Anotācija

25-TA-1276: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 22. oktobra noteikumos Nr. 663 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem" 1.2.1.1. pasākuma "Atbalsts jaunu produktu attīstībai un internacionalizācijai" trešās kārtas īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 22. oktobra noteikumos Nr. 663 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem" 1.2.1.1. pasākuma "Atbalsts jaunu produktu attīstībai un internacionalizācijai" trešās kārtas īstenošanas noteikumi" (turpmāk - MK noteikumu projekts) izstrādāts, lai precizētu atbalsta programmas mērķi, atbalsta saņemšanas nosacījumus, attiecināmo izmaksu tvērumu un projektu iesniegumu vērtēšanā iesaistītos sadarbības partnerus.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
MK noteikumu projekta mērķis ir precizēt atbalsta programmas nosacījumus, tai skaitā tās mērķi, attiecināmās izmaksas un projektu iesniegumu vērtēšanā iesaistītos sadarbības partnerus, lai nodrošinātu pilnvērtīgu pasākuma ieviešanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2024. gada 22. oktobra noteikumu Nr.663 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pētniecības un inovāciju kapacitātes stiprināšana un progresīvu tehnoloģiju ieviešana uzņēmumiem" 1.2.1.1. pasākuma "Atbalsts jaunu produktu attīstībai un internacionalizācijai" trešās kārtas īstenošanas noteikumi" (turpmāk - Noteikumi Nr.663) mērķis ir finansējuma pieejamības nodrošināšana uzņēmumu duāla pielietojuma jaunu produktu un tehnoloģiju izstrādei aizsardzības un drošības jomā, piesaistot Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu un privāto līdzfinansējumu. Atbalsta programma paredz sniegt sīkiem (mikro), maziem, vidējiem un lieliem komersantiem, mazām vidējām un vidējām kapitalizācijas sabiedrībām atbalstu līdz 1 000 000 euro pētniecības aktivitātēm, t.sk. rūpnieciskiem pētījumiem, eksperimentālām izstrādnēm un tehniski ekonomiskai priekšizpētei. Š.g. aprīlī ir noslēgusies pirmā projektu iesniegumu atlase, kur tika saņemti 32 projektu iesniegumi un palicis nesadalīts finansējums 12 831 561 euro apmērā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr.663 mērķis ir finansējuma pieejamības nodrošināšana uzņēmumu duāla pielietojuma jaunu produktu un tehnoloģiju izstrādei aizsardzības un drošības jomā, piesaistot Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu un privāto līdzfinansējumu. Ņemot vērā, ka pirmajā projektu iesniegumu atlasē netika iesniegti projektu iesniegumi par visu pieejamo finansējumu, nepieciešams paplašināt atbalsta programmas mērķi un potenciālo atbalsta saņēmēju loku.
Atbilstoši nozares asociāciju priekšlikumiem un sadarbības iestādes sniegtās informācijas, Noteikumu Nr.663 14.3. apakšpunktā noteiktās prasības ir bijušas ierobežojošas atbalsta saņemšanai un mazinājušas potenciālo atbalsta saņēmēju loku. Līdz ar to, nepieciešams pārskatīt projektu iesniedzējiem noteiktās prasības.
Projektu iesniegumu atlasē, kas noslēdzās š.g. aprīlī, netika saņemti projekta iesniegumi par visu pieejamo finansējumu. Līdz ar to, Noteikumos Nr.663 nepieciešams definēt nosacījumus jaunas projektu iesniegumu atlases organizēšanai.
Līdz šim Noteikumi Nr.663 paredzēja atbalstu tikai divējāda lietojuma jaunu produktu vai tehnoloģiju izstrādei. Ar MK noteikumu projektu tiek paplašināts atbalsta saņēmēju loks, kur atbalsts būs pieejams arī jaunu vai būtiski uzlabotu produktu izstrādei, t.sk. divējāda lietojuma. Ņemot vērā minēto, nepieciešams definēt Latvijas Zinātnes padomes, kā kompetentās iestādes jaunu vai būtiski uzlabotu produktu vērtēšanā, iesaisti projektu iesniegumu vērtēšanas procesā.
Atbilstoši nozares asociāciju priekšlikumiem, tika konstatēts, ka attiecināmo izmaksu tvērums nav pietiekams efektīvai projekta īstenošanai. Līdz ar to, nepieciešams papildināt attiecināmo izmaksu tvērumu, nosakot, ka attiecināmas ir izmaksas, kas saistītas ar intelektuālā īpašuma aizsardzību.
Risinājuma apraksts
Pēc atbildīgās iestādes ierosinājuma un nozares asociāciju priekšlikumiem MK noteikumu projekts paredz:

1. precizēt atbalsta programmas mērķi
Lai nodrošinātu atbalsta pieejamību plašākam potenciālo atbalsta saņēmēju lokam un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027.gadam noteikto rādītāju izpildi, tiek precizēts atbalsta programmas mērķis, nosakot, ka atbalsta programmas mērķis ir finansējuma pieejamības nodrošināšana uzņēmumu jaunu, t.sk. divējāda lietojuma, produktu un tehnoloģiju izstrādei, piesaistot Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu un privāto līdzfinansējumu. Minētie precizējumi neierobežo divējāda lietojuma jaunu produktu vai tehnoloģiju izstrādi. Minētajiem projektiem projektu iesniegumu vērtēšanā tiek piemēroti papildus punkti par projekta divējāda lietojuma esamību, kas nodrošina priekšrocības projektu iesniegumu ranžēšanā.

2. precizēt projektu iesniegumu vērtēšanā iesaistītos sadarbības partnerus
Līdz šim Noteikumu Nr.663 ietvaros atbalsts tika sniegts tikai divējāda lietojuma jaunu produktu vai tehnoloģiju. Minēto projektu vērtēšanā tiek iesaistīta Aizsardzības ministrija kā kompetentā iestāde divējāda lietojuma jaunu vai būtiski uzlabotu produktu vērtēšanā. Ņemot vēra, ka ar MK noteikumu projektu tiek paredzēts atbalsts arī jaunu vai būtiski uzlabotu produktu vai tehnoloģiju izstrādei, bez divējāda lietojuma, projektu vērtēšanā tiek piesaistīti arī Latvijas Zinātnes padomes eksperti, kas nodrošinās projekta inovācijas, aktualitātes un zinātniskās komponentes vērtēšanu. Tiek veikti precizējumi Noteikumu Nr.663 18.2. apakšpunktā, nosakot, ka Aizsardzības ministrija nodrošina projektu iesniegumu inovācijas, aktualitātes un pielietojamības aizsardzības jomā un zinātniskā aspekta vērtēšanu, ja projekta iesniegums paredz divējāda lietojuma jauna produkta vai tehnoloģijas izstrādi. Vienlaikus, Noteikumi Nr.663 tiek papildināti ar 18.punktu, nosakot, ka Latvijas Zinātnes padome piesaista ekspertus projekta inovācijas, aktualitātes un zinātniskās komponentes vērtēšanai (ja projekta iesniegums paredz jauna produkta vai tehnoloģijas izstrādi), kas sniedz vērtējumu atzinuma formā. Tāpat tiek definētas prasības piesaistītajam ekspertam - tam pēdējo 10 gadu laikā ir pieredze projektu vērtēšanā Eiropas Savienības inovāciju atbalsta programmās vai citās inovāciju atbalsta programmās, kur viena projekta kopējā summa bijusi vismaz 200 000 euro.

3. precizēt prasības projekta iesniedzējam
Lai nodrošinātu atbalsta pieejamību un atvieglotu prasības jaunu vai būtiski uzlabotu produktu izstrādei, tiek precizēts Noteikumu Nr.663 14.3. apakšpunkts un 15. punkts. Ar MK noteikumu projektu tiek noteikts, ka projekta iesniedzējam jānodrošina apgrozījuma apmērs vismaz 30% apmērā no plānotā publiskā finansējuma apmēra vai tam ir noslēgts līgums ar Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem un tā apjoms ir vismaz 30% apmērā no plānotā publiskā finansējuma apmēra. Savukārt jauniem komersantiem, šo noteikumu izpratnē, apgrozījuma apjoms vai līguma ar Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem tiek pārbaudīts projekta īstenošanai nepieciešamā privātā līdzfinansējuma apmērā. Augstāku punktu skaitu saņem tie projekta iesniedzēji, kam salīdzinājuma pret pieprasītā publiskā finansējuma apjomu būs lielāks apgrozījuma apjoms vai līguma ar Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem apjoms. Minētie precizējumi sekmēs vienlīdzīgu pieeju visiem projektu iesniedzējiem un sniegs iespēju jauniem komersantiem iesaistīties atbalsta programmā neuzliekot papildus nosacījumus attiecībā uz finanšu rādītājiem.
Ar MK noteikumu projektu tiek precizētas prasības (Noteikumu Nr. 14.4. apakšpunkts) attiecībā uz projekta iesniedzēja Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādu un tā vērtēšanu. Ja projekta iesniedzējam vai sadarbības partnerim, uz projekta iesniegšanas vai (ja attiecināms) precizētā projekta iesnieguma iesniegšanas dienu nodokļu maksātāja reitings ir “A”, attiecīgi nodokļu parāda esamības vai neesamības pārbaude netiek veikta. Ja projekta iesniedzējam vai sadarbības partnerim, uz projekta iesniegšanas vai (ja attiecināms) precizētā projekta iesnieguma iesniegšanas dienu nodokļu maksātāja reitings ir “B”, “J”, “C”, “N” vai nodokļu maksātāja reitings netiek veidots, piemēram, publiskai personai, publiskai atvasinātai personai u.c., veic nodokļu parāda esamības vai neesamības pārbaudi gan uz projekta iesniegšanas dienu, gan uz precizētā projekta iesnieguma iesniegšanas dienu. Prasības par nodokļu (nodevu) parāda virs 150 euro neesību tiek saglabāta.

4. precizēt attiecināmo izmaksu tvērumu
Ņemot vērā, ka Noteikumu Nr.663 ietvaros atbalsts tiek sniegts prototipu izstrādei, sasniedzot tehnoloģiju gatavības līmeni - 8, nepieciešams nodrošināt projektu iesniedzēju intelektuālo īpašumtiesību aizsardzībai. Tiek precizētas Noteikumos Nr.663 iekļautās attiecināmās izmaksas, pievienojot 27.15. apakšpunktu un paredzot, ka attiecināmas ir izmaksas, kas saistītas ar patentiem un citu nemateriālu aktīvu iegūšanu, ciktāl tos izmanto rūpnieciskā pētījuma, eksperimentālās izstrādes vai tehniski ekonomiskās priekšizpētes darbībām. Minētās izmaksas ir attiecināmas sīkiem (mikro), maziem un vidējiem komersantiem. Vienlaikus, Noteikumi Nr.663 tiek papildināti ar 42.punktu, paredzot, ka maksimāli pieļaujamā atbalsta intensitāte patentiem un citu nemateriālu aktīvu iegūšanai ir 50%.
Lai nodrošinātu iespēju komersantiem piesaistīt profesionālas zināšanas un nozares asociāciju ekspertīzi, tādējādi stimulējot projekta saskaņotību ar nozares attīstības tendencēm un starptautiskajām prioritātēm, jo īpaši stratēģiski nozīmīgos sektoros, piemēram, drošības un aizsardzības industrijā, Noteikumi Nr.663 tiek papildināti ar 27.16. apakšpunktu. Minētās 
izmaksas tiek attiecinātas atbilstoši Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulas (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam nosacījumiem. Vienlaikus, Noteikumi Nr.663 tiek papildināti ar 42.3 punktu, paredzot, ka maksimāli pieļaujamā atbalsta intensitāte patentiem un citu nemateriālu aktīvu iegūšanai ir 85%.

5. citus tehniskus precizējumus
*tiek precizēts Noteikumu Nr.663 6., 7. un 8. punkts, svītrojot atsauces uz elastības finansējumu. Izmaiņas veiktas ņemot vērā Eiropas Komisijas konceptuālo saskaņojumu Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam vidusposma pārskatam. 
*tiek precizēts Noteikumu Nr.663 13.1. apakšpunkts, iekļaujot precizētu atsauci uz Noteikumu Nr.663 6. punktu.
*Noteikumi Nr.663 tiek papildināti ar 13.punktu, nosakot kārtību, ja projektu iesniegumu atlases ietvaros netiek saņemti pieteikumi par visu pieejamo finansējumu.
*Noteikumi Nr.663 tiek papildināti ar 17.punktu, nosakot, ka projektu iesniegumi, kuros paredzēta divējāda lietojuma jaunu produktu vai tehnoloģiju izstrāde ir prioritāri un to vērtēšana jānodrošina prioritārā kārtībā. Proti, sākotnēji tiek nodrošināta divējāda lietojuma projektu iesniegumu vērtēšana.
*Noteikumi Nr.663 tiek papildināti ar 2.7., 2.8. un 2.9. apakšpunktu, lai skaidri definētu Noteikumos Nr.663 izmantotos terminus un mazinātu interpretācijas iespējas.
*Noteikumi Nr.663 tiek papildināti ar 19.6. apakšpunktu, lai nodrošinātu, ka projekta iesnieguma vērtēšanā un atbalsta piešķiršanā būtu skaidri nepārprotams projekta iesniedzēja un līgumpētījuma īstenotāja sadarbība projekta ietvaros. Ja projekta iesniegumā paredzēts īstenot līgumpētījumu, bet tas sastāda daļu no projekta, MK noteikumu projekta 19.6. apakšpunktā minētais dokuments nav jāiesniedz.
*Precizēt Noteikumu Nr.663 33. punktu un tā apakšpunktus atbilstoši Finanšu ministrijas vadlīnijām Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā".
*Noteikumi Nr.663 tiek papildināti ar 42.punktu, lai skaidri definētu komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumu izmaksu atbalsta intensitāti.
*Noteikumu Nr.663 44.punkts tiek papildināts ar vārdiem: "Projekta īstenošanu uzsāk ne vēlāk kā sešus mēnešus pēc līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas.", lai nodrošinātu, ka projektu īstenošana un finansējuma ieguldīšana tiek nodrošināta atbilstoši plānotajam.
*Precizēt Noteikumu Nr.663 47.2. apakšpunktu, salāgojot komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumu prasības ar ES fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām. Papildināt Noteikumus Nr.663 ar 47.punktu, nosakot, ka komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumu prasības jānodrošina arī sadarbības partnerim (ja attiecināms).
*Precizēt Noteikumu Nr.663 53., 54. un 56. punktu, ņemot vērā, ka projektu iesniegumu un projektu rezultātu vērtēšanā tiek iesaistīta arī Latvijas Zinātnes padome.

MK noteikumu projekts neietekmēs pirmajā projektu iesniegumu atlasē saņemto projektu iesniegumu vērtēšanu. MK noteikumu projekts un tajā iekļautie nosacījumi ir attiecināmi uz jaunu projektu iesniegumu atlasi. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
-
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
-
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32024R2509
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (turpmāk – regula Nr. 2024/2509)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0651
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014)
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (turpmāk – regula Nr. 2024/2509)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas Nr. 2024/2509 61. pants
MK noteikumu projekta 18.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regulas Nr. 651/2014 28. panta 2. punkta "a" apakšpunkts
MK noteikumu projekta 27.15 apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 28. panta 3. punkts
MK noteikumu projekta 42.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Rezultāti tiks atspoguļoti pēc publiskās apspriedes.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

Noteikumu projekts neparedz radīt papildus administratīvo slogu. 
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi