Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
Atcelta Valsts sekretāru 10.10.2024. sanāksme. Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 17.oktobrī.
24-TA-1354: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valsts nekustamo īpašumu pārdošanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 4.panta pirmā daļa, 5.panta pirmā daļa, 9.panta pirmā daļa, 14.panta nosacījumi.
Ņemot vērā Ministru kabineta rīkojuma projektā „Par valsts nekustamo īpašumu pārdošanu” (turpmāk – rīkojuma projekts) minēto nekustamo īpašumu tirgus situāciju, izmantošanas iespējas un to, ka nav zināmas valsts pārvaldes funkcijas, kuru nodrošināšanai būtu lietderīgi tos saglabāt valsts īpašumā, ar valsts akciju sabiedrības “Valsts nekustamie īpašumi” (turpmāk – VNĪ) Īpašumu izvērtēšanas komisijas lēmumu nolemts ierosināt nekustamo īpašumu atsavināšanu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
 Rīkojuma projekts izstrādāts ar mērķi, lai, ievērojot Atsavināšanas likuma 14.panta nosacījumus, atļautu VNĪ pārdot izsolē nekustamo īpašumu Lielajā prospektā 25A, Ventspilī, un nekustamo īpašumu Lielajā prospektā 37A, Ventspilī, kas nav nepieciešami valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Nekustamo īpašumu raksturojums.
1. Īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr.2700 508 0045) Lielajā prospektā 25A, Ventspilī, nostiprinātas Latvijas valstij Finanšu ministrijas personā Kurzemes rajona tiesas Ventspils pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000499469 (turpmāk šajā punktā – Zemesgrāmata), lēmuma datums: 16.01.2024., pamats: 19.12.2023. valstij piekritīgās mantas aprakstes un novērtējuma akts Nr. 3234R/23-2, 16.06.2022. Uzņēmumu reģistra lēmums par kooperatīvās sabiedrības izslēgšanu no uzņēmumu reģistra Nr.6-5/54814.
Nekustamais īpašums Ventspils prospektā 25A, Ventspilī, pamatojoties uz Ministru kabineta 26.11.2013. noteikumu Nr. 1354 “Kārtība, kādā veicama valstij piekritīgās mantas uzskaite, novērtēšana, realizācija, nodošana bez maksas, iznīcināšana un realizācijas ieņēmumu ieskaitīšana valsts budžetā” 32.3. apakšpunktu un Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra 16.06.2022. lēmumu Nr.6-5/54814, ar Valstij piekritīgās mantas aprakstes un novērtējuma aktu Nr. 3234R/23-2 (valstij piekritīgās mantas realizācijai un nodošanai bez maksas) pārņemts no Valsts ieņēmumu dienesta Finanšu ministrijas valdījumā un grāmatvedības uzskaitē, un VNĪ pārvaldīšanā ar akta parakstīšanas dienu, t.i., ar 19.12.2023.
Saskaņā ar zemesgrāmatas datiem un Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk – NĪVKIS) datiem nekustamā īpašuma (nekustamā īpašuma kadastra Nr.2700 508 0045) Lielajā prospektā 25A, Ventspilī, sastāvā ietilpst divas būves:
- būve - Garāžas (būves kadastra apzīmējums 2700 008 0119 003), būves kopējā platība 167,8  m2, galvenais lietošanas veids: 1242 - Garāžu ēkas, galvenais lietošanas tips: 12420103 - Garāžas ar atsevišķām bloķētām telpām, būve sastāv no septiņām telpu grupām – atsevišķām garāžām;
- būve – Garāžas (būves kadastra apzīmējums 2700 008 0121 002), būves kopējā platība 477,1 m2, galvenais lietošanas veids: 1242 - Garāžu ēkas, galvenais lietošanas tips: 12420103 - Garāžas ar atsevišķām bloķētām telpām, būve sastāv no 22 telpu grupām – atsevišķām garāžām.
Atbilstoši NĪVKIS datiem nekustamā īpašuma (nekustamā īpašuma kadastra Nr.2700 508 0045) Lielajā prospektā 25A, Ventspilī, kadastrālā vērtība 01.01.2024. ir 33986 euro.
Nekustamais īpašums Lielajā prospektā 25A, Ventspilī, nav iznomāts.
Atbilstoši Zemesgrāmatas I daļas 1.iedaļā ierakstītajām atzīmēm un NĪVKIS datiem:
-  būves (būvju kadastra apzīmējumi 2700 008 0119 003 un 2700 008 0121 002) saistītas ar zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 2700 008 0119) -  Lielajā prospektā 25, Ventspilī, kas ietilpst nekustamā īpašuma (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 2700 008 0119) sastāvā. Īpašuma tiesības uz minēto nekustamo īpašumu Kurzemes rajona tiesas Ventspils pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000346754 nostiprinātas uz Ventspils valstspilsētas pašvaldības vārda;
- būve (būves kadastra apzīmējums 2700 008 0121 002) saistīta ar vēl divām zemes vienībām – zemes vienību kadastra apzīmējumi 2700 008 0121 un 2700 008 0122.
Zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 2700 008 0121) Lielajā  prospektā 29, Ventspilī, ietilpst nekustamā īpašuma (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 2700 008 0121) sastāvā. Īpašuma tiesības uz minēto nekustamo īpašumu Kurzemes rajona tiesas Ventspils pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 1975 nostiprinātas uz Ventspils valstspilsētas pašvaldības vārda.
Zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 2700 008 0122), Lielajā  prospekts 27A, Ventspilī, ietilpst nekustamā īpašuma (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 2700 008 0122) sastāvā. Īpašuma tiesības uz minēto nekustamo īpašumu Kurzemes rajona tiesas Ventspils pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.1530 nostiprinātas uz Ventspils valstspilsētas pašvaldības vārda.
Piekļuve nekustamā īpašuma Lielajā prospektā 25A, Ventspilī, sastāvā esošajām būvēm ir iespējama no Ventspils valstspilsētas pašvaldības tiesiskajā valdījumā esošā nekustamā īpašuma “Lielais prospekts” – pašvaldībai piekritīgās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 2700 005 0016) – Ventspilī,  un Ventspils valstspilsētas pašvaldībai piederošajām zemes vienībām (zemes vienību kadastra apzīmējumi 2700 008 0123, 2700 008 0121, 2700 008 0122 un 2700 008 0119).
Saskaņā ar Ventspils valstspilsētas pašvaldības 05.02.2024. vēstulē Nr.1-89/2-354-1 sniegto informāciju valsts nekustamais īpašums Lielajā prospektā 25A, Ventspilī, nav nepieciešams pašvaldības funkciju realizēšanai.

2. Īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 2700 508 0062) Lielajā prospektā 37A, Ventspilī, nostiprinātas Latvijas valstij Finanšu ministrijas personā Kurzemes rajona tiesas Ventspils pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000574049 (turpmāk šajā punktā – Zemesgrāmata), lēmuma datums: 13.02.2024., pamats: 16.06.2022. Uzņēmumu reģistra lēmums par kooperatīvās sabiedrības izslēgšanu no uzņēmumu reģistra Nr.6-5/54814, 02.01.2024. valstij piekritīgās mantas aprakstes un novērtējuma akts Nr. 3234R/23-1.
Nekustamais īpašums Ventspils prospektā 37A, Ventspilī, pamatojoties uz Ministru kabineta 26.11.2013. noteikumu Nr. 1354 “Kārtība, kādā veicama valstij piekritīgās mantas uzskaite, novērtēšana, realizācija, nodošana bez maksas, iznīcināšana un realizācijas ieņēmumu ieskaitīšana valsts budžetā” 32.3. apakšpunktu un Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra 16.06.2022. lēmumu Nr. 6-5/54814, ar Valstij piekritīgās mantas aprakstes un novērtējuma aktu Nr. 3234R/23-1 (valstij piekritīgās mantas realizācijai un nodošanai bez maksas) pārņemts no Valsts ieņēmumu dienesta Finanšu ministrijas valdījumā un grāmatvedības uzskaitē, un VNĪ pārvaldīšanā ar akta parakstīšanas dienu, t.i., ar 02.01.2024.
Saskaņā ar Zemesgrāmatas datiem nekustamais īpašums (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 2700 508 0062) Lielajā prospektā 37A, Ventspilī, sastāv no jaunbūves  (būves kadastra apzīmējums 2700 008 0126 003).
Saskaņā ar NĪVKIS nekustamā īpašuma sastāvā ietilpst būve – Garāžas (būves kadastra apzīmējums 2700 008 0126 003), būves kopējā platība 355,5 m2, galvenais lietošanas veids: 1242 - Garāžu ēkas, galvenais lietošanas tips: 12420103 - Garāžas ar atsevišķām bloķētām telpām, būve sastāv no 21 telpu grupas – atsevišķām garāžām. Atbilstoši NĪVKIS datiem nekustamā īpašuma (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 2700 508 0062) Lielajā prospektā 37A, Ventspilī, kadastrālā vērtība 01.01.2024. ir 18208 euro.
Nekustamais īpašums Lielajā prospektā 37A, Ventspilī, nav iznomāts.
Atbilstoši Zemesgrāmatas I daļas 1.iedaļā ierakstītajai atzīmei un NĪVKIS datiem būve (būves kadastra apzīmējums 2700 008 0126 003) saistīta ar zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 2700 008 0126) – Lielajā prospektā 37, Ventspilī, kas ietilpst nekustamā īpašuma (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 2700 008 0126)  sastāvā. Īpašuma tiesības uz minēto nekustamo īpašumu Kurzemes rajona tiesas Ventspils pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 1465 nostiprinātas uz Ventspils valstspilsētas pašvaldības vārda.
Piekļuve būvei (būves kadastra apzīmējums 2700 008 0126 003) iespējama no Ventspils valstspilsētas pašvaldības tiesiskajā valdījumā esošā nekustamā īpašuma “Lielais prospekts” – pašvaldībai piekritīgās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 2700 005 0017) – Ventspilī,  un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 2700 008 0126 ) - Lielajā prospektā 37, Ventspilī, uz kuras minētā būve atrodas.
Saskaņā ar Ventspils valstspilsētas pašvaldības 14.05.2024. vēstulē Nr.1-89/2-377-2 sniegto informāciju valsts nekustamais īpašums Lielajā prospektā 37A, Ventspilī, nav nepieciešams pašvaldības funkciju realizēšanai.
Saskaņā ar likuma “Par atjaunotā Latvijas Republikas 1937.gada Civillikuma ievada, mantojuma tiesību un lietu tiesību daļas spēkā stāšanās laiku un piemērošanas kārtību” 38.panta nosacījumiem būves īpašniekam uz likuma pamata ir pienākums maksāt lietošanas maksu zemes īpašniekam par zemes lietošanas tiesībām. Likumiskās lietošanas maksas apmērs ir četri procenti no lietošanā esošās zemes kadastrālās vērtības gadā, bet ne mazāks par 50 euro gadā.
Ievērojot to, ka nekustamie īpašumi Lielajā prospektā 25A un Lielajā prospektā 37A, Ventspilī, nav nepieciešami valsts pārvaldes funkciju īstenošanai, optimālākais risinājums ir to virzīšana atsavināšanai.
Atbilstoši Atsavināšanas likuma 4.panta ceturtās daļas 1. punktam atsevišķos gadījumos publiskas personas nekustamā īpašuma atsavināšanu var ierosināt zemes īpašnieks vai visi kopīpašnieki, ja viņi vēlas nopirkt zemesgrāmatā ierakstītu ēku (būvi), kas atrodas uz īpašumā esošās zemes.
Ievērojot iepriekš minēto, zemes vienības, uz kurām atrodas rīkojuma projektā minētie atsavināmie nekustamie īpašumi, īpašniekam – Ventspils valstspilsētas pašvaldībai - ir pirmpirkuma tiesības.
Atbilstoši Atsavināšanas likuma 14.panta otrajai daļai šā likuma 4.panta ceturtajā daļā minētās mantas atsavināšana izsludināma šajā likumā noteiktajā kārtībā (11.pants), uzaicinot attiecīgās personas mēneša laikā iesniegt pieteikumu par nekustamā īpašuma pirkšanu. Ja norādītajā termiņā no minētajām personām ir saņemts viens pieteikums, izsoli nerīko un ar šo personu slēdz pirkuma līgumu par nosacīto cenu.
Savukārt Atsavināšanas likuma 14.panta ceturtā daļa paredz, ja izsludinātajā termiņā (11.pants) šā likuma 4.panta ceturtajā daļā minētās personas nav iesniegušas pieteikumu par nekustamā īpašuma pirkšanu vai iesniegušas atteikumu, rīkojama izsole šajā likumā noteiktajā kārtībā. Šajā gadījumā minētās personas ir tiesīgas iegādāties nekustamo īpašumu izsolē vispārējā kārtībā.
Ņemot vērā minēto, zemes vienību, uz kurām atrodas rīkojuma projektā minētie nekustamie īpašumi, īpašniekam vienlaikus ar sludinājumu par nekustamā īpašuma izsoli, tiks nosūtīts paziņojums par izsoli, uzaicinot personu mēneša laikā iesniegt pieteikumu par pirmpirkuma tiesību izmantošanu saskaņā ar Atsavināšanas likuma 14.pantu. Ja mēneša laikā minētā persona neiesniegs pieteikumu par nekustamā īpašuma pirkšanu vai iesniegs atteikumu, rīkojama izsole. Šādā gadījumā zemes vienības īpašnieks būs tiesīgs iegādāties nekustamo īpašumu izsolē vispārējā kārtībā.
Lai nākamajiem nekustamo īpašumu ieguvējiem nodrošinātu pilnīgu informāciju par pārdodamajiem nekustamajiem īpašumiem, atsavināšanas izsoles noteikumos tiks iekļauta informācija, ka nekustamie īpašumi atrodas uz citām personām piederošām zemes vienībām. Papildus izsoles noteikumos tiks norādīts – situācijā, ja nekustamo īpašumu neiegādāsies zemes vienības īpašnieks, nekustamā īpašuma ieguvējs un zemes vienības īpašnieks atradīsies zemes likumiskās lietošanas tiesiskajās attiecībās. Nekustamā īpašuma jaunajam īpašniekam būs pienākums maksāt likumiskās zemes lietošanas maksu zemes vienības īpašniekam.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
-
Risinājuma apraksts
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 4.panta pirmo daļu valsts mantas atsavināšanu var ierosināt, ja tā nav nepieciešama attiecīgajai iestādei vai citām valsts iestādēm to funkciju nodrošināšanai.
Ar Finanšu ministrijas un VNĪ 18.03.2020. noslēgto Nekustamā īpašuma portfeļa pārvaldīšanas līgumu, kas Finanšu ministrijā reģistrēts ar Nr. 13.7-17/12/38, VNĪ veic Finanšu ministrijas valdījumā esošo nekustamo īpašumu pārvaldīšanu, tajā skaitā nodrošinot lietderīgu rīcību ar valsts funkciju veikšanai neizmantotiem nekustamajiem īpašumiem. Attiecīgi, ņemot vērā rīkojuma projektā minēto nekustamo īpašumu tirgus situāciju, izmantošanas iespējas un to, ka nav zināmas valsts pārvaldes funkcijas, kuru nodrošināšanai būtu lietderīgi tos saglabāt valsts īpašumā, ar VNĪ Īpašumu izvērtēšanas komisijas lēmumiem nolemts ierosināt nekustamā īpašuma Lielajā prospektā 25A, Ventspilī, un nekustamā īpašuma Lielajā prospektā 37A, Ventspilī, atsavināšanu un attiecīga Ministru kabineta lēmuma sagatavošanu.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 5.panta pirmo daļu atļauju atsavināt valsts nekustamo īpašumu dod Ministru kabinets.
Atsavināšanas likuma 9.panta pirmajā daļā noteikts, ka valsts nekustamā īpašuma atsavināšanu organizē VNĪ.
Sagatavotais rīkojuma projekts paredz atļaut VNĪ pārdot izsolē rīkojuma projektā minētos nekustamos īpašumus, ievērojot pirmpirkuma tiesīgās personas intereses.
Rīkojuma projekts paredz nekustamo īpašumu valdītājam  – Finanšu ministrijai uzdevumu nodot pircējiem valsts nekustamos īpašumus 30 (trīsdesmit) dienu laikā no pirkuma līgumu noslēgšanas dienas, sastādot attiecīgus pieņemšanas un nodošanas aktus. Trīsdesmit dienu termiņš dokumentu nodošanai nekustamā īpašuma pircējam noteikts, izvērtējot nekustamā īpašuma pircēja pienākumu veikt noteiktas darbības noteiktos termiņos, samērīgi ar nekustamā īpašuma pārdevēja pienākumiem.
VNĪ nekustamo īpašumu pirkumu līgumos paredz nosacījumu, ka dokumentus, kas nepieciešami pircēja īpašuma tiesību nostiprināšanai zemesgrāmatā, pārdevējs (vai valdītājs) izsniedz pircējam 30 (trīsdesmit) dienu laikā pēc visu saistību izpildes pret pārdevēju.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 11.pantā noteikto sludinājumi par publiskas personas nekustamā īpašuma izsoli publicējami oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis” un  institūcijas, kas organizē nekustamā īpašuma atsavināšanu, tīmekļvietnē Vienlaicīgi ar sludinājumu VNĪ tīmekļvietnē ievieto arī pārdodamā valsts nekustamā īpašuma izsoles noteikumus. Rīkojot elektronisku izsoli, sludinājumi par publiskas personas mantas izsoli ievietojami arī elektronisko izsoļu tīmekļvietnē (https://izsoles.ta.gov.lv).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Ņemot vērā rīkojuma projekta saskaņošanas gaitā Tieslietu ministrijas izteikto iebildumu, kā alternatīvs risinājums tika izvērtēta iespēja, pirms valsts nekustamo īpašumu atsavināšanas, tos apvienot vienā nekustamā īpašumā ar pašvaldības īpašumā esošo zemi, uz kuras atrodas atsavināmie valsts būvju īpašumi. Konkrētajā gadījumā rīkojuma projektā minētās valstij piederošās būves atrodas uz pašvaldībai piederošajām zemes vienībām (zemes vienību kadastra apzīmējumi 2700 0008 0126, 2700 008 0119,  2700 008 0121), uz kurām vēl atrodas daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas, kas ir daļēji sadalītas dzīvokļu īpašumos, kas pieder citām personām. Atbilstoši Atsavināšanas likuma regulējumam, pašvaldība, atsavinot zemes vienības uz kurām atrodas rīkojuma projektā minētās būves,  zemi atsavināt varēs tikai būvju, kas atrodas uz zemes vienībām,  īpašniekiem (kopīpašniekiem). Ievērojot minēto, pēc rīkojuma projektā norādīto būvju nekustamo īpašumu iegūšanas savā īpašumā, to ieguvējs varēs risināt ar zemes īpašnieku – Ventspils valstspilsētas pašvaldību – jautājumu par būvēm funkcionāli piekritīgās zemes vienības daļas iegūšanu savā īpašumā atbilstoši Atsavināšanas likumā noteiktajam regulējumam. Ņemot vērā minēto un to, ka konkrētajā gadījumā  Ventspils valstspilsētas pašvaldība ir sniegusi informāciju, ka rīkojuma projektā minētie būvju nekustamie īpašumi nav nepieciešami tai ar normatīvajiem aktiem uzlikto funkciju realizēšanai un rīkojuma projektā minētie būvju nekustamie īpašumi arī nav nepieciešami valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu, lai valstij neradītu zaudējumus saistībā ar būvju apsaimniekošanu un uzturēšanu, lietderīgākā rīcība ir pēc iespējas ātrāk minētos būvju nekustamos īpašumus atsavināt, nevis izveidot vienotu īpašumu, pirms atsavināšanas privātpersonām.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Atbilstoši Ministru kabineta 01.02.2011. noteikumu Nr.109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskās personas manta” 12.punktā noteiktajam, lai noskaidrotu, vai atsavināmie nekustamie īpašumi nav nepieciešami citai valsts iestādei, valsts kapitālsabiedrībai vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes funkciju nodrošināšanai, rīkojuma projektu ievietojot  Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā, tiks nodrošināts noteikumos noteiktais pienākums.
Ja divu nedēļu laikā pēc rīkojuma projekta izsludināšanas Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā valsts iestādes, valsts kapitālsabiedrības vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes nepieprasa rīkojuma projektā minētos nekustamos īpašumus valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu, tos var atsavināt likumā noteiktajā kārtībā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Persona, kurai ir pirmpirkuma tiesības uz nekustamo īpašumu – zemes vienību, uz kurām atrodas nekustamais īpašums Lielajā prospektā 25A, Ventspilī, un zemes vienības, uz kuras atrodas nekustamais īpašums Lielajā prospektā 37A, Ventspilī, īpašnieks.  Ja minētā persona savas pirmpirkuma tiesības neizmanto - jebkurš tiesību subjekts – fiziska persona, kurai piemīt tiesībspēja un rīcībspēja, un kura vēlas piedalīties izsolē un iegādāties rīkojuma projektā minētos nekustamos īpašumus.
 
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Persona, kurai ir pirmpirkuma tiesības uz nekustamo īpašumu – zemes vienību, uz kurām atrodas nekustamais īpašums Lielajā prospektā 25A, Ventspilī, un zemes vienības, uz kuras atrodas nekustamais īpašums Lielajā prospektā 37A, Ventspilī, īpašnieks.  Ja minētā persona savas pirmpirkuma tiesības neizmanto - jebkurš tiesību subjekts – fiziska persona, kurai piemīt tiesībspēja un rīcībspēja, un kura vēlas piedalīties izsolē un iegādāties rīkojuma projektā minētos nekustamos īpašumus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projekta īstenošanai nav nepieciešami papildus līdzekļi no valsts vai pašvaldību budžeta. VNĪ saskaņā ar Atsavināšanas likuma 47.pantu un Ministru kabineta 01.02.2011. noteikumu Nr.109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskas personas manta” 37.punktu valsts nekustamās mantas atsavināšanā iegūtos līdzekļus pēc atsavināšanas izdevumu segšanas ieskaitīs valsts pamatbudžeta ieņēmumu kontā mēneša laikā pēc to saņemšanas. Ja rīkojuma projektā minētie nekustamie īpašumi tiks atsavināti 2024.gadā, tad atsavināšanas rezultātā iegūtie līdzekļi pēc atsavināšanas izdevumu atskaitīšanas saskaņā ar likuma “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” 55.pantu izlietojami VNĪ pārvaldīšanā esošo valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšanai (izņemot netiešo izmaksu segšanai), tajā skaitā valsts nekustamo īpašumu uzlabošanas darbu veikšanai, vidi degradējošo objektu sakārtošanai un energoefektivitātes pasākumu īstenošanai. Minētie līdzekļi, kas 2024. gadā netiks izlietoti valsts īpašumā un VNĪ pārvaldīšanā esošo valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšanai, līdz 31.12.2024. tiks ieskaitīti valsts budžetā.
Šobrīd nav iespējams noteikt summu, kas tiks ieskaitīta valsts budžetā, jo pašlaik nav iespējams noteikt nekustamo īpašumu pārdošanas vērtību, jo nekustamo īpašumu atsavināšana (nosacītās cenas noteikšana) tiks organizēta pēc Ministru kabineta rīkojuma pieņemšanas un tā būs atkarīga no nekustamo īpašumu tirgus vērtības vērtēšanas dienā. Atsavināšanas izdevumu apmēru nosaka Ministru kabineta paredzētajā kārtībā.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Finanšu ministrija, VAS "Valsts nekustamie īpašumi"
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

Atbilstoši Ministru kabineta 25.08.2009. noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Rīkojuma projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Tiesību aktu projektu publiskajā portālā Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļvietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Finanšu ministrija
  • VAS "Valsts nekustamie īpašumi"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekta izstrādes, saskaņošanas un pieņemšanas procesā personu datu apstrādes mērķis ir nodrošināt projekta atbilstību faktiskajai un tiesiskajai situācijai, nodrošinot Ministru kabineta rīkojuma izpildē iesaistīto pušu tiesiskās intereses. Personas datu apstrāde ir nepieciešama, lai izpildītu Atsavināšanas likumā VNĪ deleģēto uzdevumu – organizēt valsts mantas atsavināšanas procesu, ievērojot pirmpirkuma tiesīgo personu tiesības.
Paskaidrojošie dokumenti, kuri satur personas datus, tiek nodoti šauram subjektu lokam - institūcijām, kas veic  rīkojuma projekta un tā sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) izvērtēšanu, Valsts kancelejai un Ministru kabineta locekļiem.
Nekustamo īpašumu vēsturisko īpašnieku personas dati apstrādāti, tos iegūstot no zemesgrāmatas nodalījuma, kura noraksts nepieciešams projekta izstrādei un virzībai. Zemesgrāmatu likuma 1.pants noteic, ka zemesgrāmatas ir visiem pieejamas un to ierakstiem ir publiska ticamība.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi