24-TA-2297: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Finanšu ministrijas padotībā esošās iestādes – Valsts ieņēmumu dienesta – reorganizāciju un Valsts ieņēmumu dienesta Iekšējās drošības pārvaldes funkciju nodošanu Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Attīstības plānošanas dokuments
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par Finanšu ministrijas padotībā esošās iestādes Valsts ieņēmumu dienesta reorganizāciju un Valsts ieņēmumu dienesta Iekšējās drošības pārvaldes funkciju nodošanu Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam” (turpmāk – Rīkojuma projekts) izstrādāts, pamatojoties uz Ministru kabineta 2024.gada 6.februāra sēdes protokola Nr.6, 33. § "Informatīvais ziņojums "Par Valsts ieņēmumu dienesta darbības pilnveides pasākumiem"" 3.punktu, kurā dots uzdevums Finanšu ministrijai sagatavot un noteiktā kārtībā līdz 2024.gada 1.jūnijam iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā tiesību aktu projektus, kas paredz Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) Nodokļu un muitas policijas pārvaldes funkciju un uzdevumu, kā arī Iekšējās drošības pārvaldes izmeklēšanas un operatīvās darbības funkciju un uzdevumu izslēgšanu no Valsts ieņēmumu dienesta funkcijām un uzdevumiem.
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Rīkojuma projekts izstrādāts arī pamatojoties uz:
1. likumprojektu “Grozījumi Kriminālprocesa likumā” Nr. 649/Lp14 (2024.gada 31.oktobrī Saeimā pieņemts trešajā lasījumā), kura spēkā stāšanās termiņš paredzēts 2025.gada 1.janvāris, un saskaņā ar kuru reforma saistībā ar Nodokļu un muitas policijas izveidi un tās funkciju institucionālo piekritību stāsies spēkā no 2026. gada 1. janvāra, bet Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs VID Iekšējās drošības pārvaldes funkcijas un uzdevumus noziedzīgo nodarījumu atklāšanā un novēršanā Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņu (darbinieku) rīcībā pārņems no 2025. gada 1. janvāra;
2. likumprojektu “Valsts ieņēmumu dienesta likums” Nr. 644/Lp14 (2024.gada 31.oktobrī Saeimā pieņemts trešajā lasījumā), kura spēkā stāšanās termiņš paredzēts 2026.gada 1.janvāris, un saskaņā ar minēto likumprojektu VID struktūrā izmeklēšanas iestādes vairāk nav paredzētas.
3. Valsts pārvaldes iekārtas likuma 15.panta pirmo daļu un trešās daļas 4.punktu. Atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 15.panta pirmajai daļai Ministru kabinets izveido, reorganizē un likvidē tiešās pārvaldes iestādi, pamatojoties uz likumu vai pēc savas iniciatīvas, ievērojot valsts pārvaldes principus, veicot funkciju izvērtējumu, funkciju un pakalpojumu izmaksu salīdzinājumu un izvērtējot ietekmi uz iestādes saistībām. Valsts pārvaldes iekārtas likuma 15.panta trešās daļas 4.punktā noteikts, ka tiešās pārvaldes iestādi reorganizē, nododot atsevišķus valsts pārvaldes uzdevumus citai iestādei, – rezultātā iestāde turpina pastāvēt.
1. likumprojektu “Grozījumi Kriminālprocesa likumā” Nr. 649/Lp14 (2024.gada 31.oktobrī Saeimā pieņemts trešajā lasījumā), kura spēkā stāšanās termiņš paredzēts 2025.gada 1.janvāris, un saskaņā ar kuru reforma saistībā ar Nodokļu un muitas policijas izveidi un tās funkciju institucionālo piekritību stāsies spēkā no 2026. gada 1. janvāra, bet Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs VID Iekšējās drošības pārvaldes funkcijas un uzdevumus noziedzīgo nodarījumu atklāšanā un novēršanā Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņu (darbinieku) rīcībā pārņems no 2025. gada 1. janvāra;
2. likumprojektu “Valsts ieņēmumu dienesta likums” Nr. 644/Lp14 (2024.gada 31.oktobrī Saeimā pieņemts trešajā lasījumā), kura spēkā stāšanās termiņš paredzēts 2026.gada 1.janvāris, un saskaņā ar minēto likumprojektu VID struktūrā izmeklēšanas iestādes vairāk nav paredzētas.
3. Valsts pārvaldes iekārtas likuma 15.panta pirmo daļu un trešās daļas 4.punktu. Atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 15.panta pirmajai daļai Ministru kabinets izveido, reorganizē un likvidē tiešās pārvaldes iestādi, pamatojoties uz likumu vai pēc savas iniciatīvas, ievērojot valsts pārvaldes principus, veicot funkciju izvērtējumu, funkciju un pakalpojumu izmaksu salīdzinājumu un izvērtējot ietekmi uz iestādes saistībām. Valsts pārvaldes iekārtas likuma 15.panta trešās daļas 4.punktā noteikts, ka tiešās pārvaldes iestādi reorganizē, nododot atsevišķus valsts pārvaldes uzdevumus citai iestādei, – rezultātā iestāde turpina pastāvēt.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Rīkojuma projekts izstrādāts, lai īstenotu informatīvajā ziņojumā “Par Valsts ieņēmumu dienesta darbības pilnveides pasākumiem” (MK 2024.gada 6.februāra sēdes protokola Nr.6, 33. §) izvirzītos mērķus un likumprojektā “Grozījumi Kriminālprocesa likumā” Nr. 649/Lp14 paredzēto regulējumu - ar 2025.gada 1.janvāri nodot VID Iekšējās drošības pārvaldei noteikto izmeklēšanas un operatīvās darbības funkciju un uzdevumus noziedzīgo nodarījumu novēršanā, atklāšanā un izmeklēšanā VID ierēdņu (darbinieku) rīcībā Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2024. gada 6. februāra sēdē (protokols Nr. 6, 33.§, 1., 2., 4. punkts) Ministru kabinets izskatīja un pieņēma zināšanai Finanšu ministrijas izstrādāto informatīvo ziņojumu “Par Valsts ieņēmumu dienesta darbības pilnveides pasākumiem” un nolēma atbalstīt informatīvajā ziņojumā ietvertos priekšlikumus par VID reorganizāciju, saskaņā ar kuriem paredzēts VID Nodokļu un muitas policijas pārvaldes funkcijas un uzdevumus nodot finanšu ministra pārraudzībā izveidotajai tiešās pārvaldes iestādei Nodokļu un muitas policijai, bet VID Iekšējās drošības pārvaldes izmeklēšanas un operatīvās darbības funkcijas un uzdevumi tiks nodoti Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam.
Pamatojoties uz Ministru kabineta doto uzdevumu, izstrādāts likumprojekts “Grozījumi Kriminālprocesa likumā”, kuram paredzēts spēkā stāšanās termiņš 2025.gada 1.janvāris. Likumprojektā “Grozījumi Kriminālprocesa likumā” Nr. 649/Lp14 paredzēts precizēt tiesību normas attiecībā uz izmeklēšanas iestādēm un tām noteikto institucionālo piekritību. Šobrīd saskaņā ar Kriminālprocesa likuma 387. panta trešo daļu VID Iekšējās drošības pārvaldes pilnvarotas amatpersonas izmeklē noziedzīgus nodarījumus, kas konstatēti VID amatpersonu un darbinieku rīcībā un saistīti ar dienesta pienākumu izpildi. Likumprojektā “Grozījumi Kriminālprocesa likumā” Nr. 649/Lp14 paredzēts redakcionāli precizēt Kriminālprocesa likuma 386. un 387. pantu, proti:
-izslēgt no minētajiem pantiem VID Iekšējās drošības pārvaldi kā atsevišķu izmeklēšanas iestādi;
-precizēt VID nodokļu un muitas policijas nosaukumu un noteikt, ka turpmāk tā būs Nodokļu un muitas policija.
Likumprojektā “Grozījumi Kriminālprocesa likumā” Nr. 649/Lp14 ietvertajā pārejas noteikumu 87. punktā noteikts Valsts ieņēmumu dienesta Iekšējās drošības pārvaldei nodod līdz 2024. gada 31. decembrim uzsāktos kriminālprocesus Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam ne vēlāk kā līdz 2025. gada 31. janvārim.
Pamatojoties uz Ministru kabineta doto uzdevumu, izstrādāts likumprojekts “Grozījumi Kriminālprocesa likumā”, kuram paredzēts spēkā stāšanās termiņš 2025.gada 1.janvāris. Likumprojektā “Grozījumi Kriminālprocesa likumā” Nr. 649/Lp14 paredzēts precizēt tiesību normas attiecībā uz izmeklēšanas iestādēm un tām noteikto institucionālo piekritību. Šobrīd saskaņā ar Kriminālprocesa likuma 387. panta trešo daļu VID Iekšējās drošības pārvaldes pilnvarotas amatpersonas izmeklē noziedzīgus nodarījumus, kas konstatēti VID amatpersonu un darbinieku rīcībā un saistīti ar dienesta pienākumu izpildi. Likumprojektā “Grozījumi Kriminālprocesa likumā” Nr. 649/Lp14 paredzēts redakcionāli precizēt Kriminālprocesa likuma 386. un 387. pantu, proti:
-izslēgt no minētajiem pantiem VID Iekšējās drošības pārvaldi kā atsevišķu izmeklēšanas iestādi;
-precizēt VID nodokļu un muitas policijas nosaukumu un noteikt, ka turpmāk tā būs Nodokļu un muitas policija.
Likumprojektā “Grozījumi Kriminālprocesa likumā” Nr. 649/Lp14 ietvertajā pārejas noteikumu 87. punktā noteikts Valsts ieņēmumu dienesta Iekšējās drošības pārvaldei nodod līdz 2024. gada 31. decembrim uzsāktos kriminālprocesus Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam ne vēlāk kā līdz 2025. gada 31. janvārim.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai nodrošinātu VID reorganizācijas un likumprojektā “Grozījumi Kriminālprocesa likumā” Nr. 649/Lp14 paredzētās institucionālās piekritības maiņas īstenošanu, ar Rīkojuma projektu tiek noteiktas organizatoriskās darbības plānotā regulējuma īstenošanai.
Risinājuma apraksts
Rīkojuma projekts paredz noteikt veicamās darbības VID reorganizācijai, lai ar 2025.gada 1.janvāri nodotu VID Iekšējās drošības pārvaldei noteikto izmeklēšanas un operatīvas darbības funkciju un uzdevumus noziedzīgo nodarījumu novēršanā, atklāšanā un izmeklēšanā par VID ierēdņu (darbinieku) noziedzīgiem nodarījumiem valsts institūciju dienestā, ja tie saistīti ar korupciju, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam un:
1. noteikt, ka Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs ir VID Iekšējās drošības pārvaldes uzdevumu, tiesību, materiālo vērtību, lietvedības, izmeklēšanai un operatīvo darbību īstenošanai nepieciešamo lietu, kuras nav nododamas Valsts ieņēmumu dienesta arhīvā, pārņēmējs attiecībā uz Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam nododamo VID Iekšējās drošības pārvaldei noteikto izmeklēšanas un operatīvās darbības funkciju un uzdevumu noziedzīgo nodarījumu novēršanā, atklāšanā un izmeklēšanā par VID ierēdņu (darbinieku) noziedzīgiem nodarījumiem valsts institūciju dienestā, ja tie saistīti ar korupciju;
2. uzdot VID nodot Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam 16 amata vietas (ar kopējo finansējumu 621 549 euro), Valsts policijai vienu amata vietu ar kopējo finansējumu (32 673 euro). Uzdot VID nodot Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam un Valsts policijai materiālās vērtības, abpusēji parakstot pieņemšanas un nodošanas aktu.
Saskaņā ar Finanšu ministrijas VID reformas uzraudzības padomes 2024. gada 30. maija sēdes protokola Nr. 2 1.punktā nolemto, atbalstīta VID reformas ietvaros vienas amata vietas nodošana Valsts policijai, kā rezultātā 16 VID Iekšējās drošības pārvaldes amata vietas ar atbilstošu finansējumu atlīdzībai un uzturēšanai pārdalot Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam un vienu amata vietu ar atbilstošu finansējumu atlīdzībai un uzturēšanai pārdalot Valsts policijai, nepaplašinot Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja specializēto kompetenci un nodrošinot Kriminālprocesa likumā noteiktās noziedzīgu nodarījumu izmeklēšanas institucionālās piekritības ievērošanu.
Secīgi arī likumprojekta “Grozījumi Kriminālprocesa likumā” Nr.649/Lp14 sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojuma (anotācija) 3.punkta “Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem” sadaļā “Cita informācija” norādīts, ka nododot VID Nodokļu un muitas policijas pārvaldes un Iekšējās drošības pārvaldes funkcijas un uzdevumus Nodokļu un muitas policijai un Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam, tiks nodots finansējums konkrēto amata vietu atlīdzībai un uzturēšanai. Risinājuma īstenošanai no VID tiks pārdalītas Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam 16 amata vietas. Vienlaikus ar likumprojektā ietvertā tiesiskā regulējuma spēkā stāšanos, saskaņā ar Kriminālprocesa likuma 387. panta pirmo daļu, daļa no līdz šim VID Iekšējās drošības pārvaldes piekritīgu noziedzīgu nodarījumu izmeklēšanas varētu būt piekritīga Valsts policijai. Ņemot vērā minēto, Valsts policijai tiks pārdalīta viena amata vieta (ar finansējumu konkrētās amata vietas atlīdzībai un uzturēšanai).
3. ar Rīkojuma projekta 5.punktu tiek risināts jautājums par lietu piekritības noteikšanu. Kriminālprocesa ietvaros uzsākto lietu institucionālā piekritība nosakāma atbilstoši likumprojektā “Grozījumi Kriminālprocesa likumā” Nr.649/Lp14 iekļautā Kriminālprocesa likuma 387.panta redakcijai, kas stāsies spēkā 2025. gada 1. janvārī, proti, atbilstoši grozījumiem Kriminālprocesa likuma 387. pantā saistībā ar Valsts ieņēmumu dienesta Iekšējās drošības pārvaldes funkciju un uzdevumu nodošanu Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam. Savukārt strīdu gadījumos jautājumu ir iespējams risināt atbilstoši Kriminālprocesa likuma 387.panta vienpadsmitajā un četrpadsmitajā daļā noteiktajam – konkrētu noziedzīgu nodarījumu institucionālo piekritību nosaka ģenerālprokurors un izmeklēšanas iestāžu strīdus par noziedzīgu nodarījumu piekritību arī izšķir ģenerālprokurors. Minēto nav nepieciešams speciāli atrunāt rīkojuma projektā.
Atbilstoši Kriminālprocesa likuma nosacījumiem VID Iekšējās drošības pārvalde līdz šim ir izmeklējusi kriminālprocesus, kuru piekritība būtu VID nodokļu un muitas policijai, bet ar ģenerālprokurora rīkojumu piekritība ir noteikta VID Iekšējās drošības pārvaldei. Pēdējos 6 gados VID Iekšējās drošības pārvalde ir izmeklējusi 34 kriminālprocesus par noziedzīgiem nodarījumiem valsts ieņēmumu un muitas jomā. Šobrīd VID Iekšējās drošības pārvaldes izmeklēšanā atrodas viens kriminālprocess pēc Krimināllikuma 207.panta, kurā iespējams tiks aprēķināts arī valstij nodarītais kaitējums nenomaksāto nodokļu veidā, secīgi šīs krimināllietas piekritība atbilstoši Kriminālprocesa likumam būtu nosakāma VID nodokļu un muitas policijai. Tāpat šobrīd VID Iekšējās drošības pārvaldes lietvedībā ir viena VID nodokļu un muitas policijai piekritīga un nododama operatīvās uzskaites lieta.
Attiecībā par deponētajiem naudas līdzekļiem – saskaņā ar Kriminālprocesa likuma nosacījumiem VID Iekšējās drošības pārvalde ir iemaksājusi VID deponēto līdzekļu kontā “Krimināllietās izņemtā nauda un iemaksātā drošības nauda” atbilstoši VID Iekšējās drošības pārvaldes pieņemtajiem procesuālajiem lēmumiem par aresta uzlikšanu naudai kriminālprocesos kopā 134 853,60 EUR. Šobrīd visos kriminālprocesos, kuros uzlikts arests naudai, procesa virzītājs ir tiesa vai prokurors. Saskaņā ar Kriminālprocesa likuma nosacījumiem par jebkuru naudas līdzekļu kustību procesa virzītājam ir jāpieņem procesuāls lēmums, līdz ar to VID deponēto līdzekļu kontā VID Iekšējās drošības pārvaldes iemaksātos naudas līdzekļus bez procesuāla lēmuma nav iespējams nodot citām tiesībaizsardzības iestādēm. Konkrētajā gadījumā pie VID Iekšējās drošības pārvaldes saistību nodošanas Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam VID deponēto līdzekļu kontā “Krimināllietās izņemtā nauda un iemaksātā drošības nauda” ieskaitītos līdzekļus komisija var uzskaitīt un nodot informāciju procesa virzītājam (tiesai vai prokuroram) par naudas līdzekļu atrašanās vietu un jauno saistību pārņēmēju saistībā ar VID Iekšējās drošības pārvaldes likvidāciju.
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekta 2. punktā paredzēts noteikt, ka tiek nodotas gan materiālās vērtības, gan lietvedības (vispārējā un sevišķā), gan izmeklēšanai un operatīvo darbību īstenošanai nepieciešamās lietas, ar Rīkojuma projektu paredzēts uzdot VID trīs darba dienu laikā no šā Ministru kabineta rīkojuma spēkā stāšanās izveidot atbilstošas jomas VID reorganizācijas un VID Iekšējās drošības pārvaldes funkciju nodošanas Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam komisijas (turpmāk – komisija). Plānots izveidot trīs komisijas: par materiālo vērtību nodošanu; sevišķās lietvedības (pabeigto un nepabeigto lietu) nodošanu; pabeigto un nepabeigto resorisko pārbaužu un krimināllietu (t.sk. krimināllietās glabājamo lietisko pierādījumu un spoguļkopiju nodošanu), kā arī inventarizācijas laikā veikt naudas līdzekļu uzskaiti, kas atrodas VID deponēto līdzekļu kontā “Krimināllietās izņemtā nauda un iemaksātā drošības nauda” atbilstoši VID Iekšējās drošības pārvaldes pieņemtajiem procesuālajiem lēmumiem un procesa virzītājs ir tiesa vai prokurors) nodošanu, komisiju sastāvā iekļaujot iestāžu (VID, Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja, ja būs nepieciešams – arī VID nodokļu un muitas policijas) pārstāvjus atbilstoši kompetencei. Šobrīd VID Iekšējās drošības pārvaldes lietvedībā nav Valsts policijai piekritīgu nepabeigto resorisko pārbaužu lietu, krimināllietu, operatīvās uzskaites lietu vai arhīvā nenodoto materiālu, tādēļ Valsts policijas pārstāvju iekļaušana komisijās nav nepieciešama.
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 7.panta trešo daļu Ministru kabineta rīkojums, izņemot administratīvo aktu, stājas spēkā tā parakstīšanas brīdī.
4. noteikt komisijai veikt citas darbības, lai īstenotu VID Iekšējās drošības pārvaldei noteikto izmeklēšanas un operatīvās darbības funkciju un uzdevumu noziedzīgo nodarījumu novēršanā, atklāšanā un izmeklēšanā par VID ierēdņu (darbinieku) noziedzīgiem nodarījumiem valsts institūciju dienestā, ja tie saistīti ar korupciju, nodošanu Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam, tostarp VID Iekšējās drošības pārvaldes lietvedībā esošo lietu un materiālo vērtību nodošanu Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam.
Rīkojuma projektā noteiktās darbības pabeidzamas līdz likumprojekta “Grozījumi Kriminālprocesa likumā” Nr. 649/Lp14 spēkā stāšanās termiņam 2025.gada 1.janvārim. VID reorganizācija ietver VID Iekšējās drošības pārvaldes amatu likvidāciju, kas rada nepieciešamību brīdināt attiecīgos nodarbinātos par amatu likvidāciju, ievērojot normatīvajos aktos noteikto brīdināšanas termiņu viens mēnesis. Lai veiktu Rīkojuma projektā paredzētās darbības un citas nepieciešamās darbības VID reorganizācijas īstenošanai, ievērojot normatīvajos aktos noteikto brīdināšanas termiņu, Rīkojuma projektu nepieciešams pieņemt līdz 2024.gada 15.novembrim.
1. noteikt, ka Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs ir VID Iekšējās drošības pārvaldes uzdevumu, tiesību, materiālo vērtību, lietvedības, izmeklēšanai un operatīvo darbību īstenošanai nepieciešamo lietu, kuras nav nododamas Valsts ieņēmumu dienesta arhīvā, pārņēmējs attiecībā uz Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam nododamo VID Iekšējās drošības pārvaldei noteikto izmeklēšanas un operatīvās darbības funkciju un uzdevumu noziedzīgo nodarījumu novēršanā, atklāšanā un izmeklēšanā par VID ierēdņu (darbinieku) noziedzīgiem nodarījumiem valsts institūciju dienestā, ja tie saistīti ar korupciju;
2. uzdot VID nodot Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam 16 amata vietas (ar kopējo finansējumu 621 549 euro), Valsts policijai vienu amata vietu ar kopējo finansējumu (32 673 euro). Uzdot VID nodot Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam un Valsts policijai materiālās vērtības, abpusēji parakstot pieņemšanas un nodošanas aktu.
Saskaņā ar Finanšu ministrijas VID reformas uzraudzības padomes 2024. gada 30. maija sēdes protokola Nr. 2 1.punktā nolemto, atbalstīta VID reformas ietvaros vienas amata vietas nodošana Valsts policijai, kā rezultātā 16 VID Iekšējās drošības pārvaldes amata vietas ar atbilstošu finansējumu atlīdzībai un uzturēšanai pārdalot Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam un vienu amata vietu ar atbilstošu finansējumu atlīdzībai un uzturēšanai pārdalot Valsts policijai, nepaplašinot Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja specializēto kompetenci un nodrošinot Kriminālprocesa likumā noteiktās noziedzīgu nodarījumu izmeklēšanas institucionālās piekritības ievērošanu.
Secīgi arī likumprojekta “Grozījumi Kriminālprocesa likumā” Nr.649/Lp14 sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojuma (anotācija) 3.punkta “Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem” sadaļā “Cita informācija” norādīts, ka nododot VID Nodokļu un muitas policijas pārvaldes un Iekšējās drošības pārvaldes funkcijas un uzdevumus Nodokļu un muitas policijai un Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam, tiks nodots finansējums konkrēto amata vietu atlīdzībai un uzturēšanai. Risinājuma īstenošanai no VID tiks pārdalītas Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam 16 amata vietas. Vienlaikus ar likumprojektā ietvertā tiesiskā regulējuma spēkā stāšanos, saskaņā ar Kriminālprocesa likuma 387. panta pirmo daļu, daļa no līdz šim VID Iekšējās drošības pārvaldes piekritīgu noziedzīgu nodarījumu izmeklēšanas varētu būt piekritīga Valsts policijai. Ņemot vērā minēto, Valsts policijai tiks pārdalīta viena amata vieta (ar finansējumu konkrētās amata vietas atlīdzībai un uzturēšanai).
3. ar Rīkojuma projekta 5.punktu tiek risināts jautājums par lietu piekritības noteikšanu. Kriminālprocesa ietvaros uzsākto lietu institucionālā piekritība nosakāma atbilstoši likumprojektā “Grozījumi Kriminālprocesa likumā” Nr.649/Lp14 iekļautā Kriminālprocesa likuma 387.panta redakcijai, kas stāsies spēkā 2025. gada 1. janvārī, proti, atbilstoši grozījumiem Kriminālprocesa likuma 387. pantā saistībā ar Valsts ieņēmumu dienesta Iekšējās drošības pārvaldes funkciju un uzdevumu nodošanu Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam. Savukārt strīdu gadījumos jautājumu ir iespējams risināt atbilstoši Kriminālprocesa likuma 387.panta vienpadsmitajā un četrpadsmitajā daļā noteiktajam – konkrētu noziedzīgu nodarījumu institucionālo piekritību nosaka ģenerālprokurors un izmeklēšanas iestāžu strīdus par noziedzīgu nodarījumu piekritību arī izšķir ģenerālprokurors. Minēto nav nepieciešams speciāli atrunāt rīkojuma projektā.
Atbilstoši Kriminālprocesa likuma nosacījumiem VID Iekšējās drošības pārvalde līdz šim ir izmeklējusi kriminālprocesus, kuru piekritība būtu VID nodokļu un muitas policijai, bet ar ģenerālprokurora rīkojumu piekritība ir noteikta VID Iekšējās drošības pārvaldei. Pēdējos 6 gados VID Iekšējās drošības pārvalde ir izmeklējusi 34 kriminālprocesus par noziedzīgiem nodarījumiem valsts ieņēmumu un muitas jomā. Šobrīd VID Iekšējās drošības pārvaldes izmeklēšanā atrodas viens kriminālprocess pēc Krimināllikuma 207.panta, kurā iespējams tiks aprēķināts arī valstij nodarītais kaitējums nenomaksāto nodokļu veidā, secīgi šīs krimināllietas piekritība atbilstoši Kriminālprocesa likumam būtu nosakāma VID nodokļu un muitas policijai. Tāpat šobrīd VID Iekšējās drošības pārvaldes lietvedībā ir viena VID nodokļu un muitas policijai piekritīga un nododama operatīvās uzskaites lieta.
Attiecībā par deponētajiem naudas līdzekļiem – saskaņā ar Kriminālprocesa likuma nosacījumiem VID Iekšējās drošības pārvalde ir iemaksājusi VID deponēto līdzekļu kontā “Krimināllietās izņemtā nauda un iemaksātā drošības nauda” atbilstoši VID Iekšējās drošības pārvaldes pieņemtajiem procesuālajiem lēmumiem par aresta uzlikšanu naudai kriminālprocesos kopā 134 853,60 EUR. Šobrīd visos kriminālprocesos, kuros uzlikts arests naudai, procesa virzītājs ir tiesa vai prokurors. Saskaņā ar Kriminālprocesa likuma nosacījumiem par jebkuru naudas līdzekļu kustību procesa virzītājam ir jāpieņem procesuāls lēmums, līdz ar to VID deponēto līdzekļu kontā VID Iekšējās drošības pārvaldes iemaksātos naudas līdzekļus bez procesuāla lēmuma nav iespējams nodot citām tiesībaizsardzības iestādēm. Konkrētajā gadījumā pie VID Iekšējās drošības pārvaldes saistību nodošanas Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam VID deponēto līdzekļu kontā “Krimināllietās izņemtā nauda un iemaksātā drošības nauda” ieskaitītos līdzekļus komisija var uzskaitīt un nodot informāciju procesa virzītājam (tiesai vai prokuroram) par naudas līdzekļu atrašanās vietu un jauno saistību pārņēmēju saistībā ar VID Iekšējās drošības pārvaldes likvidāciju.
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekta 2. punktā paredzēts noteikt, ka tiek nodotas gan materiālās vērtības, gan lietvedības (vispārējā un sevišķā), gan izmeklēšanai un operatīvo darbību īstenošanai nepieciešamās lietas, ar Rīkojuma projektu paredzēts uzdot VID trīs darba dienu laikā no šā Ministru kabineta rīkojuma spēkā stāšanās izveidot atbilstošas jomas VID reorganizācijas un VID Iekšējās drošības pārvaldes funkciju nodošanas Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam komisijas (turpmāk – komisija). Plānots izveidot trīs komisijas: par materiālo vērtību nodošanu; sevišķās lietvedības (pabeigto un nepabeigto lietu) nodošanu; pabeigto un nepabeigto resorisko pārbaužu un krimināllietu (t.sk. krimināllietās glabājamo lietisko pierādījumu un spoguļkopiju nodošanu), kā arī inventarizācijas laikā veikt naudas līdzekļu uzskaiti, kas atrodas VID deponēto līdzekļu kontā “Krimināllietās izņemtā nauda un iemaksātā drošības nauda” atbilstoši VID Iekšējās drošības pārvaldes pieņemtajiem procesuālajiem lēmumiem un procesa virzītājs ir tiesa vai prokurors) nodošanu, komisiju sastāvā iekļaujot iestāžu (VID, Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja, ja būs nepieciešams – arī VID nodokļu un muitas policijas) pārstāvjus atbilstoši kompetencei. Šobrīd VID Iekšējās drošības pārvaldes lietvedībā nav Valsts policijai piekritīgu nepabeigto resorisko pārbaužu lietu, krimināllietu, operatīvās uzskaites lietu vai arhīvā nenodoto materiālu, tādēļ Valsts policijas pārstāvju iekļaušana komisijās nav nepieciešama.
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 7.panta trešo daļu Ministru kabineta rīkojums, izņemot administratīvo aktu, stājas spēkā tā parakstīšanas brīdī.
4. noteikt komisijai veikt citas darbības, lai īstenotu VID Iekšējās drošības pārvaldei noteikto izmeklēšanas un operatīvās darbības funkciju un uzdevumu noziedzīgo nodarījumu novēršanā, atklāšanā un izmeklēšanā par VID ierēdņu (darbinieku) noziedzīgiem nodarījumiem valsts institūciju dienestā, ja tie saistīti ar korupciju, nodošanu Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam, tostarp VID Iekšējās drošības pārvaldes lietvedībā esošo lietu un materiālo vērtību nodošanu Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam.
Rīkojuma projektā noteiktās darbības pabeidzamas līdz likumprojekta “Grozījumi Kriminālprocesa likumā” Nr. 649/Lp14 spēkā stāšanās termiņam 2025.gada 1.janvārim. VID reorganizācija ietver VID Iekšējās drošības pārvaldes amatu likvidāciju, kas rada nepieciešamību brīdināt attiecīgos nodarbinātos par amatu likvidāciju, ievērojot normatīvajos aktos noteikto brīdināšanas termiņu viens mēnesis. Lai veiktu Rīkojuma projektā paredzētās darbības un citas nepieciešamās darbības VID reorganizācijas īstenošanai, ievērojot normatīvajos aktos noteikto brīdināšanas termiņu, Rīkojuma projektu nepieciešams pieņemt līdz 2024.gada 15.novembrim.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
-
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- VID Iekšējās drošības pārvaldes nodarbinātos
Ietekmes apraksts
Finanšu ministrijas padotībā esošās iestādes VID reorganizācijas tiesiskais pamats izriet no likumprojekta “Grozījumi Kriminālprocesa likumā” (Nr.649/Lp14) iekļautā tiesiskā regulējuma, bet Rīkojuma projekts izstrādāts, lai nodrošinātu VID reorganizācijas un likumprojektā “Grozījumi Kriminālprocesa likumā” Nr. 649/Lp14 paredzētās institucionālās piekritības maiņas īstenošanu. Secīgi likumprojektam “Grozījumi Kriminālprocesa likumā” Nr. 649/Lp14 un Rīkojuma projektam ir ietekme uz VID Iekšējās drošības pārvaldes nodarbinātajiem, kuru amata vietas tiks likvidētas un VID veiks normatīvajos aktos noteiktās darbības nodarbināto brīdināšanai par amata vietu likvidāciju un citu amata vietu piedāvāšanai.
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Valsts ieņēmumu dienests no Finanšu ministrijas pamatbudžeta programmas 33.00.00 “Valsts ieņēmumu un muitas politikas nodrošināšana” 2025.gadā un turpmāk ik gadu pārdala finansējumu nododamo amata vietu atlīdzībai (tai skaitā 60 035 EUR no 2024. – 2026.gada prioritārā pasākuma “Atlīdzība Valsts ieņēmumu dienesta nodarbinātajiem” (MK 26.09.2023. prot.Nr.47 43.§ 2.punkts)) 600 348 EUR un uzturēšanai 53 874 EUR, no tā:
1. Valsts policijai Iekšlietu ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammā 06.01.00 “Valsts policija” 1 amata vietas atlīdzībai un uzturēšanai 32 673 EUR:
2. Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam tā pamatbudžeta programmā 01.00.00 “Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs” 16 amata vietu atlīdzībai un uzturēšanai 621 549 EUR:
1. Valsts policijai Iekšlietu ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammā 06.01.00 “Valsts policija” 1 amata vietas atlīdzībai un uzturēšanai 32 673 EUR:
Izmaksu pozīcijas | Summa, EUR |
Kopā | 32 673 |
Kopā (1000 EKK) | 30 798 |
Mēnešalga | 22 740 |
Piemaksa par speciālo dienesta pakāpi | 600 |
Ikgadējā novērtēšanas prēmija | 1 137 |
Darba devēja izdevumi veselības apdrošināšanai | 427 |
Citas sociālās garantijas | 97 |
Darba devēja VSAOI 23,59% | 5 797 |
Kopā (2000 EKK) | 1 875 |
Komunālo pakalpojumu nodrošināšana | 417 |
Uzturēšanas materiāli | 1 011 |
IT licenču uzturēšana | 335 |
Sakaru izdevumi | 67 |
Darba aizsardzība | 45 |
2. Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam tā pamatbudžeta programmā 01.00.00 “Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs” 16 amata vietu atlīdzībai un uzturēšanai 621 549 EUR:
Izmaksu pozīcijas | Summa, EUR |
Kopā | 621 549 |
Kopā (1000 EKK) | 569 550 |
Mēnešalga | 405 276 |
Piemaksa par speciālo dienesta pakāpi | 6 516 |
Piemaksa par darbu, kas saistīts ar īpašu risku | 20 264 |
Piemaksa par nakts darbu un darbu svētku dienās | 1 410 |
Ikgadējā novērtēšanas prēmija | 20 112 |
Darba devēja izdevumi veselības apdrošināšanai | 6 830 |
Citas sociālās garantijas | 1 734 |
Darba devēja VSAOI 23,59% | 107 408 |
Kopā (2000 EKK) | 51 999 |
Komunālo pakalpojumu nodrošināšana | 6 669 |
Uzturēšanas materiāli | 16 176 |
Transporta un sakaru izdevumi | 22 110 |
IT licenču uzturēšana | 5 356 |
Personāla attīstība un darba aizsardzība | 1 688 |
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Valsts ieņēmumu dienests no 2025.gada nodod Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam 16 amata vietas un Valsts policijai 1 (vienu) amata vietu, nepalielinot kopējo amata vietu skaitu valsts pārvaldē.
Cita informācija
Finanšu ministrija sadarbībā ar Iekšlietu ministriju un Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroju normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā 2025. gadā sagatavos Ministru kabineta rīkojuma projektu par apropriācijas pārdali no Finanšu ministrijas budžeta programmas 33.00.00 “Valsts ieņēmumu un muitas politikas nodrošināšana” uz Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 06.01.00 “Valsts policija” 32 673 euro apmērā un Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja budžeta programmu 01.00.00 “Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs” 621 549 euro apmērā, vienlaikus Ministru kabineta protokollēmuma projektā paredzot uzdevumu par Finanšu ministrijas, Iekšlietu ministrijas un Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja bāzes izdevumu 2026.-2030.gadam precizēšanu.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Rīkojuma projekts īsteno informatīvajā ziņojumā “Par Valsts ieņēmumu dienesta darbības pilnveides pasākumiem” (Ministru kabineta 2024.gada 6.februāra sēdes protokola Nr.6, 33. §) un likumprojektā “Grozījumi Kriminālprocesa likumā” Nr. 649/Lp14 paredzēto, kuru saskaņošanas procesā sabiedrības līdzdalība jau bija nodrošināta. Ņemot vērā, ka Rīkojuma projekts neatbilst Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5. punktā minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē nav piemērojama.
Rīkojuma projekts, tā anotācija un Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekts būs publiski pieejami Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā jeb TAP portālā.
Rīkojuma projekts, tā anotācija un Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekts būs publiski pieejami Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā jeb TAP portālā.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Valsts ieņēmumu dienests
- Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs
- Valsts policija
- Finanšu ministrija
- Iekšlietu ministrija
- Latvijas Republikas prokuratūra
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Jā
Veicama VID reorganizācija un VID Iekšējās drošības pārvaldei noteiktā izmeklēšanas un operatīvas darbības funkcija un uzdevumi noziedzīgo nodarījumu novēršanā, atklāšanā un izmeklēšanā par VID ierēdņu (darbinieku) noziedzīgiem nodarījumiem valsts institūciju dienestā, ja tie saistīti ar korupciju, nododama Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam.
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Jā
VID uzdevumi tiks sašaurināti, Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja funkcijas un uzdevumi pēc būtības netiek mainīti, Valsts policijas funkcijas un uzdevumi netiek mainīti.
VID Iekšējās drošības pārvaldei noteikto izmeklēšanas un operatīvās darbības funkciju un uzdevumu noziedzīgo nodarījumu novēršanā, atklāšanā un izmeklēšanā par VID ierēdņu (darbinieku) noziedzīgiem nodarījumiem valsts institūciju dienestā, ja tie saistīti ar korupciju, nodot Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam. Vienlaikus ar likumprojektā “Grozījumi Kriminālprocesa likumā” (Nr.649/Lp14) ietvertā tiesiskā regulējuma spēkā stāšanos, saskaņā ar Kriminālprocesa likuma 387. panta pirmo daļu daļa no līdz šim VID Iekšējās drošības pārvaldes piekritīgu noziedzīgu nodarījumu izmeklēšanas varētu būt piekritīga Valsts policijai.
VID Iekšējās drošības pārvaldei noteikto izmeklēšanas un operatīvās darbības funkciju un uzdevumu noziedzīgo nodarījumu novēršanā, atklāšanā un izmeklēšanā par VID ierēdņu (darbinieku) noziedzīgiem nodarījumiem valsts institūciju dienestā, ja tie saistīti ar korupciju, nodot Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam. Vienlaikus ar likumprojektā “Grozījumi Kriminālprocesa likumā” (Nr.649/Lp14) ietvertā tiesiskā regulējuma spēkā stāšanos, saskaņā ar Kriminālprocesa likuma 387. panta pirmo daļu daļa no līdz šim VID Iekšējās drošības pārvaldes piekritīgu noziedzīgu nodarījumu izmeklēšanas varētu būt piekritīga Valsts policijai.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Jā
Rīkojuma projekts paredz uzsākt nodalīt noziedzīgu nodarījumu novēršanas, atklāšanas un izmeklēšanas funkcijas no pakalpojumu sniedzēja funkcijām, atbilstoši paredzētajam VID reformas risinājumam. Rezultātā VID kļūs par modernu, uz klientiem orientētu servisa iestādi, veicinot labprātīgu nodokļu saistību izpildi un sabiedrības uzticēšanos dienestam.
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Informācija par nododamo amata vietu atlīdzību