Anotācija (ex-ante)

22-TA-1078: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 22. decembra noteikumos Nr. 787 "Valsts zemes dienesta maksas pakalpojumu cenrādis un samaksas kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Finanšu ministrija informatīvajā ziņojumā "Par valsts budžeta izdevumu pārskatīšanas rezultātiem un priekšlikumi par šo rezultātu izmantošanu likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024. gadam" un likumprojekta "Par valsts budžetu 2022. gadam" izstrādes procesā" (pieņemts zināšanai Ministru kabineta 2021. gada 24. augusta sēdē (prot. Nr. 49, 46. §) norāda, ka iestādēm nepieciešams aktualizēt maksas pakalpojumu cenrāžus, ja tie nav mainīti vairāk kā divus gadus, lai nodrošinātu, ka maksas pakalpojumu izcenojumi ir atbilstoši dabiskajam izmaksu pieaugumam.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 22. decembra noteikumos Nr. 787 "Valsts zemes dienesta maksas pakalpojumu cenrādis un samaksas kārtība" (turpmāk – noteikumi Nr. 787) nepieciešami, jo ir mainījušies apstākļi, kas ietekmē iestādes sniedzamo maksas pakalpojumu klāstu, ir mainījušās (palielinājušās) tiešās un netiešās izmaksas, kuras veido maksas pakalpojumu izcenojumus. Valsts zemes dienests (turpmāk – Dienests) sagatavojis grozījumus cenrādi, aktualizējot atsevišķu maksas pakalpojumu cenas atbilstoši faktiskajai situācijai.
Spēkā stāšanās termiņš
19.07.2022.
Pamatojums
Lai nodrošinātu atbilstoši projekta grozījumiem izmaiņu ieviešanu Dienesta informācijas sistēmās atbilstoša pakalpojuma samaksas apmēra aprēķināšanai, nepieciešams konkrēts atliekošs spēkā stāšanās datums

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Nepieciešami grozījumi noteikumos Nr. 787, jo pēdējās izmaiņas maksas pakalpojumu izcenojumos saistībā ar pakalpojumiem, kuros tiešie izpildītāji ir kadastra inženieri, klientu apkalpošanas speciālisti u.c., bija 2015. gadā, kad tika izdoti noteikumi Nr. 787. Izstrādājot noteikumus Nr. 787, pakalpojumu izmaksas tika noteiktas saskaņā ar 2014. gada faktiskajiem izdevumiem par precēm un pakalpojumiem, t.sk. nodarbināto atlīdzību. Ņemot vērā izmaksu pieaugumu 2021. un 2022. gadā, Dienests ir uzsācis pakāpenisku maksas pakalpojumu izcenojumu pārskatīšanu atbilstoši to faktiskajām izmaksām
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nepieciešams vienkāršot sabiedrībai un Dienestam pakalpojuma izmaksu aprēķināšanu un administrēšanu.
Risinājuma apraksts
Paredzēts apvienot noteikumu Nr. 787 pielikuma 1.4. apakšpunktu "Nereģistrētas ēkas konstatēšana un attiecīgas informācijas attēlošana apbūves plānā" un 5. punktu "Būves neesības vai nereģistrētas ēkas konstatēšana un attiecīgas informācijas attēlošana apbūves plānā" vienā pakalpojumā "Būves neesības vai nereģistrētas ēkas konstatēšana un attiecīgas informācijas attēlošana apbūves plānā" un noteikt pakalpojumam vienu cenu 10,44 euro par vienu būvi.
Problēmas apraksts
Izvērtētas iespējas un pieņemts lēmums nākotnē atteikties no būvju kadastrālās uzmērīšanas ar apsekošanu apvidū daļai no būvēm, kurām tiek realizēts vienkāršots būvniecības process. Paredzēts būvju raksturojošos datus iegūt un būves Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – Kadastra informācijas sistēma) reģistrēt no būvniecības procesā sagatavotajiem dokumentiem un izpildmērījumiem. Līdz ar to nepieciešams veidot jaunu pakalpojumu un noteikt par to maksu.
Risinājuma apraksts
Sakarā ar plānotajām izmaiņām pakalpojumu procesos projekts paredz izveidot jaunu pakalpojumu "Būves teksta un grafisko datu reģistrācija vai aktualizācija, neveicot kadastrālo uzmērīšanu apvidū, vai reģistrācijas, aktualizācijas atteikums", nosakot tam maksu par vienas būves datu reģistrāciju vai aktualizāciju 89,25 euro. Savukārt par atteikumu reģistrēt vai aktualizēt būves datus šā pakalpojuma ietvaros maksa tiks noteikta 44,50 euro. Pakalpojuma ietvaros būves varēs reģistrēt Kadastra informācijas sistēmā, pamatojoties uz ierosinātāja iesniegtiem dokumentiem bez apsekošanas apvidū (būvju kadastrālās uzmērīšanas atsevišķā darbība). Šobrīd inženierbūves kadastrālā uzmērīšana un datu reģistrācija maksā vidēji no 102,85 – 109,40 euro. Līdz ar projektu samaksa par inženierbūves datu reģistrāciju samazināsies vidēji par 13-18 %. Līdz attiecīgu grozījumu izdarīšanai Ministru kabineta 2012. gada 10. janvāra noteikumos Nr. 48 "Būvju kadastrālās uzmērīšanas noteikumi", nosakot inženierbūvēm veikt būvju kadastrālo uzmērīšanu tikai kā atsevišķu kadastrālas uzmērīšanas darbību bez apsekošanas apvidū, persona varēs izvēlēties veikt lineāras un punktveida inženierbūves kadastrālo uzmērīšanu ar apsekošanu apvidū un maksāt par to atbilstoši noteikumu Nr. 787 2. un 3. punktam vai veikt kā atsevišķu būves kadastrālas uzmērīšanas darbību bez apsekošanas apvidū un maksāt atbilstoši jaunajā pakalpojumā paredzētajai maksai.
Problēmas apraksts
Dienests, izvērtējot maksas pakalpojumu izcenojumus atbilstoši Ministru kabineta 2011. gada 3. maija noteikumiem Nr. 333 "Kārtība, kādā plānojami un uzskaitāmi ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, kā arī maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika un izcenojumu apstiprināšanas kārtība", secina, ka pēdējos gados ir gan mainījušies apstākļi, kas ietekmē iestādes vai valsts aģentūras sniedzamo maksas pakalpojumu klāstu, gan pieņemti grozījumi normatīvajos aktos. Attīstoties iestāžu savstarpējai sadarbībai, tiek veicināta dažādu pakalpojumu savietojamība un datu nodošana, kas veicina, ka iedzīvotājiem vairs nav jāuztraucas par viena un tā paša dokumenta nodošanu vairākām iestādēm un samazina administratīvo slogu īpašniekiem. Tomēr Dienestam šādu pakalpojumu ieviešana neveicina pakalpojumu izmaksu samazināšanos, jo tā izpildē tiek iesaistīts arvien vairāk informācijas sistēmu, kurās visās uzkrāt daudz vairāk informācijas, nekā nepieciešams datu reģistrācijai Kadastra informācijas sistēmā. Attiecīgi ir jāveic datu reģistrēšanai Kadastra informācijas sistēmā nepieciešamās informācijas identificēšana, datu savākšana, datu apkopošana un analīze, lai izpildītu pakalpojumu, un Dienesta nodarbinātajiem palielinās veicamo darbu apjoms, piemēram, būvju datu reģistrācijā, saņemot pakalpojumu caur būvniecības informācijas sistēmu, darba apjoms pieaudzis, kas ietver arī datu analīzi, dokumentu izpēti, attiecīgu pakalpojumu izpildes izveidei nepieciešamo informācijas sistēmu izmaiņu izstrāžu izdevumi u.c.
Risinājuma apraksts
Sakarā ar izmaiņām tiešo izpildītāju (kadastra inženieru, klientu apkalpošanas speciālistu, arhīva speciālistu, būvju kadastrālās uzmērīšanas speciālistu) atlīdzībā, kas 2014. gadā vidēji bija 877-1011 euro, bet 2022. gadā vidēji plānota 1291-1671 euro, kā arī aktualizējot šo pakalpojumu netiešās izmaksas saskaņā ar plānoto izpildi, mainītas pakalpojumu cenas noteikumu Nr. 787 pielikuma II. sadaļā "Kadastra datu reģistrācija un aktualizācija":
- "Jauna kadastra objekta datu reģistrācija vai kadastra datu aktualizācija pēc kadastrālās uzmērīšanas, vai reģistrācijas, aktualizācijas atteikums (nekustamais īpašums, zemes vienība, zemes vienības daļa, būve vai telpu grupa)" maksa par vienu kadastra objektu 44,50 euro;
- "Jauna kadastra objekta datu reģistrācija vai kadastra datu aktualizācija pēc kadastrālās uzmērīšanas vai reģistrācijas, aktualizācijas atteikums (nekustamais īpašums, zemes vienība, zemes vienības daļa, būve vai telpu grupa par 21. un katru nākamo telpu vienā telpu grupā (papildus šā pielikuma 5.1. apakšpunktā minētajai cenai)" maksa par vienu telpu 0,76 euro;
- "Kadastra datu aktualizācija, tai skaitā ieraksta par būves vai telpu grupas dzēšanu, neveicot kadastrālo uzmērīšanu, vai aktualizācijas atteikums" maksa par viena veida datu aktualizāciju par vienu kadastra objektu 17,85 euro. Maksu par pakalpojumu piemēro arī tad, ja jāveic atkārtota dokumenta atbilstības pārbaude attiecībā pret kadastra datiem zemes kadastrālās uzmērīšanas pakalpojumu izpildē.
Problēmas apraksts
Šobrīd pakalpojuma izmaksu aprēķināšana un administrēšana par Dienesta transporta izmantošanu ir sarežģīta, jo veido atsevišķu pakalpojumu un maksa tiek noteikta par vienu kilometru, savukārt maksa par speciālista izbraukumu noteikta atsevišķi. Nepieciešams veidot vienu pakalpojumu par speciālista izbraukumu, nenosakot maksu par vienu kilometru, bet gan par viena objekta apsekošanu un maksu nosakot atkarībā no objekta atrašanās attāluma no Dienesta reģionālās pārvaldes apakšstruktūrvienības atrašanās vietas. Tādējādi arī tiks atvieglota maksas aprēķināšana un administrēšana Dienestam un sabiedrībai būs skaidrāka un vienveidīgāka pakalpojuma maksa.
Risinājuma apraksts
Svītrot noteikumu Nr. 787 pielikuma 30. punktu "Valsts zemes dienesta transporta izmantošana", maksa par kilometru, iekļaujot šo maksu pakalpojumos par speciālista izbraukumu. Papildus arī grozīt noteikumu Nr. 787 pielikuma 29. punktu "Speciālista izbraukums uz objektu, kas atrodas tālāk par 45 kilometriem no Valsts zemes dienesta reģionālās pārvaldes apakšstruktūrvienības adreses", izsakot šo punktu šādos apakšpunktos:
- "Speciālista izbraukums uz objektu, kas atrodas līdz 45 km no Valsts zemes dienesta reģionālās pārvaldes apakšstruktūrvienības atrašanās vietas" maksa par viena objekta apsekošanu 17,86 euro;
- "Speciālista izbraukums uz objektu, kas atrodas tālāk par 45 km no Valsts zemes dienesta reģionālās pārvaldes apakšstruktūrvienības atrašanās vietas" maksa par viena objekta apsekošanu 35,70 euro. Maksu par pakalpojumu piemēro arī tad, ja jāveic atkārtots izbraukums uz objektu no Dienesta neatkarīgu apstākļu dēļ, un par gaidīšanas laiku ilgāku par vienu stundu. Maksu par speciālista izbraukumu piemēro dubultā apmērā, ja izbrauciens uz objektu ir ārpus darba laika darba dienā, brīvdienā un svētku dienā.
Problēmas apraksts
Dienests aizvien vairāk attīsta pakalpojumu pieteikšanu tikai elektroniskā formā, atsakoties no dublējošas pasūtījumu plūsmas klātienē vai pa pastu. Pēdējā laikā Dienesta praksē ir vērojams, ka sabiedrība ļoti elastīgi un saprotoši pieņem pakalpojumus digitālā vidē, vairs nav nepieciešama proaktīva rīcība no valsts pārvaldes e-pakalpojumu izmantošanas veicināšanai. Situācijā, kad Dienests arvien vairāk nosaka pakalpojumus, kurus var saņemt tikai elektroniskā formā, tiesību norma, kas stimulētu sabiedrību izmantot digitālos rīkos, pretī saņemot atlaidi par tā izmantošanu, nav aktuāla. Dienests turpinās būtiski attīstīt e-pakalpojumus un ieviest tādus digitālos rīkus un risinājumus, lai vienkāršotu un uzlabotu e-pakalpojumus un servisus, tai skaitā ievērojot principu, ka elektroniskos pakalpojumus iespējams sniegt un saņemt īsākā termiņā nekā klātienē.
Risinājuma apraksts
Svītrot noteikumu Nr. 787 5. punktu, kas paredz, ja Dienests pakalpojuma sniegšanu organizē gan elektroniskā veidā, gan klātienē vai pa pastu un persona pakalpojumu pieprasa, tai skaitā dokumentus iesniedz, un saņem elektroniskā veidā, Dienests par elektronisko pakalpojumu piemēro 10 procentu cenas samazinājumu.
Problēmas apraksts
Skaidrības nodrošināšanai noteikumu Nr.787 4. punktā "Ja persona vēlas saņemt pakalpojumu divas reizes īsākā termiņā, nekā noteikts attiecīgajos normatīvajos aktos, un tas ir tehniski iespējams, cenai par pakalpojumu piemēro koeficientu divi. Cenrāža VII nodaļā minētos pakalpojumus nesniedz īsākā termiņā" nepieciešams precizējums, svītrojot no tā norādi, ka Cenrāža VII nodaļā minētos pakalpojumus nesniedz īsākā termiņā. Kurus pakalpojumus var saņemt īsākā termiņā, daudz skaidrāk ir norādīt noteikumu Nr.787 pielikumā pie konkrētiem pakalpojumiem.
Risinājuma apraksts
Noteikumu pielikumā izveidota piezīme Nr.2 "Pakalpojumu var saņemt divreiz īsākā termiņā", uzrādot to pie pakalpojumiem, kuriem tehniski ir iespējams piemērot koeficentu divi.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Projekta tiesiskais regulējums nemaina tiesības un pienākumus sabiedrības mērķgrupām. Projekts paredz izmaiņas maksas apmērā par Dienesta veiktajiem pakalpojumiem.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Projekta tiesiskais regulējums nemaina tiesības un pienākumus sabiedrības mērķgrupām. Projekts paredz izmaiņas maksas apmērā par Dienesta veiktajiem pakalpojumiem.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Nodrošinot pakalpojumu sniegšanu esošajā apjomā un kvalitātē, var radīt ietekmi, kas palīdzētu valstij tiekties pēc vairākām Nacionālā attīstības plānā izvirzītajām prioritātēm: Produktivitātes paaugstināšana; Eksporta veicināšana; Investīciju piesaiste; Inovāciju veicināšana. Lielāka valsts pārvaldes darbības caurspīdība un atklātība sekmē pakalpojumu kvalitātes uzlabošanos un to daudzveidību.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Vienkāršos sabiedrībai un Dienestam pakalpojuma izmaksu aprēķināšanu un administrēšanu, atsevišķiem pakalpojumiem palielināsies cena.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Vienkāršos sabiedrībai un Dienestam pakalpojuma izmaksu aprēķināšanu un administrēšanu, atsevišķiem pakalpojumiem palielināsies cena.

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
9 071 168
0
9 071 168
0
9 071 168
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
9 071 168
0
9 071 168
0
9 071 168
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
9 071 168
0
9 071 168
0
9 071 168
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
9 071 168
0
9 071 168
0
9 071 168
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Saistībā ar to, ka lielākai daļai maksas pakalpojumu izcenojums nemainās un vienlaicīgi atsevišķiem maksas pakalpojumu veidiem izcenojums ir palielināts, un atsevišķi pakalpojumi tiek likvidēti, kā arī tiek noteikti jauni pakalpojumi saskaņā ar maksas pakalpojumu izcenojumu aprēķiniem, 2022., 2023. un 2024. gadā  ieņēmumu samazinājums vai palielinājums nav plānots.
Aktualizējot maksas pakalpojumu izcenojumus, atbilstoši Ministru kabineta 2011. gada 3. maija noteikumu Nr. 333 "Kārtība, kādā plānojami un uzskaitāmi ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, kā arī maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika un izcenojumu apstiprināšanas kārtība" prasībām tika izvērtēti katra maksas pakalpojuma nodrošināšanai nepieciešamie tiešie izdevumi un ņemtas vērā uz katra pakalpojuma sniegšanu attiecināmās netiešās izmaksas. Maksas pakalpojumu izcenojumi tika aprēķināti atbilstoši esošajai situācijai.
Veikta maksas pakalpojumu apjoma izvērtēšana, un attiecīgi precizētas maksas pakalpojumu cenas un plānotie ieņēmumi. Detalizēti aprēķini projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1. pielikumā "Maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķina kopsavilkums", 2. pielikumā "Informācija par maksas pakalpojumu cenu un plānoto ieņēmumu izmaiņām" un 3. pielikumā "Maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķins". Tajos atspoguļoti jauno maksas pakalpojumu un to maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķini, kuriem mainījušās cenas.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekta izpildi Dienests nodrošinās ar esošajām amata vietām.
 
Cita informācija
Ieņēmumi no Dienesta sniegtajiem maksas pakalpojumiem tiks izlietoti izdevumu, kas saistīti ar Dienesta maksas pakalpojumu sniegšanu, segšanai.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Valsts zemes dienests
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participations/52d17fad-388f-40a3-b295-ad469ce79dac

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Viedokļi netika saņemti.

6.4. Cita informācija

Sabiedrības līdzdalība tika veikta Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā, lūdzot sabiedrībai sniegt viedokli (iebildumus un priekšlikumus) par projektu.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts zemes dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
samazinātas izmaksas par inženierbūvju kadastrālo uzmērīšanu
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
pilnveidoti iekšējie pakalpojumu procesi atbilstoši digitālajiem procesiem
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
resursu optimizācijas mērķis ir atvieglot un optimizēt iestādes procesus, samazināt izmaksas
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
NAP stratēģiskais rīcības virziena rādītājs: [412]

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
1. pielikums
Nosaukums
Maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķina kopsavilkums
2. pielikums
Nosaukums
Informācija par maksas pakalpojumu cenu un plānoto ieņēmumu izmaiņām
3. pielikums
Nosaukums
Maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķins