Anotācija (ex-ante)

23-TA-2553: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamo īpašumu daļu pirkšanu valsts reģionālā autoceļa P14 "Umurga–Cēsis Līvi" pārbūves projekta īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Likums) 9.panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz no nekustamā īpašuma īpašniekiem atsavināt nekustamo īpašumu daļas, kuras nepieciešamas transporta infrastruktūras attīstībai – valsts reģionālā autoceļa P14 “Umurga – Cēsis – Līvi” posma 21,99.-34,92. km pārbūves projekta īstenošanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Valsts reģionālā autoceļa P14 “Umurga – Cēsis – Līvi” posma 21,99.-34,92. km pārbūves projekta īstenošanai nepieciešams no nekustamā īpašuma īpašniekiem atsavināt:
- nekustamā īpašuma “Ievu iela 3” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4274 008 0137) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4274 008 0345) 0,0023 ha platībā – Raiskuma pagastā, Cēsu novadā;
- nekustamā īpašuma “Lejas Sveķi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4274 008 0014) daļas – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4274 008 0347) 0,02 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4274 008 0349) 0,03 ha platībā – Raiskuma pagastā, Cēsu novadā;
- nekustamā īpašuma “Tīruma Tiltiņi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4280 009 0167) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4280 009 0426) 0,01 ha platībā – Stalbes pagastā, Cēsu novadā.
Minētās nekustamo īpašumu daļas tiek atsavinātas transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Projekta konceptuālā nepieciešamība ir apliecināta, valsts budžeta apakšprogrammā 23.06.00 “Valsts autoceļu uzturēšana un atjaunošana” paredzot finanšu līdzekļus programmai “2.1.2. Valsts reģionālo autoceļu programma” finansēšanas plānā 2021. gadam un projekts 2022. un 2023.gadam.
Vienlaikus projekta konceptuālā nepieciešamība apliecināta ar Transporta attīstības pamatnostādnēm 2021. - 2027.gadam, kur paredzēta aktivitāte – Pārbūvēt valsts reģionālos autoceļus, stiprināt virsmas nestspēju, vienlaikus īstenojot ceļu satiksmes drošības uzlabošanu (Ministru kabineta 2021. gada 10. oktobra rīkojums Nr. 71 “Par transporta attīstības pamatnostādnēm 2021. - 2027. gadam”). Attiecīgi Ministru kabinets ir ne tikai izteicis vispārīgu piekrišanu līdzekļu apropriācijai projektiem vai arī to īstenošanai kopumā, bet vienlaikus ir akceptējis, ka šie projekti ietvers arī nekustamo īpašumu atsavināšanu no privātpersonām.   
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums “Ievu iela 3” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4274 008 0137) ir ierakstīts Vidzemes rajona tiesas Raiskuma pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr.553.
Nekustamā īpašuma “Ievu iela 3” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4274 008 0137) zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 4274 008 0345 ir noteikti šādi apgrūtinājumi (saskaņā ar Valsts zemes dienesta Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas teksta datiem):
- ūdensnotekas (ūdensteču regulēta posma un speciāli raktas gultnes), kā arī uz tās esošas hidrotehniskas būves un ierīces ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija lauksaimniecībā izmantojamās zemēs – 0,0001 ha platībā;
- ūdensnotekas (ūdensteču regulēta posma un speciāli raktas gultnes), kā arī uz tās esošas hidrotehniskas būves un ierīces ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija lauksaimniecībā izmantojamās zemēs – 0,0002 ha platībā;
- nacionālā parka neitrālās zonas teritorija – 0,0023 ha platībā.
Nekustamā īpašuma īpašnieks ir piekritis nekustamā īpašuma “Ievu iela 3” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4274 008 0137) daļas – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4274 008 0345) 0,0023 ha platībā – Raiskuma pagastā, Cēsu novadā atsavināšanai atbilstoši aprēķinātajam atlīdzības apmēram, informējot par to telefoniski.
Nekustamais īpašums “Lejas Sveķi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4274 008 0014) ir ierakstīts Vidzemes rajona tiesas Raiskuma pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 32.
Nekustamā īpašuma “Lejas Sveķi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4274 008 0014) zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 4274 0080347 un zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 4274 008 0349 ir noteikti šādi apgrūtinājumi (saskaņā ar Valsts zemes dienesta Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas teksta datiem):
1. Zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 4274 008 0347:
- nacionālā parka dabas lieguma zonas teritorija – 0,0200 ha platībā;
- tauvas joslas teritorija gar upi – 0,0035 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts reģionālajiem autoceļiem lauku apvidos – 0,0200 ha platībā;
- līdz 10 kilometriem garas dabiskas ūdensteces vides un dabas resursu aizsargjoslas teritorija lauku apvidos – 0,0035 ha platībā.
2. Zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 4274 008 0349:
- līdz 10 kilometriem garas dabiskas ūdensteces vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas teritorija lauku apvidos – 0,0100 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts reģionālajiem autoceļiem lauku apvidos – 0,0300 ha platībā;
- nacionālā parka dabas lieguma zonas teritorija.
Nekustamā īpašuma īpašnieks ir piekritis nekustamā īpašuma “Lejas Sveķi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4274 008 0014) daļas – zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4274 008 0347) 0,02 ha platībā un zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4274 008 0349) 0,03 ha platībā – Raiskuma pagastā, Cēsu novadā atsavināšanai atbilstoši aprēķinātajam atlīdzības apmēram, informējot par to telefoniski.
Nekustamais īpašums “Tīruma Tiltiņi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4280 009 0167) ir ierakstīts Vidzemes rajona tiesas Stalbes pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 231.
Nekustamā īpašuma “Tīruma Tiltiņi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4280 009 0167) zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 4280 009 0426 ir noteikti šādi apgrūtinājumi (saskaņā ar Valsts zemes dienesta Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas teksta datiem):
- nacionālā parka aizsardzības zonas teritorija  - 0,0100 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts reģionālajiem autoceļiem lauku apvidos – 0,0100 ha platībā;
- no 10 līdz 25 kilometriem garas dabiskas ūdensteces vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas teritorija lauku apvidos – 0,0100 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem ar nominālo spriegumu līdz 20 kilovoltiem – 0,0000 ha platībā.
Nekustamā īpašuma īpašnieks ir piekritis nekustamā īpašuma “Tīruma Tiltiņi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4280 009 0167) daļas – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4280 009 0426) 0,01 ha platībā – Stalbes pagastā, Cēsu novadā atsavināšanai atbilstoši aprēķinātajam atlīdzības apmēram, informējot par to telefoniski.
Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 „Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija:
 - ar 2023. gada 28. septembra lēmumu Nr.03.1-14/2761 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma “Ievu iela 3” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4274 008 0137) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4274 008 0345) 0,0023 ha platībā – Raiskuma pagastā, Cēsu novadā, nosakot to 18,63 euro;
- ar 2023. gada 26. septembra lēmumu Nr.03.1-14/2730 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma “Lejas Sveķi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4274 008 0014) daļas – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4274 008 0347) 0,02 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4274 008 0349) 0,03 ha platībā – Raiskuma pagastā, Cēsu novadā, nosakot to 525,00 euro, kas sastāv no:
          - zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4274 008 0347 tirgus vērtības 162,00 euro un kompensējamajiem zaudējumiem 100,00 euro;
          - zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4274 008 0349 tirgus vērtības 243,00 euro un kompensējamajiem zaudējumiem 20,00 euro.
Kompensējamie zaudējumi paredzēti par augošajiem kokiem.
- ar 2023. gada 29. septembra lēmumu Nr.03.1-14/2777 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma “Tīruma Tiltiņi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4280 009 0167) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4280 009 0426) 0,01 ha platībā – Stalbes pagastā, Cēsu novadā, nosakot to 81,00 euro.
Satiksmes ministrija īpašuma tiesības uz atsavināmo nekustamo īpašumu daļām normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atsavināt:
- nekustamā īpašuma “Ievu iela 3” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4274 008 0137) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4274 008 0345) 0,0023 ha platībā – Raiskuma pagastā, Cēsu novadā;
- nekustamā īpašuma “Lejas Sveķi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4274 008 0014) daļas – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4274 008 0347) 0,02 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4274 008 0349) 0,03 ha platībā – Raiskuma pagastā, Cēsu novadā;
- nekustamā īpašuma “Tīruma Tiltiņi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4280 009 0167) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 4280 009 0426) 0,01 ha platībā – Stalbes pagastā, Cēsu novadā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Minētās nekustamo īpašumu daļas tiek atsavinātas transporta infrastruktūras attīstībai. Satiksmes ministrija ir meklējusi risinājumus un līdzekļus mērķa sasniegšanai, un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par nekustamajiem īpašumiem aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar nekustamā īpašuma īpašniekus.
Ministru kabineta rīkojuma projektā risinātie jautājumi netiešā veidā skar valsts reģionālā autoceļa P14 “Umurga – Cēsis – Līvi” lietotājus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projektā risinātie jautājumi netiešā veidā skar valsts reģionālā autoceļa P14 “Umurga – Cēsis – Līvi” lietotājus.
Uzlabojot transporta infrastruktūru, pastarpināti tiek veicināta arī uzņēmējdarbība autopārvadājumu jomā.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, jo, plānojot un veicot autoceļu būvniecību vai pārbūvi, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
625
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
625
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
625
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
625
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Projekts šo jomu neskar.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Projekts šo jomu neskar.
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Projekts šo jomu neskar.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami. Izdevumi, kas saistīti ar nepieciešamo nekustamo īpašumu daļu pirkšanu, tiks segti no valsts budžetā 2023. gadam Satiksmes ministrijas budžeta programmas 23.00.00 "Valsts autoceļu fonds" apakšprogrammā 23.06.00 "Valsts autoceļu uzturēšana un atjaunošana" paredzētajiem līdzekļiem.
Izdevumi, kas saistīti nepieciešamo nekustamo īpašumu tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā un zaudējumu kompensēšanu tiks segti no valsts budžetā 2023. gadam Satiksmes ministrijas budžeta programmas 23.00.00 "Valsts autoceļu fonds" apakšprogrammā 23.07.00 "Valsts autoceļu pārvaldīšana" paredzētajiem līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Ministru kabineta rīkojuma projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un VSIA “Latvijas Valsts ceļi”.

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • VSIA "Latvijas Valsts ceļi"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Ministru kabineta rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzlabojot transporta infrastruktūru, tiek veicināta attiecīgā reģiona ekonomiskā izaugsme.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi