25-TA-1423: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Kubas" Baldones pagastā, Ķekavas novadā, daļas pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Likums) 9. panta pirmā daļa.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Ŗail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanai no privātpersonas atsavināt nekustamā īpašuma "Kubas" Baldones pagastā, Ķekavas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8025 002 0081) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 002 0081) daļu 0,4275 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā).
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Īstenojot Rail Baltica projektu, nepieciešams atsavināt īpašniekam piederoša nekustamā īpašuma "Kubas" Baldones pagastā, Ķekavas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8025 002 0081) (turpmāk – Nekustamais īpašums) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 002 0081) daļu 0,4275 ha platībā (turpmāk – Nekustamā īpašuma daļa) (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā).
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 "Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu". Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Saskaņā ar pilnsabiedrības "RB Latvija" veiktās izpētes "Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica Latvijas posma detalizēta tehniskā izpēte un ietekmes uz vidi novērtējums" tehniskajiem risinājumiem un to detalizāciju būvprojektā Rail Baltica trases robeža skar Nekustamā īpašuma daļu.
Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt Nekustamā īpašuma daļu – zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8025 002 0081 daļu aptuveni 0,4275 ha kopplatībā, kas ir nepieciešama pašvaldības nozīmes autoceļa izbūvei (0,3205 ha platībā) un Rail Baltica projekta valsts ceļa pārbūvei (0,1070 ha platībā).
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši akciju sabiedrības "RB Rail AS" (turpmāk – RB Rail AS) sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem un projektēto autoceļu nozīmi, atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot likuma "Par autoceļiem" 4. panta regulējumu.
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 "Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu". Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Saskaņā ar pilnsabiedrības "RB Latvija" veiktās izpētes "Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica Latvijas posma detalizēta tehniskā izpēte un ietekmes uz vidi novērtējums" tehniskajiem risinājumiem un to detalizāciju būvprojektā Rail Baltica trases robeža skar Nekustamā īpašuma daļu.
Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt Nekustamā īpašuma daļu – zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8025 002 0081 daļu aptuveni 0,4275 ha kopplatībā, kas ir nepieciešama pašvaldības nozīmes autoceļa izbūvei (0,3205 ha platībā) un Rail Baltica projekta valsts ceļa pārbūvei (0,1070 ha platībā).
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši akciju sabiedrības "RB Rail AS" (turpmāk – RB Rail AS) sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem un projektēto autoceļu nozīmi, atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot likuma "Par autoceļiem" 4. panta regulējumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums ierakstīts Rīgas rajona tiesas Baldones pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000083787. Īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu nostiprinātas fiziskai personai (turpmāk – Nekustamā īpašuma īpašnieks).
Nekustamais īpašums sastāv no vienas zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 002 0081) 1,46 ha platībā (turpmāk – Zemes vienība) un septiņām būvēm:
1) dzīvojamā māja-rekonstrukcija (kadastra apzīmējums 8025 002 0081 001);
2) palīgēka (kadastra apzīmējums 8025 002 0081 002);
3) palīgēka (kadastra apzīmējums 8025 002 0081 003);
4) jaunbūve (kadastra apzīmējums 8025 002 0081 004);
5) jaunbūve (kadastra apzīmējums 8025 002 0081 005);
6) pirts (kadastra apzīmējums 8025 002 0081 007);
7) nojume (kadastra apzīmējums 8025 002 0081 008). Visas šīs būves atrodas uz atlikušās (neatsavināmās) zemes vienības daļas 1,0325 ha platībā.
Nekustamajam īpašumam Zemesgrāmatā nav reģistrētas hipotēkas vai ķīlas tiesības, nav reģistrētas piedziņas atzīmes, nomas un apbūves tiesības. Nekustamais īpašums apgrūtināts ar lietu tiesībām atzīmes veidā:
1) Ķekavas 100 m aizsargjosla 1,30 ha, tai skaitā: autoceļa Ķekava - Skaistkalne 60 m aizsargjosla 0,46 ha;
2) 20 kV elektrisko tīklu gaisvadu līnijas 21 m aizsargjosla 0,21 ha;
3) 0.4 kV elektrisko tīklu gaisvadu līnijas 21 m aizsargjosla 0,14 ha;
4) 0.2 kV elektrisko tīklu gaisvadu līnijas 21 m aizsargjosla 0,17 ha, gaisvadu sakaru līnijas 5 m aizsargjosla 0,02 ha;
5) autoceļa Ķekava - Skaistkalne 60 m aizsargjosla 0,06 ha, tai skaitā: 0.2 kV elektrisko tīklu gaisvadu līnijas 21 m aizsargjosla 0,01 ha, 20 kV elektrisko tīklu gaisvadu līnijas 21 m aizsargjosla 0,01 ha, ceļa servitūts 6 m/0,01 ha par labu Baldones pilsētas ar lauku teritoriju pašvaldībai;
6) 20 kV elektrisko tīklu gaisvadu līnijas 21 m aizsargjosla 0,01 ha, tai skaitā: ceļa servitūts 6 m/ 0,003 ha par labu Baldones pilsētas ar lauku teritoriju pašvaldībai, ceļa servitūts 6 m/0,04 ha par labu Baldones pilsētas ar lauku teritoriju pašvaldībai.
Atbilstoši tiesu praksei saistībā ar zemes reformu zemesgrāmatā ierakstīta atzīme par ceļa servitūtu nenodibina lietu tiesību – servitūtu Civillikuma izpratnē, līdz ar to arī nenodibina liettiesisku tiesību aprobežojumu par labu noteiktām personām vai īpašumiem.
Saskaņā ar Kadastra informācijas sistēmas datiem zemes vienības platība ir 1,4600 ha, tās lietošanas mērķis "Zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir lauksaimniecība". Platības sadalījums pa lietošanas veidiem:
1) lauksaimniecībā izmantojamās zemes platība – 1,1300 ha;
2) ūdens objektu zeme – 0,0900 ha;
3) zemes zem ēkām platība – 0,1600 ha;
4) zemes zem ceļiem platība – 0,0500 ha;
5) pārējās zemes platība – 0,0300 ha.
Uz Zemes vienības Kadastra informācijas sistēmā reģistrētas astoņas būves:
1) dzīvojamā māja (kadastra apzīmējums 8025 002 0081 001);
2) saimniecības ēka (kadastra apzīmējums 8025 002 0081 002);
3) šķūnis (kadastra apzīmējums 8025 002 0081 003);
4) šķūnis (kadastra apzīmējums 8025 002 0081 004);
5) garāža (kadastra apzīmējums 8025 002 0081 005);
6) siltumnīca (kadastra apzīmējums 8025 002 0081 006);
7) pirts (kadastra apzīmējums 8025 002 0081 007);
8) nojume (kadastra apzīmējums 8025 002 0081 008).
Uz Zemes vienības atrodas arī trīs Kadastra informācijas sistēmā pirmsreģistrētas būves:
1) ēka (kadastra apzīmējums 8025 002 0081 009);
2) ēka (kadastra apzīmējums 8025 002 0081 010);
3) ēka (kadastra apzīmējums 8025 002 0081 011).
Visas šīs būves atrodas uz atlikušās (neatsavināmās) Zemes vienības daļas 1,0325 ha platībā un līdz ar to tās netiek atsavinātas.
Kadastra informācijas sistēmā Zemes vienībai ir reģistrēti šādas apgrūtinājumu teritorijas:
1) ceļa servitūta teritorija – 0,0100 ha;
2) ceļa servitūta teritorija – 0,0030 ha;
3) ceļa servitūta teritorija – 0,0400 ha;
4) pārējās apbūves zemei izvērtējamo apgrūtinājumu pārklājuma teritorija zemes kadastrālās vērtības aprēķinam – 0,0235 ha;
5) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektronisko sakaru tīklu gaisvadu līniju – 0,0592 ha;
6) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pašteces kanalizācijas vadu – 0,0199 ha;
7) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap ūdensvadu, kas atrodas līdz 2 metru dziļumam – 0,0119 ha;
8) ūdensnotekas (ūdensteču regulēta posma un speciāli raktas gultnes), kā arī uz tās esošas hidrotehniskas būves un ierīces ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija lauksaimniecībā izmantojamās zemēs – 0,1650 ha;
9) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem ar nominālo spriegumu līdz 20 kilovoltiem – 0,1768 ha;
10) lauku zemei izvērtējamo apgrūtinājumu pārklājuma teritorija zemes kadastrālās vērtības aprēķinam – 0,2288 ha;
11) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pazemes elektronisko sakaru tīklu līniju un kabeļu kanalizāciju – 0,0052 ha;
12) dzīvojamās apbūves zemei izvērtējamo apgrūtinājumu pārklājuma teritorija zemes kadastrālās vērtības aprēķinam – 0,0235 ha;
13) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju – 0,0093 ha.
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas attiecībā uz tās turpmāko izmantošanu būs ievērojami normatīvajos aktos noteiktie ierobežojumi un Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.
Ņemot vērā, ka zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 8025 002 0081 ir apgrūtināta ar ekspluatācijas aizsargjoslām gar elektriskajiem tīkliem un ūdensnotekām, saskaņā ar Aizsargjoslu likuma normām par darbības ierobežojumiem būvdarbi šāda veida teritorijās nav aizliegti, bet to veikšanai ir nepieciešams saņemt saskaņojumu no atbildīgās valsts iestādes vai arī no aizsargjoslas izveidotāja – attiecīgā objekta īpašnieka vai valdītāja.
Tādējādi secināms, ka zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8025 002 0081 noteiktie apgrūtinājumi ietekmēs Rail Baltica projekta ietvaros veicamos būvdarbus, paredzot papildus nosacījumu iekļaušanu būvdarbu risinājumos un to izpildes ievērošanu būvdarbu procesa laikā.
Nodalot Rail Baltica projektam nepieciešamās Zemes vienības daļu aptuveni 0,4275 ha platībā, veidojas atlikusī (neatsavināmā) Zemes vienības daļa aptuveni 1,0325 ha platībā. 2024. gada 2. jūlijā (tas ir, pirms 2025. gada 8. aprīļa, kad RB Rails AS ar vēstuli Nr. 1.13/LV-2025-313 iesniedza precizētos projekta risinājumus zemes vienībā, norādot, ka atlikušās (neatsavināmās) zemes vienības daļa ir 1,0325 ha platībā) Ķekavas novada pašvaldība sniedza atzinumu Nr. 1-7.1/24/1923, ka atlikušās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 002 0081) daļas 1,0370 ha un 0,0814 ha platībā neatbilst Ķekavas novada domes 2023. gada 22. marta saistošajiem noteikumiem Nr. SN-TPD-2/2023 "Teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi un grafiskā daļa" prasībām par minimālo platību jaunveidojamām zemes vienībām un turpmāk nav izmantojamas patstāvīgi. Atbilstoši Ministru kabineta 2013. gada 30. aprīļa noteikumu Nr. 240 "Vispārīgie teritorijas plānošanas, izmantošanas un apbūves noteikumi" 65. punktam lauku teritorijās jaunveidojamās zemes vienības minimālā platība ir 2 ha.
Nekustamā īpašuma īpašnieks rakstiski ir darījis zināmu, ka vēlās paturēt savā īpašumā atlikušās Zemes vienības daļu 1,0370 ha platībā (pēc RB Rail AS iesniegtajiem precizējumiem tās platība ir 1,0325 ha) un uz tās esošās būves.
Līdz ar to saskaņā ar Likuma 6. panta pirmo daļu Rail Baltica projekta īstenošanai atsavināma nekustamā īpašuma "Kubas" Baldones pagastā, Ķekavas novadā, kadastra Nr. 8025 002 0081 daļa – zemes vienības (kadastra apzīmējums 8025 002 0081) daļa aptuveni 0,4275 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā).
Nekustamā īpašuma īpašnieks ir pieteicis prasījumu – rakstiski darījis zināmu, ka vēlas izcirst un paturēt savā īpašumā uz atsavināmās Zemes vienības daļas 0,4275 ha platībā esošos kokus. Nosakot Nekustamā īpašuma atsavināmās daļas tirgus vērtību, koku vērtība nav vērtēta un vērtībā nav iekļauta.
Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 "Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu" (turpmāk – Ministru kabineta noteikumi) 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2025. gada 10. jūnija lēmumu Nr. 03.1-14/1863 apstiprināja atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma "Kubas", kadastra Nr. 8025 002 0081 daļas – zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 002 0081) daļas 0,4275 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā) – Baldones pagastā, Ķekavas novadā, atsavināšanu, nosakot to atbilstoši tirgus vērtībai 16 202,25 EUR (sešpadsmit tūkstoši divi simti divi euro un 25 centi) jeb 3,79 EUR par vienu zemes kvadrātmetru; atlīdzināmie zaudējumi – atlikušās (neatsavināmās) daļas – zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 002 0081) 1,0325 ha platībā un uz tās esošo būvju vērtības samazinājums 3 097,50 EUR (trīs tūkstoši deviņdesmit septiņi euro un 50 centi) jeb 0,30 EUR par vienu zemes kvadrātmetru, kā arī noteica, ka šajā lēmumā norādītais atlīdzības apmērs precizējams, piemērojot zemes kvadrātmetra tirgus vērtību, ja zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 002 0081) kadastrālās uzmērīšanas rezultātā, realizējot zemes ierīcības projektu, mainīsies atsavināmās daļas un/vai atlikušās (neatsavināmās) daļas platība. Satiksmes ministrija apstiprināja taisnīgas atlīdzības par Īpašuma daļas atsavināšanu kopējo summu 19 299,75 EUR (deviņpadsmit tūkstoši divi simti deviņdesmit deviņi euro un 75 centi) apmērā.
No Nekustamā īpašuma īpašnieka ir saņemta rakstiska piekrišana Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanai un atlīdzības apmēram.
Saskaņā ar Likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Nekustamā īpašuma īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija atsavināto Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros pēc būvdarbu pabeigšanas un inženierbūves nodošanas ekspluatācijā plānots attiecīgo izveidoto nekustamo īpašumu – zemes vienību un uz tās uzbūvēto pašvaldības nozīmes autoceļu – nodot pašvaldības īpašumā. Satiksmes ministrija šobrīd strādā pie risinājuma (attiecīgu grozījumu normatīvajos aktos un/ vai informatīvā ziņojuma sagatavošana un iesniegšana izskatīšanai valdībā par esošo situāciju), lai nākotnē pēc pašvaldības nozīmes ceļa izbūves šāda veida ceļš (autoceļš) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būtu nododams pašvaldības īpašumā, jo, ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmās daļas un likuma "Par autoceļiem" 4.panta trešās daļas tiesisko regulējumu, pašvaldību nozīmes ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, būtu attiecīgo pašvaldību īpašums. Likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums.
Nekustamais īpašums sastāv no vienas zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 002 0081) 1,46 ha platībā (turpmāk – Zemes vienība) un septiņām būvēm:
1) dzīvojamā māja-rekonstrukcija (kadastra apzīmējums 8025 002 0081 001);
2) palīgēka (kadastra apzīmējums 8025 002 0081 002);
3) palīgēka (kadastra apzīmējums 8025 002 0081 003);
4) jaunbūve (kadastra apzīmējums 8025 002 0081 004);
5) jaunbūve (kadastra apzīmējums 8025 002 0081 005);
6) pirts (kadastra apzīmējums 8025 002 0081 007);
7) nojume (kadastra apzīmējums 8025 002 0081 008). Visas šīs būves atrodas uz atlikušās (neatsavināmās) zemes vienības daļas 1,0325 ha platībā.
Nekustamajam īpašumam Zemesgrāmatā nav reģistrētas hipotēkas vai ķīlas tiesības, nav reģistrētas piedziņas atzīmes, nomas un apbūves tiesības. Nekustamais īpašums apgrūtināts ar lietu tiesībām atzīmes veidā:
1) Ķekavas 100 m aizsargjosla 1,30 ha, tai skaitā: autoceļa Ķekava - Skaistkalne 60 m aizsargjosla 0,46 ha;
2) 20 kV elektrisko tīklu gaisvadu līnijas 21 m aizsargjosla 0,21 ha;
3) 0.4 kV elektrisko tīklu gaisvadu līnijas 21 m aizsargjosla 0,14 ha;
4) 0.2 kV elektrisko tīklu gaisvadu līnijas 21 m aizsargjosla 0,17 ha, gaisvadu sakaru līnijas 5 m aizsargjosla 0,02 ha;
5) autoceļa Ķekava - Skaistkalne 60 m aizsargjosla 0,06 ha, tai skaitā: 0.2 kV elektrisko tīklu gaisvadu līnijas 21 m aizsargjosla 0,01 ha, 20 kV elektrisko tīklu gaisvadu līnijas 21 m aizsargjosla 0,01 ha, ceļa servitūts 6 m/0,01 ha par labu Baldones pilsētas ar lauku teritoriju pašvaldībai;
6) 20 kV elektrisko tīklu gaisvadu līnijas 21 m aizsargjosla 0,01 ha, tai skaitā: ceļa servitūts 6 m/ 0,003 ha par labu Baldones pilsētas ar lauku teritoriju pašvaldībai, ceļa servitūts 6 m/0,04 ha par labu Baldones pilsētas ar lauku teritoriju pašvaldībai.
Atbilstoši tiesu praksei saistībā ar zemes reformu zemesgrāmatā ierakstīta atzīme par ceļa servitūtu nenodibina lietu tiesību – servitūtu Civillikuma izpratnē, līdz ar to arī nenodibina liettiesisku tiesību aprobežojumu par labu noteiktām personām vai īpašumiem.
Saskaņā ar Kadastra informācijas sistēmas datiem zemes vienības platība ir 1,4600 ha, tās lietošanas mērķis "Zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir lauksaimniecība". Platības sadalījums pa lietošanas veidiem:
1) lauksaimniecībā izmantojamās zemes platība – 1,1300 ha;
2) ūdens objektu zeme – 0,0900 ha;
3) zemes zem ēkām platība – 0,1600 ha;
4) zemes zem ceļiem platība – 0,0500 ha;
5) pārējās zemes platība – 0,0300 ha.
Uz Zemes vienības Kadastra informācijas sistēmā reģistrētas astoņas būves:
1) dzīvojamā māja (kadastra apzīmējums 8025 002 0081 001);
2) saimniecības ēka (kadastra apzīmējums 8025 002 0081 002);
3) šķūnis (kadastra apzīmējums 8025 002 0081 003);
4) šķūnis (kadastra apzīmējums 8025 002 0081 004);
5) garāža (kadastra apzīmējums 8025 002 0081 005);
6) siltumnīca (kadastra apzīmējums 8025 002 0081 006);
7) pirts (kadastra apzīmējums 8025 002 0081 007);
8) nojume (kadastra apzīmējums 8025 002 0081 008).
Uz Zemes vienības atrodas arī trīs Kadastra informācijas sistēmā pirmsreģistrētas būves:
1) ēka (kadastra apzīmējums 8025 002 0081 009);
2) ēka (kadastra apzīmējums 8025 002 0081 010);
3) ēka (kadastra apzīmējums 8025 002 0081 011).
Visas šīs būves atrodas uz atlikušās (neatsavināmās) Zemes vienības daļas 1,0325 ha platībā un līdz ar to tās netiek atsavinātas.
Kadastra informācijas sistēmā Zemes vienībai ir reģistrēti šādas apgrūtinājumu teritorijas:
1) ceļa servitūta teritorija – 0,0100 ha;
2) ceļa servitūta teritorija – 0,0030 ha;
3) ceļa servitūta teritorija – 0,0400 ha;
4) pārējās apbūves zemei izvērtējamo apgrūtinājumu pārklājuma teritorija zemes kadastrālās vērtības aprēķinam – 0,0235 ha;
5) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektronisko sakaru tīklu gaisvadu līniju – 0,0592 ha;
6) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pašteces kanalizācijas vadu – 0,0199 ha;
7) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap ūdensvadu, kas atrodas līdz 2 metru dziļumam – 0,0119 ha;
8) ūdensnotekas (ūdensteču regulēta posma un speciāli raktas gultnes), kā arī uz tās esošas hidrotehniskas būves un ierīces ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija lauksaimniecībā izmantojamās zemēs – 0,1650 ha;
9) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem ar nominālo spriegumu līdz 20 kilovoltiem – 0,1768 ha;
10) lauku zemei izvērtējamo apgrūtinājumu pārklājuma teritorija zemes kadastrālās vērtības aprēķinam – 0,2288 ha;
11) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pazemes elektronisko sakaru tīklu līniju un kabeļu kanalizāciju – 0,0052 ha;
12) dzīvojamās apbūves zemei izvērtējamo apgrūtinājumu pārklājuma teritorija zemes kadastrālās vērtības aprēķinam – 0,0235 ha;
13) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju – 0,0093 ha.
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas attiecībā uz tās turpmāko izmantošanu būs ievērojami normatīvajos aktos noteiktie ierobežojumi un Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.
Ņemot vērā, ka zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 8025 002 0081 ir apgrūtināta ar ekspluatācijas aizsargjoslām gar elektriskajiem tīkliem un ūdensnotekām, saskaņā ar Aizsargjoslu likuma normām par darbības ierobežojumiem būvdarbi šāda veida teritorijās nav aizliegti, bet to veikšanai ir nepieciešams saņemt saskaņojumu no atbildīgās valsts iestādes vai arī no aizsargjoslas izveidotāja – attiecīgā objekta īpašnieka vai valdītāja.
Tādējādi secināms, ka zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8025 002 0081 noteiktie apgrūtinājumi ietekmēs Rail Baltica projekta ietvaros veicamos būvdarbus, paredzot papildus nosacījumu iekļaušanu būvdarbu risinājumos un to izpildes ievērošanu būvdarbu procesa laikā.
Nodalot Rail Baltica projektam nepieciešamās Zemes vienības daļu aptuveni 0,4275 ha platībā, veidojas atlikusī (neatsavināmā) Zemes vienības daļa aptuveni 1,0325 ha platībā. 2024. gada 2. jūlijā (tas ir, pirms 2025. gada 8. aprīļa, kad RB Rails AS ar vēstuli Nr. 1.13/LV-2025-313 iesniedza precizētos projekta risinājumus zemes vienībā, norādot, ka atlikušās (neatsavināmās) zemes vienības daļa ir 1,0325 ha platībā) Ķekavas novada pašvaldība sniedza atzinumu Nr. 1-7.1/24/1923, ka atlikušās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 002 0081) daļas 1,0370 ha un 0,0814 ha platībā neatbilst Ķekavas novada domes 2023. gada 22. marta saistošajiem noteikumiem Nr. SN-TPD-2/2023 "Teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi un grafiskā daļa" prasībām par minimālo platību jaunveidojamām zemes vienībām un turpmāk nav izmantojamas patstāvīgi. Atbilstoši Ministru kabineta 2013. gada 30. aprīļa noteikumu Nr. 240 "Vispārīgie teritorijas plānošanas, izmantošanas un apbūves noteikumi" 65. punktam lauku teritorijās jaunveidojamās zemes vienības minimālā platība ir 2 ha.
Nekustamā īpašuma īpašnieks rakstiski ir darījis zināmu, ka vēlās paturēt savā īpašumā atlikušās Zemes vienības daļu 1,0370 ha platībā (pēc RB Rail AS iesniegtajiem precizējumiem tās platība ir 1,0325 ha) un uz tās esošās būves.
Līdz ar to saskaņā ar Likuma 6. panta pirmo daļu Rail Baltica projekta īstenošanai atsavināma nekustamā īpašuma "Kubas" Baldones pagastā, Ķekavas novadā, kadastra Nr. 8025 002 0081 daļa – zemes vienības (kadastra apzīmējums 8025 002 0081) daļa aptuveni 0,4275 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā).
Nekustamā īpašuma īpašnieks ir pieteicis prasījumu – rakstiski darījis zināmu, ka vēlas izcirst un paturēt savā īpašumā uz atsavināmās Zemes vienības daļas 0,4275 ha platībā esošos kokus. Nosakot Nekustamā īpašuma atsavināmās daļas tirgus vērtību, koku vērtība nav vērtēta un vērtībā nav iekļauta.
Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 "Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu" (turpmāk – Ministru kabineta noteikumi) 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2025. gada 10. jūnija lēmumu Nr. 03.1-14/1863 apstiprināja atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma "Kubas", kadastra Nr. 8025 002 0081 daļas – zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 002 0081) daļas 0,4275 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā) – Baldones pagastā, Ķekavas novadā, atsavināšanu, nosakot to atbilstoši tirgus vērtībai 16 202,25 EUR (sešpadsmit tūkstoši divi simti divi euro un 25 centi) jeb 3,79 EUR par vienu zemes kvadrātmetru; atlīdzināmie zaudējumi – atlikušās (neatsavināmās) daļas – zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 002 0081) 1,0325 ha platībā un uz tās esošo būvju vērtības samazinājums 3 097,50 EUR (trīs tūkstoši deviņdesmit septiņi euro un 50 centi) jeb 0,30 EUR par vienu zemes kvadrātmetru, kā arī noteica, ka šajā lēmumā norādītais atlīdzības apmērs precizējams, piemērojot zemes kvadrātmetra tirgus vērtību, ja zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 002 0081) kadastrālās uzmērīšanas rezultātā, realizējot zemes ierīcības projektu, mainīsies atsavināmās daļas un/vai atlikušās (neatsavināmās) daļas platība. Satiksmes ministrija apstiprināja taisnīgas atlīdzības par Īpašuma daļas atsavināšanu kopējo summu 19 299,75 EUR (deviņpadsmit tūkstoši divi simti deviņdesmit deviņi euro un 75 centi) apmērā.
No Nekustamā īpašuma īpašnieka ir saņemta rakstiska piekrišana Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanai un atlīdzības apmēram.
Saskaņā ar Likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Nekustamā īpašuma īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija atsavināto Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros pēc būvdarbu pabeigšanas un inženierbūves nodošanas ekspluatācijā plānots attiecīgo izveidoto nekustamo īpašumu – zemes vienību un uz tās uzbūvēto pašvaldības nozīmes autoceļu – nodot pašvaldības īpašumā. Satiksmes ministrija šobrīd strādā pie risinājuma (attiecīgu grozījumu normatīvajos aktos un/ vai informatīvā ziņojuma sagatavošana un iesniegšana izskatīšanai valdībā par esošo situāciju), lai nākotnē pēc pašvaldības nozīmes ceļa izbūves šāda veida ceļš (autoceļš) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būtu nododams pašvaldības īpašumā, jo, ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmās daļas un likuma "Par autoceļiem" 4.panta trešās daļas tiesisko regulējumu, pašvaldību nozīmes ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, būtu attiecīgo pašvaldību īpašums. Likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atsavināt nekustamā īpašuma "Kubas" Baldones pagastā, Ķekavas novadā, kadastra Nr. 8025 002 0081 (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8025 002 0081) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8025 002 0081) daļu 0,4275 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt šā panta trešā daļa noteic, ka pašvaldību ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt šā panta trešā daļa noteic, ka pašvaldību ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamā īpašuma daļu aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
Nosaukums
Jā
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļas nepieciešamība sabiedrības vajadzībām konstatēta Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros izstrādātajos detalizētajos tehniskajos risinājumos būvprojektā.
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma īpašnieku, kuram piederošā Nekustamā īpašuma daļa atsavināma sabiedrības vajadzībām.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma īpašnieku, kuram piederošā Nekustamā īpašuma daļa atsavināma sabiedrības vajadzībām.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.
2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Jā
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.
2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.
2.2.5. uz konkurenci:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.
2.2.6. uz nodarbinātību:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu un atsavināšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2023. gada 16. oktobrī starp RB Rail AS un Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu un atsavināšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2023. gada 16. oktobrī starp RB Rail AS un Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2024. gada 15. oktobra noteikumu Nr. 639 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 4. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama attīstības plānošanas dokumentu projektu, kā arī tiesību aktu projektu izstrādē un citās sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesos, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm.
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Satiksmes ministrija un SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas".
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Satiksmes ministrija un SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas".
6.4. Cita informācija
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Satiksmes ministrija
- SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
