Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
VRAA informē, ka saistībā ar uzturēšanas darbiem 19. aprīlī no plkst. 23.00 līdz 20. aprīļa plkst. 12.00 ir iespējami traucējumi juridisko personu pilnvarošanas risinājumā.
22-TA-131: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valsts nekustamā īpašuma "Lūki", Rumbas pagastā, Kuldīgas novadā pārdošanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 4.panta pirmā un otrā daļa, 5.panta pirmā daļa, 9.panta pirmā daļa, 37.panta pirmās daļas ceturtais punkts, 44.panta astotās daļas 1.punkts, Meža likuma 44.panta ceturtās daļas 5.punkts.
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta „Par valsts nekustamā īpašuma "Lūki", Rumbas pagastā, Kuldīgas novadā, pārdošanu” (turpmāk - rīkojuma projekts) mērķis ir atbilstoši Atsavināšanas likumā un Meža likumā ietvertajam regulējumam atļaut valsts akciju sabiedrībai „Valsts nekustamie īpašumi” (turpmāk – VNĪ) pārdot par brīvu cenu valsts nekustamo īpašumu - zemes starpgabalu, kas nav nepieciešams valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu, tostarp, nekustamajā īpašumā ietilpstošo valsts meža zemi.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Izstrādātais rīkojuma projekts paredz atļaut VNĪ pārdot par brīvu cenu valsts nekustamo īpašumus “Lūki” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 6284 006 0389) – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 6284 006 0389) 1,6 ha platībā – “Lūki”, Rumbas pagastā, Kuldīgas novadā, tai skaitā zemes vienībā ietilpstošo  valsts meža zemi 0,51 ha platībā (turpmāk arī – zemes vienība), kas ierakstīts Rumbas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000103940, sākotnēji uz valsts vārda Zemkopības ministrijas personā (lēmuma datums: 26.06.2003.), pēc tam - īpašuma tiesības pārreģistrētas uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā (lēmuma datums: 07.06.2016.).
Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk – NĪVKIS) datiem zemes vienības lietošanas mērķis: 0101 - Zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir lauksaimniecība, 1,6 ha platībā; Zemes vienības platības sadalījums pa lietošanas veidiem: lauksaimniecībā izmantojamās zemes platība - 0,5 ha, mežu platība - 0,6 ha, krūmāju platība – 0,1 ha, ūdens objektu zeme – 0,3 ha, zemes zem ēkām platība – 0,1 ha.
Nekustamā īpašuma sastāvā bijušās būves (būvju kadastra apzīmējumi 6284 006 0389 001; 6284 006 0389 002) ir dzēstas gan zemesgrāmatā, gan NĪVKIS, pamatojoties uz 09.08.2019. Kuldīgas novada būvvaldes Izziņu par būves neesību Nr. BIS-BV-23.1-2019-1063.
Atbilstoši NĪVKIS datiem nekustamā īpašuma “Lūki”, Rumbas pagastā, Kuldīgas novadā, novērtējums kadastrā ir noteikts 685  euro, tajā skaitā zemes vienības kadastrālā vērtība uz 21.01.2022. noteikta 685 euro apmērā.
Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra likuma 76.pantā noteikto, nekustamā īpašuma novērtējums kadastrā ir nekustamā īpašuma kadastrālās vērtības un nekustamā īpašuma sastāvā esošās mežaudzes vērtības summa. Mežaudzes vērtību Kadastra informācijas sistēmā ieraksta, pamatojoties uz Valsts meža dienesta ziņām.
Saskaņā ar Valsts meža dienesta  07.02.2022.  sniegto aktuālo informāciju (vēstules Nr.VM3.1-10/84), ņemot vērā to, ka 04.02.2022. Meža valsts reģistrā tika precizēta meža platība, atbilstoši Meža valsts reģistra aktualizētajiem datiem nekustamā īpašuma “Lūki”, Rumbas pagastā, Kuldīgas novadā, meža platība ir 0,6 ha (iepriekš noteikto 0,51 ha vietā), Meža un meža zemes novērtējums zemes kadastrālās vērtības un mežaudzes vērtības noteikšanai 2022.gadā  ir: mežaudzes pilnā vērtība:  1116 euro, izpirkšanas vērtība:  1116 euro.
Ievērojot minēto, VNĪ ar 17.02.2022. vēstuli Nr. 2/9-3/1727 lūgusi Valsts zemes dienestu aktualizēt Nekustamā īpašuma valsts kadastra reģistra datus par nekustamā īpašuma “Lūki”, Rumbas pagastā, Kuldīgas novadā mežaudzes vērtību.
Nekustamajam īpašumam apgrūtinājumi NĪVKIS nav reģistrēti.
Nekustamais īpašums nav iznomāts.
Saskaņā ar Meža likuma 44.panta trešo daļu valsts meža zeme pastāvīgā lietošanā netiek piešķirta un nav atsavināma vai privatizējama, izņemot šā panta ceturtajā un 4.1 daļā noteiktos gadījumus. Saskaņā ar Meža likuma 44.panta ceturtās daļas 5.punktu zemesgrāmatā ierakstītās valsts meža zemes atsavināšanu vai privatizāciju var atļaut ar ikreizēju Ministru kabineta rīkojumu, privatizējot, kā arī atsavinot neapbūvētu valstij piederošu zemes gabalu vai tā domājamo daļu, kura sastāvā ir valsts meža zeme, ja valsts meža zemes nodalīšana nav pieļaujama atbilstoši teritorijas attīstības plānošanas dokumentiem vai ja pēc nodalīšanas veidojas tāds starpgabals Atsavināšanas likuma izpratnē, kuru nav lietderīgi izmantot valsts vai pašvaldības funkciju veikšanai.
Kuldīgas novada pašvaldība ar 15.07.2021. vēstuli Nr. NĪ/21/9.14/473 informējusi, ka  atbilstoši Kuldīgas novada teritorijas plānojumam nekustamā īpašuma “Lūki”, Rumbas pagasts, Kuldīgas novads, zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 6284 0060 389 atļautā izmantošana noteikta daļai Mežu teritorija (M), kurā minimālā jaunizveidojamā zemes gabala platība ir 2,0 ha, un daļai Lauksaimniecības teritorija (L), kurā minimālā jaunizveidojamā zemes gabala platība ir 2,0 ha. Pamatojoties uz minēto, ka jaunveidojamā zemes vienība 0,5 ha platībā neatbilst Kuldīgas novada teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumos noteiktajai jaunveidojamās zemes vienībai minimālajai platībai Mežu teritorijā (M) un Lauksaimniecības teritorijā (L), Kuldīgas novada pašvaldība iebilst zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 6284 006 0389 reālai sadalei.
Kuldīgas novada pašvaldība 24.08.2021. vēstulē Nr. KNP/2.13/21/2540 “Par nekustamā īpašuma “Lūki”, Rumbas pagastā, Kuldīgas novadā, atsavināšanu”, sniedzot informāciju, vai saskaņā ar Atsavināšanas likuma 1.panta 11.punktā noteikto zemes vienība ir uzskatāma par starpgabalu, norādījusi:
“Saskaņā ar Kuldīgas novada teritorijas plānojumu (19.12.2013. apstiprināti ar Kuldīgas novada Domes saistošajiem noteikumiem Nr.2013/42 “Kuldīgas novada teritorijas plānojuma 2013.-2025.gadam teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi un grafiskā daļa” izdošanu”, kurā veikti grozījumi ar 25.06.2015. Kuldīgas novada Domes saistošajiem noteikumiem Nr.2015/12 „Grozījumi Kuldīgas novada pašvaldības saistošajos noteikumos Nr.2013/42 „Kuldīgas novada teritorijas plānojuma 2013. – 2025.gadam teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi un grafiskā daļa” izdošanu” un 06.06.2019. Kuldīgas novada Domes saistošajiem noteikumiem Nr.2019/8 “Grozījumi Kuldīgas novada saistošajos noteikumos Nr.2013/42 "Kuldīgas novada teritorijas plānojuma 2013.-2025.gadam teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi un grafiskā daļa”) nekustamā īpašuma “Lūki”, Rumbas pagasts, Kuldīgas novads, zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 6284 006 0389 atrodas lauksaimniecības teritorijā (L). Kuldīgas novada teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumu 555.punkts nosaka, ka minimālā jaunizveidojamā zemes gabala platība lauksaimniecības teritorijā (L) ir 2,0 ha. Kuldīgas novada pašvaldība secina, ka zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 6284 006 0389 platība ir mazāka par pašvaldības saistošajos noteikumos paredzēto minimālo zemesgabala platību, kā arī tai nav nodrošināta piekļuve no valsts vai pašvaldības autoceļa. Kuldīgas novada pašvaldībai nav informācija par noslēgtiem ceļa servitūta līgumiem, kā arī nav informācija, ka zemes vienības konfigurācija nepieļautu attiecīgā zemesgabala izmantošanu atbilstoši apstiprinātajam teritorijas plānojumam.
Ņemot vērā augstāk norādīto, nekustamā īpašuma “Lūki”, Rumbas pagasts, Kuldīgas novads, zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 6284 00 60389 atbilst starpgabala statusam.”
Vienlaikus minētajā vēstulē Kuldīgas novada pašvaldība informējusi, ka:
-  zemes vienībai nav nodrošināta piekļuve no valsts vai pašvaldības autoceļa;
- zemes vienība neatrodas degradētā teritorijā;
- veicot darījumus ar nekustamo īpašumu “Lūki”, Rumbas pagastā, Kuldīgas novadā, jāņem vērā likuma “Par zemes privatizāciju lauku apvidos” 29.panta otrās daļas 4. un 5.punktā noteiktos ierobežojumus: “Šā likuma 28.panta ceturtajā daļā minētās personas nevar iegūt īpašumā: […] 4) zemi publisko ūdenstilpju un ūdensteču aizsargjoslās, izņemot nogabalus, kuros paredzēta apbūve atbilstoši pašvaldības teritorijas plānojumam; 5) lauksaimniecības un meža zemi, izņemot nogabalus, kuros paredzēta apbūve atbilstoši pašvaldības teritorijas plānojumam”.
Ievērojot to, ka nekustamais īpašums “Lūki”, Rumbas pagastā, Kuldīgas novadā, nav nepieciešams valsts pārvaldes funkciju īstenošanai, līdz ar to optimālākais risinājums ir tā virzīšana atsavināšanai.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 4.panta ceturtās daļas 1.punktu atsevišķos gadījumos publiskas personas nekustamā īpašuma atsavināšanu var ierosināt zemes īpašnieks vai visi kopīpašnieki, ja viņi vēlas nopirkt zemesgrāmatā ierakstītu ēku (būvi), kas atrodas uz īpašumā esošās zemes, vai zemes starpgabalu, kas piegul viņu zemei.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 44.panta astotās daļas 1.punktu zemes starpgabalu, kuram nav iespējams nodrošināt pieslēgumu koplietošanas ielai (ceļam), vai zemes starpgabalu, kurš ir nepieciešams, lai nodrošinātu pieslēgumu koplietošanas ielai (ceļam), šajā likumā noteiktajā kārtībā drīkst atsavināt tam zemes īpašniekam vai visiem kopīpašniekiem, kuru zemei piegul attiecīgais zemes starpgabals.
Atbilstoši NĪVKIS datiem, zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 6284 006 0389)  piegul piecas zemes vienības:
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 6284 006 0612, ietilpstoša nekustamā īpašuma “Buki” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 6284 006 0623)  Rumbas pagastā, Kuldīgas novadā, sastāvā, uz kuru īpašuma tiesības Rumbas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000610484 nostiprinātas fiziskai personai;
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 6284 006 0611, ietilpstoša nekustamā īpašuma “Ābeļziedi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 6284 006 0621), Rumbas pagastā, Kuldīgas novadā, sastāvā, uz kuru īpašuma tiesības Rumbas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000610442 nostiprinātas fiziskai personai;
-  zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 6284 006 0392, ietilpstoša nekustamā īpašuma “Rumpīši” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 6284 006 0392) Rumbas pagastā, Kuldīgas novadā, sastāvā, uz kuru īpašuma tiesības Rumbas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000001663 nostiprinātas fiziskai personai;
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 6284 006 0174, ietilpstoša nekustamā īpašuma “Mazkaļķi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 6284 006 0174) Rumbas pagastā, Kuldīgas novadā,  sastāvā, uz kuru īpašuma tiesības Rumbas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 354 nostiprinātas fiziskai personai;
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 6284 006 0445, ietilpstoša nekustamā īpašuma “Pie Ausekļiem” ((nekustamā īpašuma kadastra Nr.6284 006 0445) Rumbas pagastā, Kuldīgas novadā, sastāvā. Atbilstoši NĪVKIS datiem, minētais nekustamais īpašums nav ierakstīts zemesgrāmatā, nekustamā īpašuma tiesiskas valdītājs – Kuldīgas novada pašvaldība.
VNĪ nav saņemti atsavināšanas ierosinājumi no zemes vienībai piegulošo nekustamo īpašumu īpašniekiem.
Risinājuma apraksts
Rīkojuma projektā norādītā valsts nekustamā īpašuma “Lūki”, Rumbas pagastā, Kuldīgas novadā, atsavināšanu saskaņā ar Atsavināšanas likuma 4.panta otro daļu ierosina Finanšu ministrija. Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 5.panta pirmo daļu atļauju atsavināt valsts nekustamo īpašumu dod Ministru kabinets.
Sagatavotais rīkojuma projekts paredz atļaut VNĪ pārdot nekustamo īpašumu “Lūki”, Rumbas pagastā, Kuldīgas novadā,  par brīvu cenu saskaņā ar 37.panta pirmās daļas 4.punktu, un 44.panta astotās daļas 1.punktu.
Atsavināšanas likuma 37.panta pirmās daļas 4.punkts nosaka, ka pārdot nekustamo īpašumu šā likuma 4.panta ceturtajā daļā minētajai personai var par brīvu cenu, kas ir vienāda ar nosacīto cenu (8.pants). Atbilstoši Atsavināšanas likuma 37.panta piektajai daļai, ja nekustamo īpašumu pārdod par brīvu cenu šā likuma 4.panta ceturtajā daļā minētajām personām, institūcija, kas organizē nekustamā īpašuma atsavināšanu (9.pants), nosūta tām atsavināšanas paziņojumu.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 37.panta sesto daļu, ja pēc šā panta piektajā daļā minētā atsavināšanas paziņojuma saņemšanas tajā noteiktajā termiņā, kas nedrīkst būt īsāks par vienu mēnesi no atsavināšanas paziņojuma nosūtīšanas dienas, pirkt nekustamo mantu piesakās vairākas personas, kurām ir pirmpirkuma tiesības, rīkojama izsole starp šīm personām.
Atsavinot valsts nekustamo īpašumu “Lūki”, Rumbas pagastā, Kuldīgas novadā, jāņem vērā likumā “Par zemes privatizāciju lauku apvidos” noteiktie ierobežojumi darījumiem ar zemes īpašumiem.
Atsavināšanas likuma 9.panta pirmajā daļā noteikts, ka valsts nekustamā īpašuma atsavināšanu organizē VNĪ, izņemot šā panta 1.1, 1.2 un 1.3 daļā minētos gadījumus.
Rīkojuma projekts paredz nekustamā īpašuma valdītājam  – Finanšu ministrijai uzdevumu nodot pircējam valsts nekustamo īpašumu 30 (trīsdesmit) dienu laikā no pirkuma līguma noslēgšanas dienas, sastādot attiecīgu pieņemšanas un nodošanas aktu. Trīsdesmit dienu termiņš dokumentu nodošanai nekustamā īpašuma pircējam noteikts, izvērtējot nekustamā īpašuma pircēja pienākumu veikt noteiktas darbības noteiktos termiņos, samērīgi ar nekustamā īpašuma pārdevēja pienākumiem. Atsavināšanas likuma 30.pantā ir noteikts, ka izsoles dalībniekam, kurš nosolījis augstāko cenu par nekustamo īpašumu, jāsamaksā par nosolīto nekustamo īpašumu divu nedēļu laikā. Līdz ar to samērīgiem ar nekustamā īpašuma pircēja pienākumiem, veikt noteiktas darbības noteiktos termiņos, ir jābūt arī nekustamā īpašuma pārdevēja pienākumiem. Tādēļ VNĪ nekustamo īpašumu pirkumu līgumos paredz nosacījumu, ka dokumentus, kas nepieciešami pircēja īpašuma tiesību nostiprināšanai zemesgrāmatā, pārdevējs (vai valdītājs) izsniedz pircējam 30 (trīsdesmit) dienu laikā pēc visu saistību izpildes pret pārdevēju.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Atbilstoši Ministru kabineta 2011.gada 1.februāra noteikumu Nr.109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskās personas manta” 12.punktā noteiktajam, lai noskaidrotu, vai atsavināmie valsts nekustamie īpašumi nav nepieciešami citai valsts iestādei, valsts kapitālsabiedrībai vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes funkciju nodrošināšanai, rīkojuma projektu ievietojot  Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā, tiks nodrošināts noteikumos noteiktais pienākums.
Ja divu nedēļu laikā pēc Ministru kabineta projekta izsludināšanas Vienotajā tiesību aktu portālā valsts iestādes, valsts kapitālsabiedrības vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes nepieprasa projektā minēto nekustamo īpašumu valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu, to var atsavināt likumā noteiktajā kārtībā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projektā norādītās zemes vienības piegulošo zemesgabalu īpašnieki,  kuriem piemīt tiesībspēja un rīcībspēja, un kuri vēlas iegādāties valsts nekustamo īpašumu.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Ja Kuldīgas novada pašvaldība nostiprinās īpašuma tiesības uz tās tiesiskajā valdījumā esošo zemes vienību, kas pieguļ rīkojuma projektā norādītajai valsts zemes vienībai, un vēlēsies to iegādāties.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Projekta īstenošanai nav nepieciešami papildus līdzekļi no valsts vai pašvaldību budžeta. VNĪ saskaņā ar Atsavināšanas likuma 47.pantu un Ministru kabineta 2011.gada 1.februāra noteikumu Nr.109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskas personas manta” 37.punktu valsts nekustamās mantas atsavināšanā iegūtos līdzekļus pēc atsavināšanas izdevumu segšanas ieskaitīs valsts pamatbudžeta ieņēmumu kontā mēneša laikā pēc to saņemšanas. Ja nekustamais īpašums tiks atsavināts 2022.gadā, tad atsavināšanā iegūtie līdzekļi pēc atsavināšanas izdevumu segšanas saskaņā ar likuma “Par valsts budžetu 2022.gadam” 40. panta septīto daļu izlietojami valsts īpašumā un VNĪ pārvaldīšanā esošo valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšanai (izņemot netiešo izmaksu segšanai), tai skaitā valsts nekustamo īpašumu uzlabošanas darbu veikšanai un vidi degradējošo objektu sakārtošanai. VNĪ ir tiesības atsavināšanas izdevumu segšanai paredzētos valsts nekustamo īpašumu atsavināšanā iegūtos līdzekļus izlietot arī tās pārvaldīšanā esošo valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšanai un šajā daļā noteikto pārvaldīšanas darbību, kas tiek segtas no valsts nekustamā īpašuma atsavināšanas rezultātā iegūtajiem līdzekļiem, priekšfinansēšanai.
Līdzekļi, kas 2022. gadā netiks izlietoti valsts īpašumā un VNĪ pārvaldīšanā esošo valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšanai, līdz 2022. gada 31. decembrim tiks ieskaitīti valsts budžetā. Šobrīd nav iespējams noteikt summu, kas tiks ieskaitīta valsts budžetā, jo pašlaik nav iespējams noteikt īpašuma pārdošanas vērtību, jo nekustamā īpašuma atsavināšana (nosacītās cenas noteikšana) tiks organizēta pēc Ministru kabineta rīkojuma pieņemšanas un tā būs atkarīga no nekustamā īpašuma tirgus vērtības vērtēšanas dienā. Atsavināšanas izdevumu apmēru nosaka Ministru kabineta paredzētajā kārtībā.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Finanšu ministrija, VAS "Valsts nekustamie īpašumi"
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Tiesību aktu projektu publiskajā portālā Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļvietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Finanšu ministrija
  • VAS "Valsts nekustamie īpašumi"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projekta izstrādes, saskaņošanas un pieņemšanas procesā personu datu apstrādes mērķis ir nodrošināt projekta atbilstību faktiskajai un tiesiskajai situācijai, nodrošinot Ministru kabineta rīkojuma projekta izpildē iesaistīto pušu tiesiskās intereses. Personas datu apstrāde ir nepieciešama, lai izpildītu Atsavināšanas likumā VNĪ deleģēto uzdevumu – organizēt valsts mantas atsavināšanas procesu. Paskaidrojošie dokumenti, kuri satur personas datus, tiek nodoti šauram subjektu lokam - institūcijām, kas veic  projekta un tā sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) izvērtēšanu, Valsts kancelejai un Ministru kabineta locekļiem.
Nekustamā īpašuma "Lūki", Rumbas pagastā, Kuldīgas novadā, pieguļošo nekustamo īpašumu īpašnieku un vēsturisko īpašnieku personas dati apstrādāti, tos iegūstot no nekustamā īpašuma zemesgrāmatas nodalījuma, kuru noraksti nepieciešami projekta izstrādei un virzībai. Zemesgrāmatu likuma 1.pants noteic, ka zemesgrāmatas ir visiem pieejamas un to ierakstiem ir publiska ticamība.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi