24-TA-2783: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Rīkojuma projekts sagatavots saskaņā ar:
- Likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 54. pantu, kas paredz finanšu ministram, veicot apropriāciju pārdales ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei likumā noteiktās apropriācijas ietvaros starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, ir tiesības veikt apropriācijas pārdali citiem mērķiem no prioritārajiem pasākumiem (turpmāk – PP) 2022. - 2024. gadam, 2023. - 2025. gadam un 2024. - 2026. gadam piešķirtā finansējuma, ja tam nav negatīvas ietekmes uz vispārējās valdības budžeta strukturālo bilanci un ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta (turpmāk – MK) lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
- Likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 54. pantu, kas paredz finanšu ministram, veicot apropriāciju pārdales ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei likumā noteiktās apropriācijas ietvaros starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, ir tiesības veikt apropriācijas pārdali citiem mērķiem no prioritārajiem pasākumiem (turpmāk – PP) 2022. - 2024. gadam, 2023. - 2025. gadam un 2024. - 2026. gadam piešķirtā finansējuma, ja tam nav negatīvas ietekmes uz vispārējās valdības budžeta strukturālo bilanci un ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta (turpmāk – MK) lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Maksimāli efektīvi izlietot valsts budžeta līdzekļus, sniedzot veselības aprūpes pakalpojumus, atbilstoši pieprasījumam.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Onkoloģiskās aprūpes pakalpojumi ir valsts prioritāte, jo onkoloģiskās slimības ir viens no galvenajiem nāves cēloņiem, un efektīvas ārstēšanas metodes ir būtiskas mirstības samazināšanai. Modernās ārstēšanas metodes, piemēram, radioķirurģija un stereotakstiskā staru terapija, ļauj ārstēt pacientus agrīnos posmos, uzlabojot viņu dzīves kvalitāti. Dārgas procedūras, kā ķīmijembolizācija, piedāvā dzīvotspējīgas alternatīvas pacientiem, kuru ārstēšanai citas metodes nav efektīvas. Savlaicīga un precīza onkoloģiskā diagnostika ir nepieciešama, lai nodrošinātu pareizu ārstēšanas pieeju.
Onkoloģiskā ārstēšana prasa dārgas un specializētas tehnoloģijas, kā arī augsti kvalificētu personālu, kas palielina izmaksas. Pieaugošais pacientu skaits un pieprasījums pēc modernām ārstēšanas metodēm rada lielāku slodzi veselības aprūpes sistēmai, kas prasa papildu resursus.
Onkoloģiskā ārstēšana prasa dārgas un specializētas tehnoloģijas, kā arī augsti kvalificētu personālu, kas palielina izmaksas. Pieaugošais pacientu skaits un pieprasījums pēc modernām ārstēšanas metodēm rada lielāku slodzi veselības aprūpes sistēmai, kas prasa papildu resursus.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nepieciešams veikt un attiecīgi rīkojuma projekts paredz 2024.gadam Veselības ministrijas budžeta programmu/apakšprogrammu ietvaros starp budžeta izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, tai skaitā:
Risinājuma apraksts
2023.-2025. gada prioritārā pasākuma "Veselības aprūpes pakalpojumu onkoloģijas jomā uzlabošana" apakšpasākumam "Nodrošināts speciālais uzturs pacientiem ar uztura nepietiekamību” 2024. gadā tika piešķirts finansējums 3 064 970 euro. Veicot 2024. gada 8 mēnešu datu analīzi ir secināts, ka pasākumā veidojas neizpilde 2 008 490 euro apmērā.
Neizpildes iemesls – Nacionālais veselības dienests (turpmāk – Dienests) strādā pie pakalpojuma organizatoriskajām izmaiņām, jo ir secinātas būtiskas problēmas pakalpojumu sniegšanā. Ārstniecības personām pietrūkst vienotas izpratnes par papildus uztura nepieciešamību, tādēļ atšķiras pieeja pacientu ārstēšanā – ir pacienti, kas nesaņem maisījumus, lai gan tas būtu bijis nepieciešams pēc medicīniskajām vadlīnijām. Dienests sadarbībā ar speciālistiem un ārstniecības iestādēm pārskata maisījumu izsniegšanas kārtību un vadlīnijas, un nākotnē paredzētais pacientu skaits varētu mainīties un stabilizēties.
Priekšlikums finansējuma pārdalei: 2023.-2025. gada prioritārā pasākuma "Veselības aprūpes pakalpojumu onkoloģijas jomā uzlabošana" apakšpasākumam "Nodrošināts speciālais uzturs pacientiem ar uztura nepietiekamību” 2 008 490 euro apmērā novirzīt, no tā:
1. 140 824 euro apmērā novirzīt uz budžeta apakšprogrammu 33.16.00 “Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana”, lai nodrošinātu daļēju 2022.-2024.gada prioritārā pasākuma "Veselības aprūpes pakalpojumu onkoloģijas jomā uzlabošana, tai skaitā aprīkojums BKUS, RAKUS, PSKUS” apakšpasākuma "Pieejama pozitronu emisijas tomogrāfija ar datortomogrāfiju (PET/CT), kurām ir rekomendēts PET/CT izmeklējums pēc NCCN (Nacionālais visaptverošais vēža tīkls (The National Comprehensive Cancer Network)) vadlīnijām" īstenošanai.
2. 604 529 euro apmērā novirzīt uz budžeta apakšprogrammu 33.18.00 “Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana”, lai nodrošinātu daļēju 2023.-2025.gada prioritārā pasākuma “Veselības aprūpes pakalpojumu onkoloģijas jomā uzlabošana” apakšpasākuma "Izveidotas 26 jaunas valsts apmaksātas manipulācijas, nodrošinot pakalpojumu pieejamību, un veikts 47 ķirurģisko pakalpojumu manipulāciju pārrēķins atbilstoši faktiskajām izmaksām un uzlabota datortomogrāfijas pakalpojumu pieejamība onkoloģijas pacientiem" īstenošanai.
3. 1 263 137 euro apmērā novirzīt uz budžeta apakšprogrammu 33.18.00 “Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana”, lai nodrošinātu daļēju 2022.-2024.gada prioritārā pasākuma “Veselības aprūpes pakalpojumu onkoloģijas jomā uzlabošana, tai skaitā aprīkojums BKUS, RAKUS, PSKUS” apakšpasākuma "Nodrošināta iespēja pacientiem veikt stacionāri stereotaktiskās staru terapijas/radioķirurģijas pakalpojumus" īstenošanai.
Ņemot vērā to, ka pacientu skaits šajos iepriekš uzskaitītajos veselības aprūpes pakalpojumos pieaug, jo jaunākās un uzlabotās diagnostikas metodes ļauj agrāk atklāt onkoloģiskas saslimšanas, kas palielina to pacientu skaitu, kuri saņem ārstēšanu, kā arī uzlabota veselības aprūpes pieejamība un sabiedrības izpratne par vēža simptomiem veicina biežāku ārstēšanās meklēšanu. Turklāt iedzīvotāju novecošanās un efektīvākas ārstēšanas metodes rada pieaugošu nepieciešamību pēc šiem pakalpojumiem.
Valsts atbalsts ir būtisks, lai nodrošinātu piekļuvi kvalitatīvai veselības aprūpei visiem pacientiem un turpinātu sekmēt efektīvu cīņu pret onkoloģiskām saslimšanām no diagnozes uzstādīšanas līdz sekmīga veselības rezultāta īstenošanai, kurā pacients var atgriezties gan sadzīvē, gan darba dzīvē.
2023.-2025.gada prioritārā pasākuma "Veselības aprūpes pakalpojumu onkoloģijas jomā uzlabošana" apakšpasākumam “Nodrošināti paliatīvās aprūpes pakalpojumi mājās, nodrošināts speciālais uzturs bērniem ar uztura nepietiekamību ar hematoonkoloģiskām saslimšanām un veicināta lielāka ģimenes ārstu iesaiste organizēta vēža skrīninga koordinācijā un uzraudzībā, lai uzlabotu ļaundabīgo audzēju recidīvu agrīnu diagnostiku un ārstēšanu" (apakšapakšpasākumam "Pieejamības un kvalitātes uzlabošana paliatīvās aprūpes pakalpojumiem mājās") 2024. gadā tika piešķirts finansējums 6 762 991 euro. Veicot 2024. gada 8 mēnešu datu analīzi ir secināts, ka pasākumā veidojas neizpilde 1 353 967 euro apmērā.
Neizpildes iemesls: Pakalpojums ir jauns un ieviests ar 2024. gada 1. janvāri. Pakalpojuma neizpilde ir pamatā izveidojusies pirmos 2024. gada trīs mēnešus, jo pakalpojuma sniedzēji, ārstniecības iestādes, kas nodrošina konsīlijus, pakāpeniski kārtoja darba organizatoriskos procesus, kā arī pirmajos mēnešos pakalpojums netika nodrošināts Zemgales reģionā, saistībā ar to, ka neviena iestāde, kas iesniedza savu pieteikumu atlases procedūrā uz Zemgales reģionu, neatbilda atlases kritērijiem un bija nepieciešamība sludināt atkārtoto atlasi uz Zemgales reģionu. Bet pakalpojuma izpildei ir redzama pozitīva dinamika un jūnija mēnesī pakalpojuma apjoms dubultojies salīdzinot ar janvāra mēnesi.
Priekšlikums finansējuma pārdalei: 2023.-2025.gada prioritārā pasākuma "Veselības aprūpes pakalpojumu onkoloģijas jomā uzlabošana" apakšpasākumam “Nodrošināti paliatīvās aprūpes pakalpojumi mājās, nodrošināts speciālais uzturs bērniem ar uztura nepietiekamību ar hematoonkoloģiskām saslimšanām un veicināta lielāka ģimenes ārstu iesaiste organizēta vēža skrīninga koordinācijā un uzraudzībā, lai uzlabotu ļaundabīgo audzēju recidīvu agrīnu diagnostiku un ārstēšanu” neizpildi 1 353 967 euro apmērā novirzīt uz budžeta apakšprogrammai 33.16.00 “Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana", lai nodrošinātu daļēju 2022.-2024.gada prioritārā pasākuma “Veselības aprūpes pakalpojumu onkoloģijas jomā uzlabošana, tai skaitā aprīkojums BKUS, RAKUS, PSKUS” apakšpasākuma "Nodrošināta iespēja pacientiem veikt stacionāri stereotaktiskās staru terapijas/radioķirurģijas pakalpojumus" īstenošanai.
2023.-2025.gada prioritārā pasākuma "Pakalpojumu pieejamība bērniem" apakšpasākumam "Palielināta samaksa par ģimenes ārstu bērnu profilaktiskajām apskatēm mājās, tai skaitā patronāžu” 2025. gadā tika piešķirts finansējums 552 353 euro. Veicot 2024. gada 8 mēnešu datu analīzi ir secināts, ka pasākumā veidojas neizpilde 401 551 euro apmērā.
Neizpildes iemesls: 2022. gadā ģimenes ārsti veica 19 946 mājas vizītes (dati, uz kuriem veikts finansējuma pieprasījums), taču jau 2023. gadā, samazinoties dzimstības līmenim, piedzima par 1 464 jaundzimušajiem mazāk kā 2022. gadā. Pēc jaunākajiem datiem 2024. gadā jaundzimušo skaits varētu būt pat par 2 000 mazāks kā 2023. gadā. Atbilstoši iepriekš minētajam samazinās arī ģimenes ārstu vizīšu skaits (dati no https://data.stat.gov.lv/). Tāpat palielinās ārstu noslodze darbā ar citām pacientu grupām un mātes ar jaundzimušajiem biežāk tiek aicinātas braukt uz ģimenes ārsta praksi klātienē laika trūkuma dēļ.
Priekšlikums finansējuma pārdalei: 2023.-2025. gada prioritārā pasākuma "Pakalpojumu pieejamība bērniem" apakšpasākuma "Palielināta samaksa par ģimenes ārstu bērnu profilaktiskajām apskatēm mājās, tai skaitā patronāžu” 401 551 euro apmērā novirzīt uz:
1. 285 792 euro apmērā novirzīt uz budžeta apakšprogrammai 33.16.00 “Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana”, prioritārā pasākuma 2022.-2024. gadam “Bērniem ar autiskā spektra traucējumiem apmaksātu pakalpojumu nodrošināšana un epidurālās anestēzijas pieejamības dzemdību procesā nodrošināšana” apakšpasākumam "Nodrošināta psihosociālā rehabilitācija (agrīnā intervence) bērniem ar autiskā spektra traucējumiem" īstenošanai;
2. 115 759 euro apmērā novirzīt uz budžeta apakšprogrammai 33.18.00 “Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana”, prioritārā pasākuma 2022.-2024.gadam “Veselības aprūpes pakalpojumu onkoloģijas jomā uzlabošana, tai skaitā aprīkojums BKUS, RAKUS, PSKUS” apakšpasākumam "Nodrošināta iespēja pacientiem veikt stacionāri stereotaktiskās staru terapijas/radioķirurģijas pakalpojumus" īstenošanai.
2021.gadā gatavojot prioritārā pasākuma pieprasījumu sākotnēji indikatīvi prognozētais pakalpojuma pieprasījums tika plānots 100 pacientiem, tomēr laikam ejot uz priekšu un attīstoties diagnostikai pacientu skaits, kuriem tiek diagnosticēts AST pieaug strauji līdz ar to papildus ir nepieciešams finansējums.
SPKC veidotajā Autiskā spektra traucējumu (AST) agrīna diagnostika un ārstēšana Klīniskajā algoritmā minēts, ka AST traucējumi novērojami 1% iedzīvotāju no populācijas. Tā kā Latvijā līdz šim nebija specifiska, mērķēta pakalpojuma bērniem ar AST vai aizdomām par AST, ar to saprotot, ka klīniskā diagnoze netika noteikta vai tika uzskatīta kā otršķirīga, jāatzīst, ka šī pakalpojuma nepieciešamība un aktualitāte valstī tika apzināta novēloti. Šobrīd, kad pieejams mērķtiecīgs pakalpojums, ārstniecības personas pacientiem norāda AST diagnozi (F84) arvien biežāk. Papildus jāpiemin, ka nav pieejams reģistrs pacientu datu uzskaitei un nav pieejami ticami dati par AST izplatību Latvijā.
Pētījumos ir pierādīts, ka AST ārstēšanā visefektīvākā ir multidisciplināra agrīnās inetrvences programma agrīnā vecumā. Tomēr uzsākot pakalpojumu, apzinoties tā trūkumu iepriekš, mērķa grupa tika noteikta bērniem līdz 6 gadiem. Redzot pieprasījumu, tika ierobežoti atlases kritēriji, pakalpojumu nodrošinot bērniem līdz 3 gadu vecumam un nosakot papildus kritērijus:
- ir autiskā spektra traucējumu simptomātika vai jau ir noteikta autiskā spektra traucējumu diagnoze (F84);
- konstatēta kavēta attīstība sociālās prasmēs un vēl vismaz vienā no attīstības jomām:
- lielā motorika;
- sīkā motorika;
- valoda/komunikācija;
- pašaprūpe/sadzīves aktivitātes;
- izziņa-uztvere.
Vēršam uzmanību, ka efektīvu pakalpojuma nodrošināšanu apgrūtina arī nekvalitatīvi/nevajadzīgi nosūtījumi, kā arī nekorekti noteikta diagnoze. Problēmas sagādā arī iespēja stāties gaidīšanas rindā uz šo pakalpojumu vairākās ārstniecības iestādēs vienlaikus, bez iespējas to izkontrolēt. Lai uzlabotu esošo situāciju Dienests strādā pie e-nosūtījuma sistēmas, kura provizoriski varētu uzsākt darbu 2025. gadā.
Papildus informācijai - rindas uz pakalpojumu veidojas, jo trūkst profesionāla un apmācīta personāla. Vairumā iestāžu pastāv grūtības piesaistīt jaunus speciālistus gan specifiskās mērķa grupas dēļ, gan papildus risku "izdegšanai", kas saistīt ar darbu paaugstinātas intensitātes apstākļos.
Domājot par pakalpojuma pēctecību, norādam, ka izveidotais pakalpojums ir vairāk kā skrīninga programma, lai identificētu bērnus ar AST un uzsāktu terapiju, ievirzītu tos veselības aprūpes sistēmā, tomēr vairumam no bērniem terapija būs nepieciešama visu atlikušo mūžu, līdz ar to jāstrādā pie pēctecīgu pakalpojumu veidošanu primārās veselības aprūpes un kopienas līmenī.
Informācija par rindām dienās uz 01.10.2024.:
Detalizētus aprēķinus skatīt 1. un 2. pielikumā.
Neizpildes iemesls – Nacionālais veselības dienests (turpmāk – Dienests) strādā pie pakalpojuma organizatoriskajām izmaiņām, jo ir secinātas būtiskas problēmas pakalpojumu sniegšanā. Ārstniecības personām pietrūkst vienotas izpratnes par papildus uztura nepieciešamību, tādēļ atšķiras pieeja pacientu ārstēšanā – ir pacienti, kas nesaņem maisījumus, lai gan tas būtu bijis nepieciešams pēc medicīniskajām vadlīnijām. Dienests sadarbībā ar speciālistiem un ārstniecības iestādēm pārskata maisījumu izsniegšanas kārtību un vadlīnijas, un nākotnē paredzētais pacientu skaits varētu mainīties un stabilizēties.
Priekšlikums finansējuma pārdalei: 2023.-2025. gada prioritārā pasākuma "Veselības aprūpes pakalpojumu onkoloģijas jomā uzlabošana" apakšpasākumam "Nodrošināts speciālais uzturs pacientiem ar uztura nepietiekamību” 2 008 490 euro apmērā novirzīt, no tā:
1. 140 824 euro apmērā novirzīt uz budžeta apakšprogrammu 33.16.00 “Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana”, lai nodrošinātu daļēju 2022.-2024.gada prioritārā pasākuma "Veselības aprūpes pakalpojumu onkoloģijas jomā uzlabošana, tai skaitā aprīkojums BKUS, RAKUS, PSKUS” apakšpasākuma "Pieejama pozitronu emisijas tomogrāfija ar datortomogrāfiju (PET/CT), kurām ir rekomendēts PET/CT izmeklējums pēc NCCN (Nacionālais visaptverošais vēža tīkls (The National Comprehensive Cancer Network)) vadlīnijām" īstenošanai.
2. 604 529 euro apmērā novirzīt uz budžeta apakšprogrammu 33.18.00 “Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana”, lai nodrošinātu daļēju 2023.-2025.gada prioritārā pasākuma “Veselības aprūpes pakalpojumu onkoloģijas jomā uzlabošana” apakšpasākuma "Izveidotas 26 jaunas valsts apmaksātas manipulācijas, nodrošinot pakalpojumu pieejamību, un veikts 47 ķirurģisko pakalpojumu manipulāciju pārrēķins atbilstoši faktiskajām izmaksām un uzlabota datortomogrāfijas pakalpojumu pieejamība onkoloģijas pacientiem" īstenošanai.
3. 1 263 137 euro apmērā novirzīt uz budžeta apakšprogrammu 33.18.00 “Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana”, lai nodrošinātu daļēju 2022.-2024.gada prioritārā pasākuma “Veselības aprūpes pakalpojumu onkoloģijas jomā uzlabošana, tai skaitā aprīkojums BKUS, RAKUS, PSKUS” apakšpasākuma "Nodrošināta iespēja pacientiem veikt stacionāri stereotaktiskās staru terapijas/radioķirurģijas pakalpojumus" īstenošanai.
Ņemot vērā to, ka pacientu skaits šajos iepriekš uzskaitītajos veselības aprūpes pakalpojumos pieaug, jo jaunākās un uzlabotās diagnostikas metodes ļauj agrāk atklāt onkoloģiskas saslimšanas, kas palielina to pacientu skaitu, kuri saņem ārstēšanu, kā arī uzlabota veselības aprūpes pieejamība un sabiedrības izpratne par vēža simptomiem veicina biežāku ārstēšanās meklēšanu. Turklāt iedzīvotāju novecošanās un efektīvākas ārstēšanas metodes rada pieaugošu nepieciešamību pēc šiem pakalpojumiem.
Valsts atbalsts ir būtisks, lai nodrošinātu piekļuvi kvalitatīvai veselības aprūpei visiem pacientiem un turpinātu sekmēt efektīvu cīņu pret onkoloģiskām saslimšanām no diagnozes uzstādīšanas līdz sekmīga veselības rezultāta īstenošanai, kurā pacients var atgriezties gan sadzīvē, gan darba dzīvē.
2023.-2025.gada prioritārā pasākuma "Veselības aprūpes pakalpojumu onkoloģijas jomā uzlabošana" apakšpasākumam “Nodrošināti paliatīvās aprūpes pakalpojumi mājās, nodrošināts speciālais uzturs bērniem ar uztura nepietiekamību ar hematoonkoloģiskām saslimšanām un veicināta lielāka ģimenes ārstu iesaiste organizēta vēža skrīninga koordinācijā un uzraudzībā, lai uzlabotu ļaundabīgo audzēju recidīvu agrīnu diagnostiku un ārstēšanu" (apakšapakšpasākumam "Pieejamības un kvalitātes uzlabošana paliatīvās aprūpes pakalpojumiem mājās") 2024. gadā tika piešķirts finansējums 6 762 991 euro. Veicot 2024. gada 8 mēnešu datu analīzi ir secināts, ka pasākumā veidojas neizpilde 1 353 967 euro apmērā.
Neizpildes iemesls: Pakalpojums ir jauns un ieviests ar 2024. gada 1. janvāri. Pakalpojuma neizpilde ir pamatā izveidojusies pirmos 2024. gada trīs mēnešus, jo pakalpojuma sniedzēji, ārstniecības iestādes, kas nodrošina konsīlijus, pakāpeniski kārtoja darba organizatoriskos procesus, kā arī pirmajos mēnešos pakalpojums netika nodrošināts Zemgales reģionā, saistībā ar to, ka neviena iestāde, kas iesniedza savu pieteikumu atlases procedūrā uz Zemgales reģionu, neatbilda atlases kritērijiem un bija nepieciešamība sludināt atkārtoto atlasi uz Zemgales reģionu. Bet pakalpojuma izpildei ir redzama pozitīva dinamika un jūnija mēnesī pakalpojuma apjoms dubultojies salīdzinot ar janvāra mēnesi.
Priekšlikums finansējuma pārdalei: 2023.-2025.gada prioritārā pasākuma "Veselības aprūpes pakalpojumu onkoloģijas jomā uzlabošana" apakšpasākumam “Nodrošināti paliatīvās aprūpes pakalpojumi mājās, nodrošināts speciālais uzturs bērniem ar uztura nepietiekamību ar hematoonkoloģiskām saslimšanām un veicināta lielāka ģimenes ārstu iesaiste organizēta vēža skrīninga koordinācijā un uzraudzībā, lai uzlabotu ļaundabīgo audzēju recidīvu agrīnu diagnostiku un ārstēšanu” neizpildi 1 353 967 euro apmērā novirzīt uz budžeta apakšprogrammai 33.16.00 “Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana", lai nodrošinātu daļēju 2022.-2024.gada prioritārā pasākuma “Veselības aprūpes pakalpojumu onkoloģijas jomā uzlabošana, tai skaitā aprīkojums BKUS, RAKUS, PSKUS” apakšpasākuma "Nodrošināta iespēja pacientiem veikt stacionāri stereotaktiskās staru terapijas/radioķirurģijas pakalpojumus" īstenošanai.
2023.-2025.gada prioritārā pasākuma "Pakalpojumu pieejamība bērniem" apakšpasākumam "Palielināta samaksa par ģimenes ārstu bērnu profilaktiskajām apskatēm mājās, tai skaitā patronāžu” 2025. gadā tika piešķirts finansējums 552 353 euro. Veicot 2024. gada 8 mēnešu datu analīzi ir secināts, ka pasākumā veidojas neizpilde 401 551 euro apmērā.
Neizpildes iemesls: 2022. gadā ģimenes ārsti veica 19 946 mājas vizītes (dati, uz kuriem veikts finansējuma pieprasījums), taču jau 2023. gadā, samazinoties dzimstības līmenim, piedzima par 1 464 jaundzimušajiem mazāk kā 2022. gadā. Pēc jaunākajiem datiem 2024. gadā jaundzimušo skaits varētu būt pat par 2 000 mazāks kā 2023. gadā. Atbilstoši iepriekš minētajam samazinās arī ģimenes ārstu vizīšu skaits (dati no https://data.stat.gov.lv/). Tāpat palielinās ārstu noslodze darbā ar citām pacientu grupām un mātes ar jaundzimušajiem biežāk tiek aicinātas braukt uz ģimenes ārsta praksi klātienē laika trūkuma dēļ.
Priekšlikums finansējuma pārdalei: 2023.-2025. gada prioritārā pasākuma "Pakalpojumu pieejamība bērniem" apakšpasākuma "Palielināta samaksa par ģimenes ārstu bērnu profilaktiskajām apskatēm mājās, tai skaitā patronāžu” 401 551 euro apmērā novirzīt uz:
1. 285 792 euro apmērā novirzīt uz budžeta apakšprogrammai 33.16.00 “Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana”, prioritārā pasākuma 2022.-2024. gadam “Bērniem ar autiskā spektra traucējumiem apmaksātu pakalpojumu nodrošināšana un epidurālās anestēzijas pieejamības dzemdību procesā nodrošināšana” apakšpasākumam "Nodrošināta psihosociālā rehabilitācija (agrīnā intervence) bērniem ar autiskā spektra traucējumiem" īstenošanai;
2. 115 759 euro apmērā novirzīt uz budžeta apakšprogrammai 33.18.00 “Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana”, prioritārā pasākuma 2022.-2024.gadam “Veselības aprūpes pakalpojumu onkoloģijas jomā uzlabošana, tai skaitā aprīkojums BKUS, RAKUS, PSKUS” apakšpasākumam "Nodrošināta iespēja pacientiem veikt stacionāri stereotaktiskās staru terapijas/radioķirurģijas pakalpojumus" īstenošanai.
2021.gadā gatavojot prioritārā pasākuma pieprasījumu sākotnēji indikatīvi prognozētais pakalpojuma pieprasījums tika plānots 100 pacientiem, tomēr laikam ejot uz priekšu un attīstoties diagnostikai pacientu skaits, kuriem tiek diagnosticēts AST pieaug strauji līdz ar to papildus ir nepieciešams finansējums.
SPKC veidotajā Autiskā spektra traucējumu (AST) agrīna diagnostika un ārstēšana Klīniskajā algoritmā minēts, ka AST traucējumi novērojami 1% iedzīvotāju no populācijas. Tā kā Latvijā līdz šim nebija specifiska, mērķēta pakalpojuma bērniem ar AST vai aizdomām par AST, ar to saprotot, ka klīniskā diagnoze netika noteikta vai tika uzskatīta kā otršķirīga, jāatzīst, ka šī pakalpojuma nepieciešamība un aktualitāte valstī tika apzināta novēloti. Šobrīd, kad pieejams mērķtiecīgs pakalpojums, ārstniecības personas pacientiem norāda AST diagnozi (F84) arvien biežāk. Papildus jāpiemin, ka nav pieejams reģistrs pacientu datu uzskaitei un nav pieejami ticami dati par AST izplatību Latvijā.
Pētījumos ir pierādīts, ka AST ārstēšanā visefektīvākā ir multidisciplināra agrīnās inetrvences programma agrīnā vecumā. Tomēr uzsākot pakalpojumu, apzinoties tā trūkumu iepriekš, mērķa grupa tika noteikta bērniem līdz 6 gadiem. Redzot pieprasījumu, tika ierobežoti atlases kritēriji, pakalpojumu nodrošinot bērniem līdz 3 gadu vecumam un nosakot papildus kritērijus:
- ir autiskā spektra traucējumu simptomātika vai jau ir noteikta autiskā spektra traucējumu diagnoze (F84);
- konstatēta kavēta attīstība sociālās prasmēs un vēl vismaz vienā no attīstības jomām:
- lielā motorika;
- sīkā motorika;
- valoda/komunikācija;
- pašaprūpe/sadzīves aktivitātes;
- izziņa-uztvere.
Vēršam uzmanību, ka efektīvu pakalpojuma nodrošināšanu apgrūtina arī nekvalitatīvi/nevajadzīgi nosūtījumi, kā arī nekorekti noteikta diagnoze. Problēmas sagādā arī iespēja stāties gaidīšanas rindā uz šo pakalpojumu vairākās ārstniecības iestādēs vienlaikus, bez iespējas to izkontrolēt. Lai uzlabotu esošo situāciju Dienests strādā pie e-nosūtījuma sistēmas, kura provizoriski varētu uzsākt darbu 2025. gadā.
Papildus informācijai - rindas uz pakalpojumu veidojas, jo trūkst profesionāla un apmācīta personāla. Vairumā iestāžu pastāv grūtības piesaistīt jaunus speciālistus gan specifiskās mērķa grupas dēļ, gan papildus risku "izdegšanai", kas saistīt ar darbu paaugstinātas intensitātes apstākļos.
Domājot par pakalpojuma pēctecību, norādam, ka izveidotais pakalpojums ir vairāk kā skrīninga programma, lai identificētu bērnus ar AST un uzsāktu terapiju, ievirzītu tos veselības aprūpes sistēmā, tomēr vairumam no bērniem terapija būs nepieciešama visu atlikušo mūžu, līdz ar to jāstrādā pie pēctecīgu pakalpojumu veidošanu primārās veselības aprūpes un kopienas līmenī.
Informācija par rindām dienās uz 01.10.2024.:
Ārstniecības iestādes nosaukums | Agrīnās intervences pakalpojumi bērniem ar autiskā spektra traucējumiem (rinda dienās uz 1.10.2024.) |
Talsu veselības centrs | 5 |
Daugavpils psihoneiroloģiskā slimnīca | 30 |
Rīgas veselības centrs, filiāle "Ķengarags" | 117 |
Rīgas veselības centrs, filiāle "Bolderāja" (Mežrozīšu) | 90 |
Rīgas veselības centrs, filiāle "Imanta" | 702 |
Bērnu Klīniskā universitātes slimnīca, Gailļezera filiāle | 290 |
Bērnu Klīniskā universitātes slimnīca, Vienības gatves filiāle | 290 |
RSU ambulance | 5 |
Nepaliec Viens | 31 |
BĒRNU PSIHONEIROLOĢISKĀ SLIMNĪCA "AINAŽI" | 80 |
Slimnīca "Ģintermuiža" | 360 |
Bauskas slimnīca | 210 |
Detalizētus aprēķinus skatīt 1. un 2. pielikumā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Rīkojuma projekts paredz 2024.gadam Veselības ministrijas budžeta programmu/apakšprogrammu ietvaros starp budžeta izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, tai skaitā:
1. apakšprogrammas 33.04.00 "Centralizēta medikamentu un materiālu iegāde", samazinot dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus subsīdijām un dotācijām 2 008 490 euro apmērā 2023.–2025. gada prioritārā pasākuma "Veselības aprūpes pakalpojumu onkoloģijas jomā uzlabošana" apakšpasākumam "Nodrošināts speciālais uzturs pacientiem ar uztura nepietiekamību" un palielinot dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus subsīdijām un dotācijām 2 008 490 euro, tai skaitā:
1.1. 140 824 euro apmērā budžeta apakšprogrammai 33.16.00 “Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana”, lai nodrošinātu daļēju 2022.-2024.gada prioritārā pasākuma "Veselības aprūpes pakalpojumu onkoloģijas jomā uzlabošana, tai skaitā aprīkojums BKUS, RAKUS, PSKUS” apakšpasākuma "Pieejama pozitronu emisijas tomogrāfija ar datortomogrāfiju (PET/CT), kurām ir rekomendēts PET/CT izmeklējums pēc NCCN (Nacionālais visaptverošais vēža tīkls (The National Comprehensive Cancer Network)) vadlīnijām" īstenošanu;
1.2. 604 529 euro apmērā budžeta apakšprogrammai 33.18.00 “Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana”, lai nodrošinātu daļēju 2023.-2025.gada prioritārā pasākuma “Veselības aprūpes pakalpojumu onkoloģijas jomā uzlabošana” apakšpasākuma "Izveidotas 26 jaunas valsts apmaksātas manipulācijas, nodrošinot pakalpojumu pieejamību, un veikts 47 ķirurģisko pakalpojumu manipulāciju pārrēķins atbilstoši faktiskajām izmaksām un uzlabota datortomogrāfijas pakalpojumu pieejamība onkoloģijas pacientiem" īstenošanu;
1.3. 1 263 137 euro apmērā budžeta apakšprogrammai 33.18.00 “Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana”, lai nodrošinātu daļēju 2022.-2024.gada prioritārā pasākuma “Veselības aprūpes pakalpojumu onkoloģijas jomā uzlabošana, tai skaitā aprīkojums BKUS, RAKUS, PSKUS” apakšpasākuma "Nodrošināta iespēja pacientiem veikt stacionāri stereotaktiskās staru terapijas/radioķirurģijas pakalpojumus" īstenošanu.
2. apakšprogrammas 33.14.00 "Primārās ambulatorās veselības aprūpes nodrošināšana", samazinot dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus subsīdijām un dotācijām 1 353 967 euro apmērā 2023.-2025.gada prioritārā pasākuma "Veselības aprūpes pakalpojumu onkoloģijas jomā uzlabošana" apakšpasākumam “Nodrošināti paliatīvās aprūpes pakalpojumi mājās, nodrošināts speciālais uzturs bērniem ar uztura nepietiekamību ar hematoonkoloģiskām saslimšanām un veicināta lielāka ģimenes ārstu iesaiste organizēta vēža skrīninga koordinācijā un uzraudzībā, lai uzlabotu ļaundabīgo audzēju recidīvu agrīnu diagnostiku un ārstēšanu" uz budžeta apakšprogrammu 33.16.00 “Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana”, palielinot dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus subsīdijām un dotācijām 1 353 967 euro apmērā 2022.-2024.gada prioritārā pasākuma ““Veselības aprūpes pakalpojumu onkoloģijas jomā uzlabošana, tai skaitā aprīkojums BKUS, RAKUS, PSKUS” apakšpasākuma "Nodrošināta iespēja pacientiem veikt stacionāri stereotaktiskās staru terapijas/radioķirurģijas pakalpojumus" īstenošanai;
3. apakšprogrammas 33.14.00 "Primārās ambulatorās veselības aprūpes nodrošināšana", samazinot dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus subsīdijām un dotācijām 401 551 euro apmērā 2023.-2025.gada prioritārā pasākuma "Pakalpojumu pieejamība bērniem" apakšpasākumam “Palielināta samaksa par ģimenes ārstu bērnu profilaktiskajām apskatēm mājās, tai skaitā patronāžu” palielinot dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus subsīdijām un dotācijām 401 551 euro apmērā, tai skaitā:
3.1. 285 792 euro apmērā budžeta apakšprogrammai 33.16.00 “Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana”, 2022.-2024. gada prioritārā pasākuma “Bērniem ar autiskā spektra traucējumiem apmaksātu pakalpojumu nodrošināšana un epidurālās anestēzijas pieejamības dzemdību procesā nodrošināšana” apakšpasākuma "Nodrošināta psihosociālā rehabilitācija (agrīnā intervence) bērniem ar autiskā spektra traucējumiem" īstenošanai;
3.2. 115 759 euro apmērā novirzīt uz budžeta apakšprogrammai 33.18.00 “Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana”, prioritārā pasākuma 2022.-2024.gadam “Veselības aprūpes pakalpojumu onkoloģijas jomā uzlabošana, tai skaitā aprīkojums BKUS, RAKUS, PSKUS” apakšpasākumam "Nodrošināta iespēja pacientiem veikt stacionāri stereotaktiskās staru terapijas/radioķirurģijas pakalpojumus" īstenošanai.
Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu valsts budžeta apropriācijas pārdalei atbilstoši šā rīkojuma 1. punktam.
Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par šā rīkojuma 1.punktā minēto apropriācijas pārdali un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nebūs iebildumus, veiks apropriācijas pārdali.
Situācijā, ja 2024.gadā rīkojuma projektā paredzētajiem pasākumiem, kuriem finansējums tiek samazināts, finansējums pietrūks, tad risinājums tiks rasts VM budžetā piešķirto līdzekļu ietvaros.
1. apakšprogrammas 33.04.00 "Centralizēta medikamentu un materiālu iegāde", samazinot dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus subsīdijām un dotācijām 2 008 490 euro apmērā 2023.–2025. gada prioritārā pasākuma "Veselības aprūpes pakalpojumu onkoloģijas jomā uzlabošana" apakšpasākumam "Nodrošināts speciālais uzturs pacientiem ar uztura nepietiekamību" un palielinot dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus subsīdijām un dotācijām 2 008 490 euro, tai skaitā:
1.1. 140 824 euro apmērā budžeta apakšprogrammai 33.16.00 “Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana”, lai nodrošinātu daļēju 2022.-2024.gada prioritārā pasākuma "Veselības aprūpes pakalpojumu onkoloģijas jomā uzlabošana, tai skaitā aprīkojums BKUS, RAKUS, PSKUS” apakšpasākuma "Pieejama pozitronu emisijas tomogrāfija ar datortomogrāfiju (PET/CT), kurām ir rekomendēts PET/CT izmeklējums pēc NCCN (Nacionālais visaptverošais vēža tīkls (The National Comprehensive Cancer Network)) vadlīnijām" īstenošanu;
1.2. 604 529 euro apmērā budžeta apakšprogrammai 33.18.00 “Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana”, lai nodrošinātu daļēju 2023.-2025.gada prioritārā pasākuma “Veselības aprūpes pakalpojumu onkoloģijas jomā uzlabošana” apakšpasākuma "Izveidotas 26 jaunas valsts apmaksātas manipulācijas, nodrošinot pakalpojumu pieejamību, un veikts 47 ķirurģisko pakalpojumu manipulāciju pārrēķins atbilstoši faktiskajām izmaksām un uzlabota datortomogrāfijas pakalpojumu pieejamība onkoloģijas pacientiem" īstenošanu;
1.3. 1 263 137 euro apmērā budžeta apakšprogrammai 33.18.00 “Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana”, lai nodrošinātu daļēju 2022.-2024.gada prioritārā pasākuma “Veselības aprūpes pakalpojumu onkoloģijas jomā uzlabošana, tai skaitā aprīkojums BKUS, RAKUS, PSKUS” apakšpasākuma "Nodrošināta iespēja pacientiem veikt stacionāri stereotaktiskās staru terapijas/radioķirurģijas pakalpojumus" īstenošanu.
2. apakšprogrammas 33.14.00 "Primārās ambulatorās veselības aprūpes nodrošināšana", samazinot dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus subsīdijām un dotācijām 1 353 967 euro apmērā 2023.-2025.gada prioritārā pasākuma "Veselības aprūpes pakalpojumu onkoloģijas jomā uzlabošana" apakšpasākumam “Nodrošināti paliatīvās aprūpes pakalpojumi mājās, nodrošināts speciālais uzturs bērniem ar uztura nepietiekamību ar hematoonkoloģiskām saslimšanām un veicināta lielāka ģimenes ārstu iesaiste organizēta vēža skrīninga koordinācijā un uzraudzībā, lai uzlabotu ļaundabīgo audzēju recidīvu agrīnu diagnostiku un ārstēšanu" uz budžeta apakšprogrammu 33.16.00 “Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana”, palielinot dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus subsīdijām un dotācijām 1 353 967 euro apmērā 2022.-2024.gada prioritārā pasākuma ““Veselības aprūpes pakalpojumu onkoloģijas jomā uzlabošana, tai skaitā aprīkojums BKUS, RAKUS, PSKUS” apakšpasākuma "Nodrošināta iespēja pacientiem veikt stacionāri stereotaktiskās staru terapijas/radioķirurģijas pakalpojumus" īstenošanai;
3. apakšprogrammas 33.14.00 "Primārās ambulatorās veselības aprūpes nodrošināšana", samazinot dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus subsīdijām un dotācijām 401 551 euro apmērā 2023.-2025.gada prioritārā pasākuma "Pakalpojumu pieejamība bērniem" apakšpasākumam “Palielināta samaksa par ģimenes ārstu bērnu profilaktiskajām apskatēm mājās, tai skaitā patronāžu” palielinot dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus subsīdijām un dotācijām 401 551 euro apmērā, tai skaitā:
3.1. 285 792 euro apmērā budžeta apakšprogrammai 33.16.00 “Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana”, 2022.-2024. gada prioritārā pasākuma “Bērniem ar autiskā spektra traucējumiem apmaksātu pakalpojumu nodrošināšana un epidurālās anestēzijas pieejamības dzemdību procesā nodrošināšana” apakšpasākuma "Nodrošināta psihosociālā rehabilitācija (agrīnā intervence) bērniem ar autiskā spektra traucējumiem" īstenošanai;
3.2. 115 759 euro apmērā novirzīt uz budžeta apakšprogrammai 33.18.00 “Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana”, prioritārā pasākuma 2022.-2024.gadam “Veselības aprūpes pakalpojumu onkoloģijas jomā uzlabošana, tai skaitā aprīkojums BKUS, RAKUS, PSKUS” apakšpasākumam "Nodrošināta iespēja pacientiem veikt stacionāri stereotaktiskās staru terapijas/radioķirurģijas pakalpojumus" īstenošanai.
Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu valsts budžeta apropriācijas pārdalei atbilstoši šā rīkojuma 1. punktam.
Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par šā rīkojuma 1.punktā minēto apropriācijas pārdali un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nebūs iebildumus, veiks apropriācijas pārdali.
Situācijā, ja 2024.gadā rīkojuma projektā paredzētajiem pasākumiem, kuriem finansējums tiek samazināts, finansējums pietrūks, tad risinājums tiks rasts VM budžetā piešķirto līdzekļu ietvaros.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nemaina esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi