23-TA-764: Cits plānošanas dokumenta (grozījumu) projekts (Groza ar plānošanas dokumentu)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2015. gada 4. februāra rīkojumā Nr. 62 "Par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmu "Izaugsme un nodarbinātība""" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Attīstības plānošanas dokuments
Apraksts
Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda (turpmāk – ES fondi) 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programma “Izaugsme un nodarbinātība” (turpmāk – DP) ir apstiprināta ar Ministru kabineta (turpmāk – MK) 2015. gada 4. februāra rīkojumu Nr. 62 “Par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmu “Izaugsme un nodarbinātība””.
DP izstrādāta saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra regulu (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Regulu (EK) Nr. 1083/2006 (turpmāk – Regula Nr. 1303/2013). Saskaņā ar Regulas Nr. 1303/2013 30. panta 1. un 2. punktu dalībvalstij ir tiesības iesniegt Eiropas Komisijai (turpmāk – EK) pienācīgi pamatotu prasību veikt grozījumus DP, par kuriem EK attiecīgi nepieciešamības gadījumā sniedz savus apsvērumus.
DP izstrādāta saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra regulu (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Regulu (EK) Nr. 1083/2006 (turpmāk – Regula Nr. 1303/2013). Saskaņā ar Regulas Nr. 1303/2013 30. panta 1. un 2. punktu dalībvalstij ir tiesības iesniegt Eiropas Komisijai (turpmāk – EK) pienācīgi pamatotu prasību veikt grozījumus DP, par kuriem EK attiecīgi nepieciešamības gadījumā sniedz savus apsvērumus.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Grozījumi paredz DP līmenī iestrādāt izmaiņas, lai atbilstoši MK 2022. gada 18. oktobra protokollēmuma Nr. 53 70.§ (ES fondu pusgada ziņojums) ietvertajam risinājumam nodrošinātu finansējuma novirzīšanu Eiropas Atbalsta fondam vistrūcīgākajām personām saistībā ar Ukrainas kara bēgļu pieplūdumu Latvijā. Vienlaikus tiek veikti tehniski precizējumi, lai nodrošinātu iespēju pārstrukturēt Kohēzijas fonda un Eiropas Reģionālās attīstības fonda izdevumus optimālai visu fondu finansējuma izmantošanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ar 2022. gada 19. maiju ir pārtraukta valsts akciju sabiedrības “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs” projekta īstenošana Satiksmes ministrijas (turpmāk – SM) pārziņā esošā 2.1.2. specifiskā atbalsta mērķa “Nodrošināt inovatīvu tehnoloģisko risinājumu ieviešanu ārējās robežas kontrolē” ietvaros. Atbrīvotā finansējuma tālāka izmantošana SM pārziņā esošo investīciju ietvaros nav plānota. Vienlaikus nepieciešams rast risinājumu papildu finansējumam pārtikas un pamata materiālās palīdzības nodrošināšanai Labklājības ministrijas administrētās Eiropas Atbalsta fonda vistrūcīgākajām personām (turpmāk – EAFVP) programmas ietvaros.
Vienlaikus, vērtējot aktuālās deklarējamo izdevumu prognozes, pastāv risks ES fondu 2014.–2020.gada plānošanas perioda beigās nesaņemt pilnā apjomā Kohēzijas fonda (turpmāk – KF) finansējumu. No KF galvenokārt tiek līdzfinansēti apjomīgi būvniecības, t.sk. transporta infrastruktūras projekti, kur papildu riski projektu savlaicīgai un sekmīgai īstenošanai paredzami arī saistībā ar kara Ukrainā kontekstā piemēroto sankciju ietekmi uz būvmateriālu cenām un piegādes ķēdēm. Savukārt, vērtējot piešķirto virssaistību apjomu Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) investīcijām, ERAF prognozējama salīdzinoši apjomīga deklarējamo izdevumu rezerve.
Vienlaikus, vērtējot aktuālās deklarējamo izdevumu prognozes, pastāv risks ES fondu 2014.–2020.gada plānošanas perioda beigās nesaņemt pilnā apjomā Kohēzijas fonda (turpmāk – KF) finansējumu. No KF galvenokārt tiek līdzfinansēti apjomīgi būvniecības, t.sk. transporta infrastruktūras projekti, kur papildu riski projektu savlaicīgai un sekmīgai īstenošanai paredzami arī saistībā ar kara Ukrainā kontekstā piemēroto sankciju ietekmi uz būvmateriālu cenām un piegādes ķēdēm. Savukārt, vērtējot piešķirto virssaistību apjomu Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) investīcijām, ERAF prognozējama salīdzinoši apjomīga deklarējamo izdevumu rezerve.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
No Labklājības ministrijas saņemts lūgums rast papildus finansējumu Ukrainas civiliedzīvotāju (Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma izpratnē) atbalstam pārtikas un pamata materiālās palīdzības nodrošināšanai EAFVP ietvaros 10 465 225 euro apmērā.
ES fondu 2014.–2020 gada plānošanas perioda slēgšanas vadlīniju skaidrojuma [2] 23. punktā ir ietverts ierobežojums finansējuma pārdalei starp fondiem un programmām pēc 2020.gada. Vienlaikus arī pēc pirmreizējās REACT-EU [3] konkrētā gada piešķīruma sadalīšanas pa fondiem un programmām (DP grozījumi Nr.8), atkārtoti to var pārdalīt tikai starp Eiropas Sociālo fondu un ERAF.
[1] LM 14.04.2022 vēstule Nr.22.7-1-05/543
[2] https://www.esfondi.lv/upload/Vadlinijas/questions-answers__closure_guidelines_14-20_07.04.2022.pdf
[3] EIROPAS PARLAMENTA UN PADOMES 2020. gada 23. decembra REGULA (ES) 2020/2221 ar ko Regulu (ES) Nr. 1303/2013 groza attiecībā uz papildu resursiem un īstenošanas kārtību, lai palīdzētu veicināt ar COVID-19 pandēmiju un tās sociālajām sekām saistītās krīzes seku pārvarēšanu un sagatavoties zaļai, digitālai un noturīgai ekonomikas atveseļošanai (REACT-EU) EUR-Lex - 32020R2221 - EN - EUR-Lex (europa.eu)
ES fondu 2014.–2020 gada plānošanas perioda slēgšanas vadlīniju skaidrojuma [2] 23. punktā ir ietverts ierobežojums finansējuma pārdalei starp fondiem un programmām pēc 2020.gada. Vienlaikus arī pēc pirmreizējās REACT-EU [3] konkrētā gada piešķīruma sadalīšanas pa fondiem un programmām (DP grozījumi Nr.8), atkārtoti to var pārdalīt tikai starp Eiropas Sociālo fondu un ERAF.
[1] LM 14.04.2022 vēstule Nr.22.7-1-05/543
[2] https://www.esfondi.lv/upload/Vadlinijas/questions-answers__closure_guidelines_14-20_07.04.2022.pdf
[3] EIROPAS PARLAMENTA UN PADOMES 2020. gada 23. decembra REGULA (ES) 2020/2221 ar ko Regulu (ES) Nr. 1303/2013 groza attiecībā uz papildu resursiem un īstenošanas kārtību, lai palīdzētu veicināt ar COVID-19 pandēmiju un tās sociālajām sekām saistītās krīzes seku pārvarēšanu un sagatavoties zaļai, digitālai un noturīgai ekonomikas atveseļošanai (REACT-EU) EUR-Lex - 32020R2221 - EN - EUR-Lex (europa.eu)
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā, ka SM nav priekšlikumu projektiem, kurus var sekmīgi pilnā apmērā pabeigt atlikušajā laika periodā, t.i. līdz 2023. gada beigām, daļu no 2.1.2. SAM atbrīvotā ERAF finansējuma (10 465 225 euro) var novirzīt EAFVP Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta pasākumiem un saistībā ar Ukrainas kara bēgļu pieplūdumu Latvijā. Savukārt šobrīd pastāv vairāki ierobežojumi fondu finansējuma pārdalei, attiecīgi, lai varētu augstāk minēto atbrīvoto finansējumu novirzīt EAFVP aktuālajām vajadzībām, tiek piedāvātas finansējuma pārdales vairākos posmos.
MK 2022. gada 18. oktobra protokollēmums (prot. Nr. 53 70.§ 4.1. punkts) paredz virzīt grozījumus darbības programmā "Izaugsme un nodarbinātība", pārceļot 2.1.2. SAM atbrīvoto ERAF finansējumu 13 217 837 euro uz 4.2.2. SAM "Atbilstoši pašvaldības integrētajām attīstības programmām sekmēt energoefektivitātes paaugstināšanu un atjaunojamo energoresursu izmantošanu pašvaldību ēkās" (turpmāk – 4.2.2. SAM). Pārdalīto ERAF finansējumu 10 465 225 euro apmērā novirzīt 4.2.2. SAM piektajai projektu iesniegumu atlases kārtai REACT-EU 13.1.3.1. pasākumā "Energoefektivitātes paaugstināšana pašvaldību infrastruktūrā ekonomiskās situācijas uzlabošanai" (turpmāk – 13.1.3.1. pasākums) plānoto projektu īstenošanai, vienlaikus atbrīvojot REACT-EU ietvaros 13.1.3.1. pasākumam iedalītā (Ministru kabineta 2022. gada 22. marta sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 17 34. §) 3.3. apakšpunkts) valsts budžeta finansējuma daļu 10 465 225 euro un pārceļot to uz EAFVP darbības programmu. Atlikušos 2 752 612 euro novirzīt 4.2.2. SAM pirmajā kārtā uzņemto valsts budžeta virssaistību daļējai kompensēšanai. Kopumā pašvaldību energoefektivitātei pieejamo investīciju apjoms nemainās, taču tiek precizētas finansējuma avotu proporcijas.
Vienlaikus tiek ierosināta ERAF finansējuma pārdale starp prioritārajiem virzieniem (turpmāk – PV) no 5.PV uz 9.PV 21 324 753 euro apmērā, tādējādi daļēji atbrīvojot 9.PV virssaistības 9.3.2.SAM “Veselības aprūpes infrastruktūra” (turpmāk – 9.3.2.SAM) ievaros. Atbrīvotās virssaistības savukārt tiks novirzītas sākotnēji plānoto 5.1.1.SAM “Novērst plūdu un krasta erozijas risku apdraudējumu pilsētu teritorijās” (turpmāk – 5.1.1.SAM) un 5.1.2.SAM “Samazināt plūdu riskus lauku teritorijās” (turpmāk – 5.1.2.SAM) ERAF projektu pārcelšanai uz KF .
Papildus šiem grozījumiem, nacionālā līmenī risinājuma ietvaros veicamas papildu pārdales 5.prioritārā virziena ietvaros (neskar DP līmeni), pārējo 5.1.1.SAM un 5.1.2.SAM ERAF finansējumu pārdalot 5.5.1.SAM “Saglabāt, aizsargāt un attīstīt nozīmīgu kultūras un dabas mantojumu, kā arī attīstīt ar to saistītos pakalpojumus” (turpmāk – 5.5.1.SAM) (26 586 943 euro) un 5.6.3.SAM “Vēsturiski piesārņoto vietu sanācija” (13 269 088 euro) (turpmāk – 5.6.3.SAM), savukārt attiecīgi atbrīvotās virssaistības kā KF virssaistības arī novirzot sākotnējo ERAF projektu finansēšanai. Šādā veidā, nemainot nevienai no iesaistītajām investīcijām pieejamo finansējuma apjomu, bet tikai veicot rokādes starp finansējuma avotiem un to proporcijām, tiks palielināta KF deklarējamo izdevumu rezerve, mazinot riskus pilnvērtīgai finansējuma izmantošanai.
Lai mazinātu iesaistīto institūciju administratīvo slogu un nodrošinātu pēc iespējas operatīvāku risinājuma īstenošanu un izdevumu pārdeklarēšanu, attiecībā uz augstākminētajām finansējuma pārdalēm MK protokollēmums paredz atbalstīt minētās tehniskās izmaiņas finansējuma avotos, neparedzot vēl papildus veikt grozījumus MK noteikumos par šo SAM īstenošanu, ņemot vērā, ka plānošanas periods tuvojas noslēgumam, visi projekti ir īstenošanā un izmaiņas ir tehniskas, t.sk. netiek mainīti īstenošanas nosacījumi, netiek palielināts vai samazināts faktiski pieejamais finansējuma apjoms nevienam SAM. Pēc izmaiņu spēkā stāšanās (pēc EK lēmuma par DP grozījumu apstiprināšanu) ES fondu Kohēzijas politikas vadības un informācijas sistēmā tiks precizēta informācija par 5.1.1.SAM, 5.1.2.SAM, 5.5.1.SAM, 5.6.3.SAM un 9.3.2.SAM finansējuma avotiem, ļaujot secīgi veikt arī nepieciešamās projekta līmeņa izmaiņas.
Papildus ar DP grozījumiem paredzēts veikt arī KF finansējuma pārdali no 6. PV uz 4. PV, pārdalot 6.2.1.2.pasākumā “Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija un izbūve” atbrīvoto KF finansējumu 7 399 760 EUR uz 4.3.1.SAM “Veicināt energoefektivitāti un vietējo AER izmantošanu centralizētajā siltumapgādē” 2022.gadā piešķirto papildu virssaistību daļējai kompensēšanai. Vienlaikus attiecīgi tiek pārskatīti arī saistītie rādītāji.
Precīzs DP izmaiņu saraksts un izvērstāks pamatojums pievienots anotācijas pielikumā "Izziņa par priekšlikumiem grozījumiem Nr.9 darbības programmā "Izaugsme un nodarbinātība"".
MK 2022. gada 18. oktobra protokollēmums (prot. Nr. 53 70.§ 4.1. punkts) paredz virzīt grozījumus darbības programmā "Izaugsme un nodarbinātība", pārceļot 2.1.2. SAM atbrīvoto ERAF finansējumu 13 217 837 euro uz 4.2.2. SAM "Atbilstoši pašvaldības integrētajām attīstības programmām sekmēt energoefektivitātes paaugstināšanu un atjaunojamo energoresursu izmantošanu pašvaldību ēkās" (turpmāk – 4.2.2. SAM). Pārdalīto ERAF finansējumu 10 465 225 euro apmērā novirzīt 4.2.2. SAM piektajai projektu iesniegumu atlases kārtai REACT-EU 13.1.3.1. pasākumā "Energoefektivitātes paaugstināšana pašvaldību infrastruktūrā ekonomiskās situācijas uzlabošanai" (turpmāk – 13.1.3.1. pasākums) plānoto projektu īstenošanai, vienlaikus atbrīvojot REACT-EU ietvaros 13.1.3.1. pasākumam iedalītā (Ministru kabineta 2022. gada 22. marta sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 17 34. §) 3.3. apakšpunkts) valsts budžeta finansējuma daļu 10 465 225 euro un pārceļot to uz EAFVP darbības programmu. Atlikušos 2 752 612 euro novirzīt 4.2.2. SAM pirmajā kārtā uzņemto valsts budžeta virssaistību daļējai kompensēšanai. Kopumā pašvaldību energoefektivitātei pieejamo investīciju apjoms nemainās, taču tiek precizētas finansējuma avotu proporcijas.
Vienlaikus tiek ierosināta ERAF finansējuma pārdale starp prioritārajiem virzieniem (turpmāk – PV) no 5.PV uz 9.PV 21 324 753 euro apmērā, tādējādi daļēji atbrīvojot 9.PV virssaistības 9.3.2.SAM “Veselības aprūpes infrastruktūra” (turpmāk – 9.3.2.SAM) ievaros. Atbrīvotās virssaistības savukārt tiks novirzītas sākotnēji plānoto 5.1.1.SAM “Novērst plūdu un krasta erozijas risku apdraudējumu pilsētu teritorijās” (turpmāk – 5.1.1.SAM) un 5.1.2.SAM “Samazināt plūdu riskus lauku teritorijās” (turpmāk – 5.1.2.SAM) ERAF projektu pārcelšanai uz KF .
Papildus šiem grozījumiem, nacionālā līmenī risinājuma ietvaros veicamas papildu pārdales 5.prioritārā virziena ietvaros (neskar DP līmeni), pārējo 5.1.1.SAM un 5.1.2.SAM ERAF finansējumu pārdalot 5.5.1.SAM “Saglabāt, aizsargāt un attīstīt nozīmīgu kultūras un dabas mantojumu, kā arī attīstīt ar to saistītos pakalpojumus” (turpmāk – 5.5.1.SAM) (26 586 943 euro) un 5.6.3.SAM “Vēsturiski piesārņoto vietu sanācija” (13 269 088 euro) (turpmāk – 5.6.3.SAM), savukārt attiecīgi atbrīvotās virssaistības kā KF virssaistības arī novirzot sākotnējo ERAF projektu finansēšanai. Šādā veidā, nemainot nevienai no iesaistītajām investīcijām pieejamo finansējuma apjomu, bet tikai veicot rokādes starp finansējuma avotiem un to proporcijām, tiks palielināta KF deklarējamo izdevumu rezerve, mazinot riskus pilnvērtīgai finansējuma izmantošanai.
Lai mazinātu iesaistīto institūciju administratīvo slogu un nodrošinātu pēc iespējas operatīvāku risinājuma īstenošanu un izdevumu pārdeklarēšanu, attiecībā uz augstākminētajām finansējuma pārdalēm MK protokollēmums paredz atbalstīt minētās tehniskās izmaiņas finansējuma avotos, neparedzot vēl papildus veikt grozījumus MK noteikumos par šo SAM īstenošanu, ņemot vērā, ka plānošanas periods tuvojas noslēgumam, visi projekti ir īstenošanā un izmaiņas ir tehniskas, t.sk. netiek mainīti īstenošanas nosacījumi, netiek palielināts vai samazināts faktiski pieejamais finansējuma apjoms nevienam SAM. Pēc izmaiņu spēkā stāšanās (pēc EK lēmuma par DP grozījumu apstiprināšanu) ES fondu Kohēzijas politikas vadības un informācijas sistēmā tiks precizēta informācija par 5.1.1.SAM, 5.1.2.SAM, 5.5.1.SAM, 5.6.3.SAM un 9.3.2.SAM finansējuma avotiem, ļaujot secīgi veikt arī nepieciešamās projekta līmeņa izmaiņas.
Papildus ar DP grozījumiem paredzēts veikt arī KF finansējuma pārdali no 6. PV uz 4. PV, pārdalot 6.2.1.2.pasākumā “Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija un izbūve” atbrīvoto KF finansējumu 7 399 760 EUR uz 4.3.1.SAM “Veicināt energoefektivitāti un vietējo AER izmantošanu centralizētajā siltumapgādē” 2022.gadā piešķirto papildu virssaistību daļējai kompensēšanai. Vienlaikus attiecīgi tiek pārskatīti arī saistītie rādītāji.
Precīzs DP izmaiņu saraksts un izvērstāks pamatojums pievienots anotācijas pielikumā "Izziņa par priekšlikumiem grozījumiem Nr.9 darbības programmā "Izaugsme un nodarbinātība"".
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Ietekme uz valsts un pašvaldību budžetiem tiks vērtēta, izstrādājot vai nepieciešamības gadījumā precizējot MK noteikumus par SAM vai to pasākumu īstenošanu, kurus skars grozījumi DP.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
Ņemot vērā DP ierosinātās izmaiņas, pēc to iesniegšanas un saskaņošanas EK attiecīgas izmaiņas būs veicamas arī MK noteikumos par SAM un pasākumu īstenošanu, kurus skars grozījumi DP, attiecīgi atbildīgajām institūcijām veicot izrietošus grozījumus MK noteikumos par SAM un pasākumu īstenošanu, izņemot MK sēdes protokollēmumā minētās tehniskās finansējuma avota izmaiņas.
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Rīkojuma grozījumi neskar sabiedrību tiešā veidā, ņemot vērā, ka ierosinātās pārdales tiek veiktas esošo investīciju ietvaros un ierosinātie precizējumi tiek veikti atbilstoši MK 2022. gada 18. oktobra protokollēmumā Nr. 53 70.§ ietvertam piedāvājumam DP piešķīruma piesaistei.
Vienlaikus DP grozījumu priekšlikumi tika saskaņoti ES fondu 2014.–2020. gada plānošanas perioda uzraudzības komitejā, kur pārstāvētas gan nozaru ministrijas, gan sociālie un sadarbības partneri, rakstiskās procedūras ietvaros. Rakstiskā procedūra noslēgta un lēmums Nr.L-2023/04 pieņemts 2023. gada 2.martā.
ES fondu 2014.–2020. gada plānošanas perioda uzraudzības komitejas rakstiskās procedūras laikā izteiktie nozaru ministriju un sadarbības partneru komentāri ir tikuši ņemti vērā.
Vienlaikus DP grozījumu priekšlikumi tika saskaņoti ES fondu 2014.–2020. gada plānošanas perioda uzraudzības komitejā, kur pārstāvētas gan nozaru ministrijas, gan sociālie un sadarbības partneri, rakstiskās procedūras ietvaros. Rakstiskā procedūra noslēgta un lēmums Nr.L-2023/04 pieņemts 2023. gada 2.martā.
ES fondu 2014.–2020. gada plānošanas perioda uzraudzības komitejas rakstiskās procedūras laikā izteiktie nozaru ministriju un sadarbības partneru komentāri ir tikuši ņemti vērā.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
Iesaistītās institūcijas noteikumu projekta izpildi nodrošina to esošo funkciju un uzdevumu ietvaros.
Funkcijas un uzdevumi netiek grozīti. Jaunu institūciju izveide, esošo institūciju likvidācija vai reorganizācija netiek paredzēta.
Rīkojuma projekts tiks realizēts esošo resursu ietvaros.
Funkcijas un uzdevumi netiek grozīti. Jaunu institūciju izveide, esošo institūciju likvidācija vai reorganizācija netiek paredzēta.
Rīkojuma projekts tiks realizēts esošo resursu ietvaros.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Finansējuma novirzīšana Eiropas Atbalsta fondam vistrūcīgākajām personām (turpmāk - EAFVP) saistībā ar Ukrainas kara bēgļu pieplūdumu Latvijā mazinās nabadzības ļaunākās formas, sniedzot nefinansiālu palīdzību vistrūcīgākajām vai krīzes situācijā nonākušajām personām. Ar EAFVP atbalstu paredzēts mazināt pārtikas un pamata materiālo nenodrošinātību, vienlaikus mazinot vistrūcīgāko vai krīzes situācijā nonākušo iedzīvotāju sociālo atstumtību.
Pārdalītais finansējums 10,4 milj euro novirzāms EAFVP atbalsta nodrošināšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem (pēc Iekšlitu ministrijas prognozēm 40 tūkst. personu) un Latvijas vistrūcīgākajiem iedzīvotājiem ņemot vērā:
- patēriņa cenu straujo pieaugumu, īpaši pārtikai (vairāk par 30 %);
- ekonomiskās situācijas izraisītu Latvijas iedzīvotāju – EAFVP atbalstāmo personu skaita pieaugumu (prognozētais pieaugums vairāk par 10 %), izrietoši sniedzamā atbalsta apjoma pieaugumu.
Pārdalītais finansējums 10,4 milj euro novirzāms EAFVP atbalsta nodrošināšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem (pēc Iekšlitu ministrijas prognozēm 40 tūkst. personu) un Latvijas vistrūcīgākajiem iedzīvotājiem ņemot vērā:
- patēriņa cenu straujo pieaugumu, īpaši pārtikai (vairāk par 30 %);
- ekonomiskās situācijas izraisītu Latvijas iedzīvotāju – EAFVP atbalstāmo personu skaita pieaugumu (prognozētais pieaugums vairāk par 10 %), izrietoši sniedzamā atbalsta apjoma pieaugumu.
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
Ietekme tiks vērtēta ES fondu 2014.–2020. gada plānošanas perioda DP SAM un pasākumu MK noteikumu grozījumu ietvaros.
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Izziņa par priekšlikumiem grozījumiem Nr.9 darbības programmā "Izaugsme un nodarbinātība"