Anotācija (ex-ante)

22-TA-2160: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas palielināšanu budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Likuma “Par valsts budžetu 2022. gadam” 53. pantā noteikts, ka finanšu ministram ir tiesības palielināt šajā likumā noteikto apropriāciju budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” ar Covid-19 izplatību saistītā valsts apdraudējuma un tā seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem un vienreizējām valsts budžeta investīcijām, palielināt šā likuma 8. pantā noteikto maksimālo valsts parādu 2022. gada beigās un paplašināt valdības rīcības pieļaujamās robežas valdības saistību izpildei, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas palielinājumu.
 
Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 8. pantā “Atbalsta finansēšana” noteikts:
“(1) Pasākumus atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem primāri finansē no valsts budžeta un pašvaldību budžetu līdzekļiem, kas iedalīti no budžeta finansētajām institūcijām. Ministru kabinets pēc pamatota ministriju pieprasījuma var pieņemt lēmumu par finansējuma piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" šajā likumā noteiktā atbalsta sniegšanai.
(2) Finanšu ministram ir tiesības veikt apropriācijas izmaiņas, tai skaitā apropriācijas samazināšanu vai pārdali starp ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas ir to izskatījusi un nav iebildusi, kā arī veikt apropriācijas pārdali ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei likumā noteiktās apropriācijas ietvaros starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām.
(3) Lai nodrošinātu šajā likumā noteiktā atbalsta sniegšanu, finanšu ministram ir tiesības palielināt likumā "Par valsts budžetu 2022. gadam" noteikto apropriāciju budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" un paplašināt valdības rīcības pieļaujamās robežas valdības saistību izpildei, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas ir to izskatījusi un nav iebildusi.”
 
Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma 3. pantā “Atbalsta pasākumu finansēšanas kārtība un apjoms” noteikts:
“(1) Lai nodrošinātu šajā likumā noteikto terminētu atbalsta pasākumu īstenošanu, finanšu ministram ir tiesības palielināt likumā “Par valsts budžetu 2022. gadam” noteikto apropriāciju budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, kā arī veikt nepieciešamo apropriācijas pārdali ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei likumā noteiktās apropriācijas ietvaros starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām.
(2) Apropriāciju minētajam mērķim atļauts palielināt, ja Ministru kabinets ir pieņēmis lēmumu un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas palielinājumu.
(3) Piešķirtais finansējums tiek izlietots kārtējā kalendāra gada ietvaros, izņemot valsts mērķdotāciju pašvaldībām 2023. gada janvārī mājokļa pabalsta izmaksu nodrošināšanai par 2022. gada decembri.”

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta “Par apropriācijas palielināšanu budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (turpmāk – projekts) mērķis ir nodrošināt finansējumu Covid-19 seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem, vienreizējām valsts budžeta investīcijām, Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā un Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā noteikto atbalsta pasākumu īstenošanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Likumā “Par valsts budžetu 2022. gadam” valsts budžeta programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” apstiprināta apropriācija 82 570 325 euro apmērā, lai nodrošinātu valsts pamatbudžeta apropriāciju līdzekļiem neparedzētiem izdevumiem saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumiem Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” valstiski īpaši nozīmīgiem pasākumiem, valsts pamatbudžeta apropriācijās neparedzētiem izdevumiem katastrofu un dabas stihiju seku novēršanai un to radīto zaudējumu kompensēšanai un citiem neparedzētiem gadījumiem.
  
Lai nodrošinātu finansējumu Covid-19 seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem un vienreizējām valsts budžeta investīcijām, atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2022. gadam” 53. pantā noteiktajam, Ministru kabineta 2022. gada 7. janvāra rīkojumam Nr. 1 (prot. Nr. 1, 4. §) ar Finanšu ministrijas 2022. gada 12. janvāra rīkojumu Nr. 13 tika palielināta apropriācija budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 300 000 000 euro apmērā.
    
Lai nodrošinātu Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā noteikto laikā terminēto atbalsta pasākumu īstenošanu, atbilstoši šā likuma 3. pantā noteiktajam, Ministru kabineta 2022. gada 1. februāra rīkojumam Nr. 54 (prot. Nr. 5, 41. §) ar Finanšu ministrijas 2022. gada 9. februāra rīkojumu Nr. 69 un 22. februāra rīkojumu Nr. 100 tika palielināta apropriācija budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 250 000 000 euro apmērā.
    
Lai nodrošinātu finansējumu vienreizējām valsts budžeta investīcijām valsts aizsardzības spēju attīstības un iekšējās drošības stiprināšanas pasākumu īstenošanai saistībā ar plaša mēroga Krievijas militāro agresiju pret Ukrainu un pieaugošiem ģeopolitiskiem riskiem, atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2022. gadam” 53. pantā noteiktajam, Ministru kabineta 2022. gada 29. marta rīkojumam Nr. 223 (prot. Nr.18 28. §) ar Finanšu ministrijas 2022. gada 8. aprīļa rīkojumu Nr. 215 tika palielināta apropriācija budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 62 511 546 euro apmērā.
    
Lai nodrošinātu finansējumu Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteiktā atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem, atbilstoši Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 8. panta trešajā daļā noteiktajam, Ministru kabineta 2022. gada 5. maija rīkojumam Nr. 299 (prot. Nr. 23 18. §) ar Finanšu ministrijas 2022. gada 12. maija rīkojumu Nr. 293 tika palielināta apropriācija  budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, nepārsniedzot 50 000 000 euro.
 
Lai nodrošinātu finansējumu vienreizējām investīcijām, atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2022. gadam” 53. pantā noteiktajam, Ministru kabineta 2022. gada 8. jūnija rīkojumam Nr. 411 (prot. Nr. 30 19. §) ar Finanšu ministrijas 2022. gada 16. jūnija rīkojumu Nr. 395 tika palielināta apropriācija  budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 7 929 699 euro apmērā.
   
Lai nodrošinātu finansējumu ar Covid-19 izplatību saistītā valsts apdraudējuma un tā seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem, atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2022. gadam” 53. pantā noteiktajam, Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija rīkojumam Nr. 447 (prot. Nr. 33, 29. §) ar Finanšu ministrijas 2022. gada 1. jūlija rīkojumu Nr. 421 tika palielināta apropriācija budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 100 000 000 euro apmērā.
 
Līdz ar to, ņemot vērā atbalstīto apropriācijas palielinājumu, budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” kopumā apropriācija sasniegusi 853 011 570 euro.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Šobrīd ir pieņemta virkne Ministru kabineta rīkojumu, kā arī vēl joprojām ir sagaidāmi papildu pieprasījumi no nozaru ministrijām saskaņā ar līdz šim pieņemtajiem Ministru kabineta lēmumiem saistībā ar atbalsta pasākumiem Covid-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai un noteikto aizliegumu un ierobežojumu radīto zaudējumu kompensējošiem pasākumiem, Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā noteiktiem laikā terminētiem atbalsta pasākumiem, vienreizējām valsts budžeta investīcijām valsts aizsardzības spēju attīstības un iekšējās drošības stiprināšanas pasākumu īstenošanai saistībā ar plaša mēroga Krievijas militāro agresiju pret Ukrainu un pieaugošiem ģeopolitiskiem riskiem un citu vitāli svarīgu investīciju projektu īstenošanai, kā arī Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteiktā atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem, kuri izceļo no Ukrainas Krievijas Federācijas izraisītā bruņotā konflikta dēļ.
 
No līdz šim palielinātās apropriācijas programmai 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2022. gadam” 53. pantā, Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā, Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteiktajiem atbalsta pasākumiem un citiem neparedzētiem gadījumiem, ņemot vērā līdz 2022. gada 17. augustam no tās pārdalīto finansējumu ar Finanšu ministrijas rīkojumiem, kopējais pieejamais līdzekļu atlikums ir 88,5 milj. euro, Savukārt, ņemot vērā arī ar Ministru kabineta rīkojumiem akceptētās pārdales, izveidojas līdzekļu deficīts 106,3 milj.  euro apmērā. Vienlaikus jāņem vērā, ka Finanšu ministrija seko līdzi valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” faktiskajam atlikumam pēc Finanšu ministrijas rīkojumiem un apropriācijas finansējums no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem tiek veikts atbilstoši faktiskajai nepieciešamībai. Bez tam, Finanšu ministrijā joprojām tiek saņemti pieprasījumi saskaņā ar faktiski veiktajiem izdevumiem un aprēķiniem par pagājušo periodu, kā arī ir saņemti jauni pieprasījumi no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem (atrodas dažādās saskaņošanas stadijās) un ir sagaidāmi papildu pieprasījumi no nozaru ministrijām saskaņā ar pieņemtajiem konceptuālajiem lēmumiem.
Līdz ar to, ar programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” pieejamiem līdzekļiem nav iespējams nodrošināt visu nepieciešamo finansējumu.
 
Lai būtu iespējams nodrošināt nepieciešamo finansējumu Covid-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai un noteikto aizliegumu un ierobežojumu radīto zaudējumu kompensējošiem pasākumiem saskaņā ar faktiski veiktajiem izdevumiem un aprēķiniem par pagājušo periodu, paredzēts palielināt apropriāciju programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 100 000 000 euro apmērā.
 
Savukārt, lai nodrošinātu finansējumu vienreizējām valsts budžeta investīcijām, paredzēts palielināt apropriāciju programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 11 000 000 euro apmērā, no tā:
- valsts robežas joslas posmu izbūves turpināšanai (2.kārta) uz valsts sauszemes robežas gar Latvijas Republikas un Baltkrievijas Republikas valsts robežu – 2 259 428 euro (jau pieņemts Ministru kabineta 2022. gada 16. jūnija rīkojums Nr. 437);
- nekustamo īpašumu iegādei un īpašuma tiesību nostiprināšanai zemesgrāmatā sporta objekta - Biķernieku kompleksās sporta bāzes - attīstības projekta īstenošanai – 8 192 004 euro;
rezerve sagaidāmiem pieprasījumiem 548 568 euro.
 
Lai nodrošinātu finansējumu Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteiktā atbalsta sniegšanai, paredzēts palielināt apropriāciju programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 80 000 000 euro apmērā, no tā:
- lai nodrošinātu finansējumu līdzšinēji jau pieņemtajiem lēmumiem Ministru kabinetā – 19 526 314 euro;
- lai segtu izdevumus, kas pašvaldībām radīsies, nodrošinot atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem saskaņā ar Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 13. panta trešo daļu – prognoze 6 mēnešiem (jūlijs-decembris) 56 441 580 euro (apmērs aprēķināts, ņemot vērā sniegto atbalstu par jūnija mēnesi);
- lai atbilstoši Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 7. panta septītajai daļai nodrošinātu Ukrainas civiliedzīvotājiem vienreizēju nodarbinātības uzsākšanas pabalsta izmaksu vienas minimālās mēneša darba algas apmērā 2 000 000 euro (atbilstoši Labklājības ministrijas iesniegtajiem grozījumiem Ministru kabineta 2022. gada 23. marta rīkojumā Nr. 198);
- rezerve sagaidāmiem pieprasījumiem 2 032 106 euro.
 
Bez tam, 2022.gada 11. augustā Saeimā tika pieņemts likums “Grozījumi Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā”, lai nodrošinātu finansējumu Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā noteikto laikā terminētu atbalsta pasākumu īstenošanai, likuma anotācijā nosakot, ka  likumā paredzēto normu īstenošanai 2022. gadā nepieciešami 180 634 692 euro, no tā papildu nepieciešamais finansējums ir 176 301 801 euro (saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 9.augusta sēdes protokola Nr. 39 67. § “Likumprojekts “Grozījumi Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā”” 5., 7., 8., 9., 12., 14. un 15. punktu), valsts budžeta līdzfinansējumu pašvaldībām mājokļa pabalsta izmaksai nodrošinot ar Ministru kabineta 2022. gada 11. janvāra rīkojumu Nr. 18 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem""" (ar grozījumiem, kas veikti ar Ministru kabineta 2022. gada 1. februāra rīkojumu Nr. 52) piešķirtā finansējuma ietvaros.
 
Lai nodrošinātu finansējumu Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā noteikto laikā terminētu atbalsta pasākumu īstenošanai, paredzēts palielināt apropriāciju programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 180 000 000 euro apmērā, tai skaitā:
- Labklājības ministrijai ne vairāk kā 23 086 981 euro apmērā, lai laikposmā no 2022. gada 1. novembra līdz 2022. gada 31. decembrim  Latvijā dzīvojošām pensijas vecumu sasniegušās personām, apgādnieku zaudējušām personām un personām ar invaliditāti izmaksātu pabalstu, kā arī izmaksātu pabalstu personām, kuras saņem Latvijas Republikā piešķirto piemaksu pie ģimenes valsts pabalsta par bērnu ar invaliditāti, pilngadīgai personai, kurai Latvijas Republikā ir piešķirts bēgļa vai alternatīvais statuss, un kura legāli uzturas Latvijas Republikā un kura ir sasniegusi likumā “Par valsts pensijām” vecuma pensijas piešķiršanai noteikto vecumu vai kurai ar Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas (VDEĀVK) lēmumu ir noteikta invaliditāte un kura nav sasniegusi likumā “Par valsts pensijām” vecuma pensijas piešķiršanai noteikto vecumu, personai, kurai Latvijas Republikā ir piešķirts bēgļa vai alternatīvais statuss, kura legāli uzturas Latvijas Republikā, ja viņai vai viņas likumiskā aprūpē ir bērns, kuram ir VDEĀVK izsniegts lēmums par invaliditātes noteikšanu.
- Aizsardzības ministrijai ne vairāk kā 1 200 euro apmērā, lai laikposmā no 2022. gada 1. novembra līdz 2022. gada 31. decembrim Latvijā dzīvojošiem Aizsardzības ministrijas izdienas pensijas saņēmējiem, kuri nav sasnieguši likumā “Par valsts pensijām” vecuma pensijas piešķiršanai noteikto vecumu un kuriem ir noteikta invaliditāte, izmaksātu  pabalstu.
- Labklājības ministrijai 704 000 euro, lai kompensētu administratīvās izmaksas, kas pašvaldībām radušās saistībā ar mājokļa pabalsta iesnieguma izskatīšanu un lēmuma pieņemšanu laikposmā no 2022. gada 1.oktobra līdz 2022.gada 30.novembrim.
- Labklājības ministrijai ne vairāk kā 70 059 euro apmērā, lai nodrošinātu Pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammas SOPA funkcionalitātes papildināšanu.
- Ekonomikas ministrijai ne vairāk kā 98 133 145 euro apmērā Būvniecības valsts kontroles birojam maksas samazinājumam par patērēto dabasgāzi un centralizētās siltumapgādes pakalpojuma maksas samazinājuma, kompensējošo pasākumu īstenošanai.
- Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai ne vairāk kā 54 224 160 euro apmērā valsts budžeta līdzfinansējumam pašvaldībām koksnes granulu, koksnes brikešu, malkas iegādes un apkures ar elektroenerģiju izmaksu kompensējošo pasākumu īstenošanai, tai skaitā lai kompensētu administratīvās  izmaksas, kas pašvaldībām radušās saistībā ar atbalsta iesnieguma izskatīšanu un lēmuma pieņemšanu laikposmā no 2022. gada 1.oktobra līdz 2022.gada 30.novembrim.
- Labklājības ministrijai ne vairāk kā 82 256 euro apmērā, lai nodrošinātu Pašvaldību elektronisko pakalpojumu portāla www.epakalpojumi.lv un Pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammas SOPA funkcionalitātes papildināšanu.
rezerve sagaidāmiem pieprasījumiem 3 698 199 euro.
 
Risinājuma apraksts
Lai varētu nodrošināt faktiski nepieciešamo finansējumu, Finanšu ministrija ir sagatavojusi Ministru kabineta rīkojuma projektu, paredzot palielināt apropriāciju  budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 371 000 000 euro apmērā, tai skaitā:
1) atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2022. gadam" 53. pantam 111 000 000 euro apmērā, tai skaitā:
-  100 000 000 euro, lai nodrošinātu finansējumu ar Covid-19 izplatību saistītā valsts apdraudējuma un tā seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem;
- 11 000 000 euro, lai nodrošinātu finansējumu vienreizējām valsts budžeta investīcijām;
2) atbilstoši Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 8. panta trešajai daļai 80 000 000 euro apmērā, lai nodrošinātu finansējumu Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteiktā atbalsta sniegšanai;
3) atbilstoši Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma 3. pantam 180 000 000 euro apmērā, lai nodrošinātu finansējumu Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā noteikto terminētu atbalsta pasākumu īstenošanai.
 
Minētais finansējums tiks piešķirts atbilstoši faktiskajai nepieciešamībai.
  
Par konkrētiem pasākumiem ministrijas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos atsevišķus Ministru kabineta rīkojuma projektus par līdzekļu piešķiršanu no programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, pievienojot arī detalizētus skaidrojumus un aprēķinus.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
82 570 325
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
82 570 325
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
853 011 570
371 000 000
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
853 011 570
371 000 000
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
-770 441 245
-371 000 000
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
-770 441 245
-371 000 000
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-371 000 000
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
-371 000 000
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
2022.gadam finansējums budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” norādīts atbilstoši likumā “Par valsts budžetu 2022.gadam” apstiprinātajam kopā ar līdz šim veikto apropriācijas palielinājumu atbilstoši Ministru kabineta 2022.gada 7.janvāra rīkojumam Nr.1 (prot. Nr.1 4.§), 1.februāra rīkojumam Nr.54 (prot. Nr.5 41.§), 29.marta rīkojumam Nr.223 (prot. Nr.18 28.§), 5.maija rīkojumam Nr.299 (prot. Nr.23 18.§), 8.jūnija rīkojumam Nr.411 (prot. Nr.30 19.§), 21.jūnija rīkojumam Nr.447 (prot. Nr.33 29.§) un Finanšu ministrijas 12.janvāra rīkojumam Nr.13, 9.februāra rīkojumam Nr.69, 22.februāra rīkojumam Nr.100, 8.aprīļa rīkojumam Nr.215, 12.maija rīkojumam Nr.293, 16.jūnija rīkojumam Nr.395 un 1.jūlija rīkojumam Nr.421.
Palielinot apropriāciju par 371 milj. euro, attiecīgi palielināsies valsts konsolidētā budžeta finansiālais deficīts.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi