23-TA-553: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Dāvelnīša ceļš" Ērgļu pagastā, Madonas novadā, daļu atsavināšanu valsts reģionālā autoceļa P4 "Rīga - Ērgļi" pārbūves projekta īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Likums) 9. panta pirmā daļa un 26. panta pirmās daļas 2. punkts.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz no nekustamā īpašuma īpašniekiem atsavināt nekustamā īpašuma daļas, kuras nepieciešamas transporta infrastruktūras attīstībai – valsts reģionālā autoceļa P4 "Rīga - Ērgļi" posma 90,70. - 99,66. km pārbūves īstenošanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Valsts reģionālā autoceļa P4 "Rīga - Ērgļi" posma 90,70. - 99,66. km pārbūves īstenošanai nepieciešams no nekustamā īpašuma īpašniekiem atsavināt nekustamā īpašuma “Dāvelnīša ceļš” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7054 008 0007) daļas – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 7054 008 0788) 0,64 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 7054 008 0722) 0,07 ha platībā – Ērgļu pagastā, Madonas novadā (turpmāk - Nekustamais īpašums).
Nekustamais īpašums tiek atsavināts transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Valsts reģionālā autoceļa P4 “Rīga-Ērgļi” posma 90,70. – 99,66. km pārbūves projekts ir īstenots no valsts budžeta programmas 62.00.00 „Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) projektu un pasākumu īstenošana” apakšprogrammā 62.06.00 „Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansētie ierobežotās atlases VAS „Latvijas Valsts ceļi” realizētie projekti (2007–2013)” paredzētajiem līdzekļiem. Projekts apstiprināts 2008.gada 27.jūnijā, paredzot finansiālo ieguldījumu no Eiropas Reģionālās attīstība fonda darbības programmas „Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.2.1.1.aktivitātes „Valsts 1.šķiras autoceļu maršrutu sakārtošana”.
Valsts reģionālā autoceļa P4 “Rīga-Ērgļi” posma 90,70. – 99,66. km pārbūves projekts tika pabeigts 2013. gadā.
Nekustamā īpašuma atsavināšanas procesa termiņi ir pakārtoti situācijai, lai, ievērojot nekustamā īpašuma īpašnieka intereses, nodrošinātu kompensācijai nepieciešamā īpašuma faktisku un tiesisku sakārtošanu.
Nekustamais īpašums tiek atsavināts transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Valsts reģionālā autoceļa P4 “Rīga-Ērgļi” posma 90,70. – 99,66. km pārbūves projekts ir īstenots no valsts budžeta programmas 62.00.00 „Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) projektu un pasākumu īstenošana” apakšprogrammā 62.06.00 „Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansētie ierobežotās atlases VAS „Latvijas Valsts ceļi” realizētie projekti (2007–2013)” paredzētajiem līdzekļiem. Projekts apstiprināts 2008.gada 27.jūnijā, paredzot finansiālo ieguldījumu no Eiropas Reģionālās attīstība fonda darbības programmas „Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.2.1.1.aktivitātes „Valsts 1.šķiras autoceļu maršrutu sakārtošana”.
Valsts reģionālā autoceļa P4 “Rīga-Ērgļi” posma 90,70. – 99,66. km pārbūves projekts tika pabeigts 2013. gadā.
Nekustamā īpašuma atsavināšanas procesa termiņi ir pakārtoti situācijai, lai, ievērojot nekustamā īpašuma īpašnieka intereses, nodrošinātu kompensācijai nepieciešamā īpašuma faktisku un tiesisku sakārtošanu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums ir ierakstīts Vidzemes rajona tiesas Ērgļu pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000591734.
Nekustamajam īpašumam ir noteikti šādi apgrūtinājumi (saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem):
1) zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 7054 008 0788:
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts reģionālajiem autoceļiem lauku apvidos – 0,6400 ha platībā;
- sanitārās aizsargjoslas teritorija ap kapsētu – 0,0600 ha platībā;
2) zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 7054 008 0722:
- aizsargjoslas teritorija gar autoceļu pilsētās un cienos gar ielām un autoceļiem – 0,0700 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pazemes elektronisko sakaru tīklu līniju un kabeļu kanalizāciju – 0,0000 ha platībā;
- sanitārās aizsargjoslas teritorija ap kapsētu – 0,0700 ha platībā.
Atlīdzību par Nekustamā īpašuma atsavināšanu paredzēts kompensēt atbilstoši Likuma 26. panta pirmās daļas 2. punktam, saskaņā ar kuru daļu no atlīdzības var izmaksāt naudā un daļu kompensēt ar citu nekustamo īpašumu.
Pamatojoties uz Likuma 9. pantu, 26. panta pirmās daļas 2. punktu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 „Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2023. gada 24. februāra lēmumu Nr. 03.1-14/562:
1) apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par “Dāvelnīša ceļš” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7054 008 0007) daļas – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 7054 008 0788) 0,64 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 7054 008 0722) 0,07 ha platībā – Ērgļu pagastā, Madonas novadā, atsavināšanu, nosakot to 4 933 euro (četri tūkstoši deviņi simti trīsdesmit trīs euro);
2) noteica, ka atlīdzība kompensējama un izmaksājama šādi:
- kompensējot ar valsts nekustamā īpašuma “Autoceļš P4” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7054 007 0038) daļām - zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 7054 007 0065) 0,3627 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 7054 007 0066) 0,3289 ha platībā – Ērgļu pagastā, Madonas novadā, kuru tirgus vērtība noteikta 3 665 euro (trīs tūkstoši seši simti sešdesmit pieci euro);
- kompensējot ar valsts nekustamā īpašuma “Rausēnu ceļš” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7054 007 0011) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 7054 007 0063) 0,21 ha platībā – Ērgļu pagastā, Madonas novadā, kuras tirgus vērtība noteikta 1 260 euro (viens tūkstotis divi simti sešdesmit euro);
- atlikušo atlīdzības daļu izmaksājot naudā – 8 euro (astoņi euro).
Valsts nekustamais īpašums “Autoceļš P4” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7054 007 0038) ir ierakstīts Vidzemes rajona tiesas Ērgļu pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000513681.
Valsts nekustamā īpašuma “Autoceļš P4” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7054 007 0038) atsavināmajām zemes vienībām noteikti šādi apgrūtinājumi (saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem):
1) zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 7054 007 0065 - ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts reģionālajiem autoceļiem lauku apvidos – 0,3627 ha platībā;
2) zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 7054 007 0066 - ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts reģionālajiem autoceļiem lauku apvidos – 0,3289 ha platībā.
Valsts nekustamais īpašums “Rausēnu ceļš” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7054 007 0011) ir ierakstīts Ērgļu pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000485827.
Valsts nekustamā īpašuma “Rausēnu ceļš” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7054 007 0011) zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 7054 007 0063 ir noteikts apgrūtinājums (saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem) – ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts reģionālajiem autoceļiem lauku apvidos – 0,2100 ha platībā.
Valsts nekustamā īpašuma "Autoceļš P4" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7054 007 0038) sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem 7054 007 0065 un 7054 007 0066, un valsts nekustamā īpašuma “Rausēnu ceļš” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7054 007 0011) sastāvā esošā zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 7054 007 0063, valsts reģionālā autoceļa P4 Rīga - Ērgļi pārbūves projekta īstenošanas ietvaros autoceļa konstrukciju izvietošanai un citu Satiksmes ministrijai deleģēto funkciju pildīšanai vairs nav nepieciešamas.
Likuma 26. panta pirmās daļas 2. punkta piemērošanai un atlīdzības daļējai kompensēšanai ar citu nekustamo īpašumu, nekustamo īpašumu "Autoceļš P4" un "Rausēnu ceļš" vērtēšana ir veikta līdzvērtīgi Nekustamā īpašuma vērtēšanas kārtībai, t.i., pieaicinot sertificētu vērtētāju un nosakot to aktuālo tirgus vērtību.
Nekustamā īpašuma īpašnieki ir piekrituši Nekustamā īpašuma atsavināšanai atbilstoši aprēķinātajam atlīdzības apmēram un kompensācijas veidam, informējot par to telefoniski.
Saskaņā ar Likuma 27.panta pirmajā un otrajā daļā noteikto īpašniekiem ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Satiksmes ministrija īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Nekustamajam īpašumam ir noteikti šādi apgrūtinājumi (saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem):
1) zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 7054 008 0788:
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts reģionālajiem autoceļiem lauku apvidos – 0,6400 ha platībā;
- sanitārās aizsargjoslas teritorija ap kapsētu – 0,0600 ha platībā;
2) zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 7054 008 0722:
- aizsargjoslas teritorija gar autoceļu pilsētās un cienos gar ielām un autoceļiem – 0,0700 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pazemes elektronisko sakaru tīklu līniju un kabeļu kanalizāciju – 0,0000 ha platībā;
- sanitārās aizsargjoslas teritorija ap kapsētu – 0,0700 ha platībā.
Atlīdzību par Nekustamā īpašuma atsavināšanu paredzēts kompensēt atbilstoši Likuma 26. panta pirmās daļas 2. punktam, saskaņā ar kuru daļu no atlīdzības var izmaksāt naudā un daļu kompensēt ar citu nekustamo īpašumu.
Pamatojoties uz Likuma 9. pantu, 26. panta pirmās daļas 2. punktu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 „Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2023. gada 24. februāra lēmumu Nr. 03.1-14/562:
1) apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par “Dāvelnīša ceļš” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7054 008 0007) daļas – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 7054 008 0788) 0,64 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 7054 008 0722) 0,07 ha platībā – Ērgļu pagastā, Madonas novadā, atsavināšanu, nosakot to 4 933 euro (četri tūkstoši deviņi simti trīsdesmit trīs euro);
2) noteica, ka atlīdzība kompensējama un izmaksājama šādi:
- kompensējot ar valsts nekustamā īpašuma “Autoceļš P4” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7054 007 0038) daļām - zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 7054 007 0065) 0,3627 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 7054 007 0066) 0,3289 ha platībā – Ērgļu pagastā, Madonas novadā, kuru tirgus vērtība noteikta 3 665 euro (trīs tūkstoši seši simti sešdesmit pieci euro);
- kompensējot ar valsts nekustamā īpašuma “Rausēnu ceļš” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7054 007 0011) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 7054 007 0063) 0,21 ha platībā – Ērgļu pagastā, Madonas novadā, kuras tirgus vērtība noteikta 1 260 euro (viens tūkstotis divi simti sešdesmit euro);
- atlikušo atlīdzības daļu izmaksājot naudā – 8 euro (astoņi euro).
Valsts nekustamais īpašums “Autoceļš P4” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7054 007 0038) ir ierakstīts Vidzemes rajona tiesas Ērgļu pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000513681.
Valsts nekustamā īpašuma “Autoceļš P4” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7054 007 0038) atsavināmajām zemes vienībām noteikti šādi apgrūtinājumi (saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem):
1) zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 7054 007 0065 - ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts reģionālajiem autoceļiem lauku apvidos – 0,3627 ha platībā;
2) zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 7054 007 0066 - ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts reģionālajiem autoceļiem lauku apvidos – 0,3289 ha platībā.
Valsts nekustamais īpašums “Rausēnu ceļš” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7054 007 0011) ir ierakstīts Ērgļu pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000485827.
Valsts nekustamā īpašuma “Rausēnu ceļš” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7054 007 0011) zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 7054 007 0063 ir noteikts apgrūtinājums (saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem) – ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts reģionālajiem autoceļiem lauku apvidos – 0,2100 ha platībā.
Valsts nekustamā īpašuma "Autoceļš P4" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7054 007 0038) sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem 7054 007 0065 un 7054 007 0066, un valsts nekustamā īpašuma “Rausēnu ceļš” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7054 007 0011) sastāvā esošā zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 7054 007 0063, valsts reģionālā autoceļa P4 Rīga - Ērgļi pārbūves projekta īstenošanas ietvaros autoceļa konstrukciju izvietošanai un citu Satiksmes ministrijai deleģēto funkciju pildīšanai vairs nav nepieciešamas.
Likuma 26. panta pirmās daļas 2. punkta piemērošanai un atlīdzības daļējai kompensēšanai ar citu nekustamo īpašumu, nekustamo īpašumu "Autoceļš P4" un "Rausēnu ceļš" vērtēšana ir veikta līdzvērtīgi Nekustamā īpašuma vērtēšanas kārtībai, t.i., pieaicinot sertificētu vērtētāju un nosakot to aktuālo tirgus vērtību.
Nekustamā īpašuma īpašnieki ir piekrituši Nekustamā īpašuma atsavināšanai atbilstoši aprēķinātajam atlīdzības apmēram un kompensācijas veidam, informējot par to telefoniski.
Saskaņā ar Likuma 27.panta pirmajā un otrajā daļā noteikto īpašniekiem ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Satiksmes ministrija īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz no nekustamā īpašuma īpašniekiem atsavināt nekustamā īpašuma “Dāvelnīša ceļš” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7054 008 0007) daļas – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 7054 008 0788) 0,64 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 7054 008 0722) 0,07 ha platībā – Ērgļu pagastā, Madonas novadā.
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atsavināt šādas valsts nekustamo īpašumu daļas:
1) nekustamā īpašuma "Autoceļš P4" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7054 007 0038) daļas - zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 7054 007 0065) 0,3627 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 7054 007 0066) 0,3289 ha platībā - Ērgļu pagastā, Madonas novadā;
2) nekustamā īpašuma "Rausēnu ceļš" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7054 007 0011) daļu - zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 7054 007 0063) 0,21 ha platībā - Ērgļu pagastā, Madonas novadā.
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atsavināt šādas valsts nekustamo īpašumu daļas:
1) nekustamā īpašuma "Autoceļš P4" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7054 007 0038) daļas - zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 7054 007 0065) 0,3627 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 7054 007 0066) 0,3289 ha platībā - Ērgļu pagastā, Madonas novadā;
2) nekustamā īpašuma "Rausēnu ceļš" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7054 007 0011) daļu - zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 7054 007 0063) 0,21 ha platībā - Ērgļu pagastā, Madonas novadā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Nekustamais īpašums tiek atsavināts transporta infrastruktūras attīstībai. Satiksmes ministrija ir meklējusi risinājumus un līdzekļus mērķa sasniegšanai, un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Satiksmes ministrija ir izvērtējusi, ka atlīdzība par Nekustamā īpašuma atsavināšanu kompensējama atbilstoši Likuma 26. panta pirmās daļas 2. punktam, saskaņā ar kuru daļu no atlīdzības izmaksāt naudā un daļu kompensēt ar citiem nekustamiem īpašumiem.
Satiksmes ministrija ir izvērtējusi, ka atlīdzība par Nekustamā īpašuma atsavināšanu kompensējama atbilstoši Likuma 26. panta pirmās daļas 2. punktam, saskaņā ar kuru daļu no atlīdzības izmaksāt naudā un daļu kompensēt ar citiem nekustamiem īpašumiem.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamo īpašumu aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma īpašniekus.
Ministru kabineta rīkojuma projektā risinātie jautājumi netiešā veidā skar valsts reģionālā autoceļa P4 "Rīga - Ērgļi" lietotājus.
Ministru kabineta rīkojuma projektā risinātie jautājumi netiešā veidā skar valsts reģionālā autoceļa P4 "Rīga - Ērgļi" lietotājus.
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projektā risinātie jautājumi netiešā veidā skar valsts reģionālā autoceļa P4 "Rīga - Ērgļi" lietotājus.
Uzlabojot transporta infrastruktūru, pastarpināti tiek veicināta arī uzņēmējdarbība autopārvadājumu jomā.
Uzlabojot transporta infrastruktūru, pastarpināti tiek veicināta arī uzņēmējdarbība autopārvadājumu jomā.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Nē2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Nē2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, jo, plānojot un veicot autoceļu būvniecību vai pārbūvi, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Nē2.2.5. uz konkurenci:
Nē2.2.6. uz nodarbinātību:
Nē2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
8
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
8
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
8
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
8
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Projekts šo jomu neskar.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Projekts šo jomu neskar.
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Projekts šo jomu neskar.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami. Izdevumi, kas saistīti ar nepieciešamā Nekustamā īpašuma pirkšanu, tiks segti no valsts budžetā 2023. gadam Satiksmes ministrijas budžeta programmas 23.00.00 "Valsts autoceļu fonds" apakšprogrammā 23.06.00 "Valsts autoceļu uzturēšana un atjaunošana" paredzētajiem līdzekļiem.
Izdevumi, kas saistīti nepieciešamo nekustamo īpašumu tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā tiks segti no valsts budžetā 2023. gadam Satiksmes ministrijas budžeta programmas 23.00.00 "Valsts autoceļu fonds" apakšprogrammā 23.07.00 "Valsts autoceļu pārvaldīšana" paredzētajiem līdzekļiem.
Izdevumi, kas saistīti nepieciešamo nekustamo īpašumu tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā tiks segti no valsts budžetā 2023. gadam Satiksmes ministrijas budžeta programmas 23.00.00 "Valsts autoceļu fonds" apakšprogrammā 23.07.00 "Valsts autoceļu pārvaldīšana" paredzētajiem līdzekļiem.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Ministru kabineta rīkojuma projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un VSIA “Latvijas Valsts ceļi”.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un VSIA “Latvijas Valsts ceļi”.
6.4. Cita informācija
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļvietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Satiksmes ministrija
- VSIA "Latvijas Valsts ceļi"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Ministru kabineta rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Uzlabojot transporta infrastruktūru, tiek veicināta attiecīgā reģiona ekonomiskā izaugsme.
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Uzturot un veicot autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
