24-TA-2211: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2020. gada 1. decembra noteikumos Nr. 721 "Noteikumi par zvērinātu tiesu izpildītāju skaitu, viņu amata vietām, iecirkņiem un to robežām"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
-
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir:
1) turpināt zvērinātu tiesu izpildītāju amata vietu skaita pārskatīšanu, nosakot to atbilstoši faktiskajai situācijai un optimizējot zvērinātu tiesu izpildītāju darba organizāciju Latvijas Republikas teritorijā, likvidējot vakanto zvērināta tiesu izpildītāja amata vietu;
2) veikt atsevišķus grozījumus sakarā ar konstatētajām izmaiņām iecirkņos piekritīgajās teritorijās laika posmā kopš pēdējo grozījumu veikšanas minētajos noteikumos.
1) turpināt zvērinātu tiesu izpildītāju amata vietu skaita pārskatīšanu, nosakot to atbilstoši faktiskajai situācijai un optimizējot zvērinātu tiesu izpildītāju darba organizāciju Latvijas Republikas teritorijā, likvidējot vakanto zvērināta tiesu izpildītāja amata vietu;
2) veikt atsevišķus grozījumus sakarā ar konstatētajām izmaiņām iecirkņos piekritīgajās teritorijās laika posmā kopš pēdējo grozījumu veikšanas minētajos noteikumos.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2020. gada 1. decembra noteikumi Nr. 721 "Noteikumi par zvērinātu tiesu izpildītāju skaitu, viņu amata vietām, iecirkņiem un to robežām" (turpmāk – Noteikumi Nr.721) nosaka zvērinātu tiesu izpildītāju skaitu, viņu amata vietas, iecirkņus un to robežas.
Ar Ministru kabineta 2018. gada 20. februāra noteikumiem Nr. 105 "Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 19. janvāra noteikumos Nr. 66 "Noteikumi par zvērinātu tiesu izpildītāju skaitu, viņu amata vietām, iecirkņiem un to robežām"" tika uzsākta un ar nākamajiem grozījumiem secīgi turpināta zvērinātu tiesu izpildītāju amata vietu skaita pārskatīšana gan katras apgabaltiesas darbības teritorijā, gan visas Latvijas teritorijas ietvaros kopumā, nosakot tās atbilstoši faktiskajai situācijai un optimizējot zvērinātu tiesu izpildītāju darba organizāciju Latvijas Republikas teritorijā, likvidējot vakantās amata vietas.
Ar Ministru kabineta 2018. gada 20. februāra noteikumiem Nr. 105 "Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 19. janvāra noteikumos Nr. 66 "Noteikumi par zvērinātu tiesu izpildītāju skaitu, viņu amata vietām, iecirkņiem un to robežām"" tika uzsākta un ar nākamajiem grozījumiem secīgi turpināta zvērinātu tiesu izpildītāju amata vietu skaita pārskatīšana gan katras apgabaltiesas darbības teritorijā, gan visas Latvijas teritorijas ietvaros kopumā, nosakot tās atbilstoši faktiskajai situācijai un optimizējot zvērinātu tiesu izpildītāju darba organizāciju Latvijas Republikas teritorijā, likvidējot vakantās amata vietas.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai negatīvi neietekmētu zvērinātu tiesu izpildītāju pakalpojumu pieejamību, kā arī neskartu praktizējošus zvērinātus tiesu izpildītājus, nepieciešams likvidēt par vakantām kļuvušās amata vietas, kā arī jāprecizē zvērinātu tiesu izpildītāju iecirkņiem piekritīgās teritorijas atbilstoši faktiskajai situācijai.
Papildus nepieciešams veikt izmaiņas ielu nosaukumos, ievērojot Rīgas domes 2024. gada 21. februārī pieņemto lēmumu par nosaukumu maiņu vairākām ielām Rīgas valstspilsētas teritorijā un Valmieras novada pašvaldības domes 2024. gada 28. marta lēmumu par padomju un nacistisko režīmu slavinošu simbolu ietverošu ielu nosaukumu maiņu, ar kuru mainīti nosaukumi ielām Valmieras valstspilsētā.
Noteikumu Nr.721 līdzšinējā redakcijā noteiktā piekritība starp Latgales apgabaltiesas iecirkni Nr. 18 un Latgales apgabaltiesas iecirkni Nr. 20 praksē radīja neskaidrības izpildu dokumentu piekritības noteikšanā. Tāpat pastāv risks, ka, izveidojot jaunu adresi, tā var nebūt piekritīga nevienam iecirknim. Lai novērstu potenciālus sarežģījumus un vienkāršotu piekritības noteikšanas procesu, veicami precizējumi iecirknim piekritīgo teritoriju uzskaitījumā, veidojot ielu kā nedalītu vienību piesaistīšanu tikai viena iecirkņa teritorijai.
Papildus nepieciešams veikt izmaiņas ielu nosaukumos, ievērojot Rīgas domes 2024. gada 21. februārī pieņemto lēmumu par nosaukumu maiņu vairākām ielām Rīgas valstspilsētas teritorijā un Valmieras novada pašvaldības domes 2024. gada 28. marta lēmumu par padomju un nacistisko režīmu slavinošu simbolu ietverošu ielu nosaukumu maiņu, ar kuru mainīti nosaukumi ielām Valmieras valstspilsētā.
Noteikumu Nr.721 līdzšinējā redakcijā noteiktā piekritība starp Latgales apgabaltiesas iecirkni Nr. 18 un Latgales apgabaltiesas iecirkni Nr. 20 praksē radīja neskaidrības izpildu dokumentu piekritības noteikšanā. Tāpat pastāv risks, ka, izveidojot jaunu adresi, tā var nebūt piekritīga nevienam iecirknim. Lai novērstu potenciālus sarežģījumus un vienkāršotu piekritības noteikšanas procesu, veicami precizējumi iecirknim piekritīgo teritoriju uzskaitījumā, veidojot ielu kā nedalītu vienību piesaistīšanu tikai viena iecirkņa teritorijai.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā Vidzemes apgabaltiesas iecirkņa Nr. 96 zvērināta tiesu izpildītāja atbrīvošanu no amata 2023. gada 31. augustā, zvērinātu tiesu izpildītāju iecirkņu skaits samazināms līdz desmit, likvidējot vakanto zvērināta tiesu izpildītāja amata vietu. Ievērojot iepriekš norādīto, nepieciešams veikt izmaiņas Noteikumos Nr. 721 saskaņā ar Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padomes sagatavoto iecirkņa sadales plānu, likvidējot Vidzemes apgabaltiesas iecirkni Nr. 96 un sadalot tajā norādītos pagastus starp Vidzemes apgabaltiesas iecirkņiem Nr. 87, Nr. 97, Nr. 98 un Nr. 99.
Pamatojoties uz Rīgas domes un Valmieras novada pašvaldības domes lēmumiem, tiek attiecīgi precizēti Noteikumi Nr. 721, mainot ielu nosaukumus Rīgas valstspilsētas un Valmieras valstspilsētas teritorijās.
Papildus tiek veikti tehniska rakstura precizējumi ielu nosaukumos un precizēta piekritības sadale starp Latgales apgabaltiesas iecirkni Nr. 18 un Latgales apgabaltiesas iecirkni Nr. 20.
Pamatojoties uz Rīgas domes un Valmieras novada pašvaldības domes lēmumiem, tiek attiecīgi precizēti Noteikumi Nr. 721, mainot ielu nosaukumus Rīgas valstspilsētas un Valmieras valstspilsētas teritorijās.
Papildus tiek veikti tehniska rakstura precizējumi ielu nosaukumos un precizēta piekritības sadale starp Latgales apgabaltiesas iecirkni Nr. 18 un Latgales apgabaltiesas iecirkni Nr. 20.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Ņemot vērā to, ka Tiesu izpildītāju likums skaidri noteic kritērijus, pamatojoties uz kuriem nosakāmas zvērinātu tiesu izpildītāju amata vietas, sabiedrības līdzdalību veikt nav nepieciešams.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padome
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi