Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
22-TA-1760: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 30. septembra noteikumos Nr. 599 "Noteikumi par Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda, Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai, Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda, kā arī par valsts un Eiropas Savienības atbalsta lauksaimniecībai un lauku un zivsaimniecības attīstībai finansējuma administrēšanu 2014.–2020. gada plānošanas periodā"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 30. septembra noteikumos Nr. 599 "Noteikumi par Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda, Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai, Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda, kā arī par valsts un Eiropas Savienības atbalsta lauksaimniecībai un lauku un zivsaimniecības attīstībai finansējuma administrēšanu 2014.–2020. gada plānošanas periodā"" (turpmāk – noteikumu projekts) ir sagatavots pēc Zemkopības ministrijas un Lauku atbalsta dienesta iniciatīvas, jo ir nepieciešams precizēt normatīvā akta normas attiecībā uz valsts un Eiropas Savienības (turpmāk – ES) atbalsta maksājumu piešķiršanu, neatbilstošo izdevumu neatgūšanu, nelikumīgi piešķirtā atbalsta atgūšanu, kā arī papildināt ar jaunu tiesību normu, paredzot gadījumus, kad ES finansējumu izmaksā no valsts budžeta.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir precizēt tiesību normas attiecībā uz valsts un ES atbalsta maksājumu izmaksu atbalsta saņēmējiem, paredzot atbalsta maksājumu pārskaitīšanu uz atbalsta saņēmēja norādīto kredītiestādes norēķinu kontu vai valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts" maksājumu norēķinu kontu, un neatbilstošo izdevumu apmēru, ko var neatgūt no atbalsta saņēmējiem, nelikumīgi piešķirtā atbalsta atgūšanu no atbalsta saņēmējiem, kā arī iekļaut jaunu tiesību normu, nosakot gadījumus, kad ES finansējumu izmaksā no valsts budžeta. 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2014. gada 30. septembra noteikumos Nr. 599 "Noteikumi par Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda, Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai, Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda, kā arī par valsts un Eiropas Savienības atbalsta lauksaimniecībai un lauku un zivsaimniecības attīstībai finansējuma administrēšanu 2014.–2020. gada plānošanas periodā" (turpmāk – noteikumi Nr. 599) ir noteikta kārtība, kādā administrē valsts un ES atbalstu lauksaimniecībai, lauku un zivsaimniecības attīstībai.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 599 43. punktā ir noteikts, ka Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (turpmāk – ELGF), Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (turpmāk – ELFLA), Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda (turpmāk – EJZF) finansējumu un valsts budžeta līdzfinansējumu atbalsta saņēmējam izmaksā Valsts kase, pamatojoties uz Lauku atbalsta dienesta sagatavoto maksājuma uzdevumu. Spēkā esošo noteikumu Nr. 599 43. punkta redakcijā nav noteikta ne atbalsta maksājumu kārtība, ne arī konti, uz kuriem var tikt pārskaitīti atbalsta maksājumi. Lauku atbalsta dienests ziņo par to, ka atbalsta saņēmēji Elektroniskajā pieteikšanās sistēmā reģistrē arī norēķinu kontus nebanku maksājuma iestādēs. Vienlaikus Finanšu ministrija norāda uz risku, kas rodas, ja atbalsta maksājumi tiks izmaksāti uz norēķinu kontiem, kas ir atvērti nebanku maksājumu iestādēs, tostarp elektroniskās naudas iestādēs.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā tiek precizēts noteikumu Nr. 599 43. punkts, nosakot, ka ES fondu finansējumu pārskaita uz atbalsta saņēmēja kontu kredītiestādē vai licencētās maksājumu iestādes valsts akciju sabiedrība "Latvijas Pasts" norēķinu kontu, vienlaikus paredzot, ka maksājumi valsts un ES atbalstu atklātu projektu iesniegumu konkursu un vienreizēju maksājumu veidā lauku un zivsaimniecības attīstībai pasākumu projektiem, var tikt pārskaitīti tikai uz atbalsta saņēmēja kontu kredītiestādē. Tādējādi tiks paredzēta iespēja atbalsta maksājumus pārskaitīt ne tikai uz kredītiestādes kontu, bet arī licencētās maksājumu iestādes valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts" maksājumu norēķinu kontu. Šis nosacījums ļaus izvairīties ne vien no naudas līdzekļu drošības trūkuma riska, ja atbalsta maksājums tiek pārskaitīts uz nebanku maksājuma iestādes norēķinu kontu, bet arī no apgrūtinātas komunikācijas par maksājumu izmeklēšanu un kļūdaini pārskaitītu maksājumu atpakaļpārskaitīšanas riska.
Problēmas apraksts
ELGF, ELFLA un EJZF 2014.–2020. gada plānošanas periods tuvojas beigām. ELGF, ELFLA un EJZF publiskā finansējuma saņēmējiem izmaksājamā publiskā finansējuma izdevumu attiecināmības periods 2014.–2020. gada plānošanas periodā saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, (turpmāk – Regula (ES) Nr. 1303/2013) 65. panta 2. punktu ir 2023. gada 31. decembris. Tomēr saistībā ar ELGF, ELFLA un EJZF īstenošanu 2014.–2020. gada plānošanas periodā ir atsevišķi gadījumi, kad publiskais finansējums tā saņēmējiem būtu izmaksājams arī pēc attiecināmības perioda beigām, ja:
a) atbalsta saņēmējs ir apstrīdējis lēmumu, ar kuru noraidīts maksājums par projekta vai pieteikuma īstenošanu un ir stājies spēkā atbalsta saņēmējam labvēlīgs tiesas spriedums vai pieņemts nolēmums, kas paredz atbalsta saņēmējam labvēlīgu tiesvedības iznākumu;
b) atbalsta saņēmējs ir miris un pēc viņa saistību pārņemšanas atbalsts izmaksājams atbalsta saņēmēja mantiniekam (piemēram, no ELGF uz platību maksājumiem var pieteikties mirušā atbalsta saņēmēja mantinieki pēc ilgāka perioda un noilgumu atbalsta izmaksai nevar piemērot, jo mantinieka mantošanas tiesības nevar ierobežot);
c) konstatētais un atbalsta saņēmējam piemērotais debitora parāds tiek atcelts un atbalsts izmaksājams atbalsta saņēmējam (piemēram, kad sūdzības izskatīšanas termiņš dažādu iemeslu dēļ tiek pagarināts uz vairākiem mēnešiem, jo atbalsta saņēmējam tiek lūgts iesniegt noteiktus dokumentus vai noteiktā laika posmā sasniegt noteiktus sasniedzamos rādītājus utml., tāpēc gala lēmums par atbalsta izmaksu tiek izdots jau pēc attiecināmības perioda beigām).
Risinājuma apraksts
Ievērojot iepriekšminēto, noteikumu projekts paredz noteikumus Nr. 599 papildināt ar jaunu 43.1 punktu, nosakot, ka iepriekšminētajos gadījumos publiskais finansējums ir izmaksājams no valsts budžeta līdzekļiem. Izvērtējot esošo situāciju – pārņemto saistību apmēru, iespējamo apmēru attiecībā uz saistību pārņemšanu, tiesvedībā esošās lietas, kā arī iespējamo apmēru saistībā ar debitora parādu atcelšanu, secināms, ka no valsts budžeta izmaksājamais finansējums pēc 2014.–2020. gada plānošanas perioda attiecināmības perioda beigām turpmākajos piecos gados varētu būt ne vairāk kā 100 000 euro, t.i., vidēji gadā 20 000 euro.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 599 73. punktā noteikts, ka Lauku atbalsta dienests neatbilstošos izdevumus no atbalsta saņēmēja neatgūst, ja atgūstamā summa vienam iesniegumam vienā atbalsta veidā vienā pasākumā vai apakšpasākumā nepārsniedz 100 euro vienā finanšu gadā un šo summu nav iespējams ieturēt no nākamajiem atbalsta maksājumiem. Tā kā Regulas (ES) Nr. 1303/2013 122. panta 2. punktā dota iespēja dalībvalstij pieņemt lēmumu neatgūt nepamatoti izmaksātu summu, ja summa, kas jāatgūst no atbalsta saņēmēja, nepārsniedz 250 euro no fondu sniegtā ieguldījuma, neskaitot procentus, tad noteikumu projektā ir paredzēts neatgūstamo summu palielināt no 100 uz 250 euro.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz grozījumus noteikumu Nr. 599 73. punktā, neatgūstamo summu palielinot no 100 uz 250 euro. Grozījumi noteikumu Nr. 599 73. punktā vienādotu ES fondu administrēšanas nosacījumus, jo arī attiecībā uz ES struktūrfondiem un Kohēzijas fondu 2014.–2020. gada plānošanas periodā neatgūstamā neatbilstošo izdevumu summa ir noteikta 250 euro apmērā saskaņā ar Ministru kabineta 2015. gada 8. septembra noteikumu Nr. 517 "Kārtība, kādā ziņo par konstatētajām neatbilstībām un atgūst neatbilstoši veiktos izdevumus Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā 2014.–2020. gada plānošanas periodā" 31.2. apakšpunktu.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 599 2.1. apakšpunktā un 80. punktā ir atsauce uz Padomes 1999. gada 22. marta Regulu (EK) Nr. 659/1999, ar ko nosaka sīki izstrādātus noteikumus EK līguma 93. panta piemērošanai, bet tā vairs nav spēkā.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 1. un 5. punkts precizēt atsauci uz spēkā esošo ES tiesību aktu – Padomes 2015. gada 13. jūlija Regulu (EK) 2015/1589, ar ko nosaka sīki izstrādātus noteikumus Līguma par Eiropas Savienības darbību 108. panta piemērošanai.
Problēmas apraksts
Noteikumi Nr. 599 neparedz nelikumīgi izmaksāta valsts atbalsta vai neatbilstoši piešķirta de minimis atbalsta administrēšanas kārtību.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 6. punktā noteikta kārtība, kādā Lauku atbalsta dienests administrē nelikumīgi izmaksāto valsts atbalstu vai neatbilstoši piešķirto de minimis atbalstu, ievērojot Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļā noteiktos nosacījumus. Lai nodrošinātu to, ka atbalsts netiek izmaksāts tādam atbalsta pretendentam, kas nelikumīgi saņēmis valsts atbalstu vai kam de minimis atbalsts piešķirts neatbilstoši un kas šo atbalstu nav atmaksājis atbilstoši 81. punktā noteiktajam, noteikumu projekta 7. punkts paredz, ka Lauku atbalsta dienests šim atbalsta pretendentam citu atbalstu nepiešķir.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 599 82. punktā noteikti gadījumi, kad uz atbalsta pretendentu neattiecina nosacījumus par atbilstības grūtībās nonākuša uzņēmuma statusam piemērošanu.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 8. punkts paredz svītrot noteikumu Nr. 599 82. punktu, jo ir beidzies pārejas periods, kas bija noteikts attiecībā uz atbilstības izvērtēšanas grūtībās nonākuša uzņēmuma statusam nepiemērošanu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Primārās lauksaimniecības produkcijas ražotāji
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekta normas nodrošinās to, ka ES fondu finansējums tiks pārskaitīts uz atbalsta saņēmēju norādīto kredītiestādes vai valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts" maksājumu norēķinu kontu, bet maksājumi valsts un Eiropas Savienības atbalstu atklātu projektu iesniegumu konkursu un vienreizēju maksājumu veidā lauku un zivsaimniecības attīstībai pasākumu projektam var tikt pārskaitīti tikai uz atbalsta saņēmēja kredītiestādes kontu.
Juridiskās personas
  • Primārās lauksaimniecības produkcijas ražotāji, lauksaimniecības produkcijas pārstrādātāji
  • ES fondu un valsts atbalsta administrēšanā un uzraudzībā iesaistītās iestādes – Zemkopības ministrija, Lauku atbalsta dienests, Valsts kase
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts tiks izpildīts, īstenojot institūciju esošās funkcijas.
Noteikumu projekta normas nodrošinās to, ka ES fondu finansējums tiks pārskaitīts uz atbalsta saņēmēju norādīto kredītiestādes vai valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts" maksājumu norēķinu kontu, bet maksājumi valsts un Eiropas Savienības atbalstu atklātu projektu iesniegumu konkursu un vienreizēju maksājumu veidā lauku un zivsaimniecības attīstībai pasākumu projektam, var tikt pārskaitīti tikai uz atbalsta saņēmēja kredītiestādes kontu.

 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
20 000
20 000
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
20 000
20 000
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
-20 000
-20 000
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
-20 000
-20 000
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
-20 000
-20 000
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
-20 000
-20 000
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Izvērtējot esošo situāciju (pārņemto saistību apmēru, iespējamo apmēru attiecībā uz saistību pārņemšanu, tiesvedībā esošās lietas, kā arī iespējamo apmēru saistībā ar debitora parādu atcelšanu), secināts, ka finanšu apmērs, kas pēc ELGF, ELFLA un EJZF izdevumu attiecināmības perioda beigām izmaksājams turpmākos piecus gadus no valsts budžeta šajos gadījumos, varētu būt ne vairāk kā 100 000 euro, t.i., vidēji gadā 20 000 euro, sākot no 2024. gada.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Neattiecas.
Cita informācija
Eiropas Savienības finanšu plānošanas perioda 2014.–2020. gadam beigās, kad būs zināmi faktiski izmaksātie finanšu līdzekļi, Zemkopības ministrija iesniegs Ministru kabinetā informatīvo ziņojumu par faktiskā finansējuma izlietojumu un ieplānošanu ministrijas valsts budžeta programmās (apakšprogrammās). Tā tiks nodrošināta ekonomiska valsts budžeta līdzekļu izmantošana.

 

4.1.1. Ministru kabineta 2013. gada 26. marta noteikumi Nr. 161 "Noteikumi par vienoto zemkopības nozares informācijas sistēmu"

Pamatojums un apraksts
Noteikumi nosaka vienotajā zemkopības nozares informācijas sistēmā iekļaujamos datus, kārtību, kādā tos apstrādā un izsniedz, kā arī saņem no citām valsts pārvaldes iestādēm. Tāpat noteikumi nosaka, kuri pamatdati ir jāreģistrē vienotajā sistēmā par klientu (fizisku personu vai juridisku personu), tostarp 17.10. un 18.8. apakšpunktā noteikts, ka vienotajā sistēmā ir jāiesniedz bankas norēķinu konts.
Atbildīgā institūcija
Zemkopības ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1303
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regula (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 (turpmāk – Regula (ES) Nr. 1303/2013)
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regula (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 (turpmāk – Regula (ES) Nr. 1303/2013)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
122. pants 2. punkts
3. punkts
Pārņemtas pilnībā
-
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Ir izmantota iespēja dalībvalstij pieņemt lēmumu neatgūt nepamatoti izmaksātu summu, ja summa, kas jāatgūst no atbalsta saņēmēja, nepārsniedz 250 euro no fondu sniegtā ieguldījuma, neskaitot procentus.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienests
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/5728505f-5160-461f-bfd9-774d32cf7881

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Noteikumu projekts un tā anotācija no 2022. gada 31. maija līdz 14. jūnijam bija pieejami sabiedriskajai apspriešanai Vienotā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā. Sabiedrības iebildumi un priekšlikumi netika saņemti.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Lauku atbalsta dienests
  • Valsts kase

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi