25-TA-406: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2009. gada 27. oktobra noteikumos Nr. 1227 "Noteikumi par regulējamiem sabiedrisko pakalpojumu veidiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts pēc Klimata un enerģētikas ministrijas iniciatīvas un tā mērķis ir papildināt Ministru kabineta 2009. gada 27. oktobra noteikumos Nr. 1227 "Noteikumi par regulējamiem sabiedrisko pakalpojumu veidiem" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 1227) ietvertos elektroenerģijas apgādē regulējamos sabiedrisko pakalpojumu veidus ar elektroenerģijas uzkrāšanu saskaņā ar likumprojektā "Grozījumi Elektroenerģijas tirgus likumā" (730/Lp14) izveidoto regulējumu elektroenerģijas uzkrātuvēm.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir papildināt MK noteikumos Nr.1227 ietvertos elektroenerģijas apgādē regulējamos sabiedrisko pakalpojumu veidus ar elektroenerģijas uzkrāšanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Elektroenerģijas tirgus likumā (turpmāk - Likums) līdz šim netika skaidri definētas elektroenerģijas uzkrātuves, to operatori un tiem noteiktie pienākumi un tiesības. Elektroenerģijas uzkrātuves tika definētas kā daļa no ražošanas vai daļa no lietotāja kopējas ražošanas/patēriņa sistēmas, bet elektroenerģijas uzkrātuves nebija atsevišķi iekļautas ne tirgus dalībnieka, ne sistēmas dalībnieka definīcijās. Ņemot vērā praksē pastāvošo situāciju, elektroenerģijas uzkrātuves sistēmai var tikt pieslēgtas arī kā individuāli objekti, ar ko iespējams veikt ne tikai elektroenerģijas ražošanas iekārtās saražotās elektroenerģijas uzkrāšanu, bet arī veikt elektroenerģijas uzkrāšanu no tīkla tās vēlākai nodošanai tīklā ("elektroenerģijas ražošana izmantojot elektroenerģiju"), vai tās var tikt izmantotas pieprasījuma reakcijas nodrošināšanai vai sistēmas balansēšanai. Attiecīgi, lai neizslēgtu iespēju uzstādīt tikai elektroenerģijas uzkrātuvi vai elektroenerģijas uzkrātuvju sistēmu ar atsevišķu pieslēgumu elektroenerģijas sistēmai, tika veikti grozījumi Likumā, kas skaidri definē elektroenerģijas uzkrātuves operatoru, tā tiesības un pienākumus.
Tika veikti grozījumi arī Likuma 26.1 pantā, panta pirmajā daļā norādot, ka uzkrātuves operatoram, kura darbību nepieciešams regulēt saskaņā ar likumu “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem”, ir tiesības uzsākt elektroenerģijas ražošanu vai elektroenerģijas uzkrātuves ekspluatēšanu, ja tas reģistrēts elektroenerģijas ražotāju un elektroenerģijas uzkrātuves operatoru reģistrā. Jau līdz šim atsevišķas uzkrātuves var pastāvēt, uz tām, atbilstoši līdz šim spēkā esošajai elektroenerģijas ražotāja definīcijai bija attiecināms elektroenerģijas ražotāju regulējums. Attiecīgi reģistrācijas un darbības nosacījumi pēc iespējas pielīdzināmi elektroenerģijas ražotājiem. Nepieciešamības gadījumā papildus specifiskas prasības nākotnē var tikt noteiktas Likumā, uz tā deleģējuma izdotajos Ministru kabineta noteikumos vai Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas izstrādātos sistēmas pieslēgumu noteikumos, tarifu metodikās u.c.
Attiecīgi, ja elektroenerģijas uzkrātuves operators plāno ekspluatēt elektroenerģijas uzkrātuvi, kuras pieslēgumā atļautā elektroenerģijas ražošanas jauda ir lielāka par vienu megavatu un to izmantot darījumu veikšanai elektroenerģijas tirgū, elektroenerģijas uzkrātuves operatoram, atbilstoši Likuma 26.1 panta pirmajai daļai jābūt reģistrētam elektroenerģijas uzkrātuves operatoru reģistrā.
Attiecīgi, lai arī elektroenerģijas uzkrātuves tiek izdalītas no elektroenerģijas ražošanas iekārtu regulējuma, tām veidotais jaunais regulējums ir pēc būtības līdzīgs ar regulējumu, kas tiek piemērots elektroenerģijas ražotājiem, kas līdz šim tika attiecināts arī uz elektroenerģijas uzkrātuvēm, tajā skaitā nosakot slieksni, no kāda ir regulējama elektroenerģijas uzkrāšana.
Tika veikti grozījumi arī Likuma 26.1 pantā, panta pirmajā daļā norādot, ka uzkrātuves operatoram, kura darbību nepieciešams regulēt saskaņā ar likumu “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem”, ir tiesības uzsākt elektroenerģijas ražošanu vai elektroenerģijas uzkrātuves ekspluatēšanu, ja tas reģistrēts elektroenerģijas ražotāju un elektroenerģijas uzkrātuves operatoru reģistrā. Jau līdz šim atsevišķas uzkrātuves var pastāvēt, uz tām, atbilstoši līdz šim spēkā esošajai elektroenerģijas ražotāja definīcijai bija attiecināms elektroenerģijas ražotāju regulējums. Attiecīgi reģistrācijas un darbības nosacījumi pēc iespējas pielīdzināmi elektroenerģijas ražotājiem. Nepieciešamības gadījumā papildus specifiskas prasības nākotnē var tikt noteiktas Likumā, uz tā deleģējuma izdotajos Ministru kabineta noteikumos vai Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas izstrādātos sistēmas pieslēgumu noteikumos, tarifu metodikās u.c.
Attiecīgi, ja elektroenerģijas uzkrātuves operators plāno ekspluatēt elektroenerģijas uzkrātuvi, kuras pieslēgumā atļautā elektroenerģijas ražošanas jauda ir lielāka par vienu megavatu un to izmantot darījumu veikšanai elektroenerģijas tirgū, elektroenerģijas uzkrātuves operatoram, atbilstoši Likuma 26.1 panta pirmajai daļai jābūt reģistrētam elektroenerģijas uzkrātuves operatoru reģistrā.
Attiecīgi, lai arī elektroenerģijas uzkrātuves tiek izdalītas no elektroenerģijas ražošanas iekārtu regulējuma, tām veidotais jaunais regulējums ir pēc būtības līdzīgs ar regulējumu, kas tiek piemērots elektroenerģijas ražotājiem, kas līdz šim tika attiecināts arī uz elektroenerģijas uzkrātuvēm, tajā skaitā nosakot slieksni, no kāda ir regulējama elektroenerģijas uzkrāšana.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
MK noteikumos Nr.1227 šobrīd nav skaidri noteikts, ka elektroenerģijas apgādē regulējama ir arī elektroenerģijas uzkrāšana, kas ar grozījumiem Elektroenerģijas tirgus likumā (730/Lp14) ir izdalīta atsevišķi no elektroenerģijas ražošanas.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā veiktos grozījumus Likumā (730/Lp14), izdalot elektroenerģijas uzkrāšanu un elektroenerģijas uzkrātuves operatorus atsevišķi no elektroenerģijas ražotājiem, MK noteikumi Nr.1227 papildināti ar jaunu 2.7. apakšpunktu, nosakot, ka elektroenerģijas apgādē nepieciešams regulēt elektroenerģijas uzkrāšanu elektroenerģijas uzkrātuvēs, kuru pieslēgumā atļautā elektroenerģijas ražošanas jauda ir lielāka par vienu megavatu.
Saskaņā ar Likumā ietvertajiem terminiem, elektroenerģijas uzkrāšana ir energoapgādes veids, kas ietver elektroenerģijas uzkrāšanu vēlākai izmantošanai elektroenerģijas pārvades vai sadales sistēmā. Attiecīgi regulējama ir tāda elektroenerģijas uzkrāšana, kur elektroenerģiju paredzēts izmantot elektroenerģijas pārvades vai sadales sistēmā. Attiecīgi tāda veida uzkrātuves, kur elektroenerģija tiek uzkrāta pašpatēriņa vajadzībām (nenododot sistēmā), netiek regulēta.
Saskaņā ar Likumā ietvertajiem terminiem, elektroenerģijas uzkrāšana ir energoapgādes veids, kas ietver elektroenerģijas uzkrāšanu vēlākai izmantošanai elektroenerģijas pārvades vai sadales sistēmā. Attiecīgi regulējama ir tāda elektroenerģijas uzkrāšana, kur elektroenerģiju paredzēts izmantot elektroenerģijas pārvades vai sadales sistēmā. Attiecīgi tāda veida uzkrātuves, kur elektroenerģija tiek uzkrāta pašpatēriņa vajadzībām (nenododot sistēmā), netiek regulēta.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Fiziskas personas, kas veic elektroenerģijas uzkrāšanu (energoapgādes veids, kas ietver elektroenerģijas uzkrāšanu vēlākai izmantošanai elektroenerģijas pārvades vai sadales sistēmā) un kuru elektroenerģijas uzkrātuves ražošanas jauda ir lielāka par vienu megavatu.
Ietekmes apraksts
Grozījumi MK noteikumos Nr.1227 paredz kā regulējamu sabiedrisko pakalpojumu veidu elektroenerģijas apgādē noteikt elektroenerģijas uzkrāšanu elektroenerģijas uzkrātuvēs, kuru elektroenerģijas ražošanas jauda ir lielāka par vienu megavatu.
Attiecīgi, ja elektroenerģijas uzkrātuves operators plāno ekspluatēt elektroenerģijas uzkrātuvi, kuras pieslēgumā atļautā elektroenerģijas ražošanas jauda ir lielāka par vienu megavatu un to izmantot darījumu veikšanai elektroenerģijas tirgū, elektroenerģijas uzkrātuves operatoram, atbilstoši Likuma 26.1 panta pirmajai daļai jābūt reģistrētam elektroenerģijas uzkrātuves operatoru reģistrā.
Lai arī elektroenerģijas uzkrātuves tiek izdalītas no elektroenerģijas ražošanas iekārtu regulējuma, tām veidotais jaunais regulējums ir pēc būtības līdzīgs ar regulējumu, kas tiek piemērots elektroenerģijas ražotājiem, kas līdz šim tika attiecināts arī uz elektroenerģijas uzkrātuvēm, tajā skaitā nosakot slieksni, no kāda ir regulējama elektroenerģijas uzkrāšana. Ņemot vērā minēto, elektroenergijas uzkrātuvju operatoriem netiek palielināts administratīvais slogs un netiek radīta negatīva ekonomiskā ietekme, jo faktiskās darbības, lai uzsāktu ekspluatēšanu, nemainās, bet gan tiek precizēts tas, ka tie tiek izdalīti no elektroenerģijas ražotāju regulējuma.
Attiecīgi, ja elektroenerģijas uzkrātuves operators plāno ekspluatēt elektroenerģijas uzkrātuvi, kuras pieslēgumā atļautā elektroenerģijas ražošanas jauda ir lielāka par vienu megavatu un to izmantot darījumu veikšanai elektroenerģijas tirgū, elektroenerģijas uzkrātuves operatoram, atbilstoši Likuma 26.1 panta pirmajai daļai jābūt reģistrētam elektroenerģijas uzkrātuves operatoru reģistrā.
Lai arī elektroenerģijas uzkrātuves tiek izdalītas no elektroenerģijas ražošanas iekārtu regulējuma, tām veidotais jaunais regulējums ir pēc būtības līdzīgs ar regulējumu, kas tiek piemērots elektroenerģijas ražotājiem, kas līdz šim tika attiecināts arī uz elektroenerģijas uzkrātuvēm, tajā skaitā nosakot slieksni, no kāda ir regulējama elektroenerģijas uzkrāšana. Ņemot vērā minēto, elektroenergijas uzkrātuvju operatoriem netiek palielināts administratīvais slogs un netiek radīta negatīva ekonomiskā ietekme, jo faktiskās darbības, lai uzsāktu ekspluatēšanu, nemainās, bet gan tiek precizēts tas, ka tie tiek izdalīti no elektroenerģijas ražotāju regulējuma.
Juridiskās personas
- Juridiskas personas, kas veic elektroenerģijas uzkrāšanu (energoapgādes veids, kas ietver elektroenerģijas uzkrāšanu vēlākai izmantošanai elektroenerģijas pārvades vai sadales sistēmā) un kuru elektroenerģijas uzkrātuves ražošanas jauda ir lielāka par vienu megavatu.
Ietekmes apraksts
Grozījumi MK noteikumos Nr.1227 paredz kā regulējamu sabiedrisko pakalpojumu veidu elektroenerģijas apgādē noteikt elektroenerģijas uzkrāšanu elektroenerģijas uzkrātuvēs, kuru elektroenerģijas ražošanas jauda ir lielāka par vienu megavatu.
Attiecīgi, ja elektroenerģijas uzkrātuves operators plāno ekspluatēt elektroenerģijas uzkrātuvi, kuras pieslēgumā atļautā elektroenerģijas ražošanas jauda ir lielāka par vienu megavatu un to izmantot darījumu veikšanai elektroenerģijas tirgū, elektroenerģijas uzkrātuves operatoram, atbilstoši Likuma 26.1 panta pirmajai daļai jābūt reģistrētam elektroenerģijas uzkrātuves operatoru reģistrā.
Lai arī elektroenerģijas uzkrātuves tiek izdalītas no elektroenerģijas ražošanas iekārtu regulējuma, tām veidotais jaunais regulējums ir pēc būtības līdzīgs ar regulējumu, kas tiek piemērots elektroenerģijas ražotājiem, kas līdz šim tika attiecināts arī uz elektroenerģijas uzkrātuvēm, tajā skaitā nosakot slieksni, no kāda ir regulējama elektroenerģijas uzkrāšana. Ņemot vērā minēto, elektroenergijas uzkrātuvju operatoriem netiek palielināts administratīvais slogs un netiek radīta negatīva ekonomiskā ietekme, jo faktiskās darbības, lai uzsāktu ekspluatēšanu, nemainās, bet gan tiek precizēts tas, ka tie tiek izdalīti no elektroenerģijas ražotāju regulējuma.
Attiecīgi, ja elektroenerģijas uzkrātuves operators plāno ekspluatēt elektroenerģijas uzkrātuvi, kuras pieslēgumā atļautā elektroenerģijas ražošanas jauda ir lielāka par vienu megavatu un to izmantot darījumu veikšanai elektroenerģijas tirgū, elektroenerģijas uzkrātuves operatoram, atbilstoši Likuma 26.1 panta pirmajai daļai jābūt reģistrētam elektroenerģijas uzkrātuves operatoru reģistrā.
Lai arī elektroenerģijas uzkrātuves tiek izdalītas no elektroenerģijas ražošanas iekārtu regulējuma, tām veidotais jaunais regulējums ir pēc būtības līdzīgs ar regulējumu, kas tiek piemērots elektroenerģijas ražotājiem, kas līdz šim tika attiecināts arī uz elektroenerģijas uzkrātuvēm, tajā skaitā nosakot slieksni, no kāda ir regulējama elektroenerģijas uzkrāšana. Ņemot vērā minēto, elektroenergijas uzkrātuvju operatoriem netiek palielināts administratīvais slogs un netiek radīta negatīva ekonomiskā ietekme, jo faktiskās darbības, lai uzsāktu ekspluatēšanu, nemainās, bet gan tiek precizēts tas, ka tie tiek izdalīti no elektroenerģijas ražotāju regulējuma.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Juridiskas personas, kas veic elektroenerģijas uzkrāšanu (energoapgādes veids, kas ietver elektroenerģijas uzkrāšanu vēlākai izmantošanai elektroenerģijas pārvades vai sadales sistēmā) un kuru elektroenerģijas uzkrātuves ražošanas jauda ir lielāka par vienu megavatu.
neietekmē
Lai arī elektroenerģijas uzkrātuves tiek izdalītas no elektroenerģijas ražošanas iekārtu regulējuma, tām veidotais jaunais regulējums ir pēc būtības līdzīgs ar regulējumu, kas tiek piemērots elektroenerģijas ražotājiem, kas līdz šim tika attiecināts arī uz elektroenerģijas uzkrātuvēm, tajā skaitā nosakot slieksni, no kāda ir regulējama elektroenerģijas uzkrāšana. Ņemot vērā minēto, elektroenergijas uzkrātuvju operatoriem netiek palielināts administratīvais slogs un netiek radīta negatīva ekonomiskā ietekme, jo faktiskās darbības, lai uzsāktu ekspluatēšanu, nemainās, bet gan tiek precizēts tas, ka tie tiek izdalīti no elektroenerģijas ražotāju regulējuma.
Kopā
0,00
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Patērētais laiks - stundās
Aprēķinu skaidrojums
Fiziskas personas, kas veic elektroenerģijas uzkrāšanu (energoapgādes veids, kas ietver elektroenerģijas uzkrāšanu vēlākai izmantošanai elektroenerģijas pārvades vai sadales sistēmā) un kuru elektroenerģijas uzkrātuves ražošanas jauda ir lielāka par vienu megavatu.
neietekmē
Lai arī elektroenerģijas uzkrātuves tiek izdalītas no elektroenerģijas ražošanas iekārtu regulējuma, tām veidotais jaunais regulējums ir pēc būtības līdzīgs ar regulējumu, kas tiek piemērots elektroenerģijas ražotājiem, kas līdz šim tika attiecināts arī uz elektroenerģijas uzkrātuvēm, tajā skaitā nosakot slieksni, no kāda ir regulējama elektroenerģijas uzkrāšana. Ņemot vērā minēto, elektroenergijas uzkrātuvju operatoriem netiek palielināts administratīvais slogs un netiek radīta negatīva ekonomiskā ietekme, jo faktiskās darbības, lai uzsāktu ekspluatēšanu, nemainās, bet gan tiek precizēts tas, ka tie tiek izdalīti no elektroenerģijas ražotāju regulējuma.
Kopā
0,00
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme vai dokumentu sagatavošanas un iesniegšanas izdevumi - euro
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Izlietotie naudas līdzekļi - euro
Aprēķinu skaidrojums
Fiziskas personas, kas veic elektroenerģijas uzkrāšanu (energoapgādes veids, kas ietver elektroenerģijas uzkrāšanu vēlākai izmantošanai elektroenerģijas pārvades vai sadales sistēmā) un kuru elektroenerģijas uzkrātuves ražošanas jauda ir lielāka par vienu megavatu.
neietekmē
Lai arī elektroenerģijas uzkrātuves tiek izdalītas no elektroenerģijas ražošanas iekārtu regulējuma, tām veidotais jaunais regulējums ir pēc būtības līdzīgs ar regulējumu, kas tiek piemērots elektroenerģijas ražotājiem, kas līdz šim tika attiecināts arī uz elektroenerģijas uzkrātuvēm, tajā skaitā nosakot slieksni, no kāda ir regulējama elektroenerģijas uzkrāšana. Ņemot vērā minēto, elektroenergijas uzkrātuvju operatoriem netiek palielināts administratīvais slogs un netiek radīta negatīva ekonomiskā ietekme, jo faktiskās darbības, lai uzsāktu ekspluatēšanu, nemainās, bet gan tiek precizēts tas, ka tie tiek izdalīti no elektroenerģijas ražotāju regulējuma.
Kopā
0,00
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Elektroenerģijas tirgus likums
Pamatojums un apraksts
Likumā ar grozījumiem (730/Lp14) tika izdalīts regulējums elektroenerģijas uzkrātuvēm un definēts jauns elektroenerģijas tirgus dalībnieks - elektroenerģijas uzkrātuves operators. Jau līdz šim faktiski elektroenerģijas uzkrātuves varēja darboties, bet uz tām līdz šim bija attiecināms elektroenerģijas ražotāju regulējums un nosacījumi, kas atsevišķos gadījumos rada neskaidrību.
Tā kā elektroenerģijas uzkrātuves Likumā tiek izdalītas no elektroenerģijas ražošanas, to nepieciešams nodrošināt arī MK noteikumos Nr.1227, nosakot, ka regulējama ir arī elektroenerģijas uzkrāšana no noteikta jaudas sliekšņa.
Tā kā elektroenerģijas uzkrātuves Likumā tiek izdalītas no elektroenerģijas ražošanas, to nepieciešams nodrošināt arī MK noteikumos Nr.1227, nosakot, ka regulējama ir arī elektroenerģijas uzkrāšana no noteikta jaudas sliekšņa.
Atbildīgā institūcija
Klimata un enerģētikas ministrija
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
NēNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija saskaņā ar Likumu "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" regulē MK noteikumos Nr.1227 noteiktās nozares. Elektroenerģijas uzkrāšana normatīvajos aktos līdz šim tika definēta kā daļa no elektroenerģijas ražošanas, bet turpmāk tā būs izdalīta atsevišķi, ņemot vērā Elektroenerģijas tirgus likumā un šajos noteikumos veiktos grozījumus.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
