Anotācija (ex-ante)

24-TA-1343: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali aktīvā nodarbinātības pasākuma "Nodarbinātības pasākumi vasaras brīvlaikā personām, kuras iegūst izglītību vispārējās, speciālās vai profesionālās izglītības iestādēs" nodrošināšanai 2024. gadā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta (turpmāk – MK) rīkojuma projekts "Par apropriācijas pārdali aktīvā nodarbinātības pasākuma "Nodarbinātības pasākumi vasaras brīvlaikā personām, kuras iegūst izglītību vispārējās, speciālās vai profesionālās izglītības iestādēs" īstenošanas nodrošināšanai 2024. gadā"  (turpmāk – rīkojuma projekts) sagatavots saskaņā ar:
- Likuma par budžetu un finanšu vadību 9. panta 13.2 daļas 5. punktu, kas nosaka, ka nav pieļaujama apropriācijas pārdale no izdevumiem sociālajiem pabalstiem un pensijām (tai skaitā izdienas pensijām) uz citiem izdevumiem. Šādu apropriācijas pārdali saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta 13.3 daļas 3.punktu atļauts veikt, ja ir pieņemts Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija (turpmāk – Budžeta komisija) piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas nav iebildusi pret apropriācijas pārdali;
- MK 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 15. punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Mērķis ir nodrošināt visus pasākuma "Nodarbinātības pasākumi vasaras brīvlaikā personām, kuras iegūst izglītību vispārējās, speciālās vai profesionālās izglītības iestādēs" īstenošanas nosacījumiem atbilstošos darba devēju pieteikumus, paredzot skolēnu nodarbināšanu līdz 12 345 skolēniem vasaras periodā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pasākuma "Nodarbinātības pasākumi vasaras brīvlaikā personām, kuras iegūst izglītību vispārējās, speciālās vai profesionālās izglītības iestādēs" ietvaros jaunieši vasaras mēnešos apgūst noderīgas prasmes un darba pieredzi, kas var noderēt turpmākajā karjerā, vienlaikus attīstot socializēšanās, atbildības un citas darba pasaulei raksturīgās prasmes un iemaņas.
Saskaņā ar likumu "Par valsts budžetu 2024. gadam un 2024., 2025. un 2026. gadam" aktīvā nodarbinātības pasākuma "Nodarbinātības pasākumi vasaras brīvlaikā personām, kuras iegūst izglītību vispārējās, speciālās vai profesionālās izglītības iestādēs" (turpmāk – skolēnu vasaras nodarbinātības pasākums) īstenošanai sākotnēji plānots finansējums 3 863 937 euro, paredzot nodarbināšanu 9 387 skolēniem.
Ar Finanšu ministrijas 2024. gada 26. marta rīkojumu Nr. 110 "Par apropriāciju izmaiņām" skolēnu vasaras nodarbinātības pasākumam tika piešķirts papildu finansējums 48 967 euro. Tādējādi skolēnu vasaras nodarbinātības pasākuma īstenošanai 2024. gadā pieejams finansējums 3 912 904 euro, paredzot 9 509 skolēnu nodarbināšanu.
Ņemot vērā salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem lielāku darba devēju aktivitāti un gatavību piedāvāt darba vietas skolēniem vasaras mēnešos, kā arī lielo interesi skolēnu vidū par iespējām vasaras periodā vienu mēnesi strādāt un saņemt atalgojumu, kopumā ir iespējams 2024. gada vasaras periodā nodarbināt 12 345 skolēnus, kas ir par 2 836 skolēniem vairāk nekā plānots likumā "Par valsts budžetu 2024. gadam un 2024., 2025. un 2026. gadam".
Ņemot vērā minēto, nepieciešams papildu finansējums, lai varētu nodrošināt visu skolēnu vasaras nodarbinātības pasākuma īstenošanas nosacījumiem atbilstošo darba devēju pieteikumu līdzfinansēšanu, tādējādi sekmējot darba devēju uzticību sadarbībai ar valsts institūcijām minētā pasākuma īstenošanā.      

Līdz ar to, tika veikta detalizēta esošo finanšu resursu pieejamības izvērtēšana gan aktīvo nodarbinātības pasākumu ietvaros, gan izskatīta iespēja finansējuma (apropriācijas) pārdalei speciālā budžeta ietvaros starp apakšprogrammām, lai skolēnu vasaras nodarbinātības pasākums tiktu nodrošināts pilnā apmērā saskaņā ar visām iespējamām (pieejamām, pieteiktajām un īstenošanas nosacījumiem atbilstošajām) darba vietām.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nodarbinātības valsts aģentūra (turpmāk – NVA) tai piešķirto asignējumu ietvaros, veicot izdevumu pārdali starp aktīvajiem nodarbinātības pasākumiem (pasākumiem, kuru finansējuma savstarpējai pārdalei nav nepieciešams MK atbalsts), ņemot vērā to izpildes prognozes, radusi iespēju palielināt skolēnu vasaras pasākuma īstenošanai pieejamo finansējumu līdz 3 994 938 euro. Papildus minētajam, pārvērtējot un samazinot dalības sagaidāmās vidējās izmaksas, pamatojoties uz skolēnu vasaras nodarbinātības pasākuma īstenošanas rezultātiem iepriekšējos gados, rasta iespēja skolēnu vasaras nodarbinātības pasākuma plānoto rādītāju palielināt līdz 10 265 skolēniem.
Lai  apstiprinātu visus pasākuma īstenošanas nosacījumiem atbilstošos darba devēju pieteikumus, nepieciešams kopējais finansējums 4 806 138 euro, kas ir par 811 200 euro vairāk nekā finansējums, kas ir pieejams NVA apakšprogrammas 04.02.00 "Nodarbinātības speciālais budžets" aktīvo nodarbinātības pasākumu ietvaros, ņemot vērā plānotos resursus un iespējamās iekšējās finanšu pārdales (kam nav nepieciešams MK lēmums). Tas ļautu skolēnu vasaras nodarbinātības pasākumā iesaistīt kopumā 12 345 skolēnus, kas ir par 2 080 skolēniem vairāk.
Risinājuma apraksts
Lai risinātu minēto situāciju, ir veikta padziļināta pieejamo resursu analīze un ir rastas šādas iespējamās finansējuma pārdales:

1) Labklājības ministrija (turpmāk – LM), veicot darbu pie 2024. gada budžeta izdevumu pārskatīšanas, analizējot 2024. gada nozares ietvaros īstenoto pasākumu izpildes datus un prognozējot nepieciešamo finansējumu līdz 2024. gada beigām, ir apzinājusi prognozējamo līdzekļu atlikumu aktīvajam nodarbinātības pasākumam "Nodarbināto personu reģionālās mobilitātes veicināšana"  466 050 euro apmērā.
Pasākuma ietvaros tiek veikti izdevumi transporta izdevumu segšanai braucieniem no deklarētās dzīvesvietas uz darba vietu un atpakaļ un dzīvojamās telpas īres izdevumu kompensācijai pasākumā iesaistītajiem dalībniekiem. Minētie izdevumi apakšprogrammas ietvaros tiek klasificēti kā sociāla rakstura maksājumi un kompensācijas.
Analizējot pasākuma izpildes tendences, secināms, ka dalībnieku skaits pasākumā ir mazāks nekā sākotnēji plānots, kā arī izmaksas uz vienu pasākumu dalībnieku ir mazākas nekā sākotnēji plānots. Dalībnieku skaita samazināšanās 2024. gadā pamatota ar atbalsta saņēmēju kritēriju pārskatīšanu 2023. gada decembrī. 

Dalībnieku skaita samazinājums saistībā ar mazāku pieteikumu skaitu (no 667 atbalsta saņēmējiem vidēji mēnesī uz 500 atbalsta saņēmējiem vidēji mēnesī ar plānotajām vidējām izmaksām 167,94 euro mēnesī = (667-500)x167,94 euro x 12 mēn.= 335 870 euro; aprēķini veikti Excel vidē; detalizētu aprēķinu skatīt anotācijas 1.pielikuma 1.tabulā).
Papildus rasta iespēja samazināt 130 180 euro, ņemot vērā vidējo izmaksu samazinājumu (no 167,94 euro vidēji mēnesī uz 146,24 euro vidēji mēnesī, kas veido 21,70 euro ietaupījumu mēnesī uz vienu dalībnieku * 500 dalībnieki vidēji mēnesī x 12 mēn.; aprēķini veikti Excel vidē; detalizētu aprēķinu skatīt anotācijas 1.pielikuma 1.tabulā).
Pasākumam "Nodarbināto personu reģionālās mobilitātes veicināšana" 2024. gadā plānoti izdevumi 1 343 480 euro apmērā, lai nodrošinātu no jauna 2 000 iesaistāmos, jeb 667 personas vidēji mēnesī.
2024. gada 4 mēnešos iesaistīti 511 dalībnieki un izlietots finansējums 287 562 euro apmērā, t.sk. sedzot pārejošās saistības no 2023. gada 176 425 euro apmērā (pasākumā paredzēta dalībnieku iesaiste 4 mēnešu periodam).

 
Līdz ar to kopējais finansējuma ietaupījums pasākumā "Nodarbināto personu reģionālās mobilitātes veicināšana" ir 466 050 euro apmērā, kas var tikt novirzīts aktīvajam nodarbinātības pasākumam "Nodarbinātības pasākumi vasaras brīvlaikā personām, kuras iegūst izglītību vispārējās, speciālās vai profesionālās izglītības iestādēs".
Ņemot vērā, ka attiecīgā izdevumu pārdale veicama no izdevumiem sociāla rakstura maksājumiem un kompensācijām (6000 kods), saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 9. panta 13.2 daļas 5. punktu (kas nosaka, ka nav pieļaujama apropriācijas pārdale no izdevumiem sociālajiem pabalstiem un pensijām (tai skaitā izdienas pensijām) uz citiem izdevumiem), šādu apropriācijas pārdali atļauts veikt, ja ir pieņemts MK lēmums un Budžeta komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas nav iebildusi pret apropriācijas pārdali (Likuma par budžetu un finanšu vadību 9. panta 13.3 daļas 3. punkts).


2) LM, veicot darbu pie 2024. gada budžeta izdevumu pārskatīšanas, analizējot 2024. gada nozares ietvaros īstenoto pasākumu izpildes datus un prognozējot nepieciešamo finansējumu līdz 2024. gada beigām, ir apzinājusi prognozējamo līdzekļu atlikumu LM speciālā budžeta apakšprogrammā 04.03.00 "Darba negadījumu speciālais budžets" 345 150 euro apmērā.
LM, pamatojoties uz aktuālākām budžeta izpildes tendencēm 2024. gadam, kā arī analizējot 4 mēnešu finanšu izpildes datus un statistisko informāciju, ir pārskatījusi un veikusi detalizētu speciālā budžeta apakšprogrammas 04.03.00 "Darba negadījumu speciālais budžets" 2024. gadam plānoto izdevumu analīzi.
Speciālā budžeta apakšprogrammā 04.03.00 "Darba negadījumu speciālais budžets" 2024. gada izdevumi atlīdzībām par darbaspēju zaudējumu plānoti 88 816 215 euro apmērā, saņēmēju skaits vidēji mēnesī tika plānots 13 716 personas ar vidējo atlīdzības apmēru 539,61 euro mēnesī.
LM, prognozējot izdevumu izpildi 2024. gadā, ņem vērā gan 2024. gada faktiskās izpildes tendences un statistikas datus, gan turpmāko mēnešu prognozētos rādītājus.
2024. gada 4 mēnešos, izdevumi atlīdzībām par darbaspēju zaudējumu bija 26 053 481 euro, t.i., 29,3% no gada plāna (4 mēnešu vidējais rādītājs 33,3%). Savukārt atlīdzību saņēmēju vidējais skaits mēnesī sasniedza 12 894 personas ar vidējo atlīdzības apmēru 505,15 euro.
Analizējot 2024. gada 4 mēnešu statistiskos rādītājus un turpmākās tendences, tiek prognozēts, ka atlīdzību par darbaspēju zaudējumu vidējais saņēmēju skaits 2024. gadā sasniegs 13 663 personas (samazinājums – 53 personas) ar vidējo atlīdzības apmēru 539,60 euro mēnesī, veidojot izdevumus 2024. gadam kopā 88 471 065 euro apmērā (539,60 euro atlīdzības apmērs vidēji mēnesī x 13 663 atlīdzības saņēmēju skaits vidēji mēnesī x 12 mēn. = 88 471 065 euro; aprēķini veikti Excel vidē; detalizētu aprēķinu skatīt anotācijas 1.pielikuma 2.tabulā). Līdz ar to atlīdzību par darbaspēju zaudējumu izmaksai 2024. gadā tiek prognozēta izdevumu ekonomija 345 150 euro apmērā.

Ņemot vērā, ka attiecīgā izdevumu pārdale veicama no izdevumiem sociāla rakstura maksājumiem un kompensācijām (6000 kods), saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta 13.2 daļas 5.punktu (kas nosaka, ka nav pieļaujama apropriācijas pārdale no izdevumiem sociālajiem pabalstiem un pensijām (tai skaitā izdienas pensijām) uz citiem izdevumiem), šādu apropriācijas pārdali atļauts veikt, ja ir pieņemts MK lēmums un Budžeta komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas nav iebildusi pret apropriācijas pārdali (Likuma par budžetu un finanšu vadību 9. panta 13.3 daļas 3. punkts).

Lai nodrošinātu nepieciešamo finansējuma apmēru, LM ir sagatavojusi rīkojuma projektu iekšējai līdzekļu pārdalei starp speciālā budžeta apakšprogrammām un izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem.

Līdz ar to, rīkojuma projekts paredz atbalstīt šādu apropriācijas pārdali:
1. Lai nodrošinātu aktīvā nodarbinātības pasākuma "Nodarbinātības pasākumi vasaras brīvlaikā personām, kuras iegūst izglītību vispārējās, speciālās vai profesionālās izglītības iestādēs" īstenošanu, atbalstīt apropriācijas pārdali starp Labklājības ministrijas valsts sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta apakšprogrammām un budžeta izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām 2024. gadā:
          1.1. apakšprogrammas 04.02.00 "Nodarbinātības speciālais budžets" ietvaros samazinot izdevumus sociāla rakstura maksājumiem un kompensācijām 466 050 euro apmērā aktīvajam nodarbinātības pasākumam "Nodarbināto personu reģionālās mobilitātes veicināšana" un palielinot izdevumus subsīdijām un dotācijām 466 050 euro apmērā;
          1.2. apakšprogrammā 04.03.00 "Darba negadījumu speciālais budžets" samazinot izdevumus sociāla rakstura maksājumiem un kompensācijām 345 150 euro apmērā un apakšprogrammā 04.02.00 "Nodarbinātības speciālais budžets" palielinot izdevumus subsīdijām un dotācijām 345 150 euro apmērā.

Rīkojuma projektam ir fiskāli neitrāla ietekme gan uz valsts sociālās apdrošināšanas speciālo budžetu, gan valsts konsolidēto budžetu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
3 994 938
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
3 994 938
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
3 994 938
811 200
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
3 994 938
811 200
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-811 200
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
-811 200
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
811 200
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
2024. gadā speciālā budžeta apakšprogrammas 04.02.00 "Nodarbinātības speciālais budžets" ietvaros aktīvajiem nodarbinātības pasākumiem kopā plānots finansējums 7 663 209 euro apmērā (uz 31.05.2024.), tai skaitā pasākumam "Nodarbinātības pasākumi vasaras brīvlaikā personām, kuras iegūst izglītību vispārējās, speciālās vai profesionālās izglītības iestādēs" 3 994 938 euro apmērā.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Aprēķins par papildus finansējumu, kas tiks novirzīts no pasākuma "Nodarbināto personu reģionālās mobilitātes veicināšana" 466 050 euro apmērā: tiks nodrošināta  papildus 1 195 skolēnu iesaiste ar vidējām izmaksām 390 euro uz vienu skolēnu pasākumā "Nodarbinātības pasākumi vasaras brīvlaikā personām, kuras iegūst izglītību vispārējās, speciālās vai profesionālās izglītības iestādēs".

Aprēķins par papildus finansējumu, kas tiks novirzīts no apakšprogrammas 04.03.00 "Darba negadījumu speciālais budžets" 345 150 euro apmērā: tiks nodrošināta  papildus 885 skolēnu iesaiste ar vidējām izmaksām 390 euro uz vienu skolēnu pasākumā "Nodarbinātības pasākumi vasaras brīvlaikā personām, kuras iegūst izglītību vispārējās, speciālās vai profesionālās izglītības iestādēs".

Līdz ar to par kopējo papildu finansējumu 811 200 euro apmērā pasākumā "Nodarbinātības pasākumi vasaras brīvlaikā personām, kuras iegūst izglītību vispārējās, speciālās vai profesionālās izglītības iestādēs" varēs nodrošināt dalību 2 080 skolēni.

Pēc rīkojuma projekta par apropriācijas pārdali apstiprināšanas, 2024. gadā speciālā budžeta apakšprogrammas 04.02.00 "Nodarbinātības speciālais budžets" ietvaros aktīvajiem nodarbinātības pasākumiem kopā tiks paredzēts finansējums 8 008 359 euro apmērā, tai skaitā pasākumam "Nodarbinātības pasākumi vasaras brīvlaikā personām, kuras iegūst izglītību vispārējās, speciālās vai profesionālās izglītības iestādēs" 4 806 138 euro apmērā.

Situācijā, ja 2024.gadā pasākumam "Nodarbināto personu reģionālās mobilitātes veicināšana" un izdevumiem atlīdzībām par darbaspēju zaudējumu finansējums pietrūks, tad risinājums tiks rasts LM valsts sociālās apdrošināšanas speciālā budžetā piešķirto līdzekļu ietvaros.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Rīkojuma projektā paredzētā apropriācijas pārdale nerada ietekmi uz turpmākajiem gadiem. Labklājības ministrija nodrošinās, ka finansējums tiks izlietots līdz 2024. gada beigām, sasniedzot ar apropriācijas pārdali plānotos mērķus.
Labklājības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu valsts budžeta apropriācijas pārdalei atbilstoši rīkojuma projekta 1. punktam.
Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Budžeta komisiju par apropriācijas pārdali atbilstoši  rīkojuma projekta 1. punktam un, ja Budžeta komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nebūs izteikusi iebildumus, veiks apropriācijas pārdali.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Pielikums