Anotācija (ex-ante)

24-TA-166: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem" uz Ārlietu ministrijas, Finanšu ministrijas un Satiksmes ministrijas budžetu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Par apropriācijas pārdali no resora budžeta “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 18.00.00 “Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem” uz Ārlietu ministrijas, Finanšu ministrijas un Satiksmes ministrijas budžetu (turpmāk - rīkojuma projekts) izstrādāts, pamatojoties uz likuma “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” 70. pantu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Rīkojuma projekta mērķis ir atbalstīts apropriācijas pārdali 7 637 753 euro apmērā, lai sniegtu atbalstu Ukrainas, jo īpaši Čerņihivas apgabala, rekonstrukcijai, un veiktu  nacionālo iemaksu 4 300 000 euro apmērā Eiropas Miera mehānismā (European Peace Facility) (turpmāk – EPF) Ukrainas bruņoto spēku atbalstam.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Kopš 2022. gada 24. februāra Krievijas uzsāktās agresijas, proporcionāli Latvija ir viena no aktīvākajām Ukrainas atbalstītājām. Ukrainai nodarītie zaudējumi ir mērāmi miljardos un turpina pieaugt - pēc Pasaules bankas vērtējuma Ukrainas zaudējumi sasniedz 411 miljardus ASV dolāru.

Latvija ir iesaistīta Ukrainas atjaunošanas procesā kopš 2022. gada. Latvijas līdzšinējā iesaiste Ukrainas rekonstrukcijā balstīta uz 2022. gada 6. septembrī Ministru kabinetā apstiprināto Ārlietu ministrijas informatīvo ziņojumu “Latvijas iesaiste Ukrainas rekonstrukcijā”, kas noteica, ka Latvija prioritāri iesaistīsies Čerņihivas apgabala (Ukraina) rekonstrukcijā, kā arī 2023. gada 1. jūnijā Ministru kabinetā apstiprināto Ārlietu ministrijas informatīvo ziņojumu “Par Latvijas iesaisti Ukrainas, jo īpaši Čerņihivas apgabala, rekonstrukcijā”, kas noteica prioritāros atbalsta virzienus 2023. gadā.

Paralēli rīkojuma projektam Ārlietu ministrija virza informatīvo ziņojumu “Latvijas iesaiste Ukrainas, jo īpaši Čerņihivas apgabala, rekonstrukcijā”, kura mērķis ir plānot un noteikt Latvijas iesaisti Čerņihivas apgabala atjaunošanā 2024. gadā.

Spēkā ir Latvijas Republikas 2022. gada 5. decembra nacionālā pozīcija Nr. 1 “Eiropas Miera mehānisms: Finanšu ilgtspēja (European Peace Facility: financial sustainability)” un Latvijas Republikas 2023. gada 22. augusta nacionālā pozīcija Nr. 1 “Eiropas Miera mehānisms: papildus finansējuma aploksne Ukrainas atbalstam “Ukrainas aizsardzības fonds” (Ukraine Defence Fund)”, iestājoties par EPF, kurš ir vienīgais Eiropas Savienības (turpmāk – ES) instruments militārā atbalsta sniegšanai, kopējā finansējuma griestu celšanu, lai nodrošinātu tā ilgtspēju un globālo tvērumu, kā arī nepārtrauktu un paredzamu palīdzības sniegšanu Ukrainas bruņotajiem spēkiem. Latvijas drošība ir tieši saistīta ar drošības izaicinājumiem ES, tajā skaitā ņemot vērā Krievijas uzsākto militāro agresiju Ukrainā. Līdz ar to būtiski iesaistīties kopējos ES centienos reģionālās un starptautiskās stabilitātes stiprināšanā, kas vienlaikus sniedz ieguldījumu Latvijas nacionālajai drošībai.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Krievijas agresijas rezultātā Čerņihivas apgabalā ir izpostīti vairāk nekā 20 000 objektu, t.sk. kritiskās un sociālās infrastruktūras. Tāpat karš ir būtiski ietekmējis iedzīvotāju psiholoģisko stāvokli, radījis traumas, kuru risināšanās nepieciešams tūlītējs atbalsts. Latvijai iesaistoties Ukrainas rekonstrukcijā, tiek veicināta iedzīvotāju dzīves kvalitāte, kas tieši uzlabo noturību un dod cerību labākai rītdienai, kas kara laikā ir ļoti svarīgi.

EPF ir ES ārpusbudžeta instruments, līdz ar to tā finansējums veidojas no ES dalībvalstu iemaksām, kas saskaņā ar ES Padomes lēmumu par mehānisma izveidi ir obligāti maksājumi (Padomes 2021. gada 22. marta lēmums Nr. 2021/509). Krīzes un vēl jo vairāk kara apstākļi finanšu līdzekļu plānošanu un izdevumu prognozējamību un precīzu aprēķināšanu apgrūtina, reālajām vajadzībām ir tendence pieaugt. Mehānisma kopējais maksimālais finansējuma apjoms ES daudzgadu finanšu plāna ietvarā 2021.-2027. gadam sākotnēji tika plānots 5,7 miljardi euro apmērā (atbilstoši cenu līmenim 2021. gadā), bet, ņemot vērā bezprecedenta atbalstu Ukrainas bruņotajiem spēkiem, 2022. gada decembra Eiropadomē tika panākta politiska vienošanās par EPF kopējā finansējuma palielināšanu par papildu 5,5 miljardiem euro, līdz ar to pieauga arī ES dalībvalstu, tajā skaitā Latvijas, iemaksu apmērs, kas tiek aprēķināts saskaņā ar nacionālā kopienākuma sadales koeficientu. Latvijas plānotais EPF iemaksu apmērs 2024.gadā ir 5,9 miljoni euro. Ārlietu ministrijas budžetā 2024. gadā EPF iemaksu veikšanai ir paredzēti 1 659 222 euro, līdz ar to papildus ir nepieciešams finansējums 4 300 000 euro apmērā, kas tiks izmantoti Ukrainas bruņoto spēku atbalstam.
Risinājuma apraksts
Latvijas turpmākās iesaistes Ukrainas rekonstrukcijā plānošanai saskaņā ar likumu “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” 2024. gadā paredzēts 7 637 753 euro novirzīt Ārlietu ministrijai, Satiksmes ministrijai un Finanšu ministrijai (tās pakļautībā esošajai Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai (turpmāk – CFLA)) kā Latvijas attīstības sadarbības aģentūrai un Ārlietu ministrijas funkcionāli padotībā esošai iestādei).

Būtiski, lai Latvija turpina sociālās infrastruktūras projektu īstenošanu un rekonstrukcijas darbu Ukrainā, jo īpaši Čerņihivas apgabalā, ciešā sadarbībā ar Ukrainas partneriem, balstoties uz līdzšinējo pieredzi Ukrainas rekonstrukcijas darbā.
Līdzšinējā rekonstrukcijas projektu ieviešanas pieredze parāda, ka rekonstruējamo objektu saraksts var būt mainīgs, un projektu ieviešanas procesā var notikt neparedzētas izmaiņas. Rekonstrukcijas process var tikt attiecināts arī uz zināšanu un ekspertīzes nodošanu. Tāpat svarīgi nodrošināt regulāru rekonstruējamo objektu būvuzraudzību.

Ministru kabineta rīkojums paredz:

1. 2 937 809 euro novirzīt Finanšu ministrijai, lai stiprinātu CFLA kapacitāti projektu ieviešanā, tajā skaitā
   
1.1.2 400 000 euro plānots novirzīt Latvijas uzņēmēju nevalstiskajām organizācijām (nodibinājumam “Entrepreneurs for Peace”, Latvijas Darba devēju konfederācijai un biedrībai “Tavi Draugi”) sociālās infrastruktūras projektu rekonstrukcijai. Sadarbībā ar Čerņihivas apgabala administrācijas oficiālajam iestādēm ir apzināti konkrēti rekonstrukcijas  objekti, kā arī to rekonstrukcijai nepieciešamie izdevumi:

1) Čerņihivas apgabala asinsdonoru centrs
2) Čerņihivas apgabala bērnu slimnīcas jaundzimušo operāciju bloks
3) Novobikovskas vidusskola
4) Pediatrijas centrs
5) Čerņihivas politehniskās universitātes ēka Nr.2
6) Čerņihivas politehniskās universitātes korpuss Nr. 4
7) Reģionālā bērnu poliklīnika
8) Ripkovas centrālā slimnīca
9) Rusovu bibliotēka
10) Reģionālais tiesībsarga birojs

Jāatzīmē, ka rekonstrukcijai pieejamo objektu saraksts ir indikatīvs un tas var mainīties, ņemot vērā aktuālo situāciju. Finansējuma apmērs ir noteikts, balstoties uz 2023. gada pieredzi.

2024. gada februārī tika saņemta Čerņihivas apgabala administrācijas vēstule ar aicinājumu izvērtēt Latvijas iespējas sniegt atbalstu 2022. un 2023. gadā Latvijas rekonstrukcijas projekta ietvaros uzcelto mājokļu Jahidnē iekšdarbu veikšanai un mēbeļu iegādei.

1.2. 400 000 euro plānots novirzīt biedrībai “Centrs MARTA”, lai turpinātu 2022. un 2023. gadā iesākto darbu psiholoģiskā atbalsta jomā Čerņihivas apgabalā, nodrošinot jau esošo sieviešu atbalsta centru darbību, kā arī vietējo ekspertu apmācību. Plānota Ukrainas NVO ”Čerņihivas tīkla” centra apkārtnes labiekārtošana un bumbu patvertnes izveide. Finansējuma apmērs noteikts, balstoties uz “Centra MARTA” sniegto informāciju par centru darbības nodrošināšanu 2024. gadā, kā arī labiekārtojumu veikšanu un bumbu patvertnes izveidi Ukrainas NVO “Čerņihivas tīkls” centrā.

1.3. 100 000 euro plānots novirzīt CFLA, lai nodrošinātu finansējuma vai pakalpojuma līgumu slēgšanu saistībā ar Čerņihivas apgabala ekspertu kapacitātes celšanu rekonstrukcijas plānošanas,  ES jautājumos, kā arī būvspeciālistu piesaistei. Ukrainas puse ir identificējusi, ka tai ir nepieciešams plaša spektra speciālistu klāsts, kas var nodot zināšanas par ES jautājumiem, ekspertīzi, projektu sagatavošanu, teritoriālo plānošanu u.c. jomās. Finansējuma apmērs noteikts, balstoties uz līdzīgu projektu ieviešanas pieredzi 2023. gadā.

Ņemot vērā mainīgos apstākļus un vajadzības Ukrainā,  šobrīd rīkojuma projekta 2.punktā paredzēts, ka CFLA ar rīkojuma projekta 1.2.1., 1.2.2., punktā minētajiem finansējuma saņēmējiem slēgs finansējuma līgumus, kuros tiks paredzēts finanšu līdzekļu izmantošanas mērķis un izlietojuma kontrole. Attiecīgi, ievērojot, ka ar finansējuma saņēmējiem tiks slēgti finansējuma līgumi, nevis iepirkuma līgumi, uz to noslēgšanu nav attiecināms publisko iepirkumu regulējums (Publisko iepirkumu likums). Finansējuma saņēmējs būs atbildīgs par grāmatvedības un citu datu pareizību, kā arī attiecīgās valsts, kurā tiks veikts būvdarbu iepirkums, iepirkumu regulējuma piemērošanu, un finansējuma saņēmējs nodrošinās, ka būvniecības pakalpojumu sniedzēji, kas īstenos Čerņihivas apgabala administrācijas identificēto sociālās infrastruktūras objektu rekonstrukciju, un būvdarbu izpildes novērtējuma pakalpojuma sniedzēji tiks izvēlēti atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā, beznosacījumu konkursa procedūrā. Pēc projekta ieviešanas finansējuma saņēmējs iesniegtu saturisko un finanšu atskaiti, ko pārbaudīs CFLA. Vienlaikus, ievērojot mainīgos apstākļus un Ukrainas puses identificētās vajadzības, rīkojuma projekta 2.punktā noteikts, ka CFLA rīkojuma 1.2.3. punkta ieviešanai slēgs finansējuma vai pakalpojuma līgumus. Attiecīgi atkarībā no apstākļiem tur, kur tas nepieciešams, piemēram, neatkarīgam būvdarbu izpildes novērtējumam rekonstrukcijas objektos, tiktu slēgts pakalpojuma līgums, piemērojot publisko iepirkumu regulējumu.

Projekta ietvaros finanšu līdzekļi tiks piešķirti nevalstiskajām organizācijām – nodibinājumam “Enterpreneurs for Peace”, biedrībai “Centrs MARTA”, Latvijas darba devēju konfederācijai un biedrībai “Tavi Draugi” – nesaimnieciskās darbības veikšanai, tādēļ šajā rīkojumā paredzētā publiskā finansējuma piešķiršana nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts un publisko līdzekļu piešķiršanā nav jāpiemēro komercdarbības atbalsta regulējuma prasības.

1.4. 37 809 euro papildu amata vietai 2024. gadā (par 9 mēnešiem) CFLA rekonstrukcijas projektu ieviešanai. Laika periodam no 2025. līdz 2026. gadam ik gadu nepieciešami 47 322 euro.

CFLA ir nepieciešama papildu amata vieta uz noteiktu laiku – projektu vadītājs uz pilnu slodzi, lai nodrošinātu pēc iespējas ātrāku finansējuma līgumu slēgšanu par laika posmā no 2024.līdz 2026. gadam plānoto aktivitāšu īstenošanu, minēto līgumu izpildes uzraudzību, tai skaitā, finanšu un fiziskā progresa kontroli, rādītāju pārbaudi, vienlaikus sniedzot konsultatīvu atbalstu aktivitāšu īstenotājiem un nodrošinot informācijas apriti ar Ārlietu ministriju un Latvijas vēstniecību Ukrainā.
Amata vietu izveide laika periodam no 2024. līdz 2026. gadam plānota prioritāro pasākumu veikšanai Ukrainas rekonstrukcijas atbalstam, balstoties uz 2023. gada 30. marta Valsts sekretāru sanāksmes protokolu Nr. 12.

2. 100 000 euro novirzīt Satiksmes ministrijai Latvijas un Ukrainas digitālā memoranda ieviešanai Ukrainā. Memoranda mērķis ir atbalstīt pasākumus, kas vērsti uz sadarbības attīstīšanu digitalizācijas, elektronisko sakaru un radiofrekvenču spektra jomā, platjoslas interneta piekļuves infrastruktūras attīstību un inovācijām.

Memoranda ietvaros Satiksmes ministrija ar Ukrainas Digitālās transformācijas ministrija plāno sadarboties šādos virzienos:
1) atbalstīt Ukrainas platjoslas interneta piekļuves infrastruktūras atjaunošanu;
2) analizēt un meklēt risinājumus platjoslas interneta piekļuves infrastruktūras modernizācijai, nodrošinot ilgtermiņa drošu, ilgtspējīgu, uz cilvēku vērstu un iekļaujošu interneta pieslēgumu;
3) veicināt integrāciju ES elektronisko sakaru jomā;
4) veikt konsultācijas un nodrošināt  pieredzes apmaiņu normatīvās bāzes izstrādē atbilstoši ES un pasaules labākajai praksei;
5) apmainīties ar pieredzi un citu ieinteresēto pušu institucionālās kapacitātes stiprināšanai elektronisko sakaru un radiofrekvenču spektra jomā, platjoslas interneta piekļuves infrastruktūras attīstībā un inovācijās;
6) veicināt mobilo sakaru tīklu un kvalitātes uzlabošanu Ukrainā, tostarp ieviešot 5G tehnoloģijas, izmantojot datu analīzi un sabiedrisko apspriešanu;
7) veicināt partnerību starp elektronisko sakaru tīklu un/vai pakalpojumu sniedzējiem, kas likumīgi darbojas Latvijas vai Ukrainas valsts jurisdikcijā, lai atjaunotu platjoslas interneta piekļuves infrastruktūru;
8) apzināt sadarbības iespējas platjoslas interneta piekļuves infrastruktūras attīstībai Ukrainas dzelzceļa un autoceļu maršrutos, pamatojoties uz Latvijas pieredzi ar Rail Baltic projektu;
9) atbalstīt Ukrainu  starptautiskajā digitālajā vidē un dalībā ITU, CEPT, BCO tīklā u.c.;
10) veicināt Ukrainas dalību ES starptautiskajās tehniskās palīdzības programmās un projektos, jo īpaši Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumentā (EISI).

Memoranda īstenošanai plānots piesaistīt finansējumu no Eiropas Savienības, piemēram, no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (CEF), Amerikas Savienoto valstu Starptautiskās attīstības aģentūras (USAID) u.c. Nepieciešamais finansējuma apmērs noteikts, balstoties uz vidējām izmaksām par sadarbības projektu organizēšanu, kas paredz komandējumu izdevumus, atalgojumu ekspertiem, kā arī projektu līdzfinansējumu 15 līdz 50 % apmērā. Līdzfinansējums paredzēts aktivitātēm, ko nefinansē citi fondi, piemēram, Ukrainas puses vizīšu izdevumu segšanai vai ekspertu piesaistei iepriekš minētajos sadarbības virzienos, projektu līdzfinansējuma segšanai, ievērojot normatīvos aktus u.tml.

3. 4 599 944 euro apmērā novirzīt Ārlietu ministrijai papildu amata vietām uz noteiktu laiku un iemaksām Eiropas Miera mehānismā Ukrainas bruņoto spēku atbalstam:

3.1. 299 944 euro plānots novirzīt papildu amata vietām uz noteiktu laiku 2024. gadā (par 9 mēnešiem). Ārlietu ministrijas centrālajā aparātā (jurists, finansists un 2. sekretārs) darbam ar Ukrainas attīstības sadarbības un rekonstrukcijas projektu ieviešanas, uzraudzības un koordinācijas jautājumiem; Latvijas Republikas vēstniecībā Ukrainā (padomnieks), lai sniegtu atbalstu Ukrainas rekonstrukcijas projektu ieviešanā, veicinātu Latvijas iesaisti ES līmeņa rekonstrukcijas procesā Ukrainā un stiprinātu Latvijas vēstniecību Ukrainā, tajā skaitā:

3.1.1. Ārlietu ministrijas sekondētā eksperta darbam (uz noteiktu laiku) Eiropas Komisijas Kaimiņattiecību politikas un paplašināšanās sarunu ģenerāldirektorātā  darbam ar Ukrainas jautājumiem turpmāk 2024. gadā nepieciešami 94 615 euro (par 9 mēnešiem).
 
3.1.2. Papildus amata vietām (uz noteiktu laiku) Ārlietu ministrijā plānotais finansējums 2024. gadā (par 9 mēnešiem) ir 205 329 euro apmērā, tai skaitā Latvijas Republikas vēstniecības Ukrainā, Kijivā stiprināšanai.

Papildu amata vietām Ārlietu ministrijas centrālajā aparātā, Latvijas vēstniecībā Ukrainā, kā arī sekondētā eksperta vietai Eiropas komisijā no 2025. līdz 2026. gadam paredzēts finansējums 392 343 euro apmērā gadā.

Ārlietu ministrijas cilvēkresursu kapacitāte ir ļoti ierobežota un esošās amata vietas, t.sk., vakantās tiek izmantotas, lai atbalstītu jau esošo funkciju pilnvērtīgu izpildi. Ārlietu ministrijas vakantās amata vietas nav ilgstošas, bet saistībā ar apjomīgu ikgadējo rotācijas ciklu ir mainīgas. Regulāri tiek sludināti atklāti konkursi un aizpildītas vakances, tāpēc nesaskatām iespēju pārdalīt amatu vietas no esošiem resursiem un turpināt izpildīt visus Ārlietu ministrijai dotos uzdevumus. Atbalsts Ukrainas rekonstrukcijai ir paredzēts uz noteiktu laiku. Ukrainas rekonstrukcijas projektu koordinēšanā ir nepieciešamas papildu amata vietas, jo darbinieku, kas uzņemsies pildīt eksperta pienākumus, amata vietas būs nepieciešams aizpildīt, jo ar šo pienākumu uzņemšanos Ārlietu ministrijas funkcijas netiek mainītas vai samazinātas. Tādējādi, Ārlietu ministrijai plānots izveidot papildu amata vietas uz noteiktu laiku laika periodā no 2024. gada līdz 2026.gadam.

3.2. 4 300 000 euro iemaksām EPF Ukrainas bruņoto spēku atbalstam. Ņemot vērā bezprecedenta atbalstu Ukrainas bruņotajiem spēkiem, 2022. gada 12. decembrī tika pieņemts lēmums par EPF kopējā finansējuma apjoma 2021. līdz 2027. gadam  palielināšanu. Līdz ar EPF kopējā finansējuma apjoma celšanu, pieauga arī plānoto dalībvalstu iemaksu apmērs, un Latvijas iemaksas apmērs 2024. gadā ir 5,9 miljoni euro. Ārlietu ministrijas budžetā 2024. gadā EPF iemaksu veikšanai ir paredzēti 1 659 222 euro, līdz ar to papildus ir nepieciešams finansējums 4 300 000 euro apmērā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Ir izvērtēti dažādi sadarbības mehānismi, iesaistot nevalstiskā sektora organizācijas, vietējos uzņēmējus un starptautiskās organizācijas.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Latvijas Republikas tiešās un pastarpinātās valsts pārvaldes iestādes, pašvaldības, citas valsts iestādes, kā arī Latvijas Republikā reģistrētas biedrības, nodibinājumi, komersanti, arodbiedrības un citi subjekti.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
7 637 753
0
439 665
0
439 665
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
7 637 753
0
439 665
0
439 665
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-7 637 753
0
-439 665
0
-439 665
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-7 637 753
0
-439 665
0
-439 665
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
7 637 753
0
439 665
0
439 665
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Lai sniegtu atbalstu Ukrainas rekonstrukcijai, 2024. gadā nepieciešams finansējums
7 637 753 euro apmērā, no tiem:

1. 2 937 809 euro apmērā Finanšu ministrijai (CFLA) , tajā skaitā:
1.1. 2 400 000 euro apmērā, lai veiktu sociālās rekonstrukcijas projektu atjaunošanu Čerņihivas apgabalā;
1.2. 400 000 euro apmērā, lai turpinātu sniegt psiholoģisko atbalstu sievietēm Čerņihivas apgabalā;
1.3. 100 000 euro, lai celtu Čerņihivas apgabala ekspertu kapacitāti rekonstrukcijas plānošanas un Eiropas Savienības jautājumos;
1.4. 37 809 euro apmērā CFLA jaunas amata vietas izveidei un noteiktu laiku;

2. 4 599 944 euro apmērā Ārlietu ministrijai, tajā skaitā:
2.1. 4 300 000 euro apmērā nacionālajām iemaksām Eiropas Miera mehānismā;
2.2. 299 944 euro apmērā jaunu amata vietu izveidei uz noteiktu laiku;

3. 100 000 euro novirzīt Satiksmes ministrijai Latvijas un Ukrainas digitālā memoranda ieviešanai Ukrainā.

2025. un 2026. gadā amata vietu nodrošināšanai uz noteiktu laiku nepieciešams finansējums 439 665 euro apmērā ik gadu, no tiem:
- 392 343 euro Ārlietu ministrijai;
- 47 322 euro CFLA.

Detalizēts aprēķins par amata vietu atalgojumu pielikumā (Pielikums Nr. 1).
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Ārlietu ministrijai papildu 5 terminētas amata vietas no 2024. līdz 2026. gadam.
CFLA papildu 1 terminēta amata vieta no 2024. līdz 2026. gadam.
Cita informācija
Apropriācijas pārdale tiks veikta no resora budžeta “74.Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 18.00.00 ''Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem'' prioritāram pasākumam “Pasākumi Ukrainas atbalstam un globālās drošības veicināšanai (atbalsts Ukrainas rekonstrukcijai un iemaksas Ukrainas atbalstam)” rezervētā finansējuma.
Ārlietu ministrijai un Finanšu ministrijai (CFLA) terminēto amata vietu darbības nodrošināšanai nepieciešamais finansējums 2025. un 2026.gadā tiks nodrošināts, precizējot un palielinot Ārlietu ministrijas un Finanšu ministrijas (CFLA) budžeta bāzes izdevumus 2025. un 2026. gadam, vienlaikus samazinot izdevumus “74.Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 18.00.00 ''Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem''.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Aizsardzības ministrija, Ārlietu ministrija, Ekonomikas ministrija, Finanšu ministrija, Iekšlietu ministrija, Izglītības un zinātnes ministrija, Klimata un enerģētikas ministrija, Kultūras ministrija, Labklājības ministrija, Satiksmes ministrija, Tieslietu ministrija, Valsts kanceleja, Veselības ministrija, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija, Zemkopības ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Biedrība "Latvijas Platforma attīstības sadarbībai", Biedrība "Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera", Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība, Latvijas Darba devēju konfederācija, Latvijas Pašvaldību savienība, Rektoru padome
Cits
-

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Konsultatīvā padome
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Attīstības sadarbības politikas konsultatīvā padome 2023. gada 7. decembra sēdē pieņēma zināšanai un konceptuāli atbalstīja Ārlietu ministrijas piedāvāto redzējumu Latvijas iesaistei Ukrainas rekonstrukcijas procesā 2024. gadā, kas ir ņemts vērā sagatavojot informatīvo ziņojumu un šo rīkojuma projektu.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Ārlietu ministrija
  • Satiksmes ministrija
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
  • Finanšu ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
CFLA papildus normatīvajos aktos noteiktajām CFLA kā Latvijas attīstības sadarbības aģentūras funkcijām, kas ir saistītas ar Latvijas institūciju un organizāciju dalības attīstības sadarbības projektos ārvalstīs veicināšanu, nodrošinās Latvijas ieviesto Ukrainas rekonstrukcijas projektu ieviešanu un koordināciju.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Pielikums Nr. 1