25-TA-1571: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valstij piederošā nekustamā īpašuma "A6 Rīgas iela" Krustpils pagastā, Jēkabpils novadā, nodošanu Jēkabpils novada pašvaldības īpašumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmā daļa un 43. pants, likuma “Par autoceļiem” 4. panta pirmā daļa, Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 3. punkts, Jēkabpils novada pašvaldības domes 2024. gada 26. septembra lēmums Nr. 702 “Par valsts autoceļu daļu pārņemšanu bez atlīdzības Jēkabpils novada pašvaldības īpašumā (“Autoceļš A6”, “V782”, Krustpils pagasts)” (protokols Nr. 17, 6. punkts) un 2025. gada 17. jūnija lēmums Nr. 397 “Par valsts galvenā autoceļa A6 Rīga–Daugavpils–Krāslava–Baltkrievijas robeža (Patarnieki) posma pārņemšanu bezatlīdzībā” (protokols Nr. 10, 12. p.), turpmāk – Lēmumi.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Rīkojuma projekts ir izstrādāts, lai nodotu bez atlīdzības Jēkabpils novada pašvaldības īpašumā valstij Satiksmes ministrijas personā piederošo zemes vienību un uz tās izbūvētu inženierbūvi, kas nepieciešamas pašvaldības autonomās funkcijas īstenošanai, piesaistot tiem nepieciešamo finansējumu, tajā skaitā no Valsts pamatbudžeta valsts autoceļu fonda programmas mērķdotāciju līdzekļiem pašvaldību ceļiem (ielām), kā arī operatīvāk realizējot inženiertīklu izbūves un uzturēšanas pasākumus.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Rīkojuma projekts sagatavots pamatojoties uz Lēmumiem.
Rīkojuma projekts paredz Satiksmes ministrijai nodot bez atlīdzības Jēkabpils novada pašvaldības īpašumā valstij piederošo nekustamo īpašumu “A6 Rīgas iela” (kadastra Nr. 56680060628) – zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 56680060625 0,23 ha platībā un uz tās izbūvēto inženierbūvi ar kadastra apzīmējumu 56680060625001 (“A6 km 143,900-144,000”) – valsts galvenā autoceļa A6 “Rīga – Daugavpils – Krāslava – Baltkrievijas robeža (Patarnieki)” posmu no 143,900. km līdz 144,000. km, Krustpils pagastā, Jēkabpils novadā (turpmāk – Nekustamais īpašums), lai saskaņā ar Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 3. punktu to izmantotu pašvaldības autonomo funkciju īstenošanai.
Atbilstoši Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 2. un 3. punktam Jēkabpils novada pašvaldības dome pieņēma Lēmumus, tā turpmāk nodrošinot autonomo funkciju realizāciju un izpildi – gādāt par pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību (publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana un uzturēšana; parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana; pretplūdu pasākumi; kapsētu un beigto dzīvnieku apbedīšanas vietu izveidošana un uzturēšana), kā arī noteikt teritoriju un būvju uzturēšanas prasības, ciktāl tas saistīts ar sabiedrības drošību, sanitārās tīrības uzturēšanu un pilsētvides ainavas saglabāšanu, kā arī gādāt par pašvaldības īpašumā esošo ceļu būvniecību, uzturēšanu un pārvaldību.
Pašvaldība plāno īstenot projektu, kura ietvaros paredzēta Ārijas Elksnes ielas pārbūve no Rīgas ielas (t. sk. Rīgas ielas un Ārijas Elksnes ielas krustojuma pārbūve) līdz Jēkabpils pilsētas robežai. Projekts tiks īstenots Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa “Pārejas uz klimatneitralitāti radīto ekonomisko, sociālo un vides seku mazināšana visvairāk skartajos reģionos” 6.1.1.3. pasākuma “Atbalsts uzņēmējdarbībai nepieciešamās publiskās infrastruktūras attīstībai, veicinot pāreju uz klimatneitrālu ekonomiku” ietvaros. Saskaņā ar šīs programmas noteikumiem, ieguldījumus infrastruktūrā projekta iesniedzējs var veikt publiskas personas īpašumā vai valdījumā esošā īpašumā.
Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 3. punkts nosaka pašvaldības pienākumu gādāt par pašvaldības īpašumā esošo ceļu būvniecību, uzturēšanu un pārvaldību.
Pamatojoties uz likuma “Par autoceļiem” 5. panta pirmo daļu, ceļu lietotājiem ir tiesības transportlīdzekļu satiksmei lietot visus autoceļus, uz kuriem neattiecas īpašs aizliegums, ievērojot ceļu satiksmes noteikumus un Ministru kabineta noteikumus par autoceļu valsts aizsardzību. Ņemot vērā, ka Nekustamo īpašumu paredzēts izmantot publiskai lietošanai un tādas infrastruktūras attīstībai, kas paredzēta publiskai lietošanai un Jēkabpils novada pašvaldība Nekustamo īpašumu neizmantos saimnieciskās darbības veikšanai, komercdarbības atbalsta nosacījumi nav piemērojami.
Zemgales rajona tiesas Krustpils pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000943579 ir ierakstīts nekustamais īpašums “A6 Rīgas iela” ar kadastra Nr. 56680060628, Krustpils pagastā, Jēkabpils novadā, kas sastāv no zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 56680060625, kas atdalīta no nekustamā īpašuma, kas ierakstīts Krustpils pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000579019. Īpašuma tiesības nostiprinātas Latvijas valstij Satiksmes ministrijas personā.
Zemesgrāmatas III. daļas 1. iedaļā ierakstīta atzīme – uz zemes vienības atrodas kompleksa inženierbūve – valsts galvenā autoceļa A6 “Rīga – Daugavpils – Krāslava – Baltkrievijas robeža (Patarnieki)” posms, kas nodots VAS „Latvijas Valsts ceļi pārziņā”. Atzīme pārnesta no Krustpils pagasta zemesgrāmatas nodalījuma Nr. 100000579019 (žurnāls Nr. 300004630837).
Ministru kabineta 2009. gada 29. septembra noteikumu Nr. 1104 “Noteikumi par valsts autoceļu un valsts autoceļu maršrutā ietverto pašvaldībām piederošo autoceļu posmu sarakstiem” 1. pielikumā “Galvenie autoceļi” norādīts, ka valsts galvenā autoceļa A6 “Rīga – Daugavpils – Krāslava – Baltkrievijas robeža (Patarnieki)” kopgarums ir 306 km un autoceļa posms no 143,900. km līdz 144,000. km pieder valstij.
Jēkabpils novada pašvaldībai, izmantojot nekustamo īpašumu, ir saistoša Aizsargjoslu likumā noteiktā kārtība atbilstoši aizsargjoslu veidam.
Jēkabpils novada pašvaldība, nostiprinot zemesgrāmatā īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu, tiek pilnvarota:
– norādīt, ka īpašuma tiesības nostiprinātas uz laiku, kamēr Jēkabpils novada pašvaldība nodrošina šī rīkojuma 1. punktā minēto funkciju īstenošanu;
– ierakstīt atzīmi par aizliegumu atsavināt nekustamo īpašumu un apgrūtināt to ar hipotēku.
Rīkojuma projekta 3.2. apakšpunktā minēto aizliegumu – apgrūtināt nekustamo īpašumu ar hipotēku – nepiemēro, ja nekustamais īpašums tiek ieķīlāts valsts aizdevuma nodrošināšanai, lai saņemtu Eiropas Savienības fondu atbalstu.
Izbeidzoties nepieciešamībai Jēkabpils novada pašvaldībai izmantot nekustamos īpašumus rīkojuma projektā minētās autonomās funkcijas izpildei, nekustamais īpašums tiks atdots Satiksmes ministrijai visā tā sastāvā kopā ar neatdalāmiem uzlabojumiem.
Rīkojuma projekts paredz Satiksmes ministrijai nodot bez atlīdzības Jēkabpils novada pašvaldības īpašumā valstij piederošo nekustamo īpašumu “A6 Rīgas iela” (kadastra Nr. 56680060628) – zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 56680060625 0,23 ha platībā un uz tās izbūvēto inženierbūvi ar kadastra apzīmējumu 56680060625001 (“A6 km 143,900-144,000”) – valsts galvenā autoceļa A6 “Rīga – Daugavpils – Krāslava – Baltkrievijas robeža (Patarnieki)” posmu no 143,900. km līdz 144,000. km, Krustpils pagastā, Jēkabpils novadā (turpmāk – Nekustamais īpašums), lai saskaņā ar Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 3. punktu to izmantotu pašvaldības autonomo funkciju īstenošanai.
Atbilstoši Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 2. un 3. punktam Jēkabpils novada pašvaldības dome pieņēma Lēmumus, tā turpmāk nodrošinot autonomo funkciju realizāciju un izpildi – gādāt par pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību (publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana un uzturēšana; parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana; pretplūdu pasākumi; kapsētu un beigto dzīvnieku apbedīšanas vietu izveidošana un uzturēšana), kā arī noteikt teritoriju un būvju uzturēšanas prasības, ciktāl tas saistīts ar sabiedrības drošību, sanitārās tīrības uzturēšanu un pilsētvides ainavas saglabāšanu, kā arī gādāt par pašvaldības īpašumā esošo ceļu būvniecību, uzturēšanu un pārvaldību.
Pašvaldība plāno īstenot projektu, kura ietvaros paredzēta Ārijas Elksnes ielas pārbūve no Rīgas ielas (t. sk. Rīgas ielas un Ārijas Elksnes ielas krustojuma pārbūve) līdz Jēkabpils pilsētas robežai. Projekts tiks īstenots Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa “Pārejas uz klimatneitralitāti radīto ekonomisko, sociālo un vides seku mazināšana visvairāk skartajos reģionos” 6.1.1.3. pasākuma “Atbalsts uzņēmējdarbībai nepieciešamās publiskās infrastruktūras attīstībai, veicinot pāreju uz klimatneitrālu ekonomiku” ietvaros. Saskaņā ar šīs programmas noteikumiem, ieguldījumus infrastruktūrā projekta iesniedzējs var veikt publiskas personas īpašumā vai valdījumā esošā īpašumā.
Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 3. punkts nosaka pašvaldības pienākumu gādāt par pašvaldības īpašumā esošo ceļu būvniecību, uzturēšanu un pārvaldību.
Pamatojoties uz likuma “Par autoceļiem” 5. panta pirmo daļu, ceļu lietotājiem ir tiesības transportlīdzekļu satiksmei lietot visus autoceļus, uz kuriem neattiecas īpašs aizliegums, ievērojot ceļu satiksmes noteikumus un Ministru kabineta noteikumus par autoceļu valsts aizsardzību. Ņemot vērā, ka Nekustamo īpašumu paredzēts izmantot publiskai lietošanai un tādas infrastruktūras attīstībai, kas paredzēta publiskai lietošanai un Jēkabpils novada pašvaldība Nekustamo īpašumu neizmantos saimnieciskās darbības veikšanai, komercdarbības atbalsta nosacījumi nav piemērojami.
Zemgales rajona tiesas Krustpils pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000943579 ir ierakstīts nekustamais īpašums “A6 Rīgas iela” ar kadastra Nr. 56680060628, Krustpils pagastā, Jēkabpils novadā, kas sastāv no zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 56680060625, kas atdalīta no nekustamā īpašuma, kas ierakstīts Krustpils pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000579019. Īpašuma tiesības nostiprinātas Latvijas valstij Satiksmes ministrijas personā.
Zemesgrāmatas III. daļas 1. iedaļā ierakstīta atzīme – uz zemes vienības atrodas kompleksa inženierbūve – valsts galvenā autoceļa A6 “Rīga – Daugavpils – Krāslava – Baltkrievijas robeža (Patarnieki)” posms, kas nodots VAS „Latvijas Valsts ceļi pārziņā”. Atzīme pārnesta no Krustpils pagasta zemesgrāmatas nodalījuma Nr. 100000579019 (žurnāls Nr. 300004630837).
Ministru kabineta 2009. gada 29. septembra noteikumu Nr. 1104 “Noteikumi par valsts autoceļu un valsts autoceļu maršrutā ietverto pašvaldībām piederošo autoceļu posmu sarakstiem” 1. pielikumā “Galvenie autoceļi” norādīts, ka valsts galvenā autoceļa A6 “Rīga – Daugavpils – Krāslava – Baltkrievijas robeža (Patarnieki)” kopgarums ir 306 km un autoceļa posms no 143,900. km līdz 144,000. km pieder valstij.
Jēkabpils novada pašvaldībai, izmantojot nekustamo īpašumu, ir saistoša Aizsargjoslu likumā noteiktā kārtība atbilstoši aizsargjoslu veidam.
Jēkabpils novada pašvaldība, nostiprinot zemesgrāmatā īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu, tiek pilnvarota:
– norādīt, ka īpašuma tiesības nostiprinātas uz laiku, kamēr Jēkabpils novada pašvaldība nodrošina šī rīkojuma 1. punktā minēto funkciju īstenošanu;
– ierakstīt atzīmi par aizliegumu atsavināt nekustamo īpašumu un apgrūtināt to ar hipotēku.
Rīkojuma projekta 3.2. apakšpunktā minēto aizliegumu – apgrūtināt nekustamo īpašumu ar hipotēku – nepiemēro, ja nekustamais īpašums tiek ieķīlāts valsts aizdevuma nodrošināšanai, lai saņemtu Eiropas Savienības fondu atbalstu.
Izbeidzoties nepieciešamībai Jēkabpils novada pašvaldībai izmantot nekustamos īpašumus rīkojuma projektā minētās autonomās funkcijas izpildei, nekustamais īpašums tiks atdots Satiksmes ministrijai visā tā sastāvā kopā ar neatdalāmiem uzlabojumiem.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums ir nepieciešams Jēkabpils novada pašvaldībai Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 2. un 3. punktā minētās autonomās funkcijas izpildes nodrošināšanai – gādāt par pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību (publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana un uzturēšana; parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana; pretplūdu pasākumi; kapsētu un beigto dzīvnieku apbedīšanas vietu izveidošana un uzturēšana), kā arī noteikt teritoriju un būvju uzturēšanas prasības, ciktāl tas saistīts ar sabiedrības drošību, sanitārās tīrības uzturēšanu un pilsētvides ainavas saglabāšanu, kā arī gādāt par pašvaldības īpašumā esošo ceļu būvniecību, uzturēšanu un pārvaldību.
Risinājuma apraksts
Pašvaldības autonomo funkciju īstenošanai valstij Satiksmes ministrijas personā piederošais nekustamais īpašums ir nododams Jēkabpils novada pašvaldības īpašumā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Pamatojoties uz Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 2. un 3. punktu, Jēkabpils novada pašvaldība rīcībā ar nekustamo īpašumu gādās par savas administratīvās teritorijas labiekārtošanu, veiksmīgāk un operatīvāk realizējot dažādu inženiertīklu izbūvi un uzturēšanas pasākumus un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā piesaistot līdzekļus no valsts pamatbudžeta programmas “Valsts autoceļu fonds” apakšprogrammas “Mērķdotācija pašvaldību autoceļiem (ielām)”, un rīkojuma izdošana ir vienīgais veids kā nodrošināt šī uzdevuma izpildi.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Autoceļu lietotāji. Nekustamais īpašums ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai.
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Nē2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Nē2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Ietekme uz tautsaimniecību ir konstatējama vides sakārtošanas jomā.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
Ietekme uz tautsaimniecību ir konstatējama vides sakārtošanas jomā.
2.2.5. uz konkurenci:
Nē2.2.6. uz nodarbinātību:
Nē2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Izdevumus, kas saistīti ar nekustamā īpašuma ierakstīšanu zemesgrāmatā, segs Jēkabpils novada pašvaldība. Jēkabpils novada pašvaldībai, pārņemot īpašumā nekustamo īpašumu, finansējuma apmērs tiks noteikts saskaņā ar Ministru kabineta 2008. gada 11. marta noteikumiem Nr. 173 „Valsts pamatbudžeta valsts autoceļu fonda programmai piešķirto līdzekļu izlietošanas kārtība”.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Ministru kabineta 2009. gada 29. septembra noteikumi Nr. 1104 “Noteikumi par valsts autoceļu un valsts autoceļu maršrutā ietverto pašvaldībām piederošo autoceļu posmu sarakstiem”.
Pamatojums un apraksts
Nepieciešams precizēt norādes par rīkojuma projektā minētā nekustamā īpašuma piederību.
Atbildīgā institūcija
Satiksmes ministrija
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2024. gada 15. oktobra noteikumu Nr. 639 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 4. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama attīstības plānošanas dokumentu projektu, kā arī tiesību aktu projektu izstrādē un citās sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesos, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm.
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija, VSIA “Latvijas Valsts ceļi” un Jēkabpils novada pašvaldība.
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija, VSIA “Latvijas Valsts ceļi” un Jēkabpils novada pašvaldība.
6.4. Cita informācija
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Satiksmes ministrija
- VSIA "Latvijas Valsts ceļi"
- Jēkabpils novada pašvaldība
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Saskaņā ar Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 2. un 3. punktā minētās autonomās funkcijas izpildes nodrošināšanu – gādāt par pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību (publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana un uzturēšana; parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana; pretplūdu pasākumi; kapsētu un beigto dzīvnieku apbedīšanas vietu izveidošana un uzturēšana), kā arī noteikt teritoriju un būvju uzturēšanas prasības, ciktāl tas saistīts ar sabiedrības drošību, sanitārās tīrības uzturēšanu un pilsētvides ainavas saglabāšanu, kā arī gādāt par pašvaldības īpašumā esošo ceļu būvniecību, uzturēšanu un pārvaldību.
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Skar transporta infrastruktūras attīstību.
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Uzturot un veicot autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
