24-TA-2441: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ieguldījumu brokeru sabiedrību likumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Likumprojekts “Grozījumi Ieguldījumu brokeru sabiedrību likumā” (turpmāk - Likumprojekts) izstrādāts, lai pārņemtu Eiropas Parlamenta un Padomes 2022. gada 14. decembra direktīvu (ES) 2022/2556 ar ko groza Direktīvas 2009/65/EK, 2009/138/EK, 2011/61/ES, 2013/36/ES, 2014/59/ES, 2014/65/ES, (ES) 2015/2366 un (ES) 2016/2341 attiecībā uz finanšu nozares digitālās darbības noturību (turpmāk – Direktīva Nr. 2022/2556).
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Lai samazinātu digitālo tehnoloģiju izmantošanas riskus, likumprojekts paredz noteikt, ka ieguldījumu brokeru sabiedrībām ir pienākums izveidot un pārvaldīt tīklu un informācijas sistēmu atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2022. gada 14. decembra Regulai (ES) 2022/2554 par finanšu nozares digitālās darbības noturību un ar ko groza Regulas (EK) Nr. 1060/2009, (ES) Nr. 648/2012, (ES) Nr. 600/2014, (ES) Nr. 909/2014 un (ES) 2016/1011 (turpmāk – Regula Nr. 2022/2554).
Spēkā stāšanās termiņš
Nākamā diena pēc izsludināšanas (likumprojektam)
Pamatojums
Spēkā stāšanās noteikta, jo saskaņā ar Direktīvas Nr. 2022/2556 9. pantu, minētās direktīvas prasības piemēro no 2025. gada 17. janvāra.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Direktīvas Nr. 2022/2556 6. panta pārņemšana ir sistēmiski saistīta ar Regulas Nr. 2022/2554 tiešas piemērošanas nodrošināšanu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Regula Nr. 2022/2554 paredz digitālās darbības noturības prasību piemērošanu finanšu tirgus dalībniekiem un Direktīva Nr. 2022/2556 ir minētās regulas pakārtotais normatīvais akts. Regulas Nr. 2022/2554 prasību ieviešanu nodrošina likumprojekts “Finanšu tirgus digitālās darbības noturības un mākslīgā intelekta izmantošanas likums” (24-TA-2371), savukārt, lai pārņemtu Direktīvas Nr. 2022/2556 6. pantu, ir jāveic precizējumi Ieguldījumu brokeru sabiedrību likumā.
Risinājuma apraksts
Likumprojekta 1. pants precizē soda naudas terminoloģiju, lai salāgotu termina lietojumu ar citiem finanšu sektora normatīvajiem aktiem.
Likumprojekta 2. pants precizē Ieguldījumu brokeru sabiedrību likuma 10. panta otrās daļas 3. punkta "d" apakšpunktu, paredzot, ka licences saņemšanai ieguldījumu brokeru sabiedrība iesniedz digitālās darbības noturības stratēģiju un informācijas drošības politiku saskaņā ar Regulas Nr. 2022/2554 6. panta 8. punktu un 9. panta 4. punkta "a" apakšpunktu. Regula Nr. 2022/2554 aizstāj līdzšinējos informācijas sistēmas aizsardzības noteikumus.
Likumprojekta 3. pants precizē Ieguldījumu brokeru sabiedrību likuma 31. panta pirmās daļas 9. punktu, proti, tiek paredzēta atsauce uz Regulu Nr. 2022/2554, nosakot, ka ieguldījumu brokeru sabiedrībām ir jāievēro digitālās darbības noturības prasības. Ar minēto grozījumu tiek pārņemts Direktīvas Nr. 2022/2556 6. panta 1. punkta "b" apakšpunkts. Tāpat ar precizējumu 31. panta pirmās daļas 15. punktā tiek pārņemts Direktīvas Nr. 2002/2556 6. panta 1. punkta "a" apakšpunkts, nosakot to, ka sniedzot ieguldījumu pakalpojumus un ieguldījumu blakuspakalpojumus, ir jāievēro digitālās darbības noturības prasības.
Likumprojekta 4. pants izsaka Ieguldījumu brokeru sabiedrību likuma 34. panta pirmās daļas 2. punktu jaunā redakcijā, sniedzot atsauci uz Regulu Nr. 2022/2554, kura ieguldījumu brokeru sabiedrībai nosaka tiesības deleģēt ārpakalpojumu sniedzējam informācijas tehnoloģiju vai sistēmu pārvaldību vai attīstības pakalpojumu.
Likumprojekta 5. pants paredz panta nosaukumu izeikt jaunā redakcijā, to mainot uz "Maksājumi Latvijas Bankai", jo finanšu tirgus dalībnieku maksājumi paši par sevi nenodrošina Latvijas Bankas darbības finansēšanu, bet ļauj papildināt Latvijas Bankas finanšu resursus, no kuriem tiek finansēti visai sabiedrībai nozīmīgi pasākumi un ar kuriem finanšu tirgus dalībnieki uzņemas kopīgu atbildību par sabiedrības vajadzību apmierināšanu. Tāpat, ņemot vērā, ka Latvijas Bankas likumā (skat. Latvijas Bankas likuma 24. panta otro un trešo daļu) ir paredzēts deleģējums Latvijas Bankai noteikt visu tās uzraudzīto finanšu tirgus dalībnieku maksājumu veikšanas un aprēķināšanas kārtību un termiņus, kā arī ir paredzētas sekas, kas iestājas nokavētu vai nepilnīgi veiktu maksājumu gadījumā (nokavējuma nauda par katru nokavēto maksājuma dienu 0,05 procentu apmērā no nesamaksātās summas), Ieguldījumu brokeru sabiedrību likuma 52. panta otrā un trešā daļa, kas paredz analoģisku regulējumu tieši attiecībā uz ieguldījumu brokeru sabiedrībām (Latvijas Republikā licencētām ieguldījumu brokeru sabiedrībām, citu dalībvalstu ieguldījumu brokeru sabiedrību filiālēm un ārvalstu ieguldījumu brokeru sabiedrību filiālēm), ir izslēdzama.
Likumprojekta 6. pants paredz to, ka piemērotā soda nauda ir ieskaitāma valsts pamatbudžetā, tādejādi novēršot interpretācijas iespējas par budžetu, kas saņem piemēroto soda naudu.
Likumprojekts papildina arī informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām ar atsauci uz Direktīvu Nr. 2022/2556.
Likumprojekta 2. pants precizē Ieguldījumu brokeru sabiedrību likuma 10. panta otrās daļas 3. punkta "d" apakšpunktu, paredzot, ka licences saņemšanai ieguldījumu brokeru sabiedrība iesniedz digitālās darbības noturības stratēģiju un informācijas drošības politiku saskaņā ar Regulas Nr. 2022/2554 6. panta 8. punktu un 9. panta 4. punkta "a" apakšpunktu. Regula Nr. 2022/2554 aizstāj līdzšinējos informācijas sistēmas aizsardzības noteikumus.
Likumprojekta 3. pants precizē Ieguldījumu brokeru sabiedrību likuma 31. panta pirmās daļas 9. punktu, proti, tiek paredzēta atsauce uz Regulu Nr. 2022/2554, nosakot, ka ieguldījumu brokeru sabiedrībām ir jāievēro digitālās darbības noturības prasības. Ar minēto grozījumu tiek pārņemts Direktīvas Nr. 2022/2556 6. panta 1. punkta "b" apakšpunkts. Tāpat ar precizējumu 31. panta pirmās daļas 15. punktā tiek pārņemts Direktīvas Nr. 2002/2556 6. panta 1. punkta "a" apakšpunkts, nosakot to, ka sniedzot ieguldījumu pakalpojumus un ieguldījumu blakuspakalpojumus, ir jāievēro digitālās darbības noturības prasības.
Likumprojekta 4. pants izsaka Ieguldījumu brokeru sabiedrību likuma 34. panta pirmās daļas 2. punktu jaunā redakcijā, sniedzot atsauci uz Regulu Nr. 2022/2554, kura ieguldījumu brokeru sabiedrībai nosaka tiesības deleģēt ārpakalpojumu sniedzējam informācijas tehnoloģiju vai sistēmu pārvaldību vai attīstības pakalpojumu.
Likumprojekta 5. pants paredz panta nosaukumu izeikt jaunā redakcijā, to mainot uz "Maksājumi Latvijas Bankai", jo finanšu tirgus dalībnieku maksājumi paši par sevi nenodrošina Latvijas Bankas darbības finansēšanu, bet ļauj papildināt Latvijas Bankas finanšu resursus, no kuriem tiek finansēti visai sabiedrībai nozīmīgi pasākumi un ar kuriem finanšu tirgus dalībnieki uzņemas kopīgu atbildību par sabiedrības vajadzību apmierināšanu. Tāpat, ņemot vērā, ka Latvijas Bankas likumā (skat. Latvijas Bankas likuma 24. panta otro un trešo daļu) ir paredzēts deleģējums Latvijas Bankai noteikt visu tās uzraudzīto finanšu tirgus dalībnieku maksājumu veikšanas un aprēķināšanas kārtību un termiņus, kā arī ir paredzētas sekas, kas iestājas nokavētu vai nepilnīgi veiktu maksājumu gadījumā (nokavējuma nauda par katru nokavēto maksājuma dienu 0,05 procentu apmērā no nesamaksātās summas), Ieguldījumu brokeru sabiedrību likuma 52. panta otrā un trešā daļa, kas paredz analoģisku regulējumu tieši attiecībā uz ieguldījumu brokeru sabiedrībām (Latvijas Republikā licencētām ieguldījumu brokeru sabiedrībām, citu dalībvalstu ieguldījumu brokeru sabiedrību filiālēm un ārvalstu ieguldījumu brokeru sabiedrību filiālēm), ir izslēdzama.
Likumprojekta 6. pants paredz to, ka piemērotā soda nauda ir ieskaitāma valsts pamatbudžetā, tādejādi novēršot interpretācijas iespējas par budžetu, kas saņem piemēroto soda naudu.
Likumprojekts papildina arī informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām ar atsauci uz Direktīvu Nr. 2022/2556.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- Ieguldījumu brokeru sabiedrības
Ietekmes apraksts
Regula Nr. 2022/2554 aizstāj esošās informācijas tehnoloģiju prasības ieguldījumu brokeru sabiedrībām, proti, minētā regula harmonizē un konsolidē prasības attiecībā uz digitālās darbības noturību finanšu tirgus dalībniekiem, lai nodrošinātu konsekventu pieeju minēto prasību piemērošanā visā ES.
Regula Nr. 2022/2554 nosaka jaunas pārvaldības prasības trešajām personām, kas sniedz informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) pakalpojumus (V nodaļa "Ar trešo personu saistīta IKT riska pārvaldība"). Minētās regulas 3. panta 19. punkts definē, ka "trešā persona, kas sniedz IKT pakalpojumus" ir uzņēmums, kas sniedz IKT pakalpojumus.
Tādēļ pēc Regulas Nr. 2022/2554 stāšanās spēkā IKT pakalpojumu sniedzēju, kas atbilstoši Ieguldījumu brokeru sabiedrību likumam ir arī ārpakalpojumu sniedzēji, risku pārvaldība un ziņošana jāveic atbilstoši Regulas Nr. 2022/2554 prasībām un Komisijas 2024. gada 22. februāra deleģētajai regulai (ES) 2024/1502, ar ko [..] regulu [..] papildina, precizējot kritērijus, saskaņā ar kuriem trešās personas, kas sniedz IKT pakalpojumus, izraugās par finanšu vienībām kritiski svarīgām, un Komisijas 2024. gada 13. marta deleģētajai regulai (ES) 2024/1773, ar ko [..] regulu [..] papildina attiecībā uz regulatīvajiem tehniskajiem standartiem, sīkāk precizējot politikas detalizēto saturu saistībā ar līgumisku vienošanos par tādu IKT pakalpojumu izmantošanu, ar kuriem atbalsta kritiski svarīgas vai svarīgas funkcijas, ko nodrošina trešās personas, kas sniedz IKT pakalpojumus.
Regula Nr. 2022/2554 nosaka jaunas pārvaldības prasības trešajām personām, kas sniedz informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) pakalpojumus (V nodaļa "Ar trešo personu saistīta IKT riska pārvaldība"). Minētās regulas 3. panta 19. punkts definē, ka "trešā persona, kas sniedz IKT pakalpojumus" ir uzņēmums, kas sniedz IKT pakalpojumus.
Tādēļ pēc Regulas Nr. 2022/2554 stāšanās spēkā IKT pakalpojumu sniedzēju, kas atbilstoši Ieguldījumu brokeru sabiedrību likumam ir arī ārpakalpojumu sniedzēji, risku pārvaldība un ziņošana jāveic atbilstoši Regulas Nr. 2022/2554 prasībām un Komisijas 2024. gada 22. februāra deleģētajai regulai (ES) 2024/1502, ar ko [..] regulu [..] papildina, precizējot kritērijus, saskaņā ar kuriem trešās personas, kas sniedz IKT pakalpojumus, izraugās par finanšu vienībām kritiski svarīgām, un Komisijas 2024. gada 13. marta deleģētajai regulai (ES) 2024/1773, ar ko [..] regulu [..] papildina attiecībā uz regulatīvajiem tehniskajiem standartiem, sīkāk precizējot politikas detalizēto saturu saistībā ar līgumisku vienošanos par tādu IKT pakalpojumu izmantošanu, ar kuriem atbalsta kritiski svarīgas vai svarīgas funkcijas, ko nodrošina trešās personas, kas sniedz IKT pakalpojumus.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
Likumprojekts ir saistīts ar likumprojektu “Finanšu tirgus digitālās darbības noturības un mākslīgā intelekta izmantošanas likums” (24-TA-2371), likumprojektu "Grozījumi Ieguldījumu pārvaldes sabiedrību likumā" (24-TA-2433), likumprojektu "Grozījumi Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas likumā" (24-TA-2434), likumprojektu "Grozījumi Alternatīvo ieguldījumu fondu un to pārvaldnieku likumā" (24-TA-2435), likumprojektu "Grozījumi Kredītiestāžu likumā" (24-TA-2436), likumprojektu "Grozījumi Kredītiestāžu un ieguldījumu brokeru sabiedrību darbības atjaunošanas un noregulējuma likumā" (24-TA-2440), likumprojektu "Grozījumi Finanšu instrumentu tirgus likumā" (24-TA-2442), likumprojektu "Grozījumi Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likumā" (24-TA-2443) un likumprojektu "Grozījumi Privāto pensiju fondu likumā" (24-TA-2444).
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32022L2556
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2022. gada 14. decembra direktīva (ES) 2022/2556 ar ko groza Direktīvas 2009/65/EK, 2009/138/EK, 2011/61/ES, 2013/36/ES, 2014/59/ES, 2014/65/ES, (ES) 2015/2366 un (ES) 2016/2341 attiecībā uz finanšu nozares digitālās darbības noturību.
Apraksts
Likumprojekts nodrošina Direktīvas Nr. 2022/2556 pārņemšanu.
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2022. gada 14. decembra direktīva (ES) 2022/2556 ar ko groza Direktīvas 2009/65/EK, 2009/138/EK, 2011/61/ES, 2013/36/ES, 2014/59/ES, 2014/65/ES, (ES) 2015/2366 un (ES) 2016/2341 attiecībā uz finanšu nozares digitālās darbības noturību.
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Direktīvas Nr. 2022/2556 1. panta 1. punkts
Ieguldījumu pārvaldes sabiedrību likuma 13. panta pirmās daļas 4.1 punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 2. panta 1. punkts
Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas likuma 54. panta 1.1 daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 3. pants
Alternatīvo ieguldījumu fondu un to pārvaldnieku likuma 22. panta otrās daļas 2.1 punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 4. panta 1. punkts
Kredītiestāžu likuma 10.1 panta astotā daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 4. panta 2. punkts
Kredītiestāžu likuma 34.1 panta 1.1 daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 4. panta 3. punkts
Kredītiestāžu likuma 34.2 panta ceturtā daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 4. panta 4. punkts
Kredītiestāžu likuma 101.3 panta pirmās daļas 4. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 5. panta 1. punkta "a" apakšpunkts
Kredītiestāžu un ieguldījumu brokeru sabiedrību darbības atjaunošanas un noregulējuma likuma 11. panta sestās daļas 3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 5. panta 1. punkta "b" apakšpunkts
Kredītiestāžu un ieguldījumu brokeru sabiedrību darbības atjaunošanas un noregulējuma likuma 11. panta sestās daļas 17. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 5. panta 2. punkta "a", "b", "c" apakšpunkts
Kredītiestāžu un ieguldījumu brokeru sabiedrību darbības atjaunošanas un noregulējuma likuma 5. panta sestā daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 6. panta 1. punkta "a" apakšpunkts
Ieguldījumu brokeru sabiedrību likuma 31. panta pirmās daļas 15. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 6. panta 1. punkta "b" apakšpunkts
Ieguldījumu brokeru sabiedrību likuma 31. panta pirmās daļas 9. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 6. panta 2. punkta "a" apakšpunkts
Finanšu instrumentu tirgus likuma 132.1 panta 1.1 daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 6. panta 3. punkta "a" apakšpunkts
Finanšu instrumentu tirgus likuma 27. panta 2.1 daļas 2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 6. panta 3. punkta "b" apakšpunkts
Finanšu instrumentu tirgus likuma 27. panta 2.1 daļas 3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 6. panta 4. punkta "a" apakšpunkts
Finanšu instrumentu tirgus likuma 35.1 panta 1.1 daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 6. panta 4. punkta "b" apakšpunkts
Finanšu instrumentu tirgus likuma 35.1 panta 9.1 daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 1. punkts
Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 3. panta pirmās daļas 9. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 2. punkta "a" apakšpunkta i
Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 11. panta pirmās daļas 18. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 2. punkta "a" apakšpunkta ii
Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 11. panta pirmās daļas 14. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 2. punkta "a" apakšpunkta iii
Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 11. panta pirmās daļas 16. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 2. punkta "b" apakšpunkts
Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 11. panta ceturtā daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 3. punkts
Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 29. panta pirmā daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 4. punkts
Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 104.1 panta otrā, trešā, ceturtā, piektā daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 5. punkts
Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 104.2 panta trešā, ceturtā, piektā daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 8. pants
Privāto pensiju fondu likuma 20. panta 3.1 daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
NēNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/94f6181f-d9a6-4a22-a5ea-d5305be44a00
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Publiskā apspriešana noslēdzās 2024. gada 18. oktobrī. Komentāri, iebildumi vai priekšlikumi par likumprojektu netika saņemti.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Latvijas Banka
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
