24-TA-2936: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 „Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” (turpmāk - MK noteikumi Nr. 421) 6.2. sadaļa par īpašiem līdzekļu pieprasīšanas nosacījumiem pašvaldībām.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Bauskas novada pašvaldībai nepieciešami finanšu līdzekļi 92 176 euro apmērā no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", lai segtu izdevumus, kas saistīti ar 2024. gada 11. jūlija vētras laikā radīto postījumu novēršanu pašvaldības īpašumā vai valdījumā esošajiem infrastruktūras objektiem, kā arī kompensētu pašvaldības izmaksātos pabalstus krīzes situācijā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
2024. gada 16. jūlijā Bauskas novada pašvaldība iesniedza Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijai (turpmāk - VARAM) operatīvo informāciju (vēstules Nr. BNP/2024/4.7/1052/N), ka 2024. gada 11. jūlijā laika posmā no plkst.: 16:00 līdz 16:30 Bauskas novada pašvaldībā bija ļoti spēcīga vētra (dabas stihija), kas radīja būtiskus zaudējumus pašvaldības infrastruktūrai, kā arī tās iedzīvotāju piederošajiem nekustamajiem īpašumiem. Vētras laikā tika radīti zaudējumi šādās Bauskas novada pašvaldības administratīvajās teritorijās – Bauskas pilsētā, Rundāles, Gailīšu, Ceraukstes, Vecsaules, Dāviņu, Brunavas, Īslīces, Vecumnieku un Stelpes pagastos. Pašvaldība minētajā vēstulē norādīja, ka speciālisti turpina apsekot pašvaldības objektus, lai varētu aprēķināt kopējos zaudējumus. Katru dienu tika saņemti iesniegumi no iedzīvotājiem par pabalsta izmaksu krīzes situācijās. Pēc visas informācijas apkopošanas Bauskas novada pašvaldība iesniegs pieteikumu finanšu līdzekļu pieprasīšanai no programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
2024. gada 23. jūlijā VARAM nosūtīja valsts SIA “Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs” (turpmāk – LVĢMC) pieprasījumu sniegt informāciju par laikapstākļu raksturojumu un/vai novērojumiem Bauskas novada pašvaldības teritorijā 2024. gada jūlijā (precīzāk 11. jūlijā).
LVĢMC 2024. gada 1. augustā iesniedza VARAM izziņu Nr. 4-6/1083 ar informāciju par 2024. gada 11. jūlijā novēroto stundas vidējo vēja ātrumu, maksimālajām vēja brāzmām, kopējo nokrišņu daudzumu, atmosfēras parādību veidu un periodu no novērojumu staciju Bauska (stacijas adrese: “Augšgaļu lauks”, Gailīšu pagasts, Bauskas novads), Jelgava (stacijas adrese: “Vējiņi”, Jaunsvirlaukas pagasts, Jelgavas novads), Skrīveri (stacijas adrese: Sporta iela 31a, Skrīveri, Aizkraukles novads), Lielpeči (stacijas adrese: “Lielpēči 1”, Ogresgala pagasts, Ogres novads) un Kalnciems (stacijas adrese: Nometnes iela 1, Kalnciems, Kalnciema pagasts, Jelgavas novads) operatīvajiem datiem. Kā arī informāciju par zibens izlādēm Bauskas novada pašvaldības teritorijā 2024. gada 11. jūlijā no novērojumu stacijās Stende un Dagda novietotajiem sensoriem.
Atbilstoši LVĢMC izziņai, novērojumu stacijā Bauska fiksēti dati, ka šā gada 11. jūlijā vēja brāzmas sasniedza līdz pat 29 m/s[1] un tika novērotas 1449 zibens izlādes.
2024. gada 8. novembrī Bauskas novada pašvaldība iesniedza pieteikumu finanšu līdzekļu piešķiršanai no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” (Nr. BNP/2024/4.7/1819/N) 2024. gada 11. jūlija vētras laikā radīto postījumu novēršanai pašvaldības īpašumā vai valdījumā esošajiem infrastruktūras objektiem un pašvaldības izdevumu par iedzīvotājiem izmaksātajiem pabalstiem krīzes situācijā kompensēšanai.
[1] https://videscentrs.lvgmc.lv/lapas/boforta-skala
2024. gada 23. jūlijā VARAM nosūtīja valsts SIA “Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs” (turpmāk – LVĢMC) pieprasījumu sniegt informāciju par laikapstākļu raksturojumu un/vai novērojumiem Bauskas novada pašvaldības teritorijā 2024. gada jūlijā (precīzāk 11. jūlijā).
LVĢMC 2024. gada 1. augustā iesniedza VARAM izziņu Nr. 4-6/1083 ar informāciju par 2024. gada 11. jūlijā novēroto stundas vidējo vēja ātrumu, maksimālajām vēja brāzmām, kopējo nokrišņu daudzumu, atmosfēras parādību veidu un periodu no novērojumu staciju Bauska (stacijas adrese: “Augšgaļu lauks”, Gailīšu pagasts, Bauskas novads), Jelgava (stacijas adrese: “Vējiņi”, Jaunsvirlaukas pagasts, Jelgavas novads), Skrīveri (stacijas adrese: Sporta iela 31a, Skrīveri, Aizkraukles novads), Lielpeči (stacijas adrese: “Lielpēči 1”, Ogresgala pagasts, Ogres novads) un Kalnciems (stacijas adrese: Nometnes iela 1, Kalnciems, Kalnciema pagasts, Jelgavas novads) operatīvajiem datiem. Kā arī informāciju par zibens izlādēm Bauskas novada pašvaldības teritorijā 2024. gada 11. jūlijā no novērojumu stacijās Stende un Dagda novietotajiem sensoriem.
Atbilstoši LVĢMC izziņai, novērojumu stacijā Bauska fiksēti dati, ka šā gada 11. jūlijā vēja brāzmas sasniedza līdz pat 29 m/s[1] un tika novērotas 1449 zibens izlādes.
2024. gada 8. novembrī Bauskas novada pašvaldība iesniedza pieteikumu finanšu līdzekļu piešķiršanai no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” (Nr. BNP/2024/4.7/1819/N) 2024. gada 11. jūlija vētras laikā radīto postījumu novēršanai pašvaldības īpašumā vai valdījumā esošajiem infrastruktūras objektiem un pašvaldības izdevumu par iedzīvotājiem izmaksātajiem pabalstiem krīzes situācijā kompensēšanai.
[1] https://videscentrs.lvgmc.lv/lapas/boforta-skala
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Pamatojoties uz Bauskas novada pašvaldības iesniegto informāciju, 2024. gada 11. jūlija vētras laikā Bauskas novada teritorijā tika bojāta transporta infrastruktūra (gājēju ietve Elejas ielā), ielu apgaismojuma sistēma (Rīgas ielā, Dārza ielā, Salātu ielā, Plūdoņa ielā, Parka ielā, Ceriņu ielā, Īslīces ielā, Brīvības bulvārī, Celtnieku ielā, Ziedoņa ielā, Lāčplēša ielā, Baznīcas ielā, Rūpniecības ielā, Rijas ielā, Upmalas ielā), Bauskas pils (“Pilskalns”, Bauska, Bauskas novads), Bauskas Valsts ģimnāzija, Uzvaras ielā 10, Bauskā (gaismekļi, stadiona žogs un segums, vingrošanas laukums, futbola vārti, jumts), Bauskas pilsētas stadions (tai skaitā tenisa laukums un manēžas jumts, Pilskalna ielā 26, Bauskā), speciālās izglītības iestāde, kas nodrošina internāta pakalpojumu, Pamūšas pamatskolas, Pamūšas skolas, Gailīšu pagastā, Bauskas novadā (ēkas jumts, žogs, žoga vārti), kā arī saņemti iesniegumi no iedzīvotājiem.
Izvērtējot Bauskas novada pašvaldības iesniegtos infrastruktūras objektu īpašuma apliecinājuma dokumentus, tika konstatēts, ka visi vētras laikā cietušie objekti ir Bauskas novada pašvaldības īpašumā/valdījumā (iesniegtas pamatlīdzekļu uzskaites kartītes un zemesgrāmatas izraksts).
Bauskas novada pašvaldība informē, ka 2024. gada 11. jūlija vētras laikā daļa cietušo infrastruktūras objektu bija apdrošināti. Līdz ar to pašvaldība iesniedza apdrošināšanas līgumus/apdrošināšanas polises, informāciju par pašvaldības apmaksāto apdrošināšanas prēmiju attiecīgajam gadam, apdrošināšanas pieteikumus, apdrošinātāja pieņemtos lēmumus un informāciju par izmaksātajām apdrošināšanas atlīdzībām. Tādējādi Bauskas novada pašvaldība saņēma apdrošinātāja atlīdzību kopā 124 688 euro apmērā.
Pašvaldības iesniegtajos apsekošanas aktos norādīts, ka postījumi/zaudējumi radušies 2024. gada 11. jūlija vētras rezultātā, apsekošanu veica pašvaldības izveidota komisija, piesaistot attiecīgās nozares speciālistu, ir pievienotas apsekošanas laikā uzņemta fotogrāfijas. Iesniegtas sertificētu speciālistu sagatavotas tāmes.
Saskaņā ar 2023. gada 27. jūlija Bauskas novada domes saistošajiem noteikumiem Nr.12 “Par Bauskas novada pašvaldības sociālās palīdzības pabalstiem” un pamatojoties uz Bauskas novada Sociālā dienesta lēmumiem, 76 personām tika izmaksāti pabalsti krīzes situācijā.
Saskaņā ar Bauskas novada pašvaldības iesniegtajiem finansiālā pamatojuma dokumentiem, lai novērstu 2024. gada 11. jūlija vētras laikā radītos postījumus un segtu radušos izdevumus, kopā nepieciešami finanšu līdzekļi 137 857 euro apmērā (no kopējiem zaudējumiem/izdevumiem 262 545 euro atņemta izmaksātā apdrošināšanas atlīdzība 124 688 euro), tai skaitā:
- pašvaldības īpašumā esošu infrastruktūras objektu atjaunošanai – 89 214 euro apmērā,
- pabalstiem krīzes situācijā – 48 643 euro.
Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 421 47. punktu, pašvaldība pieprasījumā minētajiem objektiem nodrošina līdzfinansējumu radīto zaudējumu novēršanai, proti infrastruktūras objektiem, kas bija apdrošināti, ne mazāk kā 25 procentu apmērā un līdzfinansējumā ietilpst objekta apdrošināšanas prēmija attiecīgajam gadam, infrastruktūras objektiem, kas nebija apdrošināti – 30 procentu apmērā un saskaņā ar MK noteikumu Nr. 421 47.1 punktu, par izmaksātajiem pabalstiem – ne mazāk kā 50 procentu apmērā. Attiecīgi tika iesniegts Bauskas novada domes 2024. gada 31. oktobra lēmums Nr. 454 (prot. Nr. 11, 17.p.) “Par pieteikuma finanšu līdzekļu piešķiršanai no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” iesniegšanu vētras laikā radīto zaudējumu novēršanai”.
Izņēmuma gadījumi, kad pašvaldība līdzfinansējumu var nenodrošināt, ir, ja objekts ir sociālās aprūpes centrs, dienas aprūpes centrs, sociālā māja vai speciālā izglītības iestāde, kas nodrošina internāta pakalpojumus. Līdz ar to speciālās izglītības iestādes, kas nodrošina internāta pakalpojumu, Pamūšas pamatskolas, Pamūšas skolas, Gailīšu pagastā, Bauskas novadā atjaunošanai Bauskas novada pašvaldība līdzfinansējumu nenodrošina.
Tādējādi Bauskas novada pašvaldības kopējais līdzfinansējuma apmērs ir 45 681 euro (21 360 euro pašvaldības infrastruktūras objektu atjaunošanai un 24 321 euro krīzes pabalstu kompensācijai).
Ņemot vērā iepriekš minēto, Bauskas novada pašvaldībai no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 2024. gada 11. jūlija vētras laikā radīto postījumu novēršanai pašvaldības īpašumā vai valdījumā esošajiem infrastruktūras objektiem un pašvaldības izdevumu par iedzīvotājiem izmaksātajiem pabalstiem krīzes situācijā kompensēšanai kopā nepieciešami finanšu līdzekļi 92 176 euro apmērā, tai skaitā:
- pašvaldības īpašumā esošu infrastruktūras objektu atjaunošanai – 67 855 euro apmērā,
- pabalstiem krīzes situācijā – 24 321 euro.
Izvērtējot Bauskas novada pašvaldības iesniegtos infrastruktūras objektu īpašuma apliecinājuma dokumentus, tika konstatēts, ka visi vētras laikā cietušie objekti ir Bauskas novada pašvaldības īpašumā/valdījumā (iesniegtas pamatlīdzekļu uzskaites kartītes un zemesgrāmatas izraksts).
Bauskas novada pašvaldība informē, ka 2024. gada 11. jūlija vētras laikā daļa cietušo infrastruktūras objektu bija apdrošināti. Līdz ar to pašvaldība iesniedza apdrošināšanas līgumus/apdrošināšanas polises, informāciju par pašvaldības apmaksāto apdrošināšanas prēmiju attiecīgajam gadam, apdrošināšanas pieteikumus, apdrošinātāja pieņemtos lēmumus un informāciju par izmaksātajām apdrošināšanas atlīdzībām. Tādējādi Bauskas novada pašvaldība saņēma apdrošinātāja atlīdzību kopā 124 688 euro apmērā.
Pašvaldības iesniegtajos apsekošanas aktos norādīts, ka postījumi/zaudējumi radušies 2024. gada 11. jūlija vētras rezultātā, apsekošanu veica pašvaldības izveidota komisija, piesaistot attiecīgās nozares speciālistu, ir pievienotas apsekošanas laikā uzņemta fotogrāfijas. Iesniegtas sertificētu speciālistu sagatavotas tāmes.
Saskaņā ar 2023. gada 27. jūlija Bauskas novada domes saistošajiem noteikumiem Nr.12 “Par Bauskas novada pašvaldības sociālās palīdzības pabalstiem” un pamatojoties uz Bauskas novada Sociālā dienesta lēmumiem, 76 personām tika izmaksāti pabalsti krīzes situācijā.
Saskaņā ar Bauskas novada pašvaldības iesniegtajiem finansiālā pamatojuma dokumentiem, lai novērstu 2024. gada 11. jūlija vētras laikā radītos postījumus un segtu radušos izdevumus, kopā nepieciešami finanšu līdzekļi 137 857 euro apmērā (no kopējiem zaudējumiem/izdevumiem 262 545 euro atņemta izmaksātā apdrošināšanas atlīdzība 124 688 euro), tai skaitā:
- pašvaldības īpašumā esošu infrastruktūras objektu atjaunošanai – 89 214 euro apmērā,
- pabalstiem krīzes situācijā – 48 643 euro.
Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 421 47. punktu, pašvaldība pieprasījumā minētajiem objektiem nodrošina līdzfinansējumu radīto zaudējumu novēršanai, proti infrastruktūras objektiem, kas bija apdrošināti, ne mazāk kā 25 procentu apmērā un līdzfinansējumā ietilpst objekta apdrošināšanas prēmija attiecīgajam gadam, infrastruktūras objektiem, kas nebija apdrošināti – 30 procentu apmērā un saskaņā ar MK noteikumu Nr. 421 47.1 punktu, par izmaksātajiem pabalstiem – ne mazāk kā 50 procentu apmērā. Attiecīgi tika iesniegts Bauskas novada domes 2024. gada 31. oktobra lēmums Nr. 454 (prot. Nr. 11, 17.p.) “Par pieteikuma finanšu līdzekļu piešķiršanai no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” iesniegšanu vētras laikā radīto zaudējumu novēršanai”.
Izņēmuma gadījumi, kad pašvaldība līdzfinansējumu var nenodrošināt, ir, ja objekts ir sociālās aprūpes centrs, dienas aprūpes centrs, sociālā māja vai speciālā izglītības iestāde, kas nodrošina internāta pakalpojumus. Līdz ar to speciālās izglītības iestādes, kas nodrošina internāta pakalpojumu, Pamūšas pamatskolas, Pamūšas skolas, Gailīšu pagastā, Bauskas novadā atjaunošanai Bauskas novada pašvaldība līdzfinansējumu nenodrošina.
Tādējādi Bauskas novada pašvaldības kopējais līdzfinansējuma apmērs ir 45 681 euro (21 360 euro pašvaldības infrastruktūras objektu atjaunošanai un 24 321 euro krīzes pabalstu kompensācijai).
Ņemot vērā iepriekš minēto, Bauskas novada pašvaldībai no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 2024. gada 11. jūlija vētras laikā radīto postījumu novēršanai pašvaldības īpašumā vai valdījumā esošajiem infrastruktūras objektiem un pašvaldības izdevumu par iedzīvotājiem izmaksātajiem pabalstiem krīzes situācijā kompensēšanai kopā nepieciešami finanšu līdzekļi 92 176 euro apmērā, tai skaitā:
- pašvaldības īpašumā esošu infrastruktūras objektu atjaunošanai – 67 855 euro apmērā,
- pabalstiem krīzes situācijā – 24 321 euro.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā Bauskas novada pašvaldības iesniegto pieprasījumu, tai skaitā finansiālā pamatojuma dokumentus un LVĢMC sniegtos datus, VARAM sagatavoja Ministru kabineta rīkojuma projektu "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" (turpmāk - Rīkojuma projekts), kas paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt VARAM finansējumu 92 176 euro apmērā pārskaitīšanai Bauskas novada pašvaldībai, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar 2024. gada 11. jūlija vētras laikā radīto postījumu novēršanu pašvaldības īpašumā vai valdījumā esošajiem infrastruktūras objektiem, kā arī kompensētu pašvaldības izmaksātos pabalstus krīzes situācijā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Bauskas novada pašvaldības iedzīvotāji.
Ietekmes apraksts
Dabas stihijas laikā tika bojāti vairāki pašvaldības infrastruktūras objekti, kas ietekmē pašvaldības iedzīvotāju ikdienu.
Juridiskās personas
- Bauskas novada pašvaldība.
Ietekmes apraksts
Bauskas novada pašvaldībai jānodrošina vētras laikā cietušo infrastruktūras objektu atjaunošanu.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
92 176
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
92 176
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-92 176
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-92 176
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
92 176
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Ekonomiskās klasifikācijas kods 7460 “Pārējie valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transferti pašvaldībām”, atbilstoši Ministru kabineta 2015. gada 27. decembra noteikumiem Nr. 1031 “Noteikumi par budžeta izdevumu klasifikāciju atbilstoši ekonomiskajām kategorijām”.
Bauskas novada pašvaldības pieprasītā finansējuma apkopojums pieejams papildu dokumentos.
Pašvaldības iesniegtie finansiālā pamatojuma dokumenti iesniegti Finanšu ministrijai.
Bauskas novada pašvaldības pieprasītā finansējuma apkopojums pieejams papildu dokumentos.
Pašvaldības iesniegtie finansiālā pamatojuma dokumenti iesniegti Finanšu ministrijai.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Rīkojuma projekts paredz finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" Bauskas novada pašvaldībai par visiem atbalsta veidiem kopā.
Saskaņā ar MK noteikumu Nr.421 51.punktu, ministrija, pašvaldība vai cits līdzekļu izlietotājs nodrošina, lai mērķis, kuram pieprasīti līdzekļi, tiktu sasniegts līdz n gada beigām (šajā gadījumā līdz 2024. gada beigām) un atbilstoši 53. punktam, ja pašvaldība vai cits līdzekļu izlietotājs, kas nav valsts budžeta iestāde, līdzekļus nav izlietojis, tos līdz n gada beigām pārskaita atpakaļ ministrijai, no kuras līdzekļi saņemti.
Saskaņā ar MK noteikumu Nr.421 51.punktu, ministrija, pašvaldība vai cits līdzekļu izlietotājs nodrošina, lai mērķis, kuram pieprasīti līdzekļi, tiktu sasniegts līdz n gada beigām (šajā gadījumā līdz 2024. gada beigām) un atbilstoši 53. punktam, ja pašvaldība vai cits līdzekļu izlietotājs, kas nav valsts budžeta iestāde, līdzekļus nav izlietojis, tos līdz n gada beigām pārskaita atpakaļ ministrijai, no kuras līdzekļi saņemti.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2024.gada 15.oktobra noteikumu Nr.639 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 4.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama attīstības plānošanas dokumentu projektu, kā arī tiesību aktu projektu izstrādē un citās sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesos, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm.
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
Vienlaikus norādāms, ka minētais rīkojuma projekts un tā anotācija pēc to iekļaušanas attiecīgās Ministru kabineta sēdē izskatāmo jautājumu sarakstā būs publiski pieejams Ministru kabineta tīmekļvietnē www.mk.gov.lv sadaļās Ministru kabineta sēdes un Tiesību aktu projekti, kur ar tiem varēs iepazīties jebkurš interesents.
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
Vienlaikus norādāms, ka minētais rīkojuma projekts un tā anotācija pēc to iekļaušanas attiecīgās Ministru kabineta sēdē izskatāmo jautājumu sarakstā būs publiski pieejams Ministru kabineta tīmekļvietnē www.mk.gov.lv sadaļās Ministru kabineta sēdes un Tiesību aktu projekti, kur ar tiem varēs iepazīties jebkurš interesents.
6.4. Cita informācija
Rīkojuma projekta papildu dokumentiam ir ierobežotas pieejamības statuss. Pamats – Fizisko personu datu apstrādes likuma 25. pants. Minētajiem Rīkojuma projekta papildu dokumentiem ierobežotas pieejamības statuss saglabājams arī pēc izskatīšanas Ministru kabineta sēdē.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
- Finanšu ministrija
- Bauskas novada pašvaldība
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
2024. gada 11. jūlija vētras laikā radītie postījumi tiks novērsti, tai skaitā atjaunota bojātā transporta infrastruktūra, lai nodrošinātu drošu pārvietošanos pašvaldību teritorijā kā gājējiem, tā arī transportlīdzekļiem.
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Bauskas novada pašvaldībai daļēji tiks kompensēti izdevumi, kas radušies 76 personām izmaksājot pabalstus krīzes situācijā. Pabalsti tika izmaksāti, saskaņā ar 2023. gada 27. jūlija Bauskas novada domes saistošajiem noteikumiem Nr.12 “Par Bauskas novada pašvaldības sociālās palīdzības pabalstiem” un pamatojoties uz Bauskas novada Sociālā dienesta lēmumiem.
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
