Anotācija

24-TA-2781: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 10. janvāra noteikumos Nr. 10 "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.r. "Uzņēmējdarbības digitālās transformācijas pilna cikla atbalsta izveide ar reģionālo tvērumu" 2.2.1.2.i. investīcijas "Atbalsts procesu digitalizācijai komercdarbībā" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 10. janvāra noteikumos Nr. 10 "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.r. "Uzņēmējdarbības digitālās transformācijas pilna cikla atbalsta izveide ar reģionālo tvērumu" 2.2.1.2.i. investīcijas "Atbalsts procesu digitalizācijai komercdarbībā" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – MK noteikumu projekts) ir izstrādāts, lai no 2025. gada 1. janvāra aizvietotu Saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas Eiropas Kopienā (turpmāk – NACE) klasifikācijas 2. redakciju ar 2. redakcijas 1. atjauninājumu (turpmāk – NACE 2.1. redakcija) un precizētu de minimis atbalsta piešķiršanas nosacījumus lauksaimniecības nozarē. Vienlaicīgi MK noteikumu projekts paredz paplašināt atbalsta saņēmēju loku pēc Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna papildinājumā noteiktā, kā arī pēc Ekonomikas ministrijas iniciatīvas, samazināt administratīvās prasības, paplašināt atbalstāmās nozares un darbības, precizēt nodokļu pārbaudes nosacījumus un uzlabot gala labuma guvēja stāvokli atbalsta procesā.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir mazināt administratīvo slogu, veicināt nodokļu pārbaudes kārtību un uzlabot gala labuma guvēja tiesisko stāvokli atbalsta sniegšanas procesā, kā arī aktualizēt NACE klasifikāciju, precizēt de minimis atbalsta piešķiršanas nosacījumus lauksaimniecības nozarē un paplašināt atbalsta saņēmēju loku.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2023. gada 10. janvāra noteikumi Nr.10 "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.r. "Uzņēmējdarbības digitālās transformācijas pilna cikla atbalsta izveide ar reģionālo tvērumu" 2.2.1.2.i. investīcijas "Atbalsts procesu digitalizācijai komercdarbībā" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 10) noteic, ka gala labuma guvēju nodokļu parādu pārbaude jāveic uz lēmuma pieņemšanas brīdi. Sīkajiem (mikro), mazajiem un vidējiem komersantiem (MVU) un lielajiem komersantiem ir jāsniedz deklarācija par atbilstību MVU statusam, saņemot de minimis atbalstu Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulas (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2023/2831) vai Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1408/2013) kārtībā. Atbalstam var pietiekties biedrība un nodibinājums, kas apvieno vismaz trīs komersantus vai pārstāv to intereses. Gala labuma guvējiem ir jāiesniedz otrreizējo digitālo brieduma testu un, ja attiecināms, atzinumu 30 dienu laikā pēc investīciju projekta īstenošanas. MK noteikumos Nr. 10 ir iekļautas normas saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2006. gada 20. decembris Regulu (EK) Nr. 1893/2006, ar ko izveido NACE 2. red. saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju, kā arī groza Padomes Regulu (EEK) Nr. 3037/90 un dažas EK regulas par īpašām statistikas jomām (turpmāk – Regula Nr. 1893/2006), kas ir spēkā līdz 2025. gada 1. janvārim. MK noteikumu Nr. 10 81.1. punkts paredz atbalsta piešķiršanas nosacījumus lauksaimniecības nozarei saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1408/2013, kas tika grozīti ar Eiropas Komisijas 2024. gada 10. decembra Regulu 2024/3118 , ar ko groza Regulu (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (turpmāk – Komisijas regula 2024/3118).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Sīkajiem (mikro), mazajiem un vidējiem komersantiem (MVU) un lielajiem komersantiem ir jāsniedz deklarācija par atbilstību MVU statusam, saņemot de minimis atbalstu Komisijas regulas Nr. 2023/2831 un Komisijas regulas Nr. 1408/2013 kārtībā. Gala labuma guvējiem ir jāiesniedz otrreizējo digitālo brieduma testu un, ja attiecināms, atzinumu 30 dienu laikā pēc investīciju projekta īstenošanas. Investīcijas īstenošanā secināts, ka šāds termiņš nav samērīgs gala labuma guvējam, jo neparedz iespēju to pagarināt objektīvu iemeslu dēļ (piemēram, gala labuma guvējam nav iespējams iesniegt nepieciešamos dokumentus neparedzētu apstākļu dēļ).

Ar Ministru kabineta 2021. gada 28. aprīļa rīkojumu Nr. 292 “Par Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plānu” tika apstiprināts Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāns, kurā bija noteikts, ka atbalstam var pieteikties tikai uzņēmumi, kas neaptver biedrības un nodibinājumus. Ar Ministru kabineta 2023. gada 26. septembra rīkojumu Nr. 635 “Par Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna papildinājumu”[1] (turpmāk – MK rīkojums Nr. 635) tika grozīta atbalstāmā mērķgrupa, paredzot, ka mērķgrupa ir vienības, kas aptver plašāku loku nekā uzņēmumi. Pašlaik MK noteikumi Nr. 10 paredz, ka atbalstam var pieteikties biedrības un nodibinājumi, kas apvieno vismaz trīs komersantus vai pārstāv to intereses. Tādējādi atbalstam nevar pieteikties visas biedrības un nodibinājumi.

2025. gada 1. janvārī stājas spēkā Eiropas Komisijas 2022. gada 10. oktobra Deleģētā regula Nr. 2023/137, ar kuru groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1893/2006, ar ko izveido NACE 2. red. saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2023/137), līdz ar ko 2025. gada 1. janvārī mainās NACE klasifikācijas no 2. redakcijas uz 2. redakcijas 1. atjauninājumu (NACE 2.1. redakcija). Vienlaikus, lai nodrošinātu vienotu pieeju attiecībā uz neatbalstāmajām darbībām finanšu un apdrošināšanas jomā, precizēts, ka atbalstu var saņemt finanšu tehnoloģiju uzņēmumi jeb tādi uzņēmumi, kas attīsta jaunus biznesa modeļus, iedzīvina inovācijas, veido jaunus finanšu produktus un pakalpojumus, pilnveido pakalpojumu sniegšanas veidus un biznesa modeļus.

2024. gada 10. decembrī tika pieņemta Komisijas regula 2024/3118, ar ko tiek grozīti Komisijas regulas 1408/2013 atbalsta piešķiršanas nosacījumi, tai skaitā de minimis atbalsta piešķiramā kopsumma un laika periods, kurā jāvērtē piešķirtā atbalsta kopsumma vienam vienotam uzņēmumam.

Tāpat, lai nodrošinātu vienveidīgu tiesību normu piemērošanu un novērstu iespējamu nepareizu tiesību normu piemērošanu attiecībā uz Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (turpmāk – LIAA) veikto nodokļu (nodevu) parādu pārbaudi, MK noteikumos Nr. 10 ir jāpapildina nodokļu pārbaudes kārtība, nosakot, ka LIAA pārbauda informāciju par gala labuma guvēju nodokļu parādsaistībām uz atbalsta pieteikuma vai tā precizējumu, ja attiecināms, iesniegšanas dienu, kā arī savstarpēji jāsalāgo tiesību normu redakcijas.

[1] Ministru kabineta 2023. gada 26. septembra rīkojums Nr. 635 “Par Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna papildinājumu”. Pieejams: https://likumi.lv/ta/id/345848-par-latvijas-atveselosanas-un-noturibas-mehanisma-plana-papildinajumu
Risinājuma apraksts
MK noteikumu projekts paredz:

1. Paplašināt gala labuma guvēju loku

Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 10 2.4. apakšpunktu gala labuma guvējs ir biedrība un nodibinājums, kas apvieno vismaz trīs komersantus vai pārstāv to intereses.

MK rīkojuma Nr. 635 2. tabulā “2.2.1.2.i. Atbalsts procesu digitalizācijai komercdarbībā (CID atsauce Nr. 46)”  noteikts, ka atbalstam investīcijas ietvaros rādītāji ir vienības. Izpildot MK rīkojumā Nr. 635 noteikto, MK noteikumu Nr. 10 2.4. apakšpunktā biedrībām un nodibinājumiem tiek izslēgta prasība “(..) kas apvieno trīs komersantus vai pārstāv to intereses (..)”, tādējādi paplašinot gala labuma guvēju loku. Atbalstam varēs pieteikties visas biedrības un nodibinājumu, kas veic saimniecisko darbību, un ar atbalsta saņemšanu tiks veicināta procesu digitalizācija un paaugstināta produktivitāte biedrību un nodibinājumu saimnieciskā darbībā.

2. Atbrīvot uzņēmumu no papildu administratīvajām prasībām

MK noteikumu Nr. 10 36. punkts noteic prasības, kādus dokumentus gala labuma guvējam jāiesniedz LIAA, lai varētu sniegt atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831 vai Komisijas regulu Nr. 1408/2013 jeb de minimis atbalstu. Saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2023/2831 2. panta 2. punktu viens vienots uzņēmums ir visi uzņēmumi, kuru starpā pastāv kādas no pantā minētajām attiecībām. Turklāt atbilstoši Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. pantam vienam vienotam uzņēmumam piešķiramā atbalsta kopsumma ir 300 000 EUR, bet atbilstoši Komisijas regulas 1408/2013 3. panta 2. punktam atbalsta kopsumma ir 50 000 euro, ievērojot Komisijas regulas 2024/3118 1. panta 3. punktā norādīto. Tādējādi de minimis atbalstu piešķir nevis konkrētajam uzņēmumam, bet gan visai saistītajai uzņēmuma grupai, kas veido vienu vienotu uzņēmumu.

Atbilstoši MK noteikumu Nr. 10 76. punktam, šo noteikumu 27. punktā minētajam gala labuma guvējam maksimāli pieļaujamā atbalsta intensitāte no investīciju projekta attiecināmajām izmaksām ir 100 %. Līdz ar to, neatkarīgi no komersanta statusa, de minimis atbalsta piešķiršanai komersants tiek vērtēts saistītās grupas ietvaros kā viens vienots uzņēmums. Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 10 36.3. apakšpunktu informācija par saistītajiem uzņēmumiem ir jānorāda de minimis atbalsta uzskaites sistēmā sagatavotā izdrukas veidlapā. Lai gala labuma guvējiem mazinātu administratīvo slogu, gatavojot atbalsta pieteikuma dokumentāciju, MK noteikumu projekta 3. punkts paredz, ka MK noteikumu Nr. 10 36.4. apakšpunktā tiek izslēgta prasība iesniegt deklarāciju par atbilstību sīkā (mikro), mazā vai vidējā komersanta statusam. Tāpēc, sniedzot de minimis atbalstu, gala labuma guvējam nav jāiesniedz deklarācija par atbilstību sīkā (mikro), mazā vai vidējā komersanta statusam.

Savukārt attiecībā par de minimis atbalstu MK noteikumu Nr. 10 77. punktā minētajā gadījumā, šo noteikumu 30. punktā minētajam gala labuma guvējam maksimāli pieļaujamā attiecināmo izmaksu intensitāte ir atkarīga no komersanta statusa investīciju projekta reģionā. Lai noteiktu komersanta statusu un attiecināmo izmaksu intensitāti, LIAA, balstoties uz de minimis atbalsta uzskaites sistēmā sagatavotās izdrukas veidlapā esošo informāciju, pārbauda katra saistītā uzņēmuma informāciju un konstatē komersanta statusu. Nepieciešamības gadījumā LIAA var pieprasīt komersantam iesniegt informāciju, kas palīdz noteikt komersanta statusu.

3. Precizēt nodokļu pārbaudes nosacījumus

MK noteikumu projekta 2. punkts paredz MK noteikumu Nr. 10 34.3. apakšpunktu papildināt, nosakot, ka LIAA nodokļu (nodevu) parādus pārbauda uz atbalsta pieteikuma saņemšanas dienu. Ja gala labuma guvējs iesniedz atbalsta pieteikuma precizējumus, tad LIAA nodokļu (nodevu) parādu pārbaudi veic uz precizējumu saņemšanas dienu. LIAA nepiešķir atbalstu gala labuma guvējam, ja konstatē, ka nodokļu parādsaistības pārsniedz noteikto limitu. Atbalstu piešķir gadījumā, ja nodokļu maksājumiem, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos. Papildus pie nodokļu parādu pārbaudes MK noteikumu projekts paredz, ka gala labuma guvējam var būt noslēgta vienošanās līgums likuma “Par nodokļiem un nodevām” 41. panta kārtībā.

Pašlaik spēkā esošo MK noteikumu Nr. 10 81.2. apakšpunkts izteikts ar citiem vārdiem nekā 34.3. apakšpunkts, kaut arī prasības ir identiskas. Tādēļ ir jāpapildina nodokļu pārbaudes kārtība, nosakot, ka LIAA pārbauda informāciju par gala labuma guvēju nodokļu parādsaistībām uz atbalsta pieteikuma vai tā precizējumu, ja attiecināms, iesniegšanas dienu. Lai nodrošinātu vienveidīgu tiesību normu piemērošanu un novērstu iespējamu nepareizu tiesību normas piemērošanu, MK noteikumu projekta 15. punkts paredz izteikt jaunā redakcijā MK noteikumu 81.2. apakšpunktu, t.i., “gala labuma guvējam saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku publiskajā datubāzē pieejamo informāciju uz pieteikuma un tā precizējumu, ja attiecināms, iesniegšanas dienu nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos vai attiecībā uz kuriem ir spēkā vienošanās līgums saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 41. pantu”.


4. Izslēgt gala labuma guvējam 30 dienu termiņu otrreizējā digitālā brieduma testa un, ja attiecināms, atzinuma iesniegšanai

Pašlaik MK noteikumu Nr. 10 43. punkts paredz, ka otrreizējais digitālā brieduma tests un, ja attiecināms, atzinums gala labuma guvējam jāiesniedz Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā 30 dienu laikā pēc investīciju projekta īstenošanas. Lai mazinātu gala labuma guvēja administratīvo slogu, MK noteikumu projekta 4. punktā paredzēts, ka MK noteikumu Nr. 10 43. punkts paredz, ka gala labuma guvējam jāiesniedz otrreizējais digitālā brieduma tests un, ja attiecināms, atzinums pēc projekta īstenošanas dienas.

LIAA nepieciešams nodrošināt investīcijas īstenošanu un rādītāju sasniegšanu noteiktos termiņos. Attiecīgi LIAA atbalsta piešķiršanas līgumā starp LIAA un gala labuma guvēju var norādīt termiņu, kādā gala labuma guvējs apņemas iesniegt maksājuma pieprasījumu ar otrreizējo digitālā brieduma testu, kā arī situācijas risinājumus, ja objektīvu iemeslu dēļ gala labuma guvējs to nevar izdarīt noteiktajā termiņā. LIAA atbalsta piešķiršanas līgumā nosaka, kādā termiņā LIAA izskata otrreizējo digitālā brieduma testu un, ja attiecināms, atzinumu un izmaksas pamatojošos dokumentus no to saņemšanas dienas. Vienlaikus šis nosacījums ir piemērojams arī tiem gala labuma guvēju projekta pieteikumiem un to maksājuma pieprasījumiem, kas atrodas LIAA izskatīšanā.

5. Precizēt NACE klasifikācijas un papildināt atbalstāmo darbību loku

Pamatojoties uz Komisijas regulu Nr. 2023/137, no 2025. gada 1. janvāra oficiālajā statistikā tiks izmantota NACE 2.1. redakcija. Līdz ar to MK noteikumu projektā paredzēts MK noteikumu Nr. 10 60. punktu izteikt jaunā redakcijā, iekļaujot atsauces uz NACE 2. redakcijas 1. atjauninājumā (NACE 2.1. redakcijā) noteiktajām nozarēm un darbībām. Tāpat MK noteikumu projekta 9. un 10. punkts paredz svītrot MK noteikumu 60.6. un 60.7. apakšpunktu, paplašinot atbalstāmo nozaru un darbību loku, ka atbalstu var saņemt gala labuma guvēji, kas darbojas alkohola tirdzniecības nozarē vai veic operācijas ar nekustamo īpašumu.

Lai nodrošinātu pēc iespējas plašāku atbalsta saņēmēju loku, turpmāk atbalstu var saņemt komersanti, kas darbojas finanšu starpniecības nozarē – finanšu tehnoloģiju uzņēmumi jeb tādi uzņēmumi, kas attīsta jaunus biznesa modeļus, iedzīvina inovācijas, veido jaunus finanšu produktus un pakalpojumus, pilnveido pakalpojumu sniegšanas veidus un biznesa modeļus. MK noteikumu projekta 5. punkts paredz izteikt jaunā redakcijā 60.1. apakšpunktu, nosakot, ka atbalstu var saņemt finanšu tehnoloģiju uzņēmumi jeb tādi uzņēmumi, kas attīsta jaunus biznesa modeļus, iedzīvina inovācijas, veido jaunus finanšu produktus un pakalpojumus, pilnveido pakalpojumu sniegšanas veidus un biznesa modeļus.

6. Precizēt de minimis atbalsta piešķiršanas nosacījumus lauksaimniecības nozarē

Spēkā esošo MK noteikumu Nr. 10 81.1. apakšpunkts paredz, ka plānotais atbalsta apmērs kopā ar attiecīgajā fiskālajā gadā un iepriekšējos divos fiskālajos gados piešķirto de minimis atbalstu viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. Ar Komisijas regulas Nr. 2024/3118 1. panta 3. punktu tiek grozīts Komisijas regulu Nr. 1408/2013 3. panta 2. punkts, nosakot, ka atbalsta kopsumma, ko viena dalībvalsts piešķīrusi vienam vienotam uzņēmumam, jebkurā trīs gadu periodā nepārsniedz 50 000 EUR. Ņemot vērā grozījumus Komisijas regulā Nr. 1408/2013, MK noteikumu projekta 14. punkts paredz izteikt MK noteikumu 81.1. apakšpunktu jaunā redakcijā, grozot vārdus "plānotais atbalsta apmērs kopā ar attiecīgajā fiskālajā gadā un iepriekšējos divos fiskālajos gados" ar vārdiem "plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trijos gados no atbalsta piešķiršanas dienas". Tādējādi precizējot MK noteikumu Nr. 10 atbilstību Komisijas regulas 1408/2013 un Komisijas regulas 2024/3118 prasībām.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

MK noteikumu projekts ir izstrādāts, ņemot vērā Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras priekšlikumus.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Gala labuma guvējiem, piesakoties de minimis atbalstam, tiek samazināts administratīvais slogs pieteikuma dokumentācijas sagatavošanā.
Nozare
Visas nozares
Nozaru ietekmes apraksts
-

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Paplašinātas atbalstāmās nozares, iekļaujot finanšu tehnoloģiju uzņēmumus jeb tādus uzņēmumus, kas attīsta jaunus biznesa modeļus, iedzīvina inovācijas, veido jaunus finanšu produktus un pakalpojumus, pilnveido pakalpojumu sniegšanas veidus un biznesa modeļus, kā arī atbalstam varēs pieteikties alkohola tirdzniecības nozares un uzņēmumi, kas veic operācijas ar nekustamo īpašumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Paplašinās atbalstāmo gala labuma guvēju loks, samazināts administratīvais slogs attiecībā uz MVU deklarācijas iesniegšanu.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Samazināts administratīvais slogs attiecībā uz MVU deklarācijas iesniegšanu.

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R0137
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2022. gada 10. oktobra Deleģētā regula (ES) Nr. 2023/137, ar kuru groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1893/2006, ar ko izveido NACE 2. red. saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R2831
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
02014R0651-20230701
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnijs Regula (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2022. gada 10. oktobra Deleģētā regula (ES) Nr. 2023/137, ar kuru groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1893/2006, ar ko izveido NACE 2. red. saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Pielikuma klase 47.78
MK  noteikumu projekta 6. punkts (MK noteikumu Nr. 10 60.2. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Pielikuma 92. nodaļa
MK noteikumu projekta 7. punkts (MK noteikumu Nr. 10 60.3. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Pielikuma 12. nodaļa, klase 46.35, klase 47.26
MK noteikumu projekta 8. punkts (MK noteikumu Nr. 10 60.4. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Pielikuma grupa 38.3
MK noteikumu projekta 11. punkts (MK noteikumu Nr. 10 60.8. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
MK noteikumu projekts šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
MK noteikumu projekts šo jomu neskar
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. panta 1. punkta "a", "b", "c" un "d" apakšpunkts
MK noteikumu projekta 13. punkts (MK noteikumu Nr. 10 80. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
1. panta 2. punkts
MK noteikumu projekta 13. punkts (MK noteikumu Nr. 10 80. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
MK noteikumu projekts šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
MK noteikumu projekts šo jomu neskar
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnijs Regula (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. panta 2. punkta "c" un "d" apakšpunkts
MK noteikumu projekta 5. punkts (MK noteikumu Nr. 10 60.1. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
13. panta "a", "b", "c" un "d" apakšpunkts
MK noteikumu projekta 5. punkts (MK noteikumu Nr. 10 60.1. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
1. panta 3. punkta "a", "b" un "c" apakšpunkts
MK noteikumu projekta 12. punkts (MK noteikumu Nr. 10 61. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
1. panta 3. punkts
MK noteikumu projekta 12. punkts (MK noteikumu Nr. 10 61. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
MK noteikumu projekts šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
MK noteikumu projekts šo jomu neskar
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Rezultāti tiks ievietoti pēc publiskās apspriedes.

6.4. Cita informācija

MK noteikumu projekts izstrādāts saskaņā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras sniegtajiem priekšlikumiem un komersantu priekšlikumiem par atbalsta nosacījumu piemērošanu.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi