24-TA-2427: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma Baznīcas ielā 54, Salacgrīvā, Limbažu novadā, daļas pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 9. panta pirmā daļa.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanai no privātpersonas atsavināt nekustamā īpašuma Baznīcas ielā 54, (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66150040196), Salacgrīvā, Limbažu novadā, sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 6615 004 0196 daļu 0,7882 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta).
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 "Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu". Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Atbilstoši būvniecības ieceres tehniskajiem risinājumiem būvatļaujā Nr. BIS-BL-379867-281 "Ātrgaitas dzelzceļa "Rail Baltica’" DS3 posma "LV/EE robeža – Vangaži" apakšposms DPS1", būvatļauja Nr. 2, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt nekustamā īpašuma Baznīcas ielā 54 (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66150040196), Salacgrīvā, Limbažu novadā, sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66150040196 daļu aptuveni 0,7882 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) Rail Baltica projekta saistītās infrastruktūras (pašvaldības un valsts nozīmes ceļu) izbūvei.
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši akciju sabiedrības "RB Rail" sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot likuma "Par autoceļiem" 4. panta regulējumu.
Savukārt Satiksmes ministrija šobrīd strādā pie risinājuma, lai nākotnē pēc pašvaldības nozīmes ceļa izbūves šāda veida ceļš (autoceļš) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būtu nododams pašvaldības īpašumā, jo, ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmās daļas un likuma "Par autoceļiem" 4. panta trešās daļas tiesisko regulējumu, pašvaldību nozīmes ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Atbilstoši būvniecības ieceres tehniskajiem risinājumiem būvatļaujā Nr. BIS-BL-379867-281 "Ātrgaitas dzelzceļa "Rail Baltica’" DS3 posma "LV/EE robeža – Vangaži" apakšposms DPS1", būvatļauja Nr. 2, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt nekustamā īpašuma Baznīcas ielā 54 (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66150040196), Salacgrīvā, Limbažu novadā, sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66150040196 daļu aptuveni 0,7882 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) Rail Baltica projekta saistītās infrastruktūras (pašvaldības un valsts nozīmes ceļu) izbūvei.
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši akciju sabiedrības "RB Rail" sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot likuma "Par autoceļiem" 4. panta regulējumu.
Savukārt Satiksmes ministrija šobrīd strādā pie risinājuma, lai nākotnē pēc pašvaldības nozīmes ceļa izbūves šāda veida ceļš (autoceļš) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būtu nododams pašvaldības īpašumā, jo, ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmās daļas un likuma "Par autoceļiem" 4. panta trešās daļas tiesisko regulējumu, pašvaldību nozīmes ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Informācija par nekustamo īpašumu Baznīcas ielā 54 (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66150040196), Salacgrīvā, Limbažu novadā (turpmāk – Nekustamais īpašums).
1. Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 6. panta pirmo daļu un 18. panta pirmo daļu SIA "EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS" (turpmāk - Institūcija) 2023. gada 24. decembrī nosūtīja Īpašniekam paziņojumu Nr. 2.3.N/2023-4240 "Paziņojums par nekustamā īpašuma Baznīcas ielā 54, Salacgrīvā, Limbažu novadā, kadastra Nr. 66150040196, daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai", sākotnēji informējot par zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66150040196 (turpmāk - Zemes vienība) daļas aptuveni 0,7784 ha platībā atsavināšanu.
2024. gada 14. martā Institūcija nosūtīja Īpašniekam atkārtotu atsavināšanas paziņojumu Nr. 2.3.N2024-1354 "Precizējums paziņojumā par nekustamā īpašuma "Baznīcas iela 54" Salacgrīvā, Limbažu novadā, kadastra Nr.66150040196, daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai", informējot, ka atlikusī pašvaldības teritorijas plānojumam neatbilstošā Zemes vienības daļa, balstoties uz Īpašnieka sniegto viedokli par atlikušās daļas 0,0804 ha platībā saglabāšanu īpašumā, netiks atsavināta.
2024. gada 27. jūnijā Institūcija saņēma RB Rail AS vēstuli Nr. 1.13/LV-2024-497, kurā akciju sabiedrība "RB Rail" informēja, ka, detalizējot būvprojekta tehniskos risinājumus, ir precizētas Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamās Zemes vienības daļas robežas un platība, proti, projekta īstenošanai nepieciešama Zemes vienības daļa aptuveni 0,7882 ha platībā, t.i., platība palielinājusies par 98 m2, un attiecīgi par 98 m2 samazinājusies Zemes vienības atlikušās daļas platība, kas pēc precizēšanas ir aptuveni 0,0706 ha.
2024. gada 4. jūlijā Institūcija nosūtīja Īpašniekam atkārtotu paziņojumu Nr. 2.3.N/2024-3403 "Precizējums paziņojumā par nekustamā īpašuma Baznīcas ielā 54, Salacgrīvā, Limbažu novadā, kadastra Nr. 66150040196, daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai", informējot par precizēto atsavināmo platību aptuveni 0,7882 ha.
2. Institūcija izvērtēja ar lietas faktiskajiem apstākļiem saistīto dokumentāciju un konstatēja šādus būtiskus apstākļus.
Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – Kadastrs) un zemesgrāmatā reģistrētie dati par Nekustamo īpašumu.
2.1. Nekustamā īpašuma sastāvs:
- zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 66150040196) 2,1524 ha platībā.
2.2. Nekustamais īpašums ir ierakstīts Vidzemes rajona tiesas Salacgrīvas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000427908, un īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu ir nostiprinātas juridiskai personai (turpmāk – Īpašnieks).
2.3. Nekustamam īpašumam zemesgrāmatā reģistrēta atzīme - aizsargjoslas teritorija ap elektrisko tīklu gaisvadu līnijām pilsētās un ciemos līdz 20 kilovoltiem.
Citi apgrūtinājumi, kā piemēram, nomas vai apbūves tiesības, ķīlas vai hipotēkas, vai arī piedziņas atzīmes zemesgrāmatā nav reģistrētas.
2.4. Kadastrā Zemes vienībai reģistrēts apgrūtinājums – (020506) aizsargjoslas teritorija ap elektrisko tīklu gaisvadu līnijām pilsētās un ciemos 0,2522 ha platībā.
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.
2.5. Kadastrā Zemes vienībai reģistrētais platības sadalījums pa lietošanas veidiem: pārējās zemes platība – 2,1524 ha.
2.6. Kadastrā Zemes vienībai reģistrēts nekustamā īpašuma lietošanas mērķis - Individuālo dzīvojamo māju apbūve (kods 0601) – 2,1524 ha platībā.
3. Nekustamā īpašuma atlikusī (neatsavināmā) daļa:
Nodalot Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo (atsavināmo) Zemes vienības daļu aptuveni 0,7882 ha platībā, atlikumā veidojas divas Zemes vienības daļas aptuveni 1,2936 ha un 0,0706 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta).
Saskaņā ar Limbažu novada pašvaldības 2023. gada 9. novembra atzinumu (vēstule Nr. 8.2/23/1410) Zemes vienība atrodas Savrupmāju apbūves teritorijā, kur jaunveidojamās zemes vienības minimālā platība noteikta 0,12 ha. Līdz ar to Zemes vienības atlikusī daļa aptuveni 1,2936 ha platībā atbilst teritorijas plānojumā noteiktajam un turpmāk ir izmantojama patstāvīgi, savukārt Zemes vienības daļa 0,0706 ha platībā neatbilst pašvaldības teritoriālajam plānojumam un turpmāk nav izmantojama patstāvīgi.
Atsavināšanas likuma 6. panta pirmajā daļā noteikts, ja sabiedrības vajadzībām nepieciešama tikai nekustamā īpašuma daļa un atlikusī tā daļa nepietiekamās platības, apgrūtinājumu, konfigurācijas vai citu apstākļu dēļ nav izmantojama atbilstoši vietējās pašvaldības teritorijas plānojumam, institūcija ierosina visa nekustamā īpašuma atsavināšanu un atsavina visu nekustamo īpašumu, ja ar nekustamā īpašuma īpašnieku nevienojas citādi.
Saskaņā ar 2024. gada 13. marta paziņojumu Īpašnieks vēlas saglabāt savā īpašumā Zemes vienības daļu aptuveni 0,0706 ha platībā (paziņojumā atlikušās (neatsavināmās) daļas platība norādīta 0,0804 ha, kas bija konstatējama pirms akciju sabiedrības "RB Rail" sniegtās informācijas par izmaiņām atsavināmās daļas platībā un zemes vienības robežās). Īpašnieks nav mainījis viedokli par atlikušās daļas saglabāšanu īpašumā.
Ņemot vērā minēto, saskaņā ar Atsavināšanas likuma 6. panta pirmo daļu un 18. panta pirmo un otro daļu Rail Baltica projekta vajadzībām ir atsavināma Zemes vienības daļa aptuveni 0,7882 ha platībā.
4. Īpašnieka prasījumi un cita veida informācija.
2024. gada 13. martā Īpašnieks, atbildot uz atsavināšanas paziņojumu, informēja, ka vēlas saglabāt savā īpašumā Zemes vienības daļu aptuveni 0,0804 ha platībā (platība, kas norādīta akciju sabiedrība "RB Rail" 2023. gada 24. oktobra vēstulē Nr. 1.13/LV-2023-776, pirms platības precizēšanas) un ka Īpašnieka rīcībā nav ziņu par Nekustamā īpašuma faktiskā sastāva neatbilstību Kadastrā un Zemesgrāmatā reģistrētajiem datiem.
Papildus Īpašnieks norādīja, ka Nekustamais īpašums ir iznomāts un tiek izmantots lauksaimniecībā, 2024. gada 22. martā iesniedzot ar Zemes vienības nomu saistītus dokumentus.
Komisija 2024. gada 12. septembra sēdes slēgtajā daļā apstiprināja atlīdzību par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu, nosakot kopējās summas – 23 464,52 EUR apmērā, ko veido:
- zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66150040196 daļas 0,7882 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) tirgus vērtība 23 015,44 EUR jeb 2,92 EUR par vienu zemes kvadrātmetru;
- atsevišķi augošu koku tirgus vērtība 61,00 EUR;
- kompensējamie zaudējumi par zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66150040196 atlikušās (neatsavināmās) daļas 1,2936 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) vērtības samazinājumu – 388,08 EUR jeb 0,03 EUR par vienu zemes kvadrātmetru.
Atlīdzības apmērs būs precizējams, piemērojot zemes kvadrātmetra tirgus vērtību un zemes kvadrātmetra vērtības samazinājumu, kā arī atbilstoši atsavināmajā zemes daļā esošo koku skaitam aktualizējot atsevišķi augošo koku vērtību, ja zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 661500401096 kadastrālās uzmērīšanas rezultātā, realizējot zemes ierīcības projektu, mainīsies atsavināmās un atlikušās (neatsavināmās) daļas platība.
Īpašnieks informēts par iesniegtā Zemes nomas līguma, kas noslēgts ar zemnieku saimniecību "Zīlītes II" un ir spēkā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2026. gada 31. decembrim (turpmāk – Zemes nomas līgums), ietekmi uz Nekustamā īpašuma atsavināmās daļas tirgus vērtību – sertificēts nekustamā īpašuma vērtētājs Nekustamā īpašuma atsavināmās daļas novērtēšanā ir pielietojis tirgus (salīdzināmo darījumu) pieeju un secinājis, ka ar šādu pieeju ir sasniegta augstāka tirgus vērtība salīdzinājumā ar ieņēmumu pieeju, vērtējot iesniegto Zemes nomas līgumu. Sertificēts nekustamā īpašuma vērtētājs, pieņemot, ka zemes nomas maksa varētu būt 200 EUR/ha gadā, ar aprēķiniem parāda to, ka atsavināmā zemesgabala vērtība ir zemāka salīdzinājumā ar vērtību, kas iegūta, piemērojot salīdzināmo darījumu pieeju. Tāpēc ieņēmumu pieeja aprēķinā netiek izmantota. Salīdzināmo darījumu pieeja nodrošina Nekustamā īpašuma īpašniekam ienesīguma produktivitātes rādītāju kompensēšanu, jo novērtējot Nekustamā īpašuma atsavināmo daļu, ir ņemts vērā lauksaimniecības zemes kvalitatīvais novērtējums un salīdzinājumam veikta to darījumu (salīdzināmo darījumu) apskate, kas sniedz informāciju par darījumiem ar līdzvērtīgas kvalitātes lauksaimniecības zemēm.
Civillikuma 2174. pants noteic, kad iznomātājs vai izīrētājs nomas vai īres priekšmetu atsavina, ieguvējam jāievēro nomas vai īres līgums tikai tad, ja tas ierakstīts zemes grāmatās (2126. p.). Ja ieguvējs uzteic līgumu, kas nav ierakstīts zemes grāmatās, tad iznomātājam vai izīrētājam jāatlīdzina nomniekam vai īrniekam visi zaudējumi, kādi viņam nodarīti ar līguma priekšlaicīgu izbeigšanu; ieguvējam tādā gadījumā jādod nomniekam vai īrniekam piemērots laiks īres vai nomas priekšmeta atdošanai.
Līdz ar to atbilstoši Atsavināšanas likuma 12. panta pirmās daļas regulējumam, Institūcijai un Īpašniekam vienojoties par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks panākta arī vienošanās par Nekustamā īpašuma daļas atbrīvošanas kārtību un termiņiem.
Institūcijā saņemta Īpašnieka piekrišana Komisijas noteiktajam atlīdzības apmēram. Institūcija organizēja savstarpējas mutiskas pārrunas ar Īpašnieku un papildus arī vēl Īpašnieks (īpašnieka pārstāvis) 2024. gada 11. septembrī elektroniskā sarakstē sniedza piekrišanu atlīdzības apmēram.
Pamatojoties uz Atsavināšanas likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 "Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu" 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2024. gada 11. oktobra lēmumu Nr. 03.1-14/3497 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu, nosakot to 23 464,52 EUR.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
1. Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 6. panta pirmo daļu un 18. panta pirmo daļu SIA "EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS" (turpmāk - Institūcija) 2023. gada 24. decembrī nosūtīja Īpašniekam paziņojumu Nr. 2.3.N/2023-4240 "Paziņojums par nekustamā īpašuma Baznīcas ielā 54, Salacgrīvā, Limbažu novadā, kadastra Nr. 66150040196, daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai", sākotnēji informējot par zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66150040196 (turpmāk - Zemes vienība) daļas aptuveni 0,7784 ha platībā atsavināšanu.
2024. gada 14. martā Institūcija nosūtīja Īpašniekam atkārtotu atsavināšanas paziņojumu Nr. 2.3.N2024-1354 "Precizējums paziņojumā par nekustamā īpašuma "Baznīcas iela 54" Salacgrīvā, Limbažu novadā, kadastra Nr.66150040196, daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai", informējot, ka atlikusī pašvaldības teritorijas plānojumam neatbilstošā Zemes vienības daļa, balstoties uz Īpašnieka sniegto viedokli par atlikušās daļas 0,0804 ha platībā saglabāšanu īpašumā, netiks atsavināta.
2024. gada 27. jūnijā Institūcija saņēma RB Rail AS vēstuli Nr. 1.13/LV-2024-497, kurā akciju sabiedrība "RB Rail" informēja, ka, detalizējot būvprojekta tehniskos risinājumus, ir precizētas Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamās Zemes vienības daļas robežas un platība, proti, projekta īstenošanai nepieciešama Zemes vienības daļa aptuveni 0,7882 ha platībā, t.i., platība palielinājusies par 98 m2, un attiecīgi par 98 m2 samazinājusies Zemes vienības atlikušās daļas platība, kas pēc precizēšanas ir aptuveni 0,0706 ha.
2024. gada 4. jūlijā Institūcija nosūtīja Īpašniekam atkārtotu paziņojumu Nr. 2.3.N/2024-3403 "Precizējums paziņojumā par nekustamā īpašuma Baznīcas ielā 54, Salacgrīvā, Limbažu novadā, kadastra Nr. 66150040196, daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai", informējot par precizēto atsavināmo platību aptuveni 0,7882 ha.
2. Institūcija izvērtēja ar lietas faktiskajiem apstākļiem saistīto dokumentāciju un konstatēja šādus būtiskus apstākļus.
Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – Kadastrs) un zemesgrāmatā reģistrētie dati par Nekustamo īpašumu.
2.1. Nekustamā īpašuma sastāvs:
- zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 66150040196) 2,1524 ha platībā.
2.2. Nekustamais īpašums ir ierakstīts Vidzemes rajona tiesas Salacgrīvas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000427908, un īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu ir nostiprinātas juridiskai personai (turpmāk – Īpašnieks).
2.3. Nekustamam īpašumam zemesgrāmatā reģistrēta atzīme - aizsargjoslas teritorija ap elektrisko tīklu gaisvadu līnijām pilsētās un ciemos līdz 20 kilovoltiem.
Citi apgrūtinājumi, kā piemēram, nomas vai apbūves tiesības, ķīlas vai hipotēkas, vai arī piedziņas atzīmes zemesgrāmatā nav reģistrētas.
2.4. Kadastrā Zemes vienībai reģistrēts apgrūtinājums – (020506) aizsargjoslas teritorija ap elektrisko tīklu gaisvadu līnijām pilsētās un ciemos 0,2522 ha platībā.
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.
2.5. Kadastrā Zemes vienībai reģistrētais platības sadalījums pa lietošanas veidiem: pārējās zemes platība – 2,1524 ha.
2.6. Kadastrā Zemes vienībai reģistrēts nekustamā īpašuma lietošanas mērķis - Individuālo dzīvojamo māju apbūve (kods 0601) – 2,1524 ha platībā.
3. Nekustamā īpašuma atlikusī (neatsavināmā) daļa:
Nodalot Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo (atsavināmo) Zemes vienības daļu aptuveni 0,7882 ha platībā, atlikumā veidojas divas Zemes vienības daļas aptuveni 1,2936 ha un 0,0706 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta).
Saskaņā ar Limbažu novada pašvaldības 2023. gada 9. novembra atzinumu (vēstule Nr. 8.2/23/1410) Zemes vienība atrodas Savrupmāju apbūves teritorijā, kur jaunveidojamās zemes vienības minimālā platība noteikta 0,12 ha. Līdz ar to Zemes vienības atlikusī daļa aptuveni 1,2936 ha platībā atbilst teritorijas plānojumā noteiktajam un turpmāk ir izmantojama patstāvīgi, savukārt Zemes vienības daļa 0,0706 ha platībā neatbilst pašvaldības teritoriālajam plānojumam un turpmāk nav izmantojama patstāvīgi.
Atsavināšanas likuma 6. panta pirmajā daļā noteikts, ja sabiedrības vajadzībām nepieciešama tikai nekustamā īpašuma daļa un atlikusī tā daļa nepietiekamās platības, apgrūtinājumu, konfigurācijas vai citu apstākļu dēļ nav izmantojama atbilstoši vietējās pašvaldības teritorijas plānojumam, institūcija ierosina visa nekustamā īpašuma atsavināšanu un atsavina visu nekustamo īpašumu, ja ar nekustamā īpašuma īpašnieku nevienojas citādi.
Saskaņā ar 2024. gada 13. marta paziņojumu Īpašnieks vēlas saglabāt savā īpašumā Zemes vienības daļu aptuveni 0,0706 ha platībā (paziņojumā atlikušās (neatsavināmās) daļas platība norādīta 0,0804 ha, kas bija konstatējama pirms akciju sabiedrības "RB Rail" sniegtās informācijas par izmaiņām atsavināmās daļas platībā un zemes vienības robežās). Īpašnieks nav mainījis viedokli par atlikušās daļas saglabāšanu īpašumā.
Ņemot vērā minēto, saskaņā ar Atsavināšanas likuma 6. panta pirmo daļu un 18. panta pirmo un otro daļu Rail Baltica projekta vajadzībām ir atsavināma Zemes vienības daļa aptuveni 0,7882 ha platībā.
4. Īpašnieka prasījumi un cita veida informācija.
2024. gada 13. martā Īpašnieks, atbildot uz atsavināšanas paziņojumu, informēja, ka vēlas saglabāt savā īpašumā Zemes vienības daļu aptuveni 0,0804 ha platībā (platība, kas norādīta akciju sabiedrība "RB Rail" 2023. gada 24. oktobra vēstulē Nr. 1.13/LV-2023-776, pirms platības precizēšanas) un ka Īpašnieka rīcībā nav ziņu par Nekustamā īpašuma faktiskā sastāva neatbilstību Kadastrā un Zemesgrāmatā reģistrētajiem datiem.
Papildus Īpašnieks norādīja, ka Nekustamais īpašums ir iznomāts un tiek izmantots lauksaimniecībā, 2024. gada 22. martā iesniedzot ar Zemes vienības nomu saistītus dokumentus.
Komisija 2024. gada 12. septembra sēdes slēgtajā daļā apstiprināja atlīdzību par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu, nosakot kopējās summas – 23 464,52 EUR apmērā, ko veido:
- zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66150040196 daļas 0,7882 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) tirgus vērtība 23 015,44 EUR jeb 2,92 EUR par vienu zemes kvadrātmetru;
- atsevišķi augošu koku tirgus vērtība 61,00 EUR;
- kompensējamie zaudējumi par zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66150040196 atlikušās (neatsavināmās) daļas 1,2936 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) vērtības samazinājumu – 388,08 EUR jeb 0,03 EUR par vienu zemes kvadrātmetru.
Atlīdzības apmērs būs precizējams, piemērojot zemes kvadrātmetra tirgus vērtību un zemes kvadrātmetra vērtības samazinājumu, kā arī atbilstoši atsavināmajā zemes daļā esošo koku skaitam aktualizējot atsevišķi augošo koku vērtību, ja zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 661500401096 kadastrālās uzmērīšanas rezultātā, realizējot zemes ierīcības projektu, mainīsies atsavināmās un atlikušās (neatsavināmās) daļas platība.
Īpašnieks informēts par iesniegtā Zemes nomas līguma, kas noslēgts ar zemnieku saimniecību "Zīlītes II" un ir spēkā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2026. gada 31. decembrim (turpmāk – Zemes nomas līgums), ietekmi uz Nekustamā īpašuma atsavināmās daļas tirgus vērtību – sertificēts nekustamā īpašuma vērtētājs Nekustamā īpašuma atsavināmās daļas novērtēšanā ir pielietojis tirgus (salīdzināmo darījumu) pieeju un secinājis, ka ar šādu pieeju ir sasniegta augstāka tirgus vērtība salīdzinājumā ar ieņēmumu pieeju, vērtējot iesniegto Zemes nomas līgumu. Sertificēts nekustamā īpašuma vērtētājs, pieņemot, ka zemes nomas maksa varētu būt 200 EUR/ha gadā, ar aprēķiniem parāda to, ka atsavināmā zemesgabala vērtība ir zemāka salīdzinājumā ar vērtību, kas iegūta, piemērojot salīdzināmo darījumu pieeju. Tāpēc ieņēmumu pieeja aprēķinā netiek izmantota. Salīdzināmo darījumu pieeja nodrošina Nekustamā īpašuma īpašniekam ienesīguma produktivitātes rādītāju kompensēšanu, jo novērtējot Nekustamā īpašuma atsavināmo daļu, ir ņemts vērā lauksaimniecības zemes kvalitatīvais novērtējums un salīdzinājumam veikta to darījumu (salīdzināmo darījumu) apskate, kas sniedz informāciju par darījumiem ar līdzvērtīgas kvalitātes lauksaimniecības zemēm.
Civillikuma 2174. pants noteic, kad iznomātājs vai izīrētājs nomas vai īres priekšmetu atsavina, ieguvējam jāievēro nomas vai īres līgums tikai tad, ja tas ierakstīts zemes grāmatās (2126. p.). Ja ieguvējs uzteic līgumu, kas nav ierakstīts zemes grāmatās, tad iznomātājam vai izīrētājam jāatlīdzina nomniekam vai īrniekam visi zaudējumi, kādi viņam nodarīti ar līguma priekšlaicīgu izbeigšanu; ieguvējam tādā gadījumā jādod nomniekam vai īrniekam piemērots laiks īres vai nomas priekšmeta atdošanai.
Līdz ar to atbilstoši Atsavināšanas likuma 12. panta pirmās daļas regulējumam, Institūcijai un Īpašniekam vienojoties par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks panākta arī vienošanās par Nekustamā īpašuma daļas atbrīvošanas kārtību un termiņiem.
Institūcijā saņemta Īpašnieka piekrišana Komisijas noteiktajam atlīdzības apmēram. Institūcija organizēja savstarpējas mutiskas pārrunas ar Īpašnieku un papildus arī vēl Īpašnieks (īpašnieka pārstāvis) 2024. gada 11. septembrī elektroniskā sarakstē sniedza piekrišanu atlīdzības apmēram.
Pamatojoties uz Atsavināšanas likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 "Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu" 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2024. gada 11. oktobra lēmumu Nr. 03.1-14/3497 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu, nosakot to 23 464,52 EUR.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atsavināt nekustamā īpašuma Baznīcas ielā 54 (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66150040196), Salacgrīvā, Limbažu novadā, sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66150040196 daļu 0,7882 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt šā panta trešā daļa noteic, ka pašvaldību ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Satiksmes ministrija šobrīd strādā pie risinājuma, lai nākotnē pēc pašvaldības nozīmes ceļa izbūves šāda veida ceļš (autoceļš) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būtu nododams pašvaldības īpašumā.
Likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt šā panta trešā daļa noteic, ka pašvaldību ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Satiksmes ministrija šobrīd strādā pie risinājuma, lai nākotnē pēc pašvaldības nozīmes ceļa izbūves šāda veida ceļš (autoceļš) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būtu nododams pašvaldības īpašumā.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamā īpašuma daļu aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
Nosaukums
-
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļas nepieciešamība sabiedrības vajadzībām konstatēta Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros izstrādātajos detalizētajos tehniskajos risinājumos būvprojektā.
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma īpašnieku, kuram piederošā Nekustamā īpašuma daļa atsavināma sabiedrības vajadzībām.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma īpašnieku, kuram piederošā Nekustamā īpašuma daļa atsavināma sabiedrības vajadzībām.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.
2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Jā
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.
2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.
2.2.5. uz konkurenci:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.
2.2.6. uz nodarbinātību:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu un pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2020. gada 13. novembrī starp akciju sabiedrību "RB Rail" un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu un pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2020. gada 13. novembrī starp akciju sabiedrību "RB Rail" un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Satiksmes ministrija un SIA "EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS".
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Satiksmes ministrija un SIA "EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS".
6.4. Cita informācija
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Satiksmes ministrija
- SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi