Anotācija (ex-ante)

22-TA-2411: Rīkojuma (grozījumu) projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 6. oktobra rīkojumā Nr. 696 "Par Valsts dzelzceļa administrācijas 2022. gada budžeta apstiprināšanu"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts „Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 6. oktobra rīkojumā Nr. 696 Par Valsts dzelzceļa administrācijas 2022. gada budžeta apstiprināšanu”” (turpmāk – Projekts) izstrādāts saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 41. panta 11. daļu.
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Precizēt Valsts dzelzceļa administrācijas (turpmāk- Administrācija) 2022. gada budžeta izdevumus atbilstoši aktuālajai situācijai.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
No 2010. gada 1. janvāra  Administrācija ir no valsts budžeta nefinansēta valsts pārvaldes iestāde. Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 48. punktu, kas nosaka, ka 2021., 2022. un 2023. gadā finansējums Administrācijai nedrīkst būt mazāks par finansējumu, kāds attiecīgi piešķirts budžets 2015. gadam (405 244 EUR) un reizināts ar koeficientu 1,42, kas kopā veido 575 446 EUR.
Ar Ministru kabineta 2021.gada 6.oktobra rīkojumu Nr. 696 "Par Valsts dzelzceļa administrācijas 2022. gada budžeta apstiprināšanu” (turpmāk - MK rīkojums Nr. 696) tika apstiprināts Administrācijas ieņēmumu un izdevumu plāns 2022. gadam  575 446 EUR apmērā, bet šobrīd Administrācijas 2022. gada izdevumi tiek palielināti par 55 009 EUR, izmantojot iepriekšējo gadu finanšu līdzekļu uzkrājumu, tādēļ aktuālais Administrācijas  ieņēmumu un izdevumu plāns 2022. gadam veido 630 455 EUR.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nepieciešams apstiprināt grozījumus Administrācijas 2022. gada budžetā. 
Risinājuma apraksts
Ar Projektu tiek koriģēti Administrācijas 2022. gada budžeta izdevumi -  tie palielinās par 55 009 EUR, izmantojot iepriekšējo gadu finanšu līdzekļu uzkrājumu (atlikums uz 2022. gada 1. janvāri ir 359 564, 94 EUR), atbilstoši Likuma par budžetu un finanšu vadību 6.1 panta piektajā daļā noteiktajam, ka budžeta nefinansētu iestāžu kārtējā gada līdzekļu atlikumu var izmantot nākamajā gadā izdevumu finansēšanai. Šobrīd Administrācijas ieņēmumu un izdevumu aktuālais budžeta plāns 2022. gadam, kopā ar iepriekšējo gadu finanšu līdzekļu uzkrājumu, veido 630 455 EUR.
 Izdevumu palielinājums, ir saistīts ar izdevumiem atlīdzībai – izdevumi veido 524 043 EUR, tie palielinās par 55 009 EUR, pamatojoties uz izmaiņām 2009. gada 1. decembra  Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā, kas stājas spēkā no 2022. gada 1. jūlija.
Administrācijas ieņēmumi 2022. gadā paliek bez izmaiņām - ar MK rīkojumu Nr. 696 noteiktajā - 575 446 EUR apmērā.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija


Pamatojoties uz Ministru kabineta  2022. gada 2. februāra  instrukcijas Nr. 1 “Kārtība, kādā izstrādā un aktualizē institūcijas darbības stratēģiju un novērtē tās ieviešanu” 10. punktu, pievienojam tīmekļvietni, kurā publicēta Administrācijas darbības stratēģija:

https://www.vda.gov.lv/lv/strategija/
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25.augusta noteikumu Nr. 970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5. punktam, sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka Projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība Projekta izstrādē netiek piemērota.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija, Valsts dzelzceļa administrācija.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

Projekta izpilde neietekmēs Valsts dzelzceļa administrācijas funkcijas un uzdevumus un tai pieejamos cilvēkresursus. Saistībā ar Projekta izpildi nav nepieciešams veidot jaunas institūcijas, likvidēt vai reorganizēt esošās.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi