Anotācija (ex-ante)

24-TA-1979: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 25. oktobra noteikumos Nr. 673 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna trešās komponentes "Nevienlīdzības mazināšana" 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.1.6.i. investīcijas "Pašvaldību funkciju īstenošanai un pakalpojumu sniegšanai nepieciešamo bezemisiju transportlīdzekļu iegāde" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 25. oktobra noteikumos Nr. 673 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna trešās komponentes "Nevienlīdzības mazināšana" 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.1.6.i. investīcijas "Pašvaldību funkciju īstenošanai un pakalpojumu sniegšanai nepieciešamo bezemisiju transportlīdzekļu iegāde" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – noteikumu projekts) ir izstrādāts pēc Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas (turpmāk – VARAM) kā Eiropas Savienības (turpmāk – ES) fondu atbildīgās iestādes iniciatīvas, ievērojot Likuma par budžetu un finanšu vadību 19.3 panta otro daļu. 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis saskaņā ar pašvaldību izteiktajiem priekšlikumiem ir precizēt ietverto regulējumu par nolietotu transportlīdzekļu utilizāciju. Vienlaikus, ņemot vērā izdarītos grozījumus Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – AF) plāna papildinājumā, nepieciešams precizēt pieejamo AF finansējumu un sasniedzamā mērķa “Finansējuma apjoms līgumiem, kas noslēgti par pašvaldību funkciju īstenošanai un saistīto pakalpojumu sniegšanai nepieciešamo elektroautobusu iegādi” vērtību.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Izmaiņas pieejamā AF finansējuma un sasniedzamā mērķa “Finansējuma apjoms līgumiem, kas noslēgti par pašvaldību funkciju īstenošanai un saistīto pakalpojumu sniegšanai nepieciešamo elektroautobusu iegādi” vērtībā

Saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 25. oktobra noteikumiem Nr. 673 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna trešās komponentes "Nevienlīdzības mazināšana" 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.1.6.i. investīcijas "Pašvaldību funkciju īstenošanai un pakalpojumu sniegšanai nepieciešamo bezemisiju transportlīdzekļu iegāde" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 673) 3.1.1.6.i. investīcijai “Pašvaldību funkciju īstenošanai un pakalpojumu sniegšanai nepieciešamo bezemisiju transportlīdzekļu iegāde” (turpmāk – investīcija) pieejamais AF finansējums ir 10 000 000 euro. Saskaņā ar AF plāna papildinājuma grozījumiem, kas apstiprināti ar Eiropas Savienības Padomes 2023. gada 8. decembra īstenošanas lēmumu, ar ko groza Īstenošanas lēmumu (2021. gada 13. jūlijs) par Latvijas Atveseļošanas un noturības plāna novērtējuma apstiprināšanu, investīcijai tika precizēts pieejamais AF finansējums, to samazinot no 10 000 000 euro uz 8 799 261 euro
MK noteikumu Nr. 673 11. punktā noteikts, ka AF finansējuma rezultātu sasniegšanu vērtē, ņemot vērā investīcijas ietvaros sasniedzamos mērķus un uzraudzības rādītāju. MK noteikumu Nr. 673 11.2. apakšpunktā noteikts, ka finansējuma apjoms saskaņā ar līgumiem, kas noslēgti par bezemisiju transportlīdzekļu iegādi pašvaldības funkciju veikšanai un pārvaldes uzdevumu izpildei (mērķis): līdz 2024. gada 31. decembrim noslēgti civiltiesiskie līgumi vai vienošanās par projektu īstenošanas tiesību piešķiršanu bezemisiju transportlīdzekļu iegādei vietējo pašvaldību funkciju veikšanai un pārvaldes uzdevumu izpildei par kopējo vērtību vismaz 9 500 000 euro. Atbilstoši iepriekš minētajiem grozījumiem AF plāna papildinājumā, mērķa vērtība ir precizēta uz “finansējuma apjoms saskaņā ar līgumiem, kas noslēgti par bezemisiju transportlīdzekļu iegādi pašvaldības funkciju veikšanai un pārvaldes uzdevumu izpildei (mērķis): līdz 2024. gada 31. decembrim noslēgti civiltiesiskie līgumi vai vienošanās par projektu īstenošanas tiesību piešķiršanu bezemisiju transportlīdzekļu iegādei vietējo pašvaldību funkciju veikšanai un pārvaldes uzdevumu izpildei par kopējo vērtību vismaz 8 300 000 euro”. 

Izmaiņas par nolietotu transportlīdzekļu utilizāciju
Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 673 35. punktu projekta iesniedzēji ievēro principu "nenodarīt būtisku kaitējumu", kas atbilst Eiropas Parlamenta un Padomes 2020. gada 18. jūnija Regulas (ES) 2020/852 par regulējuma izveidi ilgtspējīgu ieguldījumu veicināšanai un ar ko groza regulu (ES) 2019/2088, 18. pantam un normatīvajiem aktiem vides jomā, tai skaitā pievieno apliecinājumu, ka pēc transportlīdzekļa ekspluatācijas tas tiks utilizēts atbilstoši normatīvajiem aktiem nolietotu transportlīdzekļu apsaimniekošanas jomā, paredzot, ka tas tiks nodots apstrādes uzņēmumam, kas nodrošina nolietotu transportlīdzekļu pārstrādi un atkārtoti izmantojamo detaļu un materiālu atguvi un atgriešanu tautsaimniecībā. 
 
Finansējuma saņēmējs no projekta iesniegšanas brīža līdz noslēguma maksājuma pieprasījuma iesniegšanas brīdim Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai (turpmāk – aģentūra) iesniedz dokumentus, kas apliecina projekta iesniegumā norādītā projekta iesniedzēja vismaz trīs gadus īpašumā esoša ar fosilās izcelsmes degvielu darbināmā M2 vai M3 kategorijas transportlīdzekļa, kas ir tehniskā kārtībā, utilizāciju vai otrreizēju pārstrādi, piemēram, valsts akciju sabiedrības "Ceļu satiksmes drošības direkcija" izsniegtu izziņu par transportlīdzekļa norakstīšanu, pašvaldības, tās izveidotas iestādes vai pašvaldības kapitālsabiedrības izdotu aktu par transportlīdzekļa norakstīšanu un nodošanu likvidācijai vai otrreizējai pārstrādei, vai nolietotu transportlīdzekļu apstrādes uzņēmuma izsniegtu likvidācijas sertifikātu par likvidācijai nodotu aizstājamo M2 vai M3 kategorijas transportlīdzekli atbilstoši Ministru kabineta 2014. gada 8. jūlija noteikumu Nr.387 “Transportlīdzekļa likvidācijas sertifikāta aizpildīšanas un izsniegšanas kārtība” prasībām.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Izmaiņas pieejamā AF finansējuma un sasniedzamā mērķa “Finansējuma apjoms līgumiem, kas noslēgti par pašvaldību funkciju īstenošanai un saistīto pakalpojumu sniegšanai nepieciešamo elektroautobusu iegādi” vērtībā 
MK noteikumos Nr. 673 pieejamā AF finansējuma vērtība un sasniedzamā mērķa “finansējuma apjoms saskaņā ar līgumiem, kas noslēgti par bezemisiju transportlīdzekļu iegādi pašvaldības funkciju veikšanai un pārvaldes uzdevumu izpildei (mērķis): līdz 2024. gada 31. decembrim noslēgti civiltiesiskie līgumi vai vienošanās par projektu īstenošanas tiesību piešķiršanu bezemisiju transportlīdzekļu iegādei vietējo pašvaldību funkciju veikšanai un pārvaldes uzdevumu izpildei par kopējo vērtību vismaz 9 500 000 euro;” vērtība neatbilst precizētajam AF plāna papildinājumam.

Izmaiņas par nolietotu transportlīdzekļu utilizāciju 
Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 673 19. punktā noteikto, 3.1.1.6.i. investīcijas ietvaros ir atbalstāmi projekti, kuru īstenošanas rezultātā finansējuma saņēmējs pārtrauc ekspluatēt vismaz trīs gadus tā īpašumā esošu ar fosilās izcelsmes degvielu darbināmu M2 vai M3 kategorijas transportlīdzekli, kas ir tehniskā kārtībā un kura vecums uz projekta iesniegšanas brīdi, ņemot vērā tā pirmreizējās reģistrācijas gadu, ir vismaz 20 pilni kalendāra gadi un kura motora izmešu līmenis ir EURO III vai vairāk piesārņojošs. Vienlaikus MK noteikumu Nr. 673 35.1. apakšpunktā noteikts, ka projekta iesniedzējs projekta iesniegumam pievieno apliecinājumu, ka pēc transportlīdzekļa ekspluatācijas beigām tas tiks utilizēts atbilstoši normatīvajiem aktiem nolietotu transportlīdzekļu apsaimniekošanas jomā, paredzot, ka tas tiks nodots apstrādes uzņēmumam, kas nodrošina nolietotu transportlīdzekļu pārstrādi un atkārtoti izmantojamo detaļu un materiālu atguvi un atgriešanu tautsaimniecībā. 
Ņemot vērā Krievijas karadarbību pret Ukrainu, Latvijas pašvaldības iespēju robežās sniedz atbalstu Ukrainas civiliedzīvotājiem un sadarbības pašvaldībām būtisku sociālekonomisko jautājumu risināšanai. Ievērojot minēto, pašvaldības aicina precizēt MK noteikumos Nr. 673 noteikto regulējumu par aizstājamo transportlīdzekļu utilizācijas kārtību, paredzot ar fosilās izcelsmes degvielu darbināmu M2 vai M3 kategorijas transportlīdzekļu, kuru vecums ir vismaz 20 gadi un kas ir tehniskā kārtībā, ziedošanas iespēju Ukrainas sabiedrības vispārējam atbalstam. 
Risinājuma apraksts
Izmaiņas pieejamā AF finansējuma un sasniedzamā mērķa “Finansējuma apjoms līgumiem, kas noslēgti par pašvaldību funkciju īstenošanai un saistīto pakalpojumu sniegšanai nepieciešamo elektroautobusu iegādi” vērtībā
Ņemot vērā AF plāna papildinājumu, nepieciešams precizēt investīcijai pieejamo AF finansējumu no 10 000 000 euro uz 8 799 261 euro un investīcijas ietvaros sasniedzamā mērķa vērtību no “Finansējuma apjoms saskaņā ar līgumiem, kas noslēgti par bezemisiju transportlīdzekļu iegādi pašvaldības funkciju veikšanai un pārvaldes uzdevumu izpildei (mērķis): līdz 2024. gada 31. decembrim noslēgti civiltiesiskie līgumi vai vienošanās par projektu īstenošanas tiesību piešķiršanu bezemisiju transportlīdzekļu iegādei vietējo pašvaldību funkciju veikšanai un pārvaldes uzdevumu izpildei par kopējo vērtību vismaz 9 500 000 euro;” uz “finansējuma apjoms saskaņā ar līgumiem, kas noslēgti par bezemisiju transportlīdzekļu iegādi pašvaldības funkciju veikšanai un pārvaldes uzdevumu izpildei (mērķis): līdz 2024. gada 31. decembrim noslēgti civiltiesiskie līgumi vai vienošanās par projektu īstenošanas tiesību piešķiršanu bezemisiju transportlīdzekļu iegādei vietējo pašvaldību funkciju veikšanai un pārvaldes uzdevumu izpildei par kopējo vērtību vismaz 8 300 000 euro;”. 

Izmaiņas par nolietotu transportlīdzekļu utilizāciju
Noteikumu projekts paredz papildināt MK noteikumu Nr. 673 35.1. apakšpunktu (kas nosaka, ka projekta iesniedzējs ievēro principu "nenodarīt būtisku kaitējumu", kas atbilst Eiropas Parlamenta un Padomes 2020. gada 18. jūnija Regulas (ES) 2020/852 par regulējuma izveidi ilgtspējīgu ieguldījumu veicināšanai un ar ko groza regulu (ES) 2019/2088, 18. pantam un normatīvajiem aktiem vides jomā, tai skaitā, projekta iesniegumam ir pievienots apliecinājums, ka pēc transportlīdzekļa ekspluatācijas (gan attiecībā uz aizstājamajām transportlīdzekļu vienībām, gan uz bezemisiju transportlīdzekļiem) tas tiks utilizēts atbilstoši normatīvajiem aktiem nolietotu transportlīdzekļu apsaimniekošanas jomā, paredzot, ka tas tiks nodots apstrādes uzņēmumam, kas nodrošina nolietotu transportlīdzekļu pārstrādi un atkārtoti izmantojamo detaļu un materiālu atguvi un atgriešanu tautsaimniecībā) ar izņēmumu Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 11. panta otrajā daļā paredzētajam gadījumam. Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 11. panta otrā daļa nosaka, ka pašvaldībai, pamatojoties uz domes lēmumu, ir tiesības dāvināt (ziedot) finanšu līdzekļus vai mantu Ukrainas sabiedrības vispārējam atbalstam.
Noteikumu projekts attiecas uz visiem investīcijas projektiem. Vienlaikus noteikumu projektā paredzētajām izmaiņām, kas precizē AF finansējumu un nolietotu transportlīdzekļu utilizācijas nosacījumus, nav ietekmes uz projektu iesniegumu saturu vai tā vērtējumu.
Vienlaikus, ņemot vērā Ministru kabineta 2024. gada 7. jūnija rīkojuma Nr. 446 3. punktu, kas nosaka, ka ar 2024. gada 1. jūliju Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas nosaukums ir Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija, nepieciešams precizēt arī attiecīgos noteikumu projekta punktus.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Ja netiks veikti grozījumi MK noteikumos Nr.673, netiks izmantota iespēja precizēt investīcijai pieejamo AF finansējumu, sasniedzamā mērķa vērtību, atbilstoši AF plāna papildinājumam un netiks dota iespēja pašvaldībām aizstājamos transportlīdzekļus ziedot Ukrainas sabiedrības atbalstam.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Izglītojamie
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
1) pašvaldība (izņemot Rīgas valstspilsētas pašvaldību), tās izveidota iestāde; 
2) pašvaldības (izņemot Rīgas valstspilsētas pašvaldību), kapitālsabiedrība, kas veic pašvaldības deleģēto pārvaldes uzdevumu izpildi;
3) aģentūra.
Ņemot vērā noteikumu grozījumu projekta saturu, aģentūrai būs nepieciešams veikt izmaiņas civiltiesiskajos līgumos vai noslēgtajās vienošanās par projekta īstenošanu. 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

-

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Noteikumu projektam nav ietekmes uz budžetu, ņemot vērā, ka AF plāna papildinājumā noteiktais kopējais investīcijām pieejamais finansējums nemainās. Pamatojoties uz Eiropas Savienības Padomes 2023. gada 8. decembra īstenošanas lēmumu, ar ko groza Īstenošanas lēmumu (2021. gada 13. jūlijs) par Latvijas Atveseļošanas un noturības plāna novērtējuma apstiprināšanu, AF 3.1.1.6.i. investīcijas “Pašvaldību autonomo funkciju un no tām izrietošo pārvaldes uzdevumu izpildei nepieciešamo bezemisiju transportlīdzekļu iegāde” finansējuma pārdale 1 200 739 euro apmērā tika novirzīta AF 3.1.1.5.i. investīcijai investīciju “Izglītības iestāžu infrastruktūras pilnveide un aprīkošana”. 
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5. punktu institūcija piemēro sabiedrības līdzdalības kārtību to tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Noteikumu projekta mērķis ir paredzēt iespēju aizstājamos transportlīdzekļus ziedot Ukrainas sabiedrības atbalstam, kā arī tehniski precizēt pieejamo AF finansējumu un sasniedzamā mērķa vērtību, nodrošinot to atbilstību veiktajām izmaiņām AF plāna papildinājumā. Tas būtiski nemaina esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā iepriekš minēto, publiskā apspriede par noteikumu projektu netiek veikta.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
  • Pašvaldības, to izveidotās iestādes un pašvaldību kapitālsabiedrības

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Finansējuma saņēmējiem jānodrošina, ka projekts izpilda nepieciešamās prasības principa “nenodarīt būtisku kaitējumu” ievērošanai un atbilst Eiropas Parlamenta un Padomes 2020. gada 18. jūnija Regulas (ES) 2020/852 par regulējuma izveidi ilgtspējīgu ieguldījumu veicināšanai un ar ko groza Regulu (ES) 2019/2088 18. pantam un nacionālajiem normatīvajiem aktiem vides jomā, izņemot Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 11. panta otrajā daļā paredzētajā gadījumā (izņēmums attiecināms uz aizstājamo vismaz 20 gadus vecu transportlīdzekli). Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 11. panta otrā daļa nosaka, ka pašvaldībai, pamatojoties uz domes lēmumu, ir tiesības dāvināt (ziedot) finanšu līdzekļus vai mantu Ukrainas sabiedrības vispārējam atbalstam.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Tiks samazinātas SEG emisijas, veicinot pāreju uz atjaunojamo energoresursu izmantošanu, iegādājoties bezemisiju transportlīdzekļus un aizstājot esošos M2 vai M3 kategorijas transportlīdzekļus, kas darbināmi ar fosilās izcelsmes degvielu, izņemot Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 11. panta otrajā daļā paredzētajā gadījumā (izņēmums attiecināms uz aizstājamo vismaz 20 gadus vecu transportlīdzekli). Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 11. panta otrā daļa nosaka, ka pašvaldībai, pamatojoties uz domes lēmumu, ir tiesības dāvināt (ziedot) finanšu līdzekļus vai mantu Ukrainas sabiedrības vispārējam atbalstam.

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

Noteikumu projekts paredz, ka pašvaldība vai tās izveidota iestāde, vai pašvaldības kapitālsabiedrība kvalificējas atbalstam arī tad, ja aizstājamais transportlīdzeklis tiks ziedots Ukrainas sabiedrības vispārējam atbalstam atbilstoši Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 11. panta otrajai daļai, proti, šajā gadījumā nav nepieciešams pievienot noteikumu 35.1. apakšpunktā minēto apliecinājumu. Ziedojot transportlīdzekli Ukrainas sabiedrības vispārējam atbalstam, tiek pieņemts attiecīgs domes lēmums par atbalsta sniegšanu Ukrainas sabiedrībai, ziedojot tai tādu vismaz trīs gadus pašvaldības (finansējuma saņēmēja) īpašumā esošu ar fosilās izcelsmes degvielu darbināmu M2 vai M3 kategorijas transportlīdzekli, kas ir tehniskā kārtībā un kura vecums uz projekta iesniegšanas brīdi, ņemot vērā tā pirmreizējās reģistrācijas gadu, ir vismaz 20 pilni kalendāra gadi.
Pielikumi