Anotācija

24-TA-3311: MK sēdes protokollēmuma projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Ministru kabineta 2024. gada 16. jūlija sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 29 83. §) "Informatīvais ziņojums "Par degvielas pastāvīgas uzglabāšanas nosacījumiem un apjomu kritisko infrastruktūru nodrošinošo iestāžu un komersantu objektos"" 3. punktā dotā uzdevuma izpildi" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta 2024. gada 16. jūlija sēdes Nr. 29 83. § protokollēmuma 3. punktā pieņemtais uzdevums - Ekonomikas ministrijai sagatavot un līdz 2024. gada 1. novembrim iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumus Ministru kabineta 2006. gada 25. aprīļa noteikumos Nr. 339 "Noteikumi par prasībām bīstamo ķīmisko vielu un ķīmisko preparātu (produktu) uzglabāšanas rezervuāru projektēšanai, uzstādīšanai, par to atbilstības novērtēšanas kārtību un tirgus uzraudzību".

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ņemot vērā, ka Noteikumu projektu (24-TA-2264) nepieciešams saskaņot ar Eiropas Komisiju un tas savukārt paredz Noteikumu projekta virzības apturēšanu vismaz uz 3 mēnešiem (maksimāli iespējamā gadījumā kopā līdz 6 mēnešiem), nepieciešams pagarināt minētajā protokollēmuma 3. punktā Ekonomikas ministrijai noteikto uzdevuma termiņu līdz 2025. gada 1. jūlijam.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Šobrīd ir izstrādāts Tiesību akta projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2006. gada 25. aprīļa noteikumos Nr. 339 "Noteikumi par prasībām bīstamo ķīmisko vielu un ķīmisko preparātu (produktu) uzglabāšanas rezervuāru projektēšanai, uzstādīšanai, par to atbilstības novērtēšanas kārtību un tirgus uzraudzību"" (24-TA-2264), lai izpildītu 2024. gada 16. jūlija Ministru kabineta sēdes Nr. 29 83. § protokollēmuma 3. punktā pieņemto uzdevumu - Ekonomikas ministrijai sagatavot un līdz 2024. gada 1. novembrim iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumus Ministru kabineta 2006. gada 25. aprīļa noteikumos Nr. 339 "Noteikumi par prasībām bīstamo ķīmisko vielu un ķīmisko preparātu (produktu) uzglabāšanas rezervuāru projektēšanai, uzstādīšanai, par to atbilstības novērtēšanas kārtību un tirgus uzraudzību". 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Tiesību akta projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2006. gada 25. aprīļa noteikumos Nr. 339 "Noteikumi par prasībām bīstamo ķīmisko vielu un ķīmisko preparātu (produktu) uzglabāšanas rezervuāru projektēšanai, uzstādīšanai, par to atbilstības novērtēšanas kārtību un tirgus uzraudzību"" (24-TA-2264) ir izstrādāts un š.g. 18.decembrī ir saskaņots ar iesaistītajām nozaru ministrijām un nevalstiskajām organizācijām.
Vienlaikus, projekta izstrādes laikā ir identificēts, ka noteikumu projekts paredz prasības stacionāru rezervuāru projektēšanai, izgatavošanai un uzstādīšanai, kā arī to tirdzniecībai un piedāvāšanai tirgū, līdz ar to, šis noteikumu projekts ir uzskatāms par tehnisko noteikumu projektu atbilstoši Ministru kabineta 2010.gada 23.februāra instrukcijai Nr.1 "Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektiem" (turpmāk - Instrukcija Nr.1), kas pārņem Eiropas Parlamenta un Padomes 2015.gada 9.septembra Direktīvu (ES) 2015/1535, ar ko nosaka informācijas sniegšanas kārtību tehnisko noteikumu un Informācijas sabiedrības pakalpojumu noteikumu jomā. Atbilstoši Instrukcijā Nr.1 noteiktajai kārtībai tehnisko noteikumu projekti ir jāpaziņo Eiropas Komisijai un Eiropas Savienības dalībvalstīm Tehnisko noteikumu informācijas sistēmā pirms to pieņemšanas. No projekta paziņošanas dienas tiek noteikts 3 mēnešu apturēšanas periods, kurā paziņotāja dalībvalsts nedrīkst pieņemt attiecīgos tehniskos noteikumus, un šajā laikā Eiropas Komisija un pārējās Eiropas Savienības dalībvalstis var izskatīt paziņotos dokumentus un attiecīgi reaģēt.
Ja tiek konstatēts, ka paziņotais noteikumu projekts var radīt šķēršļus preču brīvai apritei vai informācijas sabiedrības pakalpojumu sniegšanai, vai ES sekundārajiem tiesību aktiem, Komisija un pārējās dalībvalstis var iesniegt detalizētu atzinumu dalībvalstij, kas paziņojusi par attiecīgo projektu. Ja šāds atzinums tiek sniegts, bezdarbības periods tiek pagarināts vēl par 3 mēnešiem attiecībā uz precēm un papildus vēl par 1 mēnesi attiecībā uz pakalpojumiem. 

Tehniskais noteikumu projekts š.g. 18.decembrī tika paziņots Eiropas Komisijai un Eiropas Savienības dalībvalstīm izvērtēšanai, izmantojot Tehnisko noteikumu informācijas sistēmas (TRIS), līdz ar to šim tiesību aktu projektam saskaņā ar Instrukcijā Nr.1 15.punktā noteikto kārtību ir noteikts 3 mēnešu apturēšanas periods - līdz 2025.gada 19.martam. Savukārt, ja no Eiropas Komisijas un Eiropas Savienības dalībvalstu puses tiek sniegt detalizēts atzinums par šo tehnisko noteikumu projektu, tad atbilstoši normatīvajā regulējumā noteiktajai paziņošanas procedūrai šim tiesību aktu projektam apturēšanas termiņš tiek pagarināts kopā līdz 6 mēnešiem, tas būtu līdz 2025.gada 19.jūnijam.
Līdz ar to, ievērojot piesardzības principu minēto Ekonomikas ministrijai uzdotā uzdevuma termiņu tiek piedāvāts pagarināt atbilstoši maksimāli iespējamam tehnisko noteikumu projekta apturēšanas termiņam.
Risinājuma apraksts
Pagarināt Ministru kabineta 2024. gada 16. jūlija sēdes Nr. 29 83. § protokollēmuma 3. punktā pieņemtā uzdevuma termiņu līdz 2025. gada 1. jūlijam.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
-
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
-
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
-

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

8.1.5. uz teritoriju attīstību

8.1.6. uz vidi

8.1.7. uz klimatneitralitāti

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

8.1.11. uz veselību

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

8.1.13. uz datu aizsardzību

8.1.14. uz diasporu

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi