Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
21-TA-1630: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
 Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" (turpmāk – rīkojuma projekts) sagatavots, pamatojoties uz:
- Ministru kabineta 2021. gada 7. decembra sēdē nolemto (prot. Nr.79 37.§ 6.punkts);
- Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" (turpmāk – noteikumi Nr.421) 43. punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Rīkojuma projekta mērķis ir piešķirt finansējumu Sabiedrības integrācijas fondam 84 004 euro apmērā, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar Sabiedrības integrācijas fonda noteikšanu par atbildīgo iestādi patvēruma meklētāju un starptautiskās aizsardzības saņēmēju sociālekonomiskās iekļaušanas koordinācijas jomā, tai skaitā divu amata vietu uzturēšanai no 2022. gada 1. janvāra.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2021. gada 7. decembra sēdē (prot. Nr.79 37.§) tika izskatīts informatīvais ziņojums  "Par koordinējošās iestādes izveidi personu, kurām nepieciešama starptautiskā aizsardzība, sociālekonomiskās iekļaušanas jomā" (21-TA-108) (turpmāk - informatīvais ziņojums).
Izskatot informatīvo ziņojumu Ministru kabineta 2021. gada 7. decembra sēdē (prot. Nr.79 37.§), tika nolemts:
 - atbalstīt priekšlikumu par Sabiedrības integrācijas fonda noteikšanu par atbildīgo iestādi patvēruma meklētāju un starptautiskās aizsardzības saņēmēju sociālekonomiskās iekļaušanas koordinācijas jomā;
- atbalstīt divu amata vietu izveidi Sabiedrības integrācijas fondā no 2022. gada 1. janvāra. Lai nodrošinātu, ka nepalielinās kopējais amata vietu skaits valsts pārvaldes iestādēs, noteikt, ka amata vietas (bez finansējuma) tiek pārdalītas no Iekšlietu ministrijas resora;
 - lai no 2022. gada 1. janvāra nodrošinātu finansējumu Sabiedrības integrācijas fondam divām amata vietām, atbalstīt priekšlikumu 2022. gadā nepieciešamo finansējumu 84 004 euro apmērā (tajā skaitā atlīdzībai 47 604 euro) nodrošināt no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem". Iekšlietu ministrijai sadarbībā ar Sabiedrības integrācijas fondu normatīvajos aktos noteiktā kārtībā sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem";
- atbalstīt priekšlikumu, ka Sabiedrības integrācijas fondam divām amata vietām nepieciešamais finansējums 2023. gadā un turpmāk ik gadu 54 004 euro apmērā (tajā skaitā atlīdzībai par 47 604 euro) tiek iekļauts Sabiedrības integrācijas fonda budžetā, sagatavojot Sabiedrības integrācijas fonda valsts pamatbudžeta bāzes izdevumus 2023., 2024. un 2025. gadam.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
   Noteikumu Nr.421 43.punkts nosaka, ka ministrija pieprasījumu apropriācijas pārdalei no programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" sagatavo kā tiesību akta projektu, ko normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesniedz izskatīšanai Ministru kabinetā.
   Tādējādi nepieciešams Ministru kabineta rīkojums par finanšu līdzekļu piešķiršanu Sabiedrības integrācijas fondam no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
    Ievērojot Ministru kabineta 2021. gada 7. decembra sēdē (prot. Nr.79 37.§ 6.punkts) Iekšlietu ministrijai doto uzdevumu - Iekšlietu ministrijai sadarbībā ar Sabiedrības integrācijas fondu normatīvajos aktos noteiktā kārtībā sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", Iekšlietu ministrija ir sagatavojusi rīkojuma projektu, kas paredz piešķirt Sabiedrības integrācijas fondam finansējumu 84 004 euro apmērā, lai ieviestu informatīvajā ziņojumā iekļautos pasākumus.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā iepriekš minēto, projekts paredz:
 - Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt Sabiedrības integrācijas fondam finansējumu 84 004 euro apmērā, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar Sabiedrības integrācijas fonda noteikšanu par atbildīgo iestādi patvēruma meklētāju un starptautiskās aizsardzības saņēmēju sociālekonomiskās iekļaušanas koordinācijas jomā, tai skaitā divu amata vietu uzturēšanai no 2022. gada 1. janvāra.
 - Sabiedrības integrācijas fondam normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu par līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 ''Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem''.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
84 004
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
84 004
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-84 004
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-84 004
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
84 004
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Sabiedrības integrācijas fondam 2022. gadā nepieciešams finansējums 84 004 euro apmērā, no tiem:
- atlīdzībai 47 604 euro (EKK 1000 "Atlīdzība");
- precēm un pakalpojumiem 36 400 euro (EKK 2000 "Preces un pakalpojumi").
Detalizēts aprēķins iekļauts informatīvajā ziņojumā (izskatīts Ministru kabineta 2021. gada 7. decembra sēdē (prot. Nr.79 37.§)).
Saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. decembra sēdē nolemto (prot. Nr.79 § 7. punkts) atbalstīts priekšlikums, ka Sabiedrības integrācijas fondam divām amata vietām nepieciešamais finansējums 2023. gadā un turpmāk ik gadu 54 004 euro apmērā (tajā skaitā atlīdzībai par 47 604 euro) tiek iekļauts Sabiedrības integrācijas fonda budžetā, sagatavojot Sabiedrības integrācijas fonda valsts pamatbudžeta bāzes izdevumus 2023., 2024. un 2025. gadam.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Detalizēts izdevumu aprēķins iekļauts informatīvajā ziņojumā (21-TA-108).
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. decembra sēdē nolemto (prot. Nr.79 § 5. punkts), lai nodrošinātu  protokollēmuma 2. punkta (atbalstīt priekšlikumu par Sabiedrības integrācijas fonda noteikšanu par atbildīgo iestādi patvēruma meklētāju un starptautiskās aizsardzības saņēmēju sociālekonomiskās iekļaušanas koordinācijas jomā) īstenošanu, tika atbalstīta divu amata vietu izveide Sabiedrības integrācijas fondā no 2022. gada 1. janvāra. Lai nodrošinātu, ka nepalielinās kopējais amata vietu skaits valsts pārvaldes iestādēs, noteikts, ka amata vietas (bez finansējuma) tiek pārdalītas no Iekšlietu ministrijas resora.
Izvērsts amata vietu skaita palielinājuma pamatojums iekļauts informatīvajā ziņojumā (21-TA-108).
Cita informācija
Izdevumi 2022. gadā tiks segti Sabiedrības integrācijas fonda budžeta programmas 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” ietvaros, līdzekļus pārdalot no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Rīkojuma projekts saistīts ar finansējuma piešķiršanu Sabiedrības integrācijas fondam.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Finanšu ministrija
  • Sabiedrības integrācijas fonds

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi