Anotācija (ex-ante)

22-TA-1021: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (turpmāk – rīkojuma projekts) izstrādāts, pamatojoties uz:
- Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma 49.2 pantu;
- Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 24. un 25.pantu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Rīkojuma projekts paredz nodrošināt piemaksas atbildīgo institūciju ārstniecības personām un citiem nodarbinātajiem par darbu paaugstināta riska un slodzes apstākļos ārkārtas sabiedrības veselības apdraudējumā saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu un seku novēršanu laika periodam no 2022.gada 1.aprīļa līdz 2022.gada 30.jūnijam.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2020.gada 30.janvārī Pasaules Veselības organizācijas ģenerāldirektors sniedza paziņojumu, ka Covid-19 uzliesmojums ir uzskatāms par starptautiskas nozīmes ārkārtas sabiedrības veselības apdraudējumu un Eiropas Slimību profilakses centrs izdeva ieteikumus par Covid-19 izraisīto saslimšanas gadījumu uzraudzību, savukārt Pasaules veselības organizācija 2020.gada 11.martā paziņoja, ka Covid-19 ir sasniegusi pandēmijas apmērus.

Ņemot vērā Covid-19 straujo izplatību, līdz ar to pieaugošo Covid-19 pacientu skaitu slimnīcās, ļoti aktuāls kļuva cilvēkresursu trūkums veselības aprūpes nozarē, kā arī ārstniecības personu “izdegšana”. Lai risinātu esošo situāciju un nepieciešamības gadījumā slimnīcas varētu piesaistīt papildu mediķus, kuri var palīdzēt ar savām zināšanām un prasmēm Covid-19 pacientu aprūpē, viens no jautājumiem, kas jārisina ir atbilstoša atalgojuma nodrošināšana ārstniecības personām, it īpaši situācijā, kad darbs jāveic paaugstināta riska un slodzes apstākļos.

Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 14.panta otrā daļa nosaka, ka ja amatpersonai (darbiniekam) ir noteiktas vairākas piemaksas, to kopsumma nedrīkst pārsniegt 30 procentus no mēnešalgas, un ja ārstniecības personai noteiktas vairākas piemaksas par dažādiem papildus veicamajiem darbiem, piemaksu kopsumma nedrīkst pārsniegt 50 procentus no mēnešalgas.

Līdz ar to lai ārstniecības personām un pārējiem nodarbinātajiem, kuri ir iesaistīti Covid-19 jautājumu risināšanā un seku novēršanā, varētu noteikt piemaksu līdz 100% apmērā no mēnešalgas, tika veikti grozījumi Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likumā, un likumā iekļauts 49.2 pants, kas nosaka, ka ārstniecības iestādēs, kuras sniedz ambulatoros vai stacionāros veselības aprūpes pakalpojumus, ģimenes ārstu praksēs, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestā un Valsts asinsdonoru centrā nodarbinātajiem, farmaceitiem, kā arī Veselības ministrijas, Slimību profilakses un kontroles centra, Nacionālā veselības dienesta un Veselības inspekcijas ierēdņiem un darbiniekiem par darbu paaugstināta riska un slodzes apstākļos saistībā ar Covid-19 infekcijas uzliesmojumu un tās seku novēršanu papildus Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 14. panta otrajā un trīspadsmitajā daļā noteiktajam maksimālajam piemaksu apmēram atļauts noteikt piemaksu līdz 100 procentiem no mēnešalgas. Veselības ministrs lemj par finansējuma izlietojumu atbilstoši faktiskajai nepieciešamībai. Veselības ministrija piemaksām nepieciešamos papildu finanšu līdzekļus pieprasa no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem". Grozījumi Saeimā tika pieņemti 2021.gada 18.martā un stājās spēkā 2021.gada 25.martā.

Lai risinātu iepriekš minētās cilvēkresursu problēmas veselības nozarē, kā arī ņemot vērā iesaistīto atbildīgo institūciju ārstniecības personu un citu nodarbināto darbu paaugstināta riska un slodzes apstākļos, saskaroties ar Covid-19 inficētām personām, atļaut ārstniecības personām un citiem nodarbinātajiem, kuri ir iesaistīti Covid-19 jautājumu risināšanā un seku novēršanā, noteikt piemaksas no 2022.gada 1.aprīļa līdz 2022.gada 30.jūnijam:
1. ārstniecības iestādēs, kuras sniedz stacionāros veselības aprūpes pakalpojumus, nodarbinātajiem, kuri veic Covid-19 pacientu ārstēšanas procesu, tai skaitā saimnieciskajam personālam, kas veic darbu pie Covid-19 pacientiem, līdz 50% apmērā no mēnešalgas;

2. ārstniecības iestāžu, kuras sniedz stacionāros veselības aprūpes pakalpojumus, nodarbinātajiem, kas iesaistīti Covid-19 testēšanā, līdz 50% apmērā no mēnešalgas;

3. ārstniecības iestāžu, kuras sniedz stacionāros veselības aprūpes pakalpojumus, nodarbinātajiem, kuri veic Covid-19 pacientu mājas aprūpi, līdz 50% apmērā no mēnešalgas;

4. ārstniecības iestādēs, kuras sniedz stacionāros ārstniecības pakalpojumus un kurās pēc hospitalizācijas plāna tiek stacionēti Covid-19 pacienti, uzņemšanas nodaļās nodarbinātajiem, līdz 50% apmērā no mēnešalgas;

5. ārstniecības iestādēs, kuras sniedz stacionāros ārstniecības pakalpojumus un kurās pēc hospitalizācijas plāna tiek stacionēti Covid-19 pacienti, iestādes administratīvajam un tehniskajam personālam, kas ir iesaistīts Covid-19 jautājumu risināšanā un seku novēršanā, līdz 15% apmērā no mēnešalgas;

6. ģimenes ārstu praksēm fiksēta piemaksa līdz 50% apmērā:
- ģimenes ārstam no darba samaksas, kas tiek iekļauta valsts apmaksātajos veselības aprūpes tarifos, ārstiem un funkcionālajiem speciālistiem, kas ir – 1 213,04 euro (ieskaitot VSAOI 23,59%);
- māsām un ārsta palīgiem, no darba samaksas, kas tiek iekļauta valsts apmaksātajos veselības aprūpes tarifos, ārstniecības un pacientu aprūpes personām un funkcionālo speciālistu asistentiem, kas ir – 731,03 euro (ieskaitot VSAOI 23,59%);
- rezidentam, no normatīvajos aktos noteiktā atalgojuma rezidentam pirmajā un otrajā rezidentūras gadā pamatspecialitātē pārējās ārstniecības iestādēs, kas ir – 922,19 euro (ieskaitot VSAOI 23,59%);

7. Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestā:
- neatliekamās medicīniskās palīdzības (turpmāk – NMP) brigādēs nodarbinātajiem līdz 50% apmērā no mēnešalgas;
- pārējiem Neatliekamās medicīnas palīdzības dienestā nodarbinātajiem līdz 15% apmērā no mēnešalgas;

8. noteiktiem Veselības ministrijas, Slimību profilakses un kontroles centra, Nacionālā veselības dienesta, Veselības inspekcijas un Valsts asinsdonoru centra ierēdņiem un darbiniekiem līdz 15% apmērā no mēnešalgas.

2022.gada marta beigās 14 dienu kumulatīvais rādītājs uz 100 000 iedzīvotāju pārsniedz 3 000 gadījumus. Stacionārajās ārstniecības iestādēs ievietoto pacientu skaits ar Covid-19 infekciju marta beigās ir ap 900, no kuriem tā kā pamatdiagnoze ir 390 pacientam (smaga slimības gaita ~ 30 pacientam).
Līdz ar to stacionārajām ārstniecības iestādēm joprojām ir jānodrošina papildus cilvēkresursi šo pacientu aprūpei. Papildus piemaksas vairāk motivē ārstniecības personas darbā ar Covid-19 pacientiem, tādējādi  slimnīcām ir iespējas nodrošināt ārstniecības personu resursus darbam.

Argumenti piemaksu noteikšanai:
- piemaksas līdz 50% apmērā tiek noteiktas tiem darbiniekiem, kas ir iesaistīti tiešā Covid-19 pacientu ārstēšanā, testēšanā, mājas aprūpē, tas ir nodarbinātajiem ir tieša saskare ar Covid-19 inficētām personām, līdz ar to risks ir augstāks un darbs joprojām notiek, lietojot pilnu individuālo aizsardzības līdzekļu ekipējumu aizsardzībai pret Covid-19;
- uz stacionārajām ārstniecības iestādēm, kur pēc hospitalizācijas plāna tiek stacionēti Covid-19 pacienti, tiek novirzīta lielākā Covid-19 pacientu un pacientu ar aizdomām par Covid-19 infekciju plūsma, kas ir jāstacionē, līdz ar to uzņemšanas nodaļas darbiniekiem darbs, kas saistīts ar Covid-19 jautājumu risināšanu, ir intensīvāks, novērtējot šo pacientu stāvokli un novirzot tālākam ārstēšanas procesam, kā arī pieaug nodarbināto risks saskarties ar Covid-19 inficētu personu, nezinot to. Līdz ar to stacionārajās ārstniecības iestādēs, kur pēc hospitalizācijas plāna tiek stacionēti Covid-19 pacienti, uzņemšanas nodaļas nodarbinātajiem tiek noteikta piemaksa līdz 50% apmērā no mēnešalgas;
- ģimenes ārstiem tiek noteikta fiksētā piemaksa līdz 50%, jo saslimušo skaits ar Covid-19 infekciju joprojām ir augsts, saslimušie lielākoties pārslimo ar vieglu/vidēji smagu gaitu, līdz ar to ir uzraudzībā pie ģimenes ārstiem, radot papildus noslodzi ikdienas darba pienākumiem. Turklāt ģimenes ārstiem jānodrošina to pacientu uzraudzība, kam pēc pārslimota Covid-19 radušās ilgstošas veselības problēmas un komplikācijas;
- NMP brigādēs nodarbinātajiem piemaksa tiek noteikta līdz 50% apmērā no mēnešalgas, ņemot vērā, ka NMP brigādēs nodarbinātajiem ir līdzvērtīgi darba apstākļi kā stacionāro ārstniecības iestāžu nodarbinātajiem, kas ir iesaistīti Covid-19 pacientu ārstēšanā, un uzņemšanas nodaļās nodarbinātajiem;
- Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta administrācijā, Slimību profilakses un kontroles centra, Veselības ministrijas, Nacionālā veselības dienesta, Valsts asinsdonoru centra, Veselības inspekcijas nodarbinātajiem, kas iesaistīti Covid-19 jautājumu risināšanā, piemaksas tiek noteiktas līdz 15% apmērā no mēnešalgas, jo šo iestāžu nodarbinātajiem darba apjoms joprojām ir augsts;
- piemaksas līdz 15% no mēnešalgas tiek noteiktas stacionāro ārstniecības iestāžu, kur pēc hospitalizācijas plāna tiek stacionēti Covid-19 pacienti, administratīvajam un tehniskajam personālam, kas ir iesaistīti Covid-19 jautājumu risināšanā, kam līdzīgi kā Veselības ministrijas un tās padotības iestāžu nodarbinātajiem darba apjoms joprojām ir augsts.

Rīkojuma projekts paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirt Veselības ministrijai finansējumu, kas nepārsniedz 23 125 884 euro, lai nodrošinātu piemaksas un atvaļinājuma rezerves uzkrājumu atbilstoši aprēķinātājai piemaksu summai no 2022.gada 1.aprīļa līdz 2022.gada 30.jūnijam atbildīgo institūciju ārstniecības personām un citiem nodarbinātajiem par darbu paaugstināta riska un slodzes apstākļos sabiedrības veselības apdraudējuma situācijā saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu un seku novēršanu, tai skaitā:
1. finansējumu, kas nepārsniedz 21 347 625 euro, piemaksu nodrošināšanai;
2. finansējumu, kas nepārsniedz 1 778 259 euro, atvaļinājuma rezerves uzkrājumu nodrošināšanai.

Komercdarbības atbalsts stacionārajām ārstniecības iestādēm un ģimenes ārstu praksēm tiks sniegts saskaņā ar Eiropas Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmumu Nr. 2012/21/ES par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi, atbilstoši līgumiem, kas noslēgti ar Nacionālo veselības dienestu.

Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par rīkojuma projektā minēto līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” atbilstoši faktiski nepieciešamajam apmēram.

Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par šā rīkojuma projektā minētajām apropriācijas izmaiņām un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas neiebildīs pret apropriācijas izmaiņām, veiks apropriācijas izmaiņas.
Problēmas un risinājumi
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē:
1. Stacionārās ārstniecības iestādes, kuras sniedz valsts apmaksātos veselības aprūpes pakalpojumus;
2. Ģimenes ārstu prakses, kas sniedz valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
23 125 884
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
23 125 884
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-23 125 884
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-23 125 884
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
23 125 884
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Rīkojuma projekts paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirt Veselības ministrijai finansējumu, kas nepārsniedz 23 125 884 euro, lai nodrošinātu piemaksas un atvaļinājuma rezerves uzkrājumu atbilstoši aprēķinātājai piemaksu summai no 2022.gada 1.aprīļa līdz 2022.gada 30.jūnijam atbildīgo institūciju ārstniecības personām un citiem nodarbinātajiem par darbu paaugstināta riska un slodzes apstākļos sabiedrības veselības apdraudējuma situācijā saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu un seku novēršanu, tai skaitā:
1. finansējumu, kas nepārsniedz 21 347 625 euro, piemaksu nodrošināšanai;
2. finansējumu, kas nepārsniedz 1 778 259 euro, atvaļinājuma rezerves uzkrājumu nodrošināšanai.

Komercdarbības atbalsts stacionārajām ārstniecības iestādēm un ģimenes ārstu praksēm tiks sniegts saskaņā ar Eiropas Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmumu Nr. 2012/21/ES par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi, atbilstoši līgumiem, kas noslēgti ar Nacionālo veselības dienestu.

Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par rīkojuma projektā minēto līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” atbilstoši faktiski nepieciešamajam apmēram.

Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par šā rīkojuma projektā minētajām apropriācijas izmaiņām un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas neiebildīs pret apropriācijas izmaiņām, veiks apropriācijas izmaiņas.

Papildus nepieciešamais finansējums (indikatīvais aprēķins, ņemot vērā šī brīža prognozi par Covid-19 jautājumu risināšanā un seku novēršanā iesaistītiem darbiniekiem, faktiskie izdevumi atšķirsies, ņemot vērā iestāžu sagatavoto izsekojamo uzskaiti par faktiski veikto darbu pārskata periodā) piemaksām ārstniecības personām citiem nodarbinātajiem, kas iesaistīti Covid-19 jautājumu risināšanā un seku novēršanā, kā arī atvaļinājuma rezerves uzkrājumam, atbilstoši aprēķinātajai piemaksu summai par laika periodu 2022. gada 1.aprīlis līdz 2022.gada 30.jūnijs – 23 125 884 euro, tai skaitā:
1. piemaksām – 21 347 625 euro apmērā;
2. atvaļinājuma rezerves uzkrājumu, atbilstoši aprēķinātajai piemaksu summai – 1 778 259 euro apmērā.

Detalizēti aprēķini anotācijas pielikumā.

Aprēķini ir indikatīvi – piemaksas tiks izmaksātas pēc faktiskās nepieciešamības pēc iesniegtajām atskaitēm. Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu minēto līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem". Līdz ar to, Veselības ministrijai iesniedzot Finanšu ministrijā pieprasījumu, anotācijā paredzētais finansējuma sadalījums pa grupām nepieciešamības gadījumā var mainīties.

Piemaksu noteikšana stacionārajām ārstniecības iestādēm, kā arī ģimenes ārstu praksēm ir komercdarbības atbalsta piešķiršana.

Komercdarbības atbalsts stacionārajām, ambulatorajām ārstniecības iestādēm un ģimenes ārstu praksēm tiek sniegts saskaņā ar Eiropas Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmumu Nr. 2012/21/ES par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi, atbilstoši līgumiem, kas noslēgti ar Nacionālo veselības dienestu.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Izdevumi tiks veikti Veselības ministrijas budžeta programmas 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” ietvaros, līdzekļus pārdalot no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nacionālais veselības dienests, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests, Slimību profilakses un kontroles centrs, Valsts asinsdonoru centrs, Veselības inspekcija, Veselības ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Nacionālais veselības dienests
  • Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests
  • Slimību profilakses un kontroles centrs
  • Valsts asinsdonoru centrs
  • Veselības inspekcija
  • Veselības ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Anotācijas pielikums