24-TA-150: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2013. gada 17. septembra noteikumos Nr. 885 "Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta maksas pakalpojumu cenrādis"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
1. Likuma par budžetu un finanšu vadību 5.panta devīto daļa, kas noteic, ka Ministru kabinets izdod noteikumus par valsts tiešās pārvaldes iestāžu sniegto maksas pakalpojumu cenrāžu apstiprināšanu.
2. Ministru kabineta 2011. gada 3. maija noteikumu Nr. 333 "Kārtība, kādā plānojami un uzskaitāmi ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, kā arī maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika un izcenojumu apstiprināšanas kārtība" (turpmāk – Noteikumi Nr. 333) 18.2. apakšpunktā noteiktais, ka grozījumus noteikumos par maksas pakalpojumu cenrādi izdara, ja ir būtiski mainījušās (samazinājušās vai palielinājušās) tiešās vai netiešās izmaksas, kuras veido maksas pakalpojumu izcenojumus.
3. Ministru kabineta 2024. gada 23. janvārī sēdē dotais uzdevums (prot. Nr.3 41.§ “Informatīvais ziņojums "Par finansējuma nodrošināšanu lieliem un nozīmīgiem pasākumiem" (23-TA-1960) 4. punkts) Iekšlietu ministrijai sagatavot un iekšlietu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā līdz 2024. gada 29. februārim iesniegt Ministru kabinetā grozījumus attiecīgajos maksas pakalpojumu cenrāžos, lai nodrošinātu sabiedrisko kārtību un drošību pasākumos, par kuru norisi lēmis Ministru kabinets.
2. Ministru kabineta 2011. gada 3. maija noteikumu Nr. 333 "Kārtība, kādā plānojami un uzskaitāmi ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, kā arī maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika un izcenojumu apstiprināšanas kārtība" (turpmāk – Noteikumi Nr. 333) 18.2. apakšpunktā noteiktais, ka grozījumus noteikumos par maksas pakalpojumu cenrādi izdara, ja ir būtiski mainījušās (samazinājušās vai palielinājušās) tiešās vai netiešās izmaksas, kuras veido maksas pakalpojumu izcenojumus.
3. Ministru kabineta 2024. gada 23. janvārī sēdē dotais uzdevums (prot. Nr.3 41.§ “Informatīvais ziņojums "Par finansējuma nodrošināšanu lieliem un nozīmīgiem pasākumiem" (23-TA-1960) 4. punkts) Iekšlietu ministrijai sagatavot un iekšlietu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā līdz 2024. gada 29. februārim iesniegt Ministru kabinetā grozījumus attiecīgajos maksas pakalpojumu cenrāžos, lai nodrošinātu sabiedrisko kārtību un drošību pasākumos, par kuru norisi lēmis Ministru kabinets.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir noteikt Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta sniegto maksas pakalpojumu cenas atbilstoši pašreizējai situācijai, lai nodrošinātu sabiedrisko kārtību un drošību pasākumos, par kuru norisi lēmis Ministru kabinets.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Pašlaik Ministru kabineta 2013. gada 17. septembra noteikumi Nr. 885 "Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta maksas pakalpojumu cenrādis"" (turpmāk - Noteikumi Nr.885) noteic Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta sniegto maksas pakalpojuma veidus un maksas apmēru.
Ministru kabinets 2024. gada 23. janvārī nolēma (prot. Nr.3 41.§ 5. punkts) uzdot Iekšlietu ministrijas padotības iestādēm par sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanu pasākumos, par kuru norisi lēmis Ministru kabinets, ar pasākuma organizatoru noslēgt līgumu, paredzot, ka tiešie izdevumi tiek segti atbilstoši maksas pakalpojuma cenrādī noteiktajai cenai.
Ministru kabinets 2024. gada 23. janvārī nolēma (prot. Nr.3 41.§ 5. punkts) uzdot Iekšlietu ministrijas padotības iestādēm par sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanu pasākumos, par kuru norisi lēmis Ministru kabinets, ar pasākuma organizatoru noslēgt līgumu, paredzot, ka tiešie izdevumi tiek segti atbilstoši maksas pakalpojuma cenrādī noteiktajai cenai.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Noteikumu Nr. 333 18.2. apakšpunktā noteikto, grozījumus noteikumos par maksas pakalpojumu cenrādi izdara, ja ir būtiski mainījušās (samazinājušās vai palielinājušās) tiešās vai netiešās izmaksas, kuras veido maksas pakalpojumu izcenojumus.
Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta sniegto maksas pakalpojumu tiešās un netiešās izmaksas, kuras veido maksas pakalpojumu izcenojumu, ir būtiski palielinājušās.
Saskaņā ar Valsts sekretāru 2024.gada 11.janvāra sanāksmes protokollēmuma (prot. Nr. 2 3. § Informatīvais ziņojums "Par finansējuma nodrošināšanu lieliem un nozīmīgiem pasākumiem") 1. punktu, ņemot vērā Iekšlietu ministrijas pārstāvja sniegto informāciju par faktiskajiem izdevumiem, kas nepieciešami organizatoru prasībās paredzētajiem pasākumiem sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanai dižpasākuma "FIA Pasaules rallija čempionāta posma organizēšana Latvijā 2024. gadā (WRC)" laikā, tika atbalstīta nostāja, ka visas papildus tiešās izmaksas, kas saistītas ar sabiedriskās kārtības un drošības pasākumu nodrošināšanu un nav iekļautas plānotajā valsts budžeta līdzfinansējumā, sedzamas no pasākuma organizatora resursiem.
Savukārt Ministru kabineta 2024. gada 23. janvārī sēdē devis uzdevumu (prot. Nr.3 41.§ “Informatīvais ziņojums "Par finansējuma nodrošināšanu lieliem un nozīmīgiem pasākumiem" (23-TA-1960) 4. punkts) Iekšlietu ministrijai sagatavot un iekšlietu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā līdz 2024. gada 29. februārim iesniegt Ministru kabinetā grozījumus attiecīgajos maksas pakalpojumu cenrāžos, lai nodrošinātu sabiedrisko kārtību un drošību pasākumos, par kuru norisi lēmis Ministru kabinets.
Ņemot vērā to, ka Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests kā viena no Iekšlietu ministrijas padotības iestādēm var tikt iesaistīta sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanā pasākumos par kuru norisi lēmis Ministru kabinets, un maksas pakalpojumu izmaksu palielinājumu, kā arī, izpildot Ministru kabineta uzdevumu par grozījumu veikšanu attiecīgajos maksas pakalpojuma cenrāžos, ir nepieciešams steidzami aktualizēt Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta maksas pakalpojumu cenrādi. Aktualizētajā maksas pakalpojumu izcenojumu aprēķinā tiešajās izmaksās iekļauja virsstundu darbu apmaksa amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm. Vienlaikus maksas pakalpojumiem izcenojumos tiek precizētas netiešās izmaksas, kuras attiecas uz darba samaksu.
Šādiem Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta maksas pakalpojumu veidiem tiek precizēti izcenojumi un cenrādis:
1. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta specializētā transportlīdzekļa noma,
2. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta autokāpņu noma,
3. Izziņas sagatavošana un izsniegšana par balss zvana vai īsziņas saņemšanu uz vienoto ārkārtas palīdzības izsaukumu numuru "112".
Atbilstoši Pievienotās vērtības nodokļa likuma 5. panta pirmajā daļā noteiktajam Ministru kabineta noteikumu projekta pielikumā 1. - 4. punktā minētie maksas pakalpojumi (1. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta specializētā transportlīdzekļa noma, 2. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta autokāpņu noma, 3. Laivas noma ar transporta piekabi (pieejams tikai kopā ar Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta specializētā transportlīdzekļa nomu)) un 4. Izziņas sagatavošana un izsniegšana par balss zvana vai īsziņas saņemšanu uz vienoto ārkārtas palīdzības izsaukumu numuru "112") ir ar pievienotās vērtības nodokli apliekami pakalpojumi, un tiem attiecīgi piemērota pievienotās vērtības nodokļa likme 21% apmērā).
Savukārt atbilstoši Pievienotās vērtības nodokļa likuma 52. panta pirmās daļas 17. punkta "d" apakšpunktā noteiktajam Ministru kabineta noteikumu projekta pielikumā 5. - 7. punktā minētie maksas pakalpojumi (5. Latvijas Ugunsdzēsības muzeja apmeklējums, 6. Gida pakalpojumi Latvijas Ugunsdzēsības muzejā, 7. Video filmas demonstrēšana Latvijas Ugunsdzēsības muzejā) ir ar pievienotās vērtības nodokli neapliekamie kultūras pakalpojumi (valsts atzīta muzeja rīkotie kultūras un kultūrizglītības pasākumi).
Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests specializēto transportlīdzekli un autokāpnes iznomā, ja minētā pakalpojuma sniegšana neapgrūtina Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta funkciju un uzdevumu izpildi.
Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta sniegto maksas pakalpojumu tiešās un netiešās izmaksas, kuras veido maksas pakalpojumu izcenojumu, ir būtiski palielinājušās.
Saskaņā ar Valsts sekretāru 2024.gada 11.janvāra sanāksmes protokollēmuma (prot. Nr. 2 3. § Informatīvais ziņojums "Par finansējuma nodrošināšanu lieliem un nozīmīgiem pasākumiem") 1. punktu, ņemot vērā Iekšlietu ministrijas pārstāvja sniegto informāciju par faktiskajiem izdevumiem, kas nepieciešami organizatoru prasībās paredzētajiem pasākumiem sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanai dižpasākuma "FIA Pasaules rallija čempionāta posma organizēšana Latvijā 2024. gadā (WRC)" laikā, tika atbalstīta nostāja, ka visas papildus tiešās izmaksas, kas saistītas ar sabiedriskās kārtības un drošības pasākumu nodrošināšanu un nav iekļautas plānotajā valsts budžeta līdzfinansējumā, sedzamas no pasākuma organizatora resursiem.
Savukārt Ministru kabineta 2024. gada 23. janvārī sēdē devis uzdevumu (prot. Nr.3 41.§ “Informatīvais ziņojums "Par finansējuma nodrošināšanu lieliem un nozīmīgiem pasākumiem" (23-TA-1960) 4. punkts) Iekšlietu ministrijai sagatavot un iekšlietu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā līdz 2024. gada 29. februārim iesniegt Ministru kabinetā grozījumus attiecīgajos maksas pakalpojumu cenrāžos, lai nodrošinātu sabiedrisko kārtību un drošību pasākumos, par kuru norisi lēmis Ministru kabinets.
Ņemot vērā to, ka Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests kā viena no Iekšlietu ministrijas padotības iestādēm var tikt iesaistīta sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanā pasākumos par kuru norisi lēmis Ministru kabinets, un maksas pakalpojumu izmaksu palielinājumu, kā arī, izpildot Ministru kabineta uzdevumu par grozījumu veikšanu attiecīgajos maksas pakalpojuma cenrāžos, ir nepieciešams steidzami aktualizēt Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta maksas pakalpojumu cenrādi. Aktualizētajā maksas pakalpojumu izcenojumu aprēķinā tiešajās izmaksās iekļauja virsstundu darbu apmaksa amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm. Vienlaikus maksas pakalpojumiem izcenojumos tiek precizētas netiešās izmaksas, kuras attiecas uz darba samaksu.
Šādiem Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta maksas pakalpojumu veidiem tiek precizēti izcenojumi un cenrādis:
1. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta specializētā transportlīdzekļa noma,
2. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta autokāpņu noma,
3. Izziņas sagatavošana un izsniegšana par balss zvana vai īsziņas saņemšanu uz vienoto ārkārtas palīdzības izsaukumu numuru "112".
Atbilstoši Pievienotās vērtības nodokļa likuma 5. panta pirmajā daļā noteiktajam Ministru kabineta noteikumu projekta pielikumā 1. - 4. punktā minētie maksas pakalpojumi (1. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta specializētā transportlīdzekļa noma, 2. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta autokāpņu noma, 3. Laivas noma ar transporta piekabi (pieejams tikai kopā ar Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta specializētā transportlīdzekļa nomu)) un 4. Izziņas sagatavošana un izsniegšana par balss zvana vai īsziņas saņemšanu uz vienoto ārkārtas palīdzības izsaukumu numuru "112") ir ar pievienotās vērtības nodokli apliekami pakalpojumi, un tiem attiecīgi piemērota pievienotās vērtības nodokļa likme 21% apmērā).
Savukārt atbilstoši Pievienotās vērtības nodokļa likuma 52. panta pirmās daļas 17. punkta "d" apakšpunktā noteiktajam Ministru kabineta noteikumu projekta pielikumā 5. - 7. punktā minētie maksas pakalpojumi (5. Latvijas Ugunsdzēsības muzeja apmeklējums, 6. Gida pakalpojumi Latvijas Ugunsdzēsības muzejā, 7. Video filmas demonstrēšana Latvijas Ugunsdzēsības muzejā) ir ar pievienotās vērtības nodokli neapliekamie kultūras pakalpojumi (valsts atzīta muzeja rīkotie kultūras un kultūrizglītības pasākumi).
Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests specializēto transportlīdzekli un autokāpnes iznomā, ja minētā pakalpojuma sniegšana neapgrūtina Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta funkciju un uzdevumu izpildi.
Risinājuma apraksts
Grozījumi Noteikumos Nr.885 sagatavoti saskaņā ar Noteikumu Nr.333 18.2. apakšpunktu - būtiski mainījušās (palielinājušās) tiešās vai netiešās izmaksas, kuras veido maksas pakalpojumu izcenojumus.
Projekts paredz cenu palielinājumu Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta sniegtajiem maksas pakalpojumiem sakarā ar tiešo un netiešo izmaksu palielināšanos. Pakalpojumu izcenojumu aprēķinā ņemtas vērā izmaiņas amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm atlīdzības apmērā, ietverot arī izmaksas par virsstundu darba apmaksu.
Maksas pakalpojuma veidam - laivas ar transporta piekabi noma (pieejams tikai kopā ar Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta specializētā transportlīdzekļa nomu) maksa netiek palielināta, jo izcenojuma aprēķinā nav paredzēti izdevumi atlīdzībai.
Vienlaikus, plānojot ieņēmumus no sniegtajiem maksas pakalpojumiem, tiek plānotas maksas pakalpojumu skaita izmaiņas un attiecīgi plānoti ieņēmumi no maksas pakalpojumiem.
Projekts paredz palielināt maksu šādiem maksas pakalpojuma veidiem:
1. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta specializētā transportlīdzekļa noma,
2. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta autokāpņu noma,
3. Izziņas sagatavošana un izsniegšana par balss zvana vai īsziņas saņemšanu uz vienoto ārkārtas palīdzības izsaukumu numuru "112".
Projekts paredz cenu palielinājumu Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta sniegtajiem maksas pakalpojumiem sakarā ar tiešo un netiešo izmaksu palielināšanos. Pakalpojumu izcenojumu aprēķinā ņemtas vērā izmaiņas amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm atlīdzības apmērā, ietverot arī izmaksas par virsstundu darba apmaksu.
Maksas pakalpojuma veidam - laivas ar transporta piekabi noma (pieejams tikai kopā ar Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta specializētā transportlīdzekļa nomu) maksa netiek palielināta, jo izcenojuma aprēķinā nav paredzēti izdevumi atlīdzībai.
Vienlaikus, plānojot ieņēmumus no sniegtajiem maksas pakalpojumiem, tiek plānotas maksas pakalpojumu skaita izmaiņas un attiecīgi plānoti ieņēmumi no maksas pakalpojumiem.
Projekts paredz palielināt maksu šādiem maksas pakalpojuma veidiem:
1. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta specializētā transportlīdzekļa noma,
2. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta autokāpņu noma,
3. Izziņas sagatavošana un izsniegšana par balss zvana vai īsziņas saņemšanu uz vienoto ārkārtas palīdzības izsaukumu numuru "112".
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-------------
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Projektā noteiktās maksas pakalpojumu cenas būtiski neietekmēs pakalpojumu pieejamību sabiedrībai.
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Projektā noteiktās maksas pakalpojumu cenas būtiski neietekmēs pakalpojumu pieejamību
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
32 020
0
32 020
0
32 020
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
32 020
0
32 020
0
32 020
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
32 020
0
32 020
0
32 020
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
32 020
0
32 020
0
32 020
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Saskaņā ar likumu “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam budžeta programmā 07.00.00 “Ugunsdrošība, glābšana un civilā aizsardzība” ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un attiecīgie izdevumi plānoti 32 020 euro apmērā 2024., 2025. un 2026. gadā (ik gadu).
Ņemot vērā plānotās sniegto pakalpojumu skaita izmaiņas, ietekme uz budžetu netiek plānota.
Aktualizējot maksas pakalpojumu izcenojumus atbilstoši Noteikumu Nr. 333 prasībām, tika izvērtēti katra maksas pakalpojuma nodrošināšanai nepieciešamie tiešie izdevumi un ņemtas vērā uz pakalpojuma sniegšanu attiecināmās netiešās izmaksas.
Amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgas noteiktas atbilstoši Ministru kabineta 2016. gada 13. decembra noteikumiem Nr.806 “Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgu un speciālo piemaksu noteikšanas kārtību un to apmēru” un noteiktās mēnešalgas ir vismaz 83,7% no vidējās mēnešalgas (mēnešalgas diapazona zemākās un augstākās mēnešalgas apmērs dalīts ar divi). Darbiniekiem mēnešalgas noteiktas atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumam un noteiktās mēnešalgas ir vismaz 76,4 % no 2024. gada bāzes mēnešalgas skalas intervāla viduspunkta.
Maksas pakalpojumu izcenojumi aprēķināti atbilstoši esošajai situācijai.
Latvijas Ugunsdzēsības Muzeja sniegtajiem maksas pakalpojumiem cenu izmaiņas netiek veiktas, jo izmaksu pieaugums nav būtisks.
Projekts paredz pārskatīt trīs maksas pakalpojumu cenas:
1. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta specializētā transportlīdzekļa noma,
2. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta autokāpņu noma,
3. Izziņas sagatavošana un izsniegšana par balss zvana vai īsziņas saņemšanu uz vienoto ārkārtas palīdzības izsaukumu numuru "112".
Detalizēta informācija atspoguļota projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) pielikumos:
1. pielikumā “Maksas pakalpojumu izcenojumu aprēķins”;
2. pielikumā “Informācija par maksas pakalpojumu cenu un plānoto ieņēmumu izmaiņām”;
3. pielikumā “Maksas pakalpojumu izmaiņu izcenojumu aprēķina kopsavilkums”;
4. pielikumā “Ieņēmumu prognoze no maksas pakalpojumiem”.
Ņemot vērā plānotās sniegto pakalpojumu skaita izmaiņas, ietekme uz budžetu netiek plānota.
Aktualizējot maksas pakalpojumu izcenojumus atbilstoši Noteikumu Nr. 333 prasībām, tika izvērtēti katra maksas pakalpojuma nodrošināšanai nepieciešamie tiešie izdevumi un ņemtas vērā uz pakalpojuma sniegšanu attiecināmās netiešās izmaksas.
Amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgas noteiktas atbilstoši Ministru kabineta 2016. gada 13. decembra noteikumiem Nr.806 “Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgu un speciālo piemaksu noteikšanas kārtību un to apmēru” un noteiktās mēnešalgas ir vismaz 83,7% no vidējās mēnešalgas (mēnešalgas diapazona zemākās un augstākās mēnešalgas apmērs dalīts ar divi). Darbiniekiem mēnešalgas noteiktas atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumam un noteiktās mēnešalgas ir vismaz 76,4 % no 2024. gada bāzes mēnešalgas skalas intervāla viduspunkta.
Maksas pakalpojumu izcenojumi aprēķināti atbilstoši esošajai situācijai.
Latvijas Ugunsdzēsības Muzeja sniegtajiem maksas pakalpojumiem cenu izmaiņas netiek veiktas, jo izmaksu pieaugums nav būtisks.
Projekts paredz pārskatīt trīs maksas pakalpojumu cenas:
1. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta specializētā transportlīdzekļa noma,
2. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta autokāpņu noma,
3. Izziņas sagatavošana un izsniegšana par balss zvana vai īsziņas saņemšanu uz vienoto ārkārtas palīdzības izsaukumu numuru "112".
Detalizēta informācija atspoguļota projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) pielikumos:
1. pielikumā “Maksas pakalpojumu izcenojumu aprēķins”;
2. pielikumā “Informācija par maksas pakalpojumu cenu un plānoto ieņēmumu izmaiņām”;
3. pielikumā “Maksas pakalpojumu izmaiņu izcenojumu aprēķina kopsavilkums”;
4. pielikumā “Ieņēmumu prognoze no maksas pakalpojumiem”.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts neparedz amata vietu skaita izmaiņas.
Cita informācija
Ieņēmumi no sniegtajiem maksas pakalpojumiem un ar to sniegšanu saistītie izdevumi tiek plānoti Iekšlietu ministrijas budžeta programmā 07.00.00 “Ugunsdrošība, glābšana un civilā aizsardzība” un tiks izlietoti izdevumu, kas saistīti ar maksas pakalpojumu sniegšanu, segšanai.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Projekts netiek nodrošināts ar sabiedrības līdzdalību, ievērojot projekta steidzamību, jo saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 23. janvārī sēdē doto uzdevumu (prot. Nr.3, 41.§ “Informatīvais ziņojums "Par finansējuma nodrošināšanu lieliem un nozīmīgiem pasākumiem" (23-TA-1960) 4. punkts) Iekšlietu ministrijai sagatavot un iekšlietu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā līdz 2024. gada 29. februārim iesniegt Ministru kabinetā grozījumus attiecīgajos maksas pakalpojumu cenrāžos, lai nodrošinātu sabiedrisko kārtību un drošību pasākumos, par kuru norisi lēmis Ministru kabinets.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
---
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
2. pielikums
Nosaukums
Informācija par maksas pakalpojumu cenu un plānoto ieņēmumu izmaiņām
3. pielikums
Nosaukums
Maksas pakalpojumu izmaiņu izcenojumu aprēķina kopsavilkums