Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
Informējam, ka š.g. 31.oktobra Valsts sekretāru sanāksme tiek atcelta. Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 7.novembrī.
24-TA-686: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijas valsts pārvaldes uzdevumu ietvaros sniegto maksas pakalpojumu cenrādis" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts "Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijas valsts pārvaldes uzdevumu ietvaros sniegto maksas pakalpojumu cenrādis" (turpmāk- Noteikumu projekts) izstrādāts, lai ārējā normatīvajā aktā noteiktu Latvijas Zvērinātu revidentu asociācijas (turpmāk - LZRA) valsts pārvaldes uzdevumu ietvaros sniegto maksas pakalpojumu apmēru un tā maksāšanas kārtību.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekts paredz noteikt konkrētu maksas apmēru par katru LZRA valsts pārvaldes uzdevumu ietvaros sniegto maksas pakalpojumu, kā arī šī pakalpojuma apmaksas kārtību.
Spēkā stāšanās termiņš
06.07.2024.
Pamatojums
Attiecīgajiem Ministru kabineta noteikumiem ir jāstājas spēkā vienlaicīgi ar likumprojektu "Grozījumi Revīzijas pakalpojumu likumā" (23-TA-3278).

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Šobrīd konkrētu maksas apmēru par katru LZRA valsts pārvaldes uzdevumu ietvaros sniegto maksas pakalpojumu nosaka pati LZRA, saskaņojot to ar Finanšu ministriju. Valsts pārvaldes iekārtas likuma 43.1 panta otrā daļa noteic, ka Latvijas Republikas valsts pārvaldes uzdevuma ietvaros privātpersonu sniegto pakalpojumu maksas apmēru vai tā noteikšanas un apstiprināšanas kārtību, kā arī atbrīvojumus nosaka Ministru kabinets. Līdz ar to turpmāk LZRA valsts pārvaldes uzdevumu ietvaros sniegto pakalpojumu maksas apmēru un maksāšanas kārtību noteiks Ministru kabinets.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ar likumprojektu "Grozījumi Revīzijas pakalpojumu likumā" (23-TA-3278) Revīzijas pakalpojumu likums (turpmāk - Likums) tiek papildināts ar jaunu 16.pantu un 22.pantu. Minētajos pantos iekļautas normas, kas nosaka, ka, lai Zvērinātu revidentu reģistrā tiktu izdarīts ieraksts par to, ka zvērināts revidents ir tiesīgs uzsāk ilgtspējas ziņojuma apliecinājuma pakalpojuma sniegšanu, un Zvērinātu revidentu komercsabiedrību reģistrā tiktu izdarīts ieraksts par to, ka zvērinātu revidentu komercsabiedrība ir tiesīga uzsākt ilgtspējas ziņojuma apliecinājuma pakalpojuma sniegšanu, zvērināts revidents/zvērinātu revidentu komercsabiedrība iesniedz LZRA iesniegumu. Iesniegumu izskatīšana notiek par maksu, kuras apmēru un maksāšanas kārtību nosaka Ministru kabinets. Līdz ar to ir nepieciešams izdot šādus Ministru kabineta noteikumus. 
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta pielikumā tiek noteikta maksa par šo pakalpojumu. Visas izmaksas viena šāda pakalpojuma nodrošināšanai kopā sastāda 140 euro. 
Pakalpojuma izmaksas ietver tādas vienības kā atalgojums izpilddirektoram saziņai ar pretendentu un iesniegto dokumentu izskatīšanai, izdevumi par juridiskajiem pakalpojumiem, darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, LZRA saimnieciskie un administratīvie izdevumi, izmaksas par nepieciešamo inventāru, biroja precēm un citiem iepriekš neklasificētiem pakalpojumu veidiem.  
Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins ir pievienots anotācijas pielikumā.
Problēmas apraksts
Likuma 10. panta sestā daļa noteic, ka pretendentu pieteikumu zvērinātu revidentu kvalifikācijas eksāmenu kārtošanai izskatīšana notiek par maksu, kuras apmēru un maksāšanas kārtību nosaka LZRA valde pēc saskaņošanas ar Finanšu ministriju. Ņemot vērā šīs anotācijas sadaļā "Pašreizējā situācija" minēto, ir nepieciešams maksu par šo pakalpojumu ietvert Ministru kabineta noteikumos.
Risinājuma apraksts
Grozījumi Likuma 10. pantā ir ietverti likumprojektā "Grozījumi Revīzijas pakalpojumu likumā" (22-TA-3414), kurš tiek virzīts paralēli likumprojektam "Grozījumi Revīzijas pakalpojumu likumā" (23-TA-3278). Likumprojekta "Grozījumi Revīzijas pakalpojumu likumā" (23-TA-3278) anotācijā tiek paredzēts, ka tiks izstrādāti vienoti Ministru kabineta noteikumi par visiem maksas pakalpojumiem, kurus sniedz LZRA. Līdz ar to Ministru kabineta noteikumi tiek virzīti ar šo likumprojektu.

Noteikumu projekta pielikumā tiek noteikta maksa par šo pakalpojumu. Minētais pakalpojums nav jauns. To LZRA sniedz jau pašlaik. Maksu par šo pakalpojumu saskaņā ar šobrīd spēkā esošo regulējumu ir  noteikusi LZRA valde un maksas apmērs ir saskaņots ar Finanšu ministriju. Noteikumu projekta pielikumā tiek iekļauta šī jau saskaņotā maksa un tās apmērs netiek mainīts, kā arī netiek noteikta jauna maksa. Noteikumu projekts paredz, ka mainās tikai nosacījums attiecībā uz šī pakalpojuma maksas noteicēju, tas ir, to noteiks nevis LZRA valde, bet Ministru kabinets. Līdz ar to tiks nodrošināta šī pakalpojuma maksas apmēra, tā noteikšanas un apstiprināšanas kārtības atbilstība Valsts pārvaldes iekārtas likuma prasībām.
Visas izmaksas viena šāda pakalpojuma nodrošināšanai kopā sastāda 140 euro
Pakalpojuma izmaksas ietver tādas vienības kā atalgojums izpilddirektoram saziņai ar pretendentu un iesniegto dokumentu izskatīšanai, izdevumi par juridiskajiem pakalpojumiem, darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, LZRA saimnieciskie un administratīvie izdevumi, izmaksas par nepieciešamo inventāru, biroja precēm un citiem iepriekš neklasificētiem pakalpojumu veidiem.  
Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins ir pievienots anotācijas pielikumā.
Problēmas apraksts
Likuma 11. panta trešā daļa noteic, ka zvērinātu revidentu kvalifikācijas eksāmenu kārtošana notiek par maksu. Pretendents līdz eksāmenu sesijas sākumam samaksā LZRA noteikto dalībmaksu. Lēmumu par dalībmaksas apmēru un maksāšanas kārtību pieņem LZRA valde pēc saskaņošanas ar Finanšu ministriju. Ņemot vērā šīs anotācijas sadaļā "Pašreizējā situācija" minēto, ir nepieciešams maksu par šo pakalpojumu ietvert Ministru kabineta noteikumos.
Risinājuma apraksts
Grozījumi Likuma 11. pantā ir ietverti likumprojektā "Grozījumi Revīzijas pakalpojumu likumā" (22-TA-3414), kurš tiek virzīts paralēli likumprojektam "Grozījumi Revīzijas pakalpojumu likumā" (23-TA-3278). Likumprojekta "Grozījumi Revīzijas pakalpojumu likumā" (23-TA-3278) anotācijā tiek paredzēts, ka tiks izstrādāti vienoti Ministru kabineta noteikumi par visiem maksas pakalpojumiem, kurus sniedz LZRA. Līdz ar to Ministru kabineta noteikumi tiek virzīti ar šo likumprojektu.

Noteikumu projekta pielikumā tiek noteikta maksa par šo pakalpojumu. Minētais pakalpojums nav jauns. To LZRA sniedz jau pašlaik. Maksu par šo pakalpojumu saskaņā ar šobrīd spēkā esošo regulējumu ir  noteikusi LZRA valde un maksas apmērs ir saskaņots ar Finanšu ministriju. Noteikumu projekta pielikumā tiek iekļauta šī jau saskaņotā maksa un tās apmērs netiek mainīts, kā arī netiek noteikta jauna maksa. Noteikumu projekts paredz, ka mainās tikai nosacījums attiecībā uz šī pakalpojuma maksas noteicēju, tas ir, to noteiks nevis LZRA valde, bet Ministru kabinets. Līdz ar to tiks nodrošināta šī pakalpojuma maksas apmēra, tā noteikšanas un apstiprināšanas kārtības atbilstība Valsts pārvaldes iekārtas likuma prasībām.
Visas izmaksas viena šāda pakalpojuma nodrošināšanai kopā sastāda 340 euro
Pakalpojuma izmaksas ietver tādas vienības kā atalgojums LZRA Eksāmena komisijai par viena eksāmena uzdevumu sastādīšanu, atalgojums LZRA Eksāmena komisijai un LZRA administrācijas pārstāvim par eksāmenu organizēšanu, atalgojums par viena eksāmena uzdevumu labošanu, eksāmena telpu izmaksas uz 1 dalībnieku, eksāmena dalībnieku nodrošinājums ar planšetēm, eksāmena dalībnieku kafijas paužu izmaksas, izmaksas par nepieciešamo inventāru, biroja precēm un citiem iepriekš neklasificētiem pakalpojumu veidiem.
Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins ir pievienots anotācijas pielikumā.
Problēmas apraksts
Likuma 22.panta ceturtā daļa noteic, ka pirms licences saņemšanas zvērinātu revidentu komercsabiedrība samaksā LZRA valdes noteikto maksu. Maksas apmēru LZRA saskaņo ar Finanšu ministriju. Ņemot vērā šīs anotācijas sadaļā "Pašreizējā situācija" minēto, ir nepieciešams maksu par šo pakalpojumu ietvert Ministru kabineta noteikumos.
Risinājuma apraksts
Grozījumi Likuma 22. pantā ir ietverti likumprojektā "Grozījumi Revīzijas pakalpojumu likumā" (22-TA-3414), kurš tiek virzīts paralēli likumprojektam "Grozījumi Revīzijas pakalpojumu likumā" (23-TA-3278). Likumprojekta "Grozījumi Revīzijas pakalpojumu likumā" (23-TA-3278) anotācijā tiek paredzēts, ka tiks izstrādāti vienoti Ministru kabineta noteikumi par visiem maksas pakalpojumiem, kurus sniedz LZRA. Līdz ar to Ministru kabineta noteikumi tiek virzīti ar šo likumprojektu.

Noteikumu projekta pielikumā tiek noteikta maksa par šo pakalpojumu.
Minētais pakalpojums nav jauns. To LZRA sniedz jau pašlaik. Maksu par šo pakalpojumu saskaņā ar šobrīd spēkā esošo regulējumu ir  noteikusi LZRA valde un maksas apmērs ir saskaņots ar Finanšu ministriju. Noteikumu projekta pielikumā tiek iekļauta šī jau saskaņotā maksa un tās apmērs netiek mainīts, kā arī netiek noteikta jauna maksa. Noteikumu projekts paredz, ka mainās tikai nosacījums attiecībā uz šī pakalpojuma maksas noteicēju, tas ir, to noteiks nevis LZRA valde, bet Ministru kabinets. Līdz ar to tiks nodrošināta šī pakalpojuma maksas apmēra, tā noteikšanas un apstiprināšanas kārtības atbilstība Valsts pārvaldes iekārtas likuma prasībām.
Visas izmaksas viena šāda pakalpojuma nodrošināšanai kopā sastāda 640 euro
Pakalpojuma izmaksas ietver tādas vienības kā atalgojums LZRA izpilddirektoram par iesniegto dokumentu izskatīšanu un valdes viedokļa projekta sagatavošanu, atalgojums LZRA valdei par pieteikuma izskatīšanu valdes sēdē un valdes viedokļa pieņemšanu, atalgojums LZRA administrācijai, juristam par lēmuma sagatavošanu, noformēšanu un paziņošanu adresātam, kvalitātes kontroles nodrošināšana zvērinātu revidentu komercsabiedrībai, darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, portāla Firmas.lv abonēšana zvērinātu revidentu komercsabiedrību statusa monitorēšanai, LZRA saimnieciskie izdevumi, LZRA administratīvie izdevumi (t.sk., IT sistēmu uzturēšana), izmaksas par nepieciešamo inventāru, biroja precēm un citiem iepriekš neklasificētiem pakalpojumu veidiem.
Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins ir pievienots anotācijas pielikumā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
-

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Zvērināti revidenti
  • Pretendenti uz zvērinātu revidentu kvalifikācijas eksāmenu kārtošanu
Ietekmes apraksts
Pretendentiem būs jāsamaksā LZRA par viņu iesniegumu zvērinātu revidentu kvalifikācijas eksāmenu kārtošanai izskatīšanu un par katra zvērinātu revidentu kvalifikācijas eksāmena kārtošanu.
Zvērinātiem revidentiem būs jāsamaksā LZRA par iesnieguma izskatīšanu, lai Zvērinātu revidentu reģistrā tiktu izdarīts ieraksts par to, ka zvērināts revidents ir tiesīgs uzsāk ilgtspējas ziņojuma apliecinājuma pakalpojuma sniegšanu.
Juridiskās personas
  • Zvērinātu revidentu komercsabiedrības
  • Komercsabiedrības, kas vēlas iegūt zvērinātu revidentu komercsabiedrību licenci
Ietekmes apraksts
Komercsabiedrībām būs jāsamaksā LZRA par iesnieguma zvērinātu revidentu komercsabiedrības licences saņemšanai izskatīšanu.
Zvērinātu revidentu komercsabiedrībām būs jāsamaksā LZRA par iesnieguma zvērinātu revidentu komercsabiedrības licences pārreģistrēšanai vai jaunas licences izsniegšanai izskatīšanu.
Zvērinātu revidentu komercsabiedrībām būs jāsamaksā LZRA par iesnieguma izskatīšanu, lai Zvērinātu revidentu komercsabiedrību reģistrā tiktu izdarīts ieraksts par to, ka Zvērinātu revidentu komercsabiedrība ir tiesīga uzsāk ilgtspējas ziņojuma apliecinājuma pakalpojuma sniegšanu.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija

 

4.1.1.  Likumprojekts "Grozījumi Revīzijas pakalpojumu likumā" (23-TA-3278).
 

Pamatojums un apraksts
Noteikumu projektam ir jāstājas spēkā vienlaicīgi ar likumprojektu "Grozījumi Revīzijas pakalpojumu likumā" (23-TA-3278).
Atbildīgā institūcija
Finanšu ministrija

4.1.2. Likumprojekts "Grozījumi Revīzijas pakalpojumu likumā" (22-TA-3414).

Pamatojums un apraksts
Ar šo likumprojektu tiek veiktas izmaiņas Likuma 10., 11. un 22. pantā, nosakot, ka maksu par šajos pantos minētajiem pakalpojumiem, ko sniedz LZRA, nosaka Ministru kabinets.
Atbildīgā institūcija
Finanšu ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
Tiks norādīta pēc publiskās apspriešanas beigām.

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

Noteikumu projekts ir izstrādāts sadarbībā ar LZRA.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi