Anotācija (ex-ante)

21-TA-1778: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2012. gada 4. septembra noteikumos Nr. 619 "Noteikumi par atpūtas kuģu vadītāju apmācību, sertificēšanu un reģistrāciju"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2012.gada 4.septembra noteikumos Nr.619 „Noteikumi par atpūtas kuģu vadītāju apmācību, sertificēšanu un reģistrāciju”"" (turpmāk – Projekts) paredz papildu iespējas  un nosacījumus atpūtas kuģu vadītāju sertificēšanai VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija”  (turpmāk - CSDD).
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Paplašināt un vienkāršot sertificēšanas iespējas CSDD tiesību saņemšanai vadīt atpūtas kuģus Latvijas Republikas iekšējos ūdeņos un Rīgas jūras līča un Baltijas jūras piekrastē līdz Latvijas Republikas teritoriālās jūras ārējai robežai.
 
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2023.
Pamatojums
Pēc noteikumu projekta pieņemšanas līdz noteikumu spēkā stāšanās laikam CSDD veiks nepieciešamos pasākumus jauno sertifikācijas prasību nodrošināšanai. 

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2012.gada 4.septembra noteikumi Nr.619 „Noteikumi par atpūtas kuģu vadītāju apmācību, sertificēšanu un reģistrāciju”” (turpmāk – Noteikumi) paredz šādas sertifikācijas iespējas atpūtas kuģu vadīšanai:  
     1)  CSDD atbilstoši Noteikumu 4.1.apakšpunktam sertificē personas motorizēto atpūtas kuģu vadīšanai, ja atpūtas kuģa garums nepārsniedz 12 m - kuģošanai Latvijas Republikas iekšējos ūdeņos un 3000 m platā joslā no krasta līnijas uz jūras pusi Rīgas jūras līča un Baltijas jūras Latvijas Republikas piekrastes daļā (turpmāk – 3000 m joslā no krasta līnijas). Persona iegūst atpūtas kuģu vadītāju apliecību, nokārtojot datorizētu eksāmenu.
    2) CSDD sadarbībā ar biedrību "Latvijas Zēģelētāju savienība" (atzīto sporta federāciju burāšanā) (turpmāk – LZS) atbilstoši Noteikumu 4.2.apakšpunktam sertificē personas buru atpūtas kuģu un motorizēto atpūtas kuģu vadīšanai, ja atpūtas kuģa garums nepārsniedz 24 m – kuģošanai iekšējos ūdeņos, jūras ūdeņos līdz 60 jūras jūdzēm (turpmāk- jj) no krasta līnijas (piekrastes ūdeņi), jūras ūdeņos līdz 150 jj no krasta līnijas (jūras ūdeņi) un kuģošanas rajonā bez ierobežojuma (okeāns) – un šīm personām izsniedz starptautiskās atpūtas kuģu vadītāju apliecības (turpmāk – starptautiskās apliecības). Starptautiskās apliecības var iegūt četrās kategorijās atkarībā no minētajiem braukšanas rajoniem. Pretendentiem jāizpilda šādas prasības:
- pirms eksāmena kārtošanas nepieciešams apgūt attiecīgajai kategorijai atbilstošu atpūtas kuģu vadītāju mācību programmu mācību iestādē, kura saņēmusi CSDD izsniegtu atbilstības sertifikātu (turpmāk – mācību iestāde);
- jānokārto eksāmens, kas sastāv no teorētiskās daļas un praktiskās daļas (atpūtas kuģa vadīšanai iekšējos ūdeņos un piekrastes ūdeņos). Kvalifikācijas iegūšanai kuģošanai piekrastes ūdeņos eksāmena praktiskā daļa nav jākārto, ja persona iepriekš ieguvusi starptautisko apliecību kuģošanai iekšējos ūdeņos. Eksāmena prasības ir izstrādātas atbilstoši ANO EEK Iekšzemes transporta komitejas 1998.gada 16.oktobra rezolūcijā Nr.40 "Starptautiskā atpūtas kuģu vadītāja apliecība" noteiktajam (turpmāk – ANO rezolūcija Nr.40).
-  jāiesniedz jūras prakses izziņa (atpūtas kuģa vadīšanai piekrastes ūdeņos, jūras ūdeņos un okeānā par attiecīgi noietām 500 jj, 1000 jj un 2000 jj uz attiecīgā tipa atpūtas kuģa).
3) VSIA "Latvijas Jūras administrācija" Jūrnieku reģistrs (turpmāk – Jūrnieku reģistrs) atbilstoši Noteikumu 4.3.apakšpunktam sertificē personas (saskaņā ar normatīvajiem aktiem par jūrnieku sertificēšanu), ja atpūtas kuģa garums pārsniedz 24 m, kā arī, ja atpūtas kuģis ir iesaistīts komercdarbībā un tas veic starptautiskus reisus.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. Buru atpūtas kuģu ar garumu līdz 12 m vadīšanai neatkarīgi no braukšanas rajona pašreiz ir nepieciešamas starptautiskās apliecības.
Motorizēto atpūtas kuģu un buru atpūtas kuģu ar garumu līdz 12 m vadīšanai Rīgas jūras līča un Baltijas jūras Latvijas Republikas piekrastes daļā aiz 3000 m joslas no krasta līnijas nepieciešamas starptautiskās apliecības.
Starptautiskās atpūtas kuģu vadītāja apliecības iegūšanai Noteikumi paredz stingras prasības, kas atbilst ANO rezolūcijā Nr.40 noteiktajam.
Noteikumi neparedz iespēju vienlaikus nokārtot sertifikācijas eksāmenu buru atpūtas kuģu un motorizēto atpūtas kuģu ar garumu līdz 12m vadīšanai Latvijas Republikas iekšējos ūdeņos un 3000 m joslā no krasta līnijas, kā arī Latvijas Republikas teritoriālajā jūrā.
Biedrība "Latvijas kruīzjahtu asociācija" vērsās Satiksmes ministrijā ar lūgumu liberalizēt iespējas iegūt atpūtas kuģu vadītāju tiesības kuģošanai Latvijas Republikas iekšējos ūdeņos un Rīgas jūras līča un Baltijas jūras Latvijas Republikas piekrastē. 

2. Noteikumu 4.3.apakšpunktā ir minēta valsts akciju sabiedrība “Latvijas Jūras administrācija”. Kopš 2020.gada 23.decembra Latvijas Jūras administrācijas tiesiskā forma ir valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību. Līdz ar to nepieciešams atbilstoši precizēt Noteikumus.
 
Risinājuma apraksts
1. Izmaiņas atpūtas kuģu vadītāju sertificēšanā un ar to saistītie nosacījumi.
CSDD turpmāk varēs sertificēt arī:
a)  buru atpūtas kuģu vadītājus, ja atpūtas kuģa garums nepārsniedz 12 m, kuģošanai Latvijas Republikas iekšējos ūdeņos un 3000 m joslā no krasta līnijas;
b) motorizēto atpūtas kuģu un buru atpūtas kuģu vadītājus, ja atpūtas kuģa garums nepārsniedz 12 m, kuģošanai Latvijas Republikas iekšējos ūdeņos un 3000 m joslā no krasta līnijas, kā arī Rīgas jūras līča un Baltijas jūras Latvijas Republikas piekrastes daļā līdz Latvijas Republikas teritoriālās jūras ārējai robežai.
Projekta 1.3.-1.7.punktā ir noteiktas prasības jauno atpūtas kuģu vadītāju tiesību iegūšanai.
- Sertifikācijai atbilstoši Noteikumu 4.1.1.apakšpunktam, kas paredz arī buru atpūtas kuģu vadītāju sertifikāciju, paredzēts paplašināt atpūtas kuģu sertificēšanas eksāmenā iekļaujamo jautājumu apjomu. Attiecīgi eksāmenā tiks iekļauti jautājumi par buru atpūtas kuģu uzbūvi, darbības principiem un vadīšanas īpatnībām .
- Sertifikācijai atbilstoši Noteikumu 4.1.2.apakšpunktam, kas paredz motorizēto atpūtas kuģu vadīšanu arī teritoriālajā jūrā, eksāmenā būs iekļauti papildus jautājumi atbilstoši Noteikumu 9.1.apakšpunktam. Personai, kura pretendē uz sertifikāciju atbilstoši noteikumu 4.1.2.apakšpunktam, pirms attiecīga eksāmena kārtošanas mācību iestādē būs sekmīgi jāapgūst  mācību programma, kas atbilst atpūtas kuģu vadītāju apmācības paraugprogrammai.
Attiecībā uz atpūtas kuģu vadītāja sertificēšanas eksāmena veidiem  un to nokārtošanas nosacījumiem ir paredzēts, ka pretendents, lai:
            a) atbilstoši Noteikumu 4.1.1.apakšpunktam saņemtu: 
- motorizēto atpūtas kuģu vadītāja apliecību, nokārto motorizēto atpūtas kuģu vadītāja sertificēšanas eksāmenu, kurā secīgi atbild uz 20 jautājumiem. To saturu veido 10 jautājumi par kuģošanas satiksmi iekšējos ūdeņos regulējošajiem normatīvajiem aktiem un 10 jautājumi par motorizēto atpūtas kuģu lietošanas un vadīšanas īpatnībām. Eksāmena ilgums 20 minūtes. Eksāmens sekmīgi nokārtots, ja pretendents nav pieļāvis vairāk par divām nepareizām atbildēm;
- buru atpūtas kuģu vadītāja apliecību, nokārto buru atpūtas kuģu vadītāja sertificēšanas eksāmenu, kurā secīgi atbild uz 20 jautājumiem. To saturu veido 10 jautājumi par kuģošanas satiksmi iekšējos ūdeņos regulējošajiem normatīvajiem aktiem un 10 jautājumi par buru atpūtas kuģu lietošanas un vadīšanas īpatnībām. Eksāmena ilgums 20 minūtes. Eksāmens sekmīgi nokārtots, ja pretendents nav pieļāvis vairāk par divām nepareizām atbildēm;
- motorizēto un buru atpūtas kuģu vadītāja apliecību, nokārto apvienoto buru un motorizēto atpūtas kuģu vadītāja sertificēšanas eksāmenu, kurā secīgi atbild uz 30 jautājumiem. To saturu veido 10 jautājumi par kuģošanas satiksmi iekšējos ūdeņos regulējošajiem normatīvajiem aktiem, 10 jautājumi par buru atpūtas kuģu lietošanas un vadīšanas īpatnībām un 10 jautājumi par  motorizēto atpūtas kuģu lietošanas un vadīšanas īpatnībām. Eksāmena ilgums 30 minūtes. Eksāmens sekmīgi nokārtots, ja pretendents nav pieļāvis vairāk par trim nepareizām atbildēm;
            b) atbilstoši noteikumu 4.1.2.apakšpunktam saņemtu:
- motorizēto atpūtas kuģu vadītāja apliecību, nokārto motorizēto atpūtas kuģu vadītāja sertificēšanas eksāmenu, kurā secīgi atbild uz 30 jautājumiem. To saturu veido 10 jautājumi par kuģošanas satiksmi iekšējos ūdeņos noteikumiem, 10 jautājumi par  motorizēto atpūtas kuģu lietošanas un vadīšanas īpatnībām un 10 jautājumi par kuģošanas drošības jautājumiem teritoriālajā jūrā. Eksāmena ilgums 30 minūtes. Eksāmens sekmīgi nokārtots, ja pretendents nav pieļāvis vairāk par trim nepareizām atbildēm.
- buru atpūtas kuģu vadītāja apliecību, nokārto buru atpūtas kuģu vadītāja sertificēšanas eksāmenu, kurā secīgi atbild uz 30 jautājumiem. Eksāmenā atbilžu sniegšanai atvēlētais laiks ir 30 minūtes. To saturu veido 10 jautājumi par kuģošanas satiksmi iekšējos ūdeņos noteikumiem, 10 jautājumi par  buru atpūtas kuģu lietošanas un vadīšanas īpatnībām un 10 jautājumi par kuģošanas drošības jautājumiem teritoriālajā jūrā. Eksāmens ir sekmīgi nokārtots, ja pretendents nav pieļāvis vairāk par divām nepareizām atbildēm;
- motorizēto un buru atpūtas kuģu vadītāja apliecību, secīgi atbild uz 40 jautājumiem.To saturu veido 10 jautājumi par kuģošanas satiksmi iekšējos ūdeņos noteikumiem, 10 jautājumi par  motorizēto atpūtas kuģu lietošanas un vadīšanas īpatnībām, 10 jautājumi par  buru atpūtas kuģu lietošanas un vadīšanas īpatnībām un 10 jautājumi par kuģošanas drošības jautājumiem teritoriālajā jūrā. Eksāmenā atbilžu sniegšanai atvēlētais laiks ir 40 minūtes. Eksāmens ir sekmīgi nokārtots, ja pretendents nav pieļāvis vairāk par četrām nepareizām atbildēm.
Projekta  1.8. un 1.9. punktā ir ietverti nosacījumi attiecībā uz atpūtas kuģu, kas iesaistīti komercdarbībā, vadīšanu. Projekts paredz, ka atbilstoši Noteikumu 4.1.1. un 4.1.2.apakšpunktam sertificētās personas varēs vadīt atpūtas kuģus, kas iesaistīti komercdarbībā, Latvijas Republikas iekšējos ūdeņos un 3000 m joslā no krasta līnijas, ja būs apguvušas atpūtas kuģu vadītāju drošības pamatkursu.  Starptautisko apliecību īpašnieku un Jūrnieku reģistra sertificēto personu līdz šim paredzētās tiesības vadīt atpūtas kuģus, kas iesaistīti komercdarbībā, Projekts pēc būtības neietekmē (Projekts paredz tikai nepieciešamās redakcionālās izmaiņas).
Noteikumu 1.pielikums, kurā noteikts atpūtas kuģu vadītāja apliecības paraugs un atbilstoši piešķirtajām tiesībām apliecības otrā pusē (reversā) norādāmie skaidrojumi latviešu un angļu valodā, ir izteikts jaunā redakcijā.
Noteikumi ir papildināti ar jaunu 5.1pielikumu, kas paredz atpūtas kuģu vadītāju apmācības paraugprogrammu, atbilstoši kurai mācību iestādes veiks atbilstoši Noteikumu 4.1.2.apakšpunktam sertificējamo personu apmācību.

2. Noteikumos precizēta Latvijas Jūras administrācijas tiesiskā forma.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Ir izvērtēti iespējamie risinājumi un piedāvāts optimālākais risinājums, par kuru panākta vienošanās
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
-

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija


1. Noteikumos un Projektā teksta “Latvijas Republikas iekšējie ūdeņi un 3000 m plata josla no krasta līnijas un jūras pusi Rīgas jūras līča un Baltijas jūras Latvijas Republikas piekrastes daļā” (attiecīgajā locījumā) lietotais saīsinājums “iekšējie ūdeņi” visā Noteikumu un Projekta tekstā, kā arī izsniegtajās atpūtas kuģu vadītāju apliecībās attiecas uz Latvijas Republikas iekšējiem ūdeņiem un 3000 m platu joslu no krasta līnijas un jūras pusi Rīgas jūras līča un Baltijas jūras Latvijas Republikas piekrastes daļā.
Noteikumos un Projektā lietotie termini “Latvijas Republikas iekšējie ūdeņi” un “Latvijas Republikas teritoriālā jūra” atbilst Latvijas Republikas valsts robežas likumā noteiktajam šo terminu skaidrojumam.
2. Projekts neietekmē CSDD atbilstoši pašreiz spēkā esošajam noteikumu Nr.619 regulējumam izsniegto motorizēto atpūtas kuģu vadītāju sertifikātu īpašniekus. Personas, kuras līdz projekta pieņemšanai ir saņēmušas (un būs saņēmušas līdz 31.12.2022.) motorizēto atpūtas kuģu vadītāju apliecības kuģošanai ar motorizēto atpūtas kuģi, kura garums nepārsniedz 12 metrus, Latvijas Republikas iekšējos ūdeņos un 3000 metru platā joslā no krasta līnijas uz jūras pusi Rīgas jūras līča un Baltijas jūras Latvijas Republikas piekrastes daļā (noteikumos un projektā šā braukšanas rajona saīsinājums ir iekšējie ūdeņi), var izmantot šīs apliecības, kuģojot ar apliecībā minētā tipa kuģi (t.i. motorizēto atpūtas kuģi) apliecībā minētajā braukšanas rajonā līdz šīs apliecības derīguma termiņa beigām. Saskaņā ar noteikumu Nr.619 13.punktu apliecību derīguma termiņš ir 10 gadi.

 
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • personas, kas pretendē uz atpūtas kuģu vadītāja tiesību iegūšanu.
Ietekmes apraksts
Ietekmes apraksts
Atpūtas kuģu (kuru garums nepārsniedz 12 metrus) vadītājiem tiek paredzētas vienkāršākas prasības atpūtas kuģu vadītāja tiesību iegūšanai, lai kuģotu Latvijas Republikas iekšējos ūdeņos un 3000 metru joslā no krasta līnijas, kā arī piekrastē līdz Latvijas Republikas teritoriālās jūras ārējai robežai.
Projekts paredz līdzvērtīgas prasības buru atpūtas kuģu vadītāju un motorizēto atpūtas kuģu vadītāju sertificēšanai CSDD.

 
Juridiskās personas
  • Mācību iestādes, kas būs tiesīgas īstenot arī mācību programmas atbilstoši Noteikumu 4.1.2.apakšpunktam sertificējamajām personām.
Ietekmes apraksts
-

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Mācību iestādēm būs iespēja īstenot jaunu apmācības programmu.
 

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
CSDD sertificētajiem atpūtas kuģu vadītājiem paplašināsies iespēja vadīt atpūtas kuģus, kas iesaistīti komercdarbībā, Latvijas Republikas iekšējos ūdeņos un 3000 metru joslā no krasta līnijas.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-

4.1.1. Ministru kabineta 2010.gada 21.decembra noteikumi Nr.1171 “Noteikumi par Latvijas ūdeņu izmantošanas kārtību un kuģošanas režīmu tajos”
 

Pamatojums un apraksts
Nepieciešams paredzēt  prasības  attiecībā uz kuģošanas līdzekļu aprīkojumu kuģošanai aiz 3000 metru joslas no krasta līnijas uz jūras pusi.
Atbildīgā institūcija
Satiksmes ministrija
Ir sagatavots Ministru kabineta noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2010.gada 21.decembra noteikumos Nr.1171 “Noteikumi par Latvijas ūdeņu izmantošanas kārtību un kuģošanas režīmu tajos”, kas stāsies spēkā vienlaikus ar Projektu.
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija", VSIA "Latvijas Jūras administrācija"
Nevalstiskās organizācijas
Biedrība "Latvijas Zēģelētāju savienība", Biedrība "Latvijas Kruīzjahtu asociācija"
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participations/164e4882-47e1-4b43-86e0-47f2cda0e687

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Atzinumi nav saņemti

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija"
  • NBS Jūras spēku Krasta apsardzes dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Lai nodrošinātu noteikumu projektā paredzēto, CSDD nepieciešams veikt virkni pasākumu jauno sertifikācijas prasību nodrošināšanai, t.sk. sadarbībā ar jomas ekspertiem sagatavot teorētiskā eksāmena jautājumus un pielāgot programmnodrošinājumu šāda pakalpojuma saņemšanai u.c. 
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi