Anotācija (ex-ante)

22-TA-489: Rīkojuma (grozījumu) projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 29. jūnija rīkojumā Nr. 455 "Par atbalstītajiem augstas gatavības pašvaldību investīciju projektiem izglītības iestāžu ventilācijas sistēmu uzlabošanai, kuriem piešķirams valsts budžeta finansējums"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta 2022.gada 8.februāra sēdes protokollēmumā Nr.6 36. § "Noteikumu projekts "Kārtība, kādā piešķiramas un izlietojamas mērķdotācijas investīcijām pašvaldībām"" (turpmāk – MK sēdes protokollēmums Nr.6 36. §) Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai (turpmāk – VARAM) uzdots desmit darbdienu laikā pēc Ministru kabineta noteikumu "Kārtība, kādā piešķiramas un izlietojamas mērķdotācijas investīcijām pašvaldībām" (Ministru kabineta 2022.gada 8.februāra noteikumi Nr.112) stāšanās spēkā sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumus Ministru kabineta 2021. gada 29. jūnija rīkojumā Nr.455 “Par atbalstītajiem augstas gatavības pašvaldību investīciju projektiem izglītības iestāžu ventilācijas sistēmu uzlabošanai, kuriem piešķirams valsts budžeta finansējums” (turpmāk - MK rīkojums Nr.455).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Rīkojuma projekta mērķis ir MK rīkojumā Nr.455 labot pašvaldību investīciju projektiem apstiprinātā finansējuma apmēru gadījumos, kad pašvaldību 2021.gadā noslēgto publisko iepirkumu līgumu summas bijušas zemākas, nekā sākotnēji bija plānots, un precizēt 2022.gadam kopējo nepieciešamo finansējuma apmēru investīciju projektu īstenošanai.     
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2021. gada 13. aprīlī tika pieņemti Ministru kabineta noteikumi Nr.242 “Augstas gatavības pašvaldību investīciju projektu pieteikšanas, izskatīšanas un finansējuma piešķiršanas kārtība” (turpmāk – MK noteikumi Nr.242). Pamatojoties uz šo MK noteikumu Nr.242 8.punktu, ar MK rīkojumu Nr.455 tika apstiprināti 23 investīciju projekti, paredzot valsts budžeta finansējumu investīciju projektu īstenošanai 2021. gadā 2 675 980 euro apmērā un 2022. gadā 2 658 005 euro apmērā.

Ar MK rīkojumu Nr.455 apstiprinātajiem investīciju projektiem pēc noslēgtajiem publisko iepirkumu līgumiem nepieciešamais kopējais valsts budžeta finansējums 2022. gadā ir par 234 455 euro mazāks, nekā sākotnēji paredzētais finansējums investīciju projektiem MK rīkojumā Nr. 455, jo publisko iepirkumu līgumi investīciju projektu ietvaros noslēgti par zemākām līgumu summām, nekā sākotnēji bija plānots.

Iepirkumu līgumi ar zemākām līgumu summām, nekā sākotnēji plānots, ir noslēgti astoņu pašvaldību investīciju projektu ietvaros:
1) Dobeles novada pašvaldības projektā "Auces vidusskola" saskaņā ar noslēgtajiem iepirkumu līgumiem starpība jeb ietaupījums starp MK rīkojumā Nr.455 apstiprināto valsts budžeta finansējumu un faktiski nepieciešamo valsts budžeta finansējumu pēc noslēgtiem iepirkumu līgumiem ir 2 639,02 euro;
2) Gulbenes novada pašvaldības projektā "Lejasciema vidusskola" saskaņā ar noslēgtajiem iepirkumu līgumiem starpība jeb ietaupījums starp MK rīkojumā Nr.455 apstiprināto valsts budžeta finansējumu un faktiski nepieciešamo valsts budžeta finansējumu pēc noslēgtiem iepirkumu līgumiem ir 52 453,50 euro;
3) Gulbenes novada pašvaldības projektā "Stāķu pamatskola" saskaņā ar noslēgtajiem iepirkumu līgumiem starpība jeb ietaupījums starp MK rīkojumā Nr.455 apstiprināto valsts budžeta finansējumu un faktiski nepieciešamo valsts budžeta finansējumu pēc noslēgtiem iepirkumu līgumiem ir 18 513,00 euro;
4) Gulbenes novada pašvaldības projektā "Tirzas pamatskola" saskaņā ar noslēgtajiem iepirkumu līgumiem starpība jeb ietaupījums starp MK rīkojumā Nr.455 apstiprināto valsts budžeta finansējumu un faktiski nepieciešamo valsts budžeta finansējumu pēc noslēgtiem iepirkumu līgumiem ir 41 196,50 euro;
5) Kuldīgas novada pašvaldības projektā "Kuldīgas Mākslas un humanitāro zinību vidusskola" saskaņā ar noslēgtajiem iepirkumu līgumiem starpība jeb ietaupījums starp MK rīkojumā Nr.455 apstiprināto valsts budžeta finansējumu un faktiski nepieciešamo valsts budžeta finansējumu pēc noslēgtiem iepirkumu līgumiem ir 7 967,15 euro;
6) Preiļu novada pašvaldības projektā "Preiļu 1. pamatskola" saskaņā ar noslēgtajiem iepirkumu līgumiem starpība jeb ietaupījums starp MK rīkojumā Nr.455 apstiprināto valsts budžeta finansējumu un faktiski nepieciešamo valsts budžeta finansējumu pēc noslēgtiem iepirkumu līgumiem ir 87 018,89 euro;
7) Rīgas valstspilsētas pašvaldības projektā "Rīgas 64.vidusskola" saskaņā ar noslēgtajiem iepirkumu līgumiem starpība jeb ietaupījums starp MK rīkojumā Nr.455 apstiprināto valsts budžeta finansējumu un faktiski nepieciešamo valsts budžeta finansējumu pēc noslēgtiem iepirkumu līgumiem ir 1 326,10 euro;
8) Valmieras novada pašvaldības projektā "Valmieras sākumskola" saskaņā ar noslēgtajiem iepirkumu līgumiem starpība jeb ietaupījums starp MK rīkojumā Nr.455 apstiprināto valsts budžeta finansējumu un faktiski nepieciešamo valsts budžeta finansējumu pēc noslēgtiem lētākiem iepirkumu līgumiem ir 23 340,45 euro.

Augstāk minētajiem investīciju projektiem samazinātā valsts budžeta finansējuma daļa aprēķināta proporcionāli apstiprinātajai katra investīciju projekta sākotnējai proporcijai MK rīkojumā Nr.455. Proti, ja MK rīkojumā investīciju projektā valsts budžeta finansējuma daļa ir 85% apmērā no kopējās projekta summas, tad šādā pašā proporcijā tiek aprēķināta valsts budžeta finansējuma daļa zemāku izmaksu iepirkuma līgumu gadījumā. Ja MK rīkojumā Nr.455 valsts budžeta finansējuma daļa bijusi mazākā apmērā, tad tiek saglabāta proporcija, kas sākotnēji investīciju projektam apstiprināta, piemēram, Rīgas valstspilsētas pašvaldības investīciju projektā "Rīgas 64.vidusskola" valsts budžeta finansējuma proporcija ir 67% un Valmieras novada pašvaldības investīciju projektā "Valmieras sākumskola" valsts budžeta finansējuma proporcija ir 68%. 

Papildus ar MK rīkojumu Nr.455 apstiprinātajam Cēsu novada pašvaldības projektam “Cēsu Pilsētas vidusskola” 2021. gada 13. oktobrī tika parakstīta abpusēja vienošanās starp Cēsu novada pašvaldību un Valsts reģionālās attīstības aģentūru (turpmāk – VRAA) par 2021. gada 15. jūlija vienošanās “Par valsts budžeta finansējuma saņemšanu investīciju projekta izglītības iestādes ventilācijas sistēmu uzlabošanai īstenošanai” izbeigšanu, radot ietaupījumu valsts budžeta līdzekļos 281 951,96 euro apmērā (no tā 2022. gadā paredzētais valsts budžeta finansējums ir 169 171,18 euro apmērā). Attiecīgi ar šo rīkojuma projektu no MK rīkojuma Nr.455 pielikuma tiek svītrots Cēsu novada pašvaldības projekts “Cēsu Pilsētas vidusskola”.

Līdz ar to kopējais ietaupījums 2022.gadā ir 403 625 euro (zemāku summu iepirkumu līgumu noslēgšanas rezultātā ietaupījums ir 234 454,61 euro un Cēsu novada pašvaldības neīstenotā projekta atlikums 2022.gadā ir 169 171,18 euro). Savukārt, 2022.gadā nepieciešamā summa MK rīkojumā Nr.455 apstiprināto projektu finansēšanai ir 2 254 380 euro.

Jānorāda, ka uz Ministru kabineta  2022.gada 8.februāra noteikumu Nr.112 “Kārtība, kādā piešķiramas un izlietojamas mērķdotācijas investīcijām pašvaldībām” (turpmāk – MK noteikumi Nr.112)  izstrādes un izskatīšanas Ministru kabineta 2022.gada 8.februāra sēdē brīdi, šo noteikumu anotācijā tika norādīts, ka neizmantotais finansējums ar MK rīkojumu Nr.455 apstiprinātajiem investīciju projektiem ir 137 116 euro. Skaidrojam, ka 2022.gada sākumā pašvaldības gatavoja pārskatus par investīciju projektu progresu par periodu no projektu uzsākšanas brīža līdz 2021.gada 31.decembrim. Saskaņā ar noslēgtajām vienošanām ar VRAA projektu pārskatus pašvaldības par investīciju projektu īstenošanu divu nedēļu laikā pēc kārtējā ceturkšņa beigām iesniedz Izglītības un zinātnes ministrijai (turpmāk - IZM), kas nodrošina investīciju projektu uzraudzību un izmaksu attiecināšanu un iepirkumu līgumu grozījumu saskaņošanu. Savukārt, VRAA iesniedz VARAM pārskatu par investīciju projektu īstenošanu un valsts budžeta finansējuma izmantošanu. Uz rīkojuma projekta izstrādes brīdi VRAA ir sniegusi tai pieejamo informāciju par investīciju projektu kopējām noslēgto iepirkumu līgumu summām un atbilstoši tam ir veikts aprēķins par investīciju projektiem faktiski nepieciešamo finansējumu 2022.gadam. 

Papildu labojumi rīkojuma projekta pielikumā:
1) ņemot vērā, ka 2021.gada 1.jūlijā stājās spēkā jaunais pašvaldību administratīvais iedalījums pēc administratīvi teritoriālās reformas, pielikumā ir precizēti pašvaldību nosaukumi atbilstoši to jaunajam iedalījumam;
2) pielikumā kolonnās "pašvaldību līdzfinansējuma apmērs" 2021. un 2022.gadā procentuāli ir pārrēķināts atbilstoši MK noteikumu Nr.242 3.110. apakšpunktā noteiktajam nosacījumam, ka pašvaldības budžeta līdzfinansējums investīciju projekta īstenošanai tiek nodrošināts ne mazāk kā 15 % apmērā no pašvaldības kopējām investīciju projekta izmaksām attiecīgajam gadam plānotā ieguldījumu apjoma;
3) Valmieras novada pašvaldības investīciju projektam "Rubenes pamatskola" valsts budžeta finansējuma izmaksa 100% apmērā tika veikta 2021.gadā pēc vienošanās noslēgšanas starp VRAA un tā laika Kocēnu novada pašvaldību. Skaidrojam, ka šajā investīciju projektā noslēgtā publiskā iepirkuma līguma summa bija mazāka, tāpēc attiecīgi ir precizēts arī 2021.gadam faktiski nepieciešamais valsts budžeta finansējums par 7 617,89 euro
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
MK noteikumu Nr.112 4.punkts paredz pašvaldībām, kas vēlas pretendēt uz mērķdotāciju piešķiršanu, pienākumu 30 dienu laikā no MK noteikumu Nr.112 stāšanās spēkā iesniegt VARAM investīciju projektu pieteikumus.

Saskaņā ar MK sēdes protokollēmuma Nr.6 36. §  5.punktu, lai sniegtu iespēju atbalstīt pēc iespējas lielāku skaitu pašvaldību investīciju projektus, ir nepieciešams izmantot ar MK rīkojumu Nr.455 atbalstīto projektu radušos ietaupījumus un neīstenotā Cēsu novada pašvaldības investīciju projektam paredzēto finansējumu 2022.gadam, kas kopā veido 403 625 euro.
Risinājuma apraksts
IZM saskaņā ar MK noteikumu Nr.242 9.3. apakšpunktu izvērtē pašvaldību iesniegtos pārskatus par investīciju projektu īstenošanu un VRAA saskaņā ar minēto noteikumu 9.4. apakšpunktu iesniedz VARAM pārskatu par investīciju projektu īstenošanu un valsts budžeta finansējuma izmantošanu. Atbilstoši VRAA sniegtajai aktuālajai informācijai, nepieciešams precizēt ar MK rīkojumu Nr.455 atbalstīto pašvaldību investīciju projektu apstiprinātā finansējuma apmēru, un ietaupījumus saskaņā ar MK sēdes protokollēmuma Nr.6 36.§ 4.punktā nolemto izmantot pašvaldību investīciju projektu finansēšanai, kuru pieteikumi tiks iesniegti 2022. gadā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Neizmantojot radušos investīciju projektu ietaupījumus 2022.gadā jaunu investīciju projektu finansēšanai, netiks nodrošināta iespēja pašvaldībām īstenot lielāku skaitu investīciju projektus, kas vērsti uz pilnvērtīgu pašvaldību pakalpojumu klāstu iedzīvotājiem nodrošināšanu un administratīvi teritoriālās reformas mērķu sasniegšanas sekmēšanu.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Saskaņā ar MK noteikumiem Nr.112 valsts budžeta finansējums tiks koncentrēts teritorijās ar pietiekami augstiem demogrāfiskajiem rādītājiem un tajā pašā laikā paredzēs atbalstu pašvaldībām, kurām ir zemi ienākumi un nepieciešami papildu ekonomiskie stimuli.  

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Tiks uzlabota, pilnveidota pašvaldību sniegto pakalpojumu pieejamība pašvaldību iedzīvotājiem.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Tiks uzlabota, pilnveidota pašvaldību sniegto pakalpojumu pieejamība pašvaldību iedzīvotājiem.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekts paredz pozitīvu ietekmi uz tautsaimniecību, nodrošinot iespēju pašvaldībām saņemt mērķdotāciju, tādējādi atbalstot lielāku skaitu investīciju projektus. Administratīvais slogs atbalsta pasākuma īstenošanā iesaistītajām pusēm nepalielināsies, jo paredzamās darbības jāveic esošo resursu ietvaros.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekts paredz pozitīvu ietekmi uz tautsaimniecību, nodrošinot iespēju pašvaldībām saņemt mērķdotāciju, tādējādi atbalstot lielāku skaitu investīciju projektus. Administratīvais slogs atbalsta pasākuma īstenošanā iesaistītajām pusēm nepalielināsies, jo paredzamās darbības jāveic esošo resursu ietvaros.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekts paredz pozitīvu ietekmi uz tautsaimniecību, nodrošinot iespēju pašvaldībām saņemt mērķdotāciju, tādējādi atbalstot lielāku skaitu investīciju projektus. Administratīvais slogs atbalsta pasākuma īstenošanā iesaistītajām pusēm nepalielināsies, jo paredzamās darbības jāveic esošo resursu ietvaros.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
3 404 954
-458 275
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
2 658 005
-403 625
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
746 949
-54 650
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
3 404 954
-458 275
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
2 658 005
-403 625
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
746 949
-54 650
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Ar MK rīkojumu Nr.455 tika apstiprināti 23 investīciju projekti, paredzot valsts budžeta finansējumu investīciju projektu īstenošanai 2021. gadā 2 675 980 euro apmērā un 2022. gadā 2 658 005 euro apmērā.

Ar MK rīkojumu Nr.455 apstiprinātajiem investīciju projektiem pēc noslēgtajiem iepirkumu līgumiem nepieciešamais kopējais valsts budžeta finansējums 2022. gadā ir par 234 454,61 euro mazāks, nekā sākotnēji paredzētais finansējums investīciju projektiem MK rīkojumā Nr. 455, jo īstenotajos projektos iepirkumu līgumi noslēgti par zemākām līgumu summām nekā sākotnēji plānots.

Papildus ar MK rīkojumu Nr.455 apstiprinātajam Cēsu novada pašvaldības projektam “Cēsu Pilsētas vidusskola” 2021. gada 13. oktobrī tika parakstīta abpusēja vienošanās starp Cēsu novada pašvaldību un VRAA par 2021. gada 15. jūlija vienošanās “Par valsts budžeta finansējuma saņemšanu investīciju projekta izglītības iestādes ventilācijas sistēmu uzlabošanai īstenošanai” izbeigšanu, radot ietaupījumu valsts budžeta līdzekļos 281 951,96 euro apmērā (no tā 2022. gadā paredzētais valsts budžeta finansējums ir 169 171,18 euro apmērā).

Līdz ar to kopējais ietaupījums 2022.gadā veidojas 403 625 euro apmērā un 2022.gadā nepieciešamā summa MK rīkojumā Nr.455 apstiprināto projektu finansēšanai veido 2 254 380 euro.

Saskaņā ar MK sēdes protokollēmuma Nr.6 36. § 4. un 5.punktu, lai sniegtu iespēju atbalstīt pēc iespējas lielāku skaitu pašvaldību investīciju projektus, kuru pieteikumi tiks iesniegti 2022. gadā, finansēšanai, ir nepieciešams izmantot ar MK rīkojumu Nr.455 atbalstīto projektu noslēgto iepirkumu līgumu rezultātā radušos ietaupījumus un Cēsu novada pašvaldības investīciju projektā "Cēsu Pilsētas vidusskola" 2022.gadā neizmantoto finansējumu, kas kopā veido 403 625 euro. 

Saskaņā ar likumu “Par valsts budžetu 2022.gadam” MK rīkojumā Nr.455 noteikto projektu īstenošanai VARAM budžeta programmā 30.00.00 “Attīstības nacionālie atbalsta instrumenti” ir paredzēts finansējums 2 658 005 euro.

Ņemot vērā aktuālo situāciju projektu īstenošanā 2022.gadam, izmaiņās norādīts valsts budžeta finansējuma samazinājums, kuru plānots novirzīt MK noteikumu par mērķdotāciju īstenošanai 2022.gadā.

2022.gadam plānotais pašvaldību budžets norādīts saskaņā ar šobrīd spēkā esošo MK rīkojuma Nr.455 pielikumu kā 15 % nodrošināmais līdzfinansējums, kā tas bija paredzēts MK noteikumu Nr.242 3.110.apakšpunktā. Izmaiņās pašvaldību budžetam norādīts finansējuma samazinājums kā 15% līdzfinansējums, kuru kā kritēriju paredz MK noteikumu par mērķdotāciju 4.7. apakšpunkts.

Turpmākajos gados ietekme uz pašvaldību budžetiem saistīta ar investīciju projektu rezultātu uzturēšanu un tā nav precīzi aprēķināma.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-

4.1.1. Ministru kabineta 2022.gada 8. februāra noteikumi Nr.112 "Kārtība, kādā piešķiramas un izlietojamas mērķdotācijas investīcijām pašvaldībām".

Pamatojums un apraksts
MK rīkojumā Nr.455 apstiprinātajiem pašvaldību investīciju projektiem fiksētais ietaupījums 403 625 euro apmērā tiks novirzīts pašvaldību investīciju projektu, kuru pieteikumi tiks iesniegti 2022. gadā, finansēšanai. 
Atbildīgā institūcija
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija

4.1.2. Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 2. jūnija rīkojumā Nr. 390 "Par atbalstītajiem augstas gatavības pašvaldību investīciju projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai, kuriem piešķirams valsts budžeta finansējums"

Pamatojums un apraksts
Pamatojoties uz MK sēdes protokollēmuma Nr.6 36. §  5.punktu, VARAM desmit darbdienu laikā pēc MK noteikumu Nr.112  spēkā stāšanās dienas jāiesniedz Ministru kabinetā grozījumi MK rīkojumā Nr. 390. Rīkojuma projekta mērķis ir labot pašvaldību investīciju projektiem apstiprinātā finansējuma summas gadījumos, kad pašvaldību noslēgto iepirkumu līgumu summas bijušas zemākas, nekā sākotnēji bija plānots, un precizēt 2022.gadam kopējo nepieciešamo finansējuma apmēru investīciju projektu īstenošanai.  
Atbildīgā institūcija
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Finanšu ministrija, Izglītības un zinātnes ministrija, Valsts reģionālās attīstības aģentūra
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts reģionālās attīstības aģentūra
  • Izglītības un zinātnes ministrija
  • Pašvaldības

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Investīciju projekti būs īstenojami pašvaldības uzņēmējdarbības atbalsta vai pakalpojumu infrastruktūras attīstībai, uzlabojot pakalpojumu kvalitāti un pieejamību iedzīvotājiem.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Investīciju projekti būs īstenojami pašvaldības uzņēmējdarbības atbalsta vai pakalpojumu infrastruktūras attīstībai, uzlabojot pakalpojumu kvalitāti un pieejamību iedzīvotājiem.

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Investīciju projekti būs īstenojami pašvaldības uzņēmējdarbības atbalsta vai pakalpojumu infrastruktūras attīstībai, uzlabojot pakalpojumu kvalitāti un pieejamību iedzīvotājiem.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Investīciju projekti būs īstenojami pašvaldības uzņēmējdarbības atbalsta vai pakalpojumu infrastruktūras attīstībai, uzlabojot pakalpojumu kvalitāti un pieejamību iedzīvotājiem.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Investīciju projekti būs īstenojami pašvaldības uzņēmējdarbības atbalsta vai pakalpojumu infrastruktūras attīstībai, uzlabojot pakalpojumu kvalitāti un pieejamību iedzīvotājiem.

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi