Anotācija (ex-ante)

23-TA-20: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" valsts budžeta programmas 15.00.00 "Finansējums Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā noteikto terminēto atbalsta pasākumu īstenošanai"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma (turpmāk – Likums) 3.panta 2.daļa un 13.pants.
Ministru kabineta (turpmāk – MK) 2022. gada 9. augusta sēdes protokollēmuma Nr.39, 67.§, (turpmāk – MK protokollēmums) 10.2. un 10.3.punkts.
Finanšu ministrijas (turpmāk – FM) 2022.gada 13.decembra rīkojuma Nr.794 “Par Pamatprincipiem valsts pagaidu budžeta 2023.gadam sagatavošanai un izpildei” 1.pielikuma 6.4.punkts.
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
MK rīkojuma projekta izstrādes mērķis ir nodrošināt Labklājības ministrijai (turpmāk – LM) finansējumu, lai 2023.gadā atbilstoši Likuma 13.panta 3., 3.1 un 6.daļai noteiktajam kompensētu pašvaldību izdevumus 50% apmērā mājokļa pabalsta izmaksu nodrošināšanai, kas radušies laikposmā, no 01.12.2022. līdz 28.02.2023., nodrošinātu pašvaldībām avansa maksājumus laikposmā no 01.01.2023. līdz 31.03.2023., kā arī kompensētu pašvaldībām  administratīvās izmaksas, laikposmā no 01.12.2022. līdz 28.02.2023.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Likuma 13.panta 2.3 daļa nosaka, ka pašvaldības sociālais dienests laikposmā no 2022.gada 1.oktobra līdz 2023.gada 31.maijam iesniegtos iesniegumus par materiālās situācijas izvērtēšanu, sociālās palīdzības pabalstu un trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statusa piešķiršanu izskata 40 darbdienu laikā pēc minētā iesnieguma un normatīvajos aktos par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu noteikto dokumentu saņemšanas un pieņem lēmumu par mājokļa pabalsta piešķiršanu vai atteikumu piešķirt šo pabalstu. Mājokļa pabalstu mājsaimniecībai piešķir ar mēnesi, kad saņemts iesniegums.
Likuma 13.panta 3.daļa nosaka, ka,  lai daļēji kompensētu izdevumus mājokļa pabalstam, valsts nodrošina mērķdotāciju pašvaldībām 50 procentu apmērā no faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalsta izmaksu nodrošināšanai, kas radušies laikposmā no 2022.gada 1.janvāra līdz 2023.gada 30.jūnijam.
Likuma 13.panta 6.daļa nosaka, ka, lai nodrošinātu nepieciešamos līdzekļus mājokļa pabalsta izmaksām, pašvaldībām ir tiesības pieprasīt avansa maksājumu no 2022.gada novembra 50 procentu apmērā no iepriekšējā mēneša faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalstam.
Savukārt Likuma 13.panta 3.1 daļa nosaka, ka, lai daļēji kompensētu administratīvās izmaksas, kas pašvaldībām radušās par šā panta 2.3 daļā minētā iesnieguma izskatīšanu un lēmuma pieņemšanu, valsts kompensē pašvaldībām 8 euro par vienu iesniegumu. Mērķdotāciju, kas paredzēta administratīvo izmaksu segšanai, pašvaldības sociālais dienests var izlietot pakalpojuma nodrošināšanā iesaistīto darbinieku atlīdzībai, darba vietas ierīkošanai minētajiem darbiniekiem, kā arī tehnikas un aprīkojuma iegādei. Lai pašvaldībām būtu tiesības 2022.gada decembrī pieprasīt avansa maksājumus par 2023.gada janvāri, Likuma 3.panta 3.daļā ir noteikts, ka piešķirtais finansējums tiek izlietots kārtējā kalendāra gada ietvaros, izņemot valsts mērķdotāciju pašvaldībām 2023.gada janvārī mājokļa pabalsta izmaksu nodrošināšanai par 2022.gada decembri. LM kā Likuma virzītājs skaidro, ka šī norma Likumā tika iestrādāta tikai saistībā ar pašvaldībām piešķiramajiem avansa maksājumiem, lai pašvaldībām būtu tiesības 2022.gada decembrī pieprasīt avansa maksājumus par 2023.gada janvāri.
Iepriekš minēto pasākumu finansēšanas kārtība ir noteikta Likuma 3.pantā, kas paredz, ka, lai nodrošinātu šajā likumā noteikto terminētu atbalsta pasākumu īstenošanu, finanšu ministram ir tiesības palielināt likumā "Par valsts budžetu 2022. gadam" noteikto apropriāciju budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", kā arī veikt nepieciešamo apropriācijas pārdali ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei likumā noteiktās apropriācijas ietvaros starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām.
Likums nenosaka Likumā noteikto pasākumu finansēšanas kārtību 2023.gadam.
Vienlaikus MK protokollēmuma 10.punkts nosaka, ka LM 2023.gadam nepieciešamo finansējumu, lai nodrošinātu Likuma 13.pantā noteikto normu īstenošanu, paredzēt likumprojekta "Par valsts budžetu 2023. gadam" un likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam" sagatavošanas procesā.
LM, iepriekš minēto Likuma normu finansiālā ietekme ir norādīta Likuma “Grozījumi Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā” (pieņemts Saeimā 2022.gada 11.augustā). Atbilstoši  valsts atbalsta pašvaldībām mājokļa pabalsta līdzfinansējuma nosacījumiem,   valsts budžeta līdzfinansējums 50% apmērā mājokļa pabalstam pašvaldībām 2023.gadam nepieciešamais finansējums ir aprēķināts 2023.gada janvārī – jūnijā par atbalsta periodu no 2022.gada decembra līdz 2023.gada maijam.

 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
2022. gadā finansējums valsts budžeta mērķdotācijai pašvaldībām 50 procentu apmērā no faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalstam, avansa maksājumam ne vairāk kā 50 procentu apmērā no iepriekšējā mēneša faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalstam  un pašvaldību administratīvo izmaksu 8 euro par vienu iesniegumu kompensēšanai tika piešķirts no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” (MK 11.01.2022. rīkojums Nr.18 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem””).

Saskaņā ar MK protokollēmuma 10.2. un 10.3 punktu LM 2023.gadam nepieciešamo finansējumu, lai nodrošinātu Likuma 13.pantā noteikto normu īstenošanu, tika noteikts paredzēt likumprojekta “Par valsts budžetu 2023. gadam” un likumprojekta “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” sagatavošanas procesā. Kā arī Likuma 13.pantā noteikto normu īstenošanai tika paredzēts finansējums ne vairāk kā 14 721 354 euro apmērā, tai skaitā:
1) 12 609 354 euro apmērā valsts budžeta līdzfinansējuma pašvaldībām mājokļa pabalsta izmaksai;
2) 2 112 000 euro apmērā, lai kompensētu administratīvās izmaksas, kas pašvaldībām radušās saistībā ar mājokļa pabalsta iesnieguma izskatīšanu un lēmuma pieņemšanu, 8 euro apmērā par viena iesnieguma izskatīšanu.

2023.gads ir sācies ar pagaidu budžetu, kas apstiprināts ar FM 23.12.2022. rīkojumu Nr.866 “Par valsts pagaidu budžetu 2023. gadam”. Atbilstoši minētajam rīkojumam, Likuma 13.pantā noteikto normu īstenošanai LM budžetā finansējums nav piešķirts un LM 2023.gada pagaidu budžetā nav brīvu līdzekļu minēto Likuma normu nodrošināšanai.
 
Risinājuma apraksts
Saskaņā ar FM 13.12.2022. rīkojuma Nr.794 “Par Pamatprincipiem valsts pagaidu budžeta 2023.gadam sagatavošanai un izpildei” 1.pielikuma 6.4. punktu  plānojot pagaidu budžeta izdevumus un turpinot iepriekšējā gadā uzsākto budžeta politiku, nodrošināma atsevišķu pasākumu finansēšanas uzsākšana ar 2023.gada 1.janvāri saskaņā ar Saeimas un Ministru kabineta pieņemtajiem normatīvajiem aktiem, tai skaitā saskaņā ar Likumu finansējums Likumā noteikto terminēto atbalsta pasākumu īstenošanai tiek plānots budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 15.00.00 “Finansējums Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā noteikto terminēto atbalsta pasākumu īstenošanai” un tiek pārdalīts citam resoram,  ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums.
Līdz ar to LM ir sagatavojusi MK rīkojuma projektu “Par apropriācijas pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” valsts budžeta programmas 15.00.00 “Finansējums Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā noteikto terminēto atbalsta pasākumu īstenošanai””, lai nodrošinātu Likuma 13.pantā noteikto normu īstenošanu.
Tā kā šobrīd nav iespējams precīzi prognozēt faktiskos izdevumus Likuma 13.pantā noteikto normu īstenošanai, LM finansējumu pieprasīs pa daļām, sākotnēji pieprasot prognozētās izmaksas 3 mēnešiem (janvārim – martam par periodu no 2022.gada  1.decembra līdz 2023.gada 28.februārim 6 606 280 euro apmērā (detalizēts aprēķins anotācijas pielikumā)).

MK rīkojuma projekts paredz atbalstīt apropriācijas pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 15.00.00 “Finansējums Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā noteikto terminēto atbalsta pasākumu īstenošanai” 6 606 280 euro apmērā uz LM pamatbudžeta apakšprogrammu  05.01.00 “Sociālās rehabilitācijas valsts programmas”, lai:
1) atbilstoši Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma 13.panta trešajai un sestajai daļai kompensētu pašvaldībām izdevumus 50 procentu apmērā no faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalsta izmaksu nodrošināšanai, kas radušies laikposmā no 2022.gada 1.decembra līdz 2023.gada 28.februārim, un nodrošinātu pašvaldībām avansa maksājumus laikposmā no 2023.gada janvāra līdz 2023.gada martam ne vairāk kā 50 procentu apmērā no iepriekšējā mēneša faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalstam 6 231 216 euro apmērā;
2) atbilstoši Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma 13.panta 3.1 daļai kompensētu pašvaldībām  administratīvās izmaksas 375 064 euro apmērā, kas pašvaldībām radušās saistībā ar mājokļa pabalsta iesnieguma izskatīšanu un lēmuma pieņemšanu, 8 euro apmērā par viena iesnieguma izskatīšanu laikposmā no 2022.gada 1.decembra līdz 2023.gada 28.februārim.

Vienlaikus pašvaldības, gatavojot lēmumus par mājokļa pabalstu (piešķirt, nepiešķirt, kādā apmērā) ievēros Likuma 13.pantā noteikto, Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumu, kas nosaka vienotu mājokļa pabalsta saturu un aprēķina principus, MK 2020. gada 17. decembra noteikumus Nr. 809 “Noteikumi par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu”, kas nosaka mājokļa pabalsta aprēķināšanai izmantojamās izdevumu pozīciju minimālās normas, kā arī pašvaldību saistošos noteikumus par šādu pabalstu piešķiršanu, kā arī vadlīnijas un principus par  sociālās palīdzības nodrošināšanu, lai pieņemtu taisnīgāko un atbilstošāko lēmumu konkrētas mājsaimniecības situācijā.
Pašvaldība, lai saņemtu mērķdotāciju 50 procentu apmērā no faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalsta izmaksu nodrošināšanai, avansa maksājumu 50 procentu apmērā no iepriekšējā mēneša faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalstam un administratīvās izmaksas  8 euro apmērā par viena iesnieguma izskatīšanu līdz pārskata mēnesim sekojošā mēneša piecpadsmitajam datumam, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumu “ePārskati”, atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā nodrošina informācijas apriti, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumus, iesniedz pārskatu “Pārskats par mērķdotācijas izlietojumu mājokļa pabalstam” (Veidlapa Nr. 18_MajP) (turpmāk – pārskats). Finanšu līdzekļus, kas paredzēti administratīvo izmaksu segšanai, pašvaldības sociālais dienests var izlietot pakalpojuma nodrošināšanā iesaistīto darbinieku atlīdzības izdevumiem, darba vietas ierīkošanai minētajiem darbiniekiem, tehnikas un aprīkojuma iegādei.
Pārskats tiks ievietots LM tīmekļa vietnē šādā adresē:https://www.lm.gov.lv/lv/noderiga-informacija-4.
LM 10 darbdienu laikā pēc pārskata izvērtēšanas un atzīšanas par atbilstošu veiks mērķdotācijas maksājumu pašvaldībai, kā arī ir tiesīga izlases kārtībā kontrolēt mērķdotācijas izlietojumu mājokļa pabalstam un administratīvajām izmaksām, pieprasot no pašvaldības papildu informāciju. Konstatējot finansējuma izlietojuma pārkāpumus, LM pārtrauks finansējuma izmaksas, līdz pārskata precizēšanai. Pēc pārskata precizēšanas vai pārkāpumu novēršanas LM izdarīs pārrēķinu un veiks maksājumus par iepriekšējo periodu, un nepamatoti izmaksātos līdzekļus ieturēs no nākamajā mēnesī pašvaldībai paredzētajiem līdzekļiem.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Pašvaldības un Pašvaldību Sociālie dienesti
Ietekmes apraksts
Pašvaldībām būs jāizvērtē mājsaimniecību iesniegumi un jāpieņem lēmumi mājokļa pabalsta piešķiršanai vai nepiešķiršanai un jāuzskaita mājokļa pabalsta iesniegumu skaits.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
6 606 280
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
6 606 280
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-6 606 280
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-6 606 280
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
6 606 280
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Saskaņā ar MK protokollēmuma 10.2. un 10.3 punktu, LM 2023. gadam nepieciešamais finansējums, lai nodrošinātu Likuma 13. pantā noteikto normu īstenošanu, ir paredzēts ne vairāk kā 14 721 354 euro apmērā, tai skaitā:
1)  12 609 354 euro apmērā valsts budžeta līdzfinansējuma pašvaldībām mājokļa pabalsta izmaksai;
2)  2 112 000 euro apmērā, lai kompensētu administratīvās izmaksas, kas pašvaldībām radušās saistībā ar mājokļa pabalsta iesnieguma izskatīšanu un lēmuma pieņemšanu, 8 euro apmērā par viena iesnieguma izskatīšanu.

Tā kā šobrīd nav iespējams precīzi prognozēt faktiskos izdevumus minēto pasākumu finansēšanai un LM 2023.gada pagaidu budžetā nav finansējums, ko sākotnēji novirzīt šo pasākumu finansēšanai, LM finansējumu pieprasīs pa daļām, sākotnēji pieprasot prognozētās izmaksas 3 mēnešiem (janvārim – martam par periodu no 2022.gada  1.decembra līdz 2023.gada 28.februārim) 6 606 280 euro apmērā, tai skaitā:
1) 6 231 216 euro apmērā valsts budžeta līdzfinansējuma pašvaldībām mājokļa pabalsta izmaksai (ieskaitot avansa maksājumus pašvaldībā laikposmā no 2023.gada janvāra līdz 2023.gada martam);
2) 375 064  euro apmērā, lai kompensētu administratīvās izmaksas, kas pašvaldībām radušās saistībā ar mājokļa pabalsta iesnieguma izskatīšanu un lēmuma pieņemšanu, 8 euro apmērā par viena iesnieguma izskatīšanu.

Detalizēts izdevumu aprēķins pievienots anotācijas pielikumā.

Atlikušo finansējumu LM pieprasīs atbilstoši nepieciešamības izvērtējumam provizoriski marta beigās – aprīļa sākumā, kad būs zināmas aptuvenās faktisko izmaksu tendences 2023.gadā.
 
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija

LM normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs FM pieprasījumu par pamatbudžeta apropriācijas pārdali atbilstoši rīkojuma 1. punktam.

Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par apropriācijas izmaiņām, un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas neizteiks iebildumus, tad tiks veiktas apropriācijas izmaiņas.

Izdevumi tiks veikti LM pamatbudžeta programmas 05.01.00 “Sociālās rehabilitācijas valsts programmas” ietvaros, līdzekļus pārdalot no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” valsts budžeta 15.00.00 “Finansējums Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā noteikto terminēto atbalsta pasākumu īstenošanai”.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Labklājības ministrija
  • Valsts kase

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Detalizēts izdevumu aprēķins