25-TA-1206: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 21. maija noteikumos Nr. 301 "Valsts atbalsta piešķiršanas kārtība lauksaimniecības un zivsaimniecības tirgus veicināšanai"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Nepieciešams precizēt pasākumu īstenošanas un izdevumu samaksas datumus, tāmē iekļaujamos izdevumus un kārtību, kādā var pieteikties atbalstam pēc izstādēm. Jānosaka arī jauna kārtība līdzfinansējuma piešķiršanai par dalību kopstendos.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikuma projekta mērķis ir pārdalīt finansējumu starp pasākumiem, attiecīgi grozot kārtību, kā saņemt atbalstu par kopstenda platības nomas maksu, kā arī precizēt izdevumu termiņus.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Spēkā esošo Ministru kabineta 2024. gada 21. maija noteikumu Nr. 301 "Valsts atbalsta piešķiršanas kārtība lauksaimniecības un zivsaimniecības tirgus veicināšanai" (turpmāk – noteikumi) 12. punkts paredz, ka atbalsts kopstendu organizēšanai tiek piešķirts par izdevumiem, kas radušies kārtējā gada laikā par izstādēm, kuru norises laiks ir no kārtējā gada 1. janvāra līdz nākamā gada 1. martam. Noteikumu 35. punkts nosaka tādus pašus termiņus arī līdzfinansējuma atbalstam dalībai izstādēs un kopstendos.
Pašlaik, lai kopstenda dalībnieks saņemtu līdzfinansējumu par platības nomas maksu, viņam jāpiesakās dalībai kopstendā Agroresursu un ekonomikas institūtā (turpmāk – institūts), bet, lai saņemtu līdzfinansējumu par platības maksu, viņam jādodas uz Lauku atbalsta dienestu (turpmāk – dienests) ar institūta izrakstītu rēķinu.
Noteikumu 40.1. apakšpunkts paredz, ka pretendents dalībai izstādē vai kopstendā var pieteikties gan pirms, gan pēc izstādes. Savukārt noteikumu 43. punktā ir noteikts, ka, piesakoties pēc dalības izstādē, samaksu apliecinošu dokumentu kopijas un pārskats par dalību iesniedzami 30 dienu laikā pēc atbalsta piešķiršanas datuma.
Noteikumu 45. punkts paredz, ka Lauku atbalsta dienests nosūta atbalsta pretendentam lēmumu pēc pārskata izvērtēšanas un izmaksā atlikušo maksājumu.
Noteikumu 47. punkts noteic, ka tiek piešķirts atbalsts piekrastes zvejniecības attīstības mārketinga programmas īstenošanai.
Pašlaik, lai kopstenda dalībnieks saņemtu līdzfinansējumu par platības nomas maksu, viņam jāpiesakās dalībai kopstendā Agroresursu un ekonomikas institūtā (turpmāk – institūts), bet, lai saņemtu līdzfinansējumu par platības maksu, viņam jādodas uz Lauku atbalsta dienestu (turpmāk – dienests) ar institūta izrakstītu rēķinu.
Noteikumu 40.1. apakšpunkts paredz, ka pretendents dalībai izstādē vai kopstendā var pieteikties gan pirms, gan pēc izstādes. Savukārt noteikumu 43. punktā ir noteikts, ka, piesakoties pēc dalības izstādē, samaksu apliecinošu dokumentu kopijas un pārskats par dalību iesniedzami 30 dienu laikā pēc atbalsta piešķiršanas datuma.
Noteikumu 45. punkts paredz, ka Lauku atbalsta dienests nosūta atbalsta pretendentam lēmumu pēc pārskata izvērtēšanas un izmaksā atlikušo maksājumu.
Noteikumu 47. punkts noteic, ka tiek piešķirts atbalsts piekrastes zvejniecības attīstības mārketinga programmas īstenošanai.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Izanalizējot iepriekšējo gadu atbalsta piešķiršanas pieredzi, tika secināts, ka praksē kopstenda organizēšana konkrētā izstādē sākas reizēm pat divus gadus iepriekš, kad ir jārezervē kopstenda platības un jāpaveic citi organizatoriskie darbi, turklāt izstādēm ir jāpiesakās un avansa maksājumi un citi izdevumi, piemēram, ceļa un viesnīcas izdevumi, ir jāsamaksā laikus, reizēm jau iepriekšējā gadā. Tādēļ izstāžu termiņi viena gada laikā ierobežo kopstendu organizēšanas un izstāžu dalības iespējas, it īpaši ražotājiem nozīmīgākajās izstādēs (piemēram, Sial), kurās platības ir jārezervē ļoti laicīgi, lai iegūtu labākas cenas un izdevīgāku novietojumu. Turklāt mēdz būt situācijas, kad ražotāji piesakās un decembrī samaksā par izstādi, kas notiks nākamajā gadā. Šādi izdevumi neiekļaujas atbalstāmajos izdevumos saskaņā ar noteikumos noteiktajiem termiņiem. Ir bijušas arī situācijas, kad izstāžu organizatori novēloti atsūta rēķinus, īpaši decembrī svētku laikā, kad rēķins tiek saņemts tikai janvārī. Tādējādi nav iespējams visus rēķinus nomaksāt kārtējā gada laikā.
Pieteikuma termiņš, lai dienestā pieteiktos atbalstam dalībai izstādē vai kopstendā, ir kārtējā gada 1. novembris. Bieži vien dalībnieks avansa maksājumus par dalību kādā izstādē pārskaita dažus mēnešus iepriekš. Ir bijušas situācijas, kad dalībnieks decembrī pārskaitījis maksājumus par nākamā gada marta izstādi, bet nav pieteicies līdz 1. novembrim, tāpēc nevar saņemt atbalstu.
Pieteikuma termiņš, lai dienestā pieteiktos atbalstam dalībai izstādē vai kopstendā, ir kārtējā gada 1. novembris. Bieži vien dalībnieks avansa maksājumus par dalību kādā izstādē pārskaita dažus mēnešus iepriekš. Ir bijušas situācijas, kad dalībnieks decembrī pārskaitījis maksājumus par nākamā gada marta izstādi, bet nav pieteicies līdz 1. novembrim, tāpēc nevar saņemt atbalstu.
Risinājuma apraksts
Jāsvītro izstāžu termiņi noteikumu 12. punktā (noteikumu projekta 5. punkts) un 35. punktā (noteikumu projekta 10. punkts), tomēr saglabājot nosacījumu par atbalstāmajiem izdevumiem konkrētā atbalsta periodā un ļaujot pārskaitīt maksājumus līdz pārskata iesniegšanas brīdim. Attiecīgi arī noteikumu 41.2. apakšpunktā jāparedz, ka priekšapmaksu 100 procentu apmērā izmaksā par izstādēm, kas notiek pēc 1. novembra, svītrojot iepriekš noteikto izstāžu termiņu, kas bija līdz februārim, atstājot nenoteiktu termiņu, bet saglabājot nosacījumu, ka izdevumiem jābūt bijušiem kārtējā gada laikā (noteikumu projekta 17. punkts). Šāds nosacījums paredzēts situācijām, kad dalībnieks samaksā avansa maksājumu kārtējā gadā par gaidāmajām izstādēm, jo tā ir ierasta prakse izstāžu organizēšanā.
Grozot noteikumu 35. punktu (noteikumu projekta 10. punkts), nepieciešams noteikt, ka izdevumi dalībai izstādēs vai kopstendos var būt no iepriekšējā perioda pieteikuma termiņa beigām līdz kārtējā gada beigām. Tādējādi dalībniekiem būtu pieejams atbalsts, gan piesakoties pirms izstādes, gan pēc izstādes jebkurā laikā. Pieteikšanās termiņš 1. novembris ir paredzēts tāpēc, ka dienestam atbalsts jāizmaksā kārtējā gadā, tātad jābūt pietiekami daudz laika, lai izvērtētu pretendenta iesniegumu un izmaksātu atbalstu līdz kārtējā gada 31. decembrim, tomēr pretendents var pieteikties atbalstam līdz 1. novembrim un izdevumus segt līdz 31. decembrim, jo samaksu apliecinošos dokumentus var iesniegt pēc dalības izstādē (noteikumu 43. punkts).
Papildus nepieciešams norādīt de minimis atbalsta sniegšanas termiņu, lai tas nepārsniedz regulas darbības termiņu, jo iepriekš bija norādīts atbalsta sniegšanas termiņš un nepastāvēja šāds risks. Līdz ar šiem grozījumiem vairs nav norādīti konkrēti termiņi, bet tiek lietoti jēdzieni "kārtējais" un "nākamais" gads, tādēļ šāds risks pastāv. Tādējādi noteikumu projekta 4. punktā tiek pievienots noteikumu 6.6. apakšpunkts, kurā norādīts de minimis atbalsta sniegšanas termiņš.
Grozot noteikumu 35. punktu (noteikumu projekta 10. punkts), nepieciešams noteikt, ka izdevumi dalībai izstādēs vai kopstendos var būt no iepriekšējā perioda pieteikuma termiņa beigām līdz kārtējā gada beigām. Tādējādi dalībniekiem būtu pieejams atbalsts, gan piesakoties pirms izstādes, gan pēc izstādes jebkurā laikā. Pieteikšanās termiņš 1. novembris ir paredzēts tāpēc, ka dienestam atbalsts jāizmaksā kārtējā gadā, tātad jābūt pietiekami daudz laika, lai izvērtētu pretendenta iesniegumu un izmaksātu atbalstu līdz kārtējā gada 31. decembrim, tomēr pretendents var pieteikties atbalstam līdz 1. novembrim un izdevumus segt līdz 31. decembrim, jo samaksu apliecinošos dokumentus var iesniegt pēc dalības izstādē (noteikumu 43. punkts).
Papildus nepieciešams norādīt de minimis atbalsta sniegšanas termiņu, lai tas nepārsniedz regulas darbības termiņu, jo iepriekš bija norādīts atbalsta sniegšanas termiņš un nepastāvēja šāds risks. Līdz ar šiem grozījumiem vairs nav norādīti konkrēti termiņi, bet tiek lietoti jēdzieni "kārtējais" un "nākamais" gads, tādēļ šāds risks pastāv. Tādējādi noteikumu projekta 4. punktā tiek pievienots noteikumu 6.6. apakšpunkts, kurā norādīts de minimis atbalsta sniegšanas termiņš.
Problēmas apraksts
Tā kā institūts pārskaita platības nomas maksājumus izstāžu organizatoriem un kārto rēķinus ar dalībniekiem, šajā procesā nav efektīvi iesaistīt vēl arī dienestu, uzliekot papildu administratīvo slogu gan dienestam, gan dalībniekam.
Izstāžu organizatori rēķinos par dalību izstādē papildus platības nomas maksai mēdz iekļaut arī tādus izdevumus kā dalības maksa un reģistrācijas un apdrošināšanas izmaksas.
Izstāžu organizatori rēķinos par dalību izstādē papildus platības nomas maksai mēdz iekļaut arī tādus izdevumus kā dalības maksa un reģistrācijas un apdrošināšanas izmaksas.
Risinājuma apraksts
Nepieciešams papildināt noteikumu 13.2.1.1. apakšpunktu un 36.1.1 apakšpunktu ar attiecināmajām papildizmaksām (noteikumu projekta 6. punkts un 11. punkts).
Jānosaka jauna kārtība, kad kopstenda dalībnieks, piesakoties dalībai kopstendā institūtā, automātiski saņem 60 procentu līdzfinansējumu subsidēta pakalpojuma veidā par platības nomas maksas, dalības maksas, reģistrācijas un apdrošināšanas izmaksām, 30 dienu laikā pēc dalības izstādē nomaksājot institūtam atlikušos 40 procentus. Jāizdara grozījumi noteikumu 13.2.1.1. apakšpunktā (noteikumu projekta 6. punkts), 20. punktā (noteikumu projekta 8. punkts), 28. punktā (noteikumu projekta 9. punkts), 38.1. apakšpunktā (noteikumu projekta 12. punkts) un 39. punktā (noteikumu projekta 13. un 14. punkts), lai kopstenda dalībnieki saņemtu atbalstu subsidēta pakalpojuma veidā par visām izmaksām, kas saistītas ar kopstendu organizēšanu (noteikumu 13.2.1. apakšpunkts). Tās ir izmaksas, ko jau ir sedzis institūts, organizējot kopstendus, izņemot 40 procentus no noteikumu 13.2.1.1. apakšpunktā minētajām izmaksām. Savukārt atbalstu 60 procentu apmērā par ceļa un viesnīcas izdevumiem kopstenda dalībnieki var iegūt tāpat kā iepriekš, piesakoties dienestā saskaņā ar noteikumu 39. punktu. Tādējādi visas izmaksas, kas saistītas ar kopstenda organizēšanu, paliks institūta pārziņā (iepriekš tika izdalītas atsevišķi platības nomas maksas, kas bija dienesta pārziņā), bet dienestā varēs saņemt atbalstu par kopstendu dalībnieku individuālajiem, t. i., ceļa un transporta, izdevumiem.
Attiecīgi nepieciešams arī pārdalīt finansējumu 150 000 euro apmērā no līdzfinansējuma dalībai kopstendos (dienestam) uz kopstendu organizēšanu (institūtam), grozot noteikumu 2.1. un 2.3. apakšpunktu (noteikumu projekta 1. un 2. punkts).
Jānosaka jauna kārtība, kad kopstenda dalībnieks, piesakoties dalībai kopstendā institūtā, automātiski saņem 60 procentu līdzfinansējumu subsidēta pakalpojuma veidā par platības nomas maksas, dalības maksas, reģistrācijas un apdrošināšanas izmaksām, 30 dienu laikā pēc dalības izstādē nomaksājot institūtam atlikušos 40 procentus. Jāizdara grozījumi noteikumu 13.2.1.1. apakšpunktā (noteikumu projekta 6. punkts), 20. punktā (noteikumu projekta 8. punkts), 28. punktā (noteikumu projekta 9. punkts), 38.1. apakšpunktā (noteikumu projekta 12. punkts) un 39. punktā (noteikumu projekta 13. un 14. punkts), lai kopstenda dalībnieki saņemtu atbalstu subsidēta pakalpojuma veidā par visām izmaksām, kas saistītas ar kopstendu organizēšanu (noteikumu 13.2.1. apakšpunkts). Tās ir izmaksas, ko jau ir sedzis institūts, organizējot kopstendus, izņemot 40 procentus no noteikumu 13.2.1.1. apakšpunktā minētajām izmaksām. Savukārt atbalstu 60 procentu apmērā par ceļa un viesnīcas izdevumiem kopstenda dalībnieki var iegūt tāpat kā iepriekš, piesakoties dienestā saskaņā ar noteikumu 39. punktu. Tādējādi visas izmaksas, kas saistītas ar kopstenda organizēšanu, paliks institūta pārziņā (iepriekš tika izdalītas atsevišķi platības nomas maksas, kas bija dienesta pārziņā), bet dienestā varēs saņemt atbalstu par kopstendu dalībnieku individuālajiem, t. i., ceļa un transporta, izdevumiem.
Attiecīgi nepieciešams arī pārdalīt finansējumu 150 000 euro apmērā no līdzfinansējuma dalībai kopstendos (dienestam) uz kopstendu organizēšanu (institūtam), grozot noteikumu 2.1. un 2.3. apakšpunktu (noteikumu projekta 1. un 2. punkts).
Problēmas apraksts
Ja pretendents piesakās atbalstam pēc dalības izstādē, būtu lietderīgāk iesniegt uzreiz visus dokumentus – gan iesniegumu, gan pārskatu un samaksu apliecinošos dokumentus, lai dienests var izvērtēt un pieņemt lēmumu vienā reizē.
Risinājuma apraksts
Nepieciešams papildināt noteikumu 40. punktu ar 40.3. apakšpunktu, paredzot, ka pretendents, kas piesakās pēc dalības izstādē vai kopstendā, kopā ar iesniegumu iesniedz arī pārskatu un samaksu apliecinošos dokumentus (noteikumu projekta 16. punkts).
Papildus jāprecizē noteikumu 41. punkts, nosakot, ka, piesakoties pēc dalības izstādē, dienests summu izmaksā 100 procentu apmērā (noteikumu projekta 17. punkts).
Attiecīgi tiek precizēts noteikumu 43. punkts, nosacījumu par pārskata sniegšanu pārceļot uz noteikumu 40.3. apakšpunktu (noteikumu projekta 18. punkts).
Papildus jāprecizē noteikumu 41. punkts, nosakot, ka, piesakoties pēc dalības izstādē, dienests summu izmaksā 100 procentu apmērā (noteikumu projekta 17. punkts).
Attiecīgi tiek precizēts noteikumu 43. punkts, nosacījumu par pārskata sniegšanu pārceļot uz noteikumu 40.3. apakšpunktu (noteikumu projekta 18. punkts).
Problēmas apraksts
Noteikumu 47. punkts nenosaka periodu, par kuru tiek piešķirts atbalsts.
Risinājuma apraksts
Jāprecizē noteikumu 47. punkts, nosakot, ka atbalstu piešķir par izmaksām, kas radušās kārtējā gada laikā (noteikumu projekta 21. punkts).
Problēmas apraksts
Noteikumu tekstā tika lietotas atšķirīgas atsauces uz regulām, atsaucoties gan uz visu regulu, gan konkrētiem pantiem. Atsevišķos noteikumu punktos atsauces mērķis ir tikai norādīt, ka atbalsts tiek piešķirts saskaņā ar noteiktu regulu, nevis konkrēti noteikt, kuri regulas nosacījumi ir jāievēro. Turklāt regulas nosacījumi ir jāņem vērā kopumā, nevis tikai atsevišķi tās panti.
Risinājuma apraksts
Būtu lietderīgi veidot vienādas atsauces uz regulām noteikumu tekstā, atstājot atsauces uz konkrētiem pantiem, ja tas nepieciešams, un svītrojot konkrētu pantu atsauces, ja ir svarīgi tikai noteikt, ka atbalsts tiek piešķirts saskaņā ar konkrēto regulu. Tādējādi tiek precizēti noteikumu 38.1. apakšpunkts (noteikumu projekta 12. punkts) un 39.1. apakšpunkts (noteikumu projekta 13. punkts).
Problēmas apraksts
Saskaņā ar dienesta sniegto informāciju mēdz būt atbalsta pretendenti, kas piesakās atbalstam par dalību kopstendā, taču nav pieteikušies vai nav saņēmuši apstiprinošu lēmumu no institūta par dalību konkrētajā kopstendā.
Risinājuma apraksts
Atbalstam dalībai kopstendā būtu jāpiesakās tikai tad, kad ir skaidri zināms, ka attiecīgais pretendents šajā kopstendā varēs piedalīties, tādēļ nepieciešams papildināt noteikumu 39. punktu ar 39.3. apakšpunktu, nosakot, ka jābūt pieņemtam institūta lēmumam par atbalsta piešķiršanu pretendentam dalībai kopstendā (noteikumu projekta 15. punkts).
Problēmas apraksts
Dienests atbalsta pretendentam praksē sūta tikai lēmumu par atbalsta piešķiršanu, bet pēc pārskata apstiprināšanas izmaksā tikai atlikušo maksājumu un lēmumu vairs nesūta.
Risinājuma apraksts
Noteikumu 45. punktā jāprecizē, ka dienests izmaksā tikai atlikušo maksājumu un lēmumu nesūta (noteikumu projekta 20. punkts).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- Agroresursu un ekonomikas institūts
- Personas, kas ražo pārtikas produktus un piedalās izstāžu kopstendos un izstādēs
- Zvejas produktu ražotāju organizācija
Ietekmes apraksts
Būs precīzāki atbalsta piešķiršana nosacījumi, kā arī labvēlīgāki nosacījumi attiecībā uz pasākumu īstenošanas un izdevumu samaksas termiņiem.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Lauksaimniecības, piekrastes zvejniecībai un pārtikas nozarei ir liela nozīme valsts ekonomikā. Tādējādi atbalsta pasākumi šajās nozarēs pozitīvi ietekmēs valsts makroekonomiskos rādītājus.
2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Jā
Ietekmes apraksts
Atbalsta mērķis ir palielināt lauksaimniecības, piekrastes zvejniecības un pārtikas nozares konkurētspēju.
2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Skaidrāki un labvēlīgāki atbalsta saņemšanas nosacījumi uzlabos uzņēmējdarbības vidi.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
Lauksaimniecības un piekrastes zvejniecības nozaru popularizēšana vistiešāk var ietekmēt tieši mazos un vidējos uzņēmumus, kas darbojas šajā nozarē, veicinot to atpazīstamību un konkurētspēju.
2.2.5. uz konkurenci:
Jā
Ietekmes apraksts
Paredzams, ka atbalsts veicinās lauksaimniecības, pārtikas un piekrastes zvejniecības nozaru uzņēmumu konkurētspēju.
2.2.6. uz nodarbinātību:
Nē2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Agroresursu un ekonomikas institūts
neietekmē
Papildu darbības institūtam nebūs jāīsteno. Mainīsies tikai atbalsta piešķiršanas aprēķina veids.
Personas, kas ražo pārtikas produktus un piedalās izstāžu kopstendos un izstādēs
neietekmē
Īstenojamo darbību daudzums, lai pieteiktos atbalstam, nemainīsies, taču tehniski pieteikšanās process būs atvieglots, jo platības maksas atbalsts tiks piešķirts automātiski, kad dalībnieks pieteiksies kopstendam.
Zvejas produktu ražotāju organizācija
neietekmē
Papildu darbības nav nepieciešamas.
Kopā
0,00
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R2472
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 14. decembra Regula (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu
Apraksts
Atbalstu dalībai izstādēs un kopstendos piešķir saskaņā ar šo regulu.
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R2831
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (EK) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
Apraksts
Atbalstu dalībai kopstendā un izstādēs lielajiem uzņēmumiem un ražotājiem, kuri ražo produktus, kas nav Līguma par Eiropas Savienības darbību I pielikumā minēto lauksaimniecības un pārtikas produktu sarakstā, piešķir saskaņā ar šīs regulas nosacījumiem.
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R2473
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula 2022. gada 14. decembra Regula (ES) 2022/2473, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu uzņēmumiem, kas nodarbojas ar zvejas un akvakultūras produktu ražošanu, apstrādi un tirdzniecību, atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu
Apraksts
Atbalstu piekrastes zvejniecības attīstības mārketinga programmas īstenošanai piešķir saskaņā ar šo regulu.
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Jā
Starptautiskā dokumenta nosaukums
Līguma par Eiropas Savienības darbību I pielikums
Apraksts
Noteikumu projekta 8. punktā izteiktajā noteikumu 20.1.2. apakšpunktā ir noteikti atbalsta saņēmēji atbilstoši Līguma par Eiropas Savienības darbību I pielikumam.
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 14. decembra Regula (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
24. pants
Noteikumu projekta 8. punktā izteiktais noteikumu 20.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz.
2. panta 59. punkts
Noteikumu projekta 8. punktā izteiktais noteikumu 20.1.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz.
I pielikums
Noteikumu projekta 8. punktā izteiktais noteikumu 20.1.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz.
Vispārīga atsauce uz regulu 2022/2472
Noteikumu projekta 12. punktā izteiktais noteikumu 38.1. apakšpunkts, noteikumu projekta 13. punktā izteiktais noteikumu 39.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Regulas 24. panta 8. punktā ir noteikts, ka atbalsta intensitāte nepārsniedz 100 procentu. Noteikumu 13.2.1.1., 38.1. un 39.1. apakšpunktā, kas izteikti attiecīgi ar noteikumu projekta 6., 12. un 13. punktu, noteikta atbalsta intensitāte 60 procentu apmērā, ņemot vērā ierobežoto finansējuma apmēru.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Paziņojums par atbalsta pasākumiem saskaņā ar šo regulu ir iesniegts Eiropas Komisijai.
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (EK) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2023/2831
Noteikumu projekta 8. punktā izteiktais noteikumu 20.2. apakšpunkts, noteikumu projekta 14. punktā izteiktais noteikumu 39.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz.
8. pants
Noteikumu projekta 4. punktā izteiktais noteikumu 6.6. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Noteikumu 39.2. apakšpunktā, kas izteikts ar noteikumu projekta 14. punktu, de minimis atbalstam ir noteikta atbalsta intensitāte 60 procentu apmērā, ņemot vērā ierobežoto finansējuma apmēru.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Paziņojums par atbalsta pasākumiem saskaņā ar šo regulu ir iesniegts Eiropas Komisijai.
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula 2022. gada 14. decembra Regula (ES) 2022/2473, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu uzņēmumiem, kas nodarbojas ar zvejas un akvakultūras produktu ražošanu, apstrādi un tirdzniecību, atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2022/2473
Noteikumu projekta 21. punktā izteiktais noteikumu 47. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Noteikumu 47. punktā, kas izteikts ar noteikumu 21. punktu, ir noteikts, ka atbalstu piešķir piekrastes zvejniecības mārketinga attīstībai, izvēloties no visas zvejas un akvakultūras produktu nozares atbalstīt tieši šo nozari, kas Latvijā ir tradīcijām bagāta un nozīmīga, bet sociālekonomiski vismazāk aizsargātā, jo nodarbojas ar mazapjoma zvejniecību.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Paziņojums par atbalsta pasākumiem saskaņā ar šo regulu ir iesniegts Eiropas Komisijai.
Cita informācija
-
5.5. 2. tabula. Ar tiesību akta projektu izpildītās vai uzņemtās saistības, kas izriet no starptautiskajiem tiesību aktiem vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumentiem. Pasākumi šo saistību izpildei
Attiecīgā starptautiskā tiesību akta vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumenta (turpmāk – starptautiskais dokuments) datums, numurs un nosaukums
Līguma par Eiropas Savienības darbību I pielikums
Starptautiskās saistības pasākums/uzdevums
Projekta vienība, ar ko izpilda A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
A
B
C
Savienība nosaka un īsteno kopīgu lauksaimniecības un zivsaimniecības politiku
Noteikumu projekta 8. punktā izteiktais noteikumu 20.1.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Vai starptautiskajā dokumentā paredzētās saistības nav pretrunā ar jau esošajām Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Nav.
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienests, Agroresursu un ekonomikas institūtsNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/f756ba14-ae40-4c7b-9f7e-b59bcef1bda1
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Sabiedrības līdzdalība noteikumu projekta izstrādē tika nodrošināta atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem. Publiskajā apspriešanā netika saņemti ne iebildumi, ne priekšlikumi.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Lauku atbalsta dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Lauku atbalsta dienests
samazinās
Vērtības nozīme:
11,59
Avots – Centrālās statistikas pārvaldes dati
0,50
Laiks 1 pretendenta kopstenda platības maksas līdzfinansējuma administrēšanai
50
pretendentu skaits
1
reizi gadā
-289,75
Dienestam nebūs vairs jāadminsitrē kopstendu dalībnieku platības nomas maksas līdzfinansējums.
Kopā
-289,75
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
