24-TA-2023: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Valsts policijas amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dalību Eiropas Savienības novērošanas misijā Gruzijā (EUMM Georgia) un finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
1. Eiropas Ārējās darbības dienesta Civilo operāciju komandiera 2024. gada 5. augusta vēstule par Latvijas ekspertu atlasi dalībai EUMM Georgia uz 12 mēnešiem;
2. likuma "Par policiju" 8. panta otrā daļa;
3. Ministru kabineta 2021. gada 7. decembra noteikumi Nr. 793 "Kārtība, kādā Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu amatpersonas ar speciālajām dienesta pakāpēm tiek nosūtītas dalībai starptautiskajās misijās un operācijās, un dalības finansēšanas kārtība";
4. Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 41. punkts;
5. Ministru kabineta 2023. gada 5. decembra sēdes protokola Nr. 60, 68.§ "Informatīvais ziņojums "Par Latvijas civilo ekspertu dalību starptautiskajās misijās un operācijās 2023.-2025. gadā"" 2. punkts.
2. likuma "Par policiju" 8. panta otrā daļa;
3. Ministru kabineta 2021. gada 7. decembra noteikumi Nr. 793 "Kārtība, kādā Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu amatpersonas ar speciālajām dienesta pakāpēm tiek nosūtītas dalībai starptautiskajās misijās un operācijās, un dalības finansēšanas kārtība";
4. Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 41. punkts;
5. Ministru kabineta 2023. gada 5. decembra sēdes protokola Nr. 60, 68.§ "Informatīvais ziņojums "Par Latvijas civilo ekspertu dalību starptautiskajās misijās un operācijās 2023.-2025. gadā"" 2. punkts.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
1. nosūtīt dalībai EUMM Georgia G. Jankēviču no 17.09.2024 līdz 16.09.2025 un O. Lagutinu - no 07.01.2025 līdz 06.01.2025.
2. piešķirt Iekšlietu ministrijai (Valsts policijai) 2024. gadā 13 154 euro, 2025. gadā - 83 661 euro, 2026. gadā - 4 158 euro.
2. piešķirt Iekšlietu ministrijai (Valsts policijai) 2024. gadā 13 154 euro, 2025. gadā - 83 661 euro, 2026. gadā - 4 158 euro.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Projekta sagatavošanas laikā starptautiskajās misijās piedalās 17 Latvijas civilie sekondētie eksperti, tai skaitā:
- Eiropas Savienības novērošanas misijā Gruzijā (EUMM Georgia) – 12;
- Eiropas Savienības padomdevēja misijā Ukrainā (EUAM Ukraine) – 4;
- Eiropas Savienības misijā Armēnijā (EUMA) – 1.
Eiropas Ārējās darbības dienesta Civilo operāciju komandiera 2024. gada 5. augusta vēstulē tiek paziņots par Latvijas ekspertu atlasi dalībai EUMM Georgia uz 12 mēnešiem.
Valsts policijas amatpersonas ar speciālajām dienesta pakāpēm G. Jankēvičs un O. Lagutins pilnībā atbilst Ministru kabineta 2021. gada 7. decembra noteikumu Nr. 793 "Kārtība, kādā Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu amatpersonas ar speciālajām dienesta pakāpēm tiek nosūtītas dalībai starptautiskajās misijās un operācijās, un dalības finansēšanas kārtība" 8. punktā izvirzītajām prasībām.
Savos dienesta ziņojumos G. Jankēvičs un O. Lagutins piekrīta nosūtīšanai dalībai EUMM Georgia uz 12 mēnešiem.
- Eiropas Savienības novērošanas misijā Gruzijā (EUMM Georgia) – 12;
- Eiropas Savienības padomdevēja misijā Ukrainā (EUAM Ukraine) – 4;
- Eiropas Savienības misijā Armēnijā (EUMA) – 1.
Eiropas Ārējās darbības dienesta Civilo operāciju komandiera 2024. gada 5. augusta vēstulē tiek paziņots par Latvijas ekspertu atlasi dalībai EUMM Georgia uz 12 mēnešiem.
Valsts policijas amatpersonas ar speciālajām dienesta pakāpēm G. Jankēvičs un O. Lagutins pilnībā atbilst Ministru kabineta 2021. gada 7. decembra noteikumu Nr. 793 "Kārtība, kādā Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu amatpersonas ar speciālajām dienesta pakāpēm tiek nosūtītas dalībai starptautiskajās misijās un operācijās, un dalības finansēšanas kārtība" 8. punktā izvirzītajām prasībām.
Savos dienesta ziņojumos G. Jankēvičs un O. Lagutins piekrīta nosūtīšanai dalībai EUMM Georgia uz 12 mēnešiem.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai nodrošinātu Valsts policijas amatpersonas ar speciālo dienesta pakāpi G. Jankēviča uzturēšanos EUMM Georgia no 2024. gada 17. septembra līdz 2025. gada 16. septembrim un Valsts policijas amatpersonas ar speciālo dienesta pakāpi O. Lagutina uzturēšanos EUMM Georgia no 2025. gada 7. janvāra līdz 2026. gada 6. janvārim, ir nepieciešams piešķirt Iekšlietu ministrijai (Valsts policijai) papildu finanšu līdzekļus.
Risinājuma apraksts
Nosūtīt Valsts policijas amatpersonas ar speciālajām dienesta pakāpēm G. Jankēviču un O. Lagutinu dalībai EUMM Georgia, paredzot papildu finansējumu Iekšlietu ministrijai (Valsts policijai) 2024. gadā – 13 154 euro, 2025. gadā – 83 661 euro un 2026. gadā – 4 158 euro.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Lai nodrošinātu Valsts policijas amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm G. Jankēviča un O. Lagutina uzturēšanos Eiropas Savienības misijā Gruzijā (EUMM Georgia) 2025. un 2026. gadā attiecīgajā laikposmā, likumprojekta "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026.,2027. un 2028. gadam" sagatavošanas procesā nepieciešams precizēt un palielināt Iekšlietu ministrijas izdevumus 2025. gadam 83 661 euro apmērā un 2026. gadam 4 158 euro apmērā budžeta apakšprogrammā 06.01.00 "Valsts policija", vienlaikus samazinot finansējumu budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
Izdevumi piešķirtā finansējuma ietvaros pa pasākumiem un izdevumu klasifikācijas kodiem var tikt precizēti atbilstoši faktiskajai situācijai.
Izdevumi piešķirtā finansējuma ietvaros pa pasākumiem un izdevumu klasifikācijas kodiem var tikt precizēti atbilstoši faktiskajai situācijai.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
13 154
0
83 661
0
4 158
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
13 154
0
83 661
0
4 158
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-13 154
0
-83 661
0
-4 158
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-13 154
0
-83 661
0
-4 158
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
13 154
0
83 661
0
4 158
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Detalizēts izdevumu aprēķins – pielikumā.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Finansējumu izdevumu segšanai 2024. gadā 13 154 euro apmērā Iekšlietu ministrijai (Valsts policijai) nepieciešams piešķirt no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" un izdevumi tiks veikti no Iekšlietu ministrijas budžeta programmas 99.00.00 "Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums".
Lai nodrošinātu Valsts policijas amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm G. Jankēviča un O. Lagutina uzturēšanos Eiropas Savienības misijā Gruzijā (EUMM Georgia) 2025. gadā un 2026. gadā, likumprojekta "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026., 2027. un 2028. gadam" sagatavošanas procesā nepieciešams precizēt un palielināt Iekšlietu ministrijas izdevumus 2025. gadam 83 661 euro apmērā un 2026. gadam 4 158 euro apmērā budžeta apakšprogrammā 06.01.00 "Valsts policija", vienlaikus samazinot finansējumu budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
Izdevumi piešķirtā finansējuma ietvaros pa pasākumiem un izdevumu klasifikācijas kodiem var tikt precizēti atbilstoši faktiskajai situācijai.
Lai nodrošinātu Valsts policijas amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm G. Jankēviča un O. Lagutina uzturēšanos Eiropas Savienības misijā Gruzijā (EUMM Georgia) 2025. gadā un 2026. gadā, likumprojekta "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026., 2027. un 2028. gadam" sagatavošanas procesā nepieciešams precizēt un palielināt Iekšlietu ministrijas izdevumus 2025. gadam 83 661 euro apmērā un 2026. gadam 4 158 euro apmērā budžeta apakšprogrammā 06.01.00 "Valsts policija", vienlaikus samazinot finansējumu budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
Izdevumi piešķirtā finansējuma ietvaros pa pasākumiem un izdevumu klasifikācijas kodiem var tikt precizēti atbilstoši faktiskajai situācijai.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
NēNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Finanšu ministrija
- Iekšlietu ministrija
- Valsts policija
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi