Anotācija (ex-ante)

23-TA-3288: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2009. gada 22. decembra noteikumos Nr. 1613 "Kārtība, kādā nepieciešamo palīdzību sniedz bērnam, kurš cietis no prettiesiskām darbībām"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Deklarācijas par Evikas Siliņas vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību (apstiprināta 2023. gada 15. septembrī) 20. punkts paredz iestāties par mūsdienīgu cilvēktiesību pamatjautājumu regulējumu, nostiprinot likumos jebkādas vardarbības un naida noziegumu izskaušanas regulējumu.
Valdības rīcības plāna Deklarācijas par Evikas Siliņas vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību īstenošanai (apstiprināts ar Ministru kabineta 2024. gada 20. janvāra rīkojumu Nr. 55) 20.5. uzdevums paredz pārskatīt valsts sociālās rehabilitācijas programmas no vardarbības cietušajiem, nodrošinot tās atbilstoši mērķgrupas specifiskajām vajadzībām un pilotējot jaunas metodes darbā ar vardarbībā cietušām personām.

Noteikumu projekts paredz pakalpojuma apjoma palielināšanu smagos un komplicētos vardarbības gadījumos (speciālistu konsultāciju skaitu palielināt līdz 120), kas izstrādāts, lai nodrošinātu 2024.-2026. gada prioritārā pasākuma “Labklājības nozares  sniegto pakalpojumu pieejamības nodrošināšana” (MK 26.09.2023. sēdes prot. Nr.47 43.§ 2.punkts) apakšpasākuma "Sociālās rehabilitācijas pakalpojuma no vardarbības cietušiem bērniem pilnveidošana un pieejamības nodrošināšana" mērķi un darbības rezultatīvo rādītāju, kā arī finansējums ir iekļauts likumā “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam”.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta "Grozījums Ministru kabineta 2009. gada 22. decembra noteikumos Nr. 1613 "Kārtība, kādā nepieciešamo palīdzību sniedz bērnam, kurš cietis no prettiesiskām darbībām”" (turpmāk – Noteikumu projekts) mērķis ir pilnveidot atbalsta pasākumus vardarbībā cietušiem bērniem, nepieciešamības gadījumā piešķirot līdz 120  speciālistu konsultācijām smagos un komplicētos vardarbības gadījumos.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Atbilstoši tiesību aktiem bērnam, kurš ir noziedzīga nodarījuma, ekspluatācijas, seksuālas izmantošanas, vardarbības vai jebkādas citas nelikumīgas, cietsirdīgas vai cieņu aizskarošas darbības upuris, ir tiesības uz  sociālo rehabilitāciju.
Bērnu tiesību aizsardzības likuma 51. pants, nosaka, ka bērnam, kurš ir noziedzīga nodarījuma, ekspluatācijas, seksuālas izmantošanas, vardarbības vai jebkādas citas nelikumīgas, cietsirdīgas vai cieņu aizskarošas darbības upuris, Ministru kabineta noteiktajā kārtībā bez maksas sniedzama nepieciešamā palīdzība, lai viņš atgūtu fizisko un psihisko veselību un integrētos sabiedrībā.  
Savukārt saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma (turpmāk – SPSPL) 13.pantu  ir noteikts, ka  valsts nodrošina vardarbības rezultātā cietušo bērnu sociālo rehabilitāciju. Sociālās rehabilitācijas mērķis ir sniegt atbalstu negatīvo seku mazināšanā un funkcionēšanas spēju uzlabošanā. Pakalpojums dzīvesvietā tiek sniegts, sadarbojoties ar pašvaldību sociālajiem dienestiem un slēdzot līgumu par pakalpojuma nodrošināšanu. Šobrīd bērni, kuri ir cietuši no prettiesiskām darbībām, var saņemt līdz 20 speciālistu konsultācijām dzīvesvietā vai iestādē.
Pakalpojumu var saņemt ne tikai tie cietušie bērni, kuri iesaistīti administratīvā pārkāpuma procesā vai kriminālprocesā, bet arī citi bērni, kuriem nepieciešama palīdzība, t.sk., aizdomu par vardarbību pret bērnu gadījumos. Pakalpojuma saņemšanu var iniciēt pašvaldības sociālais dienests (ja dienests identificē šādu nepieciešamību) vai pieprasīt bērna likumiskie pārstāvji vai audžuvecāks (piemēram, gadījumā, ja pret bērnu tiek vērsts mobings skolā).
Pakalpojumu ik gadu saņem aptuveni 2 tūkst. bērnu – 2020.gadā tie bija 1951 bērni, 2021.gadā -1786 bērni, 2022. gadā – 1905 bērni.  
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Pakalpojuma saņemšanas kārtību regulē Ministru kabineta 2009. gada 22. decembra noteikumi Nr.1613 “Kārtība, kādā nepieciešamo palīdzību sniedz bērnam, kurš cietis no prettiesiskām darbībām” (turpmāk - MK noteikumi Nr.1613), savukārt prasības pakalpojuma sniedzējiem nosaka Ministru kabineta 2017.gada 13.jūnija noteikumi Nr.338 “Prasības sociālo pakalpojumu sniedzējiem”. 
Pakalpojums bērnam tiek sniegts, lai bērns spētu atgūt fizisko un psihisko veselību un integrētos sabiedrībā. Lai to panāktu, psihologam ir nepieciešams izvēlēties bērnam atbilstošu, efektīvu intervenci, kas ir piemērota konkrētā bērna simptomu mazināšanai un kas ir arī labi aprakstīta, uz pierādījumiem balstīta un efektīva. Efektīvas terapeitiskās pieejas var būt dažādas atkarībā no bērna un no terapeita, bet visām uz pierādījumiem balstītajām pieejām pats terapijas ilgums ir vismaz 12 sesijas jeb tikšanās reizes[1]. Turklāt intervences ilgums nevar tikt mērīts kādas noteiktas pieejas sesiju skaitā, jo terapeitam sesijas jāizmanto arī, lai iepazītos ar bērnu, kā arī sagatavotu bērnu intervences beigām. Pie tam terapeiti, ja vien ir iespējams, var kombinēt šīs dažādās terapijas, lai sasniegtu konkrētā bērna mērķus.  
Pēdējo gadu laikā ir bijuši gadījumi, kad pašvaldību sociālo dienestu darbinieki interesējas, ko darīt situācijās, ja bērnam, kurš ir cietis no prettiesiskām darbībām un kurš saņēmis MK noteikumos Nr. 1613 noteikto pakalpojuma apjomu, pēc speciālista (psihologa) ieteikuma nepieciešams vēl nodrošināt pakalpojumu. Pašvaldību sociālie darbinieki šādos gadījumos lemj par  papildus psihologa konsultāciju piešķiršanu, to finansējot no pašvaldības budžeta. 

Tādējādi šobrīd spēkā esošais regulējums un ierobežojums, bērniem ļaujot saņemt tikai 20 valsts finansētas psihologa konsultācijas, nenodrošina pakalpojuma apjomu atbilstoši konkrētā bērna specifiskajām un individuālajām vajadzībām, jo īpaši gadījumos, ja bērns ir cietis īpaši smagā un komplicētā gadījumā. 
Atbilstoši Latvijas Nacionālā attīstības plāna 2021.-2027.gadam (turpmāk – NAP2027) uzdevumam [87] vardarbības profilakses ietvaros jānodrošina savlaicīga intervence krīzes situācijās, kā arī jāstiprina cilvēku psiholoģiskā un emocionālā noturība un spēja rast labvēlīgu risinājumu. NAP2027 uzdevums ir ietverts Bērnu, jaunatnes un ģimenes attīstības pamatnostādņu 2022.-2027.gadam  (turpmāk - Pamatnostādnes) 1.2. Rīcības virzienā [2], kas nosaka visa veida vardarbības izskaušanu, un paredz vardarbībā cietušo personu aizsardzību un rehabilitācijas atbalsta pakalpojuma paplašināšanu. 
Ņemot vērā, ka atbilstoši tiesiskajam regulējumam šobrīd vardarbībā cietušām pilngadīgām personām ir iespējams saņemt līdz 120 individuālajām konsultācijām dzīvesvietā vai institūcijā bez izmitināšanas, ir nepieciešams palielināt sniegto pakalpojumu apjomu vardarbībā cietušiem bērniem, lai nodrošinātu, ka arī bērniem sniegtais atbalsts būtu individuālajām vajadzībām atbilstošs un piemērots un tiktu sniegts bērnam nepieciešamajā apjomā. 
 
[1] Piemēram, kognitīvi biheiviorālajās terapijas ilgums ir 12 sesijas, uz traumu fokusētajai kognitīvi-biheiviorālajai terapijai 12-16 sesijas, kognitīvās procesēšanas terapijai 12-16 sesijas, uz traumu fokusētajai spēļu terapijai un piesaistes-traumas terapijām nav noteikts sesiju skaits, bet tās ilgums ir vairāki mēneši.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz bērniem sniedzamā pakalpojuma apjoma  harmonizēšanu ar sociālās rehabilitācijas pakalpojumu vardarbībā cietušām pilngadīgām personām.

Pašvaldības sociālais dienests, saņemot psihologa sadarbības pārskatu un bērna vecāka, aizbildņa, iestādes vadītāja, audžuģimenes vai bāriņtiesas iesniegumu  var palielināt sociālās rehabilitācijas pakalpojumam dzīvesvietā vai iestādē piešķirto konsultāciju skaitu par 20 konsultācijām vienā reizē. Kopumā bērnam sniegtais konsultāciju skaits nevar pārsniegt 120 konsultācijas sociālās rehabilitācijas ietvaros. Tāpat atbilstoši MK noteikumu 1613. 14.1 punktam gada laikā pēc sociālās rehabilitācijas pakalpojuma dzīvesvietā vai iestādē (tostarp arī kopā ar ģimenes locekli vai personu, kas bērnu aprūpē) var saņemt trīs 45 minūtes ilgas psihologa konsultācijas bērna sociālās funkcionēšanas uzturēšanai. 
 
Lai bērns, kurš cietis smagā un komplicētā vardarbības gadījumā, sociālās rehabilitācijas ietvaros, varētu saņemt līdz 120 konsultācijām, jāizpildās šādiem nosacījumiem šādi nosacījumi:
Bērns ir cietis smagā un komplicētā vardarbības gadījumā, bērnam ir piešķirts sociālās rehabilitācijas pakalpojums;
Bērns ir saņēmis sākotnējās 20 konsultācijas sociālās rehabilitācijas ietvaros;
Pēc sākotnējām 20 konsultācijām, psihologs ir secinājis un Sadarbības pārskatā ir aprakstījis, ka sociālās rehabilitācijas mērķis nav sasniegts un ir nepieciešams turpināt konsultēšanas procesu. Un sociālajā dienestā ir saņemts bērna vecāka, aizbildņa, iestādes vadītāja, audžuģimenes vai bāriņtiesas pamatots iesniegums ar lūgumu turpināt sociālo rehabilitāciju;
Kad sociālajā dienestā ir saņemti abi minētie dokumenti (sadarbības pārskats un iesniegums), sociālais dienests var pieņemt lēmumu par papildu 20 konsultāciju piešķiršanu;
Bērns saņem papildu 20 konsultācijas (šajā posmā saņemtas jau 40 konsultācijas). Ja aizvien pēc saņemtajām konsultācijām psihologs ir secinājis un Sadarbības pārskatā ir aprakstījis, ka sociālās rehabilitācijas mērķis nav sasniegts un ir nepieciešams turpināt konsultēšanas procesu un sociālajā dienestā ir saņemts bērna vecāka, aizbildņa, iestādes vadītāja, audžuģimenes vai bāriņtiesas pamatots iesniegums ar lūgumu turpināt sociālo rehabilitāciju, bērnam var piešķirt vēl papildu 20 konsultācijas.
Nepieciešamības gadījumā šo procesu atkārto, konsultāciju skaitu pakāpeniski palielinot par 20 konsultācijām, līdz tiek sasniegts maksimālais konsultāciju skaits – 120.
Pēc sociālās rehabilitācijas pakalpojuma pabeigšanas bērns (tostarp arī kopā ar ģimenes locekli vai personu, kas bērnu aprūpē) var saņemt trīs 45 minūtes ilgas psihologa konsultācijas bērna sociālās funkcionēšanas uzturēšanai.
Bērnam, kurš cietis smagā un komplicētā vardarbības gadījumā, sociālās rehabilitācijas pakalpojumu var pabeigt brīdī, kad bērns ir sasniedzis sociālās rehabilitācijas mērķi un bērnam vairs nav nepieciešamas psihologa konsultācijas. Pakalpojuma ietvaros nav nepieciešams izmantot visas 120 konsultācijas. Konsultāciju pakāpeniska piešķiršana izveidota, lai ievērotu bērna labākās intereses, lai būtu iespējams novērtēt progresu, kas sasniegts sociālās rehabilitācijas ietvaros un novērtētu kādas ir bērna vajadzības. 20 konsultācijas bērns saņem aptuveni 6 mēnešus.

Psihologu sertifikācijas padome ir norādījusi, ka sociālās rehabilitācijas ietvaros ir ieteicams veidot paplašinātu sadarbības pārskatu, kuru Psihologu sertifikācijas padome ir izveidojusi un apstiprinājusi. Sadarbības pārskatā, nodrošinot psiholoģisko konsultēšanu sociālās rehabilitācijas pakalpojuma ietvaros, iekļauj šādu informāciju:

Vispārējā informācija – vārds, uzvārds, dzimšanas dati, izglītība, nodarbošanās, psiholoģiskās konsultēšanas uzsākšanas datums, sadarbības pārskata sagatavošanas  datums;
Psiholoģiskās konsultēšanas iemesls;
Mērķis, ko vēlas sasniegt konsultēšanas procesā;
Psiholoģiskās konsultēšanas norises apraksts – konsultēšanas reižu skaits un biežums, izmantotās konsultēšanas metodes, ierobežojumi;
Kādas psihologa darba metodes, strādājot ar personu, vēl tika izmantotas (piemēram, ja tika izmantotas psiholoģiskās izpētes metodes klienta vajadzību novērtēšanai). Kas konsultēšanas (rehabilitācijas) laikā tika secināts;
Klienta apraksts: Kāds bija klienta emocionālais / psiholoģiskais stāvoklis konsultēšanas (rehabilitācijas) sākumā un uz sadarbības pārskata sagatavošanas brīdi;
Tēmas, kas pārrunātas konsultēšanas procesā. Izmaiņas, kas notikušas. Kādas izmaiņas ir notikušas klienta emocionālajā (uzvedības u.c.) stāvoklī konsultēšanas laikā;
Konsultēšanas mērķa sasniegšana izvērtējums;
Turpmākais darbības plāns (ja nepieciešams), piemēram: konsultēšanas procesa turpināšana, citu personu vai speciālistu iesaistīšana u.c.; 
Citi būtiskie jautājumi, kuri ir nozīmīgi konkrētajā gadījumā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Bērni, kas cietuši no prettiesiskām darbībām
Ietekmes apraksts
Tiek pilnveidoti atbalsta pasākumi vardarbībā cietušiem bērniem.
Juridiskās personas
  • Sociālās rehabilitācijas pakalpojuma sniedzēji
Ietekmes apraksts
Sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniedzējiem būs iespējams sniegt bērna vajadzībām atbilstošāku pakalpojumu.
 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
2 803 421
0
2 803 421
0
2 803 421
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
2 803 421
0
2 803 421
0
2 803 421
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
2 803 421
0
2 803 421
0
2 803 421
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
2 803 421
0
2 803 421
0
2 803 421
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Finansējuma apjoms 2.kolonā "saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam", 4. un 6. kolonā "saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru" norādīts atbilstoši pakalpojuma finansēšanai pieejamiem līdzekļiem Labklājības ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammā 05.01.00. "Sociālās rehabilitācijas valsts programmas", saskaņā ar likumā "Par valsts budžetu 2024.gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026.gadam” plānoto apmēru.
Finansējums Noteikumu projekta nodrošināšanai ir iekļauts likumā “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam”.
Noteikumu projekts paredz pakalpojuma apjoma palielināšanu smagos un komplicētos vardarbības gadījumos (speciālistu konsultāciju skaitu palielināt līdz 120), kas izstrādāts, lai nodrošinātu 2024.-2026. gada prioritārā pasākuma “Labklājības nozares  sniegto pakalpojumu pieejamības nodrošināšana” (MK 26.09.2023. sēdes prot. Nr.47 43.§ 2.punkts) apakšpasākuma "Sociālās rehabilitācijas pakalpojuma no vardarbības cietušiem bērniem pilnveidošana un pieejamības nodrošināšana" mērķi un darbības rezultatīvo rādītāju (satura pilnveidošana). 

Detalizēti aprēķini anotācijas pielikumā "Sociālās reabilitācijas pakalpojuma bērniem, kuri cietuši no prettiesiskām darbībām, pilnveidošana un pieejamības nodrošināšana".
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Noteikumu projekts nav publiskots sabiedriskajai apspriešanai, jo izstrādāts atbilstoši 2024.gada budžeta sagatavošanas procesā atbalstītajiem prioritārajiem pasākumiem un ir ticis atbalstīts, pieņemot likumu "Par valsts budžetu 2024.gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025.un 2026.gadam". Papildus komunikācijas aktivitātes par noteikumu projektu nav veiktas. 
 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Labklājības ministrija
  • pašvaldību sociālie dienesti
  • sociālās rehabilitācijas pakalpojuma sniedzēji

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Palielināts atbalsta apjoms vardarbībā cietušiem bērniem īpaši smagos un komplicētos gadījumos, lai atjaunotu bērna fizisko un psihisko veselību un veicinātu bērna integrēšanos sabiedrībā.
 

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Palielināts atbalsta apjoms vardarbībā cietušiem bērniem īpaši smagos un komplicētos gadījumos, lai atjaunotu bērna fizisko un psihisko veselību un veicinātu bērna integrēšanos sabiedrībā.

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Sociālās reabilitācijas pakalpojuma bērniem, kuri cietuši no prettiesiskām darbībām, pilnveidošana un pieejamības nodrošināšana