikumu projekta 6. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 1. punkts (grozīts regulas 1408/2013 1. panta 1. punkts)
Noteikumu projekta 7. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 9. punkts (grozīts regulas 1408/2013 pielikums)
Noteikumu projekta 14. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Ar noteikumiem Nr. 59 ieviešot atbalsta shēmu saskaņā ar Komisijas regulu 1408/2013, tika izmantota rīcības brīvība, bet tā neattiecas uz šo noteikumu grozījumu projektu. Savukārt de minimis atbalsta uzskaites sistēma Latvijā ieviesta jau no 2012. gada.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
2. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 4. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
5. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 6. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce
Noteikumu projekta 2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Ar noteikumiem Nr. 59 ieviešot atbalsta shēmu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1408/2013, tika izmantota rīcības brīvība, bet tā neattiecas uz šo noteikumu grozījumu projektu. Savukārt de minimis atbalsta uzskaites sistēma Latvijā ieviesta jau no 2012. gada.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regula (ES) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
2. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 5. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
5. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 6. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce
Noteikumu projekta 2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce
Noteikumu projekta 23. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Ar noteikumiem Nr. 59 ieviešot atbalsta shēmu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 717/2014, tika izmantota rīcības brīvība, bet tā neattiecas uz šo noteikumu grozījumu projektu. Savukārt de minimis atbalsta uzskaites sistēma Latvijā ieviesta jau no 2012. gada.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
5. panta 1., 2. un 3. punkts
Noteikumu projekta 6. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
3. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 6. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce
Noteikumu projekta 2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 7. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 1. punkta "a", "b", "c" un "d"
Noteikumu projekta 7. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 7. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce
Noteikumu projekta 15. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce
Noteikumu projekta 20. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce
Noteikumu projekta 21. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce
Noteikumu projekta 22. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce
Noteikumu projekta 23. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Ar noteikumiem Nr. 59 ieviešot atbalsta shēmu saskaņā ar Komisijas regulu 2023/2831, tika izmantota rīcības brīvība, bet tā neattiecas uz šo noteikumu grozījumu projektu. Savukārt de minimis atbalsta uzskaites sistēma Latvijā ieviesta jau no 2012. gada.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
Anotācijas 1.3. sadaļā "Risinājuma apraksts" skaidrots, kāpēc prasība par de minimis atbalsta nodalīšanu starp nozarēm svītrota no noteikumu Nr. 59 23.3. apakšpunkta un 34.1, 34.2, 34.3 un 34.4 punkta. Ar Komisijas regulu 2023/2831 tiek pārņemts jau iepriekš ar noteikumiem Nr. 59 ieviestās normas, un tās netiek mainītas.
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 4. oktobra Regula (ES) 2023/2391, ar ko attiecībā uz de minimis atbalstu zvejas un akvakultūras produktu apstrādei un tirdzniecībai groza Regulas (ES) Nr. 717/2014, (ES) Nr. 1407/2013, (ES) Nr. 1408/2013 un (ES) Nr. 360/2012 un attiecībā uz vienam vienotam uzņēmumam piešķirtā de minimis atbalsta kopējo summu, tā piemērošanas periodu un citiem jautājumiem groza Regulu (ES) Nr. 717/2014
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. panta 3. punkta "b" un "c" apakšpunkts (grozīts regulas 717/2014 3. panta 2.a un 3. punkts)
Noteikumu projekta 5. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 3. punkta "b" apakšpunkts (grozīts regulas 717/2014 3. panta 2.a punkts)
Noteikumu projekta 6. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 5. punkts (grozīts regulas 717/2014 5. panta 1. un 2. punkts)
Noteikumu projekta 6. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 1. punkts (grozīts regulas 717/2014 1. panta 1. punkts)
Noteikumu projekta 7. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Ar noteikumiem Nr. 59 ieviešot atbalsta shēmu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 717/2014, tika izmantota rīcības brīvība, bet tā neattiecas uz šo noteikumu grozījumu projektu. Savukārt de minimis atbalsta uzskaites sistēma Latvijā ieviesta jau no 2012. gada.
Atbilstoši regulas Nr. 717/2014 3. panta 2.a punktam un 6. panta 1. punktam dalībvalsts var piemērot 40 000 euro atbalsta slieksni, ja dalībvalsts ir izveidojusi de minimis atbalsta centrālo reģistru, kas satur pilnīgu informāciju par visu de minimis atbalstu, kuru piešķīrusi jebkura minētās dalībvalsts iestāde. Latvijā šāds reģistrs pastāv no 2019. gada 1. jūlija, un tas darbojas atbilstoši Ministru kabineta 2018. gada 21. novembra noteikumiem Nr. 715 "Noteikumi par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem", tāpēc Latvijā pretendentam, kam atbalsts tiek piešķirts saskaņā ar regulu Nr. 717/2014, turpmāk izsniedzamā atbalsta slieksnis ir 40 000 euro.
Atbilstoši regulas Nr. 717/2014 3. panta 2.a punktam un 6. panta 1. punktam dalībvalsts var piemērot 40 000 euro atbalsta slieksni, ja dalībvalsts ir izveidojusi de minimis atbalsta centrālo reģistru, kas satur pilnīgu informāciju par visu de minimis atbalstu, kuru piešķīrusi jebkura minētās dalībvalsts iestāde. Latvijā šāds reģistrs pastāv no 2019. gada 1. jūlija, un tas darbojas atbilstoši Ministru kabineta 2018. gada 21. novembra noteikumiem Nr. 715 "Noteikumi par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem", tāpēc Latvijā pretendentam, kam atbalsts tiek piešķirts saskaņā ar regulu Nr. 717/2014, turpmāk izsniedzamā atbalsta slieksnis ir 40 000 euro.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2020. gada 18. jūnija Regula (ES) 2020/852 par regulējuma izveidi ilgtspējīgu ieguldījumu veicināšanai un ar ko groza Regulu (ES) 2019/2088 (Dokuments attiecas uz EEZ)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce
7. pielikums
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 14. decembra Regula (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce
Noteikumu projekta 2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
I pielikums
Noteikumu projekta 20. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
I pielikums
Noteikumu projekta 21. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Ar noteikumiem Nr. 59 ieviešot atbalsta shēmu saskaņā ar Komisijas regulu 2022/2472, tika izmantota rīcības brīvība, bet tā neattiecas uz šo noteikumu grozījumu projektu.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
–
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 10. oktobra Deleģētā regula (ES) 2023/137, ar kuru groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1893/2006, ar ko izveido NACE 2. red. saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. pants un pielikums (grozīts regulas 1893/2006 pielikums)
Noteikumu projekta 19., 20., 21., 22. un 23. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienests, Zemkopības ministrijaNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/6d2257e6-b80d-4cd9-afab-6c451aa6606a
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Priekšlikumi un iebildumi nav saņemti.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Zemkopības ministrija
- Lauku atbalsta dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Atbalsts vērsts uz lauku teritoriju attīstību.
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
